Gå til innhold

Ned 17 kg i løpet av året, og så bli der!!!


Gjest Krille
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å stikke innom her jeg også. Jeg har vært her før for noen år siden, og nå prøver jeg igjen. Jeg er 38 år, har tre barn og startvekten var 87 kg. Gikk ned 0,5 kg første uken. (se jeg skrev ikke "bare"). Jeg bor i USA, med alle de utfordringer det fører med seg,

 

Jeg begynte på kurs i januar, og er inni min 2 uke. Jeg liker å trene, jeg trener på helsestudio og jogger, samt går tur. Jeg har utfordret meg selv i år, og har nå tatt mine to første timer på boot camp.

 

Jeg har forsøkt å nå dette målet mitt nå i snart 15 år, og vet egentlig ikke hvordan jeg skal få det til. Men, denne gangen skal jeg gi meg selv tid. Jeg skal ikke fokusere på alt jeg ikke får til, men jeg skal skryte uhemmet av meg selv når jeg lykkes. F. eks å prøve boot camp eller ikke drikke light brus en dag.

 

Ingen ting skal være for lite å skryte av, hva en har spist eller ikke spist, det en har trent eller gått, hva en har sagt nei takk til, hva en har tenkt eller ikke tenkt osv, osv.

 

Så de som vil være med her og heie på seg selv, meg og hverandre, bli med! Legg gjerne inn en melding om hva som har gått bra. Den aller minste ting er den største seier, la oss bygge stein og stein og vise hverandre hva vi er god på!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest vannmann

Hei. Er 38 år, samboer og har 3 barn. Har prøvd å gå ned i vekt mange ganger, klarer det en stund, men så sklir ting ut og så er man tilbake ved utgangspunktet igjen. Men nå er de nok, vil ned og bli der. Har gått to kurs tidligere, så vet hva som skal til. Begynte med min livsendring for to uker siden og har gått ned 2,3 kg. Veiedag på mandager, så jeg holder meg i skinnet i helgene. Startvekta var 80,4, er bare 1,64 høy. Prøver å få inn i hodet mitt at dette er en livsstilendring og ikke en slankekur....så tar endringene gradvis. Vil gjerne være med og heie på deg.

 

Vannmann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt Vannman. Veldig hyggelig med selskap. Vår historie høres like ut. Jeg er veldig god i å henge meg opp i det jeg ikke får til, så derfor ekstra fokus på det jeg lykkes med denne gangen. Jeg innser at denne livstil endringen tar tid, og må bare gi meg litt tid i starten. Jeg ser at jeg ikke går ned mye nå, og det irriterer meg, men jeg må bare tenke at jeg tar det igjen om en stund når jeg har kommet litt inn i rytmen. 0,5 ned er bedre enn ingen ting ned.

 

Minn seier i dag: gikk på treningssenteret selv om jeg ikke hadde noen å gå med og selv om jeg like gjerne kunne godt en tur rundt vannet som jeg så ofte gjør. Dermed ble det både styrke og kardio i dag. Glad for det nå:)/>.

 

Jeg vil heie på deg også, har du egen tråd? Visst ikke deler jeg gjerne på denne altså:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan eg snike meg inn her?? Håpløst matvrak med noen kilo for mye.... 167 høy og 80 blanke kilo... :( 43 år og to barn i barneskolealder.

Jobber med mat, elsker mat og er en racer til å småspise...ting bare forsvinner inn i munnen uten at eg merker det. plukker litt her og der på jobb og hjemme..den halve brødskiva ungene ikke spiste, litt potetgull som sambo setter frem på kvelden, en bitteliten sjokolade til kaffen, smaker litt ekstra på maten på jobb.. vanskelig å si nei på kaffebesøk...og veldig glad i vin, fredag og lørdag :-)sambo og eg deler en flaske til en litt sen middag fredag og lørdag..ikke nødvendigvis fet mat..heller magert kjøtt og sjømat.

