Gå til innhold

Livsstilendring :)


Gjest rina
 Share

Anbefalte innlegg

hei Rina!

 

Håper det går fint på hytteturen.

Hei igjen :)

Hadde en veldig fin hyttetur :) har faktisk også gått ned 0,3 kilo uten helt å forstå sammenhengen. Ikke lett å styre unna, når man blir invitert til naboen der ute på kake og vin. Men mala en del så kanskje derfor det ble sånn. Har vært max heldig med været disse dagene, så uansett føler man seg "bedre" med litt farge på kropp og ansikt :rolleyes: Så flink du var som holdt deg sånn høvelig på 17. mai :D . Naturen her oppe er utrolig. Snødekte fjell og ny grønne trær, når vi da også er så heldig med været er det bare å takke og bukke. :D. Denne uka som jeg starter nå, skal bli kjempe bra har jeg bestemt meg for. Ingen festdager denne uka!!!Tror det er lurt å bestemme seg på forhånd. nå skal jeg få unna litt trim før ungene skal vekkes :) ha en fin dag og en GOD uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannelig var det tungt å komme seg på trening, men så godt underveis og etterpå :D Her har vi et nydelig vær som skal utnyttes max så skal pakke en liten sekk med drikke, og kamera og komme meg en tur ut å nyte sol og sommer :) Hadde en kjekk prat med fysioterapauten idag. Han mente det var tid for å sette meg øverst på prioriteringslista.Skummelt det der...men får gjøre ett forsøk. For disse dagene man har vært borte å ikke trent som man skulle, det kjentes for å si det sånn. Så heretter skal jeg prøve å spille på lag med kroppen min. AS rina skal gå så det hyler :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fantastisk tur i marka :D/> Har bodd her i to år, men ikke visst hvor mange turmuligheter det er. Så det ble en skikkelig gledes boost :D/> Nå har jeg fortjente å sitte ute i bikini og sole meg, så det blir resten av formiddagen min. Har en liten belønning når jeg har være flink. Har en pose med irish cream kaffe. En sånn skje på toppen av den andre kaffen er min "hverdags" belønning. God på smak, den er ganske dyr så derfor er det en belønning. Så nå tar jeg med meg kaffen min ut å nyter den :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Har hatt en fantastisk tur i marka :D/>/> Har bodd her i to år, men ikke visst hvor mange turmuligheter det er. Så det ble en skikkelig gledes boost :D/>/> Nå har jeg fortjente å sitte ute i bikini og sole meg, så det blir resten av formiddagen min. Har en liten belønning når jeg har være flink. Har en pose med irish cream kaffe. En sånn skje på toppen av den andre kaffen er min "hverdags" belønning. God på smak, den er ganske dyr så derfor er det en belønning. Så nå tar jeg med meg kaffen min ut å nyter den :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hei på deg!

Høres ut som en knall dag i dag! Trening, belønning, motivasjon og trivsel. Bra jobba Rina. Så flott med minus 0.3. Jeg trodde det var mandag i dag så jeg glemte å veie meg. Gjør det i morgen tidlig. Tror ikke jeg har gått ned noe......veier meg sånn litt for mange ganger i løpet av uka og det svinger sannelig opp og ned. Men, om resultatet lar vente på seg er det greit. Fordi jeg tror det kommer. Så lenge jeg holder meg til faste måltider og følger med på alle kcal er det liksom utenfor min kontroll. Kunne selvsagt ha trent litt men det kommer jeg i gang med, snart, tror jeg.

Jeg har også litt troen på litt belønning. Mitt høydepunkt er når barna er lagt og alle gjøremål er utført. Da tar jeg en youplait yoghurt 0%, et eple i biter og evt et knekkebrød. Alt deles opp og blandes. Deilig deilig med god samvittighet. Når jeg vet at jeg skal kose meg med dette til kvelds er motivasjonen der til å være fornøyd med den lille middagen. Har jo alltid lyst på mere.........

