Gå til innhold

Førti, feit og ferdig...


Gjest Lupinella
 Share

Anbefalte innlegg

Jo, nå må vi få det til!

:)/>/>/>

 

Hei! Stiller meg bak det mantraet, jeg også!

 

Er i samme situasjon som resten...for litt over et år siden hadde jeg greid å gå ned til 80 kg og var godt på vei til å klare det endelige målet på 75. Nå har jeg nye 17 kg å ta av før jeg kommer dit jeg var - jeg trenger sårt motivasjon for ikke å krype sammen i sofaen og forbli der med hånda i ei godteskål :(/>/>

 

Har kommet forsiktig i gang med registrering av mat og ikke minst med å komme meg over dørstokkmila. Har vært støttemedlem utallige ganger på treningssenter, så har lyst til å klare det på egenhånd hvis jeg kan. Har aldri gått kurs, men brukte verktøyet til GRnettsiden - og fantastisk støtte fra mange flotte jenter her inne - til å holde motivasjonen oppe sist gang.

 

Bare det å være her er et godt tegn!

 

Ønsker oss alle lykke til mot målet, vi vet hva som kreves, gjelder bare å holde fokuset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Snuppeline73

Hei! Stiller meg bak det mantraet, jeg også!

 

Er i samme situasjon som resten...for litt over et år siden hadde jeg greid å gå ned til 80 kg og var godt på vei til å klare det endelige målet på 75. Nå har jeg nye 17 kg å ta av før jeg kommer dit jeg var - jeg trenger sårt motivasjon for ikke å krype sammen i sofaen og forbli der med hånda i ei godteskål :(/>/>/>

 

Har kommet forsiktig i gang med registrering av mat og ikke minst med å komme meg over dørstokkmila. Har vært støttemedlem utallige ganger på treningssenter, så har lyst til å klare det på egenhånd hvis jeg kan. Har aldri gått kurs, men brukte verktøyet til GRnettsiden - og fantastisk støtte fra mange flotte jenter her inne - til å holde motivasjonen oppe sist gang.

 

Bare det å være her er et godt tegn!

 

Ønsker oss alle lykke til mot målet, vi vet hva som kreves, gjelder bare å holde fokuset!

Supert Juni72!! Trur eg skal halde fokus på magemålet ei stund, har ikkje lyst å sjå gravid ut lengre!! Det som er viktig, er å ta måla på kroppen, og skrive det opp. Eg kjenner at eg blir skikkeleg "trigga" av å sjå cm forsvinne og kjenne at kroppen faktisk forandrar seg, ikkje berre vekta :rolleyes: Og akkurat no er magen den mest synlige delen av kroppen, orkar nesten ikkje å gå ut uten at hold-in trusa er på... Har kjøpt dei på Zizzi, er dei beste eg har brukt!! Greit å kunne gå i vanlige bukser uten at fleskeranda heng uttafor :blink: Har hatt keisersnitt med to av borna, det gjer heller ikkje akkurat underverk for kroppen.. Skal finne fram rockeringen som står nedstøva på kontoret, fortsette med styrketrening med fokus på mage og rygg, og gå turar no som snøen endeleg har sluppe taket! Nokon som vil kaste seg over eit "prosjekt mage" ei stund ilag med meg?? Ha ein strålande dag der ute :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Jeg ser at dere er en aktiv gruppe. Lurer på om jeg kan være med her siden de andre trådene jeg har fulgt ikke er spesielt aktive, og det er jeg. For meg er det viktig å være aktiv for å holde det rette fokuset. Går ikke på kurs lenger, og trenger virkelig hjelp til å holde motivasjonen opp.

 

Jeg er 45 år, har tre barn og la om livsstilen i januar. Jeg har alltid vært jo-jo slanker. Mistet 10 kg forrige vår som jeg la på meg + 5 ekstra da jeg sluttet å røyke. Til nå har jeg mistet 12 kg og 12 cm rundt midjen. Det har vært en deilig prosess å se at jeg kan få på bukser som jeg ikke hadde sjans til for 4 mnd siden. Til tross for dette har jeg fortsatt nesten 20 kg til som skal bort. Tror ikke jeg vil få flat mage, for jeg vil komme til å slite med hengemagen min. Håper jeg klarer å gå ned så mye at jeg kan få operasjon.

