Gå til innhold

Ned 5-6 kilo BLI MED?


Gjest soleika
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Vikki69

Så flinke dere alle har vært og fått både vektlnedgang og mange trimpoeng!! Gratulerer!!!

 

Måtte smile godt av utepilsen i sola, Viv - kjenner følelsen, og skjønner godt at du koste deg med søstrene dine! :D

 

Kjempefornøyd med uka og dagensveiing jeg også, og tror jeg må skrive litt selvskryt - hehe :D

Fikk 9,5 trimpoeng på 5 dager (på konferanse de to første dagene). Gått ned 0,5 kilo, og egentlig er det nok 1 kilo, for jeg hadde en snikveiing forrige lørdag etter et par dagers utskeielser uka før, hvor jeg hadde gått 0,5 kilo opp og var litt deppa. Så totalen er 1 kilo ned denne uka og jeg er kun et halvt kilo unna målet mitt for å starte påskeferien med!! Særlig fornøyd med at det er mulig å gå ned selv om det er utfordringer med jobbreiser og servert mat. Også fornøyd med at jeg har stått over både potetgull ( som jeg elsker!), smågodt og kake - mens alle spiste det rundt meg. Det er en skikkelig seiersfølelse :D Samtidig har jeg unnet meg et glass rødvin to kvelder ved å spare opp frimerker.

 

Har funnet min løsning for søt-momsetrang: Diverse bær eller fruktsalat med mager vaniljekesam. Serverte det til søndagsdessert, og alle 4 ungene fra 7-17 år synes det var kjempegodt!

 

Klar for nye uke, hvor jeg også denne uka skal reise på hotell/møter/flyplass i 2 dager, men nå vet jeg det går ann å fikse det :)

 

Lurer forresten på hvordan dere legger inn status med vektnedgangen nederst i innleggene deres? vil gjerne gjøre det samme.

 

Stå på videre alle sammen - synes vi er kjempeflinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Fru Fryd

Lurer forresten på hvordan dere legger inn status med vektnedgangen nederst i innleggene deres? vil gjerne gjøre det samme.

 

Gå på Min Profil - Endre min profil - Endre signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjemperesultat, jenter! :)/> :)/> :)/>

 

Veldig fornøyd jeg også med 0,7 ned siden forrige mandag. Men vi kan vel ikke hvile på laurbæra :rolleyes:/> Jeg er ikke motivert for trening i dag, men burde absolutt komme meg ut. Er begravd i klesvask og rotehus, og virrer rundt uten å få gjort så mye. Og selvfølgelig er det jo akkurat i sånne tilfeller en bør komme seg ut, for jeg vet jo at det funker både for kropp og sjel og arbeidslyst, men av og til blir dørstokkmila lang :unsure:/>

 

Påska har jeg tenkt litt på, BOIO, men planen er nok ikke klar. Har sagt til mannen min at han kan være litt hensynsfull, og foreløpig er hans forslag å bytte ut øl med vin :lol: Spørs om vi må gjøre flere grep enn som så ;)/> Vet jo bl a at det blir en del kaffebesøk, og sjokoladefaktoren pleier å være høy i vår familie i påska, så her er det bare å dele gode tips, altså!!

 

Ha ei fin uke -vi snakkes underveis :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Dagen er snart over, og jeg ender på ca 1700kcal. Med 3,9 trimpoeng er vel det greit? Tok så hardt i på spinningen at jeg nesten ble svimmel, og knebøy med vekter så jeg nesten måtte ha hjelp til å komme opp igjen. Ingen skal påstå jeg har sulla bort treningstiden i alle fall... :D

I tillegg har jeg begynt på opprydning av hjemmekontoret. Det er fullstendig bomba, har kastet 20 år gamle papirer som har blitt med på x antall flyttelass gjennom årene... :rolleyes: Men mye gjenstår. Jeg er liksom sånn at når jeg rydder i en del av livet mitt, føler jeg en trang til å rydde i flere. Nå er det kosthold skuffer og skap.

 

Nå er det bare å ta innspurten før påske, tenke litt på hva som skal serveres, både ute på tur og inne til middag. Masser av grønnsaker i alle fall, kanskje kjøpe en sånn salatboks så jeg kan ta med salat på tur???

