Gå til innhold

Flere som følger Roede Standard Teres? Noen som ønsker å følge meg inn i mitt nye liv?


Anbefalte innlegg

Er det noen som følger dette opplegget og som kan tenke seg å dele sine erfaringer med andre? Det kan jeg. Derfor kan jeg tenke meg å høre fra dere. Hva spiser dere og hvordan takler dere utfordringer i hverdagen? Og ikke minst drahjelp i forhold til TRIM. En får jo god hjelp og veiledning gjennom nettkurset, men også greit å dele erfaringer med noen som føler det på kroppen.

 

Jeg er en dame på 66 år. Så nå kan jeg gjøre som jeg vil. Jeg har slitt med vektproblemer og vært gjennom de fleste typer kurs som finnes. Alt fra kurs med veileder, pulver og ketolyse. Bra erfaring med det siste men når jeg gikk over på lavkarbokosthold kom kiloene snikende. Resultatene har vært så som så. Ned og opp litt mere etter en stund. Men nå er det SLUTT!

 

Min største utfordring er nok det å kunne bevege meg. Og da kan det være greit å få litt drahjelp av andre som er i samme situasjon.

 

Ellers så startet jeg med slankeopplegget 02.02.13 etter 4 uker i syden. Startet med 4 uker med pulver og gikk ned 11kg. Etter dette så har det gått på forsiktig og magert kosthold men lite trim. Jeg har nå gått ned totalt 22,3kg og vekt-nåla viser 109,9kg noe jeg synes er bra framgang, men det er fler kilo igjen til jeg kommer dit jeg ønsker å komme.

 

Startet på nettkurs den 13.05.13. Greit med veiledning i forhold til matinntak og trim. Veie-dag er på mandag. Håper at det er flere som vil følge meg inn i mitt nye liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei dag. Men drukket litt for mye kaffe. Mageknip. Maten har gått greit. Snik-veid meg. Nåla viste 109,5kg så det går riktig vei. var på kaffe-besøk i kveld. Fikk servert kjeks med ost mens de andre spiste kaker. Oppdaget når jeg la inn maten at kjeksene er nei-mat. Får vel anskaffe meg Wasa sandwich som jeg kan ta med bort. Dette rådet fikk jeg av en venninne. Lovlig og lett å ha med seg. Så det skal jeg prøve. Føler at det er litt vanskelig når jeg skal bort på besøk. noen som har et råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det gått en ny uke og vekta viser -0,7kg. Ikke så mye kanskje, men totalen er -23 :) så da får jeg vel være fornøyd da. Det er også forsvunnet noen cm.

 

Har så vidt kommet i gang med trimmen og satt meg DELMÅL. Så da får vi se om det er realistisk. har fått skritt-telleren og den forteller meg etter 1 dag at jeg går alt for lite. Ikke noe nytt forresten. Skal prøve meg på 5000 pr. dag. Greier jeg det?

 

Har også anskaffet magetrener, men den har jeg ikke prøvd ennå. I kjellerstua står styrkeapparat, trimsykkel og tredemølle så det er ikke utstyret det står på. Kun egen motivasjon. Men jeg skal bli flinkere til å bruke det + at vi får forhåpentlig fint sommervær ute slik at en kan bevege seg litt der. Lett å skylde på været, for kaldt, varmt eller regn og ikke minst, det tar tid. :( Unnskyldningene er mange. Sikkert noen som kjenner seg igjen.

 

Spisingen går stort sett greit men jeg må huske på å drikke nok. Er ikke flink til det, selv om jeg passer på å ha drikkeflaska ved siden av meg. Da har jeg 2 ting å jobbe med: DRIKKE og TRIM. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med flotte 0,7 kg ned denne uken - synes det er en veldig akseptabel nedgang, jeg!

