Gå til innhold

Pangstart i påsken


Gjest tekoppen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest tekoppen

Har nettopp meldt meg på min tredje runde på nettkurs i løpet av de siste ti år. Går ned...og opp igjen ,så da har jeg egentlig tenkt: er det noen vits i å slanke seg? Har kroppen min godt av det? Så absolutt. Har hatt bare gode erfaringer med nettkurs og angrer bare på at jeg ikke meldte meg på oppfølging, eventuelt å følge et oppfølgingskurs lokalt. Det må jeg denne gangen for jeg trenger rett og slett motivasjon og andre i samme situasjon.

Så her sitter jeg Palmesøndag, har meldt meg på Maxikurs og betalt, har lammelår klart på kjøkkenbenken, gjester til middag og var absolutt ikke klar for en pangstart-:)/>/> Likevel skal jeg ta min egen utfordring og notere ned det jeg spiser idag.

Etter en vindfull og våt natt, skinner solen litt, så jeg skal jammen sette låret i ovnen og gå meg en tur.

Håper noen kan hjelpe meg med litt motivasjon..for slanking snakker jeg sjelden høyt om..God påske alle í ¼í½í ¼í½Ží ½í²ší ½í¸†

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Selv om jeg ikke starter kurs før neste uke, har jeg startet å reg. Mat og vekt. Blir overrasket over hvor mye man egentlig kan spise på meny 2, er god og mett .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp meldt meg på min tredje runde på nettkurs i løpet av de siste ti år. Går ned...og opp igjen ,så da har jeg egentlig tenkt: er det noen vits i å slanke seg? Har kroppen min godt av det? Så absolutt. Har hatt bare gode erfaringer med nettkurs og angrer bare på at jeg ikke meldte meg på oppfølging, eventuelt å følge et oppfølgingskurs lokalt. Det må jeg denne gangen for jeg trenger rett og slett motivasjon og andre i samme situasjon.

Så her sitter jeg Palmesøndag, har meldt meg på Maxikurs og betalt, har lammelår klart på kjøkkenbenken, gjester til middag og var absolutt ikke klar for en pangstart-:)/>/> Likevel skal jeg ta min egen utfordring og notere ned det jeg spiser idag.

Etter en vindfull og våt natt, skinner solen litt, så jeg skal jammen sette låret i ovnen og gå meg en tur.

Håper noen kan hjelpe meg med litt motivasjon..for slanking snakker jeg sjelden høyt om..God påske alle ðŸðŸŽðŸ’šðŸ˜†

 

 

Det samme har jeg gjort, meldte meg plutselig på nettkurs maxi forrige helg. Ikke kommet i gang denne uka, og plutselig gikk det opp for meg at det er påske rett rundt hjørnet. Jaja, får vel bare ta det som en ekstra utfordring? Masse lykke til hvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Det samme har jeg gjort, meldte meg plutselig på nettkurs maxi forrige helg. Ikke kommet i gang denne uka, og plutselig gikk det opp for meg at det er påske rett rundt hjørnet. Jaja, får vel bare ta det som en ekstra utfordring? Masse lykke til hvertfall :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Takk for hyggelig svar. Tenkte jeg skulle bruke denne uken til å forberede meg og snu tankene , begynne registrering og handle inn litt sunn mat. Ingen store utfordringer denne påsken, håper jeg. Eneste familieselskap ble unnagjort i gå, rester av lammelår er fryst ned i 100 gr porsjoner. Påskegodt ble gitt bort. Skal jobbe en del i påsken,

Godt med lengre, lysere kvelder, lettere å komme seg ut på tur dag. Lykke til til oss beggeðŸ‘😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweet tooth

Det er som om det var jeg som skrev dette innlegget. Jeg sitter her to dager etter deg, og har meldt meg inn i nettkurs - igjen. Sist gang gikk jeg ned 10 kg på egenhånd, ved hjelp av nettløsningen. Dessverre har halvparten av disse kiloene sneket seg på igjen.

