Gå til innhold

Hvalross i badedrakt....


Gjest merete28

Anbefalte innlegg

Gjest schnuppers

Å så flink du var.. er kjempe imponert over deg som svømmer så mye.. ble inspirert og bestemte meg for å svømme 1 dag i uka.. eneste er, som du så bra beskriver, de menneskene som tror de eier bassenget og gjør at vi andre må svømme sikk-sakk blant alle "neseklypemenneskene" :-)

 

Sånne duster skal vi ikke bry oss med.. det er de som har et problem. Som noen andre her skrev.. vi kan slanke oss - men de kan ikke endre dårlig folkeskikk.. de som tror de er så mye bedre enn andre må leve med seg selv resten av livet..

 

Noe annet som nesten ga meg klump i halsen, var kjæresten din. Så fin han høres ut..stolt over deg og det du utretter.. fornøyd med den du er men støtter deg fordi det gjør deg glad. sånn er kjæresten min også.. vi er heldige, vi... som kan slanke oss fordi vi vil det selv og som har tryggheten hjemmefra :-) Mannen din fortjener virkelig en belønning.. (hehe.. ikke sjokolade, men kanskje et ekstra eple??)

 

Lykke til videre..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Hei Merete28!

 

Nå ser det ut til at det ordner seg med svømming for meg også!! :D Har begynt å trene på et senter som også har svømmehall. Skal dit neste uke og sjekke ut litt. Gjett hva jeg kommer til å tenke på når jeg entrer bassenget.......? :) Skal rapportere etterpå!

 

Fortsatt lykke til med svømmingen!

 

 

Klem Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kreps69

merethe 28

jeg var i svømme hallen på onsdag og jeg lo for meg selv og tenkt på "neseklype mannen"!ingen nese klyp mann men en hel klasse med ungdommer som holdt et leven uten like!blir damesvømming neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Godt å høre hvordan du taklet dette! Jeg svømmer ganske mye selv og min erfaring er at de som vet å oppføre seg er de jeg liker best.

 

Hvordan du svømmer har lite å si. Jeg har alltid elsket å svømme og svømmer ganske fort. For at jeg skal få en god treningsøkt er det det helt avgjørende at folk kan vikeplikt og god oppførsel!! (at de smiler er også en fordel ;D) Disse mennene du beskriver (inkludert fruer som svømmer tre i bredden og prater) er de mest håpløse!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at alle som har lest siden her får seg en god latter neste gang de ser en som svømmer med neseklype...

 

Kom igjen med svømminga' date=' lubina!!! Det gjør godt for sjel og sinn... Dessuten trenger neseklypemenn litt mer motstand i vannet...[/quote']

 

Endelig - det tok sin tid men i dag har jeg vært og svømt!! Gjett hva jeg kikket etter? Jada - helt riktig! Neseklypemenn! Men det var ingen der i dag, bare menn med fantombriller...... :P

 

Nå er jeg enda mere imponert over deg som svømmer 2000 meter!!! Det er maaaaaange ganger frem og tilbake det! Vet ikke hvor langt jeg svømte - kom ut av tellinga med en gang jeg......... Men 2000 meter kommer jeg ikke en gang til å ha som mål! Kjempetøff er du! Og takk for inspirasjon til å komme i gang med svømming. Skal ikke se bort fra at jeg tar en tur i morgen tidlig også.... ;)

 

 

Klem Lubina - nå morgenfugl.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har vært kjëmpe flink!

At du ikke lot nesklypemannen ta motet fra deg, det beundrer jeg deg for.

Skal tenke på historien din når jeg skal trene nå. Synes det er så fælt på treningssenteret jeg, med alle de spretne, veltrente folkene der...av og til får jeg helt panikk av å være der, for jeg ser ikke sånn ut!

 

Takk for at du delte din historie, den gir meg inspirasjon til å overse alle disse "bedreviterne med perfekte kropper"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Det er ikke så lett å holde tellinga...

 

Jeg pleier å ha en strikk rundt ene fingeren, så bytter jeg finger når jeg har svømt 50 meter, altså når jeg snur på den siden av bassenget hvor jeg startet. Når strikken har vært innom alle 10 fingrene, så har jeg svømt 500 meter.

