Gå til innhold

24 år og lei overvekten...


Gjest LilleBien
 Share

Anbefalte innlegg

Kosekiloer ja.. Kjenner til de. Er sikker på at jeg gikk opp 10 kg etter 1,5 år sammen med samboern. Han kan jo heller ikke spise hva han vil, så vi har blitt ekstra fine og feite sammen ja!

 

Min tidligere samboer kunne spise akkurat hva han ville uten å gå opp et gram. Så der var det sjokolade og digg hele uka. Men fyren hadde jo ikkeno energi, ikke så kult å lage middag til en som ligger på sofaen og sover og blir sur fordi jeg vekker ham fordi det er mat. :rolleyes:

 

Anyway! Jeg er på Uni! Skulle egentlig være her dødstidlig. Samboern skulle være på jobb 630 i dag, og første bane hjemmefra går ikke før 650, så da måtte jeg trå til. Kom ikke inn, så da stakk jeg opp i Holmenkollen og drakk morgenkaffen min der. B) Digg, diggere å endelig være inne på Uni og spise havregrøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må slutte å spise mat med høyt innhold av sukker.

 

Her sitter jeg, etter å ha spise 4-5 sjokoadebiter. Hodet er en dott, jeg klarer ikke konsentrere meg, mild holdepine, småkvalm.

 

Nei, like godt å la vær, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monique La Rochê

Jeg må slutte å spise mat med høyt innhold av sukker.

 

Her sitter jeg, etter å ha spise 4-5 sjokoadebiter. Hodet er en dott, jeg klarer ikke konsentrere meg, mild holdepine, småkvalm.

 

Nei, like godt å la vær, egentlig.

 

hm, så rart, er det sukkeret som gjør det? Jeg har aldri koblet det sammen slik før, men nå skal jeg bli kjernesunn på grønnsaker, og kutte all snop..(kanskje bortsett fra tørket frukt dersom jeg er "nøden" :D

 

Oppdaget på Lørdag, da jeg spiste en snickers, at den første biten smakte utrolig deilig. Men sånn midtveis i spisingen så var det som om sansene ble bedøvd, og jeg kjente ikke smaken lenger. Spiste naturligvis opp hele snickersen, men følte meg også litt snurt. Jeg begynner å forstå hva de mener med å bare nøye seg med en bit:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over og jeg er i grunn veldig fornøyd :) Matmessig har helgen vært topp - har hold meg til planen min hele veien - med unntak av når jeg laget pizza på fredag gikk MYE ost i munnen under laging (ost er min svakhet), dette var i hovedsak fordi jeg var så sulten - og da blir jeg helt tankeløs og bare stapper i meg. Ellers har jeg ikke spist noe godis eller potetgull etc :) Kom meg opp halv 8 lørdag og søndag og var på trening, kun totalt 1 t 10 min med det intervall programmet på tredemølle og styrke, men prøver å finne en balanse mellom det å overtrene og det og ikke trene i det hele tatt:9

 

Bruker forøvrig treningsdagboken flitting, har skrevet ned alt fra cm nå til hvor mye jeg klarer på de ulike vektene, og hvor mange km jeg kommer på intervall programmet- så da tenkte jeg at rundt 1 mai skal jeg teste alt igjen og notere - prøve å ikke måle cm før da :)

 

Også har det vært veiedag i dag (ny dag :) ) og vekten viste 92,3 - allurat -1kg :) Så det er jeg jo fornøyd med for har ikke trent ordentlig før lørdag og søndag - med unntak av veiledningstimen:) Så nå går det riktig vei i allefall. Hvordan har helgen deres gått? Når har dere veiedag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Linda:)

 

Så bra nedgang du har hatt - flink!

