Gå til innhold

Førti, feit og ferdig...


Gjest Lupinella
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Lupinella

Hei!

 

Etter årevis med for mye mat,godterier og stillesitting viser vekten over 86 kg, mye mer enn da jeg var høygravid. Etter at jeg sluttet å røyke for noen år siden har det virkelig ballet på seg :unsure: Her må noe gjøres!! Er førti+ og 164 høy.

 

Håper å gå ned 26 kg, har tenkt å bruke litt tid på dette, og har meldt meg på Grete Roede Maxi, med start 6.mai. Har gått på et par Roedekurs før, men alltid gitt opp etter en stund.

 

Håper å finne noen her på forumet i lignende situasjon, så vi kan støtte hverandre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei,

 

Vi matcher godt! Jeg har akkurat meldt meg på maxikurs, jeg også, med start en uke før deg. Og så fyller jeg førti om et halvt års tid. Jeg har gått litt opp i vekt nå når jeg har vært hjemme i permisjon med dattera mi, og nå stanser vektnåla på 97 kilo (jeg er 173 høy). Ettersom jeg fremdeles ammer har jeg tenkt å bruke lang tid på vektnedgangen, men sikter mot minus tjueto i løpet av et år. Da er jeg definitivt ikke førti, feit og ferdig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Kjekt å høre at vi er flere som skal på maxikurs! Blir sikkert en utfordring å holde fokus over lengre tid (over flere kurs). Da er det veldig fint å være flere i samme båt, man møter nok på endel felles utfordringer. Det er lenge siden ungene mine var små, men vektøkningen fra graviditetene og røykeslutt har satt seg fast! Har prøvd å følge meny 2 i et par dager, slik at jeg kommer i gang litt før kurset begynner, men ikke klart å holde meg unna sjokolade og pepsi max - de to største fristelsene. Lykke til med kursstart på mandag, så høres vi her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Det går greit å følge meny 2, så langt. Går tur nesten hver dag, og har fått satt opp styrketreningsprogram på helsestudio. Har oppdaget at det har gått litt sport i å holde seg innenfor de oppsatte anbefalingene for prosentmessig inntak av protein, karbo etc for hver dag, og å holde seg akkurat innenfor 1600 kcal. Flere som vil være med å konkurrere med seg selv om å holde seg til opplegget?? Har og funnet ut at en liten bit sjokolade hver dag, samt lightbrus, holder det verste søtsuget unna. Skal gå bra dette, gleder meg nesten til veiing på mandag, og kursstart neste mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppeline73

Hei! Så godt å sjå at det er fleire enn eg som slit med det samme ;)/> Fyller 40 til hausten, og har akkurat sett i gong med Roede aktiv, vore på 3 møter. Er vel den velkjende jojo-slankaren, sist heiv eg meg på lavkarbotrenden og tok av over 20 kg veldig raskt, som selvfølgelig la seg på igjen på like kort tid... No er det NOK, prøver derfor den kloke vegen og bruker lengre tid. Er frykteleg utolmodig så det blir nok av skjær i sjøen :blink:/> , men håpar at vi kan hjelpe kvarandre mot målet vårt!! Hadde ei startvekt på 96,9 (er 160 høg!!!), har gått ned 2,2 kg dei første to vekene. Har eit mål om å komme ned i 65 kg, med første delmål på 90 kg. Har ikkje satt eit tidspunkt for måla, må kjenne litt på kva eg trivst med først. Har de satt mål ift tidspunkt?? Ha ei fin helg B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Hei Snuppeline73! Jojo-slanking er velkjent for meg og. Har vært mellom 50 og 91 kilo som voksen. Etter at jeg ble overvektig har jeg prøvd "alt" av kurer av ymse slag, men ingenting som varer. Jeg er også fryktelig utålmodig og skulle gjerne funnet en quick fix. Prøvde meg på lavkarbo, men ble aldri fortrolig med så lite brød, og er heller ikke så veldig glad i egg. Har gått endel Roede-kurs før, men aldri klart å gjennomføre. Det meste jeg har gått ned på sånne kurs er 5 kg, og så opp mer enn det, etterpå:(/> har tjuvstarta på kurset som begynner om 9 dager, men sprakk så det sang, når lørdagsgodtet kom på bordet. Er veldig "flink" å tenke at når det sprekker, så er løpet kjørt, og så bare spise og spise, siden alt er ødelagt...må endre denne tankegangen. Derfor jeg har meldt meg på maxi-kurs, siden det skal være langsiktig endring. Skal fortsette i morgen, der jeg slapp før lørdagsgodtet ble spist. Håper på vektnedgang fra mandag som var til nå på mandag likevel. Var 86, 3 nå på mandag. Håper å se 85-tallet snart. Håper å være ca. 60 kg til jul, men om det tar lenger tid er det greit det og, bare jeg lykkes til slutt B)/> :D/> ha en fortsatt fin helg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Etter årevis med for mye mat,godterier og stillesitting viser vekten over 86 kg, mye mer enn da jeg var høygravid. Etter at jeg sluttet å røyke for noen år siden har det virkelig ballet på seg :unsure:/> Her må noe gjøres!! Er førti+ og 164 høy.

