Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Gjest Optimista

Tålmodig enna, tålmodig! :) Vekta vil rikke seg i riktig retning etter hvert. men husk, det er ikke mye som skal bort og da tar det erfaringsmessig litt lenger tid! :) Vi sleit jo med det da vil jobbet oss sakte men sikkert ned til målet vårt! Vi kommer der, en vakker dag!

 

Har spist sunt i dag og er godt under 1600 kalorier. Burde fått i meg 300 kalorier til. Får se om jeg tar meg et eple eller banan senere i kveld, men nå er jeg stappmett enda etter middag. :)Og ikke en dråpe vin i dag heller! Juhu! :)

 

En liten milepæl i dag, var på karatetrening! :) Måtte ta det litt med ro da (litt fornuftig er jeg jo da... kremt) men det var godt å komme i gang, og kjenner det godt i kroppen! Merker det nok mer i morgen tror jeg. Så kanskje i morgen skal jeg prøve å løpe/gå på tredemølle og se hvor mye jeg greier der...

 

Nei, nå skal jeg finne frem et stort glass med VANN, og se på krim på tv!

 

vi tastes!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare RÅ!! Flinke, flinke du :).

VI hadde wok i går - inspirert av at du hadde det her forleden dag :P . MEGET godt mottatt fra alle i familien. Og når man stapper retten full av sunne, god grønnsaker blir det jo bra!! Holdt meg også på den smale sti resten av dagen og null vin ....

Løp en 5 km på mølla i går, pga litt rotete planlegging i løpet av dagen ble det litt seint før jeg kom i gang og mannen og jeg hadde avtale om å se litt på en TV-serie vi har på DVD, så da syns jeg det var litt viktig, også B) . Derfor bare 5... hadde også vært ute og gått ca en time i bra tempo tidligere på dagen - I SOLA!!! Tror ikke jeg har vært ute i sol siden i august, omtrent <_< .

I dag blir det en ny dag med mye inne...

Måtte gjenopprette telefonen i går, har vært litt mye tull når jeg skulle legg inn ny musikk osv... resultatet var jo at vekkerklokkeinnstillengene var slettet... så ene datteren kom farende inn kl 08.05 og meldte fra at alle sov... vel - de kom seg av gårde alle sammen i tide...

I morgen reiser jeg til Norge og vet ikke hvor mye jeg får trent, men jeg skal hvertfall få tid til å GÅ en del (og så var det dette med styrketrening, da....)

Ha en fin-fin dag.

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Goood morgen!

 

Kroppen fungerer idag, men kjenner treningen fra i går. "Idrett-smerter" vel smerte og smerte fru Blom... "vondt" er vel bedre sagt, ja hva skulle jeg si - ja "idretts-vondt" er bare sunt!!! Får se hva jeg skal gjøre av aktivitet i dag. Løpe/gå er kanskje ikke dumt som jeg nevnte i går. Må jo begynne en forsiktig opptrapping her Enna, og gi deg litt konkurranse snart.. watch out, here I come!!!! hehe

I dag skal jeg prøve å være like flink i matveien som jeg har vært alle disse dagene denne uken! Ikke så dumt å registrere maten en stund, for å komme inn i den sunne veien igjen! Lett å glemme kaloriinnhold og hva man egentlig har spist en dag når man ikke registrerer. Og like viktig å ikke overspise er det å spise NOK kalorier!

 

Nei, en nydelig dag venter på meg! Overskyet, men dagen er ubrukt og sier, "Hei velkommen!! Fyll dagen med gode ting!".

Tastes

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

og Enna..... ikke glem å tren nå .... 45 min på mølla i dag (gå/løping med en del motbakke) og 40 min styrketrening.... det gikk veldig bra, men merker at det er lenge siden jeg har fått trent skikkelig... men dette føltes meget bra! Noe megafart på mølla var det ikke, men trening er trening... :) fikk svettet godt og det var herlig! Så jeg feirer med et glass rødvin, og tross det vinglasset har jeg ikke nådd 1600 kalorier enda....tross jevn spising i dag og en god (men meget sunn) middag - masse grønt! :) hehe må vel bli et glass til da!

