Gå til innhold

Livsstilendring :)


Gjest rina
 Share

Anbefalte innlegg

God morgen Rina ;)/>

I går var det en måned siden vi begynte å skrive her inne begge to. Tiden har jammen gått fort eller hva? Og tenk på det vi har utrettet på denne tiden! Ikke den største Vektnedgangen for min del men store forandringer i forhold til spiserutiner og det å ta de riktige valgene- som selvsagt er individuelle. Jeg må si at jeg har funnet stor motivasjon med å skrive med deg. Tenker ofte på deg der oppe i nord.

 

På foreldrekaffen i går gikk det nesten som planlagt. Det ble en teskje med muffins, min lille sønn ville så gjerne jeg skulle smake. Kunne selvsagt takket nei men det gjør jeg alltid ellers. Kom nok litt over Max grense på 1300 i går (skal legge inn siste mat nå etterpå) men syns det er greit så lenge jeg har syklet. Nå har mannen min ordnet en sykkelapp slik at jeg vet nøyaktig hvor langt jeg ha syklet. Flott motivasjon. Det er fredag og jammen veide jeg en halv kg mere i dag enn på tirsdag. Ja ja, sånn er det. Taco blir det i kveld uansett. Hurra! ha en fin dag så lenge. PS målet mitt er 60 kg. 63 nå i dag. Keep up the good work!!!!!! Klem Lotta. :P/>

 

Hei igjen :)

 

Klærne er vel sånn høvelig klar, har valget mellom 2 kjoler. Begge lange, men det er en festdag :)

Fikk trent styrke igår å gått en tur. Idag blir det mest rydding og vasking. Nest eldste kommer hjem med kjæresten sin på tirsdag, eldstemann kommer hjem i natt med hurtigruta så føler for å vaske litt ekstra. Er altså ikke noe grissjur, men litt ekstra her og dervil jeg gjøre. Imorgen skal jeg på Jahn Teigen han skal spille på torget her i byen. Gleder meg til det :) Skjønner jeg snart bare må gå til skrittet å få meg en ny telefon. Er så mange apper jeg har lyst til å laste ned, så det får stå litt høyt oppe på ønskelista :)

Så flink du er til å trene selv om det regner :) En teskje muffins kan neppe være all verden. Mine to yngste har blitt så store at det er ikke noe avslutningsopplegg lenger for min del. Savner det vel kanskje litt, eller så er det at jeg ser på ungan at jeg begynner å bli "voksen". Er liksom ikke samme behovet for mamma lenger. Godt men også litt trist.

Veldig glad vi har begyntå skrive til hverandre :)

Ønsker deg en riktig så fin helg, så "snakkes" vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)/>

 

Klærne er vel sånn høvelig klar, har valget mellom 2 kjoler. Begge lange, men det er en festdag :)/>

Fikk trent styrke igår å gått en tur. Idag blir det mest rydding og vasking. Nest eldste kommer hjem med kjæresten sin på tirsdag, eldstemann kommer hjem i natt med hurtigruta så føler for å vaske litt ekstra. Er altså ikke noe grissjur, men litt ekstra her og dervil jeg gjøre. Imorgen skal jeg på Jahn Teigen han skal spille på torget her i byen. Gleder meg til det :)/> Skjønner jeg snart bare må gå til skrittet å få meg en ny telefon. Er så mange apper jeg har lyst til å laste ned, så det får stå litt høyt oppe på ønskelista :)/>

Så flink du er til å trene selv om det regner :)/> En teskje muffins kan neppe være all verden. Mine to yngste har blitt så store at det er ikke noe avslutningsopplegg lenger for min del. Savner det vel kanskje litt, eller så er det at jeg ser på ungan at jeg begynner å bli "voksen". Er liksom ikke samme behovet for mamma lenger. Godt men også litt trist.