 

Delmål på trening er nok lurt - det er dumt å gape over for mye slik at man enten faller av lasset eller ender opp med belastningsskader. Jeg brukte skritteller en periode selv og ble faktisk sjokkert over hvor langt/lenge jeg måtte gå for å få de anbefalte 10000 skrittene per dag! Enkelte dager klarte jeg det bare ikke selv med innlagt tur.... Men - det gir jo en indikasjon på hvor man ligger i terrenget, og mens jeg syntes det var demotiverende er det nok mange som synes det er kjempemotiverende og begynner en aldri så liten konkurranse mot seg selv i forhold til hvor mange skritt man skal ta. :)

 

Siden du tydeligvis har nok av utstyr i egen heim ville jeg anbefalt deg å sette i gang med et styrkeprogram. Når man slanker seg tærer man også på musklene, og det er jo noe man helst ikke vil at det skal forsvinne for mye av ettersom at det tross alt er de som gjør at man forbrenner fett også. Så litt styrkeøvelser med fokus på de store muskelgruppene er absolutt å anbefale.

 

Lykke til med prosjektet ditt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Du har sannelig rett i at 10000 skritt er masse gåing for en stakkar som stort sett sitter stille. Selv om jeg har kommet meg opp av godstolen å gått tur med hunden så er det ikke blitt mere enn 3500 skritt. Men det er en bra begynnelse til å være meg. Får nok også movere meg en tur ned i kjellerstua og ta i bruk noe av utstyret. har i vertfall kommet så langt at jeg har lagt en plan og satt opp en målsetting for kurset. Så da er det vel kun opp til meg om jeg greier å fullføre fram til midten av juli. :rolleyes:

 

Gårdagen var trivelig med venninnesammenkomst på kafe. Jeg var flink og kjøpte jordbær-smoothie mens de andre drakk kaffe og spiste eplekake med softis.

 

Formiddagen i dag var ikke god. Dårlig for og smerter i kroppen. Uten at jeg vet hvorfor. Kanskje reaksjon på stress. Det gav seg utover dagen, og i kveld gikk jeg som sagt tur til jeg ble både svett og varm. Deretter var det en god dusj og en stille tv-kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter. :rolleyes: Har vært til legekontroll. stoffskifteprøvene var blitt greie og jeg skal fortsette med Levaxin som jeg har gjort de siste ukene. Han mente jeg spiste litt lite og bør fordele maten på 6 måltider samtidig som jeg ikke måtte glemme å drikke. Ha med drikkeflaske og drikke 2 liter pr.dag. Må vel prøve å bli flinkere. Fikk også henvisning til fysioterapaut for å lære meg å trene riktig. Så nå er rekvisisjonen levert til treningsalen og så får vi se hvordan det går. Kanskje ikke så dumt å få et puff bak? :D Ja,ja jeg er jo så vidt kommet i gang selv også med litt øvelser + å gå liten tur. Jeg får vel bli flinkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veie-dag og ned 1,2kg, og 11 cm. Ikke rart at det begynner å bli vanskelig å finne tøy i klesskapet. Har følelsen av at det meste slenger rundt meg. ikke så rart kanskje etter som 24,2 kg har forsvunnet siden februar. Må vel si meg fornøyd med dette. Trim er det blitt dårligere med de siste dagene. Har ikke vært i form. Smerter i knær og hofter. Dette er nok resultatet etter en trivelig Trondheimstur med flere butikkrunder. Men det går over, og i kveld er jeg ikke så aller verst i form. Fikk forresten telefon fra fysioterapauten på treningssentret i dag, og jeg har fått time den 24.06.13. Han var spesialist i forhold til personer med artroseproblemer, så det skal bli spennende å se hvordan det utvikler seg. Uansett så er det sikkert greit å få litt drahjelp i forhold til trim. Spesielt for meg som har hatt 1000 unnskyldninger i mange år for å bevege meg opp av godstolen. Ja, ja en får satse på et nytt og bedre liv fra nå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

24,2 siden februar??? Det er jo intet mindre enn fantastisk! Gratulerer med flott innsats så langt! Er jo ikke rart du sliter med å finne klær i skapet som passer. Men nå starter snart sommersalget, da er det jo mulig å gjøre noen kupp som man kan gå med mens man er "underveis". Ihvertfall synes jeg at det er viktig å føle seg vel også da.

