Gå til innhold

God morgen.. Hjeeelp


Anbefalte innlegg

God morgen ☺️ Ny her, så har ikke fått tittet meg rundt så mye. Men hadde lyst å si hei først ☺️ Jeg er en dame på 33 år som føler jeg må ned +- 10 kg for at jeg skal trives best med meg selv. Jeg har fått 3 barn, minste er 6 år men enda ikke klart å tatt bort disse kiloene 🙈 Jeg er bare 158 høy, så føler kiloene vise så godt på meg (gjør sikkert alle, hihi). Har en veldig stressmage og har fått påvist magesår. Så jeg er i startgropen av å finne ut hva som passer meg å spise. I 2 uker nå har jeg prøvd å kuttet ut alt av hvete, og føler at magen er bedre enn på lenge. Men det vises ikke på vekta, så hva har jeg gjort feil? 🙈 

Typisk dag for meg de 2 siste ukene :

Frokost : Omelett m/skinke (2 egg) Eller havergrynsgrøt med bær 

Lunsj :kyllingsalat (eller annen salat) 

Middag : Fisk, rent kjøtt eller kylling m/salat til.. Ikke noe brød eller potet til. 

Kvelds : granola m/bær eller bare en smootie. 

Mellommåltidene kan jeg ta meg en frukt. 

Hjelp meg videre til noen kg lettere 🤞 

Startvekt :71.1 kg

Delmål : 65 kg

Måååål :60 kg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er med i en gjeng her som prøver å gå ned sammen, kan gjerne bli med i gruppen der om du ønsker? Vi er under innlegget "På tide å fullføre"

Jeg er ingen kostholdsekspert, men det ser jo ut som om du spiser fornuftig.. men registrerer du det du spiser? For meg er det alfa & omega.. mange ganger jeg tror at jeg spiser fornuftig, men så er det det med riktig mengde, samt at noen ganger får jeg litt sjokk over å se at noe jeg alltid har regnet som sunt, ikke er så sunt allikevel.. så man lærer utrolig mye av det!! I tillegg er det like viktig å ikke spise for lite som det er viktig å ikke spise for mye...

Selv holder jeg meg ikke unna noen spesielle matvarer,  for meg er det viktig å heller lære seg å spise balansert og begrense mengdene. Men alle må selv finne ut hva som passer de :)

Dette hjalp kanskje ikke så mye, men lykke til videre også snakkes vi kanskje igjen :)

 

 

  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silje skrev:

Hei,

Jeg er med i en gjeng her som prøver å gå ned sammen, kan gjerne bli med i gruppen der om du ønsker? Vi er under innlegget "På tide å fullføre"

Jeg er ingen kostholdsekspert, men det ser jo ut som om du spiser fornuftig.. men registrerer du det du spiser? For meg er det alfa & omega.. mange ganger jeg tror at jeg spiser fornuftig, men så er det det med riktig mengde, samt at noen ganger får jeg litt sjokk over å se at noe jeg alltid har regnet som sunt, ikke er så sunt allikevel.. så man lærer utrolig mye av det!! I tillegg er det like viktig å ikke spise for lite som det er viktig å ikke spise for mye...

Selv holder jeg meg ikke unna noen spesielle matvarer,  for meg er det viktig å heller lære seg å spise balansert og begrense mengdene. Men alle må selv finne ut hva som passer de :)

Dette hjalp kanskje ikke så mye, men lykke til videre også snakkes vi kanskje igjen :)

 

 

Takk for svar 🙏 Har prøvd å registrere det på lifesum. Ofte havner jeg under det jeg egentlig skal ha,men skulle jo tro at d skulle ha ihvertfall litt posetiv utgang. Men her står det still. Jeg veier havregrynet, spiser Omelett med 2 egg og mitt skinke. Dårlig på å drikke vann, 🙈 men hva er en typisk dag for deg når det kommer til mat? 

Igjen, takk for svar 🙏 Og takk for invitasjon 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ser det ca slik ut:

Frokost: kjøleskapsgrøt og muligens noe frukt

Lunsj: 3 rugsprø, 2 skiver norvegia (lettere) og ca 7 g kaviar og majones

Mellommåltider: 1 beger dobble0% yoghurt, 1 beger skyr, frukt/grønnskaer

Middag: variert, men passer på å holde meg innenfor antall kalorier som jeg har fått anbefalt via roede. Passer på å spise mer grønnsaker enn resterende. Vi har alltid taco på fredager :) Tar en lompe også lesser jeg på med grønnsaker (bortsett fra mais) 

Kvelds: ofte samme som lunsj+ evt frukt/grønt

 

Selvsagt har jeg noen utskeielser til tider og noen ganger er det ikke like lett å holde orden på kaloriene. Jeg kunne sikkert gått fortere nedover om jeg hadde vært mer streng med meg selv, men samtidig er jeg ute etter en endring ikke bare en rask kur, så noen utskeielser må man regne litt med. Så lenge jeg går litt nedover tenker jeg at jeg er på riktig vei..

Hvor mange kalorier skal du holde deg på? jeg har ca 1300 som mål pr nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Silje skrev:

Hos meg ser det ca slik ut:

Frokost: kjøleskapsgrøt og muligens noe frukt

Lunsj: 3 rugsprø, 2 skiver norvegia (lettere) og ca 7 g kaviar og majones

Mellommåltider: 1 beger dobble0% yoghurt, 1 beger skyr, frukt/grønnskaer

Middag: variert, men passer på å holde meg innenfor antall kalorier som jeg har fått anbefalt via roede. Passer på å spise mer grønnsaker enn resterende. Vi har alltid taco på fredager :) Tar en lompe også lesser jeg på med grønnsaker (bortsett fra mais) 

Kvelds: ofte samme som lunsj+ evt frukt/grønt

 

Selvsagt har jeg noen utskeielser til tider og noen ganger er det ikke like lett å holde orden på kaloriene. Jeg kunne sikkert gått fortere nedover om jeg hadde vært mer streng med meg selv, men samtidig er jeg ute etter en endring ikke bare en rask kur, så noen utskeielser må man regne litt med. Så lenge jeg går litt nedover tenker jeg at jeg er på riktig vei..

Hvor mange kalorier skal du holde deg på? jeg har ca 1300 som mål pr nå

Det står at jeg skal ha ca 1300 så da ligger vi likt der. 

Takk for at du deler din "dag". Er bra med nye forslag på mat man kan spise, slik at man ikke går inn på blir veldig lei. 

Noen utskeielser vil det bli, dagene er ikke like og ikke er formen like god bestandig. Men tenker at så lenge man kommer seg tilbake på samme sti etter en utskeielse så får d så være ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...