Gå til innhold

Skuffet over kursgjennomføring


Gjest P-ttr
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg begynte på mitt første standardkurs nå i høst, og jeg må si jeg er skuffet over gjennomføringen av møtene. Der jeg går så er det en skjev fordeling av tiden, som utgjør at jeg ikke føler jeg får det jeg har betalt mye penger for. Dvs. at først er det innveiing, så sitter vi i kø opp i mot en time for å høre på hver enkelts status, deretter får vi kanskje 5-10 min med tema før vi går hjem.

 

Altså, jeg har betalt for å gå på kurs for å lære om kosthold og endringer, ikke å sitte stille og høre på kursleder tar rapport fra de andre med mas om hvor mange trimpoeng man har. Erfaringsutveksling er bra det, men da må den gå på tvers av deltakerne, ikke kun i dialog med kursleder. Nei jeg føler jeg har kastet mye penger ut av vinduet.

 

Er alle kurs lagt opp på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flettemette1

Hei, jeg begynte på mitt første standardkurs nå i høst, og jeg må si jeg er skuffet over gjennomføringen av møtene. Der jeg går så er det en skjev fordeling av tiden, som utgjør at jeg ikke føler jeg får det jeg har betalt mye penger for. Dvs. at først er det innveiing, så sitter vi i kø opp i mot en time for å høre på hver enkelts status, deretter får vi kanskje 5-10 min med tema før vi går hjem.

 

Altså, jeg har betalt for å gå på kurs for å lære om kosthold og endringer, ikke å sitte stille og høre på kursleder tar rapport fra de andre med mas om hvor mange trimpoeng man har. Erfaringsutveksling er bra det, men da må den gå på tvers av deltakerne, ikke kun i dialog med kursleder. Nei jeg føler jeg har kastet mye penger ut av vinduet.

 

Er alle kurs lagt opp på denne måten?

 

Nei vi har det ikke sånn. det er litt av hvert hos oss synes jeg, jeg synes kurset er kjempefint og er veldig fornøyd med min kursleder. Stunden vår strekker seg plutselig til halvannen time og jeg er veldig glad for det.

Eneste jeg synes er kjedelig er at et kursmedlem hos oss er under 18 og har med seg sin foresatte hver gang. Kursmedlemet sier lite og ingenting, mens den foresatte har mye på hjertet. Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt kurs får vi en liten privat prat når vi veier oss.

Vi har en felles gjennomgang hvor vi sier hvor mye vi har gått ned fra gang til gang og en kort oppsummering fra hver enkelt om hvordan uken har gått.

Hovedbolken er tema fra bøkene og vi rekker å snakke litt om uken som kommer.

Syns godt vi kunne hatt mer tid, det blir litt hektisk. På mitt kurs er vi mange pratmakere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun gått på nettkurs.

 

Går det ikke an å klage inn til greteroede.no? Kanskje få en ny kursleder. I byene finnes det ofte mer enn en kursleder. Ikke alltid like kjekt å klage direkte til den det gjelder.

 

 

Fornøyd med kursleder og nettkurs? Jeg vil gjerne ha en nettkursleder som andre er fornøyd med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med kursleder og nettkurs? Jeg vil gjerne ha en nettkursleder som andre er fornøyd med ;)/>

 

Tja. Fornøyd med resultatet i hvert fall selv om det tok tid å gå ned i vekt. Om en får mindre eller mer tilbakemelding ved nettkurs kontra vanlig kurs vet jeg jo ikke. Men en får i hvert fall litt tilbakemelding, kanskje ikke på alt en har skrevet i kursrapporten men det finnes meldingssystem så en kan sende spørsmål utenom hvis behov. Jeg hadde uansett ikke tid til å kjøre 1 t hver uke for å gå på kurs som også kanskje varer 1 time. Disse to timene kunne jeg heller bruke på å legge inn alt av mat og skrive kursrapport hjemme. I fjor gikk jeg på 3 sammenhengende nettkurs og gikk ned fra 103 til 88 kg. Fra nyttår til sommeren gikk jeg ytterligere ned til 81 kg uten kurs. Jeg vet jeg ikke hadde klart alt på egenhånd så det var absolutt verdt pengene. En har jo litt press på seg når det er noen som skal "kontrollere" og komme med kommentarer. Det viktigste verktøyet for meg var å legge inn all mat en spiser. Det er tidkrevende men du får virkelig mange A-HA opplevelser. Ha en notatblokk og penn på bordet og vei all mat, skriv det ned. Så kan du legge det inn på dataen når du har tid senere på dagen eller kvelden. Det at jeg begynte å trene har nok og hjulpet på med vektnedgangen. Jeg begynte faktisk å like å løpe.

Nå er jeg gravid og hele vektreduksjon er satt på vent. Har vært veldig trøtt i svangerskapet så har ikke orket å tenke så mye sunn mat og trening så det har vist seg på vekta.

 

Jeg hadde Linda Kristin Oppedal som kursleder foresten. Håper du finner noen du kan bli fornøyd med men ikke forvent side opp og side ned med svar fra kursleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har lyst til å begynne på en Grete Roede Aktiv kurs istedenfor, hvis det finnes der du bor? Der er det lite prat og mye trening istedenfor. Samtidig så har man mulighet til å spørre om de utfordringer som man finner på veien. Jeg var fem kilo unna trivselsvekten etter aktiv kursene, men så ble jeg gravid, så here we go again, men vi har en liten 6 måneder jente som premie, så da går det bra :) Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kanskje du har lyst til å begynne på en Grete Roede Aktiv kurs istedenfor, hvis det finnes der du bor? Der er det lite prat og mye trening istedenfor. Samtidig så har man mulighet til å spørre om de utfordringer som man finner på veien. Jeg var fem kilo unna trivselsvekten etter aktiv kursene, men så ble jeg gravid, så here we go again, men vi har en liten 6 måneder jente som premie, så da går det bra :)/> Lykke til alle sammen.

 

 

Hehe, det samme gjaldt for meg. Etter hvert svangerskap kjempet jeg meg nedover og når jeg var nesten i mål, 4-5kg, ble jeg gravid igjen. Men etter 3 søte små er det greit så denne gang har jeg jobbet meg gjennom kiloene etter 3. og holder på med kiloene etter 2. og så til sist kommer de etter 1.barn :lol:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...