Veldig glad vi har begyntå skrive til hverandre :)/>

Ønsker deg en riktig så fin helg, så "snakkes" vi :)/>

 

 

 

Hei Rina! var det fin konsert i går? Selv er jeg veldig glad i norsk musikk. Elsker musikk, så jeg går ikke på tur eller sykler uten musikk. Det ble sykling på fredag og en times tur i går. det av jammen bra for jeg har klart å gå opp en hel kg i helga. Å at dem helga skal være så innmari tøff. All styrke settes på pause altså. Frokost og lunsj går greit men så...... På fredag var jeg skikkelig motivert for å ikke ta helt av med den tacoen. Mye ble det. Besøk lørdag. Dog hadde vi salat men det var ikke av den magre typen. Men, håper jeg holder meg i skinnet i dag da. Ha en fin dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina! var det fin konsert i går? Selv er jeg veldig glad i norsk musikk. Elsker musikk, så jeg går ikke på tur eller sykler uten musikk. Det ble sykling på fredag og en times tur i går. det av jammen bra for jeg har klart å gå opp en hel kg i helga. Å at dem helga skal være så innmari tøff. All styrke settes på pause altså. Frokost og lunsj går greit men så...... På fredag var jeg skikkelig motivert for å ikke ta helt av med den tacoen. Mye ble det. Besøk lørdag. Dog hadde vi salat men det var ikke av den magre typen. Men, håper jeg holder meg i skinnet i dag da. Ha en fin dag!! :)/>

 

 

Hei i kvelden. Nettopp syklet en times tur. Svett og sliten og veeeeldig sulten. Trodde jeg hadde kvote igjen til min faste kveldskos men nei. 30 mandler har ødelagt det. Hadde egentlig sluttet å ha mandler i huset men så skulle jeg bake til besøket i går. Ironisk nok så åpnet jeg posen først i dag, ikke til den kaka jeg bakte. Dårlig valg som jeg får svi for nå. Tror jeg i morgen må gå til innkjøp av litt nødproviant, grønnskasblanding, rett i koppen suppe, kålrabi osv slik at jeg har noe tilgjengelig når jeg blir så sulten. Er faktisk litt lei meg fordi jeg er så sulten. Jeg ønsker jo at dette skal være noe varig for alltid.....prøver å tenke på når det tas dårlige valg. Fellesnevner er: sliten, irritert, stressa og mellom lunsj og middag. Jeg bare elsker restene etter barna også. Og farlig situasjon når matpakkene skal smøres. Da blir det noe innputt som heller skulle havnet i søpla. Men, er det virkelig dette som gjør at vekta ikke vil ned? Men helga er selvsagt den største synden. Ja ja, det var kveldens tanker. Håper på en enklere dag i morgen. Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei i kvelden. Nettopp syklet en times tur. Svett og sliten og veeeeldig sulten. Trodde jeg hadde kvote igjen til min faste kveldskos men nei. 30 mandler har ødelagt det. Hadde egentlig sluttet å ha mandler i huset men så skulle jeg bake til besøket i går. Ironisk nok så åpnet jeg posen først i dag, ikke til den kaka jeg bakte. Dårlig valg som jeg får svi for nå. Tror jeg i morgen må gå til innkjøp av litt nødproviant, grønnskasblanding, rett i koppen suppe, kålrabi osv slik at jeg har noe tilgjengelig når jeg blir så sulten. Er faktisk litt lei meg fordi jeg er så sulten. Jeg ønsker jo at dette skal være noe varig for alltid.....prøver å tenke på når det tas dårlige valg. Fellesnevner er: sliten, irritert, stressa og mellom lunsj og middag. Jeg bare elsker restene etter barna også. Og farlig situasjon når matpakkene skal smøres. Da blir det noe innputt som heller skulle havnet i søpla. Men, er det virkelig dette som gjør at vekta ikke vil ned? Men helga er selvsagt den største synden. Ja ja, det var kveldens tanker. Håper på en enklere dag i morgen. Klem Lotta.

 

 

Hei Rina, vel overstått helg. Jeg bare måtte ha noe i går kveld, ca 80 gram kokt skinke. Våkna i natt og var sååååååååååååå sulten men snudde meg og sovna heldigvis. Mandlene gikk i søpla og det er jeg glad for nå. Vært på butikken allerede og skyr, grønnsakssuppe og grønnskasblanding er innkjøpt. I tillegg har jeg redusert mengde pålegg på frokosten i håp om ha noen ekstra kcal til middagen. Blir jammen sprø av denne vekta. Opp 1 kg i går, ned ned 0.8 i dag. Og, jeg blir så styrt av denne vekta. Dårlig og tung dag i går pga 63.4, tenkte på å gi opp hele greia og heller si meg fornøyd. I dag, på 62.8 er humøret helt på topp!!! Jeg oser av godt humør og motivasjon. At det går an....... Vil ikke være så besatt av denne vekta. Syns jeg er såpass voksen at dette er ikke helt greit. Men tror samtidig at det er mange som har det slik. Uansett, jeg får utnytte denne motivasjonen og håper jeg er nede i forrige ukes 62.5 til i morgen. Skal sykle eller gå i dag. Travel uke i vente med sommerfest på jobben og ellers litt forskjellig. Lykke til i dag, la oss komme i mål- en vakker dag. Ps hvilket tidsperspektiv har du? Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina, vel overstått helg. Jeg bare måtte ha noe i går kveld, ca 80 gram kokt skinke. Våkna i natt og var sååååååååååååå sulten men snudde meg og sovna heldigvis. Mandlene gikk i søpla og det er jeg glad for nå. Vært på butikken allerede og skyr, grønnsakssuppe og grønnskasblanding er innkjøpt. I tillegg har jeg redusert mengde pålegg på frokosten i håp om ha noen ekstra kcal til middagen. Blir jammen sprø av denne vekta. Opp 1 kg i går, ned ned 0.8 i dag. Og, jeg blir så styrt av denne vekta. Dårlig og tung dag i går pga 63.4, tenkte på å gi opp hele greia og heller si meg fornøyd. I dag, på 62.8 er humøret helt på topp!!! Jeg oser av godt humør og motivasjon. At det går an....... Vil ikke være så besatt av denne vekta. Syns jeg er såpass voksen at dette er ikke helt greit. Men tror samtidig at det er mange som har det slik. Uansett, jeg får utnytte denne motivasjonen og håper jeg er nede i forrige ukes 62.5 til i morgen. Skal sykle eller gå i dag. Travel uke i vente med sommerfest på jobben og ellers litt forskjellig. Lykke til i dag, la oss komme i mål- en vakker dag. Ps hvilket tidsperspektiv har du? Klem Lotta.

 

 

Hei igjen!!! Er litt ivrig på å skrive her fordi jeg syns de hjelper meg så mye. Å få satt ord på tanker og følelser er en stor styrke syns jeg. Det ble sykling i dag, nærmere to mil om jeg ikke husker feil. deilig med litt ekstra innsats i dag da jeg blir alene med barna i morgen og opptatt hele hele torsdag. Får være flink med kosten da det blir to dager uten trening. Vært flink i dag. Har et eple til gode, nesten, kommer på 20 kcal for mye men det får gå. Om jeg spiser frokost kl 7 eller kl 10 har stor påvirkning på hvordan dagen går. Sen frokost er absolutt best. Spent på vekta i morgen. Syns jeg fortjener litt resultater nå..... ;) Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!! Er litt ivrig på å skrive her fordi jeg syns de hjelper meg så mye. Å få satt ord på tanker og følelser er en stor styrke syns jeg. Det ble sykling i dag, nærmere to mil om jeg ikke husker feil. deilig med litt ekstra innsats i dag da jeg blir alene med barna i morgen og opptatt hele hele torsdag. Får være flink med kosten da det blir to dager uten trening. Vært flink i dag. Har et eple til gode, nesten, kommer på 20 kcal for mye men det får gå. Om jeg spiser frokost kl 7 eller kl 10 har stor påvirkning på hvordan dagen går. Sen frokost er absolutt best. Spent på vekta i morgen. Syns jeg fortjener litt resultater nå..... ;)/> Klem Lotta.

