Gå til innhold

Metchens vei til et bedre liv


Gjest metchen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest metchen

Jeg har endelig klart å stramme meg opp til å ta meg en tur inn her for å starte på veien til et sunnere liv. Det er dessverre ikke første gang jeg opretter en tråd her, men jeg håper dette blir den siste. Jeg har satt meg et mål på 25 kg ned, men er ikke sikker på hvor lang tid jeg skal bruke ennå. Første delmål er 5 kg innen utgangen av august. Skal først fokusere på å få orden på kostholdet, deretter er det treninga sin tur. Føler at jeg ikke klarer begge delene de første ukene.😨

 

Håper på å få noen å prate med her inne. Alle er velkomne til å skrive noen ord på tråden.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da er en dag kommet godt igang og jeg føler at det er godt å ta kontroll over det jeg putter i munnen. Kjenner at jeg er litt sulten, men jeg vet at det vil bli bedre etterhvert. Det er lørdag i dag og vi skal i badstu med den tradisjonelle badepilsen. Jeg vet at det er det jeg må bruke kosemerkene til. Det er viktig for meg å beholde noe slik at jeg har noe å se fram til. Dessuten vil det være noe jeg kommer til å fortsette med uansett så det handler litt om å komme inn i en normal rytme.

 

Har skjønt at det ikke er så mye aktivitet her inne. Kanskje det skyldes sommerferie, men jeg vet at jeg må være aktiv for å klare å holde fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Da er en dag kommet godt igang og jeg føler at det er godt å ta kontroll over det jeg putter i munnen. Kjenner at jeg er litt sulten, men jeg vet at det vil bli bedre etterhvert. Det er lørdag i dag og vi skal i badstu med den tradisjonelle badepilsen. Jeg vet at det er det jeg må bruke kosemerkene til. Det er viktig for meg å beholde noe slik at jeg har noe å se fram til. Dessuten vil det være noe jeg kommer til å fortsette med uansett så det handler litt om å komme inn i en normal rytme.

 

Har skjønt at det ikke er så mye aktivitet her inne. Kanskje det skyldes sommerferie, men jeg vet at jeg må være aktiv for å klare å holde fokus.

 

Vil bare ønske deg LYKKE TIL. Flott at du ikke gir opp,. Det er ikke så mye aktivitet her, men jeg også synes det er viktig å skrive noen ord for min egen del, for å holde fokus og for å få ut noen tanker-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Gårsdagen sluttet ikke like bra som den begynte. Jeg var så sulten når jeg skulle spise pizza at jeg spiste for mye. I tillegg ble det en kroneis. Dette er like vanskelig som jeg fryktet. Det er ikke bare å kutte ut alle uvanene man har brukt et helt liv på å etablere. Man kan bare fortsette å prøve å gjøre det litt bedre hver dag og ikke gi opp.

 

I dag skal jeg fortsette å jobbe. Det har begynt bra, og jeg har en god plan for resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Gårsdagen ble bra. Endte opp litt under det inntaket jeg har lagt opp til. Vet at det ikke er ideelt, men regner med å justere meg inn etter hvert. Er litt ute å kjøre følelsesmessig om dagen, så dagene preges av lite energi til å gjøre ting. Håper det blir bedre etterhvert. Skal prøve å få gjort litt husarbeid i dag slik at dagen ikke blir så negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da har jeg kommet til den første veiedagen, og det gikk veldig bra. :P ned 2.1 kg siden torsdag er jeg kjempe fornøyd med. Vet av erfaring at dette er vanlig den første uke, men at dette ikke kommer til å fortsette. Allikevel er dette viktig for motivasjonen så jeg er veldig glad.

 

Måler kroppen også og minus 2 cm rundt midjen er også viktig. Har som mål å spasere litt rolig i dag slik at jeg får noen trimpoeng denne uka. Kommer ikke til å stresse med trim ennå, men samtidig er det på tide å begynne å bevege på seg

 

Håper at alle får en fin uke, og at det blir litt mer aktivitet her inne framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Som vanlig når jeg jobber med å gå ned i vekt blir fokuset så sterkt at det tar helt over. Jeg vet at det ikke er bra, men det er vel sånn jeg fungerer. Har hatt noen gode dager selv om sliter litt med at jeg er sulten sent på kvelden. Fikk ikke ut finger og gått turen min i går. Har ikke trent aktivt de siste årene så det blir nok tøft å komme gang igjen.

