Gå til innhold

Livsstilendring :)


Gjest rina
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg starter min egen tråd her.

Litt om meg: Dame 42 år har 4 barn som begynner å bli så store at mor kan tenke på seg selv. :) De er fra 13 (snart 14) til 22 år.

Ser det er mange tråder her inne som er til stor hjelp og inspirasjon, men føler likevel det er greit å starte min egen tråd. Jeg veide forrige tirsdag 74,9 kilo. Har lagt på meg litt etter røykeslutt. Men ønsker nå å stoppe dette, før man er der man har vært før. Jeg har veid så mye som 120 kilo. Gikk litt ned før jeg begynte med grovkarbo. Altså lavkarbo uten alt dette fettet. Gikk ned til 95 kilo også ble jeg slankeoperert. Var da egentlig for lett for å få denne operasjonen men pga hofteskade så fikk jeg det. Gikk etter det sakte men sikkert ned til 70 kilo hvor jeg holdt meg lenge. Trodde jeg hadde stabilisert meg der, men det hadde jeg visst ikke. Mange tror at de som er slankeoperert ikke trenger å tenke på hva de spiser, men det er bare tull. Det blir egentlig en evig kamp mot kiloene uansett. Magesekken utvider seg så man kan godt spise seg opp igjen. Det har jeg ingen planer om å gjøre, så derfor må jeg stramme inn nå. Får enda på meg klærne, men har ingen ønske om å måtte kjøpe meg enda en garderobe som jeg må opp i størrelse.

 

Jeg har et delmål på 69,9 kilo også er neste målet 65 kilo.

Har begynt på en ny type medisin som gjør at jeg plutselig både kan trene og være aktiv på mange måter. Har tidligere til tider vært av og på krykker, så dette er skikkelig artig for meg. :D

Er forberedt på at man kan få tilbake slag på dette men da håper jeg at jeg har fått trent meg såpass opp at jeg fikser det alikevel.

Så var det dette med å klare å holde vekta da... :blink: For å gå ned er en ting, men å holde seg der, se det er noe helt annet :unsure:

Så dette jeg gjør nå, håper jeg skal bli en livsstil endring, for det er det- det dreier seg om for de fleste av oss. Er ingen tålmodig dame, så skulle helst vært ferdig igår, men skjønner at dette tar tid. Så prøver å hoste opp litt tålmodighet og være glad for det jeg går ned. Skal veie meg imorgen så får vi se. Er litt inspirert av slankekrigen og last chance training, så har ttrent idag og skal ut på en hard tur (for min del) i ettermiddag :blink:

 

Dette var noen tanker og mål for min del :rolleyes:

 

Ønsker deg en fin dag videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hei.

Jeg starter min egen tråd her.

Litt om meg: Dame 42 år har 4 barn som begynner å bli så store at mor kan tenke på seg selv. :)/>/> De er fra 13 (snart 14) til 22 år.

Ser det er mange tråder her inne som er til stor hjelp og inspirasjon, men føler likevel det er greit å starte min egen tråd. Jeg veide forrige tirsdag 74,9 kilo. Har lagt på meg litt etter røykeslutt. Men ønsker nå å stoppe dette, før man er der man har vært før. Jeg har veid så mye som 120 kilo. Gikk litt ned før jeg begynte med grovkarbo. Altså lavkarbo uten alt dette fettet. Gikk ned til 95 kilo også ble jeg slankeoperert. Var da egentlig for lett for å få denne operasjonen men pga hofteskade så fikk jeg det. Gikk etter det sakte men sikkert ned til 70 kilo hvor jeg holdt meg lenge. Trodde jeg hadde stabilisert meg der, men det hadde jeg visst ikke. Mange tror at de som er slankeoperert ikke trenger å tenke på hva de spiser, men det er bare tull. Det blir egentlig en evig kamp mot kiloene uansett. Magesekken utvider seg så man kan godt spise seg opp igjen. Det har jeg ingen planer om å gjøre, så derfor må jeg stramme inn nå. Får enda på meg klærne, men har ingen ønske om å måtte kjøpe meg enda en garderobe som jeg må opp i størrelse.

 

Jeg har et delmål på 69,9 kilo også er neste målet 65 kilo.

Har begynt på en ny type medisin som gjør at jeg plutselig både kan trene og være aktiv på mange måter. Har tidligere til tider vært av og på krykker, så dette er skikkelig artig for meg. :D/>/>

Er forberedt på at man kan få tilbake slag på dette men da håper jeg at jeg har fått trent meg såpass opp at jeg fikser det alikevel.

Så var det dette med å klare å holde vekta da... :blink:/>/> For å gå ned er en ting, men å holde seg der, se det er noe helt annet :unsure:/>/>

Så dette jeg gjør nå, håper jeg skal bli en livsstil endring, for det er det- det dreier seg om for de fleste av oss. Er ingen tålmodig dame, så skulle helst vært ferdig igår, men skjønner at dette tar tid. Så prøver å hoste opp litt tålmodighet og være glad for det jeg går ned. Skal veie meg imorgen så får vi se. Er litt inspirert av slankekrigen og last chance training, så har ttrent idag og skal ut på en hard tur (for min del) i ettermiddag :blink:/>/>

 

Dette var noen tanker og mål for min del :rolleyes:/>/>

 

Ønsker deg en fin dag videre :D/>/>

 

 

 

Hei!

 

Skriver et innlegg for aller første gang så dette er litt skummelt......Ikke noe særlig på data men prøver lel.

 

Jeg er en sliten tobarnsmor som egentlig ikke skal ned så mange kg, tenkte ca 3. Har vært 17 kg mer enn hva jeg veier i dag men det er 10 år siden. Sliter fortsatt med å holde vekten og på å få ned de siste 3 kg. Føles helt umulig ut- syns jeg er på en evig slankekur. Er på meny 1. Gått på tre kurs tidligere. Håper det å chatte med deg, og Evt flere, at vi sammen vil finne motivasjon til å ta gode valg.

 

hilsen Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Skriver et innlegg for aller første gang så dette er litt skummelt......Ikke noe særlig på data men prøver lel.

 

Jeg er en sliten tobarnsmor som egentlig ikke skal ned så mange kg, tenkte ca 3. Har vært 17 kg mer enn hva jeg veier i dag men det er 10 år siden. Sliter fortsatt med å holde vekten og på å få ned de siste 3 kg. Føles helt umulig ut- syns jeg er på en evig slankekur. Er på meny 1. Gått på tre kurs tidligere. Håper det å chatte med deg, og Evt flere, at vi sammen vil finne motivasjon til å ta gode valg.

 

hilsen Lotta.

 

Hei Lotta :)

Hyggelig at du skriver litt. så klart viskal klare dette sammen. Jeg er inne i en meget positiv periode, så føler jeg sprudler over om dagen :) dette kommer jeg nok til å dele av her inne. Om det er tre eller flere kilo man skal ned, spiller ingen rolle. Ofte er det vel de siste som sitter ekstara hardt har jeg inntrykk av. Men du får det nok til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hei Lotta :)/>

Hyggelig at du skriver litt. så klart viskal klare dette sammen. Jeg er inne i en meget positiv periode, så føler jeg sprudler over om dagen :)/> dette kommer jeg nok til å dele av her inne. Om det er tre eller flere kilo man skal ned, spiller ingen rolle. Ofte er det vel de siste som sitter ekstara hardt har jeg inntrykk av. Men du får det nok til :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hei i kvelden Rina!

 

Tusen takk for svar- så hyggelig. Vet du, jeg har tenkt på deg i hele dag!!! Og du har fått meg til å bli litt bevisst på mine (dårlige) handlinger. Nå skal jeg snart logge inn maten jeg har spist og håper jeg er innenfor grensa. Som regel klarer jeg meg bra mandag til og med torsdag, men så......så går det skikkelig skeis fredag, så prøver jeg på nytt lørdags morgen og så går det ikke så bra søndag heller. Har holdt på med registrering av mat siden 2.april og har presset vekta ned 1.5 kg. Det gikk greit og fort men stått stille nå i noen uker. Men, gir ikke opp. Tenker slik at kroppen får den tid den trenger. Dette skal være en varig endring.....

 

Hvordan har det gått med deg i dag?

 

Hilsen Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hei i kvelden Rina!