 

Velkommen tilbake til Norge!du reiser i morgen skjønner jeg :) jaja da får jeg trene for deg også i helgen:)

 

snakkes

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar kaka!!!! Styrketrening.... sukk, jeg har liksom ikke helt kommet meg i siget til det der, ennå... nytttårsforsett og alt! MEN jeg gir ikke opp :P .

Jeg skal prøve å få til litt trening i Norge, også :) Ble ikke noe i går, dessverre... diverse årsaker, men jeg HADDE fått det til om jeg hadde prøvd, så jeg har LITT dårlig samvittighet B) (LITT).

 

Nå drar jeg avgårde til flyplassen. "See" you soon ...

Maten i går gikk veldig bra - ingen vin.. (men det blir det i kveld, fredag og alt!)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen!

Gårsdagen begynte bra, men sukk..... gikk en lang rask tur med ei venninne - ja det var bra! Fikk ut litt gangsperre etter torsdagens treningsøkt. Men min kjære venninne er en kløpper i kakebaking og jeg greide å spise to ostekakestykker før turen vår....

 

så var det hjem da, og det gikk fint helt til kvelden kom. God mat og drikke, og jeg åpnet konfektesken jeg fikk i gave og gikk totalt bananas..... sjokoladen var knallgod og fingrene mine ble bare trukket inn i esken gang på gang på gang.... :blink: selvdisiplin? hmf, det er et ord som ikke eksisterer i mitt vokabular. iallefall ikke i går. Men som jeg har sagt før, spist er spist, og i dag er en ny dag, så håper kropp og sinn har forstått hva selvdisiplin betyr... vi får se :)

 

Ha en fin dag ladies! Jeg skal prøve å være et godt GR eksempel på hvordan man kan gjennomføre en sunn lørdag.... :P

 

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!!!! Det er vel første gang jeg hører at du har oppført deg litt sånn som jeg syns jeg gjør en gang i uka :lol: . Jeg spiste altfor lite fram til 6-tiden og da tok jeg igjen og vel så det! Spiste is og kjøpepizza og cashew, MEN jeg spiste ikke sjokolade eller snacks så jeg holdt meg til det "lovlige" . Drakk hvitvin også, da B) .

 

I dag har jeg ikke trent, men jeg har vært en del i bevegelse. Jeg e såååå trøtt og rar etter at jeg har hoppet mellom landene i det siste, så nå skal jeg sove litt før jeg skal på fest i kveld. Det blir buffetmat, tror jeg og planen er ganske enkelt å holde meg på matta! Unngå søtsaker, så det så :D . (Lov å leve i troen ;) )

 

Nå må jeg sove, så tastes vi.

Stor, megatrøtt klem fra Enna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

ENDELIG!!!! Det er vel første gang jeg hører at du har oppført deg litt sånn som jeg syns jeg gjør en gang i uka :lol:/> . Jeg spiste altfor lite fram til 6-tiden og da tok jeg igjen og vel så det! Spiste is og kjøpepizza og cashew, MEN jeg spiste ikke sjokolade eller snacks så jeg holdt meg til det "lovlige" . Drakk hvitvin også, da B)/> .

 

I dag har jeg ikke trent, men jeg har vært en del i bevegelse. Jeg e såååå trøtt og rar etter at jeg har hoppet mellom landene i det siste, så nå skal jeg sove litt før jeg skal på fest i kveld. Det blir buffetmat, tror jeg og planen er ganske enkelt å holde meg på matta! Unngå søtsaker, så det så :D/> . (Lov å leve i troen ;)/> )

 

Nå må jeg sove, så tastes vi.

Stor, megatrøtt klem fra Enna.

 

hehe, det varmer hjarterota mi at jeg gjorde deg glad Enna! Nobody is perfect, vettu :) Kos deg i kveld men prøv å hold deg delvis på matta! :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kjempeflink i går. Gikk meg en god tur før jeg dro på fest, god fart og mye opp og ned. Ble skikkelig svett :) . Jeg kjørte bil til festen, så det ble med farris og vann, ikke clausthaler, en gang!!! Spiste ikke så mye mat, var kjempeflink. Kan god hende det var en del smør etc i maten... så det ble nok ikke akkurat mangel på energi tilført, og jeg tok litt ost + noen fantastiske rundstykker... sikkert mange som syns det er teit å bruke "kalorier" på brød, men jeg elsker brød. Og dette var noen fantastiske loff-aktige rundstykker (jeg spiser nesten bare grovt, gorvt, grovt...) VEl. Da kakene kom måtte jeg snakke med meg selv mange ganger og det HOLDT!! Jeg spiste en bitte liten flik av marsipanlokket (er ikke så glad i kaka inni ;) ), og det var kanskje 10 g, altså... bare for smaken... ellers drakk jeg bare svart kaffe. :rolleyes: Har lov til å være stolt, da...