 

Håper å gå ned 26 kg, har tenkt å bruke litt tid på dette, og har meldt meg på Grete Roede Maxi, med start 6.mai. Har gått på et par Roedekurs før, men alltid gitt opp etter en stund.

 

Håper å finne noen her på forumet i lignende situasjon, så vi kan støtte hverandre! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Ned 0,6 denne uken. Ikke superfornøyd,men tatt i betraktning helsprekk på lørdag og konfirmasjon i går, så bør jeg vel være ganske førnøyd, i det minste. Håper på større nedgang til neste uke, da begynner jeg på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppeline73

Ned 0,6 denne uken. Ikke superfornøyd,men tatt i betraktning helsprekk på lørdag og konfirmasjon i går, så bør jeg vel være ganske førnøyd, i det minste. Håper på større nedgang til neste uke, da begynner jeg på kurs.

 

So flink du er!!! Gav meg litt nytt påfyll til kurskveld imorgon :rolleyes:/> Er veldig spent, har vore "uggen" heile helga og ete for lite og selvfølgelig heilt feil.. Men slike dagar må vi vel berre ta med på kjøpet.. Gjorde ei stor oppdaging i kveld: Laga meg ein deilig salat, i storformat, nok til lunsj og middag i morgon tenkte eg.. Etter å ha ete ein solid tallerk, rekna eg ut gram/ kcal, karb, proteiner og feitt, berre sunne ting trudde eg: Salat (isberg/ruccola) paprika, rødløk, mais, kyllingskinke (boks) og bacon (go`og mager), AVOCADO OG PINJEKJERNER... Og fekk nesten sjokk!! Fekk eit spinnvilt inntak av feitt idag!!! Blir dermed Ingers lavkarbo til niste imorgon :blink:/> Spent på kva den utgjer på vekta imorgon also!! Kjem tilbake med rapport...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

So flink du er!!! Gav meg litt nytt påfyll til kurskveld imorgon :rolleyes:/>/>/> Er veldig spent, har vore "uggen" heile helga og ete for lite og selvfølgelig heilt feil.. Men slike dagar må vi vel berre ta med på kjøpet.. Gjorde ei stor oppdaging i kveld: Laga meg ein deilig salat, i storformat, nok til lunsj og middag i morgon tenkte eg.. Etter å ha ete ein solid tallerk, rekna eg ut gram/ kcal, karb, proteiner og feitt, berre sunne ting trudde eg: Salat (isberg/ruccola) paprika, rødløk, mais, kyllingskinke (boks) og bacon (go`og mager), AVOCADO OG PINJEKJERNER... Og fekk nesten sjokk!! Fekk eit spinnvilt inntak av feitt idag!!! Blir dermed Ingers lavkarbo til niste imorgon :blink:/>/>/> Spent på kva den utgjer på vekta imorgon also!! Kjem tilbake med rapport...