 

Det er tøft å legge om livsstilen. Veldig mye av det beste på matfronten inneholder masse kalorier. Jeg jobber mye med å finne sunnere alternativer til en del ting, men det smaker ikke alltid like godt. Skal til byen i dag og fylle kjøleskapet med grønnsaker, grillmat og sunt pålegg. Grillsesongen er fin da man kan lage mye god mat på grillen. Har blant annet begynt å erstatte kryddersmøret i den bakte poteten med tortilladip. Det smaker faktisk nesten like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppeline73

Jeg ser at dere er en aktiv gruppe. Lurer på om jeg kan være med her siden de andre trådene jeg har fulgt ikke er spesielt aktive, og det er jeg. For meg er det viktig å være aktiv for å holde det rette fokuset. Går ikke på kurs lenger, og trenger virkelig hjelp til å holde motivasjonen opp.

 

Jeg er 45 år, har tre barn og la om livsstilen i januar. Jeg har alltid vært jo-jo slanker. Mistet 10 kg forrige vår som jeg la på meg + 5 ekstra da jeg sluttet å røyke. Til nå har jeg mistet 12 kg og 12 cm rundt midjen. Det har vært en deilig prosess å se at jeg kan få på bukser som jeg ikke hadde sjans til for 4 mnd siden. Til tross for dette har jeg fortsatt nesten 20 kg til som skal bort. Tror ikke jeg vil få flat mage, for jeg vil komme til å slite med hengemagen min. Håper jeg klarer å gå ned så mye at jeg kan få operasjon.

 

Det er tøft å legge om livsstilen. Veldig mye av det beste på matfronten inneholder masse kalorier. Jeg jobber mye med å finne sunnere alternativer til en del ting, men det smaker ikke alltid like godt. Skal til byen i dag og fylle kjøleskapet med grønnsaker, grillmat og sunt pålegg. Grillsesongen er fin da man kan lage mye god mat på grillen. Har blant annet begynt å erstatte kryddersmøret i den bakte poteten med tortilladip. Det smaker faktisk nesten like godt.

Hei metchen!! Så flott at du vil vere med her, velkommen skal du vere :D Ja, vi er vel forholdsvis aktive, eg har behov for det samme "trøkket" som deg for å halde motivasjonen oppe!

 

Ja, jammen er det tøft å skulle snu dårlige vaner til gode vaner, tar "ofte" meg sjølv i å stappe neven ned i chipsskåla uten å tenke meg om.. For meg funkar det å prøve og hugse å tenke meg om eit eller to sekund, slik at eg faktisk sjølv gjer eit valg og ikkje berre stappar innpå av gammal vane. Og eg har som mantra at om eg skal unne meg noko ekstra, skal det jammen vere det som står øverst på lista mi OG eg skal nyte kvar einaste lille bit eg tek :D Det har iallefall vore slik for meg at eg gjerne hugsar dei to første og den siste biten.. og ingenting i mellom.. "Imellom-bitane" har ofte blitt veldig mange!! (F.eks. av ei 200grams Freia melkesjokolade..)

 

No er vi iallefall godt i gong, og kan motivere kvarandre vidare mot måla våre!! Inneklemte dagar i mai er kjekt igrunn, iallefall når ein er student. Så idag blir det oppgåveskriving + ein tur på tredemølla og i styrkerommet på senteret ;) Det "kjekkaste" først, trening! Er mykje betre å setje seg ned med oppgåva etter ei svett økt, funkar for meg :D Ha ein flott dag vidare folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det er litt aktivitet i denne gjengen her! Sånt betyr veldig mye.

 

Må bare fortelle - jeg var hos legen i dag, pga bihulebetennelse og en kjip dobbelsidig konjunktivitt og der jeg satt på venterommet, kunne jeg nyte valget mellom bladet "Vi over 60" og "Diabetes". Så det ble diabetesbladet. Og der ser jeg en artikkel fra juni 2012 om Petter (52) på jobben. Han fikk nemlig begynnende diabetes og greide å spise seg ut av det, så han slapp begynne med insulin. Han var med i et foskningsprosjekt der de så på betydningen av fysisk aktivitet rett etter måltidene, for å "ta toppen av" blodsukkerkurven. Og det har visst mye for seg. En rask tur på 30 minutter var nok til at han kontrollerte blodsukkeret sitt etter måltidene. Han spiste selvsagt lavkarbo/grovkarbo også, men det å bevege seg etterpå var likevel ganske viktig.

