Gå til innhold

Pangstart i påsken


Gjest tekoppen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest tekoppen

Denne uken har jeg veiedag en dag tidligere pga ferie for kursleder. Skal nå klare meg på egenhånd i tre uker før nett kurset forsetter. Jeg har tilogmed bestilt kurs når tre fra slutten av august. Der har jeg fått lagt inn en rapporteringsfri uke når jeg er på tur til det store utland med venninnene mine.

For meg i denne fasen er oppfølging og forpliktelse veldig viktig. Jeg tar meg råd til dette og da tenker jeg også at jeg må jammen følge opp. Er jo litt gniten, vil jo se noe igjen for penger brukt-:)/> Les....mindre vekt.

Hvorfor velge nettkurs fremfor vanlig kurs? For meg som arbeider i turnus og ulike kvelder hver uke er det praktisk. Dessuten har jeg rett og slett ikke lyst å gå på kurs med naboer og perifere kjente. Sånn blir det på mindre steder og slik er jeg. Jeg har gått på lokale kurs for mange år siden. Syns jeg bruker mer tid på mental trening i forhold til hva jeg spiser, kan spise, nye oppskrifter etc. Jeg registrerer hver dag, bruker litt tid på det, men da holder jeg meg i tøylene og snart blir det en vane å vite hvor mye en skal spise av de ulike matvarene/kombinasjon etc.

Dette fungerer for meg nå. Det er ingen lettvint løsning og jeg hadde nok neppe gått så bra uten.

Største motivasjonen akkurat nå er at de rundt meg legger merke til at jeg ser bedre ut, mannen min er så oppmuntrende for han har vært bekymret for helsen og energiløsheten min. De som kjenner meg godt, tør å si det det meg, at jeg har vært "flink" at de kan se det.

Jeg snakker ikke om slanking på jobb, der tror jeg ikke noen tør å si noe heller, eller at de rett og slett ikke ser der. Vi valser jo rundt i litt for store uniformer og når et menneske har vært overvektig lenge skal det mye til før en kommer med en kommentar, tror jeg..eller så er det bare at de ikke SER meg😎 jeg har kanskje skrevet om hva som skjedde i 2006/7 .. Da gikk jeg ned 18 kilo før en kollega en dag betraktet meg fra siden og spurte forsiktig: Har du ikke tatt av? Hun var den eneste..jeg tenker positivt og prøver å tro at det skyldes at størrelse ikke er viktig..men jeg vet bedre, jeg hører ofte på se slanke, teneingsflinke som bekymrer seg over at de har spist et kakesykke. Klart størrelse og fasong betyr noe for hvordan man blir oppfattet. Så jeg velger å ikke bry andre enn dere som leser dette om hvordan jeg tenker, sliter og prøver å motivere meg selv til å gå ned i vekt, komme i bedre form...regner med at dere vet alt om dette, at vekt er komplekse greier og at vi alle uansett vekt og fasong er knakende kjekke mennesker-:)/>

Ha en fin tirsdag.

Jeg gikk forresten ned hele 0.7 kilo denne uken. Nå veier jeg 81.8 kilo. 11.8.kilo igjen til trivselsvekt og normal BMI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Sommerslank ble jeg ikke men sommer ble det plutselig likevel...

I dag har jeg brukt jobbskjorte Medium, året startet med ekstra large, lenge STOR og nå det jeg vil kalle normal..nå skal det sies at de er store i størrelsen, men likevel: Motivasjon.

Her sitter jeg i shortsen som ikke passet i fjor og tskjorte og er bare innom for å kjøle meg ned med en saftis, laget av granateplejiuce.

Kos dere i den plutselige sommervarmen.På tide å få sommerbrune legger✨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerslank ble jeg ikke men sommer ble det plutselig likevel...

I dag har jeg brukt jobbskjorte Medium, året startet med ekstra large, lenge STOR og nå det jeg vil kalle normal..nå skal det sies at de er store i størrelsen, men likevel: Motivasjon.