 

Jeg har også bestilt en Inbody test til uka etter påske. Så her er det ikke rom for de store utskeielsene.

 

Ha en fortsatt strålende mandag kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josephin

Så fint med en sånn tråd her! Kjenner at jeg blir inspirert av å lese... jeg er ikke så flink til å holde koken på egen hånd, det blir ofte til at man er flink i 3 dager og så blir det bare tull igjen, ett skritt frem og to tilbake... Imponert av alle trimpoengene deres! Jeg liker jo ikke å trene :-((

Noen her som burde ligge på meny 1? Jeg synes det er VELDIG lite mat! Det er litt av grunnen til at det er vanskelig å holde seg i skinnet... Så nå prøver meg meny 2 og ser om det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Imponert av alle trimpoengene deres! Jeg liker jo ikke å trene :-((

Finnes det noe du liker å gjøre som er bevegelse? Gå tur, yoga, sykle rolig, danse, svømme?

Man trenger ikke nødvendigvis trene til man har blodsmak i munnen selv om enkelte (les meg ;) ) får kick av å ta seg helt ut. I starten ikke tenk på det som trening, men som bevegelse. Tenk på at det er noe bra du kan gi kroppen din, på linje med god, sunn, næringsriktig mat. Du trenger ikke løpe, du trenger ikke løfte 20kg vekter. Du kan starte med en 15 minutter tur hver kveld eller morgen. Det er så utrolig mye mer enn ingenting. Har du mulighet til å gå eller sykle til jobben? Prøv noe nytt hver uke f.eks.

La oss høre fra deg om du kommer deg ut. Send meg gjerne en PM om du ikke vil skrive i all offentlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Morgenspinning unnagjort. I dag var det vondt fra første til siste tråkk. Tror nok at den økten på mandag med "knebøy til du dør" satt igjen i beina ja..... ;)

 

Det nærmer seg påske og jeg må begynne å planlegge. vi reiser på fjellet og jeg må legge opp maten deretter. Så langt har jeg noen ideer.

- Kyllinglasagne med salat

- Ertesuppe med svineknoke som koker mens vi er ute i snøen

- Kveitekoteletter med urtesaus

- Fullkornsspaghetti med pizzaiola saus.

 

Så får jeg ta det litt derfra.

 

Viv: Vi må få skikk på disse mennene våre. Min klager over at vekten går opp, samtidig som han sitter i sofaen og spiller dataspill, eller legger 2mm lag med smør på brødskiva.... Jeg skal i alle fall ikke være den som legger sjokolade i handlekorga før denne helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)/>

 

Så bra jobba, Vimseberta! Det er jo også gjerne sånn at været ikke er så ille når en først kommer ut :)/> Det ble en liten runde styrketrening på stuegulvet for min del i kveld, men løping opp og ned trappa som oppvarming. Skal tro hva naboen tenker :lol:/> Jeg er ikke så flink til å trene hjemme egentlig, men de gangene jeg først gjør det, så tenker jeg alltid at dette kan jeg gjøre mer av. Det er jo så lettvint! Så selv om været er dårlig eller en står uten barnevakt, er det egentlig ingen unnskyldning, stuegulvet funker like godt som treningsstudio.. Hvis noen av dere skulle finne på å bli inspirert, kan jeg jo dele øvelsene med dere. Her er noe for enhver smak og muskelgruppe ;)/>

 

1: Push ups x 14 (hvis du ikke klarer vanlige, kan du ta f eks mot armlenet på sofaen. Jeg syns det funker bedre enn å stå med knærne i gulvet!)

2: Diagonal: stå på alle fire, strekk ut (og da mener jeg strekk! Gjør deg så lang du bare klarer! Da blir du til og med anpusten av denne øvelsen :-)) motsatt arm og fot. Tell til 24

3: Dips x 14: sitt med ryggen til f eks sofaen, heis deg opp med armene på sofaen, bøy albuene rett bak mens du heiser deg opp og ned.

