Gå til innhold

Opp i form og ned i vekt - nærmere 10 kg?


Gjest Tulla69
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Finnes det noen flere der ute som er i startgropa av en relativt stor snuoperasjon og har lyst til å holde følge med meg på veien?

 

Jeg er en dame på 44 somre som har gjort en innsats med Grete Roede en gang før, i 2007. Gikk ned ca 10 kg og trente meg opp i form da, og beholdt vekt og form ganske bra et par års tid, før jeg ble gravid med en riktignok høyst velkommen, men veldig uventet attpåklatt. Hun har nå blitt tre år, er sunn og frisk og dobbelt så sprek som jeg ønsker meg å bli, men sover fortsatt ikke natten gjennom (...). Selv er jeg tilbake på min gamle maksvekt, mer utrent enn jeg noen gang har vært og for første gang i mitt liv har jeg en midje-hofte-ratio som tilsier livsstilsrisiko. I tillegg er det en del sykdom i generasjonsleddet over meg, så jeg tror de neste årene vil kreve mye mer overskudd enn jeg kan oppvise. Det er åpenbart på tide å gjøre noe.

 

Dermed har jeg meldt meg på mitt livs andre Grete Roede-kurs (det begynner mandag 13. januar) og prøver så smått å sette meg inn i slankemodus. Jeg tok en veiing (det har jeg i og for seg gjort nylig) og måling (noe jeg ikke har gjort på flere år) i formiddag, og registrerte min faste helgefrokost her i vektklubben. Det var svært realitetsorienterende. Her må det tydeligvis store grep til!

 

Min status er høyde 172, morgenvekt ca 74 kg. Jeg er ikke så opptatt av den, siden jeg har tenkt å rette meg etter kursvekta, som sikkert kommer til å vise flere kilo mer, da jeg skal veie meg i treningstøy på kveldstid. Har dessuten en mistanke om at hjemmevekta er i snilleste laget...

 

Målvekten min er kanskje rundt 65-67 kg, der trives jeg godt. Og så har jeg et klart mål om å få midjen en god del smalere enn de sjokkerende 86 cm jeg målte nettopp, riktignok etter frokost.

 

Da er det bare å håpe at noen har lyst til å være med på reisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er med - og har omtrent ganske nøyaktig samme historikk som deg:) Litt høyere og litt tyngre, men samme forholdstall. Har kommet til samme konklusjon: Her må noe gjøres. NÅ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen arlie, så hyggelig at du vil være med! Det blir spennende dette :-)

 

Følger du kurs, eller gjør du dette på egen hånd?

 

Jeg må innrømme jeg gruer meg litt, men det er bare å bite tennene sammen. Jeg har tatt en myk start, tenkte jeg skulle bruke noen dager til å registrere det jeg pleier å spise først, for å se hva jeg vanligvis får i meg. Kurset mitt begynner jo neste mandag. Jeg registrerte første gang i går, og ser at jeg har en vei å gå, både på kostholdssammensetning og mengde... for ikke å snakke om trimpoengene som glimret med sitt fravær.

 

Men, men - jeg har gjort dette før, og det skal vel kunne gå igjen! Vi får motivere hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke mye aktivitet her, men jeg prøver litt til før jeg gir tråden helt opp ;)

 

Første kurskveld i går, vekt 74,7 kg. Ille, men jeg ventet meg verre. Og det var deilig å spinne igjen, noe jeg absolutt ikke hadde ventet. Formen er selvfølgelig elendig, men det var gøy! Det blir mer spinning. Og rocking, jeg har skaffet meg rockering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre kurskveld i dag. Ned 0,7 kg, og midjemålet har minket et par cm - antakelig mest pga rockeringen jeg har anskaffet. I tillegg har jeg kommet i gang med trening. Satser på at begynnelsen er verst der, for det har vært tøft å starte igjen etter lang pause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje kursdag. Ned 0,9 kg og veldig fornøyd :D

 

Midjemålet har minket to cm til også.

 

Gjennomsnittlig kostholdskåre 9,2 og 14 trimpoeng forrige uke, så jeg har vært flink også. Men veldig hyggelig å få så godt betalt! Da blir utfordringen å fortsette som jeg stevner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er en dame på 30 år som harr 10 kg for mye og skal ned i vekt.

Har tidligere gått ned 10 kg for noen år siden gjennom vektklubb- brukte 1 år på dette.

Nå håper jeg at jeg kan finne motivasjon til å gå ned de kg. som jeg har gått opp igjen og noen til :)

Har meldt meg inn på treningssenter, så jeg starter med veiledningstime i morgen, for å trene styrke og litt kondis.

Jeg er kjempelat, jobber som nattevakt og er mor til en jente på snart 9 år. Så for min egen del og min datters del ønsker jeg å komme i bedre form og finne trivselsvekten min.

Jeg skal ikke gå kurs, men vil gjerne følge på. Det motiverer litt det også, å ha noen andre som skal nå ett mål som kanskje motiverer når det butter i mot :) samt tips og råd om kosthold og trening er flott å dele.

Høyde: 159 og vekt 70.6 kg i dag når jeg veide meg. Jeg ønsker å gå ned 9- 10 kg- da skal jeg være fornøyd :D

Vi får brette opp armene og sette i gang, dette klarer vi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje kursdag. Ned 0,9 kg og veldig fornøyd :D/>

 

Midjemålet har minket to cm til også.

 

Gjennomsnittlig kostholdskåre 9,2 og 14 trimpoeng forrige uke, så jeg har vært flink også. Men veldig hyggelig å få så godt betalt! Da blir utfordringen å fortsette som jeg stevner ;)/>

 

Så flink du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle på veiledningstime i dag på treningssenteret...men jeg utsatte det til mandag, så trøtt å sliten i dag :) Dårlig unnskyldning, men sånn ble det. Bursdagsselskap står for tur nå,satser på å klare å holde meg unna alle søtsakene, og kun ta 1 stykke :) Det er mitt mål i dag :) Ellers var det kylling på menyen i dag, godt og sunt!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

Jeg er en dame på 30 år som harr 10 kg for mye og skal ned i vekt.

Har tidligere gått ned 10 kg for noen år siden gjennom vektklubb- brukte 1 år på dette.

Nå håper jeg at jeg kan finne motivasjon til å gå ned de kg. som jeg har gått opp igjen og noen til :)/>

Har meldt meg inn på treningssenter, så jeg starter med veiledningstime i morgen, for å trene styrke og litt kondis.

Jeg er kjempelat, jobber som nattevakt og er mor til en jente på snart 9 år. Så for min egen del og min datters del ønsker jeg å komme i bedre form og finne trivselsvekten min.

Jeg skal ikke gå kurs, men vil gjerne følge på. Det motiverer litt det også, å ha noen andre som skal nå ett mål som kanskje motiverer når det butter i mot :)/> samt tips og råd om kosthold og trening er flott å dele.

Høyde: 159 og vekt 70.6 kg i dag når jeg veide meg. Jeg ønsker å gå ned 9- 10 kg- da skal jeg være fornøyd :D/>

Vi får brette opp armene og sette i gang, dette klarer vi!!!!

 

Hei itta83!

 

Jeg hadde stort sett resignert på at dette ble en blogg, så det er veldig hyggelig å få selskap :) Velkommen skal du være! Jeg ser vi har lik erfaring - ned 10 kg, men så kommer de snikende tilbake etter hvert... Men jeg skjønner du ikke har vært fullt så slapp som meg.

 

Jeg er nok litt enten eller, lat i perioder og sprek i perioder. Det er ikke så mye midt i mellom, så det er nok den balansen jeg burde finne. Med det i tankene har jeg tatt det litt roligere denne uka, særlig fordi motivasjonen er litt sviktende. Men jeg skal på spinning i morgen, og har tenkt å gi rockeringen en runde i kveld. Og så håper jeg på en skikkelig skitur til helga.

 

Det er forresten fint at du nevnte veiledningstime - jeg har også nylig meldt meg inn på senter, og må bestille min. Har drevet på egen hånd så langt, men en må jo ta med seg de goder en har krav på!

 

Det å jobbe nattevakt høres ut som en utfordring, du må vel stadig snu døgnet, og det gjør det kanskje vanskeligere å spise regelmessig, for ikke å snakke om å få nok søvn?

 

Ser du nevner bursdagsselskap i neste post - kos deg masse, og lykke til med å holde deg på matta sånn kalorimessig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei itta83!

 

Jeg hadde stort sett resignert på at dette ble en blogg, så det er veldig hyggelig å få selskap :)/> Velkommen skal du være! Jeg ser vi har lik erfaring - ned 10 kg, men så kommer de snikende tilbake etter hvert... Men jeg skjønner du ikke har vært fullt så slapp som meg.

 

Jeg er nok litt enten eller, lat i perioder og sprek i perioder. Det er ikke så mye midt i mellom, så det er nok den balansen jeg burde finne. Med det i tankene har jeg tatt det litt roligere denne uka, særlig fordi motivasjonen er litt sviktende. Men jeg skal på spinning i morgen, og har tenkt å gi rockeringen en runde i kveld. Og så håper jeg på en skikkelig skitur til helga.

 

Det er forresten fint at du nevnte veiledningstime - jeg har også nylig meldt meg inn på senter, og må bestille min. Har drevet på egen hånd så langt, men en må jo ta med seg de goder en har krav på!

 

Det å jobbe nattevakt høres ut som en utfordring, du må vel stadig snu døgnet, og det gjør det kanskje vanskeligere å spise regelmessig, for ikke å snakke om å få nok søvn?

 

Ser du nevner bursdagsselskap i neste post - kos deg masse, og lykke til med å holde deg på matta sånn kalorimessig! ;)/>

 

Klarte målet mitt i bursdagsselskapet!! 1 kakestykke :)

Hvor mange kcal ligger du på i løpet av dagen? Jeg skal prøve å holde meg til ca 1300 i ukedagene, og 1500 i helgene :)

 

Jeg er nok veldig lik deg...lat i perioder og "sprek" i andre perioder.. Jeg har også brukt rockeringen litt :)

Å gå nattevakt er nok en utfordring, det blir litt kluss med hormonene, og kiloene kommer snikende tilbake. Er veldig svak for det søte, allt som er søtt er min fiende, SÆRLIG SJOKOLADE!Od hva er vel ikke bedre enn kaffe og sjokolade på jobben?! Når man setter seg ned?! Må nok finne et alternativ der...er også allergisk mot en del frukt, så det blir litt begrenset hva jeg kan spise :)

I morgen er planen tredemølle sammen med mannen på f.m :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte målet mitt i bursdagsselskapet!! 1 kakestykke :)/>

Hvor mange kcal ligger du på i løpet av dagen? Jeg skal prøve å holde meg til ca 1300 i ukedagene, og 1500 i helgene :)/>

 

Jeg er nok veldig lik deg...lat i perioder og "sprek" i andre perioder.. Jeg har også brukt rockeringen litt :)/>

Å gå nattevakt er nok en utfordring, det blir litt kluss med hormonene, og kiloene kommer snikende tilbake. Er veldig svak for det søte, allt som er søtt er min fiende, SÆRLIG SJOKOLADE!Od hva er vel ikke bedre enn kaffe og sjokolade på jobben?! Når man setter seg ned?! Må nok finne et alternativ der...er også allergisk mot en del frukt, så det blir litt begrenset hva jeg kan spise :)/>

I morgen er planen tredemølle sammen med mannen på f.m :)/>

 

Gratulerer med måtehold i selskapet! Håper du koste deg også :)

 

Jeg følger meny 2 og ligger på rundt 1650 kcal i snitt med kosemerker og grønnsaker (det står vel egentlig i kursboka at grønnsaker ikke skal medregnes). 1300 kcal er altfor lite for meg. Jeg er ofte småsulten på 1600 også. Forrige uke fungerte det veldig fint med 14 trimpoeng og et snitt på 1650 kcal.