Og nå har jeg enda en utfordring, jeg har fått et noe forhøyet blodtrykk. Det har jeg aldri hatt før, og legen anbefaler å gå ned noen kilo, så kanskje jeg kan slippe blodtrykksmedisin.

Dette burde jo være motivasjon god nok i seg selv, men jeg synes kostholdet mitt har blitt verre enn verst siden jeg fikk denne beskjeden. Kanskje fordi jeg er så fokusert på det jeg dytter i meg. Nå er det påske, og jeg har kjøpt påskeegg fra Anton Berg. Min favoritt. Søren og. Jeg skal unne meg et par på lørdag, men nå skal jeg være beinhard, og ikke falle for fristelsen. :rolleyes:

Heier på både deg og meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Det er som om det var jeg som skrev dette innlegget. Jeg sitter her to dager etter deg, og har meldt meg inn i nettkurs - igjen. Sist gang gikk jeg ned 10 kg på egenhånd, ved hjelp av nettløsningen. Dessverre har halvparten av disse kiloene sneket seg på igjen.

Og nå har jeg enda en utfordring, jeg har fått et noe forhøyet blodtrykk. Det har jeg aldri hatt før, og legen anbefaler å gå ned noen kilo, så kanskje jeg kan slippe blodtrykksmedisin.

Dette burde jo være motivasjon god nok i seg selv, men jeg synes kostholdet mitt har blitt verre enn verst siden jeg fikk denne beskjeden. Kanskje fordi jeg er så fokusert på det jeg dytter i meg. Nå er det påske, og jeg har kjøpt påskeegg fra Anton Berg. Min favoritt. Søren og. Jeg skal unne meg et par på lørdag, men nå skal jeg være beinhard, og ikke falle for fristelsen. :rolleyes:/>

Heier på både deg og meg!

 

 

Hei.

 

Så kjekt med tilbakemelding.

Det er nok mange som oss. Mat, vekt og stadig litt dårlig samvittighet..det viktigste er at vi ikke gir opp selv om vekten går opp..igjen . Jeg er ganske realistisk og vet at det bare er jeg som kan gjøre noe med det, og sta når jeg har bestemt meg...helt til jeg faller inn i daglilivets opp og ned rytme igjen. Nå har jeg iallefall valgt å gjøre en ny innsats og helse er som hos deg den viktigste motivasjonen. Så god påske og kos deg med påske egg, jeg inntok altfor mye av det forrige uke, så nå har jeg begynt på GR kosthold og går ned 800 gram siden lørdag😃😃😃 skal jobbe litt i Påsken , da er det lettere å holde rytmen mht mat. Håper å høre mer om hvordan det hår med deg ettersom vi setter i gang. Min oppstart er neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Har hatt nattevakt en av to og føler meg som et fysisk vrak. Måltidene blir snudd opp ned og jeg får utrolig nok ikke nok mat. Har gått ned 1,1 på 5 dager. Det er jo bra start. Har lært meg at når jeg snur døgnet slik må jeg drikke mye vann og spise veldig sundt. Gleder meg tl søndag, da er kroppen i rute igjen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Skriver litt for å motivere meg selv og kanskje noen andre som titter inn? Det var kjekt å lese Velkomstbrev idag, kjente at jeg ble skikkelig giret på å komme igang med prosjektet mitt . Det virker faktisk lystbetont. Etter to nattevakter og omsnuing av spise og sovetider har jeg nå endelig påskeferie. Har gått ned nesten to kilo denne uken, sikkert ikke så taktisk lurt å start uken før, men det er jo meg som skal miste bære disse kiloene, så jeg er glad for å se og kjenne at det virker.

Dagens utfordring er venninnetreff i kveld, god mat og prat. Skal for første gang fortelle dem at jeg slanket meg, legger om kosthold og at jeg gjør det litt for deres skyld også. Skal på tur med dem i September og da må jeg kunne henge med i tempoet deres -:)pleier ikke snakke om slanking fordi jeg har gått litt opp og ned gjennom livet og det kjennes litt som et nederlag å ikke kunne holde vekten stabil. Nå har jeg forstått at det er en utfordring som jeg må leve med og det krever en del av meg.Da er det godt med noen støttespillere.