 

Tusen takk for svar- så hyggelig. Vet du, jeg har tenkt på deg i hele dag!!! Og du har fått meg til å bli litt bevisst på mine (dårlige) handlinger. Nå skal jeg snart logge inn maten jeg har spist og håper jeg er innenfor grensa. Som regel klarer jeg meg bra mandag til og med torsdag, men så......så går det skikkelig skeis fredag, så prøver jeg på nytt lørdags morgen og så går det ikke så bra søndag heller. Har holdt på med registrering av mat siden 2.april og har presset vekta ned 1.5 kg. Det gikk greit og fort men stått stille nå i noen uker. Men, gir ikke opp. Tenker slik at kroppen får den tid den trenger. Dette skal være en varig endring.....

 

Hvordan har det gått med deg i dag?

 

Hilsen Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Med meg har det gått bare bra, registret all spising og trening. Kalorimessig ligger jeg nok litt under anbefalt, men har ikke fått til å soise mer, så da får det være greit. Treningsmessig har jeg hatt en kjempe dag. Er hjemmeværende pga hoftene, så har jo hele dagen på meg til å trene. Så idag endte det med 5,4 treningspoeng. Men håper jo at jeg kan begynne å jobbe igjen, så da blir det nok ikke like lett å trene. Bortsett fra da jeg er hos fysioterapaut trener jeg stort sett hjemme, har mulighet til å gå der jeg har fysio å trene selv, men tenker litt at en dag er jeg jo ferdig hos han.Da er det jo greit å lagt seg til gode vaner med å få trent hjemme.

At det ofte sklir ut fra fredag til og med søndag er vel det at det virker som "alle" koser seg disse dagene. Men ser man på folk som er slank og er i god form så skjønner man vel at det ikke er helt sånn.Så visst man klarer å ta igjen lørdagen som "kose" dag og holder seg til den så er nok mye gjort.Jeg tror ikke at man skal legge lista så høyt at man skjønner at man snubler under den før man i det hele tatt får begynt. Livsstilendring dreier seg jo om å finne en måte man kan leve på. så klart det blir litt annerledes når man skal ned i vekt, enn når man skal stablisere vekta. Har prøvd å legge merke til hvordan slanke folk for eksempel spiser kake. Jo de tar et kakestykke som de virkelig bruker lang tid på, kanskje de tar seg ei lita flis til men, da er de sannelig forsynt. Så det er nok en del av oppskriften. Virkelig lære seg å smake på det man spiser og nyte det skikkelig. Stå på videre, helgekoden skal vi klare å knekke.

Jeg er klar over at du skal ned en del midre enn meg, men koden sliter vi med begge to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/>

Var da veldig fornøyd med denne ukas vekttap. Hele 1,6 kilo ned :)/>

Skjønner jo at ikke hver uke kommer til å bli sånn. Trimmessig ar jeg ogso fornøyd fikk 14,8 trimpoeng. Så håper jeg bare å fortsette å seile på denne medvinden :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute å gått meg en tur :) Ble ganske så støl etter igår, da gikk jeg opp på Keiservarden. 4 kilometer oppoverbakke, så phu kjente det på hofter og knær ja :D Har sittet så mye i ro at når kroppen nå fungerer sånn høvelig blir det til at jeg overdriver fysisk aktivitet. Men tenker å ta en rolig dag imorgen. Skal senere idag til fysioterapauten så da blir det styrketrening. Her planlegger jeg dag for dag, så trimpoengene er allerede satt for dagen. :) Sier igjen at planlegging er nøklen til suksess :) For min del blir det vanskeligere å "jukse" når det allerede står der. Men kanskje ikke det rette for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Vært ute å gått meg en tur :)/> Ble ganske så støl etter igår, da gikk jeg opp på Keiservarden. 4 kilometer oppoverbakke, så phu kjente det på hofter og knær ja :D/> Har sittet så mye i ro at når kroppen nå fungerer sånn høvelig blir det til at jeg overdriver fysisk aktivitet. Men tenker å ta en rolig dag imorgen. Skal senere idag til fysioterapauten så da blir det styrketrening. Her planlegger jeg dag for dag, så trimpoengene er allerede satt for dagen. :)/> Sier igjen at planlegging er nøklen til suksess :)/> For min del blir det vanskeligere å "jukse" når det allerede står der. Men kanskje ikke det rette for alle.