 

Har snakket med ham om dette tidligere og han har virkelig kommet i form nå. Gått ned enda mye mer enn i artikkelen og ser mye yngre ut nå enn der.

 

Så det tar jeg med meg som inspirasjon. For Petter var "FEMI, feit og ferdig", faktisk. Og nå er han i god form, slank og spenstig. Og diabetesfri fortsatt.

 

Kan han, kan vi også. Og vi er jo bare unggeiter i forhold. ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Jeg ser at dere er en aktiv gruppe. Lurer på om jeg kan være med her siden de andre trådene jeg har fulgt ikke er spesielt aktive, og det er jeg. For meg er det viktig å være aktiv for å holde det rette fokuset. Går ikke på kurs lenger, og trenger virkelig hjelp til å holde motivasjonen opp.

 

Jeg er 45 år, har tre barn og la om livsstilen i januar. Jeg har alltid vært jo-jo slanker. Mistet 10 kg forrige vår som jeg la på meg + 5 ekstra da jeg sluttet å røyke. Til nå har jeg mistet 12 kg og 12 cm rundt midjen. Det har vært en deilig prosess å se at jeg kan få på bukser som jeg ikke hadde sjans til for 4 mnd siden. Til tross for dette har jeg fortsatt nesten 20 kg til som skal bort. Tror ikke jeg vil få flat mage, for jeg vil komme til å slite med hengemagen min. Håper jeg klarer å gå ned så mye at jeg kan få operasjon.

 

Det er tøft å legge om livsstilen. Veldig mye av det beste på matfronten inneholder masse kalorier. Jeg jobber mye med å finne sunnere alternativer til en del ting, men det smaker ikke alltid like godt. Skal til byen i dag og fylle kjøleskapet med grønnsaker, grillmat og sunt pålegg. Grillsesongen er fin da man kan lage mye god mat på grillen. Har blant annet begynt å erstatte kryddersmøret i den bakte poteten med tortilladip. Det smaker faktisk nesten like godt.

Hei hei!

 

Venter også på operasjon, har fått innvilget tidligere, men klarte aldri å komme ned i lav nok BMI til at de kunne operere. Skal på ny vurdering på tirsdag. Regner med å få beskjed om å gå ned 15-20 kg før de opererer. Skammer meg veldig over magen, viser meg aldri i badetøy, ille nok med t-skjorte. Tror alt blir bedre bare "forkleet" forsvinner. Veldig godt å ha noen å snakke med her inne, ikke mange som forstår hva vi sliter med, vi som har vektproblemer.

Var ganske tynn som ung voksen og har vært nede på seksti-tallet da ungene var små, savner å kunne løpe avgårde, på lette bein:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Melder meg jeg også. Kjenner meg så veldig igjen i innledningen din. Jeg friker ikke så rent lite over at jeg IKKE greier å gå ned i vekt. Dvs - jeg vet egentlig hvordan, men jeg GJØR det jo ikke. Saboterer med andre ord bigtime. Skummelt.

 

Men jeg må og vil ned i vekt. Har lett litt febrilsk etter et nytt forum med litt mye folk og god respons, så kanskje dette er stedet for meg? Jeg var tynn som ung og gikk engang et Grethe Roede kurs da jeg ble voksen, men da var jeg ikke spesielt overvektig og syntes vel kanskje det var litt kjedelig. Etter det har jeg liksom greid å gå ned selv, når jeg virkelig ville, ved å spise rene råvarer og lavkarbo.

 

Så det mangler ikke på kunnskap om hvordan... det mangler derimot motivasjon og evne til å både starte opp og gjennomføre. Har aldri følt meg så ukomfortabel i min egen kropp som nå. Jeg var like ved å se 90 på vekta da jeg våknet. Jeg veide ikke så mye da jeg var gravid engang... Nå gjør jeg det og mye av det ligger som farlig fett rundt magen. :(/>/>

 

911 ja.

 

Hilsen Småpanisk.