 

Ja, kan tenke meg at nattevakt er en utfordring. Jeg ville ikke ha klart det, er en dårlig sover og sliter veldig med å snu døgnet.

 

Sjokolade er godt, mye annet søtt er også det... ;) Er egentlig veldig glad i boller, vafler og kaker. Nå veksler jeg mellom å unne meg rødvin eller litt mørk sjokolade som frimerker, men prøver ellers å holde meg helt unna godteri og kaker. Hvis vi får en skitur i helgen unner jeg meg en vaffelplate med brunost på til lunsj på markahytta - det føler jeg må være greit. :rolleyes:

 

I dag har jeg vært på spinning, og er sliten. Skal kose meg med frokostblanding til kvelds. Kostholdstieren glapp for meg i dag, for jeg har spist for mye frukt, men det var for å stå i mot kake til kaffen, så jeg tror det var et godt valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med måtehold i selskapet! Håper du koste deg også :)/>

 

Jeg følger meny 2 og ligger på rundt 1650 kcal i snitt med kosemerker og grønnsaker (det står vel egentlig i kursboka at grønnsaker ikke skal medregnes). 1300 kcal er altfor lite for meg. Jeg er ofte småsulten på 1600 også. Forrige uke fungerte det veldig fint med 14 trimpoeng og et snitt på 1650 kcal.

 

Ja, kan tenke meg at nattevakt er en utfordring. Jeg ville ikke ha klart det, er en dårlig sover og sliter veldig med å snu døgnet.

 

Sjokolade er godt, mye annet søtt er også det... ;)/> Er egentlig veldig glad i boller, vafler og kaker. Nå veksler jeg mellom å unne meg rødvin eller litt mørk sjokolade som frimerker, men prøver ellers å holde meg helt unna godteri og kaker. Hvis vi får en skitur i helgen unner jeg meg en vaffelplate med brunost på til lunsj på markahytta - det føler jeg må være greit. :rolleyes:/>

 

I dag har jeg vært på spinning, og er sliten. Skal kose meg med frokostblanding til kvelds. Kostholdstieren glapp for meg i dag, for jeg har spist for mye frukt, men det var for å stå i mot kake til kaffen, så jeg tror det var et godt valg!

 

Synes du er kjempeflink jeg Tulla:)

Unner meg en liten bit sjokolade og en neve potetgull i kveld :)

Og noen glass cola zero..er godt det også :)

Jeg har ikke kommet meg i gang med treningen enda pga. 4 nattevakter denne uka, men neste uke er det fokus på trening :)

Tenkte å starte med treningsstudio 3 dager og en dag ute+ rockering 5 dager :)

 

Har du noen mål for neste uke ?

Hvilken dag har du veiedag? Jeg veier meg tirsdager :)

 

Ha en flott helg med skitur og vaffel med bruost på- det fortjener du når du er så flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er kjempeflink jeg Tulla:)

Unner meg en liten bit sjokolade og en neve potetgull i kveld :)/>

Og noen glass cola zero..er godt det også :)/>

Jeg har ikke kommet meg i gang med treningen enda pga. 4 nattevakter denne uka, men neste uke er det fokus på trening :)/>

Tenkte å starte med treningsstudio 3 dager og en dag ute+ rockering 5 dager :)/>

 

Har du noen mål for neste uke ?

Hvilken dag har du veiedag? Jeg veier meg tirsdager :)/>

 

Ha en flott helg med skitur og vaffel med bruost på- det fortjener du når du er så flink :)/>

 

Takk skal du ha, så hyggelig med oppmuntring! Jeg trenger litt nå, for savner både søtsaker og å spise litt mer <_<

 

Håper du koste deg med sjokolade, potetgull og cola zero. Jeg er veldig glad i cola zero, men kutter nå ned så jeg bare drikker innimellom. Tror ikke at det er helseskadelig, men jeg synes jeg får større appetitt og i hvert fall større søtsug av å drikke mye.