4: Sit ups: sitt på rumpa, bøy knær, len deg bakover, hold en vekt/vannflaske etc, la den touche gulvet til annenhver side mens du holder blikket fram. Tell til 24

5: Knebøy x 14: bøy ned, tell til fem, reis opp. Avslutt gjerne med et hopp på den siste B)/>

6: Planken. Hold 1 minutt

7: Sideplanken. Hold 30 sekunder

 

Ellers har det blitt en rolig skitur på meg denne uka. 14 km, men vi brukte 3 timer :blink:/> Kosetur :) Matmessig går det sånn rimelig greit, og jeg merker at avholdenhet fra snop gjør det mye lettere å styre unna når fristelsene er der. Jeg har blitt litt avvent... Spiste kun en halv marsipanstang på kaffebesøk i går, og sto over svære sjokomuffins. Føltes veldig bra B)/>

 

Disse mannfolkene, ja BOIO! I dag hadde mannen min hjemmekontor og skulle ordne middag til jeg kom hjem. Men han hadde hatt det så travelt med jobb, at middagen ble take away-pizza... Men da ble løsningen min å spise bare to stykker, så det ble kanskje ikke så ille likevel?

 

Puh, langt innlegg fra meg i dag. Håper dere tåler det ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Viv! Enig med deg, hjemmetrening er egentlig supert! Jeg har både innetrampoline, romaskin og tjukk turnmatte her hjemme, så det burde egentlig være en smal sak å få trent. Dørstokkmila har dessverre ært like lang her også. Kjenner jeg får motivasjon til å ta meg sammen her altså!! I dag er det ingen planer annet enn å hente guttungen på fotballtrening, så da skal jeg jammen ta med dattera på en styrkeøkt. Hun er aktiv med turning og trenger absolutt å trene opp grunnstyrken hun også :)

 

I går sklei jeg utpå med et par never non-stop på kvelden, og det attpåtil etter at jeg hadde spist kveldsmat med barna :o Trøster meg med at dagen ellers igår var bra både med mat og mosjon!

I kveld er jeg bedre forberedt når søtsuget melder seg med en boks ferske blåbær i kjøleskapet :)

 

Ha en fin dag der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Huffhuff for en dag. Kake på jobben. Holdt ut en time i møtet med kaken rett foran meg, men da magen begynte å fortelle meg at det egentlig var lunsjtid, var viljestyrken oppbrukt. Et stykke gled ned i rekordfart... :huh:

Så måtte jeg hjem fordi guttungen er syk. Timesvis hjemme der der i skapene finnes chipsposer og lakrisposer som ble åpnet forrige helg. Dømt til tap!!! Vræææl. Klarte IKKE motstå. Men ingen godteorgiealtså, en neve chips og 5-6 lakrisbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, BOIO, jeg føler med deg! Ikke alltid så lett å motstå fristelsene ;) Men som du sier selv da, ikke noen orgie akkurat, så dette her forbrenner du lett med litt støvsuging til helgen :)

 

Jeg har ikke spist snop i dag, men har laget! hjemmelaget bounty-sjokolade og blåbærremser. Det skal bli lørdagsgodt til ungene og meg. Har laget dobbel porsjon bounty, så endel må nok fryses, ellers er jeg redd det blir spist fortere enn jeg klarer å forbrenne det :lol:

 

Litt styrkeøvelser ble det i kveld også, ikke masse - men litt er bedre enn ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Huff, BOIO, jeg føler med deg! Ikke alltid så lett å motstå fristelsene ;)/>/> Men som du sier selv da, ikke noen orgie akkurat,

 

det ble dessverre litt mer etter at jeg skrev her..... :blink:/> :angry:/>

Men det får bli på'an igjen i dag.

Fornuftig frokost, lunsj og mellommåltid så langt. :lol:/>

 

Og nå her jeg også bestilt gullmedlemsskap i 6mnd. Føler det hjelper å logge i forhold til å få kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da har jeg tatt påskeferie :) Drar på hytta i morgen, så da blir det antakelig ei uke til neste gang jeg er inne her. Det er dårlig med badevekter på hytta, så spørs om jeg må veie meg i morgen? Det har gått sånn rimelig greit med meg de siste dagene. Ble litt sjokolade og yngstedatters milkshake i kveld, men var på skitur i formiddag, så tenker vi sier at det går opp i opp B)

 

Håper dere får ei fin påske, med masse kos og mye aktivitet, og uten alt for store fristelser!