 

Jeg ligger på 1600 kcal i allefall - men er nok sikkert lurt å ligge litt lavere når jeg ikke trener...:))

 

Helgen har har bestått av utejobbing og årets første grillings! Jeg kjøpte kyllingburgere til meg, og bruker bare ett halvt brød på hver hamburger fordi jeg syntes det fort kan bli for mye med brød overog under ;) Regnet på det og brød og kjøtt ved å spise to hamburgere og ett brød kom på rett under 500 kcal - skremmende å tenke hva jeg ellers hadde spist :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Hei på dere, og takk for gjestfriheten! ;)

 

Nå er helga overstått og det er tilbake til hverdagen!

Er temmelig fornøy med helga, gikk tur både lørdag og søndag, og klarte meg bra på matfronten, ingen utskeielser! :D Spent på veiedagen i morgen!

 

Hvordan gikk det på vekta med dere idag, som har veiedag på mandager??

Krysser fingrer! :)

 

Anjo88, må signere på ost som svakhet! Det er jeg også veeeldig glad i, og det blir lett et par skiver i munnen under matlaging.. :/ Huff.. Og den lett osten er bare ikke like god!

 

Monique, jeg kjenner også veeldig godt til kosekilo! Har lagt på meg 10 kg etter jeg og samboer ble sammen! Aaalt for mye god mat, snop, vin etc! Men nå er det stopp, må ta i et tak! :) Han kan ikke spise alt han vil heller da, men går MYE lettere ned i vekt enn hva jeg gjør.. Urettferdig i grunn :P

 

Håper dere alle har hatt en fin helg, så håper jeg dere får en strålende uke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Velkommen skal du være Linda:)

 

Så bra nedgang du har hatt - flink!

 

Jeg ligger på 1600 kcal i allefall - men er nok sikkert lurt å ligge litt lavere når jeg ikke trener...:)/>)

 

Helgen har har bestått av utejobbing og årets første grillings! Jeg kjøpte kyllingburgere til meg, og bruker bare ett halvt brød på hver hamburger fordi jeg syntes det fort kan bli for mye med brød overog under ;)/> Regnet på det og brød og kjøtt ved å spise to hamburgere og ett brød kom på rett under 500 kcal - skremmende å tenke hva jeg ellers hadde spist :o/>

 

 

Ja, huff.. Jeg har hatt mange slike Aha opplevelse etter jeg meldte meg inn her! Hehe.. Det er veeeldig mange flere kalorier i ting enn jeg i utgangspunktet har trodd... Har selv grillet i helgen, kylling og kalkun grillpølser har et forholdsvis lavt kaloriinnhold, men det er de helsikkens brøda da.... :)(delte selv et pølsebrød i to :P Det hadde jeg vel aldri gjort før!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enten sukker eller hormoner, eller kombinasjonen. Jeg er ganske sikker. ;)

 

Helgen har bestått av jobbing på oppgaven, det går saaaakte framover. Vurderte en joggetur i går, men det ble ikke noe av. Ble en del smått husarbeid istedet. Legge sammen klær, henge opp nye, rydde ut/inn av oppvaskmaskin osv. Små bevegelser det og.

 

Jeg har veiedag i dag, og jeg spår oppgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anjo, har du prøvd sånn lettost? Jeg syns det er et helt OK alternativ til "fet" ost (da snakker jeg om Norvegia og Jarlsberg og slikt). Smaken er ikke heeelt den samme, men det funker! På pizza og lasagne og slikt bruker jeg 50/50 fet ost og mager ost. Da har jeg samme mengde, men med litt færre kalorier. Blander man dem blir smelteegenskapene OK også. Samboern merker ikke forskjell. ;) Til fest klinker man selvsagt til med "ordentlig" ost.

 

Jeg lager burgerne selv, det er ofte vår raske middag. Tar kanskje 15 min å lage. Kjører en pakke karbisdeig, et egg, 1-2 ss soysasaus med mindre salt, 1 ss worcestershiresaus, litt BBQ-saus og hvitløk i kjøkkenmaskin, lager 4 kaker og steker. Samboern vil ha ost på, jeg tar uten. Grove burgerbrød med det man måtte ville ha på, tomat, salat, agurksalat, løk osv. DIGG altså. Kan sikkert lages med kyllingkjøttdeig også.

 

Så, det var veiedag i går. Vekta hadde beveget seg fra 93 til 92,2. Kursleder og jeg er litt uenige om hvor mye jeg har gått ned. Hun mener 0,7 kg, men jeg mener da at 93-92,2= 0,8? Jaja, uansett fin nedgang! Fornøyd!

 

I dag hadde jeg tenkt å henge på Uni fram til 20-tiden i kveld, og trene i 16-17-tiden. Samboern skulle vært på kurs, og jeg skulle vært her. Men så skal ikke samboern på kurs likevel! Utrolig kjedelig, jeg føler jo jeg bør dra hjem tidligere da.. Men jeg er mentalt innstilt på å være her lenge! Æsj.. Får se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Jeg bruker også lett osten til all matlaging, steking osv... Vi deler faktisk inn lasagnen i en del med lett ost og en del med "vanlig" ost :P Hehe.. Men det var ikke dumt å blande, det skal jeg ta med meg! (men lett osten er ikke like god å spise som den er..)

 

I dag var det veiedag! Gikk fra 82.3 kg forrige tirsdag til 79.3 kg i dag! :D MEN, veide 80.3 kg før påske (så la på meg da kan du si...)Så ser på det som en vektnedgang på -1 kg! Fornøyd uansett :)

 

Er enig med deg parion at 93-92.2 = -0.8 kg da! Rare greier :) Kjempe bra uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk jeg etter lunsj-tur med to andre fra Uni. Gikk kanskje i en halvtimes tid. Bare rusling og skravling, men likevel veldig godt!

 

I går ettermiddag tok jeg meg en joggerunde, deilig det også!

 

Og da jeg kom hjem sa samboeren min "du sitter alt for mye stille, vi må ut og gå!" så da var det tur en gang til da.

 

Jaja, var godt alle tre gangene da! Også var det godt å få litt tid med samboeren, vi ser jo "aldri" hverandre om dagen.

 

Grattis med fin nedgang, LindaM! Kjempepresasjon! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

I går gikk jeg etter lunsj-tur med to andre fra Uni. Gikk kanskje i en halvtimes tid. Bare rusling og skravling, men likevel veldig godt!

 

I går ettermiddag tok jeg meg en joggerunde, deilig det også!

 

Og da jeg kom hjem sa samboeren min "du sitter alt for mye stille, vi må ut og gå!" så da var det tur en gang til da.

 

Jaja, var godt alle tre gangene da! Også var det godt å få litt tid med samboeren, vi ser jo "aldri" hverandre om dagen.

 

Grattis med fin nedgang, LindaM! Kjempepresasjon! :lol:/>

 

Da fikk du virkelig bevegd deg den dagen parion! Kanon bra!! :D

 

Kan ikke huske sist jeg hadde 2 økter på en dag! Og så 3 da!

 

 

 

Har dere planer for helga da?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart kanskje det med lettost, men nå hr jeg faktisk klart å holde meg unna ost :)spiste en skive oppskjært jarlsberg i helgen, veide og la inn her og oppdaget at den ussle skiva på knekkebrødet var 66 kcal...! SÅ ikke hatt lyst på siden :)I helgen har jeg vært ganske så flink med maten syntes jeg, i tillegg til at jeg knapt har pist noe godis og ingenting snacks:) Totalt 3 rosa godisputer og en melkeplett skal jeg leve med ;)

 

I dag var det veiedag igjen, vekta viste 90,8:) Så -1,5:) Veldig fornøyd, men likevel en bismak i dag at jeg har så langt igjen til målet mitt også :( Men går rette veien da !:)Jeg har jo visst hvordan det har ligget ann hele uken for jeg lider av "veie seg hver dag"-syndrom Noen som er kjent med det?? :PHver eneste morgen må jeg på vekta.. på fredag hadde jeg gått ned 1,3 siden mandag, og gruet meg litt for helgen for det er alltid mer utfordringer og jeg pleier gå litt opp igjen der, lykken var derfor stor at jeg har klart gå ned 0,2 i helgen :)

 

Hvordan har helgen deres vært? Hvordan er det med vekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Gratulerer med kjempebra resultat anjo88!! :D Det er jo kjempe bra! Nå er det rett før du er på 80-tallet!