 

Det skjer mye på det private planet om dagen og energinivået er helt på bånn. Kjenner at jeg nesten ikke orker å være ute blandet folk. Har mest lyst til å gjømme meg helt, noe som ikke er spesielt sunt. Har tre barn som trenger meg så jeg må jobbe hardt med meg selv og se positivt på livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Metchen, Flott at du bruker forumet - tror det er viktig for mange ting, og da gjerne når en sliter som verst... Jeg deler dine synspunkter om å ta litt av gangen, det kan så lett bli altfor mye, og da er min erfaring i alle fall, at en virkelig detter av lasset ! Jeg håper du raskt kommer opp av dalbånn - den berømmelige spiralen skal ikke få styre et så glimrende utgangspunkt du har i deg! Masse lykke til deg, og til barna dine med å få en fornøyd, glad og sprekere mamma !

Dette klarer du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Hei Metchen, Flott at du bruker forumet - tror det er viktig for mange ting, og da gjerne når en sliter som verst... Jeg deler dine synspunkter om å ta litt av gangen, det kan så lett bli altfor mye, og da er min erfaring i alle fall, at en virkelig detter av lasset ! Jeg håper du raskt kommer opp av dalbånn - den berømmelige spiralen skal ikke få styre et så glimrende utgangspunkt du har i deg! Masse lykke til deg, og til barna dine med å få en fornøyd, glad og sprekere mamma !

Dette klarer du :D/>

 

Takk for oppmuntringen. Jeg er imponert over de resultatene du har hatt de siste månedene, og jeg blir inspirert til å jobbe hardt selv slik at jeg kan få til noe liknende.

 

Det går bedre og jeg føler at det hjelper å ta kontroll over kosten. Da føler jeg at det er noe jeg kan kontrollere som fører til et resultat som er bra for meg selv og alle rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

I dag har vært en ræva dag spisemessig. Totalsprekk med ferdigpizza i massevis pluss pils. Det er bare å legge den bak seg og starte på nytt i morgen. Det viktige er å ikke gi opp, dersom jeg ikke hadde gjort endringer hadde hver dag vært sånn og ikke bare en av 7 dager. Tenk positivt for du vet at du vil få tilbakefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Visste at denne helga kom til å bli en utfordring da det er festival i bygda, så jeg får bare innse at det kommer til å bli flere sprekker og komme tilbake til hverdagen i morgen, selv om det er søndag. Har ikke kommet langt nok i tankesettet til å stå imot fristelsens, men jeg har ikke tenkt til å gi opp. Dersom jeg ikke hadde hatt litt fokus hadde helga blitt ennå være.

 

Trening blir neste ukes fokus. Ikke mye men en rolig start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Leste et innlegg om smoothies og har også bestemt meg for å finne fram min maskin. Frukt er godt men av og til litt kjedelig. Er ikke så flink til å få i meg nok kalsium heller så har bestemt meg for å være kreativ med smoothies framover.

 

Håper dette blir en bedre dag enn de siste har vært. Tror det. Ligger fortsatt, men skal snart stå opp og lage meg en sunn frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Leste et innlegg om smoothies og har også bestemt meg for å finne fram min maskin. Frukt er godt men av og til litt kjedelig. Er ikke så flink til å få i meg nok kalsium heller så har bestemt meg for å være kreativ med smoothies framover.

 

Håper dette blir en bedre dag enn de siste har vært. Tror det. Ligger fortsatt, men skal snart stå opp og lage meg en sunn frokost.

-:)) hei. Var det kanskje mitt innlegg. Jeg er jo så glad jeg oppdaget dette for jeg er så redd for å bli matlei..etter flere måneder på slankeren.

Om du ikke får i deg nok melk er jo dette helt ideelt. Har du barn vil de sikkert like det også, jeg lot mine ( voksne) barn smake og de ville ha hver kveld..

Prøv å ha noen frosne banan eller andre fruktstykker til enhver tid.

Det er jo så mange varianter av smootie, man kan jo ha mer næring i enn jeg har hatt.

Jeg er for tiden på jakt etter friske og søte smaker som kan dekke mitt søtbehovhav.

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Denne veiedagen ble som forventet etter en vanskelig helg. Kun 100 gram ned. Nå gjelder det å ikke gi opp, men fortsette å jobbe med hodet i forhold til både mat og morsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil gjerne slå følge med deg Metchen!!

Er en gammel traver her, men ikke vært aktivt inne her de siste 10-12 mnd...

Har selvfølgelig gått opp i vekt, noe som skjer når det ikke er i fokus...