 

:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Er sliten for tiden. Og når kroppen min er sliten prøver den å si at den trenger energi raskt, nå med det samme. Suget etter sjokolade og annet søtt har vært intenst de siste dagene. I går kveld sovnet jeg på sofaen mens ungene såg barneTV. Været er nydelig og jeg burde gå ut, men ønskernhelst å krølle meg oppi sofaen og ta teppet over hodet.... :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikki69

Hei dere!

 

Stille fra meg denne uka - har hatt det forrykende travelt, både på jobb og hjemme, og vært på jobbreise. Uka har hatt både plusser og minuser, men i sum: for mange utskeielser og stillstand på vekta. Veiedag i dag viste akkurat det samme som forrige mandag:(

 

På pluss sida: Har trent 3 ganger hardt både kondis og styrke, og gått på topptur i helga med telemarkski i masse nysnø. Det er jammen tungt å gå bare oppover med tunge ski/utstyr, så det må jo hjelpe litt på. Når jeg var bortreist på møte, klarte jeg en sjeldenhet til å være meg: trene på hotellets styrkerom FØR frokost :D

 

Men det har vært flertall av minusene: Jeg har vært litt lei, skeiet ut på mat og drikkefronten. Har fått servert middag på jobb/besøk 3 ganger (med vin en gang), og dermed ikke kontroll på kaloriene. Hatt en kafelunsj, med sikkert for mange kalorier. Og hatt bursdag i helga med kake, og en knallhyggelig feiring lørdagskvelden med venninner. Jeg lagde 3 retters middag til dem, med sunn mat(grønnsaker, wok med kylling og bærdessert), men det hjelper jo lite på når vi samtidig konsumerte betydelig mengder med hvitvin...og plutselig hadde jeg hånden langt nede i peanøttskåla også... :D:D:D

 

Sjerpings framover, på tross av påske. Hyttetur etterhvert, men fortsatt et par dager jobb og hverdagsspising.

 

Til BOIO: Hold ut, ikke mist motet selv om du er sliten og mer søthungrig!! Tror vi alle har sånne perioder - og jeg har som sagt ikke vært flink denne uka. Vi tar dette over en lengre periode, og før sommeren kommer har vi sikkert nådd målet! :D

 

Til Josephin: Jeg går på meny 1 for jeg er bare 158 cm høy, og har ikke så mange kiloene jeg skal ned. Men jeg kjenner på sulten noen dager, og skjønner godt du synes det er litt lite mat. Men jeg ser at jeg er nødt til å spise så lite for å klare det. Med en gang jeg spiser litt mer, så står vekta stille :(

 

Ha en fin påske til alle videre!

Vikki69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Takk for oppmuntring, Vikki69. :D Trenger det.

Koser meg masse i fjellheimen med mat, frukt, sjokolade og rødvin. Men også skiturer, snøhulebygging og aking.

Det beste jeg kan håpe på er stillstand og det er helt greit. Nå skal det nytes, så får jeg ta nedgang i hverdagen.

 

God påske til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:angry: !

 

Er litt sint på meg sjøl... Starta påska rimelig greit, og unngikk de største utskeielsene. Men påska er lang, og jeg var så dum at jeg åpna opp for litt sjokolade etter hvert. Det skulle jeg ikke gjort, for dermed bar det rett utfor! Jeg håndterer et par ruter mørk sjokolade, men hvis jeg slipper til den søte, lyse er jeg fortapt... Så da lot jeg like så godt alle hemninger få ferie, og spiste akkurat de jeg hadde lyst på, til enhver tid. Og det var ikke lite :blink:;) Så dermed viste vekta 1,8 opp i går.

