Gå til innhold

Opp i form og ned i vekt - nærmere 10 kg?


Gjest Tulla69
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Tulla69

Takk for hyggelig svar :)/>

Skal prøve å komme meg på trening igjen til uka... allt har bare sklidd ut:(

Men i dag satte jeg meg ned for å skrive en liten plan i forhold til matinntak, kanskje prøve litt mer lavkarbo mat, samt PRØVE å kutte ned på det søte :)/>

Holder også på å trapper ned på medisin som jeg mistenker er noe av grunnen til at jeg har gått opp i vekt, samt at jeg ikke går ned noe- cipralex...

Her er det arbeidshelg...God helg Tulla :)/>

 

Itta

Hei! Ja, kanskje medisinen har gjort det vanskeligere for deg? Men det er vel også en grunn til at du tar den som kanskje er med på å gjøre ting vanskeligere også? Håper du trapper ned fordi du opplever bedring!

 

Sikkert veldig lurt å ha en plan på matinntak, jeg opplever at jeg bruker mindre energi på å tenke på mat og blir mindre fristet hvis jeg vet akkurat hva jeg har tenkt å spise.

 

Jeg synes ofte det er tungt å komme seg på trening, men føler meg jo mye bedre når det er unnagjort. Hvis det er så at du sliter litt med angst eller depresjon (det er det cipralex er mot, er det ikke?) er vel fysisk aktivitet noe som kan hjelpe godt? Men jeg skjønner godt at det er tungt å komme i gang. For meg har det også vært tyngre enn ventet denne gangen, jeg savner den overskuddsfølelsen og treningsgleden jeg hadde trodd skulle komme relativt raskt. Ryggbruddet har vel kanskje ikke hjulpet, og i dag kjenner jeg det noe mer (støvsuget i går, og det likte ikke ryggen) og føler meg litt grinete og nedpå :(

 

Jaja, jeg har gått en liten tur med mannen i sola og skal prøve min egen medisin senere - har booket spinningtime på treningssenteret kl 16. Etterpå blir forhåpentligvis alt så meget bedre... ;)

 

Masse lykke til itta, ikke glem å ta vare på deg selv og passe på å gjøre ting som gir overskudd og glede! Bare litt synd at for enkelte av oss blir det litt for ofte koblet til mat... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, kanskje medisinen har gjort det vanskeligere for deg? Men det er vel også en grunn til at du tar den som kanskje er med på å gjøre ting vanskeligere også? Håper du trapper ned fordi du opplever bedring!

 

Sikkert veldig lurt å ha en plan på matinntak, jeg opplever at jeg bruker mindre energi på å tenke på mat og blir mindre fristet hvis jeg vet akkurat hva jeg har tenkt å spise.

 

Jeg synes ofte det er tungt å komme seg på trening, men føler meg jo mye bedre når det er unnagjort. Hvis det er så at du sliter litt med angst eller depresjon (det er det cipralex er mot, er det ikke?) er vel fysisk aktivitet noe som kan hjelpe godt? Men jeg skjønner godt at det er tungt å komme i gang. For meg har det også vært tyngre enn ventet denne gangen, jeg savner den overskuddsfølelsen og treningsgleden jeg hadde trodd skulle komme relativt raskt. Ryggbruddet har vel kanskje ikke hjulpet, og i dag kjenner jeg det noe mer (støvsuget i går, og det likte ikke ryggen) og føler meg litt grinete og nedpå :(/>

 

Jaja, jeg har gått en liten tur med mannen i sola og skal prøve min egen medisin senere - har booket spinningtime på treningssenteret kl 16. Etterpå blir forhåpentligvis alt så meget bedre... ;)/>

 

Masse lykke til itta, ikke glem å ta vare på deg selv og passe på å gjøre ting som gir overskudd og glede! Bare litt synd at for enkelte av oss blir det litt for ofte koblet til mat... :rolleyes:/>

Fikk cipralex for ett år siden, da jeg hadde en mild depresjon..

Etter det har jeg gått på den pga. hormonene og MEGA PMS! :) De bruker cipralex mot dette når man ikke kan bruke p piller eller annen hormonell behandling når man prøver å bli gravid. Men vinningen går opp i spinningen for min del når jeg bare går opp i vekt og vekta ikke rikker seg..! :) Så nå skal jeg prøve uten å se om det kanskje hjelper litt :)

Så får vi se da :)

Jeg er kjempelat og har masse unskyldninger for å ikke komme meg på trening ;) men nå SKAL jeg !