 

Gratulerer til deg, Lubina!!!!

 

Herlig... ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å holde tellinga...

 

Jeg pleier å ha en strikk rundt ene fingeren' date=' så bytter jeg finger når jeg har svømt 50 meter, altså når jeg snur på den siden av bassenget hvor jeg startet. Når strikken har vært innom alle 10 fingrene, så har jeg svømt 500 meter.

 

Gratulerer til deg, Lubina!!!!

 

Herlig... ikke sant?[/quote']

 

 

 

Det var smart - det skal jeg også gjøre hvis jeg begynner fast med svømming. Blir kanskje ikke før til høsten. Det som var herlig var vel egentlig at jeg endelig fikk kommet meg dit..... Verken jeg eller huden min er så veldig glad i klorvann.... Men pga en litt vrien rygg, må jeg vente litt med svømming for jeg skal svømme mest mulig på rygg da, og det er bortimot umulig :eek: Men det er veldig fin trening, så jeg kommer til å følge med deg og hente litt inspirasjon igjen når jeg skal gå i gang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest dxmgirl

Jeg tror jeg hadde følt trang til å hoppe i hodet på ham når han svømte forbi så han hadde fått seg en støkk. Tenk å være så utrolig selvgod og vemmelig!

 

Stå på, du er kjempeflink. Overse sånne kjipe folk, de legger jo an på å være slemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempeflott! syns det er supert! jeg veier ca 76,har masse muskler og har ikke sjangs til å svømme 2000 meter! dritbra rett og slett!

jeg vet også hvor tungt det er (på mange måter) å være stor,jeg har veid rett over 100 og er ikke så høy!

jeg har lovet meg selv og aldri komme dit igjen!

 

igjen,jeg er superimponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei Merethe, så flink du er til å svømme ;) Svømmer du crawl eller bryst? Jeg svømmer selv nesten bare crawl, og lurer litt på hva som gir best treningseffekt; bryst, crawl eller rygg? (Butterfly er utelukket, jeg klarer ikke mer enn 50 meter, siden det er så tungt he he...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Men i følge "trimpoengene" her på GR, så er det brystsvømming som gir mest trimpoeng. Men om det er det riktige, aner jeg ingenting om...

 

Jeg svømmer bare vanlig bryst. Det hender jeg svømmer 50 meter på rygg ( dersom jeg blir sliten... så gjør jeg heller det enn å stoppe opp...) Men ellers er det bryst som gjelder.

 

Lykke til;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

har lest på denne tråden nå, og fikk lysst til å fortelle litt om min erfaring med svømming!! har ikke vært i svømmehall på lenge nå, men starter igjen etter helga. da må jeg nok tåle å se at jeg ikke er like sprek som for noen mnd siden:)

 

første gangen jeg svømte for å svømme, ikke bare plaske rundt i vannet, bestemte jeg meg på forhånd for å svømme i 45 min. jeg telte lengdene, og fant ut etterpå at jeg hadde svømt noen meter over 1000.(i ett strekk) neste gang bestemte jeg meg for at jeg skulle svømme 1500 meter, men hadde med meg ei flaske vann som jeg stoppa for å ta en slurk av for hver 250. meter.(viktig å drikke i basseng og, selv om det kanskje ikke er like lett å kjenne at man trenger det før etterpå!)

denne gangen brukte jeg 55 min, på dette, jeg fant ut at jeg klarte å holde ett høyere tempo med disse korte drikkepausene på 20 sek! så for hver gang jeg svømte klarte jeg noen min raskere, tilslutt 40 min. da bestemte jeg meg for at jeg skulle gå for 2000 meter.