Kjenner meg veldig igjen i det med å sabotere seg selv. Ofte føles det som om jeg ikke ønsker forandring, fordi jeg vil ikke la være å spise akkurat det jeg vil ha der og da, selv om helsen går i dass....Vi får være flinke å støtte hverandre til å ta de rette valgene! Glad vi begynner å bli en liten "gjeng" her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Hei! Stiller meg bak det mantraet, jeg også!

 

Er i samme situasjon som resten...for litt over et år siden hadde jeg greid å gå ned til 80 kg og var godt på vei til å klare det endelige målet på 75. Nå har jeg nye 17 kg å ta av før jeg kommer dit jeg var - jeg trenger sårt motivasjon for ikke å krype sammen i sofaen og forbli der med hånda i ei godteskål :(/>/>/>

 

Har kommet forsiktig i gang med registrering av mat og ikke minst med å komme meg over dørstokkmila. Har vært støttemedlem utallige ganger på treningssenter, så har lyst til å klare det på egenhånd hvis jeg kan. Har aldri gått kurs, men brukte verktøyet til GRnettsiden - og fantastisk støtte fra mange flotte jenter her inne - til å holde motivasjonen oppe sist gang.

 

Bare det å være her er et godt tegn!

 

Ønsker oss alle lykke til mot målet, vi vet hva som kreves, gjelder bare å holde fokuset!

Ønsker oss lykke til jeg og! Satser på førti, flott og frodig, selv om endel hindringer på veien. Blir 43 neste mnd, skal være i mitt livs form før jeg blir 44!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Hei 911!! Du har kome til rette gruppa :P/> Velkommen!! Kjenner veldig igjen det med magefeitt, ja.. No SKAL vi få bukt med det, ikkje sant?? :D/>

Nå skal magen vekk ja! ikke moro å være 115 cm rundt "ekvator"..satser på å nå et mer helsebringende livmål om en stund, sikter mot ca 80 cm, langt frem da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Godt å bli mottatt på denne måten. Virker som vi er en ganske likesinnet gjeng, og sammen blir vi til en positiv kraft for alle. Var i byen i går. Kjøpte mye sunn mat, men sprakk da vi skulle spise middag. Hadde planlagt å bare spise en hamburger, ikke pommes frittes, men endte opp med å spise hele menyen. Det førte til at jeg spiste alt for mye i går. Har ikke ført opp i kostholdsføringa ennå. Vet ikke helt om jeg klarer å beregne riktig heller.

 

Vanligvis er jeg ganske flink til å motstå fristelser. Har for eksempel ikke spist sjokolade på flere uker. Den sjokoladen jeg har spist siden nyttår er vel ikke mer enn jeg tidligere spiste på en uke. Det er mat som utgjør den største utfordringen for meg. Er veldig glad i mat. Trodde at sjokolade skulle bli et problem, men søtsuget er nesten borte etter å ha spist sunt og jevnt forsvant det.

 

Jeg skal reise til Tyrkia med hele familien i slutten av juni, og har bestilt badetøy fra Cellbes. Har ikke fått det ennå, og er veldig spent på hvordan det vil se ut. Bestilte ulike typer truser, med og uten skjørt pga magen. Håper det kommer snart slik at jeg finner ut hva som er best. Trenger å gå ned ca 5 kg til for at det skal passe. Vet jo at uansett vil magen synes, og har bestemt meg for å gå i bikini uansett. Sist jeg var i syden var det mange som hadde større utfordringer enn meg som gikk i bikini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Godt å bli mottatt på denne måten. Virker som vi er en ganske likesinnet gjeng, og sammen blir vi til en positiv kraft for alle. Var i byen i går. Kjøpte mye sunn mat, men sprakk da vi skulle spise middag. Hadde planlagt å bare spise en hamburger, ikke pommes frittes, men endte opp med å spise hele menyen. Det førte til at jeg spiste alt for mye i går. Har ikke ført opp i kostholdsføringa ennå. Vet ikke helt om jeg klarer å beregne riktig heller.

 

Vanligvis er jeg ganske flink til å motstå fristelser. Har for eksempel ikke spist sjokolade på flere uker. Den sjokoladen jeg har spist siden nyttår er vel ikke mer enn jeg tidligere spiste på en uke. Det er mat som utgjør den største utfordringen for meg. Er veldig glad i mat. Trodde at sjokolade skulle bli et problem, men søtsuget er nesten borte etter å ha spist sunt og jevnt forsvant det.