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i det å veie seg hver eneste dag!! Hver morgen må jeg også opp på vekta, slitsomme greier, hehe..

For på frdag hadde jeg gått net 1 kg, men idag bare 0.6 kg :/ OG jeg har vært kjempe flink i helga! Gått tur og holdt meg borte fra alt usunt (lå på ca 13-1400 kcal hver dag). Så det kan være litt demotiverende av og til dessverre :/

Akk, jeg har veiedag i morgen, kan jo håpe det har gått av igjen :P

 

Ja, ost er og blir en kaloribombe. Så minst mulig av det!

 

Skal prøve å få til en del runder på tredemølla denne uka, håper jeg får motivert meg nok! :P

 

Ønsker dere alle en flott uke iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:) Ja gleder meg sånn til å se 80 tallet igjen, alt under 89- for det har jeg sett flere ganger men kommer ikke forbi 89!:( nå håper jeg på det :) samboer og jeg planlegger å prøve å få barn etter hvert og vil at vekten på helsekortet skal ha 70 tallet i seg ...! Lang vei å hå kjenner jeg ...

 

I dag var jeg ikke motivert for trening, men kom meg ut likevel, så er det ikke noe ledig parkering ved treningssenteret eller i nærheten, så da ble det ingenting for da mistet jeg all treningslyst! Men da ble dagen i dag ukens treningsfriendag:)

 

Ja kan fort bli demotiverende når en føler en gjør alt riktig ! Spennende å se i morgen hvordan det er gått :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

 

Her har helga vært stillesittende. På lørdag var jeg på en konferanse på et hotell, der var det fri forsyning av softis og popcorn. Popcornet var for salt for meg, så det ble bare én porsjon av det. Softis blir jeg så fort kvalm av, så det ble bare to små porsjoner i løpet av hele dagen (og den var lang, var der i nærmere 12 timer). Ellers gikk det mye i frukt, kaffe, vann og et halvt glass vin. Hadde ikke tid til å spise, så jeg er i og for seg fornøyd!

 

I går ble det mer stillesitting, var på Uni og skrev litt. Middagen ble fæl i Roede-forstand, pizza og smågodt... Liker ikke å veie meg på mandager. :P

 

Må drøfte litt med kursleder hva jeg skal fremover, vil veldig gjerne på kurs men mandager blir for stress for meg. Forrige ukes mandagsmiddag bestod av to rundstykker og to bananer... Løper fra det ene til det andre. Er på Uni til runt 17, kurs 1730-1830ish og øvelse fra 19 og utover.

 

MEN! På onsdag skal jeg på jobbintervju! Det er så spennende, og jeg gruer meg skikkelig for jeg har SKIKKELIG lyst på jobben! Det er rett og slett drømmejobben min... Håper jeg gjør et godt inntrykk på rektor (det er på en skole), og at de liker meg og tror jeg kommer til å gjøre en god jobb.

 

Nei, nå skal jeg hive på meg jakka og gå en runde i regnet. En helg på rumpa setter seg ikke bare på bilringen, men også på rygg, skuldre og nakke.

 

Veiedag etterpå.. Jeg spår igjen oppgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Da var tirsdagen her, og vekta stoppa på akkurat det samme som forrige tirsdag. :/

Føler liksom det egentlig skulle vært fysisk umulig :P Når jeg har gått tur hver dag, og ikke oversteget 1400 kcal noen dager. Men men. Håper jaggu på bedre resultater neste uke!