 

husker veldig godt den første gangen jeg klarte det, ble veldig stolt av meg selv!! men det jeg husker nesten enda bedre, var en mann som svømte vedsidenav meg. han var veldig flink, og da jeg hadde ca 500 meter igjen kom det to jenter på ca 18-20 år. denne mannen skulle trene dem, tror jeg, for han stilte seg iallefall ved kanten og sa at de skulle svømme så og så mange raske lengder. de gjorde det, men tulla og fjasa masse, og etter ei stund orka de ikke mer. de hadde svømt veldig fort, men ga opp. mannen var tydeligvis ikke fornøyd med innsatsen deres, for han pekte på meg og sa"se på henne, hun skulle dere lært litt av, hun har drevet på leenge før dere kom!" de så på meg, flira, og sa: ja men hun svømmer jo så sakte, vi har svømt 450 meter på denne korte tiden og har nok tatt henne igjen allerede!! mannen spurte meg hvor langt jeg hadde svømt, og gapet på de to jentene ble ganske stort da jeg stolt kunne si at jeg akkurat var ferdig med 2000 meter, og at jeg nå skulle gå i boblebadet og slappe av litt...

 

utseende har ingenting med innsats å gjøre, og alle vi som gjør vårt beste fortjener å være mektig stolte av oss selv!! anbefaler virkelig alle som vurderer å begynne å svømme om å gjøre det med en gang!! jeg har aldri hatt mye muskler, men etter første uka i bassenget(svømte mye da, motivasjonen på topp første dagene) merka jeg at musklene kom til syne..

 

lykke til, merete og alle andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg nesten synes det er helt ufattelig at du klarer å svømme 2000 m. Personlig har jeg akkurat fått opp kondisen nok, til å løpe 2000 m på ellipsemaskin, og føler meg dødssprek bare av det. (og det vil jeg nok tro er mye lettere enn svømming).

 

Er fremdeles klar til å begynne å svømme, bare jeg finner en badedrakt. Men det jeg lurer på er: Svømmer du crawl eller bryst. Og var du spesielt god til å svømme fra før? Jeg er en ekte amatørsvømmer, som bare kan basis bryst-svømming. Og er ikke spesielt god på det heller (men holder meg da flytende). Nå er det utrolig lenge siden jeg var i basseng, og jeg kan ikke se for meg at jeg kan svømme 200 meter en gang. Men har jo aldri prøvd heller.

 

Så jeg lurer på hva slags utgangspunkt du hadde, før du klarte 2000m?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg vet ikke hvordan jeg klarte å unngå å se det, men ser jo nå at du svarte på det med bryst og crawl rett ovenfor mitt spørsmål.

 

Vi har neseklype-folk på Domus (studentidretten) også. Pleier vanligvis å trene på formiddagen, når det for det meste er middels til småtykke folk som trener. men siden jeg ikke kom meg opp på morgenen igår, så dro jeg på kvelden, i håp om at det var lite med folk.

Gjett hvem som er der på kvelden; de mest dedikerte. 99% menn (og ikke av det hyggelige slaget). Hvilket jeg forsåvidt burde vite, etter å ha bodd over et treningsrom (det er ikke alle som synes det er like unaturlig å trene klokka tre om natta. Bolere, sier jeg...).

 

Har heldigvis trent lenge nok, til å fokusere på meg sjøl, og ikke alle de andre (noen er jo ufattelig tynne og sterke). Men da jeg la meg ned på mattene, der en annen fyr holdt på (det var liksom 2 meter mellom oss. trengte meg ikke på akkurat), så begynte han altså å glo på meg. Og siden jeg bare ignorerte det, og gjorde de øvelsene jeg skulle, så begynte han på en måte å tråkke rundt meg (veldig snodige greier), istedet for å fortsette med greiene sine. Og det var helt tydelig at han lurte på hva den tykke personen gjorde der.

Lurer på hva som foregår inni "der" (mulig hjernen har smuldret opp, etter alle steroidene. Da kan han jo ikke så mye for det stakkars;)).

 

Ja, ja, stå på! Må si jeg blir litt misunnelig når det gjelder kjæresten. Jeg er vel en av dem som tenker at jeg ikke skal ha kjæreste før jeg er "tynn" igjen. Han hørtes flott ut.

 

Stå på! (eller "svøm", sier man kanskje til deg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har verdens flotteste kjæreste. Jeg tror nok jeg hadde greid å gå ned uansett, men tror ikke hverdagen hadde vært så "knirkefri" uten ham. Når motivasjonen svikter, står han der og får den igang igjen. Når ting går bra, utgjør han en fantastisk fan-klub, og når hungeren etter god og usunn mat er der, er han på plass og finner på sunne alternativer og får tankene mine inn på rett kjøl igjen.

 

Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten kjæresten min....

 

Da jeg startet denne slankingen min i februar, veide jeg 155 kilo. Han var vel med på å pushe meg igang, og fortalte meg i klar tekst:

 

" Jeg elsker deg like høyt om du er 155 kilo eller om du er 55 kilo. Vekten din vil aldri forandre det jeg føler for deg. Men jeg er ikke villig til at du skal dø ung pga av overvekt. Jeg vil ikke at kjæresten min skal bli syk i ung alder pga overvekt. Jeg vil ikke at kjæresten min skal bli deppa fordi det ikke går an å finne store nok klær, eller fordi hun har komplekser pga kroppen sin. Jeg vil at kjæresten min skal få gjøre det hun vil, kle seg som hun vil, og at vekten ikke skal sette begrensninger for hva hun kan gjøre og ikke.

 

Om du så prøver helhjertet over tid, uten å gå ned noenting, så vil jeg fortsatt elske deg like høyt. Men jeg er ikke villig til å se på at du ødelegger deg selv med overvekt uten å prøve å gjøre noe med det."

 

Disse ordene har han gjentatt og gjentatt maaaaange ganger. Og de er like gode å høre hver gang. Nå er dette 31 kilo siden. Jeg har fortsatt en lang vei å gå, men situasjonen er ikke lenger så dramatisk. Dessuten har vi funnet rytmen. Vi koser oss med å trene sammen. Vi har blitt trygge på kostholdet. Selv om han ikke er overvektig, har han også hevet seg på samme kostholdet som meg, og har hatt god effekt av dette i forhold til bl. annet tidligere høyt kolesterol, som nå er heeeelt fint. Og vi har funnet mange sunne alternativer å kose oss med, både i form av mat, men også å finne på andre ting når vi er i de situasjonene hvor vi tidligere har stappet i oss en pose potetgull.

 

Så ja... jeg har verdens beste kjæreste... Og jeg vet å sette pris på ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfin og veldig inspirerende tråd å lese!! Synes du er fantastisk flink med svømmetreningen, og idioter finnes det overalt, de får man bare overse.

 

Den innledende historien fikk meg til å tenke på en gammel film, husker ikke tittelen, men jeg tror muligens det var Goldie Hawn i hoverollen (Eller var det Meryl Streep?). Uansett, jeg husker så godt en scene der den kvinnelige hovedrollen, som hadde trent seg selv opp i god form, inngikk et veddemål med mannen (ex'en?) om hvem som klarte å løpe flest runder rundt en bane. Mannen ledet lenge, og løp mye fortere enn henne. Men hun hadde utholdenheten, og triumferte stort etterhvert som han utslitt måtte gi seg, mens hun jogget videre som den reneste duracell-kaninen...!!

 

Gratulerer med knallfin kjæreste også, det er akkurat sånne vi vil ha som "støtteapparat"!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis trent lenge nok' date=' til å fokusere på meg sjøl, og ikke alle de andre (noen er jo ufattelig tynne og sterke). Men da jeg la meg ned på mattene, der en annen fyr holdt på (det var liksom 2 meter mellom oss. trengte meg ikke på akkurat), så begynte han altså å glo på meg. Og siden jeg bare ignorerte det, og gjorde de øvelsene jeg skulle, så begynte han på en måte å tråkke rundt meg (veldig snodige greier), istedet for å fortsette med greiene sine. Og det var helt tydelig at han lurte på hva den tykke personen gjorde der.

Lurer på hva som foregår inni "der" (mulig hjernen har smuldret opp, etter alle steroidene. Da kan han jo ikke så mye for det stakkars;)).[/quote']

 

Er du sikker på at ikke det er du som har litt komplekser? Det kan jo være at han synes du var ei veldig søt jente, og at han sirklet rundt for å prøve å komme i kontakt med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...