Her sitter jeg i shortsen som ikke passet i fjor og tskjorte og er bare innom for å kjøle meg ned med en saftis, laget av granateplejiuce.

Kos dere i den plutselige sommervarmen.På tide å få sommerbrune legger✨

 

Så deilig når man kan få mindre størrelser!! Da er alt verdt det.

Årest første uniformsskjørt hos meg var i 46, nå har jeg 44 men det begynner å bli lovelig løst, så nå er det 42 neste. Deilig følelse!

 

Lo godt av sjokoladesmellen din! Og vet du hva jeg tror - jeg tror det er bra å skrive det ned og kunne innrømme og se hva som skjedde, så man kan kjenne igjen følelsen av anger neste gang fristelsen dukker opp.

kanskje ihvertfall :)

 

Jeg satt frem en liten bolle med ostepops igår til ungene, men det likte de ikke lenger... så bollen sto der og såååå på meg og jeg så tilbake, og tenkte lenge hvordan dette skulle gå. Så gikk jeg og kastet den i søpla! Tok på meg treningstøy og tok noen øvelser på stuegulvet. Kalorier spart og kalorier forbrent.

 

(nå funker det ikke alltid sånn altså. På søndag suste en halv pose smågodt rett ned...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Så deilig når man kan få mindre størrelser!! Da er alt verdt det.

Årest første uniformsskjørt hos meg var i 46, nå har jeg 44 men det begynner å bli lovelig løst, så nå er det 42 neste. Deilig følelse!

 

Lo godt av sjokoladesmellen din! Og vet du hva jeg tror - jeg tror det er bra å skrive det ned og kunne innrømme og se hva som skjedde, så man kan kjenne igjen følelsen av anger neste gang fristelsen dukker opp.

kanskje ihvertfall :)/>

 

Jeg satt frem en liten bolle med ostepops igår til ungene, men det likte de ikke lenger... så bollen sto der og såååå på meg og jeg så tilbake, og tenkte lenge hvordan dette skulle gå. Så gikk jeg og kastet den i søpla! Tok på meg treningstøy og tok noen øvelser på stuegulvet. Kalorier spart og kalorier forbrent.

 

(nå funker det ikke alltid sånn altså. På søndag suste en halv pose smågodt rett ned...)

 

 

Hei Tuva.

Det har dessverre blitt et par sjokoladeran fra samme store eske..vet ikke hva som går av meg, ble litt lei av å være så forsiktig. Nå er det 7 karamelliser igjen og esken i bosset. Like greit å bli kvitt hele greien. Vekten går ikke ned, men nå fortsetter jeg ..skal ikke rapportere for andre enn meg selv i tre uker nå, så jeg har ikke registrert maten, men det må jeg bare. Har hatt en fin utedag på byen, noe godt må man kunne unne seg når det er måneder mellom hver soldag. En god ting med alle utskeielser er at jeg merker så godt på kroppen at det ikke er ok..føler meg trett, uggen, litt småkvalm, så det er jo ikke verd det. Godt med påminnelsen, og perfekt er vi jo ikke, selv om vi holder stø kurs nedover...😔😔😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Jeg har gått opp i vekt!

Ikke uventet har vekten gått opp 1.7 kilo, i går var det 0.6 så hva det egentlig er ..er ikke godt å si med lunefulle vekter. Opp er det likevel for første gang siden mars.

Selvkontrollen min har vært ute av kontroll siden torsdag..da begynte det med kake på jobb, utemiddag..ran i konfekteskene og i går kveld toppet det seg da jeg åpnet en helt ny After Eigth jeg har spart til sommergjestene som kommer neste uke..

Det hjelper ikke at jeg ikke skal rapportere på nettkurset før om tre uker. Lurte meg litt mentalt der.

Nå skal jeg ikke klage for jeg vet at det er dette som skjer hvis jeg ikke holder meg til rett kosthold. Har sagt det før, kroppen er som en svamp og min er ganske inntørket nå-:)/>/>)

Så i dag får jeg begynne å reparere på skadene og se om jeg kan klare å ikke få lyst på noe godt om kvelden. Kvelden er farlig..det er da jeg spiser. Lurer på om mange har det slik? Har aldri lyst på snop til frokost, lunsj og middag..

