Gå til innhold

Førti, feit og ferdig...


Gjest Lupinella
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Lupinella

Huff og huff, etter en bra dag igår ble det sprekk idag. Middag ute med kebab og pommes frites:( og is. Og loff med smør til kvelds. Major setback...jaja på'an igjen i morgen, da skal jeg være flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest metchen

Da må jeg lytte til mitt eget råd og bare glemme gårsdagen. Ingen megasprekk, men en dårlig dag ble det uansett, og den er det bare å glemme. I dag skal jeg være flink til tross for at jeg har planlagt raspeball og salt kjøtt til middag. Man kan jo spise alt bare man passer på hvor mye man spiser, så det er viktig at jeg klarer å spise en fornuftig porsjon.

 

Jeg må bli flinkere til å registre det jeg spiser på nettet igjen. Har mistet litt motivasjonen til å gjøre det etter at jeg ikke får opp kostholdsscoren lenger. Må nok bestille gullmedlemskap snart slik at jeg får tilbake noen av motivasjonsfaktorene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter!

 

Hold ut også nå som det røyner på - ikke gjør som jeg gjorde sist og la et steg tilbake bli til ti! Det er skumlere å la seg demotivere av en sprekk og "gi opp" enn å godta den og så fortsette med registrering og gode valg, for meg tilsvarte det opp 17-18 kg å la de dårlige dagene vinne, la være å gå på vekta og verst av alt; slutte å logge meg på forumet!

 

Har aldri vært gullmedlem, fikk vel prøvd kostholdsscore før de lukket hele greia for oss uten kurs - men for min del så ble jeg mer stresset av å skulle holde den oppe, egentlig. Jeg vet jo generelt når jeg spiser for lite grønnsaker og for mye fett og raske karbohydrater og kjenner på kroppen når den har fått mest av alt det gode :)/>/>/>/> Ikke at det har vært så ofte sånn, men det kommer seg.

 

Ja, jeg er i startfasen (igjen) og har de tunge gjentagelseskiloene (igjen) - og så lenge jeg ikke har fått i gang en god treningsrutine, så er registreringen rett og slett både en redningsplanke og en flott veiviser, jeg lærer så mye av å være ærlig og forsøke å legge inn alt - husker selvfølgelig at jeg ble litt lei av det i lengden, men det var jo da jeg sluttet helt å registrere at jeg var tilbake med de gamle og dårlige uvanene igjen - og en jevnt vektøkningskurve :(/>/>/>/> Jeg lot uvanene vinne da jeg ikke lenger søkte hjelp og støtte her inne - vi er SÅ mange i samme båt! Inne på Hold vekten finnes de som har klart det, og de må holde fokus ennå de også, vi kan aldri gi opp! Vi vil ned, da må vi forplikte oss til å prøve så godt vi kan, fortsette etter en glipp og ta tak igjen og igjen og igjen til vi når delmål og mål og...vet bare at jeg ikke ønsker den samme vektøkninga jeg har hatt det siste halvannet året for noen av dere - se bare på signaturen, dere har vært kjempeflinke som har klart det dere har gjort allerede nå, en seier som dere skal være stolte av!

 

Vet ikke om dette er motiverende eller hva, ville bare si; stå på videre, se fremover og ta dag for dag om det må til. Heier på dere og på meg selv, fremover er eneste alternativet!

 

Håper dagen blir best mulig for oss alle :)/>/>/>/> Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Til Juni72

Jeg er enig med deg at vi ikke kan la de dårlige dagene styre, men bare fortsette å jobbe for dette er noe vi må leve med resten av livet. Jeg har klart å gå ned mye før, men ikke klart å holde meg der. Denne gangen skal jeg klare det endelige målet, uansett hvor lang tid det skulle ta, og jeg skal klare å holde meg der når jeg kommer dit. På denne veien vil jeg møte mange sprekker, men det viktigste er å ikke la disse styre de neste valgene.

 

I dag har jeg til tross for en planlagt middag med salt kjøtt og raspeballer, holdt meg innenfor kaloriinntaket. Dagen hadde nok ikke fått spesielt høy kostholdscore, men det gjør ikke noe så lenge dette ikke er hverdagen. I morgen skal maten føres inn, planlegges og være full av frukt og grønnsaker. Planlegger laks til middag, med wokgrønnsaker ved siden av. Dette er både sunt og godt. Frokost og lunsj er aldri noe særlig problem. Jeg har innarbeidet gode rutiner på dette, spesielt på hverdagene. Det middagen som av og til er dårlig planlagt. Da blir det som regel et dårligere resultat.

 

Har en mann som jobber mye om dagen, men i morgen skal jeg ut å gå. Klarer ikke styrketrening for øyeblikket pga vonde skuldre, men en lang spasertur skal jeg klare å få til.

 

Å gå opp i vekt igjen er ikke et alternativ. Jeg har fortsatt 18 kilo som skal av, og de skal jeg klare i løpet av dette året. Målet er ganske ambisiøst, siden jeg allerede har gått ned 12,5 kg, men jeg kan klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott innstilling, metchen!:)/> Har ca samme antall kilo (egentlig fler, men ser an underveis om jeg finner et trivselsplatå å leve med :)/>) som deg å gå ned, kjekt med flere å holde seg litt "ansvarlig" overfor, har prøvd det motsatte; å tro at jeg klarte meg selv uten forum og GR-sidene, det førte meg bare dit jeg er i dag (eller var da jeg startet igjen for 3 uker siden).

