Gå til innhold

Ned 5-6 kilo BLI MED?


Gjest soleika
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal ned 5-6 kilo, starter i dag.

Ikke kurs, men kjenner GR-metoden godt.

 

Er det noen der ute som vil chatte med meg underveis, og holde følge med ukentlige oppdateringer?

 

Jeg er 44 år, lærer og har barn i alderen 5-10

 

Soleika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei,

jeg skal ned 5-6 kilo, starter i dag.

Ikke kurs, men kjenner GR-metoden godt.

 

Er det noen der ute som vil chatte med meg underveis, og holde følge med ukentlige oppdateringer?

 

Jeg er 44 år, lærer og har barn i alderen 5-10

 

Soleika

 

Hei!

Jeg er gjerne med underveis. Jeg startet på nettkurs Ekspress i går, men startet for meg selv forrige mandag.

Jeg er snart 39, med kontorjobb og har to barn på 5 og 7.

 

Mine mål er som følger:

71,x før påske

69,x før storbyferie i mai

67,x før sommerferien

 

Dette vil kreve ganske hard jobbing både når det gjelder mat og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente meg fin og lett i dag morges, så jeg måtte en tur på vekta. 73,7kg :) Det kan jeg leve med.

Men kjenner at jeg må jobbe mentalt, suget etter noe å knaske på sitter der stort sett hele tiden. Jeg må hele tiden minne meg selv på målet og hvorfor jeg gjør dette her. :blink:

Men jeg blir glad når jeg ser ut og merkar at det blir lysere for hver dag, og våren lurer rundt hjørnet. livet er liksom litt lettere da. :D

 

Hvordan går det med deg, soleika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Snart helg! Skal bli godt, men også litt vanskelig. Mat er vanskelig i helgen. Og i går kom mannen hjem fra utlandet med Tax-Free posene fulle.... Jernvilje kom til meg, her skal du motstand finne.... :blink:

 

Jeg syns alltid helgene er vanskelig. Må prøve å holde meg til måltidsrytmen jeg har satt opp.

Opplegget ser ut til å fungere så langt. Vekta i dag viste 73,5. Håper den går bittelitt ned til mandag og offisiell veiedag. Da er jeg fint i rute i henhold til plan. Men denne helgen blir vanskeligere enn forrige siden hele familien er hjemme. Forrige helg var jeg alene, så da kunne jeg styre alt selv.

Så ønsk meg lykke til denne helgen, så satser vi på nedgang til mandag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Jeg er snopesyk!!!

Det er fredagskveld, roen har senket seg i huset og barna er i seng. Fredagstacoen er inntatt, modifisert med mindre lefse og mer salat, med kesam i stedet for rømme, så den er ok. Utfordringen er at jeg etter krydret mat alltid får et sånt søtsug.... Derfor sitter jeg her med et glass styrk melk med proteinpulver i. Jeg låg lavt på både protein og på melk i dag, så da ble det en naturlig treat nå på kvelden. Men det hjelper ikke helt på suget. Mannen kom hjem fra taxfree'en i går med tre DIGRE bokser godteri. Skjønner ikke hva han tenker på...

Noen tips til å få bukt med søtsuget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Så langt denne helgen har det gått bra. Noen få smågodtbiter fredag og lørdag, men innenfor menyen. Så gjenstår det å se i morgen tidlig. Gru-gleder meg! Målet er 73,3 eller lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Det funker! :lol:/>

Målet i dag var 73,3 eller lavere, vekta viste 73,2, noe som er ned 0,6kg.

Så det gir jo motivasjon til å fortsette i det samme sporet. Holder meg til ca 1600kcal/dag. Kan ikke gå særlig under, da blir jeg sulten og fare gor en gigasprekk er overhengende.

Nå skal jeg nyte dagens suksess med en kaffe og en appelsin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Denne tråden ser ut til å være noe for meg :) Jeg har tidligere brukt GR-metoden på egen hånd og gått ned 5 kilo, men nå har jeg latt det skure og gå lenge, og er tilbake der jeg var og vel så det.. Trenger noen å følge, og noen om følger med meg, så da slenger jeg meg med! Drømmeresultatet er å være 60 kg til sommeren, men mulig jeg skal si meg fornøyd med 62..