 

Jeg skal reise til Tyrkia med hele familien i slutten av juni, og har bestilt badetøy fra Cellbes. Har ikke fått det ennå, og er veldig spent på hvordan det vil se ut. Bestilte ulike typer truser, med og uten skjørt pga magen. Håper det kommer snart slik at jeg finner ut hva som er best. Trenger å gå ned ca 5 kg til for at det skal passe. Vet jo at uansett vil magen synes, og har bestemt meg for å gå i bikini uansett. Sist jeg var i syden var det mange som hadde større utfordringer enn meg som gikk i bikini.

Hei!

Badetøyet fra Cellbes er helt Supert! Har kjøpt derfra flere ganger. Nå bruker jeg det under sommerkjoler o.l, og hvis vier

på en eller annen bortgjemt strand med familien. Har sluttet å gå i svømmehallen pga av magen, da, den detter ut av buksa...men, skal bli slutt på det nå, da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppeline73

Nå skal magen vekk ja! ikke moro å være 115 cm rundt "ekvator"..satser på å nå et mer helsebringende livmål om en stund, sikter mot ca 80 cm, langt frem da, men...

Hahaha!! Ler godt av kommentaren din her :lol: "ekvator" - utruleg bra!! Prosjekt "MAGEN VEKK" er då offisielt i gong ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Hahaha!! Ler godt av kommentaren din her :lol:/> "ekvator" - utruleg bra!! Prosjekt "MAGEN VEKK" er då offisielt i gong ;)/>

Da er vi igang ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppeline73

Ha ha, prosjekt mage går i feil retning her, magen full av pai, brus og lørdagsgodt. Ikkje braaa...

Kniiis!! Her òg, men er jo laurdag berre ein gong i veka :rolleyes: Imorgon kjem atter ein ny dag, med nye mulighetar!! Nattinatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Jeg drakk pils i badstu, spiste take-away pizza men ingen sjokolade. Det ble flere kalorier enn tillat, men det har det blitt de siste lørdagene. Det er også for meg den dagen jeg tillater meg litt mer. Hadde planlagt en tur ut i dag, men det regner så jeg skal heller prøve å trene en økt med TapOut foran tv. Har ikke trent på flere uker, og det blir sikkert tungt, men vet at det må til.

 

Fikk badetøyet i går, og bhene passet fint. Badebuksene passet, men trenger å gå ned ca 5 kg for at de skal se ok ut. Når jeg bestilte planla jeg denne nedgangen, så det var ingen overraskelse. Lurte litt på om jeg skulle sende dem tilbake og bestille en størrelse større, men jeg velger å beholde dem for å holde motivasjonen til å gå ned disse 5 kg før reisa. Det bør være mulig. Sitter nå å spiser knekkebrød med tomat, lettmargarin og frisk timian. Sunt og godt. Synes ideen om grøt var interessant. Skal prøve den når jeg får kjøpt inn tørket frukt.

 

Liker humoren deres. Det er bra med litt selvironi. Må innrømme at jeg ikke alltid er like flink til det. Har en tendens til å ta meg selv litt for alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold fokus, jenter! :)/>

 

Er inne i første uka mi selv, så håper at motivasjonen holder seg like stabil en stund før første kneika kommer. Har nytt godt av fridager nå, spent på hvor flink jeg klarer å være nå som jobbhverdagen melder seg allerede i morgen, men det er jo da det virkelig gjelder å holde fokus. Bruker søndagen nå på å planlegge så langt frem jeg kan.

 

Har samme omkrets rundt "ekvator" som deg, Lupinella - og endatil er ikke det den største omkretsen på denne skrotten som skal skvise seg inn i badetøy i alle fall i slutten av juni, om ikke før!

 

Matmessig går det greit, men må holde stand mot sultfølelsen som melder seg. Pga kjipt vær så er det ikke like lett å "gå seg en tur" i stedet for å kjenne på sultfølelsen...kanskje jeg bare skulle rotet frem noe regntøyaktig og kommet meg ut.

 

Jaggu tror jeg ikke at jeg Berre gjer det! (Yngvar Andersen er fortsatt helten!)

 

Ha en fin søndag, jenter! La godteskåla stå og gjør noe aktivt (som feks å hive den i søpla, om ikke annet) :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Jeg drakk pils i badstu, spiste take-away pizza men ingen sjokolade. Det ble flere kalorier enn tillat, men det har det blitt de siste lørdagene. Det er også for meg den dagen jeg tillater meg litt mer. Hadde planlagt en tur ut i dag, men det regner så jeg skal heller prøve å trene en økt med TapOut foran tv. Har ikke trent på flere uker, og det blir sikkert tungt, men vet at det må til.

 

Fikk badetøyet i går, og bhene passet fint. Badebuksene passet, men trenger å gå ned ca 5 kg for at de skal se ok ut. Når jeg bestilte planla jeg denne nedgangen, så det var ingen overraskelse. Lurte litt på om jeg skulle sende dem tilbake og bestille en størrelse større, men jeg velger å beholde dem for å holde motivasjonen til å gå ned disse 5 kg før reisa. Det bør være mulig. Sitter nå å spiser knekkebrød med tomat, lettmargarin og frisk timian. Sunt og godt. Synes ideen om grøt var interessant. Skal prøve den når jeg får kjøpt inn tørket frukt.

 

Liker humoren deres. Det er bra med litt selvironi. Må innrømme at jeg ikke alltid er like flink til det. Har en tendens til å ta meg selv litt for alvorlig.

Hva er TapOut? Er det noe alle kan få til?Alltid litt hardt å komme igang med trening etter langt opphold, men stå på! Har funnet ut at det er lettere å takle alt med litt galgenhumor, så prøver å spøke litt med vekta, selv om den

egentlig plager meg. Her kan vi dele både leie og kjekke ting, uansett hvordan vi er/har det/tar det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Hold fokus, jenter! :)

 

Er inne i første uka mi selv, så håper at motivasjonen holder seg like stabil en stund før første kneika kommer. Har nytt godt av fridager nå, spent på hvor flink jeg klarer å være nå som jobbhverdagen melder seg allerede i morgen, men det er jo da det virkelig gjelder å holde fokus. Bruker søndagen nå på å planlegge så langt frem jeg kan.

 

Har samme omkrets rundt "ekvator" som deg, Lupinella - og endatil er ikke det den største omkretsen på denne skrotten som skal skvise seg inn i badetøy i alle fall i slutten av juni, om ikke før!

 

Matmessig går det greit, men må holde stand mot sultfølelsen som melder seg. Pga kjipt vær så er det ikke like lett å "gå seg en tur" i stedet for å kjenne på sultfølelsen...kanskje jeg bare skulle rotet frem noe regntøyaktig og kommet meg ut.

 

Jaggu tror jeg ikke at jeg Berre gjer det! (Yngvar Andersen er fortsatt helten!)

 

Ha en fin søndag, jenter! La godtestå og gjør noe aktivt (som feks å hive den i søpla, om ikke annet) :D

 

 

 

He,he ikke det største på denne skrotten, heller. Men er jo tydeligvis der det er farligst, desverre. Klarer ikke la godteskåla i fred i helgene, og synes og ofte a det kan bli litt snaut med mat når man skal holde menyen. Men håper det går bedre etterhvert som magesekken krymper i takt med redusert inntak. Vært på mange timers topptur idag, håper det synes på vekta i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Etter en litt brokete uke ble det en nedgang på kun 300 gram. Ingen resultater på cm-målet. Forventet ikke så mye med tanke på hvordan uka har vært, men skal jobbe for at neste uke skal bli bedre. Må først å fremst få til å trene. Dersom man ikke trener blir ikke resultatene bra nok, og det er der jeg har sviktet de siste tre ukene. Når man i tillegg har spist litt for mye blir det ikke bra resultater.

 

Kjenner at motivasjonen og humøret fortsatt går i bølger, men man må jo bare fortsette. Jeg har fortsatt 18 kg å gå ned, og de forsvinner ikke av seg selv. Min man er ikke til så mye hjelp akkurat, men det er vel ofte sånn i de fleste forhold. Han vil nok gjerne gå ned i vekt, men er ikke villig til å gjøre endringer for å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Etter en litt brokete uke ble det en nedgang på kun 300 gram. Ingen resultater på cm-målet. Forventet ikke så mye med tanke på hvordan uka har vært, men skal jobbe for at neste uke skal bli bedre. Må først å fremst få til å trene. Dersom man ikke trener blir ikke resultatene bra nok, og det er der jeg har sviktet de siste tre ukene. Når man i tillegg har spist litt for mye blir det ikke bra resultater.

