Gå til innhold

Hvalross i badedrakt....


Gjest merete28

Anbefalte innlegg

Gjest merete28

Har hatt min første negative opplevelse i bassenget for noen dager siden. Som noen av dere vet, er svømming min store trimpoengbrønn.

 

På fredag var jeg akkurat ferdig med mine 2000 meter, og jeg står i bassenget og snakker med samboeren min som sitter på kanten, som åpenbart er veldig stolt av meg. (og det er jeg jo selv også...)

 

Så kommer det en av disse "proffe". Med riktig badebukse, med de hotteste svømmebrillene og neseklype. Musklene på overkroppen buler, og jeg skjønner fort (før han går ut i vannet...) At dette er en av disse egoistene som spruter vann på alle som er i nærheten, som lar snørret renne fritt i store klyser ut fra nesen, og lar det bli liggende igjen som spor i bassenget, som ikke viker av en cm til høyre eller venstre når noen kommer svømmende i samme retning, og som kun gidder å bry seg med at han selv skal få svømme rett frem, uten at han skal ta hensyn til noen...

 

Mens han står på bassengkanten og gjør seg klar, sier samboeren min noen få ord til ham, og dialogen er i gang.

 

Etterhvert skryter samboeren min av meg, og sier at jeg har svømt 2000 meter, og at jeg er innmari flink.

 

Neseklypemannen ser på meg, og sier "er du sikker på at du har telt riktig, nå da???".

 

Jeg viser ham strikken jeg pleier å ha rundt fingeren (bytter finger hver gang jeg er ved den kanten jeg startet, for å holde styr på tellingen.) Når strikken har vært på alle fingrene har jeg svømt 500 meter. Så da er det på'n igjen.

 

"Ja.... men 2000 meter høres veldig langt ut, da...." sier neseklypemannen. "Hvor lang tid har du brukt på det da???" spør han videre. Jeg svarer ham at jeg bruker omtrent en time og et kvarter.

 

Neseklypemannen ser skeptisk på meg... jeg setter inn alle evnene jeg har, og leser tankene hans... "jasså,... så det berget der på minst 150 kilo skal prøve å få meg til å tro at hu har svømt så langt... DEN går ikke jeg på ihvertfall....."

 

"Nja... jeg bruker ca 40 minutter på 2000 meter... så jeg tror du får telle bedre etter neste gang..." sier neseklypemannen, før han velter seg uti vannet, og plasker seg over bassenget som om han skulle hatt en hvalross etter seg...

 

Jeg blir stående og kjenne på litt blandede følelser. Synes denne samtalen var kjip, ekkel, dum og idiotisk.

 

I det hvalrossen (meg ) kommer seg opp av bassenget, får jeg to store smil fra badevaktene. "Hvor langt har du svømt i dag da???" spør de. Det gjør de alltid. Når jeg sier det... så smiler de enda mere, og den ene sier " ja... da har du god grunn til å ta helg med god samvittighet... " "Det er beundringsverdig det du gjør", sier den andre badevakten. Jeg ser to ansikter, fulle av anerkjennelse, og stolte over at de får lov til å ta en liten del i "slankeprosjektet" mitt. Jeg ser samboeren min, som står der og gliser stolt som en hane. Og jeg kjenner at jeg er stolt selv også. Jeg svømte like langt som sist jeg svømte, men brukte 10 minutter mindre tid på det...

 

Jeg bestemmer meg for å ignorere neseklypemannen. Okey... så er jeg en hvalross på ca 150 kilo i badedrakt.

 

MEN!!!!!!!

 

For noen uker siden så var hvalrossen over 155 kilo. Og nå er hvalrossen faktisk 147, 6 kilo....

 

Dessuten... så må hvalrossen ut og kjøpe seg ny badedrakt. Fordi den som brukes nå holder på å falle av... den har blitt for stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Fy F.. for en drittsekk!!! Det er slike mennesker som gjør at vi store føler oss mindreverdige... Jeg syns det er flott at du svømmer, det er jo den beste treningen! Selv tørr jeg ikke dra i svømmehallen, liker meg ikke der - spesielt ikke hvis jeg må dra alene... Føler at alles øyne er på meg selv om jeg vet at det ikke stemmer, hvem vil vel se meg i en badedrakt? Det er ikke noe vakkert syn....

Men jeg vil gratulere deg med en fantastisk samboer, kjempeflott at han viser at han er stolt av deg!!!

 

Lykke til videre med svømmingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid være sånne "neseklypemenner" i samfunnet - uansett om det er holdning til store mennesker eller andre ting. Det er nok mest synd på dem - de mangler noe vesentlig! Bl.a. respekt for andre mennesker, livsglede og sikkert en haug andre kvaliteter. Det viktigste er å ikke bry seg om det i det hele tatt - jeg hadde sannsyneligvis sagt noe treffende, ekkelt tilbake..... :(, men jeg kan nesten ikke råde andre til det..... Men treffer du han igjen og det kommer mere idiotiske utsagn fra dette vesenet så får du bare se helt uforstående på han, og kanskje le litt av han?

 

Uansett, lykke til med svømmingen! Jeg syns du er kjempeflink! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kreps69

jeg syns du er kjempe flink!!i psykriatrien snakker vi om og hevde seg selv på andres bekostning for selv og vise hvor flinke jeg er.på godt norsk heter det og være arrogant dritt sekk!!denne personen har mest sannsynlig en liten selvtillit som han fikk opp et par hakk ved og stille sp.mål ved din prestasjon.!stå på "flipper"(delfin)lite dyr som svømmer meget grasiøst og er beundret av mange!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Jeg syns du er døds tøff og flink! Du klarer å se både det negative og ikke minst det som er positivt og attpå til ta det til deg! Fy søren du er god! Kjempe flott at du må investere i ny badedrakt, kjøp en fin en!

 

Tenk å være så liten som han stakkaren som må bølle med de han tror er svakere da. Fy søren, det er bra du er sterkere enn han er.

 

Du svømmer 2000 m, det er laaaaaaangt, 2 km! Svømmer du uten pauser eller tar du noen pauser innimellom? Du må ha fått steinkomndis etter hvert?

 

Stå på, svøm ivei, men ungå å svøm i snørra til stereoide bølla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Artige dere er...

 

Ja... jeg svømmer uten pause. Da jeg startet å svømme for et par måneder siden, tok jeg 5 minutters pause etter 500 meter. Men nå svømmer jeg faktisk i ett. Og bruker mindre og mindre tid hver gang. Deilig... hehe.

 

 

bøller finnes det overalt. Det er bare å lære seg å takle dem og ikke la dem ødelegge!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var inspirerende lesning :cool: Drittsekker finnes overalt, dessverre. Det verste er vel at de er så opptatt av seg selv og sin egen verden, at de ikke ser hvor totalt uspiselige de er :mad:

 

Stående applaus til deg! You go girl! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neseklypemanne, altså :(

 

Synes du gjør en fantastisk jobb Merete! Dajeg var yngre var jeg svømmer på nasjonalt nivå, og trente svøming opp til flere ganger om dagen! (Jeg svømte vel 2000 meter på lca 24-25 minutter! -Det var tider det!) Det mest patetiske vi så som aktive svømmere, var sånne som neseklyp-mannen din! Sånne som tror de er gode, og som bare plasker og kjekker seg!

 

Hvis jeg skulle svømt 2000 meter i dag (noe jeg ikke gjør, for jeg blir deprimert av hvor sakte det går. Det setter forfallet mitt i ett litt ubehagelig perspektiv. Foretrekker spinning der jeg ikke kan måle resultatet!), så ville jeg sikkert svømt på 30-40 minutter selv, men aldri i verden om jeg ville hatt på meg neseklype!

 

Har også vært badevakt mange sommere, så jeg synes det er veldig hyggelig å høre at badevaktene er oppmuntrende! Jeg er sikker på at de er mektig imponerte, og at de faktisk synes det du utfører er vannvittig bra! -Det er iallefall jeg! Blir nesten inspirert til å sette i gang selv også, men det er noe med tid nå som jeg har familie og i full jobb. -Og så liker jeg ikke å sprute på vanlige folk i bassenget heller, så det blir nok heller spinning og aerobic! :D

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Neseklypemenn... dem liker vi ikke.