 

Hei igjen :)

Konserten ble ikke noe av...Han kom seg aldri til Bodø. Men, men. Er ikke greit når man "bor" på vekta, å det er bare dumt. Men så vanskelig å la være. Jeg gjør det samme selv. Også hender det jo da at man blir kjempe skuffa på selve veiedagen. Så jeg har et stort mål denne sommeren å det er å la være dette styret med vekta. Tenker noe om at jeg prøver først å bare veie meg annen hver dag. Så kanskje hver 3 dag osv. Dette kommer til å ta tid, for dette har vært en "vane" jeg har hatt i mange år. Har prøvd å få ungan til å gjemme vekta eller batteriet men manipulerer de alltid til å finne det fram igjen. Så endringa må komme fra hode.

 

Håper det gikk greit med veiing? Jeg har gått ned 0,5 kilo. :) Syntes det er rart for atter engang hatt ei litt for festelig helg. Men, såre fornøyd jeg :) Mener du snakket noen om en app? som viste hvor langt du egentlig hadde syklet eller noe sånn? har da endelig fått meg en telefon som er en tafse (touch) telefon, så nå kan jeg laste ned :D

Men nå må jeg få opp lille My å få hun av gårde på skolen :) Ha en fin dag da :) Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)/>

Konserten ble ikke noe av...Han kom seg aldri til Bodø. Men, men. Er ikke greit når man "bor" på vekta, å det er bare dumt. Men så vanskelig å la være. Jeg gjør det samme selv. Også hender det jo da at man blir kjempe skuffa på selve veiedagen. Så jeg har et stort mål denne sommeren å det er å la være dette styret med vekta. Tenker noe om at jeg prøver først å bare veie meg annen hver dag. Så kanskje hver 3 dag osv. Dette kommer til å ta tid, for dette har vært en "vane" jeg har hatt i mange år. Har prøvd å få ungan til å gjemme vekta eller batteriet men manipulerer de alltid til å finne det fram igjen. Så endringa må komme fra hode.

 

Håper det gikk greit med veiing? Jeg har gått ned 0,5 kilo. :)/> Syntes det er rart for atter engang hatt ei litt for festelig helg. Men, såre fornøyd jeg :)/> Mener du snakket noen om en app? som viste hvor langt du egentlig hadde syklet eller noe sånn? har da endelig fått meg en telefon som er en tafse (touch) telefon, så nå kan jeg laste ned :D/>

Men nå må jeg få opp lille My å få hun av gårde på skolen :)/> Ha en fin dag da :)/> Stor klem

 

 

Grattis med minus 0.5. Samme vekt som forrige tirsdag så strålende fornøyd med 62.5. Ja, den appen heter runtastic road bike. Aner ikke hvordan man gjør det men prøv!Tror den viser forlite antal brukte kcal, flere sier det men kjekt å vite hvor lenge og langt man har syklet. vet ikke om det kan brukes til å gå også. Litt travelt på jobb, vi snakkes. Satser på å se 62 neste tirsdag!!! Klem Lotta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med minus 0.5. Samme vekt som forrige tirsdag så strålende fornøyd med 62.5. Ja, den appen heter runtastic road bike. Aner ikke hvordan man gjør det men prøv!Tror den viser forlite antal brukte kcal, flere sier det men kjekt å vite hvor lenge og langt man har syklet. vet ikke om det kan brukes til å gå også. Litt travelt på jobb, vi snakkes. Satser på å se 62 neste tirsdag!!! Klem Lotta. :)/>

 

 

Sannelig fikk jeg til en times sykkeltur før jeg nå skal hente barna. 1.6 mil i sola. Blir brun og sprek samtidig. Kjekt når jeg ikke liker å sole meg. Er så motivert denne uka!!!! Håper ikke festen på torsdag og taco på fredag og noe annet deilig lørdag skal ta knekken på motivasjonen. tenk om jeg, og du, hadde klart oss ei helg? det er lenge siden sist, for min del ihvertfall. Nå er det barna som står for tur resten av dagen, håper på en all Right ettermiddag og kveld. Stå på Rina. PS hvordan er kroppen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannelig fikk jeg til en times sykkeltur før jeg nå skal hente barna. 1.6 mil i sola. Blir brun og sprek samtidig. Kjekt når jeg ikke liker å sole meg. Er så motivert denne uka!!!! Håper ikke festen på torsdag og taco på fredag og noe annet deilig lørdag skal ta knekken på motivasjonen. tenk om jeg, og du, hadde klart oss ei helg? det er lenge siden sist, for min del ihvertfall. Nå er det barna som står for tur resten av dagen, håper på en all Right ettermiddag og kveld. Stå på Rina. PS hvordan er kroppen nå?