 

 

Hei! Så mye flott du forteller. Har mye lik tankegang som deg.Jeg ser også hva "de slanke" nyter av diverse godsaker og hvordan livsstil de har forøvrig. Jeg vil veldig gjerne være sånn jeg også. Samtidig er det nok slik at det vil kreve mot og vilje. Jeg ser på "En ny start" og der får vi høre at de som har vært overvektig må alltid være bevisst. Jeg er også tilhenger av å planlegge matinntaket. Det gir meg en god kontroll og en enda bedre følelse- særlig de dagene jeg faktisk klarer å følge det 100%. Da har jeg "ryggen fri" når vekta ikke rører seg- eller går opp.

 

 

Jeg trener ikke noe da. Gikk lange og hyppige turer i tiden januar - april. Men syns ikke det gav meg noen resultat i det hele tatt. Har tatt en pause fra gåingen nå og heller valgt å fokusere på maten og syns det er ok foreløpig. Delvis sykemeldt så har absolutt litt tid til overs jeg også. Etter å ha lest fra deg fikk jeg litt lyst til å gå en tur igjen. Går til fysio jeg også. Kanskje jeg skal gå til henne i morgen?

 

Er det tirsdag som er din veiedag? Hvor i Norge bor du?

 

Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så mye flott du forteller. Har mye lik tankegang som deg.Jeg ser også hva "de slanke" nyter av diverse godsaker og hvordan livsstil de har forøvrig. Jeg vil veldig gjerne være sånn jeg også. Samtidig er det nok slik at det vil kreve mot og vilje. Jeg ser på "En ny start" og der får vi høre at de som har vært overvektig må alltid være bevisst. Jeg er også tilhenger av å planlegge matinntaket. Det gir meg en god kontroll og en enda bedre følelse- særlig de dagene jeg faktisk klarer å følge det 100%. Da har jeg "ryggen fri" når vekta ikke rører seg- eller går opp.

 

 

Jeg trener ikke noe da. Gikk lange og hyppige turer i tiden januar - april. Men syns ikke det gav meg noen resultat i det hele tatt. Har tatt en pause fra gåingen nå og heller valgt å fokusere på maten og syns det er ok foreløpig. Delvis sykemeldt så har absolutt litt tid til overs jeg også. Etter å ha lest fra deg fikk jeg litt lyst til å gå en tur igjen. Går til fysio jeg også. Kanskje jeg skal gå til henne i morgen?

 

Er det tirsdag som er din veiedag? Hvor i Norge bor du?

 

Klem Lotta.

 

Hei igjen :)

Ja, det er tirsdag som er min veiedag. Jeg bor i Bodø. Enn du da? Fint å høre fra noen som man føler at man er på "bølgelengde" med. :) Akkurat nå surrer hode over av mange tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte egentlig noen inne på en annen tråd, men tror jeg deler en del av det på min egen tråd. tror det er mange som kjenner seg igjen i det jeg skriver.

Huff og huff, ikke NOE greit når kroppen ikke vil det som hode egentlig vil. Been there, done that. Å, da kommer alle "unnskykdninger" som man kjenner bare poppene opp av seg selv. Å, kanskje noen ganger må man bare godta det. Ja, vi vet det ikke er bra for noe annet enn litt "lindring" der og da, men kanskje det som også gjør at man kommer seg gjennom dagen. Slutt ihvertfall å bli flau for det du har spist, det hjelper ingen aller mest deg selv ;)