God og sunn påske videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Påskeaften morgen. Nydelig sol og jeg har hatt frokost og et lite påskeegg med snop til frokost. Hvordan kunne det gå slik? Hør her: Venninnekvelden i går var kjekk som vanlig, pizza, dessert, vin og to konfektbiter.. Fortalte om at jeg har meldt meg på nettkurs..og fikk et påskeegg som takk😃😃😩 de mente at dette fikk jeg gjøre for meg selv og ikke for å holde tritt med dem.Påskeegget fikk jeg spise fordi jeg skal jo ikke begynne før neste uke. Jeg trenger MOTIVASJON sa jeg, fikk en klapp på skulderen og " det der klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Første påskedag gikk unna i en fei.Lang tur og rett mat. Spiste opp husets siste sjokoladerester i går kveld. Lurer litt på det der med sjokolade . Det virker som om det er den store fristelsen og belønningen for så mange😙 jeg kan gå i måneder uten å spise det, men når jeg så får smaken på det igjen er det som om jeg bare må ha mer og mer..så det er ikke lurt for meg å spise det.Sånn er det med den saken.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg hjemme i alt som er skrevet her: Føler meg forferdelig usunn etter noe som føles som sammenhengende feiring av jul og påske. Konsekvensen av det er at jeg har gått opp igjen 10 av de kiloene som jeg gikk ned for et par år siden. Gikk på 4 kurs her hvor jeg bor og klarte å kvitte meg med over 20 kilo. Det var SÅ deilig, og jeg lovte meg selv at jeg aldri skulle gå i fella igjen.

 

Nå har det skjedd allikevel, og jeg vet hvorfor: har mistet fokus og tillatt meg selv å spise/drikke alt for mye i forhold til aktivitetsnivået mitt. Jeg er lat - og da må kalori-inntaket begrenses. Såpass har jeg lært!

 

Jeg nekter å la de dårlige vanene få overtaket! Har begynt å registrere vekt, mat og mosjon igjen her inne med "Gull"-medlemskap som verktøy. Håper vi kan gi støtte og hjelp til hverandre siden vi er i samme situasjon. smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Jeg kjenner meg hjemme i alt som er skrevet her: Føler meg forferdelig usunn etter noe som føles som sammenhengende feiring av jul og påske. Konsekvensen av det er at jeg har gått opp igjen 10 av de kiloene som jeg gikk ned for et par år siden. Gikk på 4 kurs her hvor jeg bor og klarte å kvitte meg med over 20 kilo. Det var SÅ deilig, og jeg lovte meg selv at jeg aldri skulle gå i fella igjen.

 

Nå har det skjedd allikevel, og jeg vet hvorfor: har mistet fokus og tillatt meg selv å spise/drikke alt for mye i forhold til aktivitetsnivået mitt. Jeg er lat - og da må kalori-inntaket begrenses. Såpass har jeg lært!

 

Jeg nekter å la de dårlige vanene få overtaket! Har begynt å registrere vekt, mat og mosjon igjen her inne med "Gull"-medlemskap som verktøy. Håper vi kan gi støtte og hjelp til hverandre siden vi er i samme situasjon. smile.gif

Hei!

Så kjekt å treffe noen i akkurat samme situasjon. Jeg gikk ned 18 kilo på 6 mnd i 2006/7. Lett som en lek, trodde jeg kunne klare å holde vekten alene, men sklir ut..gikk på igjen ca 13 kilo og tok en ny runde i 2011. Da gikk det tregere, ca 7-8 kilo på to kurs. Har klart i perioder åholde den vekten, men så sklir jeg ut igjen. Er utrolig sliten etter jobb og klarer ikke å komme meg nok ut på tur eller trening. Det er nok aktivitetsnivået og behov for mye søvn som gjør at jeg ikke kan spise annet enn helt rett sammensatt mat. Legen min sier det er genetisk, det var jo hyggelig å ikke få en pekefinger men jeg ser jo at det er mye jeg kan endre selv i hverdagen.

Jeg er ganske realistisk denne gangen og innser at jeg må gjøre et godt stykke arbeid. Det får bli vår og sommerprosjektet mitt.

Dagen i dag har gått fint hittil. En lang tur, tilogmed oppoverbakke som gjorde meg svett. Lager nå GR torsk i pakke til middag.nok til imorgen også, da kommer jeg sent hjem fra jobb. Starter kurset på onsdag. Begynte i det små for litt over en uke siden, var da 89 kilo, idag var det 87.9, inkludert påskesnop og to glass vin😄😄😄

Lykke til med ny oppstart til deg også, så får vi se fram til en lettere og lettere vår. Kveldene er jo lysere nå, det gjør det enklere med en kveldstur også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Det er som om det var jeg som skrev dette innlegget. Jeg sitter her to dager etter deg, og har meldt meg inn i nettkurs - igjen. Sist gang gikk jeg ned 10 kg på egenhånd, ved hjelp av nettløsningen. Dessverre har halvparten av disse kiloene sneket seg på igjen.

Og nå har jeg enda en utfordring, jeg har fått et noe forhøyet blodtrykk. Det har jeg aldri hatt før, og legen anbefaler å gå ned noen kilo, så kanskje jeg kan slippe blodtrykksmedisin.

Dette burde jo være motivasjon god nok i seg selv, men jeg synes kostholdet mitt har blitt verre enn verst siden jeg fikk denne beskjeden. Kanskje fordi jeg er så fokusert på det jeg dytter i meg. Nå er det påske, og jeg har kjøpt påskeegg fra Anton Berg. Min favoritt. Søren og. Jeg skal unne meg et par på lørdag, men nå skal jeg være beinhard, og ikke falle for fristelsen. :rolleyes:/>/>

Heier på både deg og meg!

 

Hei Sweet tooth.

Hvordan har påsken med alle dens fristelser vært. Klar for å sette i gang? Tenk på hva som motiverer deg mest, om det er blodtrykket så kan det bli lavere med vektnedgang og mosjon. Håper du skriver noen ord om hvordan det går og lykke til enda en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pondora

Hei,

 

Hvis det er greit, vil jeg gjerne bli med i denne tråden :)

Jeg er 26 år, og veier i dag 88kg. Målet er å komme seg ned til 75kg, med 85 som første delmål.

 

Har ikke vært med på noe kurs før, og har desverre ikke råd til å begynne på ett nå, men tenkte å prøve meg uten. Sambo har heldigvis sagt seg villig til å dele kosthold med meg fremover, så satser på at det går litt lettere da. :)

 

Har selv fått beskjed om at jeg har høyt blodtrykk, og på grunn av en sykdom hvor blodtrykket må passes på må jeg kanskje starte med blodtrykksmedisin. Har fått en måned på meg til å prøve å få det ned med kosthold og mosjon, men jaggu har ikke hele måneden gått uten at jeg har fått utrettet stort :o:( Skal til kontroll på mandag, så får vi se.

 

Har også meldt meg på et 5km løp i slutten av april, og har som mål å kunne jogge hele runden uten stopp.

 

Jeg ELSKER sjokolade, og sliter voldsomt med å ikke kunne spise det hver dag. Jeg har latt meg selv spise som "vanlig" i påsken, men fra og med i dag er det full rule med sunn mat og trening hver dag! Skal begrense frimerkene til fredager, og for å komme meg unna sjokoladesuget, tror jeg at også fredagene skal være sjokoladefrie, hvertfall i starten.

 

Har dere fast veiedag? Og hvilke mål/belønninger har dere satt dere?

Personlig sliter jeg med å finne belønninger som ikke går på mat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Hei,

 

Hvis det er greit, vil jeg gjerne bli med i denne tråden :)/>/>

Jeg er 26 år, og veier i dag 88kg. Målet er å komme seg ned til 75kg, med 85 som første delmål.

 

Har ikke vært med på noe kurs før, og har desverre ikke råd til å begynne på ett nå, men tenkte å prøve meg uten. Sambo har heldigvis sagt seg villig til å dele kosthold med meg fremover, så satser på at det går litt lettere da. :)/>/>

 

Har selv fått beskjed om at jeg har høyt blodtrykk, og på grunn av en sykdom hvor blodtrykket må passes på må jeg kanskje starte med blodtrykksmedisin. Har fått en måned på meg til å prøve å få det ned med kosthold og mosjon, men jaggu har ikke hele måneden gått uten at jeg har fått utrettet stort :o/>/> :(/>/> Skal til kontroll på mandag, så får vi se

 

Har også meldt meg på et 5km løp i slutten av april, og har som mål å kunne jogge hele runden uten stopp.

 

Jeg ELSKER sjokolade, og sliter voldsomt med å ikke kunne spise det hver dag. Jeg har latt meg selv spise som "vanlig" i påsken, men fra og med i dag er det full rule med sunn mat og trening hver dag! Skal begrense frimerkene til fredager, og for å komme meg unna sjokoladesuget, tror jeg at også fredagene skal være sjokoladefrie, hvertfall i starten.

 

Har dere fast veiedag? Og hvilke mål/belønninger har dere satt dere?

Personlig sliter jeg med å finne belønninger som ikke går på mat :P/>/>

 

Hei.

Så flott at du er med! Vi er samme vekt, men jeg er mye eldre..55.. Den som kunne være ung igjen-:)/>) ,mine vektproblemer kom fra 30 og oppover, etter tre barn og mye stress med jobb og hektiske hverdager. Så hvis du kan begynne tidlig å gripe fatt i det, så er jo det flott. Den der sjokoladen er farlig, jeg må bare bestemme meg for å holde meg unna.Vil bare ha mer og mer.Får dekket søtbehovet med frukt, men man skal jo ikke spise for mye av det heller. Når vi går på kurs her har vi fast veiedag, jeg skal sende inn mine kuursbrev onsdager, men gjør det tirsdag kveld(nr1 idag) fordi jeg drar så tidlig på jobb. Derfor kommer jeg til å veie meg tirsdager og gjemme vekten til neste uke..om jeg klarer det. Kjenner at jeg blir litt opphengt i vekten om den står på badet..

Jeg har satt 80 kg som delmål, men spørs om jeg klarer det på dette kurset, trivselsvekt er 70. Det er så lenge siden jeg har vært det at jeg umulig kan si om jeg trives der😀 men da får jeg en normalvektig BMI.regner med å bruke lang tid, så jeg prøver å være tålmodig.Jeg og har problemer med på sette en belønning .. Bedre helse og det å klare å gå ned er god nok belønning. Hovedbelønningen min blir å kunne henge med venninnene min når vi skal til Italia i september ,på turer og shopping-:)/>) Lykke til , så får vi prøve å holde liv i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Hei,

 

Hvis det er greit, vil jeg gjerne bli med i denne tråden :)/>

Jeg er 26 år, og veier i dag 88kg. Målet er å komme seg ned til 75kg, med 85 som første delmål.

 

Har ikke vært med på noe kurs før, og har desverre ikke råd til å begynne på ett nå, men tenkte å prøve meg uten. Sambo har heldigvis sagt seg villig til å dele kosthold med meg fremover, så satser på at det går litt lettere da. :)/>

 

Har selv fått beskjed om at jeg har høyt blodtrykk, og på grunn av en sykdom hvor blodtrykket må passes på må jeg kanskje starte med blodtrykksmedisin. Har fått en måned på meg til å prøve å få det ned med kosthold og mosjon, men jaggu har ikke hele måneden gått uten at jeg har fått utrettet stort :o/> :(/> Skal til kontroll på mandag, så får vi se.

 

Har også meldt meg på et 5km løp i slutten av april, og har som mål å kunne jogge hele runden uten stopp.

 

Jeg ELSKER sjokolade, og sliter voldsomt med å ikke kunne spise det hver dag. Jeg har latt meg selv spise som "vanlig" i påsken, men fra og med i dag er det full rule med sunn mat og trening hver dag! Skal begrense frimerkene til fredager, og for å komme meg unna sjokoladesuget, tror jeg at også fredagene skal være sjokoladefrie, hvertfall i starten.

 

Har dere fast veiedag? Og hvilke mål/belønninger har dere satt dere?

Personlig sliter jeg med å finne belønninger som ikke går på mat :P/>

 

Hei.

Så flott at du er med! Vi er samme vekt, men jeg er mye eldre..55.. Den som kunne være ung igjen-:)) ,mine vektproblemer kom fra 30 og oppover, etter tre barn og mye stress med jobb og hektiske hverdager. Så hvis du kan begynne tidlig å gripe fatt i det, så er jo det flott. Den der sjokoladen er farlig, jeg må bare bestemme meg for å holde meg unna.Vil bare ha mer og mer.Får dekket søtbehovet med frukt, men man skal jo ikke spise for mye av det heller. Når vi går på kurs her har vi fast veiedag, jeg skal sende inn mine kuursbrev onsdager, men gjør det tirsdag kveld(nr1 idag) fordi jeg drar så tidlig på jobb. Derfor kommer jeg til å veie meg tirsdager og gjemme vekten til neste uke..om jeg klarer det. Kjenner at jeg blir litt opphengt i vekten om den står på badet..

Jeg har satt 80 kg som delmål, men spørs om jeg klarer det på dette kurset, trivselsvekt er 70. Det er så lenge siden jeg har vært det at jeg umulig kan si om jeg trives der😀 men da får jeg en normalvektig BMI.regner med å bruke lang tid, så jeg prøver å være tålmodig.Jeg og har problemer med på sette en belønning .. Bedre helse og det å klare å gå ned er god nok belønning. Hovedbelønningen min blir å kunne henge med venninnene min når vi skal til Italia i september ,på turer og shopping-:)) Lykke til , så får vi prøve å holde liv i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Hei,

 

Hvis det er greit, vil jeg gjerne bli med i denne tråden :)/>

Jeg er 26 år, og veier i dag 88kg. Målet er å komme seg ned til 75kg, med 85 som første delmål.

 

Har ikke vært med på noe kurs før, og har desverre ikke råd til å begynne på ett nå, men tenkte å prøve meg uten. Sambo har heldigvis sagt seg villig til å dele kosthold med meg fremover, så satser på at det går litt lettere da. :)/>

 

Har selv fått beskjed om at jeg har høyt blodtrykk, og på grunn av en sykdom hvor blodtrykket må passes på må jeg kanskje starte med blodtrykksmedisin. Har fått en måned på meg til å prøve å få det ned med kosthold og mosjon, men jaggu har ikke hele måneden gått uten at jeg har fått utrettet stort :o/> :(/> Skal til kontroll på mandag, så får vi se.

 

Har også meldt meg på et 5km løp i slutten av april, og har som mål å kunne jogge hele runden uten stopp.

 

Jeg ELSKER sjokolade, og sliter voldsomt med å ikke kunne spise det hver dag. Jeg har latt meg selv spise som "vanlig" i påsken, men fra og med i dag er det full rule med sunn mat og trening hver dag! Skal begrense frimerkene til fredager, og for å komme meg unna sjokoladesuget, tror jeg at også fredagene skal være sjokoladefrie, hvertfall i starten.

 

Har dere fast veiedag? Og hvilke mål/belønninger har dere satt dere?

Personlig sliter jeg med å finne belønninger som ikke går på mat :P/>

 

Hei.

Så flott at du er med! Vi er samme vekt, men jeg er mye eldre..55.. Den som kunne være ung igjen-:)) ,mine vektproblemer kom fra 30 og oppover, etter tre barn og mye stress med jobb og hektiske hverdager. Så hvis du kan begynne tidlig å gripe fatt i det, så er jo det flott. Den der sjokoladen er farlig, jeg må bare bestemme meg for å holde meg unna.Vil bare ha mer og mer.Får dekket søtbehovet med frukt, men man skal jo ikke spise for mye av det heller. Når vi går på kurs her har vi fast veiedag, jeg skal sende inn mine kuursbrev onsdager, men gjør det tirsdag kveld(nr1 idag) fordi jeg drar så tidlig på jobb. Derfor kommer jeg til å veie meg tirsdager og gjemme vekten til neste uke..om jeg klarer det. Kjenner at jeg blir litt opphengt i vekten om den står på badet..