Hei igjen! Er såvidt jeg har skjønt en vanlig feil å spise for lite. Tror det kommer av at man prøver å være ekstra "flink". Da holder kroppen på vekten, fordi den tror det er mangel på mat. Er visst en forsvarsmekanisme som stammer fra tidlige tider. Når det gjelder avocado og pinjekjerner er fettet de inneholder sunt, men kaloririkt. Vanskelig når man skal legge om kosten, det er så mye å sette seg inn i. Ikke mist motet! Lykke til på kurs, kan være god støtte i kursleder og meddeltakere. Keep up the good work! Ha en strålende dag:D ps. ser frem til å høre hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppeline73

Hei på deg! Er utruleg fornøgd med dagen, gjekk ned 1 kg denne veka, til tross for smellen igår :P/> HURRA!!! I tillegg har det forsvunne 11 cm sidan siste målinga, må ta eit lite forbehold om eg målte på same måte som sist.. Skikkeleg boost idag altså!! No ventar ein lang og deilig dusj etter aerobic og styrke på kurskvelden :rolleyes:/> Skrivast snart igejn, ha ei strålande veke der ute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Hei på deg! Er utruleg fornøgd med dagen, gjekk ned 1 kg denne veka, til tross for smellen igår :P/>/>/>/> HURRA!!! I tillegg har det forsvunne 11 cm sidan siste målinga, må ta eit lite forbehold om eg målte på same måte som sist.. Skikkeleg boost idag altså!! No ventar ein lang og deilig dusj etter aerobic og styrke på kurskvelden :rolleyes:/>/>/>/> Skrivast snart igejn, ha ei strålande veke der ute!!

Vært på familiemiddag og sprakk som bare det. Ikke lett å motivere seg når bordet bugner av god mat, kaker og godis. Ny dag i morgen, den starter med knekkebrød! Må prøve å få motivasjonen skikkelig tilbake til kursstart på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppeline73

Vært på familiemiddag og sprakk som bare det. Ikke lett å motivere seg når bordet bugner av god mat, kaker og godis. Ny dag i morgen, den starter med knekkebrød! Må prøve å få motivasjonen skikkelig tilbake til kursstart på mandag..

Det klarar du heilt flott! Godt når vi berre kan kaste ein dag bak skuldra og starte på ny frisk!! Eg har hatt ein dag framfor pc`en, arbeidskrav som må gjerast før eksamenstida set inn :blink:/> må legge ein slagplan for matinntak og trim før den virkelig er i gang! Derfor ingenting som har vore heilt som det skal idag.. Alt blir so fristande når eg sit med skulearbeid, til og med husarbeid :D/> Høyrast ut som om vi slit med dei samme tinga idag altså ;)/> Stå på, Lupinella!! La oss gjere resten av veka til ein fest!! (på rett måte altså :rolleyes:/> )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Det klarar du heilt flott! Godt når vi berre kan kaste ein dag bak skuldra og starte på ny frisk!! Eg har hatt ein dag framfor pc`en, arbeidskrav som må gjerast før eksamenstida set inn :blink:/>/> må legge ein slagplan for matinntak og trim før den virkelig er i gang! Derfor ingenting som har vore heilt som det skal idag.. Alt blir so fristande når eg sit med skulearbeid, til og med husarbeid :D/>/> Høyrast ut som om vi slit med dei samme tinga idag altså ;)/>/> Stå på, Lupinella!! La oss gjere resten av veka til ein fest!! (på rett måte altså :rolleyes:/>/> )

Du er tøff som klarer å konsentrere deg om både eksamen, mat og trening! Har ikke vært på styrketrening på en stund, begrenser trim til turgåing. Ikke bra å droppe styrketreningen, men dørstokkmila er virkelig lang når det gjelder å komme seg på helsestudio...ble inspirert av deg nå, kyllingsalat til middag og nå pakker jeg treningstøy til i morgen. Takk, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Last69

Hei.