 

Trodde han kanskje hadde neseklype for å holde snørret på plass, men det så ikke sånn ut.... :(

 

Bruker fortsatt over en time åp 2000 meter. Men det er jo ikke det som er poenget. Poenget mitt er at jeg liker det jeg gjør, at jeg har en progresjon. Begynte med å svømme 1000 meter da jeg startet, og nå svømmer jeg som sagt 2000 meter. Synes dette er en god progresjon på bare noen uker.

 

Og ja... badevaktene er kjempehyggelige. Alltid et smil å få når jeg entrer bassenget i en badedrakt som har blitt for stor... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren , jeg er skikkelig råimponert over deg !!Og aldeles IKKE imponert over IDIOOOOOOten med neseklypa !! Han skulle vært utvist fra bassenget og gått ett kurs i HØFLIGHET og TRIVELIG konversasjon . Stå på , Merete , DU RULER !!!!!! Glad badehilsen fra petit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som CamCam sa han derre er nok IKKE proff! Har du noen gang sett skikkelig proffe bruke neseklype? Og 2000 m som mosjonist er skikkelig bra om du så var 60 kg! Så svøm i vei! Tenk om du en dag svømmer fortere enn Neseklypemannen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

For en drøy måned siden svømte jeg 1000 meter på ca en time.. og nå...som sagt 2000 meter på litt over en time...

 

Så... har herved fått et nytt mål!!!

 

En vakker dag skal jeg stå ved bassengkanten og vente på neseklypemannen (selv om dette sikkert er 5 badedrakter frem i tid). Om jeg så må stå en uke å vente... så skal jeg vente. Jeg skal stå og se på ham de første 200 meterne han svømmer. Så....

 

skal jeg elegant stupe over ham, og svømme fortere enn f...

 

Etter å ha stått og ventet på ham ved bassenkanten etter endte 2000 meter (jeg er selvfølgelig ferdig leeeeenge før ham... ) skal jeg bare tørt si:

 

" Jeg tror ikke du svømte mer enn 1900 meter nå.. du må nok telle bedre etter..."

 

Før jeg tusler med nesa i sky inn i garderoben...

 

Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ILmakeIT

flott at du svømmer.

 

jeg tørr ikke å vise meg i en svømmehall...å jeg veier "bare" 110 kg... har ikke vært i en svømmehall på snart 3 år....

å da var det gravid svømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Jeg har skrevet et annet innlegg på et eller annet forum her, hvor jeg skrev at når jeg entrer bassenget, så finnes det en og annen dust, eller en "neseklypemann". DESVERRE.

 

MEN!!!

 

99 % av de som er i et basseng, ser på meg når jeg kommer, så tenker de "Så bra at hun tar tak i helsa si og gjør noe med det". ... Dersom de i det hele tatt gidder å se på meg i det hele tatt.

 

Likevel så er det slike neseklypemenn som sier de 3 ordene som fester seg på netthinna...

 

Men dette må vi heve oss over. Og støtte oss til hyggelige badevakter og andre smilende fjes. For tross alt så er det disse ansiktene det er flest av. Det er flere som applauderer enn som "buer" av oss som faktisk prøver å ta tak i situasjonen vår.

 

og husk... vi som har kommet oss igang med Grete Roede eller annen form for slanking. Det er ikke vi som er taperne. Taperne er de som aldri kommer igang med et slik opplegg. Eller de som aldri får oppleve triumfen ved å vinne tilbake kontrollen over sin egen kropp. Det å tørre å gå igang med kampen mot kiloene er første steg på vei til seier.

 

Så... kom dere i svømmehallen... og igjen... Tror ikke det er mye som gir mer trimpoeng enn nettopp svømming!!!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ bare si at det var utrolig herlig å lese hvordan du taklet den seansen! Godt at du tar tak i alt det positive, og plasserer "neseklypemannen" i den kategorien han hører hjemme...

Lykke til videre med svømmingen - i ny badedrakt!

 

Hilsen Vekt06

 

PS. Du skriver forresten godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vakker dag skal jeg stå ved bassengkanten og vente på neseklypemannen (selv om dette sikkert er 5 badedrakter frem i tid). Om jeg så må stå en uke å vente... så skal jeg vente. Jeg skal stå og se på ham de første 200 meterne han svømmer. Så....

 

skal jeg elegant stupe over ham' date=' og svømme fortere enn f...

 

 

Hehe...[/quote']

 

Bruk størrelsen din for det den er verdt og hopp PÅ han!! Ser det for meg... hahaha.... Det hadde den drittsekken fortjent! :(

 

Du skriver veldig bra Merete - og jeg får faktisk lyst til å begynne og svømme igjen jeg også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Takk takk takk

 

Sier takk igjen.

 

Regner med at alle som har lest siden her får seg en god latter neste gang de ser en som svømmer med neseklype...

 

Kom igjen med svømminga, lubina!!! Det gjør godt for sjel og sinn... Dessuten trenger neseklypemenn litt mer motstand i vannet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nilleper

Da jeg leste dette igår var det akkurat den pushen jeg trengte! Idag har jeg vært i svømmehallen for første gang på mange år! Dette skal jeg fortsette med, for det var kjempegodt :( Hvor lang tid tok det før du så fremgang på svømmefarten?

 

Pernille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk takk

 

Sier takk igjen.

 

Regner med at alle som har lest siden her får seg en god latter neste gang de ser en som svømmer med neseklype...

 

Kom igjen med svømminga' date=' lubina!!! Det gjør godt for sjel og sinn... Dessuten trenger neseklypemenn litt mer motstand i vannet...[/quote']

 

Skal vurdere det seriøst! Greit å ha et alternativ til gåinga. Men nå bruker jeg skritt-teller og det er veldig motiverende. Men jeg får se om jeg slenger meg med på morgensvømminga. Og stakkars de mannfolka som har neseklype.... :( Da kommer jeg til å tenke på deg Merete !!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Egentlig har jeg merket fremgang hver gang, pernille. JEg begynte med å svømme 1000 meter, men da måtte jeg ha en pause etter 500 meter og puste litt. Neste gang svømte jeg 1200 meter, men fortsatt med en pause. Så svømte jeg 1000 meter neste gang uten pause, så ble det til 1200 meter uten pause... osv... Nå er jeg på 2000 meter, og bruker en time og ti minutter på det. Tror ikke jeg greier å svømme så mye raskere enn det foreløpig, og synes også det er langt nok. Ikke for det, jeg kunne glatt svømt lenger, men det er noe med at det tar lang tid, da. Går jo fort 2 timer når man skal dusje og sånn. Så nå dreier det seg om å fortsette med 2000 meter, og kansje komme under timen på det etterhvert.

 

Lubina... Stå på... kast deg ut i det!!! I dag så entret jeg da svømmehallen i ny badedrakt, altså badedrakt nummer 2... Neseklype derimor, trenger jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lubina... Stå på... kast deg ut i det!!! I dag så entret jeg da svømmehallen i ny badedrakt' date=' altså badedrakt nummer 2... Neseklype derimor, trenger jeg ikke.[/quote']

 

Haha! Nei neseklype er for spesielle typer........ :)

Gratulerer med ny badedrakt! Håper du ikke betalte alt for mye for det er sikkert ikke lenge til du må kjøpe ny! :( Lykke til! (Skal melde fra hvis jeg kommer meg i hallen - uten neseklype....!) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Heldigvis er ikke badedrakter noe utpreget moteplagg hos oss hvalrosser, så det er fullt mulig å presse prisene nedover... I verste fall får jeg finne frem symaskinen og sy inn... men det er jo kjedelig det også, da.

 

Krysser fingre, tær, hender, føtter og alt som krysses kan for deg, Lubina!!!!

 

Go GIrl!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...