Har gått ned i vekt m hell for flere år siden..men men blir verre og verre. Prøvde meg på lavkarbo for etpar år siden...6 mnd uten sukker og stivelse..3 kg ned:( to venninner som eg gjorde det sammen m gikk ned 10 og 12! Lavkalori (Libra) ble og prøvd...for 10 år siden, gikk riktig nok ned ti kg...

Virker som om det blir vanskeligere jo eldre en blir...har brukt dagbok her tidligere..legger meg på ca 1600kcal men kroppen tviholder på kildene..og da blir eg utolmodig og gir opp....

Meeeeen NÅ vil eg gjerne komme meg ned til ca 70 , dra på ferietil sommeren og ikke holde magen inn hele tiden;) Har en mann som syns eg er guddommelig deilig,heldigvis. Og en kropp som svinger inn og ut på de riktige stedene.bare litt store svinger kanskje.....( diger mage da...den er faktisk det verste...og tunge bryster...når vekten går nedover blir det veeeeldig slakk i de og magehuden..

Men får vel ta tak i dette igjen....både for utseende , helsa og halve klesskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Har ingen tråd nei. Har alltid bare vært inne og lest på forumet tidligere, men tenkte at det kunne være greit å finne noen å følge, så man kan motivere og heie på hverandre. Så bra at du er flink å trene. Prøver å få gått litt tur og trene litt på elipsemaskinen min. Skal også se om jeg kommer meg i gang med litt styrketrening i stua etterhvert. Men må ærlig innrømme at på vinteren er trening et slit, liker det mye bedre på våren, sommeren og høsten når man kan gå i skogen. Det er viktig å være fornøyd med alle små framskritt, og rose seg selv for det, isteden for å fokusere på det man ikke klarte/ ikke er fornøyd med. Dette skal jo bli en livsstil endring og da må man prøve å ta det gradvis. Kjenner meg mye igjen med det du sier Groli, om mage og slakk i både det ene og det andre når man går ned i vekt. Ligger også på rundt 1600 kcal. Fikk gått meg en times tur med hunden i går, så skal prøve meg på å gå tur tre ganger i uka. Prøver å ikke legge lista for høyt.

 

Vannmann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Groli. Supert at du blir med:). Vi kan klare det denne gangen. Jeg kjenner meg vanvittig igjen i at en gir opp når det står stille og går sakte!!! Jeg vil ha resultater, helst i går. Jeg har veiedag om onsdagen (torsdag for dere, vi ligger 7 timer bak dere her vi bor. Det vil altså si i morgen. Jeg har kanskje gått opp denne uken, og det irriterer meg. Jeg har trent mye da. 15 trimpoeng, og mange av de styrke, så jeg får satser på noen cm inn. Det må jo løsne snart. Jeg føler at jeg er "flink", men jeg sklir kanskje for mye ut i helgen. Det blir lite rapportering da, for det er så travelt i helgene her.

 

Dagens seier; Jeg var på kurs (tar en master i NLP coaching dette halvåret og vi skulle si hva vi ville ha som fokus. Jeg innrømmet for hele gruppen at jeg sliter mye med spising for følelser, og at jeg vil ha som fokus å endre vanene mine. Så da er det offisielt, jeg må faktisk jobbe seriøst med dette det neste halve året, og finne ut hvorfor jeg gjør som jeg gjør....

 

Så da damer, er det bare til å stå på:) Just do it, som Nike sier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nede 200 gram. 700 gram på 2 uker....la oss virkelig håpe at kroppen bare holder litt igjen!! Til neste onsdag må det gå en kilo!!!minst!!

Nå løper jeg på trening:) Jeg skal IKKE gi opp nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp:-) vært på spinning intervall i kveld, skikkelig tøff time med hardrockmusikk:-) og..ble kjempesulten når eg kom hjem! Tok et glass oboy ( drikker da ALDRI oboy, men fikk akutt lyst på det) før dusj, og rester av lasagne og salat..pluss en dl av ungenes smoothie..ble litt for mett:( dagens kaloriregnskap endte på 1650.