 

Jeg skjønner du har tenkt å trykke til ordentlig med tre ganger på helsestudio. Det hørtes mye ut hvis du har trent lite i det siste? Selv satser jeg på to dager spinning i studio, og så rockering 3 dager med 10-15 minutter strikktrening for overkroppen etterpå.

 

Jeg har veiedag mandager, egentlig veldig fint og disiplinerende å ha det rett etter helgen. Men satser likevel på min brunostvaffel i dag :)

 

Dessverre ser det dårligere ut for morgendagen, for her er det meldt regn :( Jeg har trøstet meg med å melde meg på en Zumba-time, det har jeg ikke prøvd på treningssenter før men tror det blir gøy. Jeg elsker dans i stort sett alle former.

 

Lykke til videre du også! Jeg tar av meg hatten for deg som orker å stå på og satse på tross av nattevaktene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, så hyggelig med oppmuntring! Jeg trenger litt nå, for savner både søtsaker og å spise litt mer <_</>

 

Håper du koste deg med sjokolade, potetgull og cola zero. Jeg er veldig glad i cola zero, men kutter nå ned så jeg bare drikker innimellom. Tror ikke at det er helseskadelig, men jeg synes jeg får større appetitt og i hvert fall større søtsug av å drikke mye.

 

Jeg skjønner du har tenkt å trykke til ordentlig med tre ganger på helsestudio. Det hørtes mye ut hvis du har trent lite i det siste? Selv satser jeg på to dager spinning i studio, og så rockering 3 dager med 10-15 minutter strikktrening for overkroppen etterpå.

 

Jeg har veiedag mandager, egentlig veldig fint og disiplinerende å ha det rett etter helgen. Men satser likevel på min brunostvaffel i dag :)/>

 

Dessverre ser det dårligere ut for morgendagen, for her er det meldt regn :(/> Jeg har trøstet meg med å melde meg på en Zumba-time, det har jeg ikke prøvd på treningssenter før men tror det blir gøy. Jeg elsker dans i stort sett alle former.

 

Lykke til videre du også! Jeg tar av meg hatten for deg som orker å stå på og satse på tross av nattevaktene! :)/>

Jeg skal i vertfall prøve :)

Fikk bøkene fra grete roedekurset som gikk i fjord av min svigerinne...det skal leses på nattevakt i natt om sunn og god mat ;)

Håper du har en fin helg:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var det opp 200 gram på meg. Ikke helt uventet, for det var første dag av den månedlige røde plage, men irriterende likevel. <_<

 

Jeg har målt på alle punkter kurset krever og fått -4 cm i forrige uke, faktisk har jeg gått ned så mye som 6 cm i midjen siden kurset startet (en del var nok manglende magemuskler som blir rocket litt på plass nå). Så jeg får trøste meg med det, tro at det er en del vann i kroppen akkurat nå og satse på at neste ukes resultat er hyggeligere. ;)

 

Du har vel veiedag i dag? Hvordan har det gått med deg? Håper du får et mer oppmuntrende resultat enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var det opp 200 gram på meg. Ikke helt uventet, for det var første dag av den månedlige røde plage, men irriterende likevel. <_</>

 

Jeg har målt på alle punkter kurset krever og fått -4 cm i forrige uke, faktisk har jeg gått ned så mye som 6 cm i midjen siden kurset startet (en del var nok manglende magemuskler som blir rocket litt på plass nå). Så jeg får trøste meg med det, tro at det er en del vann i kroppen akkurat nå og satse på at neste ukes resultat er hyggeligere. ;)/>

 

Du har vel veiedag i dag? Hvordan har det gått med deg? Håper du får et mer oppmuntrende resultat enn meg!

Glemte veiing i går, skal ta det når jeg har sovet etter nattevakten:)

Veiledningstimen var kjempefin, og det kjennes at de finnes muskler både her & der!! Meget stiv etter styrketreningen. Er den verste stivheten borte i morgen skal jeg trene i moegen også:) begynte med 20 minutters sykling, og mange styrkeøvelser.