Nå har jeg holdt på siden 2.april og syns at kroppen begynner så vidt å blir vant med den nye mengden mat. Lett nå å se hvor jeg har feilet før. Hjelper ikke med bare to knekkebrød når det legges på 40 gram brunost. Målte opp 20 gram brunost i dag jeg, ha, det var jammen ikke mye gitt. Nei, da blir valget enkelt. Lykke Lykke til resten av dagen. Vektnedgangen kommer i morgen. Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Høres ut som en knall dag i dag! Trening, belønning, motivasjon og trivsel. Bra jobba Rina. Så flott med minus 0.3. Jeg trodde det var mandag i dag så jeg glemte å veie meg. Gjør det i morgen tidlig. Tror ikke jeg har gått ned noe......veier meg sånn litt for mange ganger i løpet av uka og det svinger sannelig opp og ned. Men, om resultatet lar vente på seg er det greit. Fordi jeg tror det kommer. Så lenge jeg holder meg til faste måltider og følger med på alle kcal er det liksom utenfor min kontroll. Kunne selvsagt ha trent litt men det kommer jeg i gang med, snart, tror jeg.

Jeg har også litt troen på litt belønning. Mitt høydepunkt er når barna er lagt og alle gjøremål er utført. Da tar jeg en youplait yoghurt 0%, et eple i biter og evt et knekkebrød. Alt deles opp og blandes. Deilig deilig med god samvittighet. Når jeg vet at jeg skal kose meg med dette til kvelds er motivasjonen der til å være fornøyd med den lille middagen. Har jo alltid lyst på mere.........

Nå har jeg holdt på siden 2.april og syns at kroppen begynner så vidt å blir vant med den nye mengden mat. Lett nå å se hvor jeg har feilet før. Hjelper ikke med bare to knekkebrød når det legges på 40 gram brunost. Målte opp 20 gram brunost i dag jeg, ha, det var jammen ikke mye gitt. Nei, da blir valget enkelt. Lykke Lykke til resten av dagen. Vektnedgangen kommer i morgen. Klem Lotta.

 

God morgen :) Hørtes ut som en god belønning :) Hvis man veier opp en god del så ser man hvor lite man kan spise, å da er det stort sett ikke verdt det ;) Ble overrassket da jeg la inn disse friberrik knekkebrødene, de var nei mat. Men sliter med å få i meg nok mat så spiser de alikevel :) Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Våknet alt for tidlig idag, men,men man får ta det som det kommer. Fordelen med å våkne tidlig er at jeg får unna en treningsøkt på morran ;) Så aldri så galt osv... Blir en økt på ergometer syklen nå på morran. Så blir det en ny oppdagelsesferd ute i marka. Her ser det ut som det blir en ny fin dag, så får bruke de når de er her :) I ettermiddag blir det å ta med seg ungan en tur ut, grilling frisbe og annen aktivitet :) her får man vel bare sette igang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen blir ikke som planlagt... :( Fått en forkjølelse som gjør at det meste går i slowmotion idag. Men får gjøre det beste ut av det;) fordelen er vel også at jeg ikke er spesielt sulten, så det er da greit. Hjemmesysler idag,men tur blir det i ettermiddag og kanskje jeg klarer en liten styrkeøkt hjemme. Satser på det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Dagen blir ikke som planlagt... :(/> Fått en forkjølelse som gjør at det meste går i slowmotion idag. Men får gjøre det beste ut av det;) fordelen er vel også at jeg ikke er spesielt sulten, så det er da greit. Hjemmesysler idag,men tur blir det i ettermiddag og kanskje jeg klarer en liten styrkeøkt hjemme. Satser på det :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Å så leit med forkjølelse..... Syns at det å bli frisk når man er på 'slanker'n' tar så mye lengre tid en før. Slitt med det samme i to uker nå, og tre uker før det igjen. Håper du ikke kjører kroppen for hardt nå da. Hjemmesysler er så bra for da får du kanskje mere tid til trening når du er pigg igjen. Misunner deg som har så store barn. Syns denne småbarnstiden er veldig slitsom. Stress stress stress, hele uka. Men, det er jo helt fantastisk også da.

 

Du skrev at fysioterapeuten sa du skulle prioriteres nå. Opr da eller? I hofta?

Aske veide meg i dag da, -0.4!!!!!! Veldig fornøyd og veldig fortjent. Og vet du? Det jeg er aller mest fornøyd med er at vekta ikke går opp. Den var på god vei til det før jeg starta opp her den 2.april. Å ha stoppa vektoppgangen er den beste følelsen. Hurra hurra! Glad jeg, som deg, tok tak i denne kroppen før det var gått for langt. Seier er det.