Nå skal jeg snart sett meg i bilen for å kjøre på besøk. Har egentlig mest lyst til å sitte i sofaen i hele dag. Jeg er utrolig "tom" i kroppen. Jeg vil gjerne gå en tur, men har liksom ikke noe overskudd... sukk, det er vel resultat av at det er vinter, tenker jeg.

Vel, vel. kanskje jeg skriver litt mer seinere i dag.

Ha en finfin søndag der utem folkens.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen!

Du imponerer Enna. Jeg kom frem til den konklusjonen i går at helga hadde jeg, sånn sunnhetsmessig sett, ødelagt på grunn av matinntaket mitt på fredag. Og jeg fant ut at det var mye smartere å bli kvitt konfektesken med en gang enn å la meg bli fristet gjennom hele uken... som sagt/tenkt så gjort.... sjokoladen forsvant som dugg for solen. Så var det litt vin da - før unde rog etter middagen - lammefile (nam man) med masse rotgrønnskaer! ja ok det var sunn middag med alt før og etter var ikke i GR ånd for å si det sånn. Registrerte maten min nå, og jeg har ikke jukset i registreringen! 1990 kalorier - ok 1600 grensen er jo sprengt til fillebiter men tross megafrotsing som jeg syntes jeg gjorde så var det faktisk UNDER det som er anbefalt kalorinivå når man ikke skal gå ned i vekt... det var en positiv overraskelse!

 

I dag skal jeg forberede min kropp til en sunn uke.... hehe ja nå er det ikke noe usunne godteposer igjen i huset, det ordnet jeg med i går som sagt, så nå er det gulrøtter som blir snacks og bevegelse av kroppen også. Håper vinden gir seg, da skal jeg ta meg en god tur i skogen!

 

Kos deg Enna,vi tastes!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kjempet jeg en kamp mot søtsakene og vant :D , Riktignok spiste jeg en del rugkjeks (sånne søte små trekanter som helt sikkert ikke inneholder nooooooen kcal og som HELT sikkert gjør at man blir slankere av å spise dem :lol: ) med Jarlsbergost, så det ble sikkert MINST like mye energi inn TOTALT, og jeg spiste noen cashewnøtter og drakk vin, men poenget er at jeg IKKE spiste søtsaker! (Å himmel for en lang vei til poenget!! :blink: ) Det sise jo at søtsuget skal gå over etter noen dager uten... er ikke så sikker på det, men jeg arbeider med saken. Det som ER sikkert er at vanen har mye å si. Hvis man er vant til å spise en bit (eller 100) så gjør man det, men om man bare sier til seg selv at: Jeg spiser ikke kaker og søtsaker , så er det lettere å la være!

I dag bærer det tilbake til Østlige breddegrader, og nå tror jeg at jeg blir der en stund. Vet ikke av at jeg har noe ærend her med det første. Kanskje påsken. Jeg kjøpte litt marsipan på halv pris (det var den som lokket i går :P ) til de der hjemme + et par andre ting som vi ikke finner der borte.. (Mills kaviar og ekte geitost :lol: )

Det har ikke blitt mye til trening her borte. Men jeg har lempet litt stein, vasket og støvsuget + at jeg gikk EN god tur i skogen. Bra tempo og kuppert terreng. Men det burde vært mer. Har bare vært så sliten at jeg ikke har orket, og i går var jeg mesteparten av dagen (hele den lyse tiden) på besøk, så da... Vel, tilbake til hverdagen, så skal det nok bli bra!

 

Ha en fin dag, Optimista.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hallaisen Enna!

hehe holdt på å si at det var bra du ikke har trent så mye i det siste, for da har du iallefall ikke økt forspranget ditt.... :rolleyes: men det var da stygt tenkt, veeeeldig egoistisk av meg. :blink: fy fy.... skal ikke gjenta seg..... kremt...

I går (takk Enna for at du satt på skundrene mine igjen og tok frem pisken!) tok jeg meg en passe hard treningsøkt. Må jo teste ut skrotten ikke sant? Så det ble 35 min på mølla og resten av to-timers økten min var styrketrening og 15 min tøy! Kroppen er rotten for å si det mildt, men jeg gir ikke opp så lett! Jeg skal trene jevnt og trutt og før jeg vet ordet av det (evige optimisten som jeg er...) vil jeg få "gamle formen" min igjen! :)

 

Flink i matveien var jeg også i går. Siden jeg hadde spist opp alt godteri i huset fredag og lørdag, var det bare gulrøtter og tilsvarende snacks i huset i går. Og slik skal det være, iallefall til neste helg....

Karatetrening i dag, og jeg gleder emg til det! Håper formen er bedre enn forrige gang! Du vil bli oppdatert!

 

God tur "hjem" til østen. Vi tastes! Ha en finfin dag!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen, god morgen!

Kroppen verker fra øreflippene og ned til tærne i dag - sunn smerte - trente bra i går! og det var herlig å kjenne at kroppen begynner å virkelig fungere igjen! Karatekid is back Enna! I stedet for å legge meg på sofaen etter jobb i dag har jeg tenkt å ta meg en time med kettlebell trening - og er jeg veldig flink tar jeg meg 20-30 min på tredemølla først. Nå har jeg sagt det så da må jeg gjøre det også! En grei måte å bli kvitt gangsperren i alle musklene mine hehe!

 

Matveien går det også bra. Spiser sunt, men ser at jeg ligger jevnt 2-300 kalorier under det jeg skal ligge på - 1600. Så jeg må skjerpe meg der ser det ut som. Kan bli flinkere å drikke vann også, men drikker iallefall noe. Ble litt flytende druer i går, men det syns jeg sannelig meg fortjente etter den treningsøkten! :)

 

Håper du har kommet deg vel fram Enna, og klar til å bruke treningstøyet ditt igjen! :) Konkurransetid er tilbake vettu! :)

 

Vi tastes. Ha en superfin dag!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare skummelt! DU raser fra meg som en hare foran skilpadden - og denne haren legger seg visst ikke ned for å ta en lur... Hvordan skal jeg henge med???? Skal bare løpe litt på mølla FØR jeg tar en økt med kettlebells, liksom.... ja, ja, ja.

Sukk. EN stakkar må jo slite for å holde følge med deg PÅ OPPVARMINGEN!!!!!! STÅ PÅ - det er fantastisk å lese at du er tilbake igjen!!!!!

MAt, ja. Jeg tok n ok litt godt i i ostefatet på søndag kveld, og i går ble det vel litt under, men syns ikke vekten rikker seg noe særlig. GIr ikke opp, altså, don´t worry! Bare litt lei av at ikk eting "går av seg selv" hele tiden!

Kommende helg blir et sant mareritt for meg! To av ungene mine skal feire dagene sine, og jeg har jo lært dem til å like det JEG liker.... så derfor blir jeg utsatt for mye godt til helgen.... Det er MULIG at jeg lar det være et par dager der hvor jeg tillater meg selv godteri, men jeg VET jo at det blir verre etterpå... Sukk, akkurat nå er jeg sulten, så dag er dette en HÅPLØS ting å diskutere med meg selv. ENNA - ta deg et knekkebrød!!!

Håper det blir en tur på mølla idag... det skjer så mye i familien at jeg ikke rekker å tenke!

Klem, Enna den gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 tunge minutter på mølla seinere... Vet ikke sikkert hvorfor det er så tungt for tiden, men jeg opplever det som slitsomt å løpe. Ja, ja.. er vel en periode så løsner det, igjen.

Holdt meg på matta energimessig, men litt lite frukt i dag... Hadde pannekaker til middag... det er såååå godt, men jeg vil BARE ha usunne pannekaker :P .

Vel, grov brødbit til kvelds.

Nå må jeg snart legge meg. Er TRØTT (til en forandring, ville ungene mine sagt <_< )

 

Vel. Håper du har hatt en fantastisk karateøkt, spreke dame :lol: .