Det kan ellers gå ukesvis uten snop, men akkurat nå er det utfordrende, ikke fordi jeg er sulten, jeg bare MÅ og er ikke sterk nok til å tenke NEI TAKK.

Laget en sunn smootiies i går med frosne Skogsbær, noen ss youghust og en halv ts fruktose. Frøs restene ned som ispinner.tenker sundt hele dagen, sprekker sent på kvelden. I kveld skal meg legge meg tidlig!

I dag får jeg prøve å drikke mye vann, det er varmt og jeg kjenner meg oppblåst og uggen. Litt hodepine. Har ikke godt av sukkersjokk før leggetid.

 

Skal selvfølgelig fortelle hvordan det går videre.

Skal ikke gi opp!!! Været er nydelig og livet er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

I kveld skal jeg skrive om valgets kvaler.

Hver dag tar jeg mange valg, noen rette,andre litt på kanten og noen regelrett gale valg.

Nå skriver jeg om mat.

Den av ingrediensene i livet jeg må ha hver dag, som er viktig for å opprett holde MEG.

Hva skjer når matvalgene begynner å bli utfordrende?

Når vi som skriver om veien nedover kilobakkene må ta valg.

Når vi hver dag må ta valg som påvirker det ønsket vi har om en lettere, sunnere kropp.

Hva skjer når vi står overfor den ene kvalen etter den andre?

Hva skjer når det serveres fire ulike kaker til jobblunsjen?

Hva skjer når kroppen, hjernen,følelsen signaliserer LYST?

Ja, hva skjer.?

I dag seirer fornuften.

I forrige uke seiret lysten.

I morgen vet jeg rett og slett ikke.

Det er vel ikke uten grunn at det kalles VALGETS KVAL ?

Fortsatt god tur i nedoverbakkene. Det hadde værtt utrolig bratt om det ikke hadde vært for oppoverbakkene������

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Jeg er glad for hver dag som går går når det gjelder vekten...en dag nærmere målet.

En dag eldre, en dag mindre av livet.

Et paradoks.

Jeg vil nyte hver dag, jeg vil leve hver dag, men jeg vil gjøre det med rett kosthold.

Jeg vil bli lettere, slik at dagene blir letterer.

Sånn er det.

Her på hovedsiden min står det at jeg når målet mitt 15 november 2015.

Det er selvfølgelig basert på at ukentlig vekttall som jeg la inn da jeg startet.

Det er blitt justert underveis.

Det er for optimistisk.

Likevel er det greit med et mål og en konkret tid, selv om jeg innerst inne skjønner at datoen forskyves etter som ukene går.

I dag var jeg tilbake på samme vekt som forrige tirsdag, da hadde jeg veiedag en dag tidligere enn vanlig. I morgen vil jeg se om tre dager i fri flyt har latt meg kjøre nedoverbakke, stå på stedet hvil eller om jeg kjører oppover bakkene..

Trenger å tenke litt positivt på denne ferden.

I morgen får jeg skrive noen ord om hvilken utfordringer jeg tror kommer når jeg endelig når målet.

Det må jeg nemlig sove på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for hver dag som går går når det gjelder vekten...en dag nærmere målet.

En dag eldre, en dag mindre av livet.

Et paradoks.

Jeg vil nyte hver dag, jeg vil leve hver dag, men jeg vil gjøre det med rett kosthold.

Jeg vil bli lettere, slik at dagene blir letterer.

Sånn er det.

Her på hovedsiden min står det at jeg når målet mitt 15 november 2015.

Det er selvfølgelig basert på at ukentlig vekttall som jeg la inn da jeg startet.

Det er blitt justert underveis.

Det er for optimistisk.

Likevel er det greit med et mål og en konkret tid, selv om jeg innerst inne skjønner at datoen forskyves etter som ukene går.