 

Er 39 år og har barn på 3, 9 og 12 år. Vekta har jeg ikke turt å sjekke enda, men skal gjøre det i morgen ;)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikki69

Hei!

 

Jeg hiver meg med denne tråden jeg også - og håper det er greit! :)/>

 

Har gått en uke på nettkurs nå og prøvd litt på egen hånd selv først. Målet er å komme tilbake til min trivselsvekt som jeg har hatt i mange år - men som jeg sakte men sikkert har forsvunnet fra... Målet er å gå ned ca 5-6 kilo.

 

Jeg kjenner til GR fra før - gikk et kurs for 20 år siden, hvor jeg gikk ned 12 kilo og klarte å holde vekta i nesten alle årene etter det.. Vet derfor at opplegget virker og er bra :D/> . Men orker ikke tanken på å skulle gå ned så mye en gang til. Derfor start nå før kiloene blir for mange! Ekstrakiloene tror jeg har kommet pga alder/lavere forbrenning (sukk - 40-årene....) og helseplager som plutselig dukket opp som gjorde at jeg ikke kunne trene og være i aktivitet over en lengre periode. Også selvsagt litt for mye kos med god mat og drikke:)

 

Jeg er en dame på straks 44 år, har 4 barn, er glad i trening, fjellturer og friluftsliv - men også hyggelige aktiviteter fra sofakroken som bøker, film og strikking (men det gir vel lite trimpoeng dessverre....!)

 

P.S: Har gått ned ca 1 kilo siste par uker - så da er det 4 kilo igjen. :)/>

 

Hilsen Vikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Hei!

 

Jeg hiver meg med denne tråden jeg også - og håper det er greit! :)/>/>

 

.....

Vet derfor at opplegget virker og er bra :D/>/> . ........

 

 

Velkommen skal du være Vikki69, klart det er greit.

Ofte er de siste kiloene ganske så gjenstridige så det er greit med litt selskap og støtte.

 

Og ja, jeg støtter deg i uttalelsen om at det fungerer. Vi må bare følge det! :lol:

 

I kveld har tok jeg minstemann med på tur mens soresøster var på trening. Det resulterte i 0,8 trimpoeng. Ikke så mye, men bedre enn å sitte i garderoben og vente.... Og nå står straks husarbeidet for tur. Dessverre ingen trimpoeng, men det er jo bevegelse likevel.

Vi "snakkes"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikki69

hei BOIO!

Så bra du utnyttet en slik mulighet til tur og trim! Jeg har troen på å utnytte slike små øyeblikkene i en hektisk hverdag. Alle monner drar - og ikke alltid man rekker å få til en skikkelig treningsøkt, men får man til en liten tur eller litt styrke i stua hjemme så hjelper det på :)

 

Jeg hadde planer om å starte uka bra og hadde gjort en avtale om treningstime med venninne på treningsstudioet, men er så forkjøla at jeg måtte avlyse :angry: Så NULL trimpoeng på meg i dag.... Men i morgen - DA....!

 

Vikki69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)/>

 

Dårlig start på det nye, fornuftige livet: rester av gårsdagens bursdagskake ble visst til dagens dessert... Men siden jeg nå har begynt å registrere maten, vises det jo veldig godt på kaloritallet, så kanskje det gjør det mindre fristende neste gang :rolleyes:/>

 

Har en utfordring i forhold til søtsug! Men har egentlig tenkt ut en strategi for å bli kvitt det, har bare ikke satt den ut i live enda.. Har en plan om å finne meg ei gulrot å knaske på, hver gang søtsuget kommer. HVis jeg da klarer å kose meg ordentlig med den, vil jeg før eller siden - forhåpentligvis før ... - forbinde søtsug og kos med en frisk gulrot, å ha lyst på det i stedet for godteri B)/>

 

Men i forhold til det med trimpoeng: er det sånn nå at en må være betalende medlem for å få registrert poengene? Jeg la inn en gåtur jeg hadde i ettermiddag, men det ble ingen poeng ut av det..