 

Litt fysiohjelp er sikkert bra dersom du har kroppslige plager, ihvertfall for å komme i gang. Kanskje de har et treningsrom der som du kan bruke litt så lenge du er kunde hos dem? Det finnes jo mange øvelser som kan gjøres som er skånsomme for kroppen, det er bare ikke så lett å vite om dem for oss som ikke har den riktige utdannelsen. Forhåpentligvis kjenner du jo allerede på kroppen at den har de mye lettere nå enn i februar - jeg merket ihvertfall at det ble lettere å bevege seg da jeg begynte å gå ned i vekt (før jeg begynte å trene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er jeg kommet hjem etter en fantastisk 10 dagers busstur til Nord-Italia. Masse fine opplevelser, sammen med trivelig reisefølge og i nydelig sommervær. B)/> Det er blitt mange og lange spaserturer. Mye mere enn her hjemme, så da er det vel bare å fortsette. Maten er det gått helt bra med. Og det beste av alt var at vekta viste -2 kg. :)/> når jeg kom hjem. Så nå har det vært klesvask og rydding i klesskapet igjen. Var ute og bevilget meg en ny lekker topp og et belte i dag. Ellers startet jeg på treningssenter under veiledning av fysioterapaut i dag. Skal hilse å si at det kjennes. Foreløpig styrkeøvelser i forhold til knær og hofter. Senere blir det kondisjonstrening. Han ville ha meg der 3 ganger i uka, så da vet jeg hva jeg skal gjøre i sommer. Dette blir slitsomt for en gammel kropp. ;)/> Men det gjør jo godt på sikt. Så nå skal dere se at gamla blir sprek etter hvert. He, he. Det er vel bare å stå på. Når andre greier det så må vel jeg også. :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første uke med 3 treningsøkter over, og jeg har overlevd. :rolleyes: Det har vært ganske tøft for en utrenet kropp, men jeg kommer til hektene litt raskere for hver gang. Blir vel sprek og i bedre form når sommeren er over da. Har fått nye timer for neste uke. Mandag, onsdag og fredag til uka. Så da blir vel dette treningsdagene framover. Det skal økes med øvelser og vekt-belastning etter hvert. Det er vel bare å høre på hva ekspertisen sier. Har vel ikke annet å gjøre hvis vekta skal ned og formen bli bedre. :lol: Det er jo investering i framtida. Får se på det som en jobb. Tiden er vel ingen unnskyldning lengre etter som jeg er pensjonist. Maten går det greit med, så da er det bare å vente på vekta til mandag. Dette var en liten oppdatering fra meg om hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Investering i helsen og fremtiden er det jeg ser på det som også! Vel verd pengene, og når man kommer i form, får litt mestringsfølelse osv så er det mye letter å fortsette på egenhånd. Lykke til med treningen fremover! Du kommer nok til å bli støl i muskler du ikke engang visste at du hadde.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg skal virkelig si at treninga har kjentes på kroppen. Jeg har vært sliten og hatt vondt i de fleste muskler både de jeg var klar over at jeg hadde, og de som jeg ikke har kjent på flere år. Men det går framover. Jeg har holdt ut. :rolleyes: Trent 3 ganger pr. uke. Nå føler jeg meg bra etter trening. Kjenner selvsagt litt dagen derpå, men det er bare peanuts i forhold til hvordan det var. :) Utholdenheten og styrken er blitt merkbart bedre bare i løpet av 3 små uker. Feriegjester har vært her og reist igjen. Så nå er det bare å vente på neste forsyning som kommer ca. den 24. Foreløpig siler regnet ned, så det er bare å kose seg med inne-aktiviteter. Første kurs er over og jeg venter på nye bøker. Resultatet ble -8,3kg og -44,5cm. Må vel si meg fornøyd med det. :rolleyes: og når jeg samtidig tar med at totalen er -29,3 kg siden 02.02.2013. Dagens vekt tilsier det samme som jeg hadde i 1980. Så jeg har gått opp og ned mange kilo, og prøvd det meste av kurer siden da. Men nå er det slutt og jeg skal aldri opp på det nivået jeg har vært noe mere. Da får jeg heller holde meg på den smale vei når det gjelder mat + være flink til trene. Noe jeg burde gjort for mange år siden. Men så er det som dere vet alle disse unnskyldningene da. Men nå har jeg sendt dem på ferie B) og satser på at de blir borte veldig lenge. Kanskje de har det så bra at de ikke ønsker å komme tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Nå er det lenge siden jeg har vært her. Jeg går fortsatt på nettkurs. Snart ferdig med nummer 4 og det går greit. Det har gått litt tregt nå med jul og 4 uker på Gran Canaria. B)/> Men jeg har gått ned 1 kilo og 3 cm på denne perioden og det må jeg si meg fornøyd med og vekta viser totalt -39,5 kg men har tenkt at jeg kansje skal ned 10-15kg til,hvis det går.