 

 

Hei igjen!!! Endelig er barna i seng, de sovner nok snart. hadde litt kcal til gode som jeg bruker på litt vin i kveld. Deilig. Noe husarbeid står og venter men det blir senga etter det. Skal halv dag på jobb i morgen, har noen handleærend men skal prøve å få til trim i morgen også. Mulig jeg går i morgen, vil ikke bli lei av syklingen samtidig som det er godt med bevegelse uten så mye svetting og pusting og pesing. Kan ikke forstå noe annet enn a jeg blir hot mama nå altså. Snakk om innsats. Nå har jeg syklet 13 dager og gått en dag. Det bare måååååååå gi resultater snart????? Det sørgelige er tanken på hvordan jeg hadde sett ut om jeg levde som før. Nærmere 70 da vil jeg tro. Og på min kropp vises to kg til eller fra veldig mye. Nei, takke meg til å være fornuftig. God natta Rina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!! Endelig er barna i seng, de sovner nok snart. hadde litt kcal til gode som jeg bruker på litt vin i kveld. Deilig. Noe husarbeid står og venter men det blir senga etter det. Skal halv dag på jobb i morgen, har noen handleærend men skal prøve å få til trim i morgen også. Mulig jeg går i morgen, vil ikke bli lei av syklingen samtidig som det er godt med bevegelse uten så mye svetting og pusting og pesing. Kan ikke forstå noe annet enn a jeg blir hot mama nå altså. Snakk om innsats. Nå har jeg syklet 13 dager og gått en dag. Det bare måååååååå gi resultater snart????? Det sørgelige er tanken på hvordan jeg hadde sett ut om jeg levde som før. Nærmere 70 da vil jeg tro. Og på min kropp vises to kg til eller fra veldig mye. Nei, takke meg til å være fornuftig. God natta Rina :)/>

[/quot

 

 

hei og god morgen!

Det føles ut til å bli en tøff dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina! Hvordan gikk konfirmasjonen? tenkte på deg vet du.

 

Her er humøret bånn i bøtta. Opp 1kg denne helga også som må slites vekk-igjen..... Trodde all denne syklinga skulle gjøre litt susen men vet at trening er gram, mat er kilo. Og tydeligvis spiser jeg for mye. Men, fredagstacoen gikk bra!! Klare å holde meg innen 1300 på en fredag. Syns egentlig lørdagen gikk fint også. Nei, har virkelig lyst til å gi opp. Men da går det jo virkelig galt så det tørr jeg ikke heller. Prøver å døyve suuuuuuget med en lett kakao nå før jeg skal tidlig i seng. Jobb tidlig i morgen. Men skal selvsagt på vekta. Lykke til Rina :) Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina! Hvordan gikk konfirmasjonen? tenkte på deg vet du.

 

Her er humøret bånn i bøtta. Opp 1kg denne helga også som må slites vekk-igjen..... Trodde all denne syklinga skulle gjøre litt susen men vet at trening er gram, mat er kilo. Og tydeligvis spiser jeg for mye. Men, fredagstacoen gikk bra!! Klare å holde meg innen 1300 på en fredag. Syns egentlig lørdagen gikk fint også. Nei, har virkelig lyst til å gi opp. Men da går det jo virkelig galt så det tørr jeg ikke heller. Prøver å døyve suuuuuuget med en lett kakao nå før jeg skal tidlig i seng. Jobb tidlig i morgen. Men skal selvsagt på vekta. Lykke til Rina :)/> Klem Lotta.