 

Kjenner at motivasjonen og humøret fortsatt går i bølger, men man må jo bare fortsette. Jeg har fortsatt 18 kg å gå ned, og de forsvinner ikke av seg selv. Min man er ikke til så mye hjelp akkurat, men det er vel ofte sånn i de fleste forhold. Han vil nok gjerne gå ned i vekt, men er ikke villig til å gjøre endringer for å få det til.

Det går i bølger, det er helt normalt. Noen ganger vanskelig, andre ganger er det nesten som ting går av seg selv. Ikke så lett uten støtte i heimen, men tenk på at du gjør dette for deg selv, andre får gjøre som de vil. Har selv en mann som hverken liker turer eller trening. Jeg trener og går tur med venner istedet. Og har lært meg å overse at han spiser godteri "hele tiden". Stå på, ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går i bølger skal være sikkert og visst! For en påminnelse det er å være på tur og kun ha tilgang til ferdigmat i butikker eller på restaurant, da er det ikke lett å ha oversikt over det totale inntaket.

 

Men, hvis ikke vektnåla hadde pekt litt oppover etter et sånt kosthold, så kunne jeg fortsatt med like store mengder mat nå når jeg kom hjem, i stedet for at få et stort spark midt bak til å gå rett tilbake til å veie og registrere maten.

 

Fint! Nå vet jeg at selv om jeg prøvde å være flink på tur, så var jeg ikke flink nok! Bare å fortsette med små skritt nedover igjen. Jeg skal jamen ikke gi meg!

 

Har 17. mai og pinsehelg gått litt greiere for dere, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

At det går i bølger skal være sikkert og visst! For en påminnelse det er å være på tur og kun ha tilgang til ferdigmat i butikker eller på restaurant, da er det ikke lett å ha oversikt over det totale inntaket.

 

Men, hvis ikke vektnåla hadde pekt litt oppover etter et sånt kosthold, så kunne jeg fortsatt med like store mengder mat nå når jeg kom hjem, i stedet for at få et stort spark midt bak til å gå rett tilbake til å veie og registrere maten.

 

Fint! Nå vet jeg at selv om jeg prøvde å være flink på tur, så var jeg ikke flink nok! Bare å fortsette med små skritt nedover igjen. Jeg skal jamen ikke gi meg!

 

Har 17. mai og pinsehelg gått litt greiere for dere, jenter?

Hei! Kan ikke si det har gått helt bra her nei. Altfor mye mat, kaker, snacks etc i hele pinsen. Gått opp, glad det ikke er veiing og kurskveld i dag...må stå på fra nå av, så ikke jeg kommer tilbake til startvekten. Dét ville være en skikkelig nedtur:(

Nettopp vært på grilling med venner og familie, ble 2 store burgere på meg. Blir knekkebrød og vann til kvelds og fortsetter med nytt mot i morgen tidlig. Har fått innvilget mageplastikk, men må ennå gå ned mange kilo før de vil operere. Hvis ikke det er god motivasjon, vet jeg jammen ikke hva som må til...syns det er tiltak med denne kaloritellingen. Men må til, eller sklir det ut hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Kjenner meg igjen Lupinella. Det er ikke like lett å holde fokus hele tiden, og nå begynner is- og grillsesongen for fullt. Da blir det enda viktigere å tenke sunt og fornuftig. Det er utrolig mye godt som kan grilles, uten at det inneholder mye fett. Vi grillet 18. mai en hel indrefilet av svin, surret med spekeskinke. Det var kjempegodt med en salat og bakt potet ved siden av. Jeg bytter ut kryddersmøret med lettrømme med tortilladip i. Det smaker godt, og både mann og barn var fornøyde.

 

Hadde veiedag i dag, og har gått ned 600 gram til tross for manglende trening de siste ukene. Det er jeg fornøyd med selv om jeg ligger noen kilo etter bikiniskjemaet. Så lenge det går nedover må jeg være fornøyd.

 

Du må bare få fokus på plass igjen så går dette bra. En dag av gangen fungerer for meg. Har man hatt en dårlig dag må man bare fokusere på den neste, og gjøre den bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...