 

Men nå er vi tilbake til hverdagen. Bruker fortsatt vekt i forhold til matposjonene og noterer og får beregnet alt jeg putter i munnen. Mens jeg var ute å reiste gikk det på sjønn og det ser ut til å ha gått bra.

 

Det har vært dårlig med trening mens jeg var på reise men det har gått bra alikevel. Har vært flink til å gå tur nesten hver dag, noe jeg ikke er her hjemme. har en sperre i forhold til turgåing. Vet ikke hvorfor, men det bare butter imot. Er det noen andre som har det likedan og som kan hjelpe meg? Men i morgen stater treninga igjen. Er på treningssenter 2 ganger i uka og trener kondisjon og styrke i 1,5-2timer. Hver tirsdag og torsdag. Torsdag skal jeg også begynne på gruppetrening i varmebassenget igjen. Så dette blir en hard dag. Får se hvordan det går.

 

Ja,ja da får en se hva fremtiden bringer. Jeg vil ikke stoppe opp ennå etter som jeg er så godt igang, men en kan bli litt motløs når det går tregt.

 

Det positive så langt er at hele garderoben er skiftet ut og det gamle har jeg kvittet meg med etter som jeg ikke har tenkt å bruke det noe mere. Det koster endel penger å skifte ut alt, men du hverden hvor morsomt det er å handle i andre butikker enn Zizzi og lignende. Det er stor forskjell på snittet på tøy i størrelse 54 og 42-44.

 