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hallaisen Enna!

Karate er i morgen. I dag - takket være at du hang over skulderen min - dro jeg meg bort til helsestudio og trente. Kroppen (muskler) verket etter gårsdagens økt, men visste at en liten økt i dag ville gjøre godt for ømme muskler. Og at jeg i tillegg hadde sag til deg at jeg skulle trene så måtte jeg bare....

 

Det ble en rolig økt på tredemølla, 35 minutter. Løping og rask gange i motbakke.Mest rask gange, nesten løping. Men det holdt for meg. Beina var tunge og ømme. Ble god og svett så litt var det.... så var det kettelbell trening. Håper vår herre der oppe viser meg nåde og fjerner all grums i musklene slik at jeg greier å gå i morgen..... :blink: og så det er karate trening i morgen også. Hvordan det skal gå med en støl verkende skrott i sin beste alder må bare fuglene vite....

 

Matveien har det gått bra med i dag. Men igjen ser jeg at jeg må prøve å få i meg litt flere kalorier. Vann har jeg vært flink å få i meg så det går fremover! :)

 

Nei nå venter loppekassa på meg. Og kroppen trenger å hvile. I morgen er en ny dag der enda mer trening venter på meg..... :unsure:

Sov godt Enna!

Klem fra meg

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLINK!!!!! Det er det du er!

Jeg sitter her og tenker og lurer på om jeg noen gang skal være avslappet i forhold til å se mat, godteri, snacks etc.

Har nettopp kommet hjem fra en shopping mall. Der var jeg inno diverse typer butikker og endte opp i matvareavdelingen. Jeg kjøpte ikke noe usunt og ikke noe annet jeg det jeg hadde tenkt, men jeg gikk nå der og surret rundt for å finne det jeg ville ha. Dermed gikk jeg flere ganger forbi både sunn og usunn mat... og hver gang måtte jeg tenke at "nei, jeg spiser ikke sånn som dette her, jeg er slank(et relativt begrep) og trenger ikke dette, jeg skal bare ha, osv" Jeg kjenner lysten på noe godt stikke hardt HVER ENESTE gang jeg ser godteri på bilde eller i virkeligheten. Litt enerverende! (Og det er jo heller ikke til å stikke under en stol at jeg syns pizza og pasta og all slags karbohydrater er bedre enn det møreste og beste kjøtt eller fisk. Så det er BARE fordi jeg har lært at det er veldig lurt å fylle tallerkenen med grønnsaker at jeg spiser det... Ikke misforstå, jeg liker frukt og grønt - veldig godt, men jeg blir ikke skikkelig tilfreds etter et salatmåltid som etter brød og ost. Og det kommer sikkert av at jeg er mindre mett etter førstnevnte... ikke så stappa (bokstavelig talt) Sukk og sukk - tilbak til dette hele tiden.

Men jeg gleder meg til jeg kommer dit at jeg spiser helt sunt, HELT av meg selv, ikke fordi jeg vet at jeg skal det... (Ha-ha, akkurat som om jeg kommer dit, noen gang :lol: . Nei, jeg må nok bare være bevisst alt jeg orker hele resten av livet...

I dag er det onsdag. Jeg har vært ute og gått i kulda. Det er jo fint når solen stråler og snøen knaker under støvlene :) .

I dag blir det kyllingbryst på en "seng" av grønnsaker til middag. DET er hvertfall sunt ;) .

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen enna...

kort innom.... kroppen verker- musklene har virkelig kjørt seg nå! Det ble karate på meg i dag, selv om sofaen fristet mye mer... treningen avsluttet med, ja hvor mange spensthopp ble det?... prøv det når hver en muskelfiber i kroppen er proppfull av melkesyre og annet gruff etter tidligere treninger.... sukk. MEN det er jo trening da og det er, om en stund (når smerten har gitt seg) veldig sunt og godt for skrotten min. I morgen skal jeg love deg at det blir ingen hopp og sprett på meg. På det meste blir det en spasertur ned til postkassa og tilbake (2 meter) hehe...

 

Matveien? samme som i går, så det syns jeg går riktig så bra. :) Syns ikke vekta har beveget seg ned det slag. de ekstra kiloene har visst limt seg fast til kroppen med superlim.... tålmodig tålmodig.... de vil gi opp etter hvert! :)

 

Nå skal jeg hive meg på sofaen, se på en krim før jeg krabber bort til senga og sover! :)

 

Vi tastes Enna!

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å endelig! Jeg fikk ikke svart på innlegget ditt fra Ipaden. Det stod at jeg måtte være logget inn, og det var jeg, men...

Vel her er jeg, da. Har nettopp spist lunsj. Grovt, hvemmebakt brød med makrell i tomat og jarsbergost med tomatskiver. Godt :) .

Har laget en ny porsjon ab Bam Bams gode frokostblanding, så nå blir det det til frokost framover.

Ellers driver jet og lader opp til helgen... I går bakte jeg sjokoladekjeks (smakte IKKE!!!) og gele til en av bursdagene, så er det spørsmål om gulrotkake til den neste, og en langpannekake og og og og .... og selvfølgelig godteri og snacks (og heldigvis litt frukt :P ) Vel, jeg får bare bite tenna sammen og ikke åpne dem før en gang ut i neste uke, tror jeg!!! Det er sånne helger som dette at jeg skjønner hvor ille det står til, for jeg KLARER ikke å ta bare litt... Og jeg vet at jeg skal si til meg selv at jeg har full kontroll og at dette mestrer jeg og at jeg er fantastisk og at en liten bit er minst like godt som en stor osv... (Det siste er forresten en løgn! Klart det smaker mer av en stor bit sjokolade enn en liten... <_< ) Vel, jeg har ikke helt kommet dit at jeg klarer å si alt det og så HOLDE på det... VRÆL!!!!

Flinke med kosten i går (litt lite, kanskje) og hadde en intervall 4x4 på mølla, det er altså såååå tungt, for tiden. Men jeg tvang meg til å kjøre det planlagte programmet, selv om jeg holdt på å gi meg to minutter før tiden på siste intervall... Litt for mage og rygg etterpå. Fikk elendig samvittighet over at jeg ikke kjørte armer også da jeg leste om dine spensthopp :o .

Nå har jeg nettopp komme thjem fra butikken med en tung sekk på ryggen, en tung trillbag i en hånd og et handlenett i andre. Ingen kan si at jeg har et stillesittende liv!!! :lol:

Nå venter vaskebøtta. I kveld skal jeg på et årsmøte i en gruppe jeg er med i her borte og da blir det nok et glass vin eller tre B) .

Fortsett med din fantastiske trening. Du fortjener en dags hvile i dag!!! Kroppen har godt av det, faktisk!!

Vi tastes... Savner Bam Bam. Lurer på om hun leser det vi skriver noen gang... Tenk om vi våknet en dag og så lå det et "pip" fra henne....

 

klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovt, hvemmebakt brød

 

Lurer på hva hvemmebakt er... :lol:

Vel, det ble ikke trening på meg i går, men satt ikke stille, heller... I går kveld spiste jeg litt mer mat enne strengt tatt nødvendig. Det var sunn mat, et par, små paibiter av "ordentlig" pai dro nok opp energinivået betraktelig, men godt var det. Litt musserende ble det også B). I dag begynner altså utfordringen min. Holde hodet godt over vannet! :blink::o

I skrivende øyeblikk står en bolledeig og hever. (Sukk, jeg ELSKER boller!) Men jeg er jo en kvinne som bestemmer over seg selv, så dette går nok helt strålende <_<:rolleyes: .

Satser på en tur på mølla i dag. Ble litt inspirerert i går til å begynne med styrketrening. Det er et treningssenter ikke så langt fra her jeg bor hvor de tilbyr crossfit-trening. En av mine venninner var på en prøvetime og sa at det var riktig artig. Så var det en annen som også gjerne vil, så da får jeg drahjelp, og det kan jo trengs når det gjelder meg og styrketrening :P .

OK, jeg får hive meg i størsugingens verden (du slette tid så kjedelig det er!!! NEI NEI NEI!!! Positive tanker! JAAAAAA, jeg får gratis trening og smidighet av å drive med husarbeid :ph34r: . HU hei kor det går!

HA en glitrende fin dag!

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Enna!