I dag var jeg tilbake på samme vekt som forrige tirsdag, da hadde jeg veiedag en dag tidligere enn vanlig. I morgen vil jeg se om tre dager i fri flyt har latt meg kjøre nedoverbakke, stå på stedet hvil eller om jeg kjører oppover bakkene..

Trenger å tenke litt positivt på denne ferden.

I morgen får jeg skrive noen ord om hvilken utfordringer jeg tror kommer når jeg endelig når målet.

Det må jeg nemlig sove på.

 

Mitt hovedmål skulle nåes 1 januar 2016. Da skulle jeg klare 25 kilo.

Men jeg har hele veien vært klar på om det blir 15 eller 20, så er jeg veldig fornøyd med det og. For selv om jeg når 25 kilo 1 januar, så er jeg jo ikke ferdig! Man kan ikke da slå seg på skulderen, bra jobba og rett tilbake til det livet man levde før...

Så dette får ta den tiden det tar, og vi tar babysteps mot å være mer fornøyde med oss selv, samtidig som vi koser oss med livet og alt det kan tilby.

 

Det overraskende er nok at det går jo helt fint å kose seg selv om man ikke spiser alt man kommer over?

Jeg brukte de første mnd av året, og gjør det fremdeles med å gå gamle uvaner til livs. Feks at man ikke kan trene på fredagskveld eller lørdagskveld, for da skal man bare kose seg... man kan faktisk trene og SÅ kose seg. Veldig rart å oppdage :P

Og enda rarere er at etter en treningsøkt på fredagskveld, har man ikke SÅ lyst til å spise alt mulig snop... win-win.

 

Ha en fin uke ! Og lykke til med veiingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Mitt hovedmål skulle nåes 1 januar 2016. Da skulle jeg klare 25 kilo.

Men jeg har hele veien vært klar på om det blir 15 eller 20, så er jeg veldig fornøyd med det og. For selv om jeg når 25 kilo 1 januar, så er jeg jo ikke ferdig! Man kan ikke da slå seg på skulderen, bra jobba og rett tilbake til det livet man levde før...

Så dette får ta den tiden det tar, og vi tar babysteps mot å være mer fornøyde med oss selv, samtidig som vi koser oss med livet og alt det kan tilby.

 

Det overraskende er nok at det går jo helt fint å kose seg selv om man ikke spiser alt man kommer over?

Jeg brukte de første mnd av året, og gjør det fremdeles med å gå gamle uvaner til livs. Feks at man ikke kan trene på fredagskveld eller lørdagskveld, for da skal man bare kose seg... man kan faktisk trene og SÅ kose seg. Veldig rart å oppdage :P/>

Og enda rarere er at etter en treningsøkt på fredagskveld, har man ikke SÅ lyst til å spise alt mulig snop... win-win.

 

Ha en fin uke ! Og lykke til med veiingen :)/>

 

 

Så sant, så sant. Det hele handler om hvordan man skal endre kosthold, tanker når man er i mål. Jeg har lest en del forskning om hvordan kroppen, hjernen husker sin maksvekst og vil tilbake dit etter vektnedgang. Om hvordan forbrenningen går ned slik at vekten skal beholdes. Ikke lystig lesing men veldig greit å vite om disse mekanismene og at det faktisk er grunnen til at man kan bli en jojo slanker om man ikke hele tiden etterpå er obs på dette.

Tenk hvor lett det ville vært, om vi beholdt velttapet og kunne gå tilbake til førlivet?

Jeg ville i flere år ikke utsette megselv for flere slike jojo opplevelser der jeg sakte gikk opp mer for hver gang.

Jeg har heller ingen garanti for at det ikke skjer denne gangen heller, men jeg begynner å skjønne at det må legge om kostholdet permanent,at det krever mer aktivitet og bevisstgjøring.

Små skritt som du sier😔

Vekten gikk faktisk ned 500 gr denne uken med god innsats de siste dagene. Det feiret jeg med en skogstur i kveld og du har rett. Det smakte fortreffelig med vanlig kvelds etterpå, ikke behov for noe søtt da-:)

Lykke til selv Tuva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Jeg har skrevet om søvn tidligere, at jeg har lest at for lite søvn og fedme henger sammen. I allefall er nok søvn viktig.