Utgangspunktet er 104,4! Jeg vil ned til 82-83 kg... Vet det blir hardt, blir ikke mye trening Pga diverse skavanker og plager, men skal få trent det jeg kan. Må bruke maten!! Begynte i går, og det gikk fint, selv om jeg var litt sulten. Viktig å ha litt gullerøtter eller annet man kan knaske på.

 

Ser du veier mye mindre enn meg, men håper vi kan ta følge selv om... Kg er kg!

 

Ha en topp dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Hei!

Jeg vil gjerne slå følge med deg Metchen!!

Er en gammel traver her, men ikke vært aktivt inne her de siste 10-12 mnd...

Har selvfølgelig gått opp i vekt, noe som skjer når det ikke er i fokus...

Utgangspunktet er 104,4! Jeg vil ned til 82-83 kg... Vet det blir hardt, blir ikke mye trening Pga diverse skavanker og plager, men skal få trent det jeg kan. Må bruke maten!! Begynte i går, og det gikk fint, selv om jeg var litt sulten. Viktig å ha litt gullerøtter eller annet man kan knaske på.

 

Ser du veier mye mindre enn meg, men håper vi kan ta følge selv om... Kg er kg!

 

Ha en topp dag! :D/>/>

Selvfølgelig kan vi følge og støtte hverandre. Vi skal ned omtrent like mye, og har begge vært igjennom dette flere ganger. Det hadde vært kjempefint med en som ønsker å være aktiv her inne. Vet av erfaring at det hjelper å kunne ha noen å støtte seg på utenfor familien.

 

Denne uka skal gå bedre enn forrige. Planlegger å sette opp en meny for de neste ukene og deretter handle inn slik at alt jeg trender er i huset. Kanskje det vil gjøre det lettere å komme igang med trening. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan vi følge og støtte hverandre. Vi skal ned omtrent like mye, og har begge vært igjennom dette flere ganger. Det hadde vært kjempefint med en som ønsker å være aktiv her inne. Vet av erfaring at det hjelper å kunne ha noen å støtte seg på utenfor familien.

 

Denne uka skal gå bedre enn forrige. Planlegger å sette opp en meny for de neste ukene og deretter handle inn slik at alt jeg trender er i huset. Kanskje det vil gjøre det lettere å komme igang med trening. ;)/>

 

Hei! Så flott!

Ja det er godt å ha noen å 'snakke' med!!

Jeg har god erfaring med å sette opp ukesmeny og ha en storhandel i uka. Sparer masse tid (som du da kan bruke på feks trening!) og ikke minst penger!! I begynnelsen bruker man mye tid på å planlegge og lage liste... Men etterhvert så går det mye fortere. Også det å lage mat om det er nye oppskrifter!

Dette er målet mitt også, ukeshandle! Men nå med sommer, ferietid og diverse ekstra så har jeg ikke fått ukeshandlet.. Men det kommer!

 

Vært på besøk i dag og fikk servert muffins... Desverre tok jeg en... Men den var liten... Og ellers har jeg vært slavisk flink med måltider, vekt og registrering i 2 dager!! Klapp på skuldra! Det kunne vært værre... Hadde det vært forrige uke ville jeg kanskje tatt 2 eller 3 muffens..!

 

Vi står på så blir det nok resultater etterhvert!

I morgen skal jeg ta mål på hele kroppen. Kjekt å ha når vekten eventuelt står stille, og se hvor mye det vil krympe..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Virker som jeg ikke klarer å holde fokus mer enn en dag av gangen. Jeg er veldig av en god start på dagen for å holde fokus hele dagen. I går var det bytur og det er vanskelig å gjøre sunne valg og da ryker resten av dagen også.

 

Blir ganske sint på meg selv siden jeg vet at jeg kan, men det er bare å brette opp armene og fortsette. I dag vet jeg hva jeg skal gjøre så det gjør ting litt lettere. Skal sette meg ned med barna og sette opp meny for neste uke. Handlet mye i går så det er mye vi kan lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som jeg ikke klarer å holde fokus mer enn en dag av gangen. Jeg er veldig av en god start på dagen for å holde fokus hele dagen. I går var det bytur og det er vanskelig å gjøre sunne valg og da ryker resten av dagen også.

 

Blir ganske sint på meg selv siden jeg vet at jeg kan, men det er bare å brette opp armene og fortsette. I dag vet jeg hva jeg skal gjøre så det gjør ting litt lettere. Skal sette meg ned med barna og sette opp meny for neste uke. Handlet mye i går så det er mye vi kan lage.