 

Middagsplanlegging er viktig, der er jeg så enig! Heldigvis for meg så er resten av familien helt med på å finne så mange GR-middagsfavoritter som mulig, i tillegg til andre, gode valg. I dag ble det riktignok litt over 1600kcal på meg, men planleggingen glapp litt da det ble "møtemat" - baguette m ost og skinke er nesten like mye kcal som et middagsmåltid! Nå stresser jeg ikke så veldig om det blir litt i overkant et par dager, da ser jeg heller på om gjennomsnittet for uka er det jeg skal ha. Små skritt i riktig retning er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Til tross for mye tull klarte jeg jo å gå ned 600 gram, men det ble ingen treningstur på mandag. Derimot trente jeg en del i går. I dag blir det dessverre ikke den treninga jeg hadde planlagt pga min manns jobbmengde og møtevirksomhet. Må være hjemme å følge opp den minste på 5 år.

 

Prøver uansett å få inn mest mulig bevegelse hver dag. Går til og fra jobb hver dag, og bruker ikke bilen når jeg handler midt i uka, kun til helgehandel. Siden jeg går ned må det jo ha litt effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Ny uke, håper den blir litt mer strukturert enn forrige. Vekten går i rett retning, men syns det er vanskelig å holde fokus på den rette maten. Litt lei, kjenner jeg, men kan ikke gi opp nå, er altfor mange kilo igjen til sunn vekt. Motivasjonstips? Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Det er ofte slik som dette når man har holdt på en stund. Motivasjonen faller når det nærmer seg ferie, og det er ikke lett å holde fokus over så lang tid. Jeg har det like dann, men i likhet med deg er det for mange kilo igjen til å gi opp nå. Prøver å holde meg litt i skinnet, men kjenner at jeg ikke er like streng med meg selv som jeg har vært. Nå jobber jeg først å fremst med å ikke legge på meg de neste ukene for å komme sterkere tilbake etter ferien.

 

Har gått ned 600 gram til sammen på 2 uker. Det er ikke mye, men siden motivasjonen er lav og matinntaket har vært ganske usunt de siste ukene er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupinella

Huff og huff. Dette går helt feil vei. Mistet alt av motivasjon og lagt på meg endel igjen. Ikke helt lyst å gi opp, men klarer ikke holde meg unna godteri og feil mat. Snart ferie, siste kurskveld før ferien idag. Opp ett kilo. Både dumt og pinlig. Får prøve å få fokus tilbake, men ikke lett. Hvordan går det med dere andre? Liten aktivitet i tråden her, flere som sliter kanskje? God sommer til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppeline73

Hvordan går det med dere andre? Liten aktivitet i tråden her, flere som sliter kanskje? God sommer til alle!

Hei igjen, alle saman!! Har vore laaangt inne i eksamensbobla i mange veker no, godt at den sprakk på fredag og verden er tilbake til normalen igjen :rolleyes: Var komt "feil" inni kursstart på Roede-aktiv samtidig som eg hadde eksamen, har derfor gått over til nettkurs no, slik at sommaren ikkje blir HEILT katastrofal ;) Min kursleiar har ferie heilt til 27. august, syns det var skummelt lenge å skulle stole berre på meg sjølv... Spennande å sjå korleis det funkar denne gongen! Prøvde for nokre år sidan, og var dessverre langt frå so effektivt som vanlig kurs. MEN har jo det store målet eg SKAL nå, og har ikkje tenkt å kaste vekk ein sommar til på å ikkje nærme meg i det heile :blink: Status etter desse vekene er 600 gram opp, syns ikkje det er så verst tross alt! Har ofra ein del syns eg, men fekk godt betalt i form av strålande resultat karaktermessig :D Må jo vere fornøgd då! Er klar for ny runde damer, er dåkke? God klem frå Snuppeline :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på forsatt, jeg, jenter :)! Denne gangen skal ikke kiloene på igjen, så her er det streng kontroll på registrering, men litt labert med trening. Vekta viser ned hver uke, så jeg kjører på! Snart ferie, men det skal ikke bety at jeg lar alt skure og gå - planen er å unne seg litt, men langt mindre enn hva jeg tidligere ville dyttet i meg på tur.

 

Hold motet oppe, Lupinella, start på nytt neste dag etter en liten motbakke, la gode valg vinne! Metchen, litt ned er NED - det går riktige veien :) Snuppeline73 - det går sikkert veldig bra med nettkurset også! Jeg henger med!

 

Jeg er innom flere tråder, og oppdaterer min egen på 10-20 nesten daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Hei dere!

Har ikke vært spesielt aktiv her inne de siste ukene. Vektmessig holder jeg meg rundt 75, varierer med en halv kilo. Har spist usunt og lite trening, men prøver å holde meg litt i ørene. Skal reise på ferie på tirsdag så da kommer jeg ikke inn her på 3 uker. Har tenkt til å kose meg i ferien, men skal prøve å ikke legge på meg for mye. Innser vel at det fort kan komme på et par kilo, men det kan jeg leve med. Når ferien er over skal jeg start på ny runde for å kvitte meg med de siste kiloene. Har ikke råd til å gå på kurs, og føler at det ikke har noe for seg heller, men skal bli gullmedlem og begynne å registrere alt igjen.

 

Jeg ønsker dere alle en god ferie. Kos dere med måte, og kjenn at det går an å kose seg uten å spise alt for usunt.

 

Hilsen Metchen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...