I dag har jeg bokstavelig talt sovet vekk torsdagen, fridagen min.

Etter en rett og slett kjedelig handletur med den andre halvdelen..shopping er noe jeg Ikke liker, men det er en annen sak..sov jeg et par, tre timer med god samvittighet. Fri og behov for å ta meg litt inn, ingen andre forpliktelser eller planer..

Opp for å spise middag, den ble lettvint og god ( to små fullkornstortillalefser, med stekt kyllingkjøtt i Tacosaus, smørt med cottage cheese, løk, tomat og salat) krøp jeg tilbake i sengen og stod opp kl. 20!

Dette slår alle rekorder, men godt var det. 10 grader ute og her sitter jeg og svetter i vei. Tror kroppen vil gå i dvale..

Godt det skal være sundt med søvn.

Vanligvis får jeg lyst på noe søtt når jeg har det slik, men ikke i kveld..har en kveldsrasjon av mat igjen og nok frukt og bær til å lage en smootie. Venter bare på at bananbitene skal fryse litt.det er jammen godt med lange lyse kvelder slik at jeg får kjenne litt på torsdag 9 juli.

Har lært meg å lytte til kroppens signaler, men det er jo ikke alltid det passer så godt som i dag, da..

Ja,sånn kan en dag nedover bakkene til et lettere liv også være.

PS: smootiies jeg laget var både god, mettede og hadde lite kalorier:

1.5 dl skummet melk, 100 gr jordbær, 50 gr frossen banan.

Endret av tekoppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Om noen lurer på om jeg fikk sove i natt, etter gårsdagens søvnmaraton..ca kl 02..våknet litt før 8 og tar nå en sen morgen i sengen. Elsker late morgenen selv om jeg egentlig er et morgen menneske.

Jeg liker de dagene jeg har fri eller kveldsvakt, da kan jeg bruke litt tid på å tenke, drikke kaffe , nettsurfe, lese, skrive ( som nå) og bare ha litt tid for meg selv-:)/>

Egentlid, kvalitetstid..sikkert mange fine ord på det å være litt lat... Men jeg tror det er viktig å få være litt lat i dagens samfunn. Antistresse litt.

Man skal klare så mye, være så flink, oppleve mest mulig og være så " perfekt".

Jeg har hoppet av den karusellen for lenge siden, kroppen ville ikke mer, det ble for mye stress og høyt tempo.

Jeg ble syk , fikk ulike sykdommer som jeg er sikker på skyldes den dårlige delen av livets stress.

Likevel, man må jo henge med i samfunnet, klare en jobb, være sosial, være en for dem man er glad i.

Så jeg har kuttet i alle ting som ikke er viktige for meg. Jeg vasker ikke huset så ofte som før, det er ikke perfekt rundt meg, jeg gjør mer at det jeg har lyst til, mindre av det jeg tror andre forventer.

I dag kjenner jeg meg opplagt, jeg er 900 gr igjen til mitt delmål som lenge blinket i det fjerne. Måtte snikveie meg i morges, synes jeg har vært så fornuftig i matveien noen dager nå.

I dag skal jeg være noe for de rundt meg før jeg går på kveldsvakt og er noe for de jeg treffer der. I dag har jeg energi og jeg bærer faktisk på snart 10 kilo mindre enn i januar. Det er lettere å gå i trapper, jeg føler meg bedre og det smitter nok over på de rundt meg.

I morgen er det offisielt ferie..selv om jeg går med boblejakke ute -:)/>)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Første feriemagasin har gått med til å forberede heimen til innrykk av barn, svigerbarn og barnebarn, de kommer i to puljer, en imorgen og en neste helg.Det var sol imorges,så det ble koselig frokost ute med solkrem og solbriller. Må nyte hvert sekund. Nå regner det igjen..

Gleder meg masse! Det blir kos og med kos kommer god mat...