 

Går nå og finner meg ei gulrot :D/> Ha en fin kveld :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Har en utfordring i forhold til søtsug! Men har egentlig tenkt ut en strategi for å bli kvitt det, har bare ikke satt den ut i live enda.. Har en plan om å finne meg ei gulrot å knaske på, hver gang søtsuget kommer. HVis jeg da klarer å kose meg ordentlig med den, vil jeg før eller siden - forhåpentligvis før ... - forbinde søtsug og kos med en frisk gulrot, å ha lyst på det i stedet for godteri B)/>/>/>/>

 

Det høres ut som ein veldig god strategi. Da gjelder det bare å ha ferdigskrelte gulrøtter lett tilgjengelig. B)/>/>

 

Men i forhold til det med trimpoeng: er det sånn nå at en må være betalende medlem for å få registrert poengene? Jeg la inn en gåtur jeg hadde i ettermiddag, men det ble ingen poeng ut av det..

 

Et trimpoeng er 200kcal. Om du har pulsklokkke, kan du jo bruke den.

Ellers er det en veldig fin kalkulator her: http://www.exrx.net/Calculators/Calories.html

 

Selv stod jeg opp til en overraskelse i dag. Vekten viste latterlige 72,6. Jeg vet jo at det sies jeg ikke bør veie meg hver dag, men for meg er det riktig. Dersom det er lenge til neste veiing, kan jeg jo liksom skeie ut i dag og ta det igjen i morgen... Men veiing hver dag, holder jeg meg mer på matta. Men ned 0,7 siden i går, er jo helt på trynet. Men samtidig, om jeg klarer å holde denne til neste offisielle dag, mandag, er jeg jo superfornøyd med det! Her skal det jobbes, skjerpes, fokuseres. Yeay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du nå er godt motivert for uka, Boio! :D/> Bra jobba, da. Du skal se det holder seg til mandag :)/>

 

Forrige gang jeg brukte GR-sidene ble trimpoengene registrert, og en kunne følge med på et sånt "poengtre" i forhold til egen innsats. Jeg blir litt motivert av å følge med på det, så spørs om jeg må sjekke ut linken din, Boio. Men det hadde jo vært veldig lettvint og greit å ha det inne her sånn som det var før :rolleyes:/> Men skjønner jo at de må tjene penger på løsningene sine også :)/>

 

Jeg har forresten veid meg i dag, og vekta stoppa på 66,6. Det er bare en kilo unna min all-time-high-rekord, så det var bra jeg kom igang nå! Tok midjemål også, men leste her inne etterpå om hvor en skal måle, så mulig jeg må gjøre det en gang til..

 

Sunn og frisk dag til alle ðŸ‘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikki69

Så flink du har vært BOIO! Det inspirerer :D

 

Er fornøyd i dag med at jeg kom meg på trening! En time hard styrketrening - utslitt, men herlig.

 

Ble ellers inspirert av Viv sin ide om gulrot mot søtsug. Har derfor spist mer gulrøtter enn på lenge i dag - takk for bra tips! Har et tips selv mot søtsug, som hjelper meg: Spise fruktbiter med litt mager vaniljekesam. i går blandet jeg mager vaniljekesam med mager cottage cheese og hadde jordbær og blåbær oppå. Veldig godt og lite kalorier! :D

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Jeg hadde egentlig tenkt meg ut og løpe en tur i dag morges kl 0545. Men i går kveld kom en god venninne på besøk som jeg ikke har sett siden januar. Vi ble sittende og drikke te og skravle til nesten midnatt, så det var ikke snakk om å stå opp så tidlig. B) Men kanskje i morgen tidlig? Eller i kveld?

Men vi holdt oss til te og noen kålrotstaver.... Ikke noen kakeservering i mitt hus for tiden... :D

Har forresten fått kommentar på jobben i dag om at de synes jeg har blitt mindre. Vekten viser kun 2kg ned, men kroppen føles bra, buksene kjennes romslige. Og så nå er våren her. Livet viser seg fra den lyse side! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

Da er en ny dag snart over, uten de store utskeielser. Er spent på å se om jeg har gjort store nok endringer i kosten til at det gir utslag til uka... Det er alltid vanskelig å komme i gang med et sunnere kosthold, synes jeg, for jeg må komme meg over perioden med "sukker-abstinens"..!

