Gå til innhold

Ned åtte kg! Noen som vil være med?


Gjest solsikkene
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest solsikkene

Jeg har sakte men sikkert gått opp i vekt, og nå har jeg bestemt meg for å virkelig ta meg sammen. Av erfaring vet jeg at det er lettere å gå ned sammen med noen andre :)/>

 

Jeg er 39 år, 80 kg, og 174 høy. Trives best rundt 72 kg, og har tenkt å klare det!

 

Tenker veiedag mandag, så starter i morgen tidlig!

 

Håper noen henger seg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Flott :) jeg veide meg i dag, og var 80,5... Kost meg bra i helga, men fom. nå er det full innsats!

 

Bytte ut brødskiver med knekkebrød, kutte ut godteri, trene og spise mindre middag- Det blir sikkert enkelt :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Kurset i går viste 78,9 kg så 2 kg bedre enn jeg trodde...hurra. Uansett så er første delmål og se 76 et eller annet igjen. Håper det skjer i løpet av 3 ukers tid........må være tålmodig...ugg. :blink:

 

Ja ja full registrering av inntak og i dag blir det Aerobic 45 min. etterfulgt av 45. min styrke.

 

Bare å stå på :rolleyes: Det er helgene som er den største utfordringen, men nå skal dette funke igjen.

 

Dette får vi til, i mai så satser vi på og være 72 kg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haei hei - har dere plass til en til?? Jeg er 43 år, gift og har to barn på hhv 7 og 10 år + en hund. Veier i dag 56,5 kilo - skal ned til ca 52 (er bare 156cm, så vet at 52 er min aller beste trivselsvekt).

 

Veide 63,5 kilo for to år siden. I 2015 gikk jeg ned til 56 kilo - og han holdt meg der siden. Men har også slanket meg konstant siden da - uten å gå ned. Er egentlig ganske flink midt i uka, men elsker sjokolade og vin og god mat i helgene - så de ødelegger alt for meg :-( Er garantert derfor jeg fortsatt veier 56 kilo! Så nå er det full skjerpings, ned til 52. Skal bli flinkere i helgene, og flinkere til å trene er målet mitt! Trener litt pr i dag, men ikke så veldig mye. Tenker jeg skal få til min 3 økter, helst 4 i løpet av en uke. Litt styrke og litt kondisjon. Vil gjerne ggjøre dette sammen med noen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Så bra å bli positivt overraska :)

 

Ja, satser på 72 kg i mai :D

 

Tror hovedproblemet mitt er at jeg er altfor glad i søte saker, men skal være mer bevisst på å holde meg unna det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Var på Drop In kurs i går etter min første uke, nedgang på 1,7 kg , veldig fornøyd med det :D Jeg hadde hatt jobbehelg noe som er vanskelig i.h.h. til mat, men jeg hadde tydeligvis klart meg bedre enn jeg trodde. Realistisk sett så kan jeg ikke regne med større vektnedgang enn 0,5 i uka, men som første ukes tap kjenner jeg meg

nå veldig motivert til fortsettelsen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Hei, Var på Drop In kurs i går etter min første uke, nedgang på 1,7 kg , veldig fornøyd med det :D/> Jeg hadde hatt jobbehelg noe som er vanskelig i.h.h. til mat, men jeg hadde tydeligvis klart meg bedre enn jeg trodde. Realistisk sett så kan jeg ikke regne med større vektnedgang enn 0,5 i uka, men som første ukes tap kjenner jeg meg

nå veldig motivert til fortsettelsen. :rolleyes:/>

 

Oi!!!! Gratulerer!!! :D

Verre med meg... jeg starta bra, og så var det bursdagshelg. Det gikk ikke særlig bra, og vekta stod stille. Men, nå tar heg meg sammen for fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Realistisk sett så kan man ikke håpe på noe mer enn 0,5 kg pr. uke. 0,7 er veldig bra :D

 

Jeg har ikke akkurat gått på en smell, men det ble mat og alkohol sammen med gode venner både fredag og lørdag, så er veldig usikker på hvordan det slår ut på vekta på kurs i dag. Håper det ikke slår ut feil vei ihvertfall :blink:

 

Kommer med tilbakemelding i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Hei

 

Ned 0,1 ikke mye å rope hurra for, men da må det bli et større jafs neste uke. :mellow:/>

 

At du hadde gått ned 0,1 til tross for masse kos er jo bra :)

Vi får bare fortsette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest longtallsally

Hei,

 

Kan jeg også være med?

 

Jeg trenger noen å "prate" med om trening og vektnedgang. Veier 82 kg nå og skal ned til 75 iløpet av våren. Trimmer en dag I uken, men jobber endel fysisk på gården min (driver med sau). Vil gjerne få til mer trimming, men synes det er vanskelig å få til i en hektisk hverdag med tre små barn. Spesielt vanskelig å styre kostholdet når jeg er sliten, men nå er jeg lei av alle klærne som ikke passer lengre! Veiedag: mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sleng deg med , artig med flere. :-)

Det er veldig viktig å bevege seg for helsa, bli sterkere og eldre. Når det gjelder vektnedgang så kan man trene seg ihjel uten at det hjelper. Jeg prøver alltid å huske det jeg lærer på GR kurs 20 % trening og 80 % kosthold, da får vi resultater. Det er selvfølgelig lettere å holde vekta hvis man trener en del også, men fokuser først og fremst på kosthold. :D Prøv å ligg jevnt på 1400 kalorier,så vil det "betale" seg over tid. :-)

 

Jeg synes siste uka har vært tung og er sulten hele tiden uten at det føles ut som om jeg kommer til å få noe igjen for det på kurs i dag, heller motsatt. :o Men jeg gir meg ikke, jeg skal stå på den vekta og ta det som kommer i dag. Kommer med tilbakemelding og + eller - i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Hei Longtallsally :) hyggelig!