 

Når man bruker de kosemerkene, f.eks på en sjokolade. Er det da kcal utenom dagens rasjon? Jeg har nemlig en liggende i kjøleskapet fra lørdag som jeg ikke har turt å spise. For om jeg må 'spare inn' 500 kcal på en dag for å spise denne sulter jeg ihjel.....og ikke verdt det heller. men har litt lyst på den da. Trenger litt trening på å stoppe når nok er nok.

 

God bedring så lenge, håper du kommer deg fort. Hold motivasjonen oppe:)))))))))))

 

Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Å så leit med forkjølelse..... Syns at det å bli frisk når man er på 'slanker'n' tar så mye lengre tid en før. Slitt med det samme i to uker nå, og tre uker før det igjen. Håper du ikke kjører kroppen for hardt nå da. Hjemmesysler er så bra for da får du kanskje mere tid til trening når du er pigg igjen. Misunner deg som har så store barn. Syns denne småbarnstiden er veldig slitsom. Stress stress stress, hele uka. Men, det er jo helt fantastisk også da.

 

Du skrev at fysioterapeuten sa du skulle prioriteres nå. Opr da eller? I hofta?

Aske veide meg i dag da, -0.4!!!!!! Veldig fornøyd og veldig fortjent. Og vet du? Det jeg er aller mest fornøyd med er at vekta ikke går opp. Den var på god vei til det før jeg starta opp her den 2.april. Å ha stoppa vektoppgangen er den beste følelsen. Hurra hurra! Glad jeg, som deg, tok tak i denne kroppen før det var gått for langt. Seier er det.

 

Når man bruker de kosemerkene, f.eks på en sjokolade. Er det da kcal utenom dagens rasjon? Jeg har nemlig en liggende i kjøleskapet fra lørdag som jeg ikke har turt å spise. For om jeg må 'spare inn' 500 kcal på en dag for å spise denne sulter jeg ihjel.....og ikke verdt det heller. men har litt lyst på den da. Trenger litt trening på å stoppe når nok er nok.

 

God bedring så lenge, håper du kommer deg fort. Hold motivasjonen oppe:)))))))))))

 

Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hei i kvelden Rina:)

Hvordan går det med deg? Huff, ikke greit i den utbryterfasen vil jeg tro. Gi kroppen nok hvile ihvertfall. Selv er jeg helt dødssliten nå i kveld. Er ofte sliten jeg altså men i kveld er det helt ekstremt. Tenker å droppe kveldskosen min til og med. Matmessig sett har dagen gått greit. Ble litt nughatti på ei teskje men har ført det opp i regnskapet. Infen fare. Håper du føler deg bedre i morgen. Klem Lotta. Ps nå er det totalt -2.4. Og det er myyyyyyyyye bedre enn + 2.4!! faktisk ganske stolt. Men faktisk mest stolt over det valget vi to har tatt. Klem i kvelden. Lotta. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så leit med forkjølelse..... Syns at det å bli frisk når man er på 'slanker'n' tar så mye lengre tid en før. Slitt med det samme i to uker nå, og tre uker før det igjen. Håper du ikke kjører kroppen for hardt nå da. Hjemmesysler er så bra for da får du kanskje mere tid til trening når du er pigg igjen. Misunner deg som har så store barn. Syns denne småbarnstiden er veldig slitsom. Stress stress stress, hele uka. Men, det er jo helt fantastisk også da.

 

Du skrev at fysioterapeuten sa du skulle prioriteres nå. Opr da eller? I hofta?

Aske veide meg i dag da, -0.4!!!!!! Veldig fornøyd og veldig fortjent. Og vet du? Det jeg er aller mest fornøyd med er at vekta ikke går opp. Den var på god vei til det før jeg starta opp her den 2.april. Å ha stoppa vektoppgangen er den beste følelsen. Hurra hurra! Glad jeg, som deg, tok tak i denne kroppen før det var gått for langt. Seier er det.

 

Når man bruker de kosemerkene, f.eks på en sjokolade. Er det da kcal utenom dagens rasjon? Jeg har nemlig en liggende i kjøleskapet fra lørdag som jeg ikke har turt å spise. For om jeg må 'spare inn' 500 kcal på en dag for å spise denne sulter jeg ihjel.....og ikke verdt det heller. men har litt lyst på den da. Trenger litt trening på å stoppe når nok er nok.

 

God bedring så lenge, håper du kommer deg fort. Hold motivasjonen oppe:)))))))))))

 

Klem Lotta.