 

Hm..ble forresten en stor kaffe latte i dag, det hadde jeg glemt :unsure:/>

 

Trening har det visst ikke blitt så mye av denne uka. Men litt trim kan jeg hake av for ;)/> Har to gåturer på 6 km, men i rolig tempo. Så hvis en skal ta utgangspunkt i minst 7 trimpoeng per uke, og ett poeng tilsvarer 200 kcal, er jeg nok bare oppe i 3 poeng foreløpig. Joggetur så tidlig på morgenen som deg, BOIO, blir det nok ikke :blink:/> Men kanskje en styrketreningstime som Vikki, og i alle fall en intervall-time! Nå har jeg sagt det... ;)/>

 

God natt :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må visst mase litt om de trimpoengene igjen... Første gang jeg registrerte, så kom det ikke ut noe tall. Det sto bare 0 på trimpoeng og kalorier. Nå når jeg gikk inn for å registrere, var det pluselig kommet tall for den første registreringa. Så la jeg inn registrering nr to, og den kom ut med tall med en gang. MEN, da jeg så gikk inn på Resultatsida, var kun den siste registreringa med der, og ikke den første! Merkelig... Spørs om det er en liten feil i systemet som slår inn..

 

Jeg får tipse GR om det hvis det fortsetter.

 

Ha en strålende dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Joggetur så tidlig på morgenen som deg, BOIO, blir det nok ikke :blink:/>/> Men kanskje en styrketreningstime som Vikki, og i alle fall en intervall-time! Nå har jeg sagt det... ;)/>/>

 

 

Det ble ingen løpetur på meg i dag. :blink: Føltes litt vanskelig å la ungene være alene hjemme mens de sover, siden storesøster plutselig har begynt å våkne så tidlig.... Før har vi alltid måttet vekke henne, men den siste uken har hun våkent selv. Da må jeg nesten avtale med henne at jeg kanskje er ute.

Men i kveld kommer søsteren min og skal overnatte, så da kan jeg trene i morgen tidlig, mens hun får ungene avgårde på skole og barnehage. Da blir det nok spinning på meg. :D

Nå skal jeg straks ta med ungene på middag hos en venninne. Håper der serveres plenty med grønt, så jeg kan fylle tallerken med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikki69

Til Viv - angående registrering av trimpoeng: Jeg bruker å trykke på "oppdater"-knappen til høyre for registreringen, da er jeg sikret at de blir registrert. Har du prøvd det?

 

Til BOIO: Er imponert hvis du klarer å motivere deg for løping på morgenen....Jeg klarer ikke å motivere meg for trening så tidlig og er akkurat som kroppen min ikke fungerer så tidlig. Er sikkert en vanedannende, men jeg klarer ikke en gang å prøve det!

 

Var på et møte kveld med mange gode kaker....Klarte ikke å la være å smake en hjemmelaget kanelsnurr....Plutselig var den spist :D Får trøste meg med at jeg klarte å motstå de andre fristende kakene på bordet ;)

 

I morgen MÅ jeg trene. Vært to inaktive dager pga mye jobb og travle kvelder. Og pga storm og dårlig vær har jeg brukt bil i stedet for beina tl jobb. Sjerpings på aktivitet i helga!!

 

snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Morgenspinning gjennomført! 40 minutter med knallhard jobbing.

Middagsbeøket i går gikk ikke helt etter planen. Lite grønt på bordet, spiste litt for mye, og kake til dessert. Tok i utgangspunktet ett lite stykke, men endte opp med å spise resten av jentungen sitt 3. stykke for da var hun mett etter å spist av glasuren.... :P

Men va ikke sulten til kveldsmat, så droppa den. Tok kun et glass juice.

Dermed ble ikke det totale energinntaket avskrekkende.

Så kommer helgen. Yr.no melder om strålende sol. Kan det bli bedre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaker er skumle ting.. Og for ikke å snakke om sjokolade! Sitter nå med fire ruter mørk sjokolade - og e glass rødvin :blink: Fredag... :D

 

Bra jobba med morgenspinning, Boio! Deilig start på fredagen :) Jeg har hatt en strålende fredag i så måte, med skitur i strålende sol :) Det ble 15 kilometer på herlig føre.

 

Ha ei fin helg, håper fristelsene holder seg på avstand ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...