Hvor mye spiser dere? Eg har og tidligere prøvd å ligge på 1600, men vekta står stille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Krille det er om å gjøre å holde ut selv om man ikke går så mye ned. Ned er uansett ned, om det er 100 gram eller en kilo. Dette skal jo være en livsstilendring, så da er det om å gjøre å bruke tid ., og være fornøyd med også de små ting og de små seire. Men man vil jo helst gå ned fort og helst i går liksom, og helst være på trivselsvekta med en gang. Men ting tar tid dessverre. Det er bare å være tålmodig og holde ut.

Groli, jeg følger meny 2 som er 1600 kcal. Ser at det varierer litt fra dag til dag hva jeg kommer opp. Ligger på mellom 1400 og 1800 kcal pr dag, avhengig av hva jeg spiser til middag og pålegg. Men i snitt kommer jeg ut på ca 1500 til 1600 kcal. Du kan jo evt prøve å øke eller redusere med 200 kcal og se om det får noe virkning. Dersom man trener mye, kan det fort bli at man spiser for lite. Tror man av og til må bare prøve seg litt fram......for meg hjelper det å drikke mye vann og spise jevnt utover dagen, men at jeg har fått i meg de fleste kaloriene når middagen er spist.

Vært på elipsemaskinen i dag, og funnet fram rockeringen min igjen, så er veldig fornøyd med dagens trim :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra damer, flott trent!! Jeg ligger også på 1600, går dere på kurs? Jeg tar internett kurs, siden jeg nå bor over dammen. I dag har jeg vært på trening, og på lunsj sammen med 20 andre norske damer her borte. Et litt annerledes liv her enn hjemme kan man si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Jeg går ikke på kurs. Tenkte å prøve meg på egenhånd og rapportere her på forumet. Synes kursene er blitt veldig dyr, og har gått kurs tidligere, to runder med flere kurs på rad. Jeg vet jo hva jeg må gjøre for å gå ned i vekt, men sliter ofte med at motivasjonen daler etterhvert. Spesielt når ting stopper litt opp, er det lett å falle tilbake til gamle synder, og gi litt opp. Men ikke denne gangen, nå skal livsstilen min endres. Ser i dag at jeg kommer bare opp i knapt 1350kcal, hva gjør dere da? Spiser dere et ekstra måltid eller lar dere det bare kaloriinntaket være så lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går heller ikke på kurs...finnes ikke her jeg bor:( Internettkurs er ikke noe for meg...Så da kjører eg på på egenhånd;) Kan jo masse ernæring...men ikke alltid lett å omsette til praksis;) Men så lenge eg klarer å holde meg unna de verste fellene som sukker og snacks...og ikke overspise. Syns det er så kjipt når eg har lagt mye tid og kjærlighet i et godt måltid...så skal eg bare spise en liten porsjon :P I helgen liker vi å spise litt sent og nyte vin til maten. I dag har eg lyst på fersk skrei, stekt m selleripure og nøttesmør..

 

Ja...andre veiedag idag...78,9! Laget meg profil her 7.1...vekt da 79,7. Reiste så en uke på jobb i Nordsjøen..kom hjem igjen mett og god..veide meg fredag 17.1 80 blank!! DA tenkte jeg..NÅ ER DET ALVOR FRØKEN! ikke la deg friste av sambos potetgull og peanøtter;) Og når eg er i Nordsjøen så trenger eg ikke smake på ALT!

Så da må eg bare knipe igjen da....veldig glad for at vekta viste minus idag:-):-) også satser eg på at klærne som på mystisk vis har krympet i skapet vil passe igjen iløpet av våren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Ja, det er rart med de klærne som krymper der de henger i skapet ;) har en hel stappfull hylle med klær som jeg håper å passe inn i etterhvert. En del av de er ikke engang brukt, kjøpt på salg i håp om at jeg snart skulle passe inn i de. Er på hytta i helga, så håper jeg klarer å holde meg i skinnet. Satte fram en stor skål med potetgull i går kveld og spiste bare 10 potetgullflak, og der er jeg storfornøyd med. Vanligvis hadde jeg slukt halve bollen, uten å tenke meg om en gang.

