Gå til innhold

Skippertak før ferien?


Gjest Grace
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som er med på å gjøre en innsats før sommerferien :D?

Jeg meldte meg på drop-in kurs forrige uke, og selv om første møte med kursholder ikke er før om 2 dager så er jeg godt i gang. Startet så snart påmeldingen var sendt, og etter en uke er vekta redusert med 1,6 kg :-) . Bruker FitBit til å registrere aktivitetsnivå slik at jeg vet når jeg kan spise litt mer 1300 kcal, og med alle fridagene i mai så blir det viktig for meg å passe nøye på hva jeg spiser og drikker.

 

Jeg er 45 år, 162 cm høy og veier i dag 68 kg. Min trivselsvekt er rundt 63 kg, men de siste 5 årene har vekta svingt mellom 67-73. Har ingen ambisjoner om modellkropp,  men å føle meg bedre i sommertøyet. For å klare det må jeg holde meg unna smågodt (som jeg elsker) og snacks, og kutte ut vinglasset midt i uka. Trenger også påfyll av motivasjon når jeg blir svak i viljen...

 

På grunn av drop-in vil veiedagene variere, og for å være ærlig så tror jeg ikke jeg klarer å unngå daglig sjekk på badevekta hjemme. Målet mitt er altså ned minimum 5 kg til innen 20.06,.  Noen som er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)
Vist du ikke får med deg noen i ditt forum, har jeg et forum her som heter;
Sommerprosjekt ble til vinterprosjekt, men vi gir oss ikke før vi er i mål. Nok er nok :)
Vi har drevet en stund, noen av oss,.
Nå er vi 4-5 stk og våre mål nå er å ta et skippertak mot sommeren.
Vi er ganske aktive og prøver å motiver hverandre.
Men du har jo vært veldig flink.
Fin start å gå ned så mye første uka.
Lykke til vist jeg ikke se deg inne på min side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ikke så lett å holde fokus med alle fridagene og feiringene, så kanskje ikke den beste tiden å prøve å gå ned i vekt på ...  På den andre siden er jeg temmelig sikker på at denne perioden ville ført GIL vektøkning dersom jeg ikke fulgte GR. 

Har økt aktivitetsnivået betydelig og sliter med å finne ut hvor mye mer jeg bør spise når FitBit sier at jeg har brent flere hundre kcal i tillegg til vanlig aktivitet. Noen stalltips? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg blir gjerne med på et skippertak! Har allerede startet på mitt :rolleyes: Tviler på at jeg klarer å holde følge med deg med 1kg i uka, men jeg holder deg gjerne selskap på veien likevel  Begynte for ca 2 uker siden og har gått ned nesten 1kg så langt! Godt fornøyd med det! Det er ikke blitt noe kurs på meg, men jeg har meldt meg inn i gullklubben for å få oversikt og holde kontroll. Jeg er 32 år, 163cm og veide 71kg da jeg meldte meg inn. Har planer om å ned til 66-67, da er jeg normavektig. Det er også her trivselsvekten lå tidligere. Hvis motivasjonen holder og alt går greit er det mulig jeg sikter meg inn på 65...men vi får se ;) 

Jeg bruker også Fitbit til å registrerer aktivitetsnivået, og de siste dagene har gått så det suser, 2500-3000kcal ut! (Dette er virkelig ikke normalen!!)Jeg er som deg ikke sikker på hvor mye ekstra jeg kan spise når jeg har forbrent så mye, men jeg tenker at da er det i hvertfall ikke krise om jeg bikker litt over dagsmålet. Prøver likevel å holde meg til det. Kanskje du kan høre med kursleder neste gang du er på drop-in time?

Når det kommer til veiedag har jeg ikke noen fast dag jeg heller. Har lett for å veie meg hver dag, noe som jeg kjenner gjør meg litt skrullete i hodet.... så nå jobber jeg mentalt med å "bare" veie meg annen hver dag (har ikke fungert så langt :wacko:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mithuriel! 

Så hyggelig at du er med! Må understreke at vekttapet den første uka ikke varte, neste gang var det 1/2 kg ned etter 10 dager ?.

Jeg skal spørre kursleder i morgen ang ekstra matinntak ved økt aktivitet, så får du tilbakemelding. Grugleder meg til timen pga alle fridagene som har vært, men vet at jeg trenger kontrollen for å ikke skli helt ut. 