For noen år siden var jeg inne i en fin stim...Jeg nektet meg ingenting, eller rettere sagt jeg spiste det jeg ville uten å få dårlig samvittighet. Følgende for meg var at alt dette "usunne" ikke var noe problem lenger. ville jeg ha e sjokolade så spiste jeg det, men tror ihvertfall fordi jeg ikke fikk dårlig samvittighet og alt det der, så spiste jeg minimalt med sånne ting. Kunne ha potetgull og annet snop liggende i tilfelle det kom noen innom. Selv da jeg satte det fram "glemte" jeg å spise det. Eneste jeg var bevisst på var at når besøket gikk, så gikk snopet medde i søplekassa. Jeg tror nemlig ikke alltid at det er at vi egentlig har så lyst på disse tingene, det er den dårlige samvittigheten som trigger oss. Vi liker å plage oss selv litte grann... Hva skulle vi ellers "klage og plage" oss selv med om akkurat det vi gjorde nå faktisk ble en suksess. Tror vi ofte er litt redd for å lykkes, for vi tenker så veldig ofte at hva når jeg har nådd målet mitt. Hva skjer da jeg begynner sikkert å legge på meg igjen..osv. Jeg syntes det var kjempe "skummelt" å gå ned 45 kilo.Hva fa...skulle jeg nå slite med. Jeg hadde da "gudskjelov" noen hofter å plages med;) Så sluttet jeg å røyke, "endelig" fikk jeg et vektproblem å handskes med igjen. Det er ihvertfall et velkjentproblem for ei som har vært oppi 120 kg. Det er virkelig noe å bli flau av ;) Så nå har jeg et velkjent problem, fått ny medisin så nå funker hoftene høvelig så det er ikke det store problemet lenger. Forskjellen denne gangen er at jeg ikke er "redd" for å lykkes. Jeg skal lære med å takle suksess like bra som jeg tidligere har taklet nedturer.

Dette var bare noen tanker fra meg, mange ting som surrer rundt i hode. forresten denne stimen jeg hadde for noen år siden gikk bra helt til jeg møtte en mann. Var enda godt overvektig, men raste ned 13 kilo før jeg møtte han. Da kom all flauheten over at jeg var så stor, flau over kroppen min, kondisen min osv. Å, da raste vekta opp igjen. Ha en fin dag og prøv å bli venn med kroppen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hei hei Rina!

Så flotte tanker du har om alt! Jeg tror det er en stor styrke være bevisst på alle sine tanker og føleser. Både de gode og dårlige. Prøver å lære jenta mi på 6 at alle følelser er tillatt, gode, glade, sinte, sårende, irriterende osv. Også det å kjenne etter hva man føler i ulike situasjoner.

 

Så flott at du får medisin som hjelper deg, at du trener og lever sunt. Og slutta og røyke. Jeg slutta å røyke for 14 år siden. Savner den kosen fortsatt-innbiller jeg meg ihvertfall men kommer aldri tilrå begynne igjen. Jeg veide meg i dag og har gått ned 0.4 kg. Alt ned er bra! Til og med stillestående. Det aller viktigste for meg er å ikke bli overvektig igjen. Når kg begynner å snike seg på så går det jo sååååååååå fort.

 

Lykke til videre i dag. Klem Lotta.

 

Ps er du singel nå? Selv er jeg gift, barna er 3 og 6. Bor i Oslo. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Så flott at du lærer bort at alle følelser er tillatt :) Jeg prøver nå, men led nok litt under "flinkpikesyndromet" da mine enda var mulig å forme ;) Men prøver nå å lære de at det er lov. Alt ned er ned :D Det er vi bare så glad for :)

Ja, jeg er singel. Har det veldig bra på den måten ;) Så er overhode ikke på utkikk engang. Unagan maser litt, men som jeg sier:Har vi det ikke bra nå? Å, det syntes de jo, så da blir det slutt på maset. Du går ikke glipp av noe med å klare å la være røyken. Tro meg :) Det lukter vondt, det smaker såpass vondt at du må vende deg til det i flere omganger og det er dyrt. Men skjønner hva du mener. Merkelig første gangen jeg var ute på byen, en av de gangene jeg røyka mest. Men prøver å tenke litt over dette. For en ikke røyker er det ikke et problem, de tenker jo aldri over det. Å, det er jo det vi er...Ikke-røykere. Sliter med å komme opp i nok kalorier om dagen, kan være disse nye tablettene som gjør det sånn. Håper det går seg til etterhvert. Men nå er det litt brødbaking og div som står for tur. Var vel meldt rimelig greit vær imorgen å da vil jeg tilbringe dagen ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra jeg blir så glad :D Hatt en råbra start på dagen. Trening også knøing av fysioterapaut etterpå. Det gjør dagen så kjempe bra.

Må bare dele det, om ikke annet med meg selv. Nå en liten tur bort på senteret og plantasjen, er 20-30 min å gå hver vei. Gledes <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hipp hurra jeg blir så glad :D/> Hatt en råbra start på dagen. Trening også knøing av fysioterapaut etterpå. Det gjør dagen så kjempe bra.

