Gå til innhold

Tilbakemeldinger


Gjest punisher
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest punisher

Jeg er en ganske hardhudet person med stor selvtillit, Jeg endrer livsstil for å føle meg bra, men har noen kamerater og bekjente som er veldig flinke til å kommentere når man har lagt på seg, eller morsome stikk til min mage eller vekt.

Syns det er bra folk er ærlige og gjør en bevisst på ting, men det bør skje på tomans hånd, og ikke høylytt i plenum.

Jeg ble litt lei av litt for mye humor på min bekostning fra en kamerat en gang, da sa jeg til han at; Det er et psykologisk tegn når folk komenterer andre når de er i en gruppe, det er fordi de er veldig usikkre på seg selv og søker bekreftelse fra de andre rundt på hva som er akseptert.

Etter det ble han veldig stille, og har ikke kommentert noe igjen.

 

Men jeg lurer fælt på disse folkene, hva sier de når man har gått ned til en ganske så passende vekt, hvor man ser ganske stram ut?

Blir de bare stille, vil de faktisk komme med positive komentarer, eller er det noe annet som kan kommenteres?

 

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat lest om dette her et eller annet sted...

 

Menn får ofte humoristiske bemerkninger knyttet til overvekt. I grunn en merkelig greie. Man hører aldri noen kommentere en kvinnes overvekt på samme måte. Men det er vel litt tatt for gitt at menn ikke bryr seg like mye om sin egen overvekt. Kanskje det at en mann har litt ekstra mage også blir tatt som et tegn på at han har det godt. Det er nok ikke vondt ment.

 

Men jeg tror også du har litt rett i den kommentaren du ga til kameraten din. Selv om det neppe var så bevisst fra hans side, brukte han deg som en rekvisitt for å hevde seg selv. Antakelig forsto han etter din kommentar at dette ikke var noe du satte pris på. Synes det var flott at du satte ham på plass!

 

Menn får også annerledes kommentarer når de har gått ned i vekt. De får ofte spørsmål om de har begynt å trene. Også her tar man for gitt at menn ikke bryr seg så mye om sunnhet, helse og kosthold.

 

Jeg ville nok ikke forventet så mye fra "mobberne". Dersom de ikke finner på å komme med noen fleipete kommentarer rundt vektnedgangen din (for å få oppmerksomheten på seg selv), tror jeg ikke de kommer til å si så mye. I alle fall ikke i plenum. Du kjenner jo disse gutta bedre enn meg, så håper jeg tar feil, men enkelte blir bare ikke voksne!

 

Jeg tror dog de aller fleste, både menn og kvinner, opplever å få en del positive tilbakemeldinger når de har gått ned i vekt :) Og ikke bare kommentarer, men ekstra lange blikk kan du også få. Det er som om de må se skikkelig etter om det virkelig er samme person. Motiverende og gøy at andre legger merke til det, synes jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en ganske hardhudet person med stor selvtillit, Jeg endrer livsstil for å føle meg bra, men har noen kamerater og bekjente som er veldig flinke til å kommentere når man har lagt på seg, eller morsome stikk til min mage eller vekt.

Syns det er bra folk er ærlige og gjør en bevisst på ting, men det bør skje på tomans hånd, og ikke høylytt i plenum.

Jeg ble litt lei av litt for mye humor på min bekostning fra en kamerat en gang, da sa jeg til han at; Det er et psykologisk tegn når folk komenterer andre når de er i en gruppe, det er fordi de er veldig usikkre på seg selv og søker bekreftelse fra de andre rundt på hva som er akseptert.

Etter det ble han veldig stille, og har ikke kommentert noe igjen.

 

Men jeg lurer fælt på disse folkene, hva sier de når man har gått ned til en ganske så passende vekt, hvor man ser ganske stram ut?

Blir de bare stille, vil de faktisk komme med positive komentarer, eller er det noe annet som kan kommenteres?

 

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...