Høres spennende ut å bo i USA Krille.

Så bra med nedgang Groli.

Fortsatt god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg:)

 

Trøtt i dag, og da pleier jeg å spise litt sjokolade, så får jeg meg et sukker-kick. Tankene mine skriker etter å få noe sukker nå, så da fant jeg ut at jeg fikk gå inn her og se om jeg kunne skrive vekk suget. Kl er 09.48 og vi har allerede vært ute av huset, spilt basketball kamp og kommet tilbake. Tidig på ann i helgene. I dag er det bare 2 av guttene og meg hjemme, de to andre er på overnatting i forbindelse med fotball cup. Aldersforskjellen på de to som er hjemme er 7 år, så det er litt vanskelig å finne på noe som fenger begge. Men, nå fikk jeg en ide, det finnes en super lekeplass med noe for alle. Dit skal vi gå i dag.

 

I går hadde vi "ekstrem vær" her borte, så alle skolene ble stengt. Det var -2 grader og ellers strålende vær. Regn hadde frosset til is, og det var såpeglatt på veiene, og dermed så stenger skolene. Fridagene må tas igjen før sommerferien, men likevel var gleden stor her i heimen. Dermed mistet jeg boot camp treningen min. Treningsstudioet stengte også. Men, jeg fikk gått meg en tur i kulden isteden. Vi var også i middagsbesøk i går, og vertinnen ville gå tur etter middag. Det var jo helt supert for meg:) Sånn kan det også gjøres!

 

I dag skal jeg prøve å holde meg unna frimerker og forsøke å koble inn viljen hver gang jeg blir fristet!!

 

Kos dere i helgen:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Vannmann....eg og kjøper avogtil klær som er litt små....for de skal jo passe snart;)

Det som er mest irriterende er alle de fine klærne som passet for 8kilo siden...men innen sommeren skal jo de passe igjen, ikke sant?

Høres bra ut m ekstremvær og stengte skoler når det er minus 2 grader......vi har nå minus 24 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Ja, til sommeren skal det ryddes og omorganiseres i klesskapet. Men er en jobb som må gjøres først. Men så lenge vi er flinke og støtter og oppmuntrer hverandre, så skal dette bli bra. Har vært flink i dag. Spist litt smågodter, ca 10 små biter, og spist litt sukkererter. Er godt å ha noe å knaske på, så jeg ikke spiser så mye smågodter. Problemet mitt er at jeg er glad i alt, både mat, potetgull, smågodter og sjokolade, så gjelder å begrense meg, så jeg holder meg innenfor frimerkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der røk jeg på en smell gitt. Det ble mange frimerker på meg i dag, ble plutselig sånn at jeg ikke klarte å slutte. Jeg blir så oppgitt!! Tror jeg må skrive på hånden min, STOPP, det er egentlig ikke så godt. Gleden er veldig kort varig, det er ikke synd i deg selv om du ikke kan spise snop hver dag!!!! Kanskje jeg hadde stoppet da?? Jeg vil jo ikke være så stor som dette!! Arrrgh!!

 

Vel, dagens lyspunkt. Det ble tur på meg, ikke mer enn 331 kcal, men bedre enn ingen ting. Lyspunkt 2, det blir ikke finale på mellomste i mrg, så da kan det bli trening på meg:)

 

Mål for den kommende uken: vær fornøyd med at du er på vei ned i vekt, det er ikke farlig å være litt sulten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Noen smeller må man regne med. Bare man klarer å legge det bak seg og fortsetter med gode vaner dagen etter, isteden for å gi opp. Så bare stå på videre Krille. En dag med utskeielser er ikke allverden, og du kom deg i det minste en liten tur ut og fikk trimmet litt. Viktig å fokusere på det du fikk til og være fornøyd med de små ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Så flink du er å trene Groli.