Er redd for veiedag i morgen...snitt på 1800 kcal sist uke...:(

Håper jeg klarer å være flinkere med kosten denne uka;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye ned i vekt her nei...men har vertfall ikke gått opp mere...

nåværende vekt etter en uke 70.4. Ned 200 g...hehe;)

 

Ned er ned! Gratulerer med det, alle små skritt teller! Til sammen går vi i null (huff...) ;) Men jeg håper på bedre nyheter neste uke, med mindre jeg går amok på hyttetur i helgen da. Det blir en - forhåpentligvis koselig - utfordring. :rolleyes:

 

Så flott at du er i gang med trening! Jeg synes bestandig starten er tøff. Trente i går jeg også, en tøff spinningtime og 20 minutter med rockering da jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned er ned! Gratulerer med det, alle små skritt teller! Til sammen går vi i null (huff...) ;)/> Men jeg håper på bedre nyheter neste uke, med mindre jeg går amok på hyttetur i helgen da. Det blir en - forhåpentligvis koselig - utfordring. :rolleyes:/>

 

Så flott at du er i gang med trening! Jeg synes bestandig starten er tøff. Trente i går jeg også, en tøff spinningtime og 20 minutter med rockering da jeg kom hjem.

Oi!! Du er jo kjempeflink til å trene:))

Spinning har jeg aldri prøvd før...hvor lenge sykler du da?

Her er 10 minutt maxtid med rockering enda ;)

Ble litt styrketrening hjemme i går kveld, da jeg var så sliten etter nattevakten at jeg ikke orket tanken på å ut :) Litt knebøy, rockering, planke, sit-ups og korsryggtrening :)

Nå skal jeg finne sengen etter nok en nattevakt...1 nattevakt igjen nå, så er det helg med familien, det gleder jeg meg VELDIG til :)

 

:blink: natta :P Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg flink i dag;)vært å trenet!! Sykling og styrketrening i dag:)

Håper du koser deg i helga tulla?

Når nok ikke helt målet mitt denne uka,men fra ingen trening til litt trening så er jeg fornøyd!!

Sliter litt med maten enda....vanskelig å holde seg unna godsakene;) så tror ikke det bli den store nedgangen i vekt,men dette er en start:)

Ha en fiiiin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg flink i dag;)vært å trenet!! Sykling og styrketrening i dag:)

Håper du koser deg i helga tulla?

Når nok ikke helt målet mitt denne uka,men fra ingen trening til litt trening så er jeg fornøyd!!

Sliter litt med maten enda....vanskelig å holde seg unna godsakene;) så tror ikke det bli den store nedgangen i vekt,men dette er en start:)

Ha en fiiiin helg:)

 

Hei itta83! Så flott at du er i gang! Trening er viktig og bra.

 

Jeg har hverken vært flink med spising eller trening, men det har vel ikke vært helt krise heller. Jeg har prøvd å ta sunne valg og styre unna de verste fristelsene. Men rundet 2000 kcal lørdag, litt mindre fredag. I dag er jeg mer tilbake på normalen, men det spørs om jeg ikke blir litt i overkant passiv de neste dagene, for vi lekte oss med barna i akebakken i dag, og jeg mistet kontrollen over rumpeakebrettet jeg satt på og havnet under et tre. Er faktisk ikke helt sikker på nøyaktig hvordan jeg slo meg, men først var jeg redd for at jeg var alvorlig skadet, for jeg kjente ingen deler av kroppen og lufta var slått ut av lungene. Etter hvert kom førligheten tilbake og det ser ut til at det har gått bra, men jeg er forslått og har vondt nedover hele ryggsøylen - og litt i bakhodet. Og strever veldig med å bevege meg.