Må bare dele det, om ikke annet med meg selv. Nå en liten tur bort på senteret og plantasjen, er 20-30 min å gå hver vei. Gledes <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hei Rina

 

Jeg blir så glad av å lese det du skriver!!!! Du er så positiv og det får meg i skikkelig godt humør. I tillegg blir jeg motivert til å ta de riktige valgene også. Å skrive med noen er absolutt bedere enn å bare lese litt rundt.

 

Hadde en liten glipp i går da. Skulle pynte noen muffins med barna til batnehagefest i dag. Det ble fire geletopper og en bit muffins. Det skjedde så fort skjønner du, plutselig var det spist. I motsetning til før så stoppet jeg der da. hadde ikke lyst til å ødelegge hele den fine dagen. Totalen ble 60 kcal for mye. Er fornøyd med det. Hva skal du spise i morgen da? Jeg går for en grillet kyllingfilet og ei grillpølse , liten bakt potet og salat. Mulig et glass vin etter barna er lagt. Tenkte å hoppe over alle kaker og is og heller kose meg med taco på lørdag. jeg prioriterer ofte mere mat framfor kaker og godteri.

 

Jeg er så glad i nøtter og mandler. Har jeg kcal til gode spiser jeg det. Syns 1300 kcal er veldig lite mat og er mye sulten. Trodde sulten skulle begynne å gi seg snart. 1300 er såpass lite at på sikt vil det være for lite mat til å holde ut. 60 gram brød, merker ikke at jeg har spist engang jeg. Håper å kunne ligge på 1500 når målet er nådd. veldig redd for å ødelegge nedgangen. men, dette er jo en livsstilsendring, ikke noen kur:)

 

Lykke til videre i dag, hold humøret oppe!!!!!

 

Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina

 

Jeg blir så glad av å lese det du skriver!!!! Du er så positiv og det får meg i skikkelig godt humør. I tillegg blir jeg motivert til å ta de riktige valgene også. Å skrive med noen er absolutt bedere enn å bare lese litt rundt.

 

Hadde en liten glipp i går da. Skulle pynte noen muffins med barna til batnehagefest i dag. Det ble fire geletopper og en bit muffins. Det skjedde så fort skjønner du, plutselig var det spist. I motsetning til før så stoppet jeg der da. hadde ikke lyst til å ødelegge hele den fine dagen. Totalen ble 60 kcal for mye. Er fornøyd med det. Hva skal du spise i morgen da? Jeg går for en grillet kyllingfilet og ei grillpølse , liten bakt potet og salat. Mulig et glass vin etter barna er lagt. Tenkte å hoppe over alle kaker og is og heller kose meg med taco på lørdag. jeg prioriterer ofte mere mat framfor kaker og godteri.

 

Jeg er så glad i nøtter og mandler. Har jeg kcal til gode spiser jeg det. Syns 1300 kcal er veldig lite mat og er mye sulten. Trodde sulten skulle begynne å gi seg snart. 1300 er såpass lite at på sikt vil det være for lite mat til å holde ut. 60 gram brød, merker ikke at jeg har spist engang jeg. Håper å kunne ligge på 1500 når målet er nådd. veldig redd for å ødelegge nedgangen. men, dette er jo en livsstilsendring, ikke noen kur:)

 

Lykke til videre i dag, hold humøret oppe!!!!!

 

Klem Lotta.

 

Imorgen har jeg vel egentlig tenkt at det skal være 1 festdag, så tenker nok ikke som mest på hva jeg spiser da. Jeg har problemer andre veien, klarer ikke å få i meg nok kalorier. Det er pga medisin. Så må vel begynne å spise ettet klokka, å ikke etter magen :) Noe skal man ha uansett. Imorgen er vi invitert på pølsefest, så der ligger det nok mange "farer" å lurer. Men jeg er ikke så veldig glad i pølser, så blir nok 2stk pølser med lompe og litt hjemmelaga potetsalat :) Kommer nok til å spise en is, men tåler ikke så himla mye av kaker og is og sånne ting så det stopper seg selv. (lurt er det)Vi har tradisjon for frokost her på denne festdagen så der legger jeg grunnlaget selv. Har ikke tenkt å lage meg havregrøt imorgen. Men holder meg nok til grovbrød da jeg er mest glad i det. En vanlig dame som er i normal aktivitet skal ligge i gjennomsnitt på 2000-2200 kalorier pr dag. Er du sikker på at du ikke spiser for lite? Hvor mye aktivitet du er i må du også ta med i beregningen. Er du mye i aktivitet så må du også spise mer. Mener å huske at hvis du er over 7 trimpoeng i uka så skal du kunne spise litt mer. Men usikker på dette. Syntes ikke det høres noe kult ut å gå rundt å være sulten selv når du har spist. havregrøt er en fantastisk ting, den metter godt og lenge. Men vet at det ikke er alle som er glad i den.