 

God morgen :)

 

Skjønner ikke at det er mulig, man går da ikke opp en hel kilo uten å ha skeia skikkelig ut. sikker på at vekta di ikke er gal :blink: . Min vekt viste ned 0,3 så er greit det etter den helga. Så nå er jeg akkurat 71kilo. Gått ned 3,9 kilo på disse ukene. Har vel på aldri brukt så lang tid på så få kilo, men det har noe med størrelsen å gjøre. Håper vekta idag var litt snillere mot deg.

Ha en fin dag :) Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/>

 

Skjønner ikke at det er mulig, man går da ikke opp en hel kilo uten å ha skeia skikkelig ut. sikker på at vekta di ikke er gal :blink:/> . Min vekt viste ned 0,3 så er greit det etter den helga. Så nå er jeg akkurat 71kilo. Gått ned 3,9 kilo på disse ukene. Har vel på aldri brukt så lang tid på så få kilo, men det har noe med størrelsen å gjøre. Håper vekta idag var litt snillere mot deg.

Ha en fin dag :)/> Klem :)/>

 

 

 

Hei Rina :

Takk for svar:) Jo da, vekta var heldigvis litt snillere i dag, 0.6kg mindre i dag men allikevel opp 0.4kg totalt. Men, skal nok få den ned i gjen. Vurderer å kjøpe ny vekt men venter til etter ferien. Mannen min syns også det er rart at jeg kun har gått ned 2,5 kg siden 2.april når jeg er så flink som jeg er. Men, det er vel slik at kommer man over kcal på snitt i løpet av uka så reduseres ikke vekta. Jeg velger uansett å holde meg til opplegget fordi dette ikke er noen kur men en livsstilsendring. Stolt over å ta det valget når jeg har mest lyst til å gi opp. Men å gi opp, nei det tør jeg ikke for da blir jeg stor igjen. Overhodet ikke aktuelt. Det skal sier at mannen min ser store forskjeller på meg selv om det ikke vises på mye på vekta. Men så er jo vi kvinner veldig opptatt av vekt da. Håper på litt nedgang til i morgen også. Ha en fin fin dag og kjempegrattis med nedgangen!!! Så bra!!! :) Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina :

Takk for svar:) Jo da, vekta var heldigvis litt snillere i dag, 0.6kg mindre i dag men allikevel opp 0.4kg totalt. Men, skal nok få den ned i gjen. Vurderer å kjøpe ny vekt men venter til etter ferien. Mannen min syns også det er rart at jeg kun har gått ned 2,5 kg siden 2.april når jeg er så flink som jeg er. Men, det er vel slik at kommer man over kcal på snitt i løpet av uka så reduseres ikke vekta. Jeg velger uansett å holde meg til opplegget fordi dette ikke er noen kur men en livsstilsendring. Stolt over å ta det valget når jeg har mest lyst til å gi opp. Men å gi opp, nei det tør jeg ikke for da blir jeg stor igjen. Overhodet ikke aktuelt. Det skal sier at mannen min ser store forskjeller på meg selv om det ikke vises på mye på vekta. Men så er jo vi kvinner veldig opptatt av vekt da. Håper på litt nedgang til i morgen også. Ha en fin fin dag og kjempegrattis med nedgangen!!! Så bra!!! :)/> Klem Lotta.

 

 

Hei :)

Bra det ikke var en hel kilo da :rolleyes: Har du målt cm? Fysioterapauten sier at det er der man skal ha fokus ikke på vekta. Men han er så klart en mann :blink: Så bra du klarer å være så standhaftig. Kjempe flink er du. Men dette er jo en livsstilendring ikke en direkta slankekur for min del. Eller rettere sagt jeg jobber for at dette skal bli en livsstilendring med sunne valg. for når man engang har kommet dit man vil, så er det jo stablisering som egentlig blir den store jobben. Tar fra et til to år å stablisere vekta nemlig. Så da er det lurt at man bruker litt tid på dette. :)

Nåspiser jeg middag samtidig. Trodde 40gram tørr pasta kom til å bli lite, men ferdig kokt så var det en grei posjon. det som virkelig dro unna på kaloriene var laksen. Ja, ja men godt er det :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