 

anjo88, jeg skjønner det med å gå ned i vekt for å få barn.. Jeg og samboer er i samme situasjon, jeg må ned en del i vekt også først :/

Så typisk med ingen ledige parkeringsplasser! Kjenner meg igjen der du, skal ikke så mye til før all motivasjon forsvinner... :)

 

parion, det høres ut som du har en svært travel mandag ja! Gjerne ikke den beste veiedagen å ha heller.. :) Håper i alle fall det gikk bra med deg! Og masse lykke til på jobbintervju i morgen! Jeg krysser fingrer! Er du lærer? Jeg jobber selv på skole. :)

 

Ønsker dere alle en fin uke videre i alle fall! :) Stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 0,1 opp denne uken. Sa at jeg syns mandagsmøter var bare stress, i går hadde jeg så lavt blodsukker at jeg egentlig bare satt og var apatisk. Ikkeno moro!

 

Merker jeg ble skikkelig demotivert av å sitte der og ha gått litt opp, samtidig som jeg følte at det bare ble stress. Kombinert med lavt blodsukker.... blæ. Jaja. En uke til neste gang, og dag 1 etter kurskveld har begynt bra. :)

 

LindaM, har du holdt på lenge? Kanskje du har kommet til ditt første "platå"? Eller kanskje du skal ha mensen? Mye salt i maten holder jo på vann? Eller kanskje du er støl? :)

 

Jeg er ikke lærer, men har snaaart en master i spesialpedagogikk. Stillingen heter "lærerstilling", og omhandler å jobbe med elever med store og sammensatte lærevansker, eller multifunksjonshemmede om du vil. Har fått utvidet søkerliste i dag, og ser at det er mange godt kvalifiserte folk med mer erfaring enn meg, men jeg tror jeg stiller sånn passe sterkt likevel. De må jo ha trua på meg, siden de kaller inn til intervju. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Da ble det 0,1 opp denne uken. Sa at jeg syns mandagsmøter var bare stress, i går hadde jeg så lavt blodsukker at jeg egentlig bare satt og var apatisk. Ikkeno moro!

 

Merker jeg ble skikkelig demotivert av å sitte der og ha gått litt opp, samtidig som jeg følte at det bare ble stress. Kombinert med lavt blodsukker.... blæ. Jaja. En uke til neste gang, og dag 1 etter kurskveld har begynt bra. :)/>

 

LindaM, har du holdt på lenge? Kanskje du har kommet til ditt første "platå"? Eller kanskje du skal ha mensen? Mye salt i maten holder jo på vann? Eller kanskje du er støl? :)/>

 

Jeg er ikke lærer, men har snaaart en master i spesialpedagogikk. Stillingen heter "lærerstilling", og omhandler å jobbe med elever med store og sammensatte lærevansker, eller multifunksjonshemmede om du vil. Har fått utvidet søkerliste i dag, og ser at det er mange godt kvalifiserte folk med mer erfaring enn meg, men jeg tror jeg stiller sånn passe sterkt likevel. De må jo ha trua på meg, siden de kaller inn til intervju. :)/>

 

Huff, lavt blodsukker er ikke noe moro, håper motivasjonen stiger i løpet av uka! :)

 

Jeg har holdt på siden januar, men har hatt et par pauser, langweekend i England o.l. Vært veldig flink (om jeg skal si det selv) siden påske. :) Har stoppe litt opp tidligere også, men da har jeg gjerne spist noe jeg ikke burde å slike ting.. Skal ikke ha mensen før om et par uker, og støl har jeg vært et par dager.. :) Mulig jeg spiser for mye salt.. Får stå på denne uka også, og se hva utfallet blir neste tirsdag :)

 

Ja, de har nok god tro på deg viss de kaller inn til intervju! Spennende! Ønsker deg lykke til i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, lenge siden jeg har vært innom her! Dagene bare flyr!