 

Men det er vel bare å brette opp armene og gå i gang igjen! Har bakt brød i dag + handla masse sunt til å fylle opp det tomme kjøleskapet med, så vi får håpe det går greit å komme på rett kjøl igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Henger meg på her i dag, testet bunaden i går og det trengs en real innstramming både her og der :blink:/>

 

Jeg er 47år, samboer og har voksne barn med 1 sønn hjemmeboende.

har vært i gjennom 2 tøffe år med skilsmissesak som har tatt både krefter og gjort at kroppen har stresset på seg 3-4kg og da særlig rundt livet... Men med en samboer som god støtte og med deres hjelp og motivasjon så ser jeg bunaden på til 17.mai og bedre selvfølelse i bikini til sommeren (om det blir vær til det da...) Uansett så er det Kreta i august, så da er jo det et godt mål.

 

Henger meg på i dag og registrerer mat og vekt her i Roede-klubben og vurderer evt et kurs fra mai.

 

Startvekt 75,1

Mål 69 (evt 67 om jeg klarer det)

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikki69

Hei dere, og veloverstått påske!

 

Velkommen til un9 - så bra du henger deg på, det er god motivasjon i å være flere! :D/>

 

 

Klarte utrolig nok å holde vekta gjennom påsken, verken opp eller ned. FLAKS :D/> Er lettet over det! Hatt noen små kontrollerte utskeielser på gode middager, kake/dessert og vin, men klart å styre unna alt av sjokolade. Derimot spist litt smågodt av ungenes påskeeggoverskudd - (dvs alt de selv ikke likte...). Har vært mye i aktivitet med ski og lek i snøen med ungene, som sikkert har bidratt til vektstabilitet.

 

Men vekta har stått stille i 3 uker, så jeg er klar for ekstrainnsats. Har startet uka med 2 raske treningsøkter på langrenn + en styrkeøkt, og store mengder snømåking. Her i nord laver snøen ned, men det gir kjempefine forhold for trimpoeng på ski!

 

Til Viv og evt andre som har gått opp i påsken: Ikke depp!. Bruk det i steder som motivasjon for en superuke nå:)/>

 

Et tips: Jeg starter alltid uka med å sette meg et mål for hvor mange trimpoeng jeg skal klare i løpet av uka, og det er "forbudt" å ikke nå målet. Betyr at jeg må starte uka sprekt, for å sikre meg at jeg klarer det. Det gir motivasjon og godfølelse, som gjør at jeg ofte klarer flere poeng enn jeg hadde som mål :D/>. konkurranseinstinktet gjør også at jeg prøver å slå antall poeng fra uka før... ;)

 

Ha en fin uke - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Merker at jeg er mindre motivert for å ta fatt på nytt. Men jeg vet at det må til.

er litt hjernedød når jeg spiser, så det krever ganske mye fokus og energi for å begrense meg. Satt foran PCen og skulle spise en appelisn og en halv myslibar til mellommåltid. Poff så var hele baren borte... :angry:

Men jeg SKAL fortsette, skal komme i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikki69

Må bare skryte litt - 3 dager av uka har gått og jeg har allerede 9 trimpoeng - jippi :D . Har hatt to styrkeøkter av en time, 2 raske langrennsøkter og gått til/fra jobb. Motivasjonen er at jeg er lei av at vekta står stille, så nå må jeg få sving på dette. Reiser dessuten på årlig helgetur med venninner i morgen. Vi skal til et alpinsted og stå på ski, men det blir nok en del god mat og drikke også. Gleder meg masse! Har lyst å kose meg litt der, og da gjelder det å ha trimpoeng i boks :)

 

BOIO: Hold ut! Du var jo så flink før påske! Ikke gi deg - og snart begynner vi med løping også vetdu :) . Dette skal vi klare!

 

God natt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Tok en Japp ut av skapet, kjente på den, holdt den i enden med tommel og pekefinger på hver hånd, klar til å åpne. Tok et dypt pust, og la den tilbake i skapet....

Nå er det kveldens husarbeid. 5,8km jogging allerede unnagjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josephin

Jeg er med igjen her, etter at influensaen (skulle man ikke gå NED i vekt når man er syk, og ikke omvendt??) og påsken har herjet med mine ambisjoner..... Viljestyrke kom til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...