 

Jaja. Vet ikke om jeg kommer meg noe sted i morgen, så det spørs om det blir noen vektrapport. Får bare håpe at dette går fort over. Det som bekymrer meg mest er vinterferieturen med datteren min, men forhåpentligvis er jeg mobil igjen ganske raskt.

 

Bortsett fra uhellet var det en kjempekoselig helg med gode venner og jevngamle barn som lekte fint sammen. Får bare være mer måteholden med aking en annen gang... når jeg er sånn en kløne! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei itta83! Så flott at du er i gang! Trening er viktig og bra.

 

Jeg har hverken vært flink med spising eller trening, men det har vel ikke vært helt krise heller. Jeg har prøvd å ta sunne valg og styre unna de verste fristelsene. Men rundet 2000 kcal lørdag, litt mindre fredag. I dag er jeg mer tilbake på normalen, men det spørs om jeg ikke blir litt i overkant passiv de neste dagene, for vi lekte oss med barna i akebakken i dag, og jeg mistet kontrollen over rumpeakebrettet jeg satt på og havnet under et tre. Er faktisk ikke helt sikker på nøyaktig hvordan jeg slo meg, men først var jeg redd for at jeg var alvorlig skadet, for jeg kjente ingen deler av kroppen og lufta var slått ut av lungene. Etter hvert kom førligheten tilbake og det ser ut til at det har gått bra, men jeg er forslått og har vondt nedover hele ryggsøylen - og litt i bakhodet. Og strever veldig med å bevege meg.

 

Jaja. Vet ikke om jeg kommer meg noe sted i morgen, så det spørs om det blir noen vektrapport. Får bare håpe at dette går fort over. Det som bekymrer meg mest er vinterferieturen med datteren min, men forhåpentligvis er jeg mobil igjen ganske raskt.

 

Bortsett fra uhellet var det en kjempekoselig helg med gode venner og jevngamle barn som lekte fint sammen. Får bare være mer måteholden med aking en annen gang... når jeg er sånn en kløne! :blink:/>

 

Huff da...det hørtes ikke særlig ut:( du må ha god bedring!!

Jeg gruver til vekt i morgen...har ett kcalinntak på gjennomsnitt 1500 uka som har vært,så etter tallene skal jeg ha gått ned,men sliter med ubalanse av hormoner,så jeg tipper vekta ikke er snill med meg i morgen:( håper på å klare å holde motet oppe etter veiing slik at jeg kommer meg på trening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen stor vektnedgang :(/> fra 70,4 til 70,3 på 1 uke...

jaja...håper på bedre tall neste uke :)/>

Håper det går bra med deg tulla:)

Ned er ned, iallfall! :) Men jeg skjønner at du ville ha ønsket deg mer. Med tålmodighet må det gå etter hvert. Masse lykke til med å holde motet oppe og fortsette å jobbe med saken! Hva betyr det at du sliter med ubalanse i hormonene? Har du en stoffskiftesykdom?

 

Jeg tror ikke jeg har noen særlig nedgang jeg heller, men kom meg ikke på kurs mandag. Dermed må det vente til over vinterferien med oppdatering av "offisiell" vekt. Får prøve å gjøre så godt jeg kan uten trim, så jeg iallfall ikke går opp.

 

I går tilbrakte jeg dagen på sykehus, for det hogg til nede i korsryggen da jeg skulle opp om natta. Det viser seg at jeg faktisk har et kompresjonsbrudd i ryggen, men det er veldig stabilt og påvirker hverken bein eller indre organer, så jeg er sendt hjem med sterke smertestillende og beskjed om å ta det med ro en stund, men at jeg neppe risikerer å gjøre bruddet verre.

 

De mener jeg skal klare å reise på ferie med eldstedatteren min mandag, så da satser jeg på det. Neppe ideelt i forhold til vektnedgang, men forhåpentligvis vil datteren min kose seg veldig på tur, for vi skal reise med en familie hvor hun og datteren der er gode venninner. Moren og jeg skravler også godt, så jeg regner med å kose meg jeg også :) Bare ryggen ikke krangler for mye. Er mest spent på madrassen... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...