Slik har jeg det for øyeblikket. Skal prøve å bli litt flinkere til å være her inne, men foreløbig har registrering på nettkurset tatt ganske lang tid og min bedre halvdel er ikke helt fornøyd med at jeg sitter for mye med pc'n. :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veiedag igjen. Vekta viste litt nedgang - 0,8 denne uka. da er det blitt totalt 40,3 kg og -80cm til sammen i løpet av 1 år. :D Må vel si meg fornøyd med dette selv om jeg synes at det til tider går tregt. Ikke rart at hele garderoben er skiftet ut og aldeles hærlig å kjøpe tøy i størrele medium og 42-44. har fortsatt en tendens til å tro at jeg er større enn jeg er når jeg er innom butikken for å handle tøy. Er jo bra igang med trening på tirsdag og torsdag, men bøygen min er å gå tur. Der MÅ jeg bli flinkere. Det holder ikke med trening bare 2 dager i uka. Hvordan motivere meg selv til å greie dette? Det hjelper ikke å bare sitte i godstolen og tenke på det. Gruer meg av en eller annen grund, og dørstokkmila er laaang. Har ingen å avtale turgåing med, bortsett fra å lufte hunden. Kan selvsagt ta med gubben men han er sprek og går langt og fort. Blir irritert på meg som bare såvidt beveger beina. Selv om jeg er raskere på labben nå enn for 40 kilo siden. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket er ikke formen helt på topp. Sliten etter trening. Først elipse og styrketrening og deretter gruppetrening i varmebasseng. :blink: Det gjør jo godt men er spendt på hvordan jeg er i morgen. Sikkert stiv og støl. Men det går over. :D :D Har anskaffet meg loop så da får en se hvordan aktiviteten er. Den er nok for lav, når en ser bort ifra tirsdag og torsdag som jeg har trening. Kansje jeg kan bli inspirert til å ut å gå når jeg får en påminnelse fra loopen og ikke fra gubben. :rolleyes: Det kan være litt irriterende. Jeg er jo fulstendig klar over hva jeg bør gjøre. Men jeg er nok ikke så flink som mange av dere andre er. Noen som har tips i forhold til motivasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Sprekt! Og litt stølhet er jo ikke å forakte - da kjenner man jo at man har gjort noe… Har du vurdert å spre treningen over litt flere dager istedenfor å ta alt på en gang? Og han mannen din - når han kommer med disse påminnelsene, blir han da med f.eks. på tur? Hvis ikke fortjener han litt kjeft…. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ny uke, nye muligheter. Vekta går sakte nedover. Men det ble 0,9kg denne uka. Har vært flink med trimmen. Fast trim på tirsda og torsdag går greit. Ikke alltid like motivert men når jeg kommer meg avgårde så går det greit. da er det litt morsommerer med varmebassenget når en først er uti. Er jo på tempogruppe og kjenner at formen er ganske bra. Det skal mye til før jeg blir andpusten. Vi har hatt nydelig vær og jeg har vært ute og gått tur flere ganger. :D BRA! Må skryte av meg selv. Det var foresten ikke så værst heller. Litt morsomt med pulsklokke, loop og gåsensor. Greit med litt duppedingser, det er ganske motiverende. Sliter med litt fysing på noe godt enkelte kvelder. Må være flink og spise noe sundt. Har brukt litt yoghurt med rye snacks. Det smaker jo ganske godt. Må nok passe meg litt for hva jeg putter i munnen. Dette er værst når gemalen spiser potetgull, peanøtter osv. Men det har gått bra. Har brukt frimerker og smakt kun litt. Men dette er nok farlig for meg. Må nok passe meg her. Har foresten belønnet meg selv denne uka med nye jeans og en litt fin bluse som jeg skal ha på meg på symøte på onsdag. Ja, ja dette var litt rapport fra meg om hvordan det er gått denne uka. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøyer meg i støvet for deg!!

Helt fantastisk bra jobbet. ☆ ★ ☆

Min største glede er å gå turer i naturen, men jeg er IKKE flink i matveien dessverre....

ønsker deg lykke til videre, men ikke glem å stoppe opp litt og nyte den gode jobben du har gjort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja, ja her går det tregt for tiden. Kun 1,4 kg siste mnd. ;) Men det positive er jo at det er 40,5 kg fra 2.februar 2013. Startet jo på nettkurs den 13.05.13 og har nå snart gjennomført 5 kurs. det har i grunden gått ganske bra i forhold til mat og jeg synes selv at jeg er blitt flink til å trene. Hadde aldri trodd det om meg selv. Så da gjenstår det bare og motivere seg til ut å gå tur. Har startet så smått. Må vel bevege meg mere for at vektnåla skal gå nedover igjen. Har meldt meg på Hold Vekta-kurs som starter den 21.04. Ikke for at jeg ikke skal lengre ned etter som jeg har tenkt meg ned ca 15 kg til hvis det går. I dag viser nåla 91,7 kg og 170 cm på strømpelesten så jeg er fortsatt mye større enn mange andre her inne, men føler meg klart sprekere enn for 1 år siden. Føler at jeg kan det meste om kosthold og at jeg må røre meg, men tror at det er viktig og ha oppfølging slik at en ikke mister fokus. Vurderer og avslutte denne tråden og starter på en ny når jeg skifter kurs. Får tenke litt på det. Tror nok også at det kan være greit å bruke forumet litt mere aktivt når jeg slutter med å sende inn rapport hver uke. Alltid greit å få tilbakemeldinger fra folk som er i samme situasjon. Når en har gått ned såpass som jeg har gjort så er det mange rundt om av venner og bekjente som synes at det er nok. De ser jo kun den utvendige forandringen etter som jeg ikke går rundt og opplyser til alle og hvermann hva vektnåla viser og de endringene som kommer fra uke til uke. tror det er bedre å prate litt her inne. :rolleyes: Hvis jeg skifter tråd så vet jeg ikke helt hva jeg skal kalle den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...