Gå til innhold

Hvalross i badedrakt....


Gjest merete28

Anbefalte innlegg

Slike mennesker som bare må komme med negative og slemme bemerkninger, gjør det for å heve seg selv. De er selv fulle av "feil" og føler seg bedre ved å fremheve andres lyter. Sikker på han har liten tiss...he,he

Selv er jeg en liten spekkhogger i badedrakten (hvit og svart :-)), men har dessverre ikke ditt mot når det gjelder å gå i bassenget. Så jeg synes du er utrolig tøff. Stå på !!

Og hurra for positive badevakter og kjæreste !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar
Gjest merete28

jeg ser ham tror jeg nesten jeg må på med svømmebrillene, svømme under ham og finne ut om "spydige kommentarer" egentlig bare er en penisforlenger... (håper jeg ikke blir sensurert nå...... .:-S) (Vet jo det er stygge ord her, Grete Roede.... men... det er vel ingenting i forhold til hva vi store av og til må holde ut med av spydige kommentarer..... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike mennesker som bare må komme med negative og slemme bemerkninger' date=' gjør det for å heve seg selv. De er selv fulle av "feil" og føler seg bedre ved å fremheve andres lyter. Sikker på han har liten tiss...he,he

[/quote']

 

Neste gang....

jeg ser ham tror jeg nesten jeg må på med svømmebrillene, svømme under ham og finne ut om "spydige kommentarer" egentlig bare er en penisforlenger... (håper jeg ikke blir sensurert nå...... .:-S) (Vet jo det er stygge ord her, Grete Roede.... men... det er vel ingenting i forhold til hva vi store av og til må holde ut med av spydige kommentarer..... )

 

Hahahaha! Godt poeng! Og Merete - når du foretar inspeksjonen under han - ikke la deg lure hvis det ser stort ut! Han har sannsyneligvis da lagt en medisterpølse i badebuksa!!!!!! Hahahaha! :(:D

 

Den dagen jeg kommer meg i hallen kommer jeg til å tenke på denne tråden...... Hahahahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Må innrømme at jeg humret litt i går når jeg var i bassenget. Var igrunnen glad for at neseklypemannen ikke kom... hadde sikkert bare begynt å le...

 

Medisterpølser er jo NEI mat... hehe... Nok en god grunn til å ligge unna neseklypemannen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare blaabaer

...nemlig å hoppe i bassenget mine damer (og herrer)! Slik at bølgene spruter oppetter veggene!

 

Jeg kommer i hvert fall til å smile litt bredere neste gang jeg hopper uti:D

 

hilsen lita sjøløve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Til jeg sansynligvis en vakker dag kommer til å treffe på neseklypemannen igjen...

 

Da jeg kom hjem fra bassenget den dagen jeg traff ham sist, så var jeg litt smådeppet og sånn... Men.... situasjonen er nok snudd.

 

Neste gang jeg ser ham, tror jeg ikke jeg kommer til å greie å holde latteren tilbake.

 

Ser for meg at hele svømmeturen ender i et kjempegapskratt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Merete, fabelaktig hvordan du har grepet fatt i noe som i utgangspunktet var negativt og gjordt det om til noe som ikke bare inspirerer deg selv, men mange andre her inne. Jeg har også tilbrakt mange timer i svømmebasseng som konkurransesvømmer og kjenner lusa på gangen, du finner de også i kondomdrakter på tynne ski midt i fjellheimen. Det er nesten så en ønsker at det kunne blåse opp til en liten storm :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28
Merete' date=' fabelaktig hvordan du har grepet fatt i noe som i utgangspunktet var negativt og gjordt det om til noe som ikke bare inspirerer deg selv, men mange andre her inne. Jeg har også tilbrakt mange timer i svømmebasseng som konkurransesvømmer og kjenner lusa på gangen, du finner de også i kondomdrakter på tynne ski midt i fjellheimen. Det er nesten så en ønsker at det kunne blåse opp til en liten storm :(.[/quote']

 

 

Hehe... men det er vel noe av det som er poenget her inne... å prøve å snu det negative om til noe positivt. Å ha hodet fullt av negative tanker er noe jeg DEFINITIVT ikke trenger. Jeg trenger all den humor og positivisme i den prossessen jeg er i som jeg bare kan få.

 

Dessuten... når man er veeeeldig overvektig (som meg...) så er svømming ideelt. For det første så mister man det handicapet som overvekt er. Det er ikke tyngre for meg å svømme enn for en på 60 kilo. De musklene jeg har som jeg trenger for å holde kroppen min oppreist, får jeg nå utnyttet til fulle fem når jeg svømmer. Dessuten... så er det omtrent umulig å gjøre noe feil når man svømmer. Belastingsskader er langt unna!!!

