Gå til innhold

Jeg vil bestemme over livet mitt igjen.


Gjest mageflesk
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest mageflesk

Jeg ønsker å bestemme over livet mitt og ikke la et usunt kosthold og trangen til å hvile på sofaen styre livet mitt lengre!

Jeg er i ferd med å bli frisk etter lang tids sykdom og prøver sakte men sikkert å trene meg opp igjen. Jeg ønsker å komme tilbake til der jeg var før sykdom i 2012, ønsker å finne tilbake til den gode formen hvor hverdagen ikke var så tung som den er nå. Siden jeg har en sykdom å ta hensyn til må jeg starte rolig og forsiktig.

Startet 1. januar med prosjekt â€kom i formâ€. DVS at jeg parkerer bilen lengst unna, tar trappene i stedet for heis osv. Det høres kanskje ikke så mye ut, men jeg jobber i 5. etasje og for en tid tilbake klarte jeg ikke å gå trappene. Nå går jeg de minst 2 ganger om dagen! Sakte men sikkert jobber jeg meg oppover til en bedre form.

Tenker også litt på kosthold og hva jeg putter i munnen, men er ikke så flink til dette enda.

Jeg spiser fortsatt en sjokolade eller 2. Har begynt med matpakke og frukt på jobben. Har også begynt å spise frokost igjen. Er ikke så glad i mat på morgenen, men det hjelper på søtsuget utover dagen.

Siden 1. januar har jeg gått ned 2 kg, dvs fra 84,4 til 82,4, og sier meg fornøyd med det.

Tar jeg 2 kg i februar også er det snart så jeg ser 70-tallet først :D

 

Håper at det å skrive litt inne her kan være med på å â€dra meg i ørene†og gi meg motivasjon på tunge dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Jeg holder fortsatt på etter beste evne, og vekta peker nedover, sakte men sikkert :rolleyes:

 

Synes det går bedre nå som jeg har holdt på en stund, ikke fult så sulten lengre. Men innimellom har jeg dager hvor sulten virkelig skriker i tarmene. Har funnet ut at det faktisk går over. Tar meg et knekkebrød eller et lite måltid og later som sulten ikke er der lenger..

 

Siden januar har jeg nå akkurat tatt av 3 kg, og det merkes så vidt på klærne. Så her er det bare å fortsette.

Har meldt meg inn i tråden Minus 1-2-3 kilo eller hold vekten innen 1. mars 2014, og målet er med 2 kg i løpet av februar. Hadde samme mål for januar, og det har jeg klart. God motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder fortsatt på etter beste evne, og vekta peker nedover, sakte men sikkert :rolleyes:/>

 

Synes det går bedre nå som jeg har holdt på en stund, ikke fult så sulten lengre. Men innimellom har jeg dager hvor sulten virkelig skriker i tarmene. Har funnet ut at det faktisk går over. Tar meg et knekkebrød eller et lite måltid og later som sulten ikke er der lenger..

 

Siden januar har jeg nå akkurat tatt av 3 kg, og det merkes så vidt på klærne. Så her er det bare å fortsette.

Har meldt meg inn i tråden Minus 1-2-3 kilo eller hold vekten innen 1. mars 2014, og målet er med 2 kg i løpet av februar. Hadde samme mål for januar, og det har jeg klart. God motivasjon.

Så flink du er som tenker så realistisk! Helsa er det viktigste vi har og jeg tenker med gru på det å bli syk så lenge at man ikke kan bevege seg og ikke gå tur I det minste. Du er kjempeflink som har kommet deg på bena igjen synes jeg og ekstra motiverende at du ser at de små tingen I hverdagen har mye å si for formen og vekta. Stå på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Hei

Takk for rosende ord, koselig at du har lest tråden min. Og helsa er faktisk noe av det viktigste vi har.

 

I dag glemte jeg å spise! Herregud, er det mulig.

Gikk fra møte til møte på jobben i dag og glemte matpakka. Hadde planlagt alt med matpakker og frukt, fordi jeg viste det ble en travel dag, men hva hjelper det når hodet ikke er med? Resultatet ble en sjokolade på butikken på vei hjem. Og i morgen som det er veiedag og alt. Ja ja, håper på en bedre dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Oi oi, dette går ver all forventning om dagen, vekten stoppet på 81,1 på torsdag (veiedag). Dvs ned 1,3 kg siste uke :lol::lol::lol::lol:

 

Jeg er kjemepfornøyd. Håper jeg klarer å fortsette dette.

 

I kveld skal jeg ut å spise middag, tenker å bestille et sunt alternativ og spise til jeg er mett og ikke til tallerken er tom. Og kose meg med et glass vin til. Det har jeg fortjent nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest mageflesk

På torsdag stoppet vekten på 80,3 og jeg nærmer meg 70 tallet.

Og plutselig fikk jeg det for meg at dette kommer jeg ikke til å klare. Herregud for en dum tanke.

Gikk hele helgen og trodde dette, og selvfølgelig spiste jeg mye mer enn jeg burde...

Søndag ettermiddag tok jeg til fornuft og bestemte jeg meg for at selvfølgelig skal jeg klare dette! Jeg vil veie under 80 kg og ønsker 70- tallet velkommen.

Vekta viste 80,8 i dag, så en liten oppgang ble det.

Jeg fortsetter gode vaner i dag og har som mål å gå ned til 79 kg i løpet av mars.

Jepp, dette skal jeg klare :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Hei på en torsdag og veiedag.

Vekta stoppet på 80,2 i dag og er egentlig ikke helt fornøyd, den viste 79,9 i går...

Men det er 100 gram ned fra forrige uke, og ned er ned, jeg vet.

 

Er veldig sulten om dagen, men prøver å begrense inntaket. Akkurat som om kroppen ikke får nok mat. 10 minutter etter lunsj er jeg like sulten igjen. Håper dette snart går over.

 

En kollega ble med ut på en liten luftetur i dag. Hun er tynn som en flis og spiser sjokolade og drikker brus hver dag. Nå stoppet hun å kjøpte seg softis. Herregud, snakker om å bli fristet, men jeg kjøpte meg ingenting. DET er jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Ikke fult så sulten i dag heldigvis.

 

I dag har jeg på meg en genser som jeg for 3 måneder siden ikke kunne bruke. Og genseren er romslig og fin i dag. Men av en eller annen grunn er jeg ikke fornøyd, og dette skjønner jeg ikke. Vekte går sakte men sikkert nedover og da bør jeg være fornøyd.

Må tenke litt på dette i helgen, for jeg tror det er viktig å være fornøyd med seg selv i nedover fasen også, og ikke bare tenke på at alt blir bra bare jeg når målet.

Fundere fundere.

 

En annen ting meg skal fundere over er at neste uke reiser jeg på ferie. Har hatt som mål å veie under 80 kg til førstkommende tirsdag. Og ser ut som jeg klarer dette akkurat.

Men det betyr at det er på tide å sette seg et nytt mål.

Uten mål klarer jeg ikke å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest mageflesk

Jeg klarte målet mitt, veide 79,8 da jeg reiste på ferie.

Hadde en kjempefin ferie og koste meg masse, egentlig alt for mye kos og vekta har gått opp der etter. Veide 81 da jeg kom hjem forrige torsdag.

Problemet er at jeg ikke har klart å stramme inn igjen, så vekta går ikke nedover.

I dag er det mandag og nye muligheter, full skjerpings fra og med i dag! Finnes ikke noe annet alternativ.

 

Målet var jo å være 79,0 ved utgangen av mars, dette kan holde hardt på en uke. Målet får være å komme så nære 79 som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Vel, jeg er vel ikke helt på rett vei enda.

Kun kort tid etter at jeg skrev forrige innlegg gikk jeg på en vaffelsmell, og siden har det bare fortsatt. Herregud er det mulig!

Er konstant sulten og har lyst på noe søtt hele tiden.

Prøver hver dag å hente meg inn igjen, men har foreløpig ikke lyktes.

Smører matpakke hver dag, men det hjelper ikke når jeg spiser den i tillegg til alt annet, vafler, sjokolade, smågodt osv.

Vekta viste 80,4 i dag, dvs 600 gram ned siste uke, men mangler fortsatt 600 gram til "før-ferie-vekt".

Mars er snart over og april-mål må lages.

Og snart påske...

Tenker at 78 kg er reelt ved utgangen av april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :) Og så fornuftlig :) Gratulerer med fin nedgang!

 

Jeg veier omtrent det samme som deg, har vært til og fra her inne altfor lenge….. Vært nede i 72 - men stort sett kjemper rundt 76 +/-. Nå har vekten økt. Ikke pga. egen sykdom - men har hatt en tøff høst/vinter pga et sykt barn. Har vært fysisk uvel og kvalm så lenge, og da er det den usunne og raske maten som dessverre har vært enklest.

Har skjerpet meg de siste ukene, uten at vekten har rikket seg…

 

Er det greit at jeg slår følge med deg? Skal i en stor bursdagsfeiring over 3 dager (!) i juni, og da hadde det vært deilig å være mindre, og føle seg vel……alle klærne mine sitter godt på en kropp som veier 74, så det sier seg selv at det er litt trangt nå :huh: Sta som jeg er, så vil jeg ikke kjøpe noe nytt i større størrelse ;)

 

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest mageflesk

Hei Soleie68.

kjempefint om du vil slå følge med meg, for dette klarer jeg visst ikke på egenhånd.

Uff, kjedelig med sykt barn, det må være noe av det værste. Selv har jeg alvorlig syke foreldre og synes ikke det er noe særlig heller.

 

Nå er det snart en måned siden jeg skrev, og jeg har ikke klart å ta meg sammen enda.

Vekta har stått stille da, så helt ille har det ikke vært.

Starter opp igjen i dag, og nå skal jeg registrere inn maten. Det er kjedelig, men hjelper meg nå i startfasen. Blir fryktelig fort avhenig av sukker, og da vil kroppen ha mer og mer. Konstant sug etter noe søtt og hodepine. Dette må jeg bruke neste uke på kvitte meg med!!!

 

 

Kalkunpølser til middag i dag, rester etter påske. Må få handlet inn grønnsaker og grovbørd i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Endte på 1550 kcal i går, og 1700 i dag, og fornøyd med det.

Har vært veldig sulten i dag, men regner med at i løpet av de neste dagene vil dette bedre seg.

Jeg har nemlig bestemt meg for å klare å gå ned i vekt! Så det så :-)

Vet ikke helt hva vekta viser nå, veier meg i morgen tidlig, men tenker at målet er 76 kg til sommerferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Hadde ikke batteri i vekta i går, så fikk ikke veid meg før i dag. Vekta stoppet på 80,8, dvs ganske så stillstand de siste månedene. Jeg har blitt god på å holde vekten, men ikke å gå ned i vekt...

Uansett, i dag har jeg vært å trent for første gang på lenge. Usikker på hvordan kroppen takler dette. Kjenner at jeg allerede har blitt støl, nå 6 timer etter trening. Formen er helt elendig, det blir tungt å komme igang med trening nå. Men jeg må bare gjennomføre det framover, vet at det blir bedre etterhvert.

Nå står helgen for tur, og jeg har som mål å spise sunnest mulig og være i littm er bevegelse enn jeg var forrige helg.

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...