Spent på hvordan det har gått med deg og alt snaddermaten du lager :P ! Snakk om å utsette seg selv for megaprøver! Nystekte boller eksempelvis - bare lukten kan friste til å spise mer enn nødvendig! :) men jeg har tro på at du har stålkontroll og greier deg sånn passe bra!

 

Trente ikke i går, tror kroppen trengte litt pause - ble mye og har trening flere dager på rad og har kjent det veldig godt i kneet. Ikke bra, men i dag er jeg mye bedre. Tror en lang spasertur er det beste for meg og kanskje litt styrketrening for overkropp.

Har vært veldig flink i matveien denne uken, men det merkes ikke på vekta. De få kiloene jeg vil ha bort er som limt fast på kroppen. Så dette vil nok kreve mye tålmodighet og tid. Men jeg skal greie det, har bestemt meg for det!

Nå skal jeg sløve litt på sofaen før jeg gjør litt husarbeid - er litt trening det og, som du selv sier! :) Skal gjøre alt og ingenting denne helgen. Lade batteriene!

 

Ha en fin fin helg Enna! Kos deg masse!

Vi tastes!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA-HA - STÅLKONTROLL???? Lenge leve. Nei, jeg kan bare innrømme at jeg hoppet uti med begge beina og resten av kroppen :lol: . Det er bare ikke noe annet å gjøre enn å si til seg selv: OK, Dette ver et par dager, nå er det tilbake. Jeg kan simpelthen ikke deppe. Det blir FOR dumt. Jeg spiste nøtter, tørket mango, boller, seigmenn, sjokolade (Freia melkesjokolade - finner det noe bedre????), gulrotkake, snacks you name it, I ate it!!!

Gulrotkake er jo grønnsaker, da... så sammen med "flytende druer" har jeg relativt høyt inntak av frukt og grønt :lol:

Nei, Kjære venn.... dette har ikke vært noen sukksessrik helg når det kommer til kosthold. (Men mine håpefulle har hatt det knakende bra, da...)

Fredag løp jeg på mølla i 30 minutter... jeg rakk ikke mer. I går hverken orket jeg eller hadde lyst til å trene, og det er helt greit!

Vel, det er søndag i dag... selskapene er over, men det er likevel bursdager igjen... og ønsker om ditt og datt. Jeg får bare arbeide med meg selv. Det blir jo ikke siste gang, akkurat! Fristelsene står nesten alltid i kø etter å knuse meg og selvtilliten min :( . MEN de skal ikke ta knekken på Enna, nei!!!

I dag ligger det an til en tur ut i kulden. Det er fint vær så det er vel bare å kle seg, så blir det bra.

 

Ha en fantastisk søndag, Optimista. Vi tastes!

 

klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God ettermiddag, "Stål-Enna"! må le av deg. Ikke nok med at du har en liten sprekk i matveien, men ut fra det du skrev så ja..hehe skal det være sprekk så skal det være!! Ikke noe småtteri her i gården nei! Vel vel i morgen er en ny dag, ny uke. Og jeg tror ikke du har lagt på deg bare på grunn av denne utskeielsen i helgen! :)/>

 

Passe sunn i matveien har jeg vært, men lagt i fra perfekt. det er jo helg ikke sant? Har tatt med en treningsøkt i dag. vel 35 min på spinning sykkel og 3/4 time styrke. Var spent på hvordan kneet skulle takle trening i dag, men det gikk kjempebra! Lot være å løpe i dag. det får jeg ta igjen en annen dag. Nå skal jeg ta meg en lang god dusj, og så slenge meg på sofaen og gjøre absolutt ingenting! :)/>

 

Ha en fortreffelig dag videre Enna! Og vel blåst (hihi spist) festligheter i helgen! :)/>

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel... mandag morra blues :)

I dag har jeg løpt på en nysmurt og nystelt tredemølle ... det kan forklare hvorfor det har vært så UTROLIG tungt de siste turene.. Det er sånn som skjer når mannen skal ta seg en tur... da blir alt reparert :lol: . Har vært ute og gått en times tid, også, så i dag har det blitt mange trimpoeng. Det kan jeg like. Sunn i matveien, og det har jeg tenkt å fortsette med! (selv om det rykker i godtenerven bare ved tanken på en biiiiitteliten kakebit...)

 

Håper du starter uken ut på en god måte, også.

 

Stor klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...