 

Tilbake til utgangspunktet etter "hard" helg med mye god mat og vin :P

 

Men er fortsatt motivert +har kommet i siget med trening.

Ja, tror det er litt lett for at man spiser litt mer (og unner seg litt mer usunt) når man trener... Skal også være bevisst på kosthold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest longtallsally

Takk jojo og solsikkene,

 

Her er vi på dag to - og jeg ligger på 1800-1900 kcal. Ammer en stor plugg på 10 kg, så hun krever sitt. Jeg er sulten - hele tiden! Går det seg litt til etterhvert eller? Stagge sulten tips tas imot med takk :) Kanskje jeg må få i meg mer volum mat - mer grønnsaker f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Takk jojo og solsikkene,

 

Her er vi på dag to - og jeg ligger på 1800-1900 kcal. Ammer en stor plugg på 10 kg, så hun krever sitt. Jeg er sulten - hele tiden! Går det seg litt til etterhvert eller? Stagge sulten tips tas imot med takk :)/> Kanskje jeg må få i meg mer volum mat - mer grønnsaker f.eks...

 

Tror jeg har glemt helt hvordan det var med ammeperioden... Jeg gikk opp 20-25 kg hver gang, men det gikk mye fortere av enn det gjør nå! (det var ikke pga vann, for jeg la nok på meg en hel masse siden jeg spiste hele tida)

 

En ting jeg har erfart nå er at det er noe i det med at sukkerfrie drikker (som fun light) faktisk gjør meg mye mer søtsugen. Så det skal jeg ikke drikke mer.

 

Knekkebrød er bedre enn brødskiver... Jeg er en sånn som sluker maten :P Men det er litt vanskeligere å sluke knekkebrød enn brødskiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest longtallsally

Ja, det tror jeg at jeg har hørt om også. At når du bruker lang tid på å tygge/spise, så får du mer metthetsfølelse. Får prøve litt knekkebrød og så tygge maten.....hvis jeg rekker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kan melde om -0,6 kg, ikke mye, men innenfor det anbefalte området om å gå ned 0,5 kg pr. uke. Fikk beskjed om at jeg kunne ikke regne med noe mer heller når jeg var 178 cm høy og nå veier 76,5. Da har ikke kroppen så mye å tære på. Så her er det bare å være tålmodig og det er ikke alltid enkelt når man er sulten, veldig glad i mat, og det er mye sosialt og kos vær helg. :blink:

 

Tips om å stagge sultfølelse er å skylle munn med munnskyll. Ha sukkererter, kålrot og gulrøtter tilgjengelig. Ellers er det vanskelig og noe jeg sliter med selv :huh: Tror jeg også må redusere light produkter, da det gjør meg rastløst og mer sulten.

 

Planen for uka er 3 treningsøkter til. En kjempeutfordring til helgen da vi skal feire bursdag mer eller mindre over 3 dager. Har ikke håp om å gå ned denne uka, men holde meg for så å ta et lite nytt jafs neste uke igjen....stykkvis og delt... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Ja, det tror jeg at jeg har hørt om også. At når du bruker lang tid på å tygge/spise, så får du mer metthetsfølelse. Får prøve litt knekkebrød og så tygge maten.....hvis jeg rekker ;)/>

 

Hehe, ja... det er kanskje der problemet ligger. Har jo ikke tid til å tygge maten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Hei

 

Kan melde om -0,6 kg, ikke mye, men innenfor det anbefalte området om å gå ned 0,5 kg pr. uke. Fikk beskjed om at jeg kunne ikke regne med noe mer heller når jeg var 178 cm høy og nå veier 76,5. Da har ikke kroppen så mye å tære på. Så her er det bare å være tålmodig og det er ikke alltid enkelt når man er sulten, veldig glad i mat, og det er mye sosialt og kos vær helg. :blink:/>

 

Tips om å stagge sultfølelse er å skylle munn med munnskyll. Ha sukkererter, kålrot og gulrøtter tilgjengelig. Ellers er det vanskelig og noe jeg sliter med selv :huh:/> Tror jeg også må redusere light produkter, da det gjør meg rastløst og mer sulten.

 

Planen for uka er 3 treningsøkter til. En kjempeutfordring til helgen da vi skal feire bursdag mer eller mindre over 3 dager. Har ikke håp om å gå ned denne uka, men holde meg for så å ta et lite nytt jafs neste uke igjen....stykkvis og delt... :lol:/>

 

0,6 er jo supert! Og vekta di i forhold til høyden høres jo flott ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Herlighet... fatter ikke at det er mulig å ha så dårlig selvdisiplin.

Tenkte at jeg hadde fått i meg nok kalorier i dag, og skulle ikke spise mer.

Men så slukte jeg akkurat to pølser med grovt pølsebrød.

 

Og ikke kom jeg meg på trening som planlagt i dag pga syke barn.

 

hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...