Ønsker deg en fin 17 mai og riktig så god pinse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hei Rina

 

Jeg blir så glad av å lese det du skriver!!!! Du er så positiv og det får meg i skikkelig godt humør. I tillegg blir jeg motivert til å ta de riktige valgene også. Å skrive med noen er absolutt bedere enn å bare lese litt rundt.

 

Hadde en liten glipp i går da. Skulle pynte noen muffins med barna til batnehagefest i dag. Det ble fire geletopper og en bit muffins. Det skjedde så fort skjønner du, plutselig var det spist. I motsetning til før så stoppet jeg der da. hadde ikke lyst til å ødelegge hele den fine dagen. Totalen ble 60 kcal for mye. Er fornøyd med det. Hva skal du spise i morgen da? Jeg går for en grillet kyllingfilet og ei grillpølse , liten bakt potet og salat. Mulig et glass vin etter barna er lagt. Tenkte å hoppe over alle kaker og is og heller kose meg med taco på lørdag. jeg prioriterer ofte mere mat framfor kaker og godteri.

 

Jeg er så glad i nøtter og mandler. Har jeg kcal til gode spiser jeg det. Syns 1300 kcal er veldig lite mat og er mye sulten. Trodde sulten skulle begynne å gi seg snart. 1300 er såpass lite at på sikt vil det være for lite mat til å holde ut. 60 gram brød, merker ikke at jeg har spist engang jeg. Håper å kunne ligge på 1500 når målet er nådd. veldig redd for å ødelegge nedgangen. men, dette er jo en livsstilsendring, ikke noen kur:)

 

Lykke til videre i dag, hold humøret oppe!!!!!

 

Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hei igjen. tenker at du kanskje er ute og handler blomster nå:)

Selv hat jeg nettopp sett 'en ny start' og er bare så motivert for varig endring. I denne episoden handlet det mye om det å føle. Så spennende og bare så enig i at følelser er bra, dårlige også! Og følelser er ikke farlige- tenk på det! Wow. Ingen grunn til å dempe følelser med goodies og snack ihvertfall.

 

Ha en fortsatt fin dag, klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. tenker at du kanskje er ute og handler blomster nå:)/>

Selv hat jeg nettopp sett 'en ny start' og er bare så motivert for varig endring. I denne episoden handlet det mye om det å føle. Så spennende og bare så enig i at følelser er bra, dårlige også! Og følelser er ikke farlige- tenk på det! Wow. Ingen grunn til å dempe følelser med goodies og snack ihvertfall.

 

Ha en fortsatt fin dag, klem Lotta.

 

Prøver også å få med meg de programmene :) Mange ganger veldig inspirerende, noen ganger frustrerende. Da når folk har meldt seg på, å ikke bruker den sjansen men kommer med "dårlige" unnskyldninger. tenker da på at de faktisk har "tatt" plassen til en annen som kanskje hadde utnyttet dette bedre.

Men nå skal jeg farte en tur ut igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Snakk om ikke å ha kontroll i det hele tatt... 17. mai ble en stor kaloribombe rett og slett. Hadde bestemt meg for at det skulle være en fest dag...Men ingen kontroll idet hele tatt. Men idag blir det full fokus igjen!!! Har allerede bestemt meg for det klokka halv sju en lørdagsmorran :angry: Blir så irritert på meg selv. Ja, ja spist er spist så nå ser vi framover. Idag er det hyttetur som står for døra samme med ungan. En kamerat av meg som har hytte. Der blir det maling av sommerhuset hele helga så blir nok vondt i armene etterhvert ;) Skal prøve å få gått meg noen turer også, veldig fint dit vi skal så tar med meg kameraet og håper å finne noen blinkskudd. Blir ikke så hurtig gange av det, men blir tur uansett. Ha en fin dag og god pinse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

