Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Jøss! :o Det får en jaggu si, Enna! Flinka! :D

 

Kroppen min har vært i ulage idag. Fått mensen igjen og kraftigere igjen enn jeg pleier ( grrrrr! Er så lei! Kan det ikke bare slutte? :angry: ) , så jeg orket ikke jogge idag. Men jeg bestemte meg for at jeg ihvertfall skulle gå meg en tur. Det holdt hardt - klokka ble 20.30 før jeg kom meg avgårde. :huh: Gikk runden på akkurat like over 6 km, og gikk den 1,40 min raskere enn sist! :D

 

Jeg har en erkjennelse å komme med. Eller - det er vel egentlig noe jeg bare trenger å si høyt / se på trykk for å synliggjøre det mer for meg selv. Jeg spiser alt for mye til middag. Sånn. Der er det sagt! Jeg lager sunne middager, men jeg er bare så vanvittig glad i mat, så jeg spiser alltid alt for mye.... :(

Det må jeg bli mer bevisst på. Det må jeg virkelig jobbe med, for jeg ender jo bare opp med å bli ubehagelig mett. Men det er så lett å unnskylde det så lenge maten er sunn......

Tror jeg rett og slett skal prøve tallerkentrikset fra imorgen. Bruke frokosttallerken til middag istedenfor middagstallerken. Ja, det skal jeg.

 

Åh! Men jeg må skryte av meg selv idag! Jeg var så vanvittig stolt over at jeg klarte meg!

Idag skulle vi ha personalmøte rett etter lunch. Og gjett hva? En kollega som er sykemeldt for tiden, hun kom for å være med på møtet. Og hva hadde hun med? Jo - et kjempelass med nystekte vafler, rømme og nyrørt jordbærsyltetøy. :o

Ved siden av kransekake, så er vafler noe av det beste jeg vet, og noe jeg virkelig sliter med å motstå.....

Jeg tok ikke en eneste bit! Lurer fortsatt på om det var verdt det, eller om jeg skulle ha tillat meg en smakebit? Men jeg som er så enten eller, jeg hadde ikke klart å la det være med en bit, det hadde sannsynligvis endt opp med at jeg hadde forspist meg på vafler..... :unsure: Så jeg velger å være stolt over at jeg ikke tok.

 

Imorgen skal jeg være på farten hele dagen, så da blir det vanskelig med maten. Skal gå på kjøkkenet nå og forberede små, sunne ting jeg kan ha med meg i veska. Planlegge, planlegge, planlegge. Alfa og omega!

 

He, he! Nå roper 16-åringen og vil bli klødd på ryggen! Så da kaller mamma-pliktene!

 

Ha en god natt, kjære dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

I am back, og jeg har ikke glemt dere. Du har vært flink Enna, trent (jeg bøyer meg i støvet.... au der fikk jeg kink i ryggen ja...) og ikke bare litt heller det du har gjort i det siste! Supert! Og du er tilbake og Bam-Bam, det er bra! Fristelser innen matfatet vil vi alltid ha, så ja det hadde kanskje ikke vært verdens undergang om du hadde tatt et lite vaffelhjerte, men hadde det bare blitt med det ene? Flinke du! Tenk, der sparte du noen kalorier.

 

Jeg hadde en flott tur i helgen, uten internett, telefon og sånne ting. Men savnet å skrive noen ord til dere, det må jeg ærlig innrømme. :) I går var jeg tilbake, men tiden gikk så alt for fort så jeg fikk ikke tid og ro til å sette meg ned å skrive til dere.

Karate trening ble det i går, og jeg er passe gul og blå i dag etter litt slag og spark! Men det går fremover men teknikkene og jeg storkoser meg. Ny økt i morgen. I dag har det ikke vært annen trening enn massiv hagearbeid - plenklipping bl.a og jeg var gjennomvåt av svette! Så det ble dagens treningsøkt! :)

 

I matveien har jeg vært rimelig flink også, men om det synes på vekten tror jeg ikke - det er nok litt forårsaket medisinen jeg går på - uten at det er noe unnskyldning, men en forklaring og det stemmer med det legene sa jeg måtte belage meg på. jeg får være tålmodig og ikke gi opp. De ekstra kiloene - ikke mange som sagt, men de er der - de skal bort. Om bare 100 gram i uka :) Nedgang er nedgang!

 

Ingen vin hverken i går eller i dag - urtete går det i her! Hmm tror jeg blir som en vandrende urtehage snart.... men det er godt og sunt!

Nå venter køya på meg, og det skal bli godt å få seg en god natt søv, er sliten i skrotten!

Vi tastes ladies, ha en riktig god natt. :)

 

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah - endelig er alle på plass :) . Da føler jeg meg vel :P .

Har gjort unna dagens intervalltrening. Kombinerte det med å steke rundstykker og bra var det, for nå ser jeg at om jeg hadde ventet til de var ferdige, hadde jeg ikke rukket det...mså glad for den avgjørelsen. Burde EGENTLIG løpt ute i dag, for det er nydelig vær, men altså....

Gule blader raser ned fra trærne... Det går veldig fort, syns jeg. Hadde gjerne sett at det kom litt ut i september....

I morgen vet jeg ikke om jeg får trent... Her hvor jeg bor skal de stenge vannet hele dagen, så dusjing blir et lite problem...... Vel, det går seg vel til :) , man KAN jo trene på kvelden, også ;).

Ha en fin dag, og den karatetreningen din gjør meg nesten litt misunnelig... Høres litt artig ut, for å si det mildt. Når er neste gradering?

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Nå skal jeg faktisk ta meg et glass rødvin for det fortjener jeg pokker meg nå synes nå jeg.... vekta er den samme, men sunn i mat og drikkeveien hele uken. I tillegg var jeg på karatetrening i går, og der ble det en passe hard økt, såpass at jeg hadde gangsperr i hele kroppen i dag. men stoppet det meg for å trene i dag? Jeg må si tusen takk ladies at dere henger over skulderen min... jeg tok en lett oppvarming på tredemølle - 15 minutter ble det - det var tungt - og så en time med kettlebells!! Nå er jeg så lemster i kroppen at jeg knapt greier å skrive... så derfor skal jeg bedøve kroppen med et - og kun ett - glass rødvin. I morgen er det fredag og helg og da skal jeg nyte litt mer :)

 

Jeg har erkjent at de tilleggs kiloene mine vil jeg streve hardt å bli kvitt - men det har jeg nevnt før. Men på den andre siden tenker jeg at hvis jeg ikke hadde vært så flink som jeg har vært de siste ukene hadde vel vekten kanskje økt enda mer.. :) det vil nok stabilisere seg og slippe taket i skrotten min! Den evige optimisten jeg er!

 

Nei vinen venter - vi tastes ladies!

Stor klem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er altså så flink, Optimista... Kan ikke annet enn å sitte her å måpe!!!

I går var jeg skikkelig UFLINK!!!! Hadde ikke kontroll på noen ting! :angry:

Til lunsj, dvs ETTER lunsj gikk jeg bananas! Jeg spiste opp resten av den tørkede mangoen... Det var ikke problemet, så tok jeg meg et par NEVER med nøtter.... :blink: Og så spiste jeg en hel melkerull! Jeg som nesten aldri spiser sjokolade :huh: . Middagen var supersunn, men til kvelds satte jeg til livs en skål nøtter og masse rosiner.... I tillegg et par glass hvitvin. Jeg trente ingen ting!!! Det eneste som var bra i går var at jeg klarte å la være å spise sjokolade på kvelden. Mannen min tok nemlig ...... Jeg hadde tenkt å gi etter, men så fant jeg ut at et sted må grensen gå....

Jeg har gått ned 1kg siden sist fredag, men tenk hva det kunne vært om jeg hadde skikket meg ordentlig <_< . Lurer på når kontrollen skal klikke inn... Og så sier du Optimista, at vi sitter på skuldrene dine for at du skal trene.... Jeg skal love deg at bare tanken på at jeg sitter på skuldrene dine burde gi deg varige ryggplager :mellow: .... Det er superidiotisk, finnes ingen unnskyldning, bare dustete...

MEN når det er sagt - jeg gir ALDRI opp! Fortsatt 10 under der jeg var da jeg startet for et år siden (og på den tiden var målet B) ), så det er bare de hersens 2-3 kg til det som fortiden er målet.....

Ok vakre, fantastiske Ladies. Hold ut, hold ut... Jeg satser på bedre meldinger etter hvert :) .

 

Enna, den store dundra fra Øst.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars Optimista :(

Deg på den ene skulderen og meg på den andre. To ubrukelige, utrente matvrak.... :blink:

 

Måtte le da jeg leste innlegget ditt! :D

 

Og det gjorde faktisk at jeg tør å melde inn her idag..... :mellow:

Det er ikk maten som er det aller verste for meg. (sier hun som akkurat nå sitter og slikker seg i munnvikene etter å ha sneket en konfektbit på pauserommet på jobben...... Man DET er første gang på så lenge jeg kan huske!!)

Men jeg får ikke trent. Jeg kommer ikke inn i noen ny treningsrutine. Kabalen går ikke opp i heimen. Jeg sliter skikkelig.

Igår var nok en gang intensjonen å trene rett etter jobb, men så skulle den ene kjøres hit, den andre dit og alt ble bare tull. Endte opp med å sløve på sofaen.

Spiste ikke noe fornuftig heller, men dog ikke noe skrekkelig galt.

 

Er i tillegg så vanvittig matlei for tiden.

 

Så nettopp fordi jeg følte at nå har jeg ingenting positivt å komme med, jeg bare drar dere ned nok en gang - så hadde jeg tenkt å ligge lavt "til jeg hadde skikket meg"!

Men så leste jeg hva nydelige du, Enna skrev - og jeg ser nok en gang at denne berg - og dalbanen kjøre vi jaggu sammen! Optimista løper ved siden av og må dessverre bare holde ut med oss to. :unsure:

 

Det positive er, det må jeg jo si, at jeg var på vekta idag. Den viste ned 1,4 kg på 2 uker, så det er jeg veeeeldig fornøyd med, for det føles ikke fortjent ut. ( Nå skal det sies at innveing rett etter ferien var FØR toalettbesøk, og veiinga idag var ETTER. Bare det utgjør sikker en forskjell på 0,4 kg ;), så si jeg har gått ned ca 1 kg da)

Er veldig glad jeg turte å gå på vekta. Det gjorde at jeg nå sitter med følelsen av at det kanskje ikke er umulig allikevel. Det er håp i hengende snøre!

 

Flott at du har fått trent idag, Enna!

Jeg håper du Optimista unner deg mer en ett glass rødvin nå i helga - det har du jaggu fortjent! Jeg er utrolig imponert over deg! :)

 

Det blir nok ingen trening på meg. Skal grille hos noen venner idag, og imorgen er vi bedt på skalldyrfest. Av erfaring vet jeg at det blir et lystig lag, så jeg melder nok ikke inn før på søndag kveld.

 

Ha en fin helg dere mine to vakre engler!

 

Bam - Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt skjønne at Optimista nøler med å legge inn etter to så fullstendig sprø kvinnfolk eter seg gjennom både det ene og andre... noen trener litt, andre ikke... Jeg har bare EN dag denne uken hvor jeg ikke har trent, så jeg har ikke dårlig samvittighet for det! :)

Hos meg så er det ene og alene mitt noe hysteriske forhold til usunn mat.. Jeg er nesten alltid matlei... jeg vil aller helst ha kornblanding, grovt brød, pizza eller pasta... jeg spiser det jeg får servert, jeg lager sunn mat med fisk og kylling, men det jeg VIL ha er det jeg nevnte... Jeg spiste litt sjokolade i går.. ikke altfor mye, så hvis jeg kan holde sjokoladespising på det nivået i helger (sweet dreams <_< ) skulle jeg med glede unnet meg det hver helg, men siden det er ganske usikkert med kontrollen, bør jeg tilbake til zero sjokolade!!!

Vel.. var på restaurant med mannen i går. VEEEELDIG koselig. Spiste ikke så usunt, drakk litt vin, da.. og så var det de sjokoladebitene da.... og da jeg kom hjem - til tross for at jeg var god og mett, spiste jeg et lite stykke pizza som jentene mine så flinkt hadde ryddet inn i kjøleskapet.... SUKK!!! JADDA (Mitt standarduttrykk når jeg er litt oppgitt over meg selg og/eller verden.... :blink: )

 

Bam Bam - jeg FORVENTER og FORLANGER rapport søndag kveld evt mandag om tiden flyr for fort... og den skal skrives om du har vært i berg- og dalbanen eller (som Optimista) løpt ved siden av... VI ER HER SAMMEN TIL DOVRE FALLER (hvertfall må jeg være her så lenge... for makan!!!).

 

Optimista, hold ut med galskapen :rolleyes: . DU er vår støttepillar og vårt store forbilde. Jeg har STORE planer om å skaffe meg et par kettlebells... jeg er rett og slett litt misunnelig på deg som er i stryketreningsmodus.... jeg KLARER ikke å motivere meg til det, og det savner jeg litt... jeg holdt jo på med det for noen år tilbake, og var FLINK!! Fortsett hvertfall å melde inn når du har trent, for det har en slags effekt på styrketreningsnerven min.... Hver gang du rykker i den får jeg litt mer lyst til å kjøre på...

 

Ladies, dere er og blir gode å ha.

 

STOR lørdagsklem fra

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

En særdeles mørbanka Optimista taster ned noen ord til dere. Jeg har en gange som ikke ligner grisen... absoultt alt av muskelfibrer i kroppen syns jeg verker! Kollegaer bare ristet på hode når jeg bokstvelig talt halte meg opp trappene på jobben i går og holdt meg godt i rekkverket samtidig.. ska' det trenes så ska' det trenes sier jeg... av naturlige årsaker ble det ingen trening på meg i går - bare tanken på å utføre fysisk aktivitet økte gangsperren i muskulaturen...

 

I dag ble det heller ingen trening men har gått utrolig mye. Spiste lunch i byn med ei god venninne og vi koste oss med 2 glass vin til maten. Så var det å tusle rundt omkring i byen og se om vi fant noe fint å kjøpe. Plutselig oppdaget vi at vi skulle til en butikk (på andre siden av byen naturligvis) og vi hadde bare noen minutter på oss før butikken stengte - "Vi løper" sa hu... jeg jeg prøvde å løpe mens jeg au au'et hele veien. hun trodde det var noe alvorlig galt, men da jeg sa hva det var - "hah, kom igjen vi løper!!" Ingen nåde der i gården nei! :)/>/>/> så hehe har vel fått litt trim i dag og...

Har nok fått 15000 skritt på skritt telleren (hadden den ikke på meg, dødt batteri - tenk så mye har jeg gått med den. :)/>/>/> ) men det kjennes som om jeg har løpt en maraton i dag..

 

Nå skal jeg nyte kveldssolen, så skal jeg faktisk med god samvittighet legge meg i go'stolen og glane på "film-kassa". Forresten jeg spiste salat til lunch. Ber til høyere makter at muskulaturen min har det litt bedre i morgen... må iallefall bli normal igjen før neste karateøkt. Sitter og funderer på hvordan jeg skal greie høye spark når jeg knapt nok greie å sette ene foten foran den andre i normal gange...

 

Vi tastes ladies - og ja vi er her for hverandre until the bitter end! :)/>/>/> Kos dere i helgen!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ok... Løp 50 min på mølla i går... Varierende tempo, men ikke mål om noe velig høy gjennomsnittsfart. Gikk også omtrent en time tilsammen tur-retur et kjøpesenter+ et par timer rundt på senteret... Ble nok noen skritt der, ja...

Spist dårlig i helgen! Mye mandler og rosiner... Få og rotete måltider! Ergrer meg over egen "udugelighet" til å planlegge helgene!

I uken som kommer må eg ta meg sammen, ingen vin på hverdager. Ikke noe tullemat heller! Neste helg skal jeg en snartur til Norge i forbindelse med en feiring.... Tror egentlig selve feiringen går bra... Må prøve å trene de fleste dagene... Akkurat denne uken an det holde ardt, fir det skjer mye hele uken. Håper det som skjer blir artig! :) (Skal bl.a på militær tattoo på røde plass til onsdag.... DET kan vel ikke bli helt feil, vel :) )

I dag har det ikke blitt trening, en har ikke bare sittet på baken, heller... Har ryddet og sjauet i en av bodene våre, så det har blitt en del bevegelse...

Jeg syns egentlig det er dumt at eg ikke an melde inn den ene "seieren" etter den andre.... Fortiden ser det ikke ut som om jeg lærer noe, heller....

Tror høstens tema skal bli:

Enna lærer selvkontroll og Enna spiser fornuftig i helgene... :blink:<_<

Ha en fantastisk uke!

Optimista... Du er så herlig! Stiv og støl... Jeg er bare stiv! Men når du ikke er støl, sparker du jo flettene av folk... Jeg kommer knapt over ankelhøyde :lol: .

 

Bam Bam, hatt fin helg????

 

Kem fra Enna til de andre Ladiene B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bam - Bam melder kjapt inn før hun tar kvelden.

Tør ikke annet etter MEGET streng beskjed fra en viss fruentimmer! :P

 

Har hatt en bra helg.

Fredag ble anderledes enn planlagt. Jeg dro ikke på grilling. Noen som ikke kunne allikevel osv, og til slutt viste det seg at jeg ville ha blitt eneste damen der. Da var det hyggeligere å ha en hjemme-alene-kveld, så kunne gutta ha en gutte kveld.

Da jeg handlet inn til helga, tenkte jeg at jeg skulle tillate meg å skeie skikkelig ut siden jeg skulle være alene hjemme. Så jeg kjøpte både snacks og sjokolade. :o

Vel hjemme igjen så løp jeg meg faktisk en tur! Vet ikke hvor det kom fra. Kanskje var det for å rettferdiggjøre inntaket av snop som ventet?

Vel, etter dusjen åpnet Jørgen flaske rødvin, satt musikken på full guffe og...... Ja, gjett hva? Jo, jeg begynte å rundvaske leiligheten! :lol::blink: Og det holdt jeg på med resten av kvelden! Jeg rørte ikke snopet i det hele tatt! Og enda bedre - det ligger der fortsatt! Har ikke rørt noe!

 

Våknet med skallebank i dag, men vi hadde det utrolig hyggelig i går! Det tar på å drikke vin i 8 timer, begynner å bli for gammel til sånt. :rolleyes:

Men mens min mann tok seg en times lur i ettermiddag, gikk jeg en tur i skogen. Det gjorde kjempegodt!

 

Så alt i alt har ikke helga vært så ille i forhold til mat og trim. Hold deg fast, Enna : Jeg hadde til og med planlagt søndagsmiddag denne helgen! ;)

 

Nå er jeg klar for køya og en ny uke venter. Kjenner jeg er full av optimisme for at det skal bli en grei uke både når det gjelder mat og trening. Utvilsomt mye enklere nå som det er hverdager igjen!

 

Håper du er i stand til å gå på karatetreninga imorgen, Optimista. Jeg bare elsker rapportene dine derfra! :D

 

Ha en god natt og en god mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flinke Bam Bam - GRATULERER med fin helg! Særlig den fredagskvelden!!! (Vaske på en fredagskveld... Hmmmm. Hørt om film? Fotbad? Manikyre? Fantatisk valg :lol: .

Har nettopp vasket og støvsuget (skremmende effektiv en mandags morgen... ;) ). Skal bare gjøre litt fornuftig til, så er det en stund med kaffe og en bok (har begynt på "The cuckoo's calling". Det er en krim skrevet av Robert Galbraith (psevdonym for J.K Rowlings -Harry Potter...). Foreløpig svært fengslende :) ).

Ønsker dere en fortreffelig mandag. Hvordan har musklene det, Optimista? :D

 

Enna

 

P.s likte feilskrivingen din Bam Bam... På fredagen åpnet JØRGEN rødvinsflaska... Skulle sikkert stå "jeg en" B) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full forståelse for at du synes jeg er en tulling som bruker hele fredagskvelden på å vaske. :wacko: Og jeg er så enig, så enig! :P

 

Og du har helt rett når det gjelder skrivefeilen. Det skulle stå "jeg en". Hvis det var en Jørgen der som åpnet flaska, så har iallefall ikke jeg sett noe til han! Og da kjenner jeg at jeg prøver å tenke på om jeg har danset med kosten, sunget litt for høyt eller gjort noe annet tull som ingen andre burde ha sett eller hørt! :lol:;)

 

Sitter på jobben nå. Planene er helt klart en løpetur med en gang jeg kommer hjem. Håper bare lysten er der kl 16.30 også! Den blir fort borte etter 30 min med tog hvor man halvsover hele veien.... :mellow:

 

Og der ramlet akkurat månedsregnskapet inn i mailboksen min. Da vet jeg hva jeg har å gjøre resten av dagen.....

 

Vi tastes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en hard intervalløkt i dag... Skikkelig tempoetapper. Puh, svetten rant! Og så kom den en levering til huset hvor jeg måtte signere... Det var såvdt jeg klarte å holde pennen, enn si flytte hånden bortover papiret... Det rant i strie strømmer.... Vel, vel, sånn kan det gå ;).

Kostmessig en grei dag, har litt ekstra igjen til litt kveldsmat :) . Det blir jeg alltid glad for!

En god kveld ønskes dere!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en hard intervalløkt i dag... Skikkelig tempoetapper. Puh, svetten rant! Og så kom den en levering til huset hvor jeg måtte signere... Det var såvdt jeg klarte å holde pennen, enn si flytte hånden bortover papiret... Det rant i strie strømmer.... Vel, vel, sånn kan det gå ;).

Kostmessig en grei dag, har litt ekstra igjen til litt kveldsmat :) . Det blir jeg alltid glad for!

En god kveld ønskes dere!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ladies :) .

Ser dårlig ut for trening i dag.... Et par dårlige valg av tidsbruk + veldig dårlig planlegging av lunsj er årsaken... Nå står det en kjele med et eller annet og putrer på komfyren. Jeg driver og prøver å bli god til å lage mat... Så nå har jeg brukt en slags grunnoppskrift, men byttet ut masse av ingrediensene med slikt jeg liker... Så får vi se. Det er sunt, hvertfall! (Maten falt i smak :) )

Lite interessant å berette herfra i dag.... Pga et lite "dypdykk" i kornblandingen tidligere i dag, har jeg ikke noe kveldsmat å gå på.... Vel... Det får bare være!

Take care

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies! :)

Beklager mangelfull tilbakemelding i går, men var på reisefot etter treninga. Karate ble det i går og heldigvis må jeg si så hadde muskulaturen normalisert seg noe før den økta. I dag er jeg gul og blå etter slag og spark.. bruker heldigvis langermet topp så ingen ser alle merkene - ser jo rimelig ille ut... :) Men det er knallgøy!

 

Sitter på hotell nå (jobbreise) og jeg må si at jeg greide å unngå fristelser - ja kaker og sånne ting. Gikk forbi muffinsbordet, ja hvor mange ganger gikk jeg forbi? 3-4 ganger og tenkte skal-skal ikke - skal- skal ikke og tok en neve med gulrøtter som sto på samme bord! YES snakk om viljestyrke :) Vel jeg begynte å knaske gulrøtter og da jeg snudde meg så jeg rett inn en skapning som hadde forsynt seg av iallefall en muffins...

 

Etter et meget langt møte var det å hvile litt på rommet og hadde planer å sløve til maten sto foran meg, men neida, dere hang jo over meg så jeg fikk på meg gymtøy og oppsøkte treningsrommet - 35 min på mølla - og ny pers - greide å løpe 25 min. sammenhengende og 15 minutter av dette var motbakke! Ikke mye motbakke, men det lå på 1,5 til 2,5 % stigning. Det går fremover! Så litt styrke ble det og. Nå var ikke treningsrommet det mest utrustet da, men jeg fikk trent både ermer, ben, rygg og mage.

Middag var kyllingsalat... masse isvann og ok da, ett glass rødvin. Men det syns jeg jaggu meg jeg fortjente! :)

 

Nå skal jeg bare sløve, forberede til møtet i morgen og håper på ny treningsøkt i morgen! :)

 

Ha en fortreffelig kveld ladies!

Optimista - som alltid, den evige Optimisten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med stadig fremgang, Optimista! Det må kjennes så godt for deg! :)

Og egentlig er jeg ganske stolt av Enna og meg selv også som satt på skuldrene dine og pisket deg ned i trimrommet når vi egentlig hadde lyst til å hoppe av ved muffinsbordet! :P Klapp på skulderen til oss alle tre!

 

Synes du også er veldig flink til å trene, Enna! Men akkurat nå imponerer du meg mer på kjøkkenet! Jeg vet du er matlei og aller helst har lyst på alt dette enkle, andre som er godt som du sier. (Vi er vel ganske like der også, du og jeg. Eller kanskje de aller fleste har det sånn?) Så da er det så gøy at du prøver! :)

 

Selv er jeg superfornøyd om dagen med egen innsats! (Kanskje bortsett fra mandag kveld.... Da ventet jeg for lenge med å spise kveldsmat, og dermed røyk jeg på ikke bare ett, men TO ostesmørbrød! <_< )

Men - jeg stortrives med at det er hverdag! Jeg elsker rutiner! ( En annen måte å si det på, er vel at jeg er en møkka kjedelig person som i tillegg er lite impulsiv......? :huh: )

 

Mandag etter jobb løp jeg intervall. Om kvelden dro datteren min oss med ut på tur i skogen. ( Hun har fått det for seg at hun skal klare å få stefaren sin ut å gå hver dag, for det trenger han pga diabetesen!)

Vi fant en ny rute som var veldig fin å gå. Dessuten så var det et par bakker der som var akkurat passe til å løpe bakkeintervaller i.

Så igår fant vi ut at vi skulle løpe den samme turen hun og jeg. Som sagt, så gjort. Løp en runde innkludert 6 drag med bakkespurt/intervall. Og jaggu var vi så høye på pæra at vi løp runden en gang til - dog uten bakkedrag! Var en så utrolig god følelse etterpå! Da kjente jeg virkelig hvor godt det er å trene! Har savnet den følelsen, men nå ser det ut til at den er på vei tilbake etter ferien. Herlig!

I tillegg dro vi jo med oss gubben ut på gåtur om kvelden!

 

Så nå håper jeg bare at været holder seg like fint fremover så vi får mange, mange slike turer!

 

Men pliktene kaller - er jo tross alt på jobb ;)

 

Ha en nydelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisen ladies!

Tusen tusen tusen takk for drahjelp Bam-Bam og Enna! Etter en lang dag ville jeg bare hvile og ikke gjøre noe som helst....så så jeg for meg dere to... og tenkte "hva skal jeg skrive som unnskyldning hvis jeg ikke tar en treningsøkt i dag? Latskap? Nei det går da ikke...." vel for å slippe å bruke tid og energi på forklaringer gikk jeg ned og tok en treningsøkt... vel 40 min på mølla, det meste løping - 10 min løp, ett min rask gange, 10 min løp osv... og motbakke. Ikke ille det da? Og så magemuskulaturen fikk en god gjennomgang. I morgen håper jeg på å få ta kettlebells trening så greit at musklene får hvile litt i dag. :)/>

 

Vann har jeg også drukket i dag, mye flinkere enn i går så summert opp har dagen ikke vært så ille. Skal få i meg en meget sunn middag bare for å få prikken over i'en :)/>

 

Men igjen, vakre ladies, tusen takk for at dere fikk meg inn i treningstøy og fikk fart på skrotten min. Deilig å svette mye og nå kjenne at jeg har forbrent noen ekstra kalorier!

 

Schmask til dere begge! Me happy! :)/>

Ha en finfin kveld ladies.

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ER jeg stolt av meg selv... Jeg kom hjem i 15-tiden og satte i gang med litt rengjøring, så løp jeg langintervaller... Enda jeg var så søvnig at det eneste jeg hadde lyst til var å sove... Jeg har litt lavt jernlager... Lurer på om det er derfor jeg er så skrekkelig trøtt, bestandig. Resten av blodprøvene mine er visst ok....

Matmessig... Middagen i dag bestod BARE av ferdigprodukter :mellow: . Kjøpesaus, kjøpepotetstappe, kjøperrtestuing og PØLSER!!! Men det er såååååå sjelden jeg gjør noe slikt. Vi har "arvet" litt posemat fra noen venner som har flyttet, så derfor.... Var ute på lunsj i dag - tomatsuppe og vann.... Kan ikke klage på det, vel?? Spiste litt brød ved siden av, da... B) .

 

Ok, mine venner... Nå skal jeg på strikkeklubb :) . Det blir nok servert litt vin... Har ikke helt bestemt meg om jeg vil ha... Har en lang dag i morgen.... Te er også godt :) :)

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle har lov å spise litt ferdigmat en gang i blant som du har gjort i dag Enna. Og du ahr jo trent bra også - imponert! Tror det tar en stund før jeg kommer opp på ditt nivå.

 

Og til orientering, jeg måtte justere lesebrillene når jeg leste at du skulle på xxxxx-klubb.... trodde virkelig det sto STRIPPEklubb.... P og K er ganske like når synet blir litt dårlig... hehe :lol: Men godt å vite at du er forholdsvis normal og bedriver med huslige sysler sånn på kvelden... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strippeklubb!!!??? :lol::lol:

Det hadde blitt litt av en rapport å lese etterpå! :lol:

Men enig med Optimista der, Enna. Godt fornøyd med at du holder deg til " skikkelige" husmorsysler! :P

 

Også så stolt som jeg er av dere! Dere er superflinke! :D

Selv holdt jeg på å bli fanget av sofaen. Jeg kjente hvordan den holdt godt rundt meg og bysset meg nesten i søvn. Samtidig begynte godisen jeg kjøpte på fredag ( men som jeg ikke rørte, husker dere! ) å rope på meg fra skuffen...... :unsure:

 

Akkurat da erklærte heldigvis datteren min at det var på tide med dagens luftetur av min bedre halvdel :P så da ble det rask gange i skogen istedenfor! YES! Kvelden reddet!

Hjem og i dusjen, så en kopp grønn te og to rugsprø til kvelds.

 

Dette går veien for oss alle tre nå, jenter! Keep going! :)

 

Ps: Enna - regner med at du har sjekket stoffskiftet også. For tuller det, DA blir man trøtt, da.... :mellow:

 

Sov så godt, snuppelurer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strippeklubb.... Vel, nei altså gårsdagens STRIKKE-klubb ble skravleklubb :rolleyes: . Alle tre som var der løper (en av de andre er sånn som løper fort og langt, da... Og det er altså IKKE MEG ;) . Så vi skravlet i vei om distanser, skader, framgangsmåter for å bli bedre osv... Rett og slett hyggelig :) .

Og da jeg kom i går, oppdaget jeg at jeg hadde glemt mønsteret, en visste ikke hva hun skulle strikke, og den siste lot være i sympati... Derfor skravlet vi. Jeg sa nei takk til vin og det eneste som ble servert var sjokolade, så jeg spiste ingen ting... Tok et par rugsprø da jeg kom hjem, for jeg hadde planlagt (JEG HADDE PLANLAGT!!!! Sterk lesing, altså :lol: ) at jeg måtte ha noe til kvelds..

I dag skal jeg på noe uteaktiviteter- og det er rett og slett møkkavær! Regn og vind, ikke koselig :( .

Ha en fin dag, Ladies

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...