 

Jeg er en dame på 40+ som også skal ta av ca 20 kg. Starter på kurs nå 06.05.13

Ja, jeg vil svært gjerne ha kontakt med andre i samme situasjon. Vil tro det blir litt enklere når man er flere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Hei.

 

Jeg er en dame på 40+ som også skal ta av ca 20 kg. Starter på kurs nå 06.05.13

Ja, jeg vil svært gjerne ha kontakt med andre i samme situasjon. Vil tro det blir litt enklere når man er flere. :)/>/>

Hei! Er styrke i å være flere ja! Godt å ha noen å snakke med som vet hva det vil si å være for tung og hvor vanskelig det kan være å få kontroll på maten. Starter samme dag som deg. Kjenner jeg gruer meg litt til å treffe de andre på kurset, og er litt redd for å mislykkes, for da ser jo "alle" det. Jeg går jo på kurs for min egen del såklart, men blir liksom så offisielt at man slanker seg, ved å veie seg i nærheten av andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppeline73

84,6, konstaterer fornøyd at Roede-opplegget virker, selv med utskeielser i helgene(",)

So flott!! Gratulerer med godt resultat :lol: Kvir meg noko heilt enormt til i kveld, veging og kurs... Har hatt tidenes møkkaveke, har tatt utruleg mange dårlege valg, både mht matinntak og trening. Veit at eg har lagt på meg pga dette :angry: Tok meg ei "straffetrening" mandag morgon, tredemølle og hard styrketrening. Er stiv som ein stokk idag, men blir spinning likevel i kveld! Håpar eg kjem meg ut av senga i morgon tidleg.. Satsar på å ta igjen litt av det tapte, tenk å sløse vekk ei heil veke med berre surr :blink: Jaja, er vel aldri so gale at det ikkje er godt for noko!! Har iallefall blitt godt forbanna på meg sjølv, og er MOTIVERT for ny og tøff innsats ;) Kjem tilbake med rapport! Ha ein fin kveld so lenge :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

..og resultatet vart verre enn eg trudde... Opp 600 gram :angry:/>/>/>

Jaja, berre å krumme nakken og gå på med friskt mot!!

Ikke gi opp! Det er ikke så lett å ta de rette valgene alltid! Man klarer ikke være flink "pike hele" tiden. Dessuten; Av og til er det vektøkning fordi vi kanskje har tyngre klær enn sist vi veide oss, eller feks har drukket mye vann. Men såklart, oftest er det feil mat...Skulle en liten tur på butikken igår kveld, og plutselig hadde jeg kjøpt både en diger twistpose og en pose risbrød. Det bare skjer uten at jeg tenker meg om. Tok et skikkelig oppgjør med meg selv i bilen, etter at jeg hadde gjort et solid innhugg i twistposen. Kastet både den og risbrødene i et søppelspann før jeg kjørte hjem igjen. Bortkastede penger, greit nok, men en seier likevel :D Ha en flott dag i det varme, fine været vi har idag!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg jeg også. Kjenner meg så veldig igjen i innledningen din. Jeg friker ikke så rent lite over at jeg IKKE greier å gå ned i vekt. Dvs - jeg vet egentlig hvordan, men jeg GJØR det jo ikke. Saboterer med andre ord bigtime. Skummelt.

 

Men jeg må og vil ned i vekt. Har lett litt febrilsk etter et nytt forum med litt mye folk og god respons, så kanskje dette er stedet for meg? Jeg var tynn som ung og gikk engang et Grethe Roede kurs da jeg ble voksen, men da var jeg ikke spesielt overvektig og syntes vel kanskje det var litt kjedelig. Etter det har jeg liksom greid å gå ned selv, når jeg virkelig ville, ved å spise rene råvarer og lavkarbo.