Bra det ikke var en hel kilo da :rolleyes:/> Har du målt cm? Fysioterapauten sier at det er der man skal ha fokus ikke på vekta. Men han er så klart en mann :blink:/> Så bra du klarer å være så standhaftig. Kjempe flink er du. Men dette er jo en livsstilendring ikke en direkta slankekur for min del. Eller rettere sagt jeg jobber for at dette skal bli en livsstilendring med sunne valg. for når man engang har kommet dit man vil, så er det jo stablisering som egentlig blir den store jobben. Tar fra et til to år å stablisere vekta nemlig. Så da er det lurt at man bruker litt tid på dette. :)/>

Nåspiser jeg middag samtidig. Trodde 40gram tørr pasta kom til å bli lite, men ferdig kokt så var det en grei posjon. det som virkelig dro unna på kaloriene var laksen. Ja, ja men godt er det :)/>

 

Klem

 

 

Hei Rina :)

 

Tenkte bare jeg skulle si ifra om at jeg gir ikke opp. I morgen skal jeg ta fram målebåndet og sammenligne med målene som er 10 år gamle. Spennende. Motivasjonen er litt opp og ned men dette er et opplegg for evig og alltid. Føler litt ubehag i magen og ser på pille-brettet at det snart er tid for den månedlige økningen og ekstremsulten. Jeg skal være forberedt. Fikk pokker ikke sove i natt før02.15 og opp kl 06 i dag for å starte tidlig på jobb. Må ha en liten lur her hjemme nå før jeg henter barna. Keep up the good work :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina :)/>

 

Tenkte bare jeg skulle si ifra om at jeg gir ikke opp. I morgen skal jeg ta fram målebåndet og sammenligne med målene som er 10 år gamle. Spennende. Motivasjonen er litt opp og ned men dette er et opplegg for evig og alltid. Føler litt ubehag i magen og ser på pille-brettet at det snart er tid for den månedlige økningen og ekstremsulten. Jeg skal være forberedt. Fikk pokker ikke sove i natt før02.15 og opp kl 06 i dag for å starte tidlig på jobb. Må ha en liten lur her hjemme nå før jeg henter barna. Keep up the good work :)/>

 

 

Hvorfor er det så vanskelig å snu den dårlige steamen jeg er inne i nå? Merekr at motivasjonen er på topp når jeg går ned i vekt og at den forsvinner helt når den går opp. Leit og trist. reiser på en langhelg ferie nå i morgen men skal prøve å holde meg i skinnet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hvorfor er det så vanskelig å snu den dårlige steamen jeg er inne i nå? Merekr at motivasjonen er på topp når jeg går ned i vekt og at den forsvinner helt når den går opp. Leit og trist. reiser på en langhelg ferie nå i morgen men skal prøve å holde meg i skinnet.....

 

 

Tjo hei Rina!!!

Vel hjemme fra langhelg. Opp en hel kg skal du vite. Så, nå er det kun 1 kg minus totalt på hele tre måneder. Ikke noe å skryte av akkurat....... Men, det hadde vært opp 5 kg dersom ikke livsstilsendringen hadde startet 2.pril. Så totalt er det kanskje ikke så værst....eller jo....føles litt ille. Nå er det full skjerpings fram til sydentur neste fredag. Håper og tror at en kg fra i dag skal bort til da. Fra 64 til 63. Uansett skal jeg gjøre så godt jeg kan!! Håper alt er bra med deg :)

 

Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Tjo hei Rina!!!

Vel hjemme fra langhelg. Opp en hel kg skal du vite. Så, nå er det kun 1 kg minus totalt på hele tre måneder. Ikke noe å skryte av akkurat....... Men, det hadde vært opp 5 kg dersom ikke livsstilsendringen hadde startet 2.pril. Så totalt er det kanskje ikke så værst....eller jo....føles litt ille. Nå er det full skjerpings fram til sydentur neste fredag. Håper og tror at en kg fra i dag skal bort til da. Fra 64 til 63. Uansett skal jeg gjøre så godt jeg kan!! Håper alt er bra med deg :)/>

 

Klem Lotta.

