Gå til innhold

HEILT NY. Får vi dokumentasjon og rådgivning?


Fiffy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er helt ny på Grete Rode kurs og siden jeg reiser mye har jeg meldt meg på Internett kurs. Jeg startet fra nyttår.

Første spørsmål : Jeg lurer på om jeg får bok i posten som forklarer hvilken ja mat jeg bør velge?

Jeg prøver og feiler ved registrering, men hadde vært greit med noen tips.

Mitt annet spørsmål er om vi får tilbakemelding etter noen ukers registrering. Trudde vi skulle få en personlig rådgivning.

Ellers er jeg kort og bred! 1,58 meter og veier 68,7. Gått ned 300 gram på 3 uker. Akk, det er for lite. Men jeg gir ikke opp. Glad for tips som får meg opp i poengsum. Grønnsaker er mitt største problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis ca 350-400 g frukt hver dag

Spis 3 små frukter hver dag

Tre dobbel 0%-yoghurter pr dag

 

Sørg for å spise nok kalorier, men ikke for mye

Finn balansen protein-karbohydrat-fett

10 vannglass

Tranpille

To hjertevennlige valg (for meg er det lettmargarin, avokado og mandler - oftest)

 

Det er ikke verre enn det, men det krever jo litt planlegging :)

Min utfordring er å spise nok fett, så jeg justerer med mandler og valnøtter.

 

Hvor er det du mangler full score, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis ca 350-400 g frukt hver dag

Spis 3 små frukter hver dag

Tre dobbel 0%-yoghurter pr dag

 

Sørg for å spise nok kalorier, men ikke for mye

Finn balansen protein-karbohydrat-fett

10 vannglass

Tranpille

To hjertevennlige valg (for meg er det lettmargarin, avokado og mandler - oftest)

 

Det er ikke verre enn det, men det krever jo litt planlegging :)/>

Min utfordring er å spise nok fett, så jeg justerer med mandler og valnøtter.

 

Hvor er det du mangler full score, da?

 

Takk for tipsene.

Jeg mangler i hovedsak kalorier. Manko på 300-600 per dag. Og mangler kreative ideer for lettvinte grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du - du skal sende rapport og motta kursbrev hver uke. Se under fanen " mine kurs".

Har sjekket på kryss og tvers. Ikke fått noe kursbrev.

Jeg ser ingen kursnavn under fanen " mine kurs". Ser at jeg har medlemskap GULL.

Ingen steder å skrive Rapport.

Jeg får ringe dem i morgen og høre hva som mangler.

Tusen takk for svaret; kunne starte søket etter kontaktdata der du angå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BalubaLulla

Har sjekket på kryss og tvers. Ikke fått noe kursbrev.

Jeg ser ingen kursnavn under fanen " mine kurs". Ser at jeg har medlemskap GULL.

Ingen steder å skrive Rapport.

Jeg får ringe dem i morgen og høre hva som mangler.

Tusen takk for svaret; kunne starte søket etter kontaktdata der du angå.

 

Sikker på at kursregistreringen ble registrert/godkjent da? Hvis det ikke står noen kurs under "mine kurs" er du vel ikke meldt opp til ett vil jeg tippe. Du kan jo om mulig sjekke i nettbanken om det er blitt trekt kursavgift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, men du - du må spise kaloriene dine, hvis ikke går det lett i ball. Det jeg gjør for å få nok grønnsaker:

- salat til lunsj

- alltid halve tallerkenen med grønnsaker til middag. På travle dager er det ofte blomkål/brokkoli/grønne bønner på pose, enkelt og raskt

- spiser cherrytomater somsnacks

- alltid agurk/paprika på knekkebrødene

 

Spis litt mer til hvert måltid, så kommer du fort opp i kalorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, men du - du må spise kaloriene dine, hvis ikke går det lett i ball. Det jeg gjør for å få nok grønnsaker:

- salat til lunsj

- alltid halve tallerkenen med grønnsaker til middag. På travle dager er det ofte blomkål/brokkoli/grønne bønner på pose, enkelt og raskt

- spiser cherrytomater somsnacks

- alltid agurk/paprika på knekkebrødene

 

Spis litt mer til hvert måltid, så kommer du fort opp i kalorier :)/>

 

Takk for grønnsakstipsene. Tenkte ikke på pose varianten. Det som er enkelt å tilberede fungerer best. Tar en tur i butikken i dag.. Fant også ut at oliven er gode grønnsaker. krydret entra Virgin olivenolje på brødskiva får meg opp i kalorier. Fortsetter lærekurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, men du - du må spise kaloriene dine, hvis ikke går det lett i ball. Det jeg gjør for å få nok grønnsaker:

- salat til lunsj

- alltid halve tallerkenen med grønnsaker til middag. På travle dager er det ofte blomkål/brokkoli/grønne bønner på pose, enkelt og raskt

- spiser cherrytomater somsnacks

- alltid agurk/paprika på knekkebrødene

 

Spis litt mer til hvert måltid, så kommer du fort opp i kalorier :)/>

 

TAKK til Sommerivrig og Epler for gode råd.

Har endelig fått til grønnsakene og Double 0% yoghurt gjorde susen. Klarte 10 poengsum for første gang i går. Hadde aldri trudd jeg skulle klare det. Plutselig datt vekten min: -1,1 kg på 3 uker. Jeg er kjempeglad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at kursregistreringen ble registrert/godkjent da? Hvis det ikke står noen kurs under "mine kurs" er du vel ikke meldt opp til ett vil jeg tippe. Du kan jo om mulig sjekke i nettbanken om det er blitt trekt kursavgift :)/>

 

 

Takk for at guidet meg gjennom jungelen, før jeg gav opp.

Jeg fant ut at jeg hadde kjøpt meg gull- medlemskap, men altså ikke et kurs med rådgivning. Burde visst bedre, men er altså heilt ny i dette. Jeg prøver litt til på egen hånd, før jeg satser på kurs med rådgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...