I dag har jeg bakt knekkebrød, har bakt grovt brød tidligere og kjøleskapet er fullt, men jeg holder meg i tømmene. Tenk at jeg har hatt en kurv jordbær i tre dager, siste del går til kveldskos sammen med en Skyr.

I går trodde jeg at jeg spiste ALT for mye. Var så sulten etter kveldsvakt at jeg tok meg en ekstra middagsporsjon sammen med en sønn som overnattet. På jobb fikk jeg så lyst på is, solen skinte ute, lønningsdag og 10 juli! Da jeg stod over isboksen var det mye godt med valgte en Lettis med 80 kalorier. Kunne glatt spist 4 av dem, men fornøyd med meg selv.

I dag lurte jeg på om jeg skulle gidde å føre opp alt jeg spiste i går men gjorde det likevel og det ble 250 kc over dagsrasjon. Ingen katastrofe men jeg tror jo selv at jeg på vei oppover..slankebakken.

En kollega spurte faktisk om jeg ikke hadde gått ned i vekt her en dag, at jeg så så godt ut. Hun hadde vært på ferie og la nok merke til at magen er i ferd med å bli flatere-:)/> så kjekt å høre.

Mannen min er også veldig fornøyd, han sier at han er bekymret for at jeg skal få diabetes om jeg fortsetter å være overvektig, hmmmm

Det har jeg ikke vært så bekymret for selv siden langtidsblodsukkeret aldri har vært høyt og jeg spiser ikke spesielt mye søtt. Tror nok vektoppgangen min skyldes for mye vanlig mat, for lite aktivitet.

Likevel, det er ikke godt å høre at han er bekymret for meg. Enda en grunn til å holde fokuset.

Enda en dag nærmere målet mitt, nå logger jeg litt av her for å være mer tilstede i ferielivet. Jeg kommer til å registrere mat for det er så viktig for meg, men tar en liten feriepause fra de skrevne slanketankene. Har ikke lange ferien, den er stykkevis og delt i år så jeg har å glede meg til senere i høst også.

Fortsatt god sommer slankere😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

En liten kjapptur innom fordi jeg er så glad..ned 0.7 kilo siste uken!!! Rare greier , trodde jeg hadde sklidd helt ut de siste dagene med feriegjester i huset, men når jeg registrerer mat er det ikke så galt som det kjennes ut som. Får jo nesten dårlig samvittighet når jeg tar en brødbit for mye-:)/>)

Jeg har i alle fall slappet av fra slanketankene og det er sikkert veldig bra for hjernen det også, har ikke hatt tid til sånt. Nå er det noen få dager pause i sommerheimen før neste gjester kommer, så jeg er tilbake på den slanke linje og slipper å lage god mat til en hel bataljon..

Koste meg forresten med sol, kaffe og sommerens første softis på uteresturant i går. Viktig det også.

Fortsatt god sommer og stå på medslankere og lesere. Har nå gått ned 7.3 kg siden 6.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

HJELP!

I går kveld klarte jeg rett og slett ikke slutte å spise!!!!

Raidet kjøleskap og andre skap og la meg fullstendig stappmett og beskjemt.

Hva skjedde i hjernen min? Det lurer jeg på i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Gårsdagens kveld ble nok et etegilde uten grunn..endte opp med vondt i hodet, kjempetrett og uggen. Kroppen er ikke vant til slikt lenger og det er greit å få det bevist, at matinntakt, hvilken mat henger sammen med min form..

I dag har jeg startet annerledes og skal holde meg til måltidene..får neste kull feriegjester på besøk snart. Sunn og grei middag på gang. Jordbær og lettis til dessert.

Gleder meg nesten til jeg skal begynne å rapporter på nettkurset igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Endelig en bra mandag, kjenner meg mye bedre. Har også vært ute og gått tur.

Smootiies er min ny e favoritt. Så glad for at jeg tørket støvet av en nesten ubrukt smmotiesmaskin.

