Gå til innhold

Litt sakte nedover..


Gjest julieh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! :)/>

Jeg startet denne prossessen i slutten av August og er nå på mitt andre GR-kurs og 6,4kg lettere (og veldig fornøyd med det!). Jeg følger opplegget slavisk og er nøye med veiingen av mat for å holde meg innenfor min meny. Jeg har også, overraskende nok startet å jogge. Løper ca 3-5km, 3-4 ganger i ukene.

 

Jeg har kommet så langt nå at jeg begynner å bli litt utolmodig. Jeg har gått jevnt nedover med ca. 400-600g i uken, men skulle gjerne likt å gått enda litt mer ned i uken. Hører om de som går ned rundt 1kg i uken!

Jeg er bare 162cm og veier 68,2kg. Har delmål på 65kg og ønsker å komme meg dit om ikke alt for mange uker. :)/>

 

Har noen noen gode ideer eller motivasjon til en som synes mållinjen er litt langt unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har en fin vektnedgang! 400-600 g er ikke lite, det er omtrent en smørpakke i uka det!

 

Jeg tror en av grunnene til at du ikke går ned raskere er nok fordi du ikke har så veldig mye å ta av... Men jeg synes absolutt ikke du har grunn til å bli utålmodig, selv om jeg skjønner deg godt. Man skulle jo helst vært slank i går :P Ikke sammenlign deg med andre, vær stolt og fornøyd med det du oppnår, det er veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kursleder (Fride Myrseth)sier hun er litt "strengere" enn de andre og la inn antall trimpoeng, regnet ut daglig forbruk og trakk fra 800kcal og kom til meny 1 på meg. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er men med min alder (42), lav hverdagsaktivitet, din vekt, høyde og 14 trimpoeng i uken kom jeg til 1285 i hvilestoffskifte og 2090 totalforbruk og minus 800 så kom jeg på meny 1. Følger du meny 1? Hvis ikke ville jeg prøvd det og sett om det ga mer resultater. For som hun sa, du er jo ikke på kurs for å stå stille, du vil jo ned mest mulig. Jeg er beregnet til meny 2 og fulgte den i 1.kurs men gikk bare ned 2,3kg over 8 uker så nå går jeg på meny 1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har en fin vektnedgang! 400-600 g er ikke lite, det er omtrent en smørpakke i uka det!

 

Jeg tror en av grunnene til at du ikke går ned raskere er nok fordi du ikke har så veldig mye å ta av... Men jeg synes absolutt ikke du har grunn til å bli utålmodig, selv om jeg skjønner deg godt. Man skulle jo helst vært slank i går :P/> Ikke sammenlign deg med andre, vær stolt og fornøyd med det du oppnår, det er veldig bra!

 

Skulle gjerne vært ferdig i går ja :P hehe...

Er fornøyd med 400-600g i uken, men når folk på kurset mitt går ned dobbel så mye lurer man fort på om man gjør noe feil. Men det er nok som du sier at jeg ikke har så veldig mye å ta av...men vil jo få bort litt til ;)

 

Tror høstmørket sluker mye av motivasjon min også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kursleder (Fride Myrseth)sier hun er litt "strengere" enn de andre og la inn antall trimpoeng, regnet ut daglig forbruk og trakk fra 800kcal og kom til meny 1 på meg. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er men med min alder (42), lav hverdagsaktivitet, din vekt, høyde og 14 trimpoeng i uken kom jeg til 1285 i hvilestoffskifte og 2090 totalforbruk og minus 800 så kom jeg på meny 1. Følger du meny 1? Hvis ikke ville jeg prøvd det og sett om det ga mer resultater. For som hun sa, du er jo ikke på kurs for å stå stille, du vil jo ned mest mulig. Jeg er beregnet til meny 2 og fulgte den i 1.kurs men gikk bare ned 2,3kg over 8 uker så nå går jeg på meny 1 :)/>

 

Jeg startet også med meny 2, men skiftet da jeg gikk opp :P følger nå meny 1 og ligger da ca 700kcal under dagsbehovet. Da jeg byttet til meny 1 løp jeg ikke, det startet jeg med etter det. Kan det være at jeg nå spiser for lite?

Jeg er 26 år og har en nokså aktiv jobbhverdag, går rundt 10-11000 skritt om dagen + løpeturene mine :)

Jeg tror jeg har holdt på "så lenge" og ønsker så gjerne å se mållinjen litt fortere og derfor blir utolmodig og mister litt motivasjon. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...