 

Så det mangler ikke på kunnskap om hvordan... det mangler derimot motivasjon og evne til å både starte opp og gjennomføre. Har aldri følt meg så ukomfortabel i min egen kropp som nå. Jeg var like ved å se 90 på vekta da jeg våknet. Jeg veide ikke så mye da jeg var gravid engang... Nå gjør jeg det og mye av det ligger som farlig fett rundt magen. :(/>

 

911 ja.

 

Hilsen Småpanisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppeline73

Ikke gi opp! Det er ikke så lett å ta de rette valgene alltid! Man klarer ikke være flink "pike hele" tiden. Dessuten; Av og til er det vektøkning fordi vi kanskje har tyngre klær enn sist vi veide oss, eller feks har drukket mye vann. Men såklart, oftest er det feil mat...Skulle en liten tur på butikken igår kveld, og plutselig hadde jeg kjøpt både en diger twistpose og en pose risbrød. Det bare skjer uten at jeg tenker meg om. Tok et skikkelig oppgjør med meg selv i bilen, etter at jeg hadde gjort et solid innhugg i twistposen. Kastet både den og risbrødene i et søppelspann før jeg kjørte hjem igjen. Bortkastede penger, greit nok, men en seier likevel :D/> Ha en flott dag i det varme, fine været vi har idag!! B)/>

Hei igjen! Er nok matinntaket som var heilt på trynet, Lupinella. Hadde dei same kleda som sist, og passa VELDIG på mat- og drikkeinntaket dei siste timane før veging.. Det som derimot var litt snodig, var at eg vog meg på mi eiga vekt heime like før eg reiste på kurs, både igår og for ei veke sidan. Sist viste vekta på kurset nøyaktig det samme som mi vekt, men igår viste den 500 gram meir enn mi vekt :huh: Rart! Men, kan ikkje henge meg opp i det ;) Har hatt ein flott dag idag, sommaren kom endelig til oss som har hatt vinter til sist helg B) Endelig på med t-skjorte og solbriller! Har faktisk fått 2,5 trimpoeng idag, og kostholdsscore 10!! HURRA :D Må gje meg sjølv ein klapp på skuldra for den! Kjenner at eg er supermotivert etter nedslåande resultat, aldri så galt osv :rolleyes: Ha ei superfin langhelg, eg skal fortsette på eksamen og arbeidskrav... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppeline73

Melder meg jeg også. Kjenner meg så veldig igjen i innledningen din. Jeg friker ikke så rent lite over at jeg IKKE greier å gå ned i vekt. Dvs - jeg vet egentlig hvordan, men jeg GJØR det jo ikke. Saboterer med andre ord bigtime. Skummelt.

 

Men jeg må og vil ned i vekt. Har lett litt febrilsk etter et nytt forum med litt mye folk og god respons, så kanskje dette er stedet for meg? Jeg var tynn som ung og gikk engang et Grethe Roede kurs da jeg ble voksen, men da var jeg ikke spesielt overvektig og syntes vel kanskje det var litt kjedelig. Etter det har jeg liksom greid å gå ned selv, når jeg virkelig ville, ved å spise rene råvarer og lavkarbo.

 

Så det mangler ikke på kunnskap om hvordan... det mangler derimot motivasjon og evne til å både starte opp og gjennomføre. Har aldri følt meg så ukomfortabel i min egen kropp som nå. Jeg var like ved å se 90 på vekta da jeg våknet. Jeg veide ikke så mye da jeg var gravid engang... Nå gjør jeg det og mye av det ligger som farlig fett rundt magen. :(/>/>

 

911 ja.

 

Hilsen Småpanisk.

Hei 911!! Du har kome til rette gruppa :P Velkommen!! Kjenner veldig igjen det med magefeitt, ja.. No SKAL vi få bukt med det, ikkje sant?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 911!! Du har kome til rette gruppa :P/> Velkommen!! Kjenner veldig igjen det med magefeitt, ja.. No SKAL vi få bukt med det, ikkje sant?? :D/>

 

Jo, nå må vi få det til!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...