Gå til innhold

veies færdig mat eller ubehandlet mat?


Gjest Skal klare det!!
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Skal klare det!!

sliter litt med å skjønne om en skal veie tørr vare eller ferdig...dvs kokt eller stekt..ris,for eksempel..?samme med kokte grønnsaker? skal jeg veie de før koking eller etter? samme med kjøtt.rå eller stekt/kokt? kan fort bli krøll i forhold til kaloriene dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babygirl_mira

sliter litt med å skjønne om en skal veie tørr vare eller ferdig...dvs kokt eller stekt..ris,for eksempel..?samme med kokte grønnsaker? skal jeg veie de før koking eller etter? samme med kjøtt.rå eller stekt/kokt? kan fort bli krøll i forhold til kaloriene dette ;)/>

 

Uten å si noe helt sikkert, så vil jeg tro at det er tørrvare, for du får haugevis av pasta hvis du skal veie det kokt, men veldi mye mindre om du veier det tørt ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Blir det ikke motsatt?

 

150 gram tørr vare er jo mye mer enn 150 gram ferdig kokt... Da den kokte pastaen/risen er tyngre siden den inneholder mer væske...

 

Jeg veier stort sett alt ferdig tilberedt. Så sørger jeg for at jeg får det riktig når jeg registrerer det inn. Der får du nemlig ofte opp valg om det er tørr/kokt vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er riktig som nikii skriver - en skal veie ferdig tilberedt mat. Ser når jeg registerer at noen står tørrvare på, men tror det sikreste er å veie ferdig tilberedt mat.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babygirl_mira

Åja, stemmer dt!:P Leste på google, at dt skulle være 40g tørr vare! :P Så derfor jeg tenkte dt.. Men hvis du f'eks skulle hatt 100g pasta, så er det selvfølgelig ferdigbehandlet, pga dt blir tyngre! ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babygirl_mira

Oii , ser nå i tidligere svaret mitt, så må jeg jo ha ment motsatt :P Logisk sett.

 

(( Uten å si noe helt sikkert, så vil jeg tro at det er tørrvare, for du får haugevis av pasta hvis du skal veie det kokt, men veldi mye mindre om du veier det tørt ;p

)) haha :P sry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...