Gå til innhold

Nå har jeg tru´a! 20 kg ned!


Anbefalte innlegg

Er det flere dere ute som har fått nok? Jeg har stresset meg selv med vekten i 10 år nå, siden jeg fikk første barnet. La da på meg rundt 30 kg. Har aldri klart å komme tilbake i noenlunde vekt, tiltross for diverse dietter, slankeforsøk og skippertak. Har gått ned 13 kg tidligere, men de snek seg på igjen. Starter idag med 98,6 kg på vekten og vil ned 20 kg. Minst. Er det noen der ute som vil slå følge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hei! jeg blir med. Kjenner meg igjen, jeg legger dog ikke på meg av svangerskap, men av feil kosthold og for mye kalorier inn. Har hatt flere slankekurer,1 med Rhode. Og disse går kjempeflott, men så siger vekta på igjen. Så no skal altså stattvekta på 98,9 ned til 75 kg før jeg blir fornøyd, så det blir jo litt over 20 kg her også;)

Men denne gangen skal jeg kose meg med å bli glad i å lage mat og tenke fornuftig rundt hva jeg spiser. Også skal jeg gå på  kurs når alle kg har gått av en gang i sommer, for å klare å holde vekta;)

Hvordan har det gått med deg? Jeg er på min 3 uke no og det går nedover på vekta og har sikkelig fått trimlysten tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Hedge! 

Her har det gått litt ned, litt opp og litt ned igjen. Er på minus 2,1. Hadde en ukes sprekk der med influensa, men er igang igjen nå. Har ikke som ambisjon å klare et kilo i uken, det krever for mye, men det hadde jo vært flott om det var i nærheten! 

Jeg spiser sunt, men spiser for mye. Og i hektiske hverdager sl

u trer jeg unna veiing av middagsporsjoner og da har jeg liksom sklidd ut for dagen, og det er lett å overspise...vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få bukt med det problemet ?

Heia oss! stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mummimamma skrev:

Jeg spiser sunt, men spiser for mye. Og i hektiske hverdager sl

u trer jeg unna veiing av middagsporsjoner og da har jeg liksom sklidd ut for dagen, og det er lett å overspise...vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få bukt med det problemet ?

Heia oss! stå på!

Kan jeg få hive meg på denne tråden? :)

Jeg skal selv ned ca. 20 kg, vekten viser 94 idag. Har gått ned fra 104,5 siden mai i fjor - siste 4 kg siden nyttår.

Jeg vil gjerne komme meg ned til ca 70 kg, men det er så mange år siden jeg veide det at jeg aner ikke om det er rett vekt for meg lengre. Så jeg tror jeg bare må kjenne på det etterhvert..

Jeg sliter med akkurat det samme som deg Mummimamma - jeg slurver med veiingen og da ender jeg med å spise for mye. De dagene jeg får det til, er de dagene jeg planlegger. 

Det er middagen som er største problemet for meg, for jeg spiser stort sett det samme til frokost, lunsj og mellommåltid så der har jeg kontroll. Pluss kvelder i helgene, hvor jeg har en tendens til å overspise på sjokolade og god middag..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2018 den 17.42, spich skrev:

Kan jeg få hive meg på denne tråden? :)

Jeg skal selv ned ca. 20 kg, vekten viser 94 idag. Har gått ned fra 104,5 siden mai i fjor - siste 4 kg siden nyttår.

Jeg vil gjerne komme meg ned til ca 70 kg, men det er så mange år siden jeg veide det at jeg aner ikke om det er rett vekt for meg lengre. Så jeg tror jeg bare må kjenne på det etterhvert..

Jeg sliter med akkurat det samme som deg Mummimamma - jeg slurver med veiingen og da ender jeg med å spise for mye. De dagene jeg får det til, er de dagene jeg planlegger. 

Det er middagen som er største problemet for meg, for jeg spiser stort sett det samme til frokost, lunsj og mellommåltid så der har jeg kontroll. Pluss kvelder i helgene, hvor jeg har en tendens til å overspise på sjokolade og god middag..... :rolleyes:

Hvordan går det med deg Spich? Kjenner meg sååå igjen i det du skriver! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, hiver meg også på:)

Skal også ned 20-25 og har gått en uke men bare ned 0,3 og DET er for lite men har ikke gitt opp!

Veier 105 så MYE skal vekk, tenker at det viktigste er helsa. Dere er jo kjempeflinke så her skal vi bare motivere hverandre og få det til!

Om noen måneder er alt så mye lettere!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne henge med om det er ok?:)

 Etter 2 svangerskap viser vekten 30 kg for mye og det er bare grusomt! Mine utfordringer er et forferdelig sukkersug og planlegge måltidene. Jobber fullt og når barna er i seng og alle gjøremål er gjort har jeg bare lyst til å sitte foran pc/tv og slappe av. Men det er jo da jeg bør planlegge og handle inn sunn og god mat. Frokost og lunsj går bra, men det er denne middagen som er så vanskelig. Hvordan gjør dere det? Planlegger dere alle måltider feks en uke av gangen? Noen som  har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere, Petronella og Lettere Liv!  Så kjekt at dere er med! Veldig flott å kunne inspirere og motivere hverandre. Og om man ikke går på kurs kan vi jo veie oss og gi hverandre oppbacking her?

Petronella, jeg forsøker å sette meg ned i helgen og planlegge ukens middager. Menyen blir lagt ut fra hva som skal skje, og hvilke dager jeg har god/dårlig tid på kjøkkenet. Handler mat vanligvis mandag EM, middager for uken fram til helg. Så handler jeg til helg og middag mandag i slutten av uken. Jeg har noen faste middager jeg lager, og supplerer det med etpar nye GR middager hver uke. For meg h@ndler det mye om å ha en plan. Om jeg impulshandler havner alt mulig i kurven, derfor også handling på full mage rett etter middag ? Det er iallfall mine tips til hva jeg ser fungere hos meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei :) 

Henger meg på her jeg!

«Jente» på 33-år! Har «alltid» hatt et problematisk forhold til kropp/mat/godis.. Fra 2009-2013 tok jeg et skikkelig tak og klarte å gå ned rundt 20kg! Var nok ikke beste måten med veldig mye trening og veldig lite mat.. Da var jeg også singel og følte at livet lekte og det var en fornøyelse å dra på spinning søndagsmorgen kl 10 ?

Siden 2014 har jeg gått opp 30kg og vekta viste 99,2 ved første veiing på kurs 12/3.. Har ikke født barn, så kiloene har kommet på av mat/godis og ganske mye mindre trening.. Kan ikke bare skylde på kjæresten heller ?

Nå er det vinn eller forsvinn, livet mitt kan ikke fortsette som det har gjort for med et poff og et smell så hadde jeg garantert rundet 110kg også.. Kjenner meg veldig motivert, men synes det er litt vanskelig! Har inngått avtale med en venninne om å være godis-fri i 50 dager, 24 dager gjenstår .. :P 

Har en plan om å veie 70kg, veldig lang vei å gå men når har jeg iallefall startet (på ordentlig) igjen :) 

God helg alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...