Jeg har satt 80 kg som delmål, men spørs om jeg klarer det på dette kurset, trivselsvekt er 70. Det er så lenge siden jeg har vært det at jeg umulig kan si om jeg trives der😀 men da får jeg en normalvektig BMI.regner med å bruke lang tid, så jeg prøver å være tålmodig.Jeg og har problemer med på sette en belønning .. Bedre helse og det å klare å gå ned er god nok belønning. Hovedbelønningen min blir å kunne henge med venninnene min når vi skal til Italia i september ,på turer og shopping-:)) Lykke til , så får vi prøve å holde liv i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg kjenner meg igjen i mye som du skriver.

Jeg har lang erfaring med jo jo slanking og har gått flere nettkurs. I høst hadde jeg gått ned ca 22kg, nå har jeg gått opp 7,5kg av de. I neste uke begynner jeg på nytt nett-kurs.

Jeg kan reglene men trenger sårt motivasjon. Jeg vil gjerne være med her, men håper vi kan forplikte litt til hverandre slik at vi ikke faller fra en etter en (som er min erfaring fra tidligere tråder). Tekoppen du har et konkret mål som du gjerne vil nå innen September, det er et tidsperspektiv som også passer meg veldig bra. Da kunne det kanskje også være et bra mål å holde liv i denne tråden til da, ha som mål og skrive i tråden minst en gang i uken?

 

Kort om meg; jeg er 46 år, to barn gift, i jobb, liker håndarbeide og trening (step, aerobic, begynt så smått med jogging. Jeg veier 79,5kg og ønsker å komme meg ned til 60kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Hei

 

Jeg kjenner meg igjen i mye som du skriver.

Jeg har lang erfaring med jo jo slanking og har gått flere nettkurs. I høst hadde jeg gått ned ca 22kg, nå har jeg gått opp 7,5kg av de. I neste uke begynner jeg på nytt nett-kurs.

Jeg kan reglene men trenger sårt motivasjon. Jeg vil gjerne være med her, men håper vi kan forplikte litt til hverandre slik at vi ikke faller fra en etter en (som er min erfaring fra tidligere tråder). Tekoppen du har et konkret mål som du gjerne vil nå innen September, det er et tidsperspektiv som også passer meg veldig bra. Da kunne det kanskje også være et bra mål å holde liv i denne tråden til da, ha som mål og skrive i tråden minst en gang i uken?

 

Kort om meg; jeg er 46 år, to barn gift, i jobb, liker håndarbeide og trening (step, aerobic, begynt så smått med jogging. Jeg veier 79,5kg og ønsker å komme meg ned til 60kg.

 

Hei.

Så fint at du også vil være med.

En gang i uken synes jeg er en grei ting. Jeg er et skriveglad menneske. Jeg startet kurs i dag men fikk dessverre den aller værst tenkelig start med dødsfall i nær familie, så nå konsentrerer jeg meg om å klare meg gjennom disse nærmeste dagene med familien. Sikkert ikke så greit å fortelle det her, men livet bråstopper og tar ukjente veier for mange av oss. Likevel er fokuset mitt på bedre helse blitt enda mer viktigere. Det er bare jeg som kan ta vare på meg selv .Det har blitt for lite mat i dag og jeg titter innom her rett og slett for å tenke på litt andre ting på tampen av en lang dag. Så om dere ikke hører noe fra meg , så kommer jeg tilbake. Ta vare på dere selv og fokuser på sunnhet og livsglede.

PS. Jeg har tre voksne barn, barnebarn og mann. Full jobb, lite mosjon annet enn i travel jobb. Har mange venninner som blir med på turer og de kommer til å dra meg ut i dagene fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til Pandora og ChristineH! Koselig at vi blir flere synes jeg. Jeg har som målsetting å gå ned 5 kg til sommerferien, og det endelige målet mitt er 70 kg i løpet av et halvt år. Alt under det blir bonus. 😀Jeg har veiedag på mandag, og følger Meny1.

Heldigvis er det vår! Det gjør det enklere å komme seg ut og gå, men jeg sliter med å få det til hver dag. Derfor setter jeg min lit til helgene, da håper jeg å gå noen lange turer og sanke trimpoeng på den måten.

Nå har jeg nettopp lagt inn fredags-taco'n i regnskapet på nettsidene. Jeg elsker dette verktøyet, for det hjelper meg å holde full kontroll på kalorier, fordeling mellom de ulike næringsstoffene, vann og trim. Det trengs spesielt i helga - den blir vel full av fristelser som helger flest!

God helg, og masse lykke til, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Eg venta med start til over påske, men er nå i gang med kurs.

Har kun hatt veiing på kurset, og vil prøve å holde meg til det. Er så lett å bli skuffa om du har gått ned mindre enn egen vekt.

 

eg bør vel gå ned 17-20 kg, men første delmå ler å bli den vekten eg HÅPTE eg hadde da eg start kurs :)/> 5,9 kg.... Eg hadde ikkje vore på vekta på 1,5 år.

 

Vil gjerne gå sammen her og fortelle om oppturer og nedturer. Alltid lettere når flere står sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! Fint at vi blir flere, da holdes forumet levende og det er ikke så lett å dette ut!

Jeg hadde veiedag i går, og gleder meg over at vekta viste akkurat 1 kg ned! Status nå er 78,3. Jeg regner ikke med å klare samme tall hver uke, men jeg blir så glad når jeg merker at kroppen reagerer positivt på sunnere mat og mer aktivitet!

I helga gikk jeg på en smell og tok to glass vin på lørdagskvelden, selv om jeg hadde som mål å holde meg helt unna i noen uker for å slippe de tomme kaloriene. Men: jeg regnet dem inn i det totale regnestykket for dagen og da gikk det greit.

 

Ellers har jeg prøvd å bake brød: Gretes hjemmebakte. Jeg måtte ta i mer væske, for deigen ble veldig kompakt - og kunne nok stekt brødene i 5-10 minutter ekstra for perfekt resultat. Men alt i alt er jeg fornøyd, og spiser dette brødet til frokost. 1 skive er nok, for det er ganske tungt. Er det noen av dere som har prøvd ut Roede-oppskrifter og har tips?

 

Lag en fin tirsdag! cool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Hei alle! Fint at vi blir flere, da holdes forumet levende og det er ikke så lett å dette ut!

Jeg hadde veiedag i går, og gleder meg over at vekta viste akkurat 1 kg ned! Status nå er 78,3. Jeg regner ikke med å klare samme tall hver uke, men jeg blir så glad når jeg merker at kroppen reagerer positivt på sunnere mat og mer aktivitet!

I helga gikk jeg på en smell og tok to glass vin på lørdagskvelden, selv om jeg hadde som mål å holde meg helt unna i noen uker for å slippe de tomme kaloriene. Men: jeg regnet dem inn i det totale regnestykket for dagen og da gikk det greit.

 

Ellers har jeg prøvd å bake brød: Gretes hjemmebakte. Jeg måtte ta i mer væske, for deigen ble veldig kompakt - og kunne nok stekt brødene i 5-10 minutter ekstra for perfekt resultat. Men alt i alt er jeg fornøyd, og spiser dette brødet til frokost. 1 skive er nok, for det er ganske tungt. Er det noen av dere som har prøvd ut Roede-oppskrifter og har tips?

 

Lag en fin tirsdag! cool.gif

 

Jeg har prøvd div middagsretter denne uken.

Synes torsk i pakke og steinbitt på seng av rotgrønnsaker var godt.

Improviserer litt med grønnsaker, tar det vi har.

Lager mitt eget brød,har en grunnoppskrift og improvoserer med hva jeg har av grovt mel, havregryn, frø etc. Når det er avkjølt skjærer jeg tynne stykker og fryser ned slik at det er lett å ha tilgjengelig.Ellers går det i ferdigkjøpt speltbrød eller Helsprøtt knekkebrød. Liker å variere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...