 

Uka har vær helt vanvittig sosial, vin til maten både onsdag, torsdag og fredag..! Så til sammen 7 eller 8 glass vin, og det på hverdager. Helgen var hvit da. :P

 

På onsdag ble det ost og litt sjokkis til vinen, på onsdag var det en asiatisk gryte av noe slag og på fredag ble det burger - men uten fries! Jeg bestilte med sidesalat i stedet, og jeg savnet ikke friesen i den hele tatt! Kudos til meg. ;)

 

Har blitt litt lite trening. Litt gange har det blitt, jeg prøver å bevege meg i løpet av hverdagene. Men ikke noe trening, liksom.

 

Jaja, veiedag igjen i dag da. Følte meg som ei stor blubbe da jeg sto på badet i sta, det betyr bare en ting: DÅRLIG SØNDAG! Har spist stekt egg med kaviar til frokost, så håper null brød hjelper på. Dagens mål er å drikke mye vann og å gå en tur. Og få med meg noe middag på kurs, så jeg slipper å sitte der apatisk. Jeg spår som alltid oppgang. Dårlig kursdeltager ass, som går OPP i vekt. :P

 

Ellers har jeg avgjort med meg selv at det ikke blir mer kurs denne våren. Min egen timeplan og kursplanen går ikke opp. Jeg orker ikke stress, og jeg tror det virker mot sin hensikt. Motivasjonen daler, og jeg blir stressa av å tenke på mandagskveldene. Jeg har nok stress i livet mitt fra før, og da må jeg luke ut noe. Får helle se på kursplanene over sommeren. :)

 

Og nå: Mer kaffe og forskningsmetode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Hvordan går det med dere??

 

Er så stille her om dagen! Håper det går bra med dere iallefall! :)

 

I morgen er det veiedag for min del , det blir spennende å se hvordan denne uka har gått... Jeg tror det har gått ganske bra faktisk!

Har endelig begynt å trene igjen, nå håper jeg bare det fortsetter! :D

 

Igår prøvde jeg Grete Roede sin oppskrift på Kesampletter (lapper). Kjempe lett og gode! 110 kcal i 3 stk (iallefall i den størrelsen jeg lagde dem da). ANbefales om du er sugen på noe søtt! :)

 

Håper dere får en fin uke alle sammen! Og lykke til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden ja! Her går det bra - føler jeg siste ukene har fått inn treningsrutiner, men siste dagene har beina vært seige og sliti veldig med pusten så det er kjedelig. Veiedag i dag - viste 89,0:) Kunne så ønske å se 88 tallet ;) Men bra nedgang :) Foriige uke viste den 90,2:) glemte å registrere det :)

 

mmm kanskje noe som burde prøves:) Veldig dårlig på bruke oppskriftene til GR.. I siste dagene eler ukene har jeg hatt så lyst på paste, tortellini eller hva det heter med pesto. Ikke noe annet, men bare det. Ikke spist det enda - er jo så mye kcal om jeg skal bli mett av det :P Åhhh lyst på!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Hei jenter :D

 

Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men nå er jeg her igjen! :)

 

Begynte på "nytt" forrige uke og hadde veiedag i dag, ned 0.4 kg. Skulle ønske det var mer. Er kommet inn i gode rutiner, men må gå mer. Ble litt mye styrketrening. Skal "montere" tredemøllen slik at det ikke skal stå på været (mye regn for tiden :( )

 

Ellers har jeg et mål om å være veldig flink denne uken, skal nemlig på shoppingtur med mamma og søsteren min til helgen. Det blir en liten weekend i Warszawa, det blir BRA :)

 

Kesalapper høres godt ut :) Jeg trenger noe til å hjelpe på søtsuget mitt, pleier å spise 2 Mariekjeks, og det funker fint :)

 

Håper det går bra med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Det er bra det går bra med dere!! :)

 

I dag var det veiedag her, ned 1.3 kg siden forrige tirsdag! Veldig fornøyd med det! :D Det hjalp visst å begynne å trene igjen...

 

Ha en fin kveld dere! Nå skal jeg kose meg med litt frukt, og glede meg over fri i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...