Itta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Fikk cipralex for ett år siden, da jeg hadde en mild depresjon..

Etter det har jeg gått på den pga. hormonene og MEGA PMS! :)/> De bruker cipralex mot dette når man ikke kan bruke p piller eller annen hormonell behandling når man prøver å bli gravid. Men vinningen går opp i spinningen for min del når jeg bare går opp i vekt og vekta ikke rikker seg..! :)/> Så nå skal jeg prøve uten å se om det kanskje hjelper litt :)/>

Så får vi se da :)/>

Jeg er kjempelat og har masse unskyldninger for å ikke komme meg på trening ;)/> men nå SKAL jeg !

Itta :P/>

PMS er slitsomt. Har du smerter? Jeg har slitt en del med humør og søtsug, og fortsatt må jeg spørre meg selv hvorfor livet virker så svart noen ganger og minne meg på at mensen er noen dager unna... ;) Søtsuget har minket de siste årene, dvs. jeg kjenner ikke noe mer til det i dagene før mensen enn ellers.

 

Det blir spennende å se om det går fint for deg å gå av cipralex da. Kjenner jeg er litt skeptisk til slike medisiner, og synes noen leger er litt kjappe til å skrive dem ut. Jeg har også vært mildt deprimert, men tok ikke i mot tilbud om medisin, jeg fant et gruppeterapitilbud jeg syntes fungerte i stedet. Hjalp medisinen deg godt i fjor?

 

Vi får motivere hverandre til trening, jeg er lei kjenner jeg, men kom meg på spinning i går som planlagt. Fikk dotter i ørene av en instruktør som ikke ville skru ned volumet på mikrofonen enda jeg ba ham om det <_< Jeg sa fra om det i ekspedisjonen etterpå, og fikk beskjed om at jeg ikke var den første som syntes det var plagsomt. Jeg kan ikke skjønne hvorfor han ikke bare kunne justere ned litt.

 

Vel, det er søndag, været er (foreløpig) ganske bra og det nærmer seg frokost. Ha en riktig god søndag itta! På mitt program i dag står lekepark (evt. lekeland inne hvis været slår seg vrangt) med vennefamilie med jevngammelt yngstebarn. Det blir nok hyggelig. :)

 

Vi skal på kafe til lunsj og pizzarestaurant til middag, så jeg får prøve å finne sunne valg men gi opp kaloritelling i dag - det blir jo i så fall bare gjetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PMS er slitsomt. Har du smerter? Jeg har slitt en del med humør og søtsug, og fortsatt må jeg spørre meg selv hvorfor livet virker så svart noen ganger og minne meg på at mensen er noen dager unna... ;)/>/>/>/> Søtsuget har minket de siste årene, dvs. jeg kjenner ikke noe mer til det i dagene før mensen enn ellers.

 

Det blir spennende å se om det går fint for deg å gå av cipralex da. Kjenner jeg er litt skeptisk til slike medisiner, og synes noen leger er litt kjappe til å skrive dem ut. Jeg har også vært mildt deprimert, men tok ikke i mot tilbud om medisin, jeg fant et gruppeterapitilbud jeg syntes fungerte i stedet. Hjalp medisinen deg godt i fjor?

 

Vi får motivere hverandre til trening, jeg er lei kjenner jeg, men kom meg på spinning i går som planlagt. Fikk dotter i ørene av en instruktør som ikke ville skru ned volumet på mikrofonen enda jeg ba ham om det <_</>/>/>/> Jeg sa fra om det i ekspedisjonen etterpå, og fikk beskjed om at jeg ikke var den første som syntes det var plagsomt. Jeg kan ikke skjønne hvorfor han ikke bare kunne justere ned litt.

 

Vel, det er søndag, været er (foreløpig) ganske bra og det nærmer seg frokost. Ha en riktig god søndag itta! På mitt program i dag står lekepark (evt. lekeland inne hvis været slår seg vrangt) med vennefamilie med jevngammelt yngstebarn. Det blir nok hyggelig. :)/>/>/>/>

 

Vi skal på kafe til lunsj og pizzarestaurant til middag, så jeg får prøve å finne sunne valg men gi opp kaloritelling i dag - det blir jo i så fall bare gjetting.

HAHA... Hørtes slitsomt ut :)/ Dotter i ørene etter trening ;)

Ja, cipralex har hjulpet meg veldig :

Er spennt på å slutte med den, men tiden får vise :

VET jeg må trene hvis jeg skal klare å holde humøret noen lunde ;)

Snart er arbeidsuka ferdig for meg, og jeg skal unne med 2 dager fri :) Da står venner, familie og trening på tapeten :)

 

Ha en fin uke Tulla :)

 

Itta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Da var kurset unnagjort, og det var stillstand på vekta denne uka. Som forventet etter snikveiingen hjemme før jeg dro - jeg fryktet faktisk at vekta skulle vise litt opp.

 

Tror du har helt rett i at det blir viktig å trene, så lykke til med det! :) Vi får heie hverandre frem. Kanskje vi skulle rapportere trening her inne for å motivere oss?

 

Håper du koser deg på fridagene dine - for meg har jo uka såvidt begynt, og det kjenner jeg godt... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned i vekt denne uka!!

Fra 70,6-70,4:) ikke så mye, men ned er ned :) 2treningsøkter unnagjort denne uka også, og en ny venter i morgen :)

Hvordan kommer jeg meg inn for å gjøre om vekta på tickerfactory?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Ned i vekt denne uka!!

Fra 70,6-70,4:) ikke så mye, men ned er ned :) 2treningsøkter unnagjort denne uka også, og en ny venter i morgen :)

Hvordan kommer jeg meg inn for å gjøre om vekta på tickerfactory?!

Gratulerer med nedgang og treningsøkter! :D

 

Det var en flott ticker! Ble litt misunnelig... :lol:

Jeg har også hatt trøbbel med å komme inn og endre, så min løsning var å laste ned appen deres og gjøre det via mobilen. Jeg har Android-telefon, men det går sikkert hvis du har Iphone også. Kan imidlertid hende du må lage tickeren igjen først...

 

Via mobilen kan du både legge inn nye data og endre tickeren underveis, og det virker mye enklere enn å gjøre det via nettsidene (som jeg altså heller ikke fikk til ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Søndag morgen, og jeg er blitt "slankere" i signaturen. Jeg har innsett at kursvekta ikke vil følge meg videre i livet, og justert til morgenvekt naken på hjemmevekta. Det er ca et og et halvt kilo mindre, så jeg har korrigert bakover for det - kan ikke ha et kunstig vekthopp på -1,5 kg denne uka ;)

 

Dermed tok jeg målet mitt en kilo ned også. Vil gjerne lande ca på 65 kg med en kilo slingringsmonn opp og ned. Men da må jeg nok være mer motivert enn jeg har vært denne uka. Nå tenker jeg nok mest på den kommende operasjonen - for ikke å snakke om om jeg i det hele tatt får tatt den (huset er fullt av sykdom, mannen er sørpe forkjølet, minsten har vært forkjølet en stund og nå lurer jeg på om hun har fått vannkopper bare for å toppe det hele). :(

 

Denne uka har derfor mer vært i hold vekten-ånd, og i går var mannen og jeg på tapasbar i hyggelig lag. Lenge siden sist nå! Jeg droppet fokus på kalorier og drakk vin, spiste tapas og hygget meg. Det ble likevel ikke noe enormt inntak, og vi rundet av kvelden med å gå på nattklubb og danse, så det var vel ikke den største utskeielsen jeg kunne funnet på, men veldig koselig! :D

 

Håper du også har en hyggelig helg itta, det hørtes ut som du var inne i en god treningsstim, så jeg satser på at du fortsatt er i farta! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Morgenvekta var ikke så snill med meg i dag :(

 

Har spist mer noen dager i uka som gikk, men føler fortsatt at det totale regnskapet burde gå i minus. Kanskje tar jeg likevel feil, for jeg målte en halv cm mer rundt baken - alt annet var på stedet hvil. Trøsten er at vekta antydet at jeg har mye vann i kroppen. Får skjerpe fokus, men håper likevel at jeg blir straffet litt av mensen som nærmer seg! :rolleyes:

 

