Gå til innhold

Gjest Marianne64
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Marianne64

Trenger noen råd eller bare litt drahjelp så jeg ikke gir opp. Jeg har vært med på kurs siden 1.januar og tatt av 15 kg. I de tre siste ukene har vekten stått helt stille . Jeg har fremdeles ca 8kg til trivselsvekt , men nå kjenner jeg på frustrasjon over fraværende resultater. Jeg er 170 og veier nå 82 kg går trofast på 1500 til 1600 kcal i døgnet. Trener moderat ,helst gåturer . Er det nå jeg må trene mer ?spise mindre ? Eller holde ut med det jeg gjør . Noen med erfaring rundt dette som kan gi meg noen råd . Klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott vektnedgang! Måler du deg? Noen ganger går nemlig målene ned selv om vekten står stille, så det kan være en god motivasjon å måle jevnlig. Er jo cm som synes - ikke kiloene :)

Ellers går jo kcaloribehovet ned når vekten går ned, og bare det at man har vært i underskudd en god stund gjør jo at kroppen tilpasser seg og man trenger mindre energi. Så kan være lurt å regne ut behovet ditt på nytt nå. Kanskje legge inn litt styrketrening også, så du ikke mister så mye muskelmasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Marianne64

Bare en liten oppdatering fra meg . Vekten har begynt å bevege seg rett vei igjen. Var på kurs i dag , hadde gått ned 1,6 kg?. Det har vært ca fire uker med frustrasjon men det er verdt det nå .så til de som opplever at vekten stopper opp. Det snur, men tar tydeligvis litt tid for kroppen å bli med .? klem fra meg til alle der ute ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så flink du har vært! Min store synd når vekta står stille er at jeg har spist litt for lite. Da stagnerer alt og kroppen går i sparemodus. Så pass på at du ikke dukker under 1600. Etter så lang tid med vektnedgang tåler du sikkert en og annen dag med litt mer også! Ta deg en neve nøtter eller noe hvis det kniper! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne64

Takk for svaret ditt. Ja jeg fikk opp kcal mengden og med litt styrketrening i tillegg så var jeg heldigvis i gang igjen . Ser i ettertid litt lettere hva som muligvis gjorde at vekten sto stille, men sånn er det vel for de fleste . Nå er jeg fem små kilo unna målet mitt så da tar jeg et hold vekten kurs for å unngå å falle i gamle spor . ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, fem kilo er jo ikkeno! Klapp på skuldra til deg, nå er det bare sjarmøretappen igjen! Hold vekten-kurs er kjempelurt. De fem kiloene haster ikke. Stabiliser nå, og ta de litt etter litt. Jeg bomma skikkelig sist, og de resterende fire kiloene jeg hadde igjen til mål den gangen ballet på seg igjen fordi jeg tenkte at jeg ikke trengte hjelp til å holde vekten. At man kan være så dum. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne64

Ja det er ikke så mye igjen men jeg kjenner litt på skrekken for at jeg skal legge på meg igjen. Vi er i en boble når vi holder på å gå ned i vekt . Hver tirsdag siden januar har vi vært på kurs og holdt fokus , for meg er det helt nødvendig å fortsette med hold vekten kurs så Therese fortsatt kan sitte på skuldren min he he. Jeg velger å kjøre fullt ut mens jeg er i modus for dette er en livsstilsendring jeg fokuserer fullt ut på .takk for heiarop, nå veil jeg heie på deg og alle som er i endring ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...