 

Hei igjen :)

Det han mente var at jeg godt kan sette meg selv først nå. :) Trening og en livsstil som passer meg :) Håper og tror det ikke blir noe operasjon, men at den nye medisin gjør at jeg slipper det. Tror det er mening at man skal bruke 2 frimerker pr dag, eller samle de opp i ei uke. Det er vel 350 kalorier hvis man bruker alle sammen. Så flink du har vært med vektnedgang :D

Jeg er så glad jeg er ferdig med småbarn ;) Har 3 tantebarn her i nærheten fra 2 til 6 år, verdens skjønneste gutter men glad det ikke er jeg som står i det nå ;) Begynner å lure på om det kan være allergi, aldri hatt det før da, men engang skal være den første for alt. Får se, hvis det ikke gir seg så får man gå å få det testet.

Ønsker deg en fin dag :) Var som vanlig oppe før han tykje fekk på seg skoan så blir en god og lang dag. Ferdig med hussysler så idag blir det kanskje en lang tur ute i marka. :D er jo helt fantastisk å oppdage så mange fine plasser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute å gått meg en utrolig fin tur. Følgte lysløypa fra min side av byen tilden andre siden av byen :D Ble over ei mil i ulent terreng. Med pauser tok det litt i underkant av 3 timer. Hvis noen hadde sagt til meg at jeg kom til å gå denne turen for 3 uker siden, hadde jeg sikkert ligget i krampelatter på gulvet. Men her var det sannelig gjort. Er veldig stolt og takknemlig for at jeg kunne gjøre dette. Skjønner at det for mange ikke er det helt store, men for meg som ikke har kunnet gått noe særlig i det hele tatt så er dette langt. Så nå er det nok trening for idag. Fant ut at jeg like godt kunne ta litt push-ups ved den ene banken jeg satt på, så det er også gjort idag. Imorgen er det fysio og styrke trening som står for tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Har vært ute å gått meg en utrolig fin tur. Følgte lysløypa fra min side av byen tilden andre siden av byen :D/>/> Ble over ei mil i ulent terreng. Med pauser tok det litt i underkant av 3 timer. Hvis noen hadde sagt til meg at jeg kom til å gå denne turen for 3 uker siden, hadde jeg sikkert ligget i krampelatter på gulvet. Men her var det sannelig gjort. Er veldig stolt og takknemlig for at jeg kunne gjøre dette. Skjønner at det for mange ikke er det helt store, men for meg som ikke har kunnet gått noe særlig i det hele tatt så er dette langt. Så nå er det nok trening for idag. Fant ut at jeg like godt kunne ta litt push-ups ved den ene banken jeg satt på, så det er også gjort idag. Imorgen er det fysio og styrke trening som står for tur.

 

 

 

Hei Rina!!!!!

Så utrolig sporty du er! Du betegnes som en sporty person nå og det er sporty det!!! Bra jobba. Planlegger selv å komme i gang til uka, litt roligere den kommende uke. Mye kaos nå for tiden, litt jobb, barn, mere barn. Men, tanken om at "nå er jeg så sliten at jeg fortjener noe godt" den er helt borte. Veldig sta av natur skal du vite, men kun når jeg har bestemt meg for noe. Og det gjorde jeg 2.april. Og denne motivasjonen ble forsterket den dagen jeg skrev til deg ;)/>

 

Men så flott at du nå skal begynne å prioritere deg selv. Det er både fortjent og kanskje på tide også?Jeg føler jeg steller godt med kroppen min når jeg lever etter Grete roede modellen. Syns at kroppene våre fortjener sunn og noe mager mat!!!! Ja hurra!!!!!! Vi er så flinke altså. Og samtidig er jeg innstilt på at dette er noe varig, ja livsstilsendring. kroppene våre fortjener kun det beste.

 

I dag hadde vi en stor felles lunsj i kantina. Alle skulle kjøpe seg mat, men, jeg lagde meg matpakke hjemme som jeg tok med. Da vet jeg hvor mye jeg spiser. Syns det er veldig vanskelig med øyemål. Mine øyne vurderer mye feil ja. Så da veier jeg maten enkelt og greit. Ihvertfall når jeg er hjemme og har mulighet.