God morgen :)/>

Snakk om ikke å ha kontroll i det hele tatt... 17. mai ble en stor kaloribombe rett og slett. Hadde bestemt meg for at det skulle være en fest dag...Men ingen kontroll idet hele tatt. Men idag blir det full fokus igjen!!! Har allerede bestemt meg for det klokka halv sju en lørdagsmorran :angry:/> Blir så irritert på meg selv. Ja, ja spist er spist så nå ser vi framover. Idag er det hyttetur som står for døra samme med ungan. En kamerat av meg som har hytte. Der blir det maling av sommerhuset hele helga så blir nok vondt i armene etterhvert ;)/> Skal prøve å få gått meg noen turer også, veldig fint dit vi skal så tar med meg kameraet og håper å finne noen blinkskudd. Blir ikke så hurtig gange av det, men blir tur uansett. Ha en fin dag og god pinse :)/>

 

 

hei god morgen!

 

Å, jeg skjønner det er kjipt at gårsdagen ble en kaloribombe. men det som er så flott er at den ene dagen ikke representerer hverdagen ellers. Før hadde den kanskje gjort det? Før vi ble så flinke til å bestemme at vi vil ha en bedre og evigvarende livsstil som gir oss energi, sunnere kropp og bedre helse. men det som er nytt nå er at samvittigheten er litt plagsom. Ikke mye utskeielser som skal til før den setter inn. Men det gjør jo at vi holder oss i skinnet dager derpå da. flott at du tar grep om dagen i dag. Det er noe å være veldig stolt av.

 

Med meg gikk det veldig fint syns jeg. Det ble 10 nonstop og ei ekstra grillpølse mere enn planlagt. Det gav 86 kcal mer en budsjett men syns det er greit. 1300 kcal er så lite mat så for at dette er noe jeg skal kunne klare å leve med (for evig og alltid) så må slik utskeielse være greit.

 

De gangene jeg har fulgt meny 2 har ikke vekta rikket seg i det hele tatt så må nok være på meny 1. Når jeg får ork så håper jeg å komme igang med litt gåturer slik at menyen kan økes.

 

Hyttetur høres kos ut da. Frisk luft og tid med barna er også sunt:) Og maling er jo også bevegelse. Det er sikkert flott natur dit du skal. Jeg har vært mye i Lofoten i min barndom, hver sommerferie fram til jeg var 14 år. Min mor kommer derfra og jeg bare elsker nord Norge. Tenker å ta en familieferie dit når barna blir litt større.

 

Ha ei fin pinse og stå på med de riktige valgene. Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

hei god morgen!

 

Å, jeg skjønner det er kjipt at gårsdagen ble en kaloribombe. men det som er så flott er at den ene dagen ikke representerer hverdagen ellers. Før hadde den kanskje gjort det? Før vi ble så flinke til å bestemme at vi vil ha en bedre og evigvarende livsstil som gir oss energi, sunnere kropp og bedre helse. men det som er nytt nå er at samvittigheten er litt plagsom. Ikke mye utskeielser som skal til før den setter inn. Men det gjør jo at vi holder oss i skinnet dager derpå da. flott at du tar grep om dagen i dag. Det er noe å være veldig stolt av.

 

Med meg gikk det veldig fint syns jeg. Det ble 10 nonstop og ei ekstra grillpølse mere enn planlagt. Det gav 86 kcal mer en budsjett men syns det er greit. 1300 kcal er så lite mat så for at dette er noe jeg skal kunne klare å leve med (for evig og alltid) så må slik utskeielse være greit.

 

De gangene jeg har fulgt meny 2 har ikke vekta rikket seg i det hele tatt så må nok være på meny 1. Når jeg får ork så håper jeg å komme igang med litt gåturer slik at menyen kan økes.

 

Hyttetur høres kos ut da. Frisk luft og tid med barna er også sunt:) Og maling er jo også bevegelse. Det er sikkert flott natur dit du skal. Jeg har vært mye i Lofoten i min barndom, hver sommerferie fram til jeg var 14 år. Min mor kommer derfra og jeg bare elsker nord Norge. Tenker å ta en familieferie dit når barna blir litt større.

 

Ha ei fin pinse og stå på med de riktige valgene. Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...