Husk spist er spist! Om man spiser noe man ikke hadde tenkt, eller for mye, ikke tenk at alt er ødelagt! For det er det ikke!! Det er først når man fortsetter i 'Galt' spor det blir ødelagt. Bare si til deg selv at det var det, nå fortsetter jeg kampen min nedover i vekt!!

 

Merker selv at jeg Må planlegge mere slik at selv om jeg ikke får i meg måltidene at jeg har en reserveløsning i veska.. Wasa knekkebrødsandwitch, bar, eller en frukt,, eller helst niste!!

Håper helga blir fin og med gode valg!! Vi skal på hytta, og det betyr masse mat, vin og snop... Dvs før... Er litt spent på hvordan jeg vil klare meg?! Satser på at dt går greit, ellers er det bare å brette opp armene på mandag!

Ned skal jeg!!

 

Vi snakkes mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag gikk bra, men så kom det månedlige. Hadde jeg hatt sjokolade i huset hadde jeg spist alt jeg kom over. Heldigvis var det lite godsaker i huset. Valgte en lettis istedenfor vanlig, og fant dessverre noen sjokoladekjeks. Neste lørdag skal jeg droppe badstue slik at det heller ikke blir for mye øl. Kjedelig at lørdag skal ødelegge for hele uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag gikk bra, men så kom det månedlige. Hadde jeg hatt sjokolade i huset hadde jeg spist alt jeg kom over. Heldigvis var det lite godsaker i huset. Valgte en lettis istedenfor vanlig, og fant dessverre noen sjokoladekjeks. Neste lørdag skal jeg droppe badstue slik at det heller ikke blir for mye øl. Kjedelig at lørdag skal ødelegge for hele uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har nok en veiedagen kommet. Ned 900 g er jeg fornøyd med siden uka langt ifra har vært perfekt. Fikk aldri satt opp noen meny, men siden jeg har mye sunn mat i huset har det gått ganske bra. Har ikke trent noe, bort sett fra en liten spasertur. I dag er det regn og surt så det blir ikke akkurat lettere å motivere seg til å gå ut, men jeg har plan om å montere opp cdspilleren igjen slik at jeg kan begynne med litt Zumba.

 

Håper du har hatt en fin helg på hytta Trixi. Skulle ønske vår var ferdig slik at vi også kunne vært der. Det er mye lettere å gå ut når man kan bruke naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har nok en veiedagen kommet. Ned 900 g er jeg fornøyd med siden uka langt ifra har vært perfekt. Fikk aldri satt opp noen meny, men siden jeg har mye sunn mat i huset har det gått ganske bra. Har ikke trent noe, bort sett fra en liten spasertur. I dag er det regn og surt så det blir ikke akkurat lettere å motivere seg til å gå ut, men jeg har plan om å montere opp cdspilleren igjen slik at jeg kan begynne med litt Zumba.

 

Håper du har hatt en fin helg på hytta Trixi. Skulle ønske vår var ferdig slik at vi også kunne vært der. Det er mye lettere å gå ut når man kan bruke naturen.

Så flott! Gratulerer med minus 900 gram!!

 

Hatt det kjempefint! Var spent på hvordan det skulle gå med mat og kos... Gikk ganske greit med mat. Ble litt for mye vin, men pytt! Ikke ofte vi koser oss sånn med vin. De andre hadde mye potetgull, jeg rørte det ikke! Men hadde med litt sjokolade som jeg koste meg med, og kun det og vin. Ikke så værst til å være meg! Deilig å være på hytta, men skulle ønske jeg kunne brukt naturen mere... Men har en elendig kropp for tiden, x fingrene for at jeg straks kan bruke den litt mere!😀

 

Hatt Veiedag i dag, ned 1,5 kg!! Jippi! Men dette er første uka, er ikke alltid sånne tall hos meg.. Nå skal jeg være flink disse dagene for til mandag drar vi bort på ferie 3 dager!

 

Ha en flott dag! Håper du får montert cd og får danset litt zumba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av poenget med helg på hytta er å kose seg litt, men det er viktig at litt ikke blir til mye og hver dag. Det er jo kosing nesten hver dag og ekstremt mye kos i helga som stadig vekk får oss hit :(/>

 

Fikk ikke satt opp cden i går , men i dag er en ny sjanse. Ser ut som vi får fint vær i dag så det blir nok grilling. Det er mye godt og sunt som kan grilles. Ferien er snart over så man får nyte de dagene man kan uten å bli usunn

 

Lagde smoothie i går. Kjempegodt og sunt når man sliter med å ha lyst på mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...