 

 

Ja ja, ikke rart man blir sprø eller hva? I dag viste vekta kun 62.8 kg. Flott med kraftig nedgang fra i går men når vekta styrer hele humøret så vet jeg ikke riktig..... Prøver å bytte ut all brødmat (lunsj og mulig frokost også) med fedon sin musliblanding. Litt mere kcal enn mine brødmåltider men tenkte å se om det gjør noe med mitt stadige sug og min evige sult...... Ps kutta potet til middag i går og spiste hele 500 gram posegrønnsaker. Kalorimessig blir utslaget det samme vil jeg tro men tror jeg får i meg for mye karbohydrater. Noe erfaring du Rina? PS spiste ikke frukt i går heller. Klem Lotta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, ikke rart man blir sprø eller hva? I dag viste vekta kun 62.8 kg. Flott med kraftig nedgang fra i går men når vekta styrer hele humøret så vet jeg ikke riktig..... Prøver å bytte ut all brødmat (lunsj og mulig frokost også) med fedon sin musliblanding. Litt mere kcal enn mine brødmåltider men tenkte å se om det gjør noe med mitt stadige sug og min evige sult...... Ps kutta potet til middag i går og spiste hele 500 gram posegrønnsaker. Kalorimessig blir utslaget det samme vil jeg tro men tror jeg får i meg for mye karbohydrater. Noe erfaring du Rina? PS spiste ikke frukt i går heller. Klem Lotta. :)/>

 

 

Hei Rina, jeg reiser til syden nå i natt for ei ukes tid, deretter rett på en mini sørlandstur. Har bestemt meg for å ta litt fri fra Grethe roede i 1.5 uker. Ikke at jeg skal ta helt av i matveien men trenger litt pause utn å bare tenke kcal. Har jo ikke gått noe særlig ned på 3 mnd uansett. Men må si at kroppen ser tålelig bra ut. God sommer så lenge, klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Rina, jeg reiser til syden nå i natt for ei ukes tid, deretter rett på en mini sørlandstur. Har bestemt meg for å ta litt fri fra Grethe roede i 1.5 uker. Ikke at jeg skal ta helt av i matveien men trenger litt pause utn å bare tenke kcal. Har jo ikke gått noe særlig ned på 3 mnd uansett. Men må si at kroppen ser tålelig bra ut. God sommer så lenge, klem Lotta.

 

 

Hei Rina!!

Vel hjemme fra ferie og har lagt på meg de to kg jeg har brukt 3 mnd på å gå ned. Å så festlig. Torsdag 1.august blir det oppstart igjen. Nå får jeg prøve å holde vekten stabil fram til da. håper du har fått det til bedre enn meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina!!

Vel hjemme fra ferie og har lagt på meg de to kg jeg har brukt 3 mnd på å gå ned. Å så festlig. Torsdag 1.august blir det oppstart igjen. Nå får jeg prøve å holde vekten stabil fram til da. håper du har fått det til bedre enn meg.....

 

 

Tjo hei Rina:))

 

Jeg bestemte meg for å ta kampen fra i dag av, mandag 29.juli. Planen var 1.august men syntes ikke det var noen vits i å legge på seg enda mere..... Det ble et regnskap på +2.5 kg denne ferien. Må innrømme at jeg har nytt hvert eneste deilige måltid i hele ferien, dessert og godteri også. Dumt sikkert men jammen skjønt. Men. Nå har jeg blitt gullmedlem også og motivasjonen er på topp. La det vare lenge denne gang. Jeg leser en del her inne og har funnet en gjeng som satser på 3kg ned hver måned. Det er umulig for meg for jeg brukte tre mnd på to kg. Men, om de har oppstart igjen nå torsdag tenkte jeg å henge meg på. Som forandring fra før skal jeg veie alle ja grønnsaker også, og ta det med på regnskapet. Ei her inne veier agurk også, det har aldri jeg gjort. Så får vi se om det gir resultater. Forventer det nå da iden jeg har gått opp så my på så kort tid. Håper alt er bra med deg. Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...