De siste dagene har jeg laget sunne, lette smootiies til store og små besøkende. I går var det lettmelkl, jordbær og frosne blåbær med litt honning . I dag var det eplejuice med frosne skogsbær og nektarin. Sunt og friskt. Her kan man kombinere bruk av melk og fruktrasjon. Skal iallefall fryse ned risp...da jeg liker det litt syrlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Ny veiedag. Er like spent hver uke..og så fornøyd med 400 gr ned i en uke med gjestet og mye fokus på mat og kos. Har begynt i jobb igjen etter kort ferie, det hjelper, har ikke samme tiden og er mer i aktivitet.

Nå er det bare 200 gr igjen til delmålet som har hengt på et skilt langt fremme i fremtiden-:)/>/>

Snart 80 kilo og 79 tallet like om hjørnet, så godt!!

Det er noe mentalt viktig med å møte sine mål, slå seg litt på skulderen og være fornøyd. En flott følelse.

Kjøpte meg en fin sommerbukse på ekstremsalg, for første gang på lenge gikk jeg i prøverommet og smukk.. Den satt så fint, ingenting som presset, kjentes så behagelig ut. Nå venter jeg bare på varmen.men den passer perfekt til jenteturen til varmere strøk om 6-7 uker. Har beltespenner itilfelle jeg skulle skrumpet enda mer-:)/>/> for et luksusproblem. Må tulle litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Ny veiedag. Er like spent hver uke..og så fornøyd med 400 gr ned i en uke med gjestet og mye fokus på mat og kos. Har begynt i jobb igjen etter kort ferie, det hjelper, har ikke samme tiden og er mer i aktivitet.

Nå er det bare 200 gr igjen til delmålet som har hengt på et skilt langt fremme i fremtiden-:)/>/>/>

Snart 80 kilo og 79 tallet like om hjørnet, så godt!!

Det er noe mentalt viktig med å møte sine mål, slå seg litt på skulderen og være fornøyd. En flott følelse.

Kjøpte meg en fin sommerbukse på ekstremsalg, for første gang på lenge gikk jeg i prøverommet og smukk.. Den satt så fint, ingenting som presset, kjentes så behagelig ut. Nå venter jeg bare på varmen.men den passer perfekt til jenteturen til varmere strøk om 6-7 uker. Har beltespenner itilfelle jeg skulle skrumpet enda mer-:)/>/>/> for et luksusproblem. Må tulle litt også.

 

Gøy og lese at det går bra for deg. Det er viktig å nå delmål, og tillegg kunne kjøpe klær man føler seg vel i. Har nettop begynt selv så det tar nok en del uker før jeg når første delmål, men jeg er glad for en god start.

Stå på så når du nok 70-tallet neste uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Gøy og lese at det går bra for deg. Det er viktig å nå delmål, og tillegg kunne kjøpe klær man føler seg vel i. Har nettop begynt selv så det tar nok en del uker før jeg når første delmål, men jeg er glad for en god start.

Stå på så når du nok 70-tallet neste uke. :)/>

Takk for oppmuntrende tilbakemelding😀

Det er en treg og lang vei dette her, men nå ser og kjenner jeg endringene, så det er bare å smøre seg med tålmodighet og tenke langsiktig. Lykke til selv, små endringer hver dag blir merkbart når man legger alle dagene sammen-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Er midt mellom nattevakter og måltidsrytmen blir deretter. Jeg prøver å legge inn frokost etter midnatt, noe som holder meg mett en stund, knekkebrød og litt frukt. Og en kopp te innimellom. Drar rett hjem og sover uten å spise enda en frokost eller lunsj .. Kroppsrytmen er uansett ute av rute, så helt enkelt er det ikke. Godt med helg snart.

Til middag i dag lagde jeg noe godt, plukkkfisk av Lettsaltet torsk,blomkål,potet blandet inn en dl lettmelk, en halv dl lett matføte( en rest som måtte brukes), krydret med muskatnøtt, pepper og salt. Persille og gressløk fra hagen. Det ble en god porsjon til under 400 kc, så det ble blåbær og 50 gr lettis til dessert.

