Gå til innhold
Siri

Vanskelig balansegang

Anbefalte innlegg

Hei - for noen uker siden nådde jeg målet mitt da vekten viste 57 kg. Dvs at jeg har gått ned 10 kg. siden mars.  Problemet nå er å holde vekten på rundt 57 - og det er ikke vektoppgang som bekymrer meg , men ytterligere vektnedgang. I dag tidlig viste vekten 56 kg og jeg har faktisk ikke lyst til å gå ned mer. Har prøvd å øke kaloriinntaket - men samtidig så har jeg jo lagt om kostholdet og det er da ikke så lett å finne mat som gjør at ikke mer vekt forsvinner. Jeg har for eksempel bestemt meg for å fortsette å holde meg unna sukker og fet mat så langt det lar seg gjøre. Det er også vanskelig å øke måltids-størrelsene når man på en måte har blitt vant til å spise mindre og magen rett og slett ikke orker så mye om gangen. Jeg er jo selvsagt også redd for å legge på meg igjen - så og finne riktig balanse for å holde vekten, og da først og fremst å unngå å gå mer ned i vekt, er utfordrende. Noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at du skal øke gradvis da? F.eks om du har vært vant til å ligge på 1300 kcal så skal du øke til 1600 osv før du er oppe i det du skal etter en stund. Mener å huske fra tidligere at man må fortsette å føre regnskap en stund etterpå til man har stabilisert vekten. Hvor mye du skal ha til slutt avhenger jo selvfølgelig av alder, aktivitetsnivå. Om du ikke orker så mye mat så går det an å velge sunne, men mer kaloririke matvarer som avokado og nøtter. Skal love deg at du får opp kalorimengden da uten at du blir stappmett ;) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 22.10.2019 den 8.36, Lillemor skrev:

Er det ikke slik at du skal øke gradvis da? F.eks om du har vært vant til å ligge på 1300 kcal så skal du øke til 1600 osv før du er oppe i det du skal etter en stund. Mener å huske fra tidligere at man må fortsette å føre regnskap en stund etterpå til man har stabilisert vekten. Hvor mye du skal ha til slutt avhenger jo selvfølgelig av alder, aktivitetsnivå. Om du ikke orker så mye mat så går det an å velge sunne, men mer kaloririke matvarer som avokado og nøtter. Skal love deg at du får opp kalorimengden da uten at du blir stappmett ;) 

Takk for svar - jeg kjører på med nøtter og avokado. Det er kjempegodt! :) Har forresten fulgt nøye med på kaloriene på alt jeg har spist siste uken - og vekten er i dag eksakt det samme som for en uke siden - så ser ut som jeg er i ferd med å stabilisere her. :)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...