Gå til innhold

Ned 5-6 kilo BLI MED?


Gjest soleika
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, hei :)/>

 

Får starte denne meldinga med et smilefjes, siden jeg var så sint sist ;)/> Velkommen til un9, og bra innsats til Vikki69! Og for en standhaftighet, BOIO! Jeg har også slitt med viljestyrken, Josephin, men vi får hente motivasjon fra våren som (forhåpentligvis) er på vei og all den gode innsatsen vi leser om her inne :)/>

 

Jeg har ikke telt kallorier denne uka, men det har vært null godteri. Vi snakka jo om menn og fristelser for ei stund sida (hehe, det hørtes litt annerledes ut enn jeg hadde tenkt :D/> ), og nå har min mann fått med seg ungene og meg på godteristopp. Jeg er egentlig motstander av det, for jeg tenker at ungene har mer godt av å heller være veldig flinke til å holde seg til en dag i uka med snop, men ungene var så gira på ideen de også, så dermed er vi i gang. To måneder uten snop, og med familieweekend på hotell som premie :)/> Og vi har både tatt hverandre i hånda på det, pluss skrevet under kontrakt, så dette er alvor! Og det hjelper jo meg mye.

 

Ellers regner jeg ikke med å ha tatt av til i morgen, men håper å stå på stedet hvil. Det har vært en liten joggetur denne uka pluss en halvtimes gåtur, så det er i utgangspunktet all trening, men så var jeg på klatrekurs for nybegynnere i helga (8t), og der ble det visst både styrketrening og utholdenhet... Jeg stoppa på 9 meter, men for meg var det en stor seier B)/> Og jeg tror nok ganske mange kalorier ble svidd av på turene opp veggen!

 

Det blir spennende å se hva vekta sier i morgen - lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Fru Fryd

Suuulten. Og jeg spiser. Mangler en plan, mangler inspirasjon og huset er fullt av godsaker fra helgen....

 

Men jeg har trent godt.

Lørdag: 5km løpetur, synes det kjentes tungt underveis, men tiden viste seg å bli meget bra.

Søndag: trenerkurs med barneidretten, full aktivitet fra morgen til kveld.

Mandag: Sykkeltur med ungene 4km. Styrketrening på treningssenteret.

 

I dag er jeg støl, sliten og trenger restitusjon.

 

Vekten har gått litt opp, men jeg merker at der er mindre fett og mer muskler enn før. Først er målet mitt å komme ned på en fettprosent på 22%, vekten er mindre viktig. Skal snart ta en ny Inbody Test. Forrige i januar viste fettprosent på 29%. Det i seg selv er ikke så ille, men alt ligger rundt magen, noe som helsemessig er LITE gunstig :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til hverdagen igjen etter en fantastisk herlig og artig skihelg i strålende sol med 10 trivelige damer! Virkelig en timeout fra hverdagen :D Men på tross av telemarkkjøring fra tidlig til seint i 3 dager og svært mange trimpoeng, tror jeg sannelig kaloriinntaket holdt et godt nivå det også -både med god mat, sjokolade og øl i sola på afterski... ;) . Kanskje helt greit at vekta hjemme streiket når jeg kom hjem og skulle veie meg mandag?!. Den var plutselig ødelagt - så jeg vet faktisk ikke om jeg gikk opp eller ei. Tror nok utskeielsene satt litt spor, men det var jammen verd det. Har ikke kost meg og hatt det så gøy på lenge!

 

Dårlig med trim så langt denne uka:(. Mannen på reise, mye aktiviteter og program med ungene, og jeg har endt i bil hit og dit for å rekke alt. Men i morgen MÅ jeg trene!!

 

synes dere er flinke jeg :) . At motivasjonen går litt opp og ned, tror jeg vi alle opplever. Men vi skal klare det! Og så må vi rose oss selv for det vi klarer, ikke bare fokusere på det vi ikke klarer. BOIO for eksempel - du er imponerende flink til å trene og finne tid til å trene også med ungene. Kjempebra! Til inspirasjon for oss andre :)

 

god natt - (hm...kjenner jeg egentlig er sulten....får raske på å sovne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med hverdag igjen synes jeg! Etter en uke påskeferie og en uke på ferie i Spania med familien synes jeg at en vektoppgang på 400 g er godkjent! Det ble nok mere godis i påsken enn jeg hadde tenkt, men ferien har nok vært ganske grei altså. Har stort sett spist middag ute på resturant, og dessert de fleste dagene, men måltidsrytmen blir annerleder en hjemme, og man spiser ikke like ofte. Det har dessuten ikke vært fulle skap å gå og snoke i :) Det har også blitt endel mosjon i form av gange, vi har jo vært på sightseeng og gått og gått :)

 

I dag har jeg og samboeren vært på gåtur, så bra start på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært på ferie, Vimseberta! imponerende å ikke gå opp mer på ferie i Spania med alt som frister av god mat og drikke :D

 

Har vært på hard treningstime rett etter jobb i dag :D Å trene fredag etter jobb er mitt luksusgode. ingenting er bedre enn å da komme sliten hjem til mann og barn som er i full gang med fredagsvask og middagslaging! Var fristet til dypdykk i ungenes popcorn i kveld, men klarte å stå over! Skal i bursdagsfest til god venninne i morgen, så sparer frimerkene til det.

 

Ny vekt innkjøpt i dag - men tørr ikke prøve den før veiedag mandag...!

 

ha en god og sprek helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/>

 

Våkna til hyggelig nyhet i dag: ned 1,5 kg! Skjønner ikke helt hvorfor, men det er jo typisk når en kjører GR-opplegg, syns jeg.. Noen ganger virker det som det er forsinkelse ei uke, sånn at ekstra gode/dårlige uker først vises uka etter der igjen? Og så virker vel syklus inn på vekta også. Uansett er jeg superfornøyd :D/>

 

Har ikke telt kalorier denne uka heller, men vi har jo fremdeles godteristopp her i huset, så da blir det ikke så mye som et gram sjokolade en gang... Men vi er flinke til å kose oss med andre ting, så det er det jeg ikke får helt til å stemme med så stor vektnedgang. Is til dessert, for eksempel...

 

Mulig klatringa forrige uke var så heftig at jeg lever på den enda? B)/> Skal prøve meg igjen i kveld, så da blir det fin start på uka med trimpoeng fra dag en.

 

Ble visst et glad-innlegg det her, men er liksom litt i farta i dag! Ha en fin dag og ei bra uke der ute :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Dette sklir helt ut.

Tilbake på 73,3kg i dag morges. Nå er det full skjerpings.....

Trener bra, men spiser og spiser og spiser... Hadde det nå bare vært salat og grønnsaker, men neida, her er det sjokkis og potetgull og andre godsaker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Var på snikveiing i dag tidlig og den viste 72,7kg.... Er det ikkje så ille som jeg trodde i går???

 

I går fikk jeg 40 minutt rask gange, 12 minutt løping og 40 minutt styrke. Bra dag! :D

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i går på nyinnkjøpt vekt. 0,6 kg ned og endelig kom jeg meg under 57-tallet som jeg ikke har sett på 1-2 år! :D. Endte på 12,1 trimpoeng forrige uke, og er veldig fornøyd med begge deler.

Med påskevær i helga var jeg både på topptur på telemarkski og bortovertur på langrennsski. Det gjorde susen på trimpoengene :D

 

Har det litt tøft for tida, mye stress, mye jeg gruer til, vanskelige avgjørelser og mye å tenke på. Er egentlig utrolig sliten. Prøver likevel hardt å avreagere med trim i stedet for usunn trøstemat ( som er lett å ty til... ). Dro derfor på styrketrening i går - bra for både hode og kropp. Hjelper med god ukestart.

 

Imponert over godtestoppen din Viv! utrolig bra å få familien med på det :)

 

Lykke til alle - ny uke som vi skal klare med glans B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye muligheter!

 

Og velkommen til Antonine! Klart du kan være med!

 

Super nedgang Viv! Det er nok det gode jobbinga som viser sine resultater :)

Gratulerer med nedgang til deg også Vikki69, superflink som trener i stedet for å stupe oppi godteriposene nåt livet er tøft!

Og trøsteklem til deg BOIO - Motivasjon og inspirasjon til å fortsette er herved oversendt!! Kjenner meg så godt igjen, har vært igjennom en periode siden jul, hvor vekta bare har økt! Har hatt så lyst til å gjøre alt riktig, men har istedet falt for fristelsene gang på gang... Nå har jeg heldigvis funnet ny inspirasjon og stoppet oppgangen, og forhåpentligvis er jeg på vei ned igjen...

 

Godteristopp her også nå! Og ikke smør og ost! Jeg elsker ost, men klarer ikke å begrense meg og det blir altfor mye kalorier.

