Gå til innhold

Hvordan endte jeg opp her igjen!


Gjest bollapinsvin
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest bollapinsvin

Som overskriften sier er det ikke første gangen jeg slanker meg, eller benytter meg av Grete Roede. I 2007 gikk jeg på flere kurs og gikk ned fra 100 kg til 75. Målet på 70 kg var innen rekkevidde. Jeg holdt meg mellom 75 og 80 kg i ett år, før det sneik seg på 10 kg. Jeg hadde to nye kurs og kom meg igjen ned til 75 kg. Igjen holdt jeg meg under 80 i lang tid, helt frem til i fjor sommer.

 

I løpet av ett år kom det på nesten 20 kg. Igjen 100 kg. Hvordan er dette mulig?

 

Jeg har tenkt mye på hvorfor, stres, feil mat, trøstespising, mindre trim....Bare dårlige vaner og unskyldninger.

 

Så da var jeg her igjen!

 

Jeg skal ikke gå på kurs denne gangen, men har kjøpt meg gullmedlemskap.

Gamle bøker og oppskrifter er funnet frem og jeg skal klare dette alene.

Jeg skriver matdagbok og går minst en halv times tur hver dag, men det blir ofte lengre turer.

 

Mål 1 er under 90 kg til jul.

Mål 2 er under 80 kg til neste sommer.

Mål 3 er 70 kg, str 38/40 i klær og bedre helse.

 

 

Startvekt 09.08: 100 kg

uke 3: 96 kg.

 

Ønsk meg lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Du er dessverre ikke alene der. Vi er vel mange som stadig returnerer.

Har tenkt en del på det - hvorfor det går galt hver gang - det er vel litt forskjellige grunner, men noe skyldes vel for min del at jeg slapper av litt for mye. Glemmer vekta og legger ikke merke til kiloene før de har blitt mange. Og da gir jeg opp.

Det skal ikke skje denne gangen. Det blir veiing en gang i uken i flere år fremover.

 

Du vet jo hva som skal til så jeg er sikker på at hvis du virkelig vil så klarer du å nå målene dine - det gjelder bare å jobbe med hodet etterpå så du klarer å holde deg der.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Jeg kjenner på hele meg at dette går rett vei.

 

Jeg går minst en halv time hver dag og energien begynner å komme tilbake. Et godt eksempel på tilbakevendende energi er at jeg har tatt opp igjen oppussing av huset :-)

 

Belte er strammet inn ett hakk og klærne sitter finere. Håper dette fortsetter utover høsten.

 

I morgen skal jeg på vekten (har smugtittet litt tidligere i uken). Jeg vet det går rett vei, men hvor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Velkommen tilbake. Jeg ser at vi har vært medlemmer like lenge omtrent. Det begynner å bli 8 år siden. Allikevel kommer vi tilbake og tilbake. Du er i hvert fall under 100 og det er jo bra. Du har jo også gått ned bra. Dette kommer til å gå fint.

Jeg har meldt meg på en tråd som heter Minus 3 kg innen 1. oktober! du finner den på "For deg som skal ned 10 - 20 kilo". De starter ny hver måned.

Du er flink til å gå, og det er kjempebra. Selv er jeg ikke der helt enda.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...