 

Bra jobba med treningen Rina, håper å bli like sporty som deg :)/>

 

Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hei igjen

 

Det er endelig fredag og jeg er så glad. Nå på tirsdag som kommer har jeg fulgt Grete roede modellen i 8 uker og må si jeg har vært standhaftig. Mye fordi jeg er sta men også fordi jeg ikke har turt å 'jukse' fordi dårlig samvittighet vil jeg ikke ha. Jeg har kun gått ned 2.5 kg på alle disse ukene og skulle ønske at kg hadde bare rast av. Men, i dag føler jeg at kroppen faktisk har blitt mindre. Og det fortjener jeg. :rolleyes: Har tatt på ei dongeribukse som har vært trang leeeeenge men i dag sitter den ganske fint! Motivasjonen er på topp! Blir litt ekstra kcal pga selskap i kveld men skal holde meg til planen om hva som skal inntas og ikke. God helg Rina :) Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hei igjen

 

Det er endelig fredag og jeg er så glad. Nå på tirsdag som kommer har jeg fulgt Grete roede modellen i 8 uker og må si jeg har vært standhaftig. Mye fordi jeg er sta men også fordi jeg ikke har turt å 'jukse' fordi dårlig samvittighet vil jeg ikke ha. Jeg har kun gått ned 2.5 kg på alle disse ukene og skulle ønske at kg hadde bare rast av. Men, i dag føler jeg at kroppen faktisk har blitt mindre. Og det fortjener jeg. :rolleyes:/> Har tatt på ei dongeribukse som har vært trang leeeeenge men i dag sitter den ganske fint! Motivasjonen er på topp! Blir litt ekstra kcal pga selskap i kveld men skal holde meg til planen om hva som skal inntas og ikke. God helg Rina :)/> Klem Lotta.

 

 

 

God morgen Rina og hele verden!

 

Da er ukas utfordring godt i gang, nemlig helg....... Ang planen i for i går gikk det ikke helt som planlagt. To glass vin for mye. Men ikke noe kaker eller desserter. Ny utfordring i dag, bortbedt på middag men i dag skal hele familien så ikke noe vin ihvertfall. Ikke så lett å takke nei til evt dessert og kake når man er bedt hjem til noen. Men, jeg tenker å ta bare bitte litt og så håper jeg at det ikke blir noe oppmerksomhet rundt det. Det vanskeligste med å spise borte for meg er å vurdere mengde og kcal når jeg ikke får veid maten, må øve meg på øyemål altså.

 

Lykke til i helga, hold motivasjonen oppe! :)

 

Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Tjo hei!

Føler meg litt mett og ikke så fornøyd etter dagen i går da. Hadde kun spist frokost og frukt før middag kl 15. Strategien var å heller spise nok middag for å motstå så mye kaker etterpå. Forsynte meg kun en gang da og det var en jo en seier. Kun et tynt lite stykke marsipankake men guuuuuuuri så godt det var. Hadde veldig lyst på mere og tanken om at jo da, nå har jeg vært så flink så nå fortjener jeg osv men nei. Klarte å stå i mot! Var ganske sulten i går kveld så isteden for min vanlige kveldskos a la rode style ble det brød med hvitost. Det var også helt himmelsk. Men ble nok for mye hvitost ja. Men, nå er det bare stramme inn til veiing tirsdag. Har hatt litt tro på kommende tirsdag så håper fortsatt på resultater. Håper alt er bra med deg Rina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Tjo hei!

Føler meg litt mett og ikke så fornøyd etter dagen i går da. Hadde kun spist frokost og frukt før middag kl 15. Strategien var å heller spise nok middag for å motstå så mye kaker etterpå. Forsynte meg kun en gang da og det var en jo en seier. Kun et tynt lite stykke marsipankake men guuuuuuuri så godt det var. Hadde veldig lyst på mere og tanken om at jo da, nå har jeg vært så flink så nå fortjener jeg osv men nei. Klarte å stå i mot! Var ganske sulten i går kveld så isteden for min vanlige kveldskos a la rode style ble det brød med hvitost. Det var også helt himmelsk. Men ble nok for mye hvitost ja. Men, nå er det bare stramme inn til veiing tirsdag. Har hatt litt tro på kommende tirsdag så håper fortsatt på resultater. Håper alt er bra med deg Rina :)/>

 

 

Hei igjen der ute :)

 