Jeg er også hektet på å veie meg hver dag dessverre, og nå som fokus er på vektreduksjon blir det noen dager flere ganger om dagen. Hjernen vet at det ikke er lurt, så må jobbe med saken akkurat som deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1/2 kg er jo bra det, og langt bedre enn ingen ting! Men jeg skjønner jo at det er litt demotiverende når du hadde en slik bra pangstart! Jeg tror veiinga  i morgen kommer til å gå bra, for selv om det har vært mange fridager har du jo vært bevisst på både mat og aktivitet! Kanskje det ikke blir så stor nedgang som ønsket, men antagelig ikke så ille som forventet heller ;) Jeg krysser fingrene for deg!

Den veiinga hver dag er virkelig tullete, hodet vet det jo så godt... men jeg gjør det likevel i et håp om at det har forsvunnet noen gram siden sist. Jeg tror jeg rett og slett skal si til deg her og nå at jeg ikke skal veie meg i morgen, da sitter det litt lengre inn å gjøre det.

Jeg har ettermiddagsvakt på jobb i dag, så det har vært lite aktivitet på meg i dag.... sukk... men har heldigvis vært flink med maten, så da blir det vel ikke så alt for ille :) Håper på en joggetur eller to i løpet av uka, dessuten tenkte jeg å prøve meg på litt styrke hjemme i stua. Hva slags aktiviteter driver du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et mål om 66,5 på veiing i dag, så da vekta viste 66,6 må jeg innrømme at jeg ikke var helt fornøyd. Men -0,6 på 6 dager, hvorav 5 fridager/helligdager, er vel egentlig innafor. 6 dager til neste møte, da er målet å komme under 66.

Spurte kursleder i forhold til aktivitetsnivå og økning i matinntak. Jeg har relativt høy hverdagsaktivitet og bestreber meg på å alltid komme over 10 000 skritt, så i flg kursleder kan jeg ligge opp mot 1600 kcal og likevel gå ned i vekt. Ved ekstra aktivitet er det OK med 200-300 kcal ekstra pr time, snakker da hovedsakelig om raske gåturer og golf .

 

Litt skuffa altså, men det er bare å fortsette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har vært kjempeflink, jeg! -0,6kg når det har vært så mange fridager er langt mer enn hva mange andre klarer! Du får fokusere på at du faktisk har gått ned over en halv kilo framfor å legge på deg! :) Krysser fingrene for at du når målet ditt neste gang!

Jeg har lagt meg på 14-1500 kcal, selv om jeg visstnok burde ligge på rundt 1300.... det er et eller annet mentalt som sperrer. Jeg klarer på et eller annet vis å innbille meg selv (bevisst eller ubevisst) at jeg ALDRI kommer til å føle meg mett på "så få" kalorier. Etter at jeg gikk opp til 1500 har det gått bedre, selv om vektnedgangen ikke går like raskt som din. Har krympet 1cm i livet da, det er jo en seier i seg selv ;) 

Takk for oppdateringen når det gjelder ekstra kaloriinntak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppla!

Her går det bedre enn forventet! Etter at jeg skrev til deg at jeg ikke skulle veie meg oftere enn annen hver dag, har jeg klart å gjøre nettopp det! Det ble liksom litt mer forpliktende da jeg hadde skrevet det her ;) Så da jeg gikk på vekta i dag fikk jeg en fin overraskelse, ned 0,9kg!! Har passert første delmål på 70kg, og ligger nå på 69,4 :D Så noe riktig må jeg ha gjort!

I dag har jeg spist lunsj med ei venninne før seinvakt. Det er alltid en utfordring, for jeg vet ikke hvordan jeg skal registrere det her.... har tatt litt godt i når jeg har registrert noe som kan tilsvare det jeg har spist og har vært forsiktig med inntaket resten av dagen. Ser ut som jeg blir liggende på dagsmålet på den måten, men vet jo ikke om jeg har tatt i for mye eller for lite i forhold til hva jeg spiste til lunsj... men, men.... skal jo leve litt oppi det her, så får prøve å ikke bli helt fanatisk.... lunsjen var god og selskapet bra, så uansett var det verdt det :) 

Hvordan går det med motivasjonen? Klarer du å holde den oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...