Var på vekta idag, og det var ikke noe hyggelig. Har gått opp 700 gram siste uka. Har vært flink hele uka, selv i helga var jeg flink og holdt meg innenfor frimerkene. Og allikevel er det opp i vekt! Kjenner jeg blir litt motløs. Men var gått ned 1 cm rundt magen da. Men skal ikke gi opp, men fortsette og håpe på et bedre resultat neste uke. Har fått trena en halvtime på elipsemaskinen, så ble iallfall litt trim på meg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet handleliste og middagsmeny for hele uken....Så idag blir det Chili con carne:-)

Har stadig vekk forsøk på å ukeshandle og skrive ukesmeny...sparer både penger og tid....men ender stadig opp med å løpe på butikken hele tiden. :(

Men syns jo det er så mye kjekkere når eg har middagsplanene klar...slipper en å klø seg i hodet klokka 15;) Så satser friskt..uke to m "meny" på kjøleskapet..som er åpen for å songlere litt på. To dager i uka er barnas valg:-)

 

Skulle være smart igår før eg satte meg for å se Mammon..puss tenna! Men til Mammon passer det jo veeeeldig godt m et glass rødvin og en neve paranøtter ( favorittnøttene!!) Da enda regnskapet på 1700 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med vektoppgang Vannmann, men vi må jo bare stå på. Jeg frykter det samme i morgen. Jeg har snikveid meg flere ganger denne uken (jada, jeg vet det..). Og vekten går mer opp enn ned. Men, i går og i dag var bra dager, men det gir nok ikke 1 kg ned. Vel,vel, vi får ikke gi oss. Det MÅ løsne snart!!

 

Dagens ros fra meg: Jeg fikk med meg sønnen min på 8 år i går kveld på joggetur, vi løp 3.3 km og i dag løp jeg 8 km. Det blir jo hele 11,3 km på to dager. Kjempe bra!!!

 

Ellers har jeg funnet noen gode knekkebrød, og en ferdig boks med guacamole som inneholder 100 kcal. Knallgod kombinasjon til et veldig godt mellommåltid.

 

I dag var skolen stengt igjen, vi hadde 6 gutter gående her hjemme i hele dag. Men, det gikk bra uten for mye spising. Jippii!!

 

Supert med treningen Groli. Vin er godt for mye det også, må snart få begynt å se på den serien. Liker du den?

 

Ha en super onsdag:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Joda holder ut. Dette er jo en livsstilsendring, hvor vektnedgang er bonusen, tenker jeg. Skal stå på videre, så håper jeg det gir utslag på vekten på mandag igjen. Er også litt sånn at jeg snikveier meg litt gjennom uka. Hjelper meg å hold meg i skinnet i helgene når jeg ser at jeg står i ro eller er gått ned på fredags morgen. Skal prøve å få trimmet litt mer denne uka, og se om det hjelper på.

Så lurt med ukesmeny Groli. Har prøvd det flere ganger og er så kjekt, men sklir fort ut her hos oss. Har en plan om å få spist litt ut av fryseren, så tror jeg skal prøve å planlegge middagene lit bedre, istedet for å handle på vei hjem hver dag. Lettere å lage sunne middager når man planlegger litt. Så flink du er å jogge Krille, 11,3 km er jo kjempebra på to dager. Stå på videre jenter, dette skal vi klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krille ,Mammon MÅ du se:-) superspennende! Flink å jogge du er. Her ligger snøen til mai...Prøvde å bli en logger..men endte opp m runners kne, vondt! Men sykle og gå om sommeren er gøy:-) Har planer om å bli bedre på ski....men haha....har bare blitt tre turer så langt i vinter.

Vannmann, har en fryser m masse mat eg og...får innlemme noe av det i planene fremover.

Akkurat nå er eg (for) mett etter veldig god torskemiddag. Skal på spinning om en time!puh.....blir tøft idag. Men m pulsklokke på så jukser eg ikke ihvertfall...da gjør eg som instruktøren sier;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...