Ellers har jeg innsett at den største fokustyven, operasjonen jeg må gjennom, må utsettes en måned - jeg har sår hals og litt feber i dag, og dermed var det ingen bønn, jeg måtte avlyse. De slipper meg ikke i nærheten av en operasjonssal forkjølet, og jeg blir ikke bra nok på tre knappe dager, det vet jeg av erfaring. :(

 

Spent på hvordan det går med deg itta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenvekta var ikke så snill med meg i dag :(/>

 

Har spist mer noen dager i uka som gikk, men føler fortsatt at det totale regnskapet burde gå i minus. Kanskje tar jeg likevel feil, for jeg målte en halv cm mer rundt baken - alt annet var på stedet hvil. Trøsten er at vekta antydet at jeg har mye vann i kroppen. Får skjerpe fokus, men håper likevel at jeg blir straffet litt av mensen som nærmer seg! :rolleyes:/>

 

Ellers har jeg innsett at den største fokustyven, operasjonen jeg må gjennom, må utsettes en måned - jeg har sår hals og litt feber i dag, og dermed var det ingen bønn, jeg måtte avlyse. De slipper meg ikke i nærheten av en operasjonssal forkjølet, og jeg blir ikke bra nok på tre knappe dager, det vet jeg av erfaring. :(/>

 

Spent på hvordan det går med deg itta! :)/>

 

Hei:)

Her har det egentlig ikke gått så bra...er kjempedeppa etter å ha slutta med medisinen, så den har jeg starta på igjen:(

Og når jeg er deppa så SPISER jeg :((((

Men jeg skal fortsette, og håper det skal gå bedre igjen :)

Er så lei av å være tykk, det styrer hele livet mitt...vil liksom gjemme meg bort:( er lei meg og sur, men det blir nok bedre igjen :)

Håper det går bra med deg!?

Stillestand på vekta denne uka...mensen:)

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei:)

Her har det egentlig ikke gått så bra...er kjempedeppa etter å ha slutta med medisinen, så den har jeg starta på igjen:(

Og når jeg er deppa så SPISER jeg :(/>(((

Men jeg skal fortsette, og håper det skal gå bedre igjen :)/>

Er så lei av å være tykk, det styrer hele livet mitt...vil liksom gjemme meg bort:( er lei meg og sur, men det blir nok bedre igjen :)/>

Håper det går bra med deg!?

Stillestand på vekta denne uka...mensen:)

God helg:)

Hei! Uff, dette hørtes ikke godt ut. Stor trøsteklem fra meg. :)

 

Jeg vet hva du mener når du føler at vekta tar hele fokuset, men det er jo egentlig bare tull sett fra andres synspunkt - de tenker jo på deg som person, ikke på kiloene. Og så stor er du da slett ikke!

 

Mensen hjelper vel sikkert heller ikke - jeg ser iallfall svart på det meste rundt den tiden av måneden... :rolleyes:

 

Med meg går det litt opp og ned. Er litt oppgitt over operasjonen som måtte utsettes, for jeg gruer meg til den. Og er ikke helt på topp helsemessig ennå heller - jeg er liksom småsyk uten at det helt slår ut. Hostet og var snuete i natt, men så merker jeg nesten ingenting i dag igjen. Merkelig dette.

 

I dag har det forresten definitivt vært slankepause, med sjampanje, rødvin, biff (i og for seg sunt akkurat det) og sjokoladefondant - i mindre porsjon enn de andre, men dog. Det blir utskei i morgen også, med kveite, hvitvin og panna cotta, for ikke å snakke om mer sjampanje (skrives det egentlig sånn? Ser merkelig ut). Vi feirer nemlig 80-årsdag over to dager denne helgen.

 

Håper humøret og pågangsmotet ditt kommer seg i løpet av helgen, itta! Og at vårsola er på plass i morgen også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei itta!

 

Hvordan går det med deg? Føler du deg bedre igjen?

 

Med meg er det stillstand på vekta denne uka også, faktisk et par hundre gram opp i morges <_<

 

Jeg har nok spist mer for å holde vekta enn å gå ned den siste knappe uka, og det har blitt mindre trening, for jeg har jo hanglet litt. Så det finnes vel en forklaring på elendigheta ;)

 

I dag var jeg i sportsbutikk - tenkte jeg skulle muntre meg opp med litt nytt treningstøy. Formen er stigende igjen også, så jeg har bestilt spinning på helsestudio i kveld, og spist "riktig" så langt i dag. Får prøve å snu trenden! Ble også litt motivert av å kjøpe en mindre størrelse treningstøy enn jeg kanskje hadde trodd :)

 

Håper du gir livstegn fra deg - lurer jo på hvordan du har det da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei itta!

 

Hvordan går det med deg? Føler du deg bedre igjen?

 

Med meg er det stillstand på vekta denne uka også, faktisk et par hundre gram opp i morges <_</>/>/>/>/>

 

Jeg har nok spist mer for å holde vekta enn å gå ned den siste knappe uka, og det har blitt mindre trening, for jeg har jo hanglet litt. Så det finnes vel en forklaring på elendigheta ;)/>/>/>/>/>

 

I dag var jeg i sportsbutikk - tenkte jeg skulle muntre meg opp med litt nytt treningstøy. Formen er stigende igjen også, så jeg har bestilt spinning på helsestudio i kveld, og spist "riktig" så langt i dag. Får prøve å snu trenden! Ble også litt motivert av å kjøpe en mindre størrelse treningstøy enn jeg kanskje hadde trodd :)/>/>/>/>/>

 

Håper du gir livstegn fra deg - lurer jo på hvordan du har det da! :)/>/>/>/>/>

 

Hei Tulla :)/>/>/>/>

Beklager at jeg har vært så lite aktiv her inne, men det har vært litt hektisk den siste tiden. Hjelper familie å flytte & male, og pusser opp litt hjemme også :)Godt at det er vår, og litt som skjer hele tiden også :)/>/>/>/> Formen er stigende igjen etter å ha begynt med medisinen igjen. Vekta er den samme tror jeg :)/>/>/>/> Skal sjekke neste Tirsdag tenkte jeg. Har ikke blitt så mye spising somfør da det er mye å henge fingrene i- men det er jo positivt...:)/>/>/>/> Det negative er at jeg har trenet lite, men det blir igjen :)/>/>/>/>

Flink du er da, som kunne kjøpe en størrelse mindre- håper det skjer meg om en stund også :)/>/>/>/> Har en kjole jeg skal inn i til et bryllup i August- skjerpings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei Tulla :)

Beklager at jeg har vært så lite aktiv her inne, men det har vært litt hektisk den siste tiden. Hjelper familie å flytte & male, og pusser opp litt hjemme også :) Godt at det er vår, og litt som skjer hele tiden også :) Formen er stigende igjen etter å ha begynt med medisinen igjen. Vekta er den samme tror jeg :) Skal sjekke neste Tirsdag tenkte jeg. Har ikke blitt så mye spising somfør da det er mye å henge fingrene i- men det er jo positivt...:) Det negative er at jeg har trenet lite, men det blir igjen :)

Flink du er da, som kunne kjøpe en størrelse mindre- håper det skjer meg om en stund også :) Har en kjole jeg skal inn i til et bryllup i August- skjerpings

Hei itta!

Så godt at du føler deg bedre igjen! Jeg må le, du sier at du ikke trener, men det høres ut som om du har en mildt sagt travel hverdag. Hvis du virkelig også får spist lite ville jeg tro du ser forskjell på vekta neste gang du går på den! :)

Jeg har skjerpet inn kostholdet de siste par dagene, og må nok bare fortsette på den måten. Det gjenstår å se om det er lettere sagt enn gjort ;) Foreløpig virker synet av meg selv bakfra i prøverommet godt som motivasjon - det så annerledes ut sist jeg gjorde det samme. Jeg kan ikke skli tilbake i den større kroppen igjen med en gang!

Du får ta frem kjolen din og titte på den med jevne mellomrom du da! Men med nok oppussing skal du se dette går veien... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Jeg har veid meg i morges, og er veldig fornøyd med en kilo ned fra forrige uke :D

 

Har skjerpet inn fokus denne uka, og det var nok også mindre vann i kroppen enn forrige uke. Så er det bare å brette opp ermene og stå på videre. Det kommer ikke av seg selv dette, men det gir motivasjon å se resultater! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden du har gitt lyd fra deg, itta - jeg håper du har det bra? Med flytting, oppussing og det hele?

 

Jeg har tatt en søndagsvekt som inngang i påsken, siden vi reiser bort i formiddag. Vekta å forsvare er dermed 67,9. Utfordringen blir å holde den, ikke gå ned lenger, for det er både bursdag, hyttekos og påskegodter i vente. Men forhåpentligvis blir det en aktiv påske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest lilletrille83

Lenge siden du har gitt lyd fra deg, itta - jeg håper du har det bra? Med flytting, oppussing og det hele?

 

Jeg har tatt en søndagsvekt som inngang i påsken, siden vi reiser bort i formiddag. Vekta å forsvare er dermed 67,9. Utfordringen blir å holde den, ikke gå ned lenger, for det er både bursdag, hyttekos og påskegodter i vente. Men forhåpentligvis blir det en aktiv påske! :)/>

 

Hei Tulla :)

Er tilbake etter en lang pause fra alt med vekt og trening...har vært helt kaos på hjemmebane...sykdom og forviklinger...så påska har vært lang!

Nå har jeg satt ny startdato,nytt navn ny vekt og nytt mål- en ny start!

Vekta mi har jo ikke minka i det hele tatt siden jeg startet å "snakke" med deg her inne...

Nå har jeg håp om at et press om at jeg skal inn i en fin kjole som forlover skal holde motet oppe for å gå ned noen kg :) Så vi får se om det bare blir med snakket eller om jeg klarer å gjennomføre noen av kg vertfall :)

Ser det går bra med deg og din vekt- du er KJEPMPEFLINK!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tulla :)/>

Er tilbake etter en lang pause fra alt med vekt og trening...har vært helt kaos på hjemmebane...sykdom og forviklinger...så påska har vært lang!

Nå har jeg satt ny startdato,nytt navn ny vekt og nytt mål- en ny start!

Vekta mi har jo ikke minka i det hele tatt siden jeg startet å "snakke" med deg her inne...

Nå har jeg håp om at et press om at jeg skal inn i en fin kjole som forlover skal holde motet oppe for å gå ned noen kg :)/> Så vi får se om det bare blir med snakket eller om jeg klarer å gjennomføre noen av kg vertfall :)/>

Ser det går bra med deg og din vekt- du er KJEPMPEFLINK!!! :lol:/>

Hei itta/lilletrille! Du har vært litt selvkritisk med det nye nicket ditt, synes jeg ;)

 

Så hyggelig å høre fra deg igjen! Høres ut som om du har hatt det slitsomt, så det er flott å se at du har pågangsmotet i behold. Gratulerer med forloververvet, da har du et fint mål. Når står bryllupet?

 

Tusen takk for ros! Føler kanskje jeg fortjener den litt mindre etter påske... :rolleyes: Det ble litt ekstra mat og påskegodterier. Også ekstra bevegelse, så jeg tror ikke jeg har gått så mye opp, men noen hundre gram må jeg nok regne med - håper det ikke er for mange :unsure:

 

Ellers har jeg en operasjon jeg skal gjennom på torsdag (ikke ryggrelatert, men kommer til å medføre mye smerter i etterkant) og har antakelig klart å pådra meg en betennelse i øvre del av ryggen, så akkurat nå synes jeg det er litt mye. Det spørs om kosthold kommer til å havne litt i bakleksa den første tiden. Det er kanskje din tur til å dra fra! Masse lykke til med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrille83

Huff da...stakkars deg som skal opperere..håper det ordner serg fort igjen ;)

Ang.nytt nick så føler jeg meg som en lilletrille ;) hehe:) Kort og småtykk!! :lol:

Men nå må det skjerpes...inn i kjole til August, og det venter en sydentur til Kypros i slutten på August:) Bryllupet skal være 23.August :o

Vært litt lite rørelse en stund nå, så føler meg tung i stompen, hardt å komme igang igjen- phu :P

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da...stakkars deg som skal opperere..håper det ordner serg fort igjen ;)/>

Ang.nytt nick så føler jeg meg som en lilletrille ;)/> hehe:) Kort og småtykk!! :lol:/>

Men nå må det skjerpes...inn i kjole til August, og det venter en sydentur til Kypros i slutten på August:) Bryllupet skal være 23.August :o/>

Vært litt lite rørelse en stund nå, så føler meg tung i stompen, hardt å komme igang igjen- phu :P/>

 

Ha en fin kveld :)/>

Takk, nå er operasjonen overstått og det går foreløpig fint, men de neste dagene kommer til å gi mer av en pekepinn på hvor slitsomt dette vil bli. Jeg har fått høre at jeg må regne med alt fra to uker til tre måneder med smerter :blink:

 

Ja, det er tungt å komme i gang når en har vært passiv en stund, men det blir deilig når du først har krysset dørstokkmila! Har du fått begynt å trene ennå? Ellers har du jo litt av en gulrot da, skjønner jeg deg rett når jeg tror bryllupet skal stå på Kypros? :)

 

Slutten av august er egentlig en fin tid sånn rent slankemessig - da får du motivasjon til å holde fokus gjennom sommermånedene, alltid en utfordring. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrille83

Takk, nå er operasjonen overstått og det går foreløpig fint, men de neste dagene kommer til å gi mer av en pekepinn på hvor slitsomt dette vil bli. Jeg har fått høre at jeg må regne med alt fra to uker til tre måneder med smerter :blink:/>

 

Ja, det er tungt å komme i gang når en har vært passiv en stund, men det blir deilig når du først har krysset dørstokkmila! Har du fått begynt å trene ennå? Ellers har du jo litt av en gulrot da, skjønner jeg deg rett når jeg tror bryllupet skal stå på Kypros? :)/>

 

Slutten av august er egentlig en fin tid sånn rent slankemessig - da får du motivasjon til å holde fokus gjennom sommermånedene, alltid en utfordring. :lol:/>

 

Hei:)

Bryllupet er 23 August,men reiser sammen med familien min etter det:)

Lite trening bare gåturer har jeg fått til denne uka, men håper treningsmotivasjonen kommer over meg igjen. Har gått bedre med mat og klart å holde meg så godt som unna søtsaker den siste uka...måtte det vare;)

Håper du slipper å plages for mye med ryggsmertene....

God helg til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Bryllupet er 23 August,men reiser sammen med familien min etter det:)

Lite trening bare gåturer har jeg fått til denne uka, men håper treningsmotivasjonen kommer over meg igjen. Har gått bedre med mat og klart å holde meg så godt som unna søtsaker den siste uka...måtte det vare;)

Håper du slipper å plages for mye med ryggsmertene....

God helg til deg

Hei! Først bryllup og så sydentur er heller ikke å forakte ;)

 

Gåturer er en bra begynnelse, så kan du utvide når du orker. Tross alt er det maten som er den viktigste faktoren når du ønsker å gå ned.

 

Selv har jeg litt annet fokus akkurat nå, men prøver å være litt fornuftig. Det er ikke ryggsmerter som er verst nå - inngrepet hadde faktisk ingenting med ryggbruddet å gjøre, dette er bare våren da jeg får det meste <_<

 

Men nå må jeg bare regne med noen litt pinefulle uker, og så er det verste forhåpentligvis overstått. For denne gang, iallfall! :rolleyes:

 

Riktig god søndag til deg, og tvi tvi med å fortsatt holde fokus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrille83

Hei! Først bryllup og så sydentur er heller ikke å forakte ;)/>

 

Gåturer er en bra begynnelse, så kan du utvide når du orker. Tross alt er det maten som er den viktigste faktoren når du ønsker å gå ned.

 

Selv har jeg litt annet fokus akkurat nå, men prøver å være litt fornuftig. Det er ikke ryggsmerter som er verst nå - inngrepet hadde faktisk ingenting med ryggbruddet å gjøre, dette er bare våren da jeg får det meste <_</>

 

Men nå må jeg bare regne med noen litt pinefulle uker, og så er det verste forhåpentligvis overstått. For denne gang, iallfall! :rolleyes:/>

 

Riktig god søndag til deg, og tvi tvi med å fortsatt holde fokus! :)/>

 

Ned 100 g på en uke her...haha...

mere gåturer og mindre mat:) slik blir det denne uka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 100 g på en uke her...haha...

mere gåturer og mindre mat:) slik blir det denne uka :-)

Ned er ned! Og det høres ut som du har en god plan for uka. Lykke til! :)

 

Jeg er nesten tilbake til før-påske-vekt - registerte 68.0 kg i går. Men denne uka er fokus på å holde fordøyelsessystemet i gang etter operasjonen. Jeg er sykmeldt og har masse tid, så planen er mye bevegelse og nok og riktig mat (masse fiber, mye grønnsaker og frukt og kun syrnede melkeprodukter). Om det blir nedgang av det vet jeg ikke, men oppgang håper jeg da ikke det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...