Mosjonen har jeg også klart å ta tak i, og er ute og går hver dag nå. I går ble det over 1 mil! :D

 

Ha en flott og sunn dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vimseberta,

 

Vil bare fortelle at jeg også elsker å spise ost, og klarer meg ikke uten. Har derfor begynt med mindre ost på skiva, eller kjøpe Norvegia lettere. Mye kalorier å spare der! Som smør har jeg gått over til Vita hjertego lettmargarin. med et tynt lag får du svært lite kalorier og du får et hjertevennlig valg på kjøpet :D Trodde først jeg ikke kom til å like det, men nå har jeg sannelig blitt vant til det. Det er jo så tørt å spise kjøttpålegg og ost uten litt smør!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Vikki: Du kan jo også bruk mager smøreost. Det synes jeg er godt, så blir det ikke så tørt samtidig som det er massevis av proteiner.

 

Her går det rimelig greit disse dagene. Godt med trening. Kosthold er ikke optimalt, men helt greit.

Satt og såg på et NRK program (http://tv.nrk.no/serie/ein-nasjon-av-overvektige) De sier at selv en 5% vektendring gir store utslag på helsen. Dette er jo oppmuntrende og motiverende for å stå på litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om smøreost!. Det skal jeg prøve:)

 

Tatt årets første joggetur i dag!! Fortsatt veldig vått og noe snø, så var skikkelig våt på beina etterpå. Tungt var det også, men utrolig godt å komme i gang! :D . Godt å trene ute etter mye studiotrening. Hvordan går det med din løping, BOIO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Hvordan går det med din løping, BOIO?

Joda, begynner å komme i gang. Så langt denne uken har jeg fått to turer. Tirsdag 6,4km mens jentungen var på trening og 4 km i dag morges før resten av gjengen hadde stått opp.

Ser på tidene mine at de er bedre enn på samme tid i fjor, så her er det bare å henge i. Første løp blir enten 1. eller 15.juni. Hadde vært veldig gøy å forbere tiden fra i fjor. Samt å ikke komme sist i mål da... :rolleyes:/>

Planen er å ta en 8km i morgen.

 

Enn deg da, har du noen løpemål for sesongen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, begynner å komme i gang. Så langt denne uken har jeg fått to turer. Tirsdag 6,4km mens jentungen var på trening og 4 km i dag morges før resten av gjengen hadde stått opp.

Ser på tidene mine at de er bedre enn på samme tid i fjor, så her er det bare å henge i. Første løp blir enten 1. eller 15.juni. Hadde vært veldig gøy å forbere tiden fra i fjor. Samt å ikke komme sist i mål da... :rolleyes:/>/>/>

Planen er å ta en 8km i morgen.

 

Enn deg da, har du noen løpemål for sesongen?

 

Så flink du er å utnytte øyeblikkene til løping! Har kun en stk joggetur på 4 km foreløpig - og har mål om å løpe en mil i et løp 22.juni... :D/> Så her er det bare å sparke seg selv bak og ut! Ei venninne har utfordret meg til å bli med henne å løpe en mil i et annet løp i begynnelsen av juni, men jeg må se hvordan det går å komme i gang. Har løpt en mil i løp tidligere, men det er 3-4 år siden. Har slitt mye med betennelser i hofte og hæler etterpå, så vært forsiktig med all løping. Prøver derfor forsiktig nå og krysser fingre for at helsa holder :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her...! Hvordan går det med dere? Travle? Motivert eller lei? Jeg har hatt det forrykende travelt, som sikkert mange andre på denne tida. Det er foreldremøter, fotballturneringer, konfirmasjoner osv osv og mye å gjøre på jobb. Men synes det da er vanskelig å rekke å spise riktig, spise ofte nok og huske å planlegge innkjøp, prøve nye oppskrifter og planlegge sunne måltider. Noen som kjenner seg igjen? Gode råd mottas med takk:)

 

ha en fin uke og håper dere fortsatt er med og motivert! :):D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her - travelt! :)

Men måtte bare inn og si at en usunn helg, med masse pizza, is, bursdagsfeiring med tidenes kakebord, rødvin......, ble avslutta med en 8 km lang joggetur i går kveld. Så nå er jeg ordentlig i gang med jogginga jeg også! Herlig (og grusomt, men mest herlig ;) )

 

Vekta viste 0,4 ned etter en liten oppgang forrige uke, så da peker det rett vei igjen. Håper å se 63-tallet neste uke!

 

Stå på folkens, kos dere med vår og masse aktivitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Vikki69

Hallo folkens! Er dere der? Dere har vel ikke gitt opp?

 

Superglede i dag: Prøvde en bukse jeg ikke har brukt på en stund, som var kjøpt i høst og passet bra. Men hurra - den er blitt altfor stor!!! :D Inspirert av buksa tok jeg en løpetur med venninne, og vi pushet hverandre til å løpe lengre enn noen av oss har gjort på leeeeeenge, dvs 1 mil! Kjempesliten, men herlig følelse etterpå :D

 

Ha en fin helg, og håper det går fint med dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...