 

Og... dersom jeg greier å inspirere noen med det jeg skriver, så er ingenting bedre enn det. Da blir jeg jo bare inspirert til å fortsette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evylinda

Oj hvor flink du er ! Og så fort du har klart å øke mengden med meter å svømme!

Jeg må si jeg er skikkelig imponert! Selv har jeg nok kommet til å brukt mye lenger tid :(

 

Lenge mellom hver gang jeg svømmer, kanskje jeg skulle begynne å svømme som trim? Er kanskje i svømme halll fem-seks ganger i året , og da med barn. Har vel egentlig ikke svømt skikkelig siden jeg var tidlig i tenårene og var med på svømmestevner også.

 

Flott at du har funnet en treningsform som ikke belaster - og som tydelig gjør deg i bedre humør :D ( det høres slik ut fra de innleggene over her)

 

Dette er motiverende å høre !

 

Kos deg, og hev deg over "neseklypemannen " neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert

Nå ble jeg sint og lei meg!

Så flink som du var så kommer det en slik idiot og stjeler det positive i opplevelsen din. Bra at du hadde noen med deg og at du ikke lar deg knekke av slikt!

Det er akkuratt slike holdninger som gjør at det er så vanskelig å være stor.

Jeg tror jeg hadde begynt å grine!

Men at du klarer å svømme 2000 meter når du er så stor viser bare at du klarer ALT!

Gratulerer med fremgangen og svømmeturen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kreps69

merete,du har en kjempe positiv innstilling og en selvironi jeg gjerne skulle hatt litt av!!2000 meter det er langt!!det er helt suvernt!svøm vidre "flipper"!!!!(positvt ment,den lille flotte tv figuren, vet du!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Etter denne debatten lurer jeg nesten på om "neseklypemann" ikke burde fått anerkjennelse som et fullverdig godt norsk ord. Men plass i ordbøker, språkopplæring av fremmedspråklige etc...

 

En definisjon kunne da være... :

 

"neseklypemann": person som har som hensikt å trykke andre ned for å selv kunne triumfere. Personen har ofte en god fysikk ved første blikk, men forfall vises ved mer inngående studier. Har fått navnet sitt fordi at til tross for neseklype, legger de igjen "dritt" (i form av snørr) der de ferdes.

 

Neseklypemennene var for kort tid tilbake et vanlig syn i landets svømmehaller, men har den siste tiden blitt sjeldnere å se. En mulig årsak til dette er humrende, frodige jenter i bassengene, og at neseklypemennene har mistet sin autoritet da disse frodige smilende jentene nektet å godta at neseklypemennene skulle være eneherskere i vannet.

 

 

Eller hva synes dere???

 

(Rapport fra dagens svømmetur: 2000 meter, på en time og 10 minutter... (og JA... jeg teller riktig... ) En badevakt som smilte da jeg fortalte om et tap på 8, 1 kilo, en bestemor som var der med barnebarnet sitt som i garderoben kommenterte at hun syntes jeg svømte veldig langt... og av nysgjerrighet måtte spørre hvor langt...

 

Ingen neseklypemenn i dag. Mest bestemødre og andre mosjonister i vannet. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat lest hele denne tråden...og flirt for meg selv:)

Utrolig bra at noe som i utgangspunktet var så ufint , kunne bli snudd til noe positivt.

Jeg synes du er tøff , Merete! 2000m er jo kjempe langt.Selv hadde jeg nok druknet av utmattelse etter 2 lengder, helt alvorlig:p

Er ikke akkurat stamgjest i bassenget , men dette er jo noe man kan dra nytte av på stranda i sommer.Det er jo "neseklypemenn" der og!

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd, selv om opplevelsen til Merete som startet den var helt ... ja, jeg finner ikke ord for hvordan noen kan tillate seg å oppføre seg slik.

 

Det var et ordtak som slo meg angående denne frekke mannen som tydeligvis er forelsket i seg selv og sin "fortreffelighet". Det er slik:

 

Min kjærlighet volder meg ingen kvaler.

Jeg elsker meg selv, og har ingen rivaler.

 

 

 

Tvi tvi Merete, og svøm på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortuna

Han var jo grenseløst frekk, utrolig stygg. Det er sånt som kan gjøre skade. Jeg håper virkelig du ikke tenker på hva han sa. Jeg ble helt målløs.

Stå på. Du er flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var forfriskende innlegg fra topp til bunn.

Kjempebra at du tør stille i svømmehallen, Merete.

Jeg startet på 99 kg for en uke siden, og jeg har ikke mot til å gå i svømmehallen.

Burde egentelig gi f... i andre, og svømme en tur, ta med barna og ha det gøy med vann.

Var en badenymfe i mine yngre dager.... Kommer i alle fall til å le (forhåpentligvis inni meg) neste gang jeg ser en neseklypemann.

Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Og håper at det som står her kanskje kan få noen til ut i bassenget. Svømmming er HERLIG! det brenner kalorier som pokker, man kan ikke gjøre noe feil... osv osv...

 

Har fått noen saftige utslett over hele meg nesten. Hadde en legtime forrige uke, (legen min følger slankinen tett...) Og ansiktet hans da jeg viste frem utslettene var verdt en tusenlapp. " Hååååååååper det ikke er klor som gjør det der...." sa han. Men utslettene har roet seg til tross for at jeg har fortsatt med svømmingen, så da var det nok noe annet...

 

 

HELDIGVIS!!!

 

 

Jeg er en pasient som gjør legen litt frustrert. Han har selv prøvd å gå ned i vekt siden jul, men ennå ikke gått ned et gram til tross for trening 3 ganger i uken og sunn mat. Og hver uke har jeg kommet innom han, stadig et kilo lettere. I tillegg så har legesekretæren hans også startet opp med vektklubben og gått ned 10 kilo på 9 uker (og jeg 8, 1 kilo... forhåpentligvis mer i morgen..... da er det vekten igjen...)

 

 

Men men... er jo ikke lei meg for det, da. Tror ikke legen min er det heller. Han vurderer Grete Roede selv... hehe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min første negative opplevelse i bassenget for noen dager siden. Som noen av dere vet' date=' er svømming min store trimpoengbrønn.

 

På fredag var jeg akkurat ferdig med mine 2000 meter, og jeg står i bassenget og snakker med samboeren min som sitter på kanten, som åpenbart er veldig stolt av meg. (og det er jeg jo selv også...)

 

Så kommer det en av disse "proffe". Med riktig badebukse, med de hotteste svømmebrillene og neseklype. Musklene på overkroppen buler, og jeg skjønner fort (før han går ut i vannet...) At dette er en av disse egoistene som spruter vann på alle som er i nærheten, som lar snørret renne fritt i store klyser ut fra nesen, og lar det bli liggende igjen som spor i bassenget, som ikke viker av en cm til høyre eller venstre når noen kommer svømmende i samme retning, og som kun gidder å bry seg med at han selv skal få svømme rett frem, uten at han skal ta hensyn til noen...

 

Mens han står på bassengkanten og gjør seg klar, sier samboeren min noen få ord til ham, og dialogen er i gang.

 

Etterhvert skryter samboeren min av meg, og sier at jeg har svømt 2000 meter, og at jeg er innmari flink.

 

Neseklypemannen ser på meg, og sier "er du sikker på at du har telt riktig, nå da???".

 

Jeg viser ham strikken jeg pleier å ha rundt fingeren (bytter finger hver gang jeg er ved den kanten jeg startet, for å holde styr på tellingen.) Når strikken har vært på alle fingrene har jeg svømt 500 meter. Så da er det på'n igjen.

 

"Ja.... men 2000 meter høres veldig langt ut, da...." sier neseklypemannen. "Hvor lang tid har du brukt på det da???" spør han videre. Jeg svarer ham at jeg bruker omtrent en time og et kvarter.

 

Neseklypemannen ser skeptisk på meg... jeg setter inn alle evnene jeg har, og leser tankene hans... "jasså,... så det berget der på minst 150 kilo skal prøve å få meg til å tro at hu har svømt så langt... DEN går ikke jeg på ihvertfall....."

 

"Nja... jeg bruker ca 40 minutter på 2000 meter... så jeg tror du får telle bedre etter neste gang..." sier neseklypemannen, før han velter seg uti vannet, og plasker seg over bassenget som om han skulle hatt en hvalross etter seg...

 

Jeg blir stående og kjenne på litt blandede følelser. Synes denne samtalen var kjip, ekkel, dum og idiotisk.

 

I det hvalrossen (meg ) kommer seg opp av bassenget, får jeg to store smil fra badevaktene. "Hvor langt har du svømt i dag da???" spør de. Det gjør de alltid. Når jeg sier det... så smiler de enda mere, og den ene sier " ja... da har du god grunn til å ta helg med god samvittighet... " "Det er beundringsverdig det du gjør", sier den andre badevakten. Jeg ser to ansikter, fulle av anerkjennelse, og stolte over at de får lov til å ta en liten del i "slankeprosjektet" mitt. Jeg ser samboeren min, som står der og gliser stolt som en hane. Og jeg kjenner at jeg er stolt selv også. Jeg svømte like langt som sist jeg svømte, men brukte 10 minutter mindre tid på det...

 

Jeg bestemmer meg for å ignorere neseklypemannen. Okey... så er jeg en hvalross på ca 150 kilo i badedrakt.

 

MEN!!!!!!!

 

For noen uker siden så var hvalrossen over 155 kilo. Og nå er hvalrossen faktisk 147, 6 kilo....

 

Dessuten... så må hvalrossen ut og kjøpe seg ