Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Jeg holdt meg unna rosevinen... Fant ut at unnskyldningen var for dårlig og at jeg MÅ være litt fornuftig noen dager... Særlig når jeg ikke har trent som jeg skulle, heller... :o

Nå er det morgen. Kl. Er 8.15 og jeg er eneste som er oppe....

Har sittet og lest om diverse trening, opptrening av viljestyrke osv.... Lurer på om de som er ekstremt viljesterke og tilsynelatende får til alt de bestemmer seg for er mer lykkelige enn de av oss som (stadig vekk ;) ) glipper litt....

 

Et tips. Ikke spis en hel eske lackerol (hvordan får man til dobbelprikk over en bokstav på iPaden???) på en gang..... Oooooo mye luft i magen dagen derpå :blink: .

Ute er det relativt fint vær, litt vind og bare 15 grader... Men sikkert egentlig veldig fint løpevær.... Burde ta på treningstøy å komme meg ut... Men det er sååååå godt med morrakaffen :P

 

Ladies, ha en fin onsdag... Det skal jeg. (Jeg skal til frisøren i dag, det gleder jeg meg til :) )

 

Stor klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei skjønne ladies!

Søvnige Karate kid melder seg.... og med masse dårig samvittighet! Jeg har ikke glemt dere, jeg er her, tenker masse på dere, men det kan ikke dere vite sånn uten videre...

 

Like fin på toppløkket som meg Enna? Jeg var til frisøren selv i dag. Måtte gjøre noe for å piffe opp skrotten min! Og fornøyd det ble jeg! Rimelig hektisk for tiden, og det er ingen god ting med tanke på mitt energi nivå, men jeg kommer meg gjennom dagene. Var på karate trening i dag men himmel og hav hvor er energien?????? Er så møkka lei å være daff og null energi. Når skal dette gå over, når skal teen funke? sukk... jaja men jeg har fra medisinsk hold blitt anbefalt indisk urtemikstur. Det er en av de få urtenmiksturene som har medisinsk dokumentert effekt på en del plager, deriblant mangel på energi... så vi prøver det og vetttu... Så nå når jeg skal ut på en liten ukes ferietur har jeg med meg en bag bare med urter og medisiner.... blir mett av bare det inntaket så jeg burde ikke slite med vekta haha

:P/>

 

Det har blitt et rødvinsglass eller to nesten hver dag nå og det er ikke smart når man ikke beveger seg så meget. Så enna om du drikker rosevin uten å ha trent, ja tror du kan gjøre det med god samvittighet, iallefall hvis du skal sammenligne deg med meg! :)/>

 

Jeg vet det kommer en ny dag i morgen, og jeg vet at jeg vil bli meg selv en vakker dag! Jeg må bare være tålmodig.... og det er en utfordring for meg. Men humøret er der, det skal ingen ta fra meg og jeg er en evig optimist og har en klokkeklar tro på at jeg skal greie å holde vekta - kanskje til og med redusere den en kilo eller to - når jeg kommer i gang med treninga igjen! Og jeg har jo dere to som henger over skulderen min også. Og det hjelper masse! Tuuuuuusen takk! :)/>

 

Nei ladies, har noen ting jeg må gjøre før jeg sovner - tørr ikke sette meg i godstolen for da slokner jeg....

 

Vi tastes, ha en fortreffelig sommerkveld. Forhåpentligvis har dere litt bedre vær enn meg, her regner det...igjen... sukk!

 

Klem fra meg

ps. enna, bra det gikk bra ifb. påkjørselen. Har vært borti noe sånt selv men det var et kraftigere trøkk, og der fikk nakken min en skikkelig smell, men bra nå ;)/>

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt jeg også... Gjesper så kjeven truer med aldri å lukke seg igjen... Hadde meg en intervalløkt ute i dag. Løp op bakkerm ange ganger etter hverandre, løp fort på en grusvei.... Ikke så høy snittfart på turen, men det skyldes at den er velig kuppert med mange bakker og steder hvor det ikke er lett å løpe fort....

Drakk litt rosevin i kveld... Mmmm skulle egentlig vente til i morra, men :P ....

Fin på håret, ja... Må ordne litt med slikt når jeg er her hjemme....

Håper jeg får til en løpetur i morgen også....

 

Sov godt.

Klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei skjønne ladies!

Søvnige Karate kid melder seg.... og med masse dårig samvittighet! Jeg har ikke glemt dere, jeg er her, tenker masse på dere, men det kan ikke dere vite sånn uten videre...

 

Like fin på toppløkket som meg Enna? Jeg var til frisøren selv i dag. Måtte gjøre noe for å piffe opp skrotten min! Og fornøyd det ble jeg! Rimelig hektisk for tiden, og det er ingen god ting med tanke på mitt energi nivå, men jeg kommer meg gjennom dagene. Var på karate trening i dag men himmel og hav hvor er energien?????? Er så møkka lei å være daff og null energi. Når skal dette gå over, når skal teen funke? sukk... jaja men jeg har fra medisinsk hold blitt anbefalt indisk urtemikstur. Det er en av de få urtenmiksturene som har medisinsk dokumentert effekt på en del plager, deriblant mangel på energi... så vi prøver det og vetttu... Så nå når jeg skal ut på en liten ukes ferietur har jeg med meg en bag bare med urter og medisiner.... blir mett av bare det inntaket så jeg burde ikke slite med vekta haha

:P/>/>

 

Det har blitt et rødvinsglass eller to nesten hver dag nå og det er ikke smart når man ikke beveger seg så meget. Så enna om du drikker rosevin uten å ha trent, ja tror du kan gjøre det med god samvittighet, iallefall hvis du skal sammenligne deg med meg! :)/>/>

 

Jeg vet det kommer en ny dag i morgen, og jeg vet at jeg vil bli meg selv en vakker dag! Jeg må bare være tålmodig.... og det er en utfordring for meg. Men humøret er der, det skal ingen ta fra meg og jeg er en evig optimist og har en klokkeklar tro på at jeg skal greie å holde vekta - kanskje til og med redusere den en kilo eller to - når jeg kommer i gang med treninga igjen! Og jeg har jo dere to som henger over skulderen min også. Og det hjelper masse! Tuuuuuusen takk! :)/>/>

 

Nei ladies, har noen ting jeg må gjøre før jeg sovner - tørr ikke sette meg i godstolen for da slokner jeg....

 

Vi tastes, ha en fortreffelig sommerkveld. Forhåpentligvis har dere litt bedre vær enn meg, her regner det...igjen... sukk!

 

Klem fra meg

ps. enna, bra det gikk bra ifb. påkjørselen. Har vært borti noe sånt selv men det var et kraftigere trøkk, og der fikk nakken min en skikkelig smell, men bra nå ;)/>/>

klem klem

 

 

Hei Nabo i HV

Har du prøvd å sjekke B12 lageret ditt i kroppen. Har to stk på jobb som er sykemeldt pga av lagerene var helt tomme og de ikke orket noen ting nesten. Verdt et forsøk. Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei Nabo i HV

Har du prøvd å sjekke B12 lageret ditt i kroppen. Har to stk på jobb som er sykemeldt pga av lagerene var helt tomme og de ikke orket noen ting nesten. Verdt et forsøk. Ha en fin dag :)/>

Hei navbo ;)

 

B12 er sjekket og i skjønneste orden! Men takk for tipset! :)

Ha en flott sommer, hvor du nå enn er!

Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Gooood morgen ladies!

Optimista er oppe og ikke gråter! Lever fremdeles i en optimistisk tro på at dette skal bli en solfylt dag ref. yr.no selv om det er den tjukkeste skylaget jeg har sett hittil i itt lange liv!!! Men det regner ikke og da skal man ikke klage!

 

Har fått besøk i dag så jeg håper det blir litt uteaktivitet - spaserturer og leke turister - det gleder jeg meg til!

Men nå skal jeg hive i meg litt urtete og prøve å lade batteriene :)

 

Ha en flott dag ladies! Vi tastes

ps. i går hadde ejg en meget sunn dag, både hva gjedler mat og drikke. Vin ble byttet ut med vann. Imponert Enna? :P

 

Klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi.... I går - da spiste sjokolade! Å du salige! Trente ikke og skrittelleren viste omtrent ingen skritt... Tror det var omtrent 1500 eller noe slikt :o hu hei! I dag har det heller ikke blitt boe. Moren min er gammel og ikke helt frisk, så både i går og i dag måtte jeg hjelpe til og da ....ja da er ikke tiden alltid på min side.

Om to dager reiser vi til England. Jeg gleder meg masse! Det KAN. Se ut som om været ikke er helt håpløst, heller :)

Bam Bam du er vel snart tilbake i Norge... Har du hatt det fint?

Det blir veldig kort fra meg, vi får besøk snart.

Jeg vet ikke hvor mye jeg er på nett i England... Så om dere ikke hører noe fra meg på en ukes tid så vet dere årsaken :P

Kan vel hende jeg melder inn i morgen.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vakre ladies.

Søndag morgen. Vi har pakket ferdig og drar om noen timer. Jeg er eneste som er oppe.

Har ikke vært på vekten i dag, men har nok lagt på meg en kg eller to så langt. :o Det har blitt litt mye snacks... <_< Som jeg nevnte sist jeg skrev åt jeg (og da mener jeg ÅT) sjokolade her om dagen... Det har ikke fortsatt, da... Vin har det jo blitt litt av, også ;)

Det blir kanskje ikke så dumt med en uke med turgåing hver dag... Om ikke akkurat hardtrening, så blir det bra :) .

Blitt veldig lite trening de siste dagene, dessverre... Men i går kveld tok min elskede og jeg med oss våre besøkende på en spontan "fjellklatring" . (Vi bor rett ved en høyde..... Vi østlendinger har nemlig ikke fjell har jeg lært av en fra vestlandet ;) ) det ble en riktig fin, liten tur i kveldssolen :) .

Håper dere har vært mer fornuftig enn jeg i deres kosthold, men at dere samtiig nyter litt godsaker.

 

Kjære Optimista.... Jeg vet med min indre sikkerhet ( :lol: )at formen din snart er på topp... Og da er det nok jeg som raskt ser ryggen på deg, tenker jeg... Du med dine muskler spurter fra meg på null komma svisj :rolleyes: .

Bam Bam. Jeg venter i stor spenning på sluttrapport fra Hellas... Hvordan har det gått, er du brun og fin? Fikk du "trent" litt??? B)

Vel, jeg logger meg ut for litt over en uke... Hvis det er noe trådløst underveis så kommer jeg kanskje innom via min tlf, men if not - "see" you next week....

 

Stor klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Hallooooooo! :D

 

Bam-Bam melder inn!

Har vært hjemme noen dager nå, men det har vært travle dager, så jeg har ikke fått roen til å sette meg ned for "å snakke" med dere.

Har jo egentlig så mye jeg vil si, men da trenger jeg jo en hel dag føles det som. :blink:

Jeg har derfor bestemt meg nå for at jeg tar kortversjonen, så får jeg oppdatert dere på alt mitt - og da er det lettere å komme igang med hverdagspraten igjen.

 

Aller først må jeg jo si at jeg er utrolig takknemlig for at dere holder det gående her inne på dager med dårlig respons! Det er så godt å komme hjem til! Har savnet dere!

 

Vel, Hellas-turen var som forventet herlig! Masse god mat, god vin, iskaldt øl, gode venners lag, brudeparet vel gift, late dager, sol, bading - og overhodet ingen trening...... :rolleyes:

Både mannen min og jeg hadde en natt hver hvor vi var dårlige med påfølgende dårlig matlyst ett par dager, men formen var grei og det ødela overhodet ingenting av ferien.

 

Jeg begynte på jobb igjen igår, så da tok jeg meg en tur på vekta. Trodde jeg hadde gått opp litt, men jeg hadde gått ned 200 gr på de to ukene. Det kjentes virkelig ikke slik ut, men det har sikkert med at jeg ikke har trent og følte meg dvask.

Oppmuntret av at jeg ikke hadde gått opp i vekt, la jeg ut på den første løpeturen på tre uker etter jobb igår.

Klarte 5,1 km. Så gikk jeg 220m før jeg løp 1,5 km igjen. De siste 200-300 m hjem måtte jeg gå.... Det var varmt, og jeg hadde ikke med meg vann. Alt i alt var jeg veldig fornøyd med at jeg klarte meg såpass bra! :)

Merker det litt i låra idag, så ingen trening idag. Drar heller hjem og lager en ny runde med kornblanding, så får det bli ny joggetur imorgen.

 

Regner med at du er ute og går nå, Enna. Håper du koser deg! Det er sikkert en knallfin tur! Gleder meg til å høre rapport! :)

 

Optimista - veldig godt å høre at du har dager hvor du gnistrer til igjen! Må være både godt og frustrerende å føle på energien, men ikke helt få tak i den... :)

 

Må jobbe litt igjen, så vi får snakkes mer senere. Men nå er jeg ihvertfall på plass igjen!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei damer! På tur uten pc men prøver mobilen!! Alt bra spiser og drikker rimelig sunt. Følger med dere via denne lille skjermen! Kommer sterkere tilbake. Ha en flott sommer videre!! Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Det skulle være forbudt å jobbe når sola skinner og temperaturen er god.... :(

Veeeeldig sommerstille her nå, og da kjennes dagene lange.

 

Snøret på meg joggeskoene igjen igår og la optimistisk i vei på turen min gjennom skogen og langs sjøen.

Oh Jesus!!! Hvilken nedtur! :o Gikk fullstendig tom etter en stund! Og bena kjentes bare visne ut.... Det ble i det hele tatt en forferdelig tur - men jeg gjennomførte iallefall på et vis. :unsure:

 

Ble litt irritert også. Jeg har nemlig en mistanke om at pulsklokka mi ikke viser riktig distanse. Tror den en litt for generøs, og at jeg dermed tror jeg har løpt lenger enn jeg egentlig har...?

Hadde derfor lastet ned Endomodo på mobilen og tok med meg den som en slags dobbeltkontroll. Men husket jeg å aktivere GPS'en, tror dere? :angry: Er det mulig å være så trang i nøtta, spør jeg bare! :angry:

 

Det jeg uansett forstod av turen igår, er at det kommer til å koste ren viljestyrke, blod og svette å gjennomføre de neste x antall joggeturene. Det kommer definitivt til å ta litt tid før ting flyter igjen slik det gjorde før ferien. Ikke noe overraskende at det er sånn, men det er så surt å opdage hvor fort ting forfaller, hvor ferskvare trening egentlig er.

 

Når det gjelder mat, er jeg jo i den velkjente, trygge hverdagen jeg nå. Og som det rutinemennesket jeg er, så går det greit. Min eneste last om dagen er is. Og jeg spiser en hver dag.... :P Og jeg bestemmer meg hver dag for at I DAG, da skal jeg IKKE kjøpe is. Og det går rett åt skogen hver dag. Men jeg tar ikke det så tungt.

 

Håper dere to ferie-damer har det aldeles fortreffelig der dere er akkurat nå, og at dere nyter hvert øyeblikk!

I mellomtiden skravler jeg med meg selv! :D

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

At jeg aldri lærer.... :(

Vi bestiller alltid alt for mye sushi.... :huh:

 

Hver gang så ender det med at jeg knapt vet hvilket ben jeg skal stå på, og langt mindre hvordan jeg skal få henslengt dette legemet ned i sofaen på en slik måte at ingenting klemmer på magen! :o

Når så 9 kg katt i tillegg finner ut at NÅ vil han kose med matmor, og dermed begynner steppe-fjeppinga si midt i min solar plexus, da lover jeg meg selv for n'te gang at jeg ALDRI mer skal spise såååå mye sushi! :lol:

 

Kvelds-hjertesukk fra Bam-Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Ju-huuu! :)

Da er første arbeidsuke straks unnagjort - bare to til før neste runde med ferie!

Jeg har avtale med mine to yngste, håpefulle om å spise deilig, italiensk is! :P Og ikveld blir det rødvin!

Men først skal jeg ut å løpe en tur, og denne gangen skal jeg huske å aktivere GPS'en! ;)

 

Ønsker dere en deilig sommerkveld, hvor dere nå enn befinner dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kort fra en bitte liten mobilskjerm... FANTASTISK TUR!!! Strålende vær, nydelig natur, masse tid til tanker og småprat, dette frister til en form for gjentakelse!!!! En av ungene fikk såpass med gnagsår at hun og mor måtte ta buss en dag. Jeg fikk rett og slett abstinens av ikke å gå. Nå er vi i Newcastle. Har nettopp spist et tonn med kinamat og er stappmett;). Hadde pizza til lunsj - helt i overkant av hva som er mulig, men i dag ble det sånn....

Jeg kommer til Norge om et par dager. Vi tastes mer da :).

Klem fra Enna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Herlig å høre at du har det så fint, Enna! :)

 

Selv har jeg hatt en fantastisk herlig dag sammen med datteren min og de to barnebarna mine! :) Jeg er så utrolig takknemlig for å ha de i livet mitt! :wub: Utrolig at man kan føle så mye kjærlighet!

 

Imorgen skal min kjære og jeg hente foreldrene mine og være sammen med de hele dagen! Bare gjøre akkurat det som faller oss inn der og da gjennom hele dagen. Jeg gleder meg! :)

 

Klem fra en lykkelig Bam-Bam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Søndagen ble tilbrakt sammen med foreldrene mine, og vi hadde en herlig dag!

Gikk tur i skogen og ved sjøen. Var innom et glassblåseri, og der fant min elskede og jeg akkurat et slikt fat vi har vært på utkikk etter de siste ca 18 mnd! :)

Var på gårdscafe og spiste deilig, hjemmelaget rømmegrøt og spekemat :rolleyes: og på kaffe hos venner til slutt.

Etter at vi hadde kjørt de hjem, fikk jeg tatt meg en løpetur. Det var tur nr 4 den uka, og den første som kjentes litt ok etter ferien.

Kvelden ble avluttet med rødvin - altså en perfekt dag! :)

 

Idag er det på jobb igjen.

Hadde tenkt jeg skulle løpe meg en tur når jeg kommer hjem, men tror jeg heller skal bruke litt tid på å konfigurere pulsklokka mi på nytt. For jeg hadde rett i at den var litt generøs med distansemålingen.... dessverre... Det var faktisk så mye som 800 m i dif på en av de vanlige rundene mine. :(

Dessuten så trenger jeg en bakke på ca 100 m til bakketrening. Jeg er elendig på øyemål, så jeg får prøve å måle distansen når klokka er riktig innstilt igjen.

 

Hvis jeg ikke bare skal spurte avgårde og løpe av meg dagens frustrasjon....?

Vi har nemlig oppdaget en lekkasje i bilen. Får heldigvis levert den på verksted imorgen, men de har forespeilet oss en utgift på mellom 15.000- 21.000 :o:angry:

Den planlagte bilturen ble plutselig betydelig redusert i både lengde, antall overnattinger og div severdigheter vi i utgangspunktet hadde planlagt..... Men trøsten får være at vi ikke stod midt oppå snaufjellet med en kortslutning i all elektronikken. (Kjenner jeg prøver å hente frem litt av Optimista i meg nå....)

 

Håper det er bra med dere begge. Savner dere veeeldig akkurat nå, kjenner jeg.

 

Bam - Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Det fristet overhodet ikke å kle seg i treningstøyet da jeg kom fra jobb idag, men etter noen runder med meg selv, G jorde jeg nettopp det.

Planen var å løpe 1 km til oppvarming, så bruke den neste kilometeren til å konfigurere pulsklokka igjen. Som sagt så gjort. La ut på en en runde vi pleier å gå hvor jeg vet det er lange, rette strekninger til å begynne med. Altså et perfekt sted å holde jevn fart over noe tid. Etter nevnte 2 km føltes det egentlig veldig ok, så jeg fortsatte. Runden viste seg til slutt å bli på 8,9 km! Jeg løp de første 6, men så er det noen bratte, seige oppoverbakker hvor jeg måtte tillate meg å gå. Men ellers lekte jeg fartslek mellom lyktestolper de 2-3 siste km, og det var faktisk morsomt! Snakk om å være fornøyd med seg selv etter endt økt! :D Føltes helt fantastisk herlig! :D Var dødssliten og kjempestøl i låra, men skitt heller! :D

 

Imorgen er det treningsfri og jeg er invitert i jenteselskap. Gleder meg!

 

Middagen idag ble en av mine favoritter : Torsk på grønnsaksseng. Den salaten er bare himmelsk! :P Kunne ha spist bare den, jeg!

 

Ha en fortsatt nydelig sommerkveld, dere to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra og gratulerer til deg, Bam Bam!! Svært god innsats!!

Jeg er nå hjemme etter en av de beste ferier jeg noen gang har hatt!! Hvertfall som voksen med barn!

Vi har hatt knallvær hele tiden - ingen selvfølge i nord-England! Da vi mellomlandet i Stavnger i går i grått regn og 13 grader var det som å komme til en ny verden!! Men det var jo slik vr vi trodde vi ville få. Vi gadde pakker ulltøy, regntøy, ekstra skiftesko.... Til og med vanter! Vi gikk i shorts og t-skjorte/bar overkropp hele turen. Jeg kunne fortsatt i dagesvis. Noen dager var det litt kuppert, sånn at pusen steg, men for det meste gikk vi i nydelig, lett terreng som ga masse plass for tankevirksomhet...

Så lenge man har gode sko og sokker og kommer unna gnagsår, er det bare en nytelse! Vi så ange i fjellsko.... Selv gikk jeg (vi) i terrengjoggesko. I pøsregn og sleipt føre kunne joggesko blitt dumt, kanskje, men trerrenget var mer enn enkelt nok til å gå i joggesko, ja :P/>/> .

Første dagsetappen på ca 16 km kunne jeg klart å jogge. Kanskje et par gåpauser (har aldri løpt/jogget mer enn 11 km i strekk, før... Så jeg vet liksom ikke hvordan jeg hadde taklet det...), men noen av dagene var det såpass mye opp og ned at jeg hvertfall i de områdene hadde gått...

Når det gjelder mat... Mye frokost de fleste dagene - full engelsk frokost-det egner seg nok mest til de som VIRKELIG bruker kroppen. Himmel og hav det er mye tung mat.... Jeg holdt meg til kornblandinger de siste dagene B)/>/> . Lunsjene mens vi gikk var greie, brød med skinke og salat. Det bar alltid potetgull i matpakkene, men det spiste ikke jeg. Vann til drikke på turen. Middagene på kvelden var ikke GR på noe som helst område ;)/>/> og hvitvin som følge.... :lol:/>/> .

Det verste er jo at de siste dagene hvor vi ikke gikk, bare "gjorde" Newcastle spiste vi mest. For da spiste vi restaurantlunsj OG restauantmiddag!!! Ikke bra for magen. Strammet godt inn i går og denne uken blir det mye knekkebrød, tror jeg... Blir matlei av å spise så mye tung mat...

. Hadde ikke hardt nok arbeid til atbdet føltes riktig!

Vekta som jo har ligget litt høyt de siste ukene ser ut til å være der den var da vi dro, men det er uansett for høyt.... Leser jo om deg, Bam Bam som har gått NED 200 g... Virkelig bra. :)/>/>

Nå orker dere snart ikke å kese mer fra meg, jeg må bare si at jeg ikke har forståttndette med å holde vekten! :unsure:/>/> . Jeg klarer ikke å finne et gjennomsnittsinntak.... Jeg må nok sette meg ned å prøve å planlegge litt bedre, rett og slett (ta en Bam Bam på det feltet ;)/>/> )

Nå tror jeg at jeg skal hive meg på sykkelen og dra for å kjøpe melk....

Ha en finfin dag, vakre Ladies.

 

Skal vi se.... Optimista er du et sted i kulissene :)/>/> ?

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

HURRA!!! Der var Enna! :D

Jeg visste dere ville få en herlig tur, men det er jo enda bedre når været i tillegg er bra! :)

Vi brukte fjellsko på den turen vi gikk, og det var også helt ok. Vi hadde timet det slik at vi kom til Holy island ved lavvann, og dermed kunne gå i vannet over og ikke bruke bilveien. Fy søren, tror du det var deilig å ta av seg fjellstøvlene og vasse i kjølig vann og myk sand den siste biten? Det var himmelsk for slitne føtter!

 

Full engelsk frokost synes jeg også blir alt for mye.....

 

Men du har jo klart deg greit i og med at vekten er den samme nå som da du dro?

Du får komme deg inn i de gode vanene igjen, så skal du se du fort går ned det lille som var kommet på før ferien! :)

 

Selv befinner jeg meg som sagt nå midt i den trygge hverdagen, og da går det greit. Jobber denne uka og neste før det er nye 3 uker med ferie. Den første uka skal vi på biltur. Er ikke redd for utskeielser da, men heller det at det blir vanskelig å holde jevn rytme på måltider/mellommåltider.

Det jeg frykter aller mest, er uke 2 av ferien. Da skal vi på hytta til broren min, og der er det MASSE mat, det er mat HELE tiden, det er GOD mat og den er FEIT! :o Der er det rømme rett fra setra som du må skjære ut av boksen, der er det himmelske fløtekarameller og min svigerinne elsker jo å steke hauger med vafler (som av alle ting er en av mine store svakheter)Det er da noe skjer i hodet mitt (dette som vi ikke skjønner noe av, Enna)det at man ikke eier noen som helst form for fornuft eller begrensning. :blink:

Nå skal det sies at for hver gang jeg er der, så går det litt bedre. Klok av skade og masse magevondt fordi jeg har vært for stappmett, så har jeg klart å begrense inntaket noe.

Dessuten så har 16-åringen og jeg avtale om joggeturer, og i tillegg så går vi jo mye i fjellet.

Men det er VIRKELIG en utfordring matmessig.

Siste ferieuka skal vi bare være hjemme. Deilig det også.

 

Må si jeg beundrer deg som har klart å løpe 11 km! Jeg hadde som mål å klare 5. Nå klarer jeg litt over 6. Mitt nye mål er 10 km. Burde gå greit, men må da til med mer intervalltrening.

Akkurat nå er det jo så enkelt i og med at været er så bra. Da er det bare å skynde seg hjem fra jobb, hive på seg skoene og legge i vei. Deilig! Mye, mye bedre enn å løpe på mølla!

Kjenner at pesimisten i meg skraper på innsiden her og lurer på hvordan det blir når det blir regn og kjøligere.

Håpet mitt er at da skal jeg være så hekta på uteløping som jeg aldri har vært før, at været ikke spiller noen rolle! :P

Skal få kjøpt meg både en lang løpetight + en som er foret etterhvert hvis jeg ser at jeg får til å fortsette å løpe ute.

 

Uuups! Tiden går unna her - er tross alt på jobb. Vi får tases mer senere!

Iallefall godt å ha deg tilbake, Enna!

Et pip fra Optimista nå, så er alt komplett, trygt og godt igjen! :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

" Akkurat nå er det jo så enkelt i og med at været er så bra. Da er det bare å skynde seg hjem fra jobb, hive på seg skoene og legge i vei."

 

Jammen sa jeg smør! <_< Det er ikke bare, bare det når man sitter og tyller i seg vin til langt på natt kvelden før! :angry:

 

Var i jentelag i går kveld, og det var veldig hyggelig. Klarte meg bra i forhold til mat, men sprakk fullstendig da skåla med " m " kom på bordet.... :wacko:

 

Og så ble det jo vin. Mer enn ett glass. Nok til å vite at dagens løpetur kan jeg bare droppe, for det kommer ikke til å bli noen effektiv treningstur. Snakk om å være dust! :angry:

Jeg blir så sur på meg selv, for nå går ikke ukas planlagte økter som jeg hadde tenkt. Og dette har vi snakket om før - ikke sant, Enna? Æsj!

 

Vi er invitert bort ikveld også, men da blir det Farris på meg - for imorgen SKAL jeg løpe - dermed basta!

 

.... og dette var dagens sure oppstøt fra min kant. Håper dere er i bedre humør enn meg akkurat nå. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin, ja.... Jeg hadde vel tenkt at jeg ikke skulle ha vin i går, men det ble GODT med hvitvin på meg, ja B) . Men elskeden og jeg satt ute på uteplassen med bålpanna og det var jo helt herlig!!! Og tross alt har jeg ferie :) , men jeg våknet i dag og fant ut at det ikkeble morraløping, hvertfall... Og plutselig så jeg at ene datteren hadde en avtale kl 10 i byen... Da syklet vi, var rett og slett ikke sikker på promillen.... :blink: . Men været er nydelig, så det gjorde jo ikke noe :) .

I går holdt jeg på i hagen hele dagen og det ble ikke tid til løping... Klokka gikk for fort. Syklet med tilhenger til butikken i steden... Ikke like bra trim, men bevegelse. I dag satser jeg på en løpetur. Nå er det sikkert kjempefint i skogen siden det ikke har regnet på lenge. Gleder meg!!!!

 

Ok, Ladies. Ha en fin dag. Vi tastes.

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

I am back! Har sittet og lest innleggene deres og jammen må jeg si dere har vært både spreke og flinke til å holde vekta! Misunner deg turen du har hatt Enna - hørtes rett og slett ut som en fantastisk tur i sommervær! Kan ikke si vi kan skryte av mye sommervær her hjemme - men noen dager har vi hatt. Skal visst bli bedre til helgen. Den som lever får se...

Har vært noenlunde aktiv selv, men langt fra det som er min normale hverdag. Spaserturer - på gode dager hadde jeg mellom 18000 -25000 skritt, så det var jo noe :) Men det går fremover litt for hver dag som går. Prøvde meg på min første spinningøkt i går pluss en halv time med styrketrening (gruppetrening) Treningen var moderat, ikke noe hardkjør, men er fornøyd for jeg vet jeg ville ikke ha greid det samme forrige uke! I dag er det karate og jeg skal prøve å ta en lett løpetur først. Da vil jeg se hvordan jeg ligger an! :) Vektmessig er jeg fornøyd - det er nok 2 kilo som jeg har fått på meg siden - ja det blir vel mars mnd. At det ikke er mer, forholdene tatt i betraktning er jeg veldig fornøyd med! Kan fremdeles bruke yndlingsbuksene mine, men de er ikke slik de var når jeg var veldig fornøyd så de to ekstra kiloene skal bort! Basta.

 

Nei ladies, jeg får prøve å gjøre noe fornuftig i dag, bevege meg litt hihi.... Gleder meg til treningsøkten i ettermiddag!

 

Ha en flott sommer videre ladies! Det ser ut som om vi har "overlevd" sommerens store fristelser - iallefall frem til nå haha! :P

Vi tastes

klem

Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

ÅH - DET ER SÅ GODT Å HA DERE TILBAKE BEGGE TO!!!!! :D:D:D:wub:

 

Blir så veldig glad inni meg når jeg hører at det er så bra med deg, Optimista! :)

 

Knus kos fra Bam - Bam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...