Nok en dag er over......ufattelig sliten så lenge nå.... Lurer på om 1300 kcal over en 8 ukersperiode er for tøft for meg. Klarer å holde meg bra og syns den værste sulten og lysten på noe godt har gitt seg. Men kroppen er så slapp. Mulig jeg må øke litt. Samtidig er jo ikke -2.5 så mye heller på så lang tid. Men, veiing i morgen så får se hva framdriften blir ;)

 

Gått noen dager siden jeg har hørt fra deg Rina, håper du er frisk og har det bra? kanskje du er på et annet forum? uansett, jeg tenker på deg hver dag og sender deg herved litt stjernestøv zzzzzzzxxxxxxssssssss! Jeg syns det er utrolig godt å kunne lette på trykket og lufte tankene her inne. Tid for min faste kveldskos: knekkebrød og eple pluss en youplait. Lykke til videre alle sammen der ute!!!!!! Klem Lotta. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hei igjen der ute :)/>

 

Nok en dag er over......ufattelig sliten så lenge nå.... Lurer på om 1300 kcal over en 8 ukersperiode er for tøft for meg. Klarer å holde meg bra og syns den værste sulten og lysten på noe godt har gitt seg. Men kroppen er så slapp. Mulig jeg må øke litt. Samtidig er jo ikke -2.5 så mye heller på så lang tid. Men, veiing i morgen så får se hva framdriften blir ;)/>

 

Gått noen dager siden jeg har hørt fra deg Rina, håper du er frisk og har det bra? kanskje du er på et annet forum? uansett, jeg tenker på deg hver dag og sender deg herved litt stjernestøv zzzzzzzxxxxxxssssssss! Jeg syns det er utrolig godt å kunne lette på trykket og lufte tankene her inne. Tid for min faste kveldskos: knekkebrød og eple pluss en youplait. Lykke til videre alle sammen der ute!!!!!! Klem Lotta. :rolleyes:/>

 

 

Hei igjen!

 

Det ble ikke noe nedgang på vekta i dag. Men men, kanskje neste tirsdag! Holder meg like sta som alltid jeg. Ha en flott flott dag:) Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Hadde heller ikkenoe nedgang denne uka...Men regnet vel egentlig ikke med det. Ble en tøff helg, satt nattevakt for en gammel onkel som lå på det siste, så maten var liksom ikke det jeg tenkte på da. Men det ble en fin avslutning for han tror jeg. Han kunne ikke snakke lenger, men blunke å klemme i hånda. Så jeg snakket og han svarte på sin måte.

Da han sovnet inn søndagsettermiddag så var det greit. Jeg er nok "tøff" for enkelte. Jeg er ikke noe person til å gråte, men sorg telles ikke i antall tårer som jeg sier. Men sorgen min ble vel mye utlevd disse to nettene man satt der. Alltid trist når noen dør, men greit når man er 85 og selv mett av dage.

Nå er det en begravelse men ikke tenkt å glemme kosthold hele helga alikevel. ;) fikk disse nettene skikkelig igjen i hoftene, så konklusjon fra fysioterapaut idag var at det beste er å være i aktivitet. Så med andre ord slutte å være lat... :rolleyes:

Jeg tror nok kanskje 1300 kalorier over lang tid er lite. Men meninga er vel at du sal øke litt når du har gått ned det du vil. Vet ikke hva ditt normale kaloriinntak bør ligge på.

Har vært å trent litt light idag også knødde og strekte han på meg så er bedre nå. Troe jeg planlegger en trim idag av en eller annen form, selv om verandaen frister mest akkurat nå. Sol og varmt her oppe.

Nå litt middagsstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hei igjen :)/>

Hadde heller ikkenoe nedgang denne uka...Men regnet vel egentlig ikke med det. Ble en tøff helg, satt nattevakt for en gammel onkel som lå på det siste, så maten var liksom ikke det jeg tenkte på da. Men det ble en fin avslutning for han tror jeg. Han kunne ikke snakke lenger, men blunke å klemme i hånda. Så jeg snakket og han svarte på sin måte.

Da han sovnet inn søndagsettermiddag så var det greit. Jeg er nok "tøff" for enkelte. Jeg er ikke noe person til å gråte, men sorg telles ikke i antall tårer som jeg sier. Men sorgen min ble vel mye utlevd disse to nettene man satt der. Alltid trist når noen dør, men greit når man er 85 og selv mett av dage.

Nå er det en begravelse men ikke tenkt å glemme kosthold hele helga alikevel. ;)/> fikk disse nettene skikkelig igjen i hoftene, så konklusjon fra fysioterapaut idag var at det beste er å være i aktivitet. Så med andre ord slutte å være lat... :rolleyes:/>

Jeg tror nok kanskje 1300 kalorier over lang tid er lite. Men meninga er vel at du sal øke litt når du har gått ned det du vil. Vet ikke hva ditt normale kaloriinntak bør ligge på.

Har vært å trent litt light idag også knødde og strekte han på meg så er bedre nå. Troe jeg planlegger en trim idag av en eller annen form, selv om verandaen frister mest akkurat nå. Sol og varmt her oppe.

Nå litt middagsstyr :)/>

 

 

Hei i kvelden Rina :)

 

Så flott at du hadde tid og mulighet til å være der For onkelen din. Det å slippe å være alene når man dør burde vært for alle. Når man blir født er det jo mye folk!!! Livet er et under spør du meg, derfor er det så flott at vi tar ansvar for vårt eget. Du er sikkert sliten i dag du også, denne helga har sikkert vært en påkjenning. Flott handling Rina!

 

Huff, i dag har det gått skikkelig skeis her....den dårligste dagen på 8 uker! Føles så dårlig fordi dagen var planlagt så bra. De andre gangene jeg har gått over kcal budsjett har det vært planlagt og det er noe annet. kanskje viljen ble litt svekket pga av dårlig resultat på vekta. Men ny mulighet i morgen hurra. Ønsker deg en fin kveld videre så skrives vi. Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei i kvelden Rina :)/>/>

 

Så flott at du hadde tid og mulighet til å være der For onkelen din. Det å slippe å være alene når man dør burde vært for alle. Når man blir født er det jo mye folk!!! Livet er et under spør du meg, derfor er det så flott at vi tar ansvar for vårt eget. Du er sikkert sliten i dag du også, denne helga har sikkert vært en påkjenning. Flott handling Rina!

 

Huff, i dag har det gått skikkelig skeis her....den dårligste dagen på 8 uker! Føles så dårlig fordi dagen var planlagt så bra. De andre gangene jeg har gått over kcal budsjett har det vært planlagt og det er noe annet. kanskje viljen ble litt svekket pga av dårlig resultat på vekta. Men ny mulighet i morgen hurra. Ønsker deg en fin kveld videre så skrives vi. Klem Lotta.

 

Hei igjen :)/>

Syntes det på mange vis er fredfult å være til stede når folk dør...Ikke missforstå dette gjelder folk som er gamle eller vært syke. Har nok blitt noen ganger de siste årene. Værre da folk dør plutselig å det er jeg som finner de...Men det er en annen historie.

 

Noen ganger må det da for pok...være lov å skeie ut litt uten at det er planlagt. Kanskje det er akkurat det du trengte for å hoppe nedover igjen. Tror du er litt for streng mot deg selv. ;)

Her oppe har vi det nydelig og veldig varmt, så det gåt utover matlysten min kombinert med tablettene blir det litt lite mat om dagen... Men, men det ordner seg nok.

Ha en fortsatt fin dag da :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn77

Hei igjen :)/>/>

Syntes det på mange vis er fredfult å være til stede når folk dør...Ikke missforstå dette gjelder folk som er gamle eller vært syke. Har nok blitt noen ganger de siste årene. Værre da folk dør plutselig å det er jeg som finner de...Men det er en annen historie.

 

Noen ganger må det da for pok...være lov å skeie ut litt uten at det er planlagt. Kanskje det er akkurat det du trengte for å hoppe nedover igjen. Tror du er litt for streng mot deg selv. ;)/>

Her oppe har vi det nydelig og veldig varmt, så det gåt utover matlysten min kombinert med tablettene blir det litt lite mat om dagen... Men, men det ordner seg nok.

Ha en fortsatt fin dag da :)/>/>

 

 

Hei Rina!! Jeg føler på meg at heller ikke ditt liv har vært så greit alltid? Når jeg leser det du har skrevet og jeg skriver til deg så ser jeg for meg hva du gjør akkurat nå. Jeg visualiserer at du tar gode valg, at du er ute på tur og at du har lyst hår.

 

Så leit at kroppen ikke er i salget, men din innsats vil gjøre det bedre. Her har det vært en slapp dag, sovet hele tre timer på sofaen. fri fra jobb i dag heldigvis. Men Matmessig helt fint. Tid for middag med barna. Klem Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...