Synes det krever litt mer tanker å planlegge kalorifatttige, sunne og mettede måltid gjennom dagen, samtidig som jeg får dekket lysten på noe smakfullt og noe litt søtt. Blir iallefall flink til å velge rette matvarer og å ikke gå bananas i kjøleskapet selv om det er mye rester etter feriegjester-:)/>/>

Lagde smootiies av resten av fruktrasjonen i kveld.

Rart, men jeg synes jeg spiser mer gjennom dagen enn før, iallefall annerledes. Min utfordring har lenge være kvelden, når jeg setter meg ned, er trett.... Men slik jeg spiser nå blir jeg ikke trett av selve maten som før, så blodsukkeret holder seg nok ganske stabilt gjennom dagen.

Sånn tenker jeg på en god matdag...og skjønner ikke hvordan jeg ikke bare kan surfe på denne bølgen hver dag-:)/>/>))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Fikk lyst å skrive litt mer om smoothie..siden det erstatter mye av mitt søtbehov og gjør meg mett en stund. Har vel nevnt at jeg er glad jeg har tørket støv av den nesten ubrukte smoothie maskinen og plassert den på kjøkkenbenken.

I dag ble det: 1.5 dl skummet melk, 50 gr kald banan, 20 gr blåbær, 50 gr frosne jordbær. til sammen 108 kc har jeg regnet ut. Forfriskende og godt i sommervarmen.

Har kjøpt tropisk fruktjuice som jeg skal blande med frossen nektarin og litt jordbær i morgen.

Sammen med Skyr og bær dekker jeg fruktrasjon og en god del av melkerasjonen min og det blir litt mer spennende.

Fremdeles på 1600 kc..

Middagen i dag blir en slik marinert kalkunfilet som er på tilbud hos Kiwi(160 gr), en ts soyaoje, masse løk, 125 helkorn basmatiris og 100 gr aspargesbønner. Nesten ferdig med det.

Lagde altfor mye ris en dag vi hadde gjester. Siden ris ikke har godt av å stå , frøs jeg ned restene i porsjoner til meg selv. greit å ta opp i farten.Er det ikke nok smak i kalkunfileen tar jeg en liren desj a en chilisaus. Du kan jo ta det du har grønnsaker. Jeg surrer alt sakte på stekepannen når kjøttet er stekt, blir som en risotto/wok.

til kvelds glemmer jeg at det er lørdag og tar tre Ryvita knekkebrød, to med kokt skinke og mangoskiver og en med Philidelpia light dekket med urter. Har en aldeles nydeling mynteplante som har sjokoladesmak. Kan love deg at det smaker After Eight. Melk som drikke.

Så får jeg håpe at jeg ikke sprekker utover kvelden..God lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Mål for neste uke er å være i mer aktivitet.

Jeg har virkelig tatt ferie fra skritttelleren som mangler batteri, fra kveldsturer fordi jeg skylder på været, fra tanker om trim..

ja, jeg har hatt ferie fra slikt, men har jo jobbet, hatt huset fullt av store og små og kveldene har blitt brukt til dyrebart samvær med barn og barnebarn. De bor så langt unna at det er verd hvert sekund.,har jo vært på noen byturer, trasket gatelangs, trillet barnevogn og byttet bleier...

Har slapper av og hatt det kjekt. Likevel har jeg sakte og sikkert gått ned hver uke. Tror min kropp har godt av slikt, når jeg stresser blir alt galt. Jeg blir sliten, trett og tiltaksløst. Slik er det å leve med lavt stoffskifte.

Så for meg må trim være lystbetonte og gi meg mer energi enn jeg mister-:)/>

Så snart setter mannen min og jeg oss i bilen og kjører etter solen som titter fram. Tar med kamera, det gjør alt mer lystbetonte for meg. Så finner vi en plass vi kan gå tur og ta bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Må bare fortelle hva min far sa i dag..ser han ofte men ikke hver uke:

"Enten har du slanket deg eller så har du på deg jernkorsett!"

Så serverte han søte vafler med sylteøy og rømme... Jeg spiste en med god samvittighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...