Gå til innhold

Helt utrolig at jeg nå er her inne..


Anbefalte innlegg

Etter 2 svagerskap slet jeg ekstremt med vekten og gikk bare oppover. Jeg lurer nå på om antidepressive gjorde det vanskeligere, for da jeg sluttet med det og ble gravid med tredjemann så snudde det! Jeg har tidligere vært inne på "Vi som skal ned 10-20 OG 20-30 KG, men nå er det plutselig under 10 kg:-D

Jeg var 84,5 kg da jeg ble gravid med tredjemann, tyngste jeg noensinne har vært! (før førstemann lå jeg alltid på ca 60 kg). Jeg prøvde å slanke meg men fikk det ikke til, både lite kontroll over kosthold og ekstrem vektoppgang hvis jeg ikke hadde godt kosthold.

Siste svangerskap var tøft og jeg gikk kun opp 3-4 kg, så jeg hadde et supert utgangspunkt. Ammingen hjalp også til selv om den kun varte et halvt år. Og nå er jeg plutselig nede på 72,1 kg, 16 mnd etter fødsel:) Så jeg er da 12 kilo mindre enn før jeg ble gravid med minste. Trodde aldri jeg skulle klare å komme meg under kilo selv om ønsket har vært sterkt, men nå ser jeg ikke på det som noe stort problem. Delmålet mitt er under 70 kilo og hovedmålet er å veie under 65 kilo og holde meg der. Jeg har en drøm om å komme ned mot 50 tallet og holde meg under 60 kilo, men det er ikke noe mål. Kun en bonus hvis jeg skal klare det en gang:)

 

Hovedfokuset mitt er kosthold. Jeg trener 2 dager i uken, men det er ekstret lett trening pga revmatisme så har nok lite å si på vektnedgang. Den bevegelsen jeg holder meg i er på grunn av mine 3 små jenter, når jeg ikke har de så slapper jeg av.

Matproblemet mitt er min avhengighet av godteri og snacks. Jeg kan fint holde meg uten fet mat og slikt, men jeg er så avhengig av godis at jeg kunne levd på det til hvert eneste måltid. Så jeg må prøve å holde meg unna, for når jeg først spiser så klarer jeg ikke å stoppe.

 

Nå som jeg er i full gang igjen med å gå ned i vekt så sliter jeg med å få i meg nok kalorier av sunn mat. For å fylle opp dagen så må jeg spise tomme kalorier, og det er jo lite vits.

Idag kom jeg til 1200 kalorier, men da ble det mye mat på kvelden. Hvis jeg hadde spist som jeg hadde tenkt til før jeg skrev ned matplanen så hadde det kun blitt 7-800 kalorier...og det er jo ikke nok.

 

HAr planer om å ha en planlagt sprekk innimellom. En dag der jeg kan kose meg med det jeg ønsker. Tenker ca 1-2 ganger i måneden. Første gangen blir på lørdag, da skal jeg og mannen overnatte på hotell og ha en hyggelig barnefri kveld og natt:)

 

Håper jeg når målet mitt, det hadde vært godt å trives i kroppen igjen

 

 

Er det andre her som skal ned med fokus på kostholdet, og som kanskje har helseproblemer slik som meg? Evt som sliter med kaloriinntak?

Vil gjerne ha noen å prate med, så kan vi kanskje følge hverandre i mål:)

  • Dårlig innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skrulla,

kjekt å se deg her inne - jeg har også vært inne på 10-20 kg-siden for litt siden. Prøvde meg på Hold vekten-siden, men fant ut at jeg må skru hodet slik at jeg klarer de siste kiloene før jeg gir meg.

 

Har så langt gått ned 12 kg, og har igjen ca 4 kg før jeg er fornøyd. Men de er vanskelige disse siste kiloene. Jeg har klart å forebygge diabetes ved å legge om kosthold/få ned vekta, og det er jeg fornøyd med. Liker å være i aktivitet med det blir litt lite innimellom. Og uansett er det nå kostholdet som er nøkkelen til vektreduksjon.

 

Ser vi har samme delmål - 65 kilo - og så ønsker jeg også å gå ned litt mer, har vært ned på 60 kg for noen år siden, da ble jeg litt for tynn synes jeg. 63 kg er derfor målet.

 

Alt blir litt lettere nå synes jeg, lysere kvelder, forhåpentligvis bedre vær.... og lettere å være i aktivitet på kveldstid. Ferie kommer også etterhvert. Min vektreise startet i fjorårets ferie, enklere å endre vaner når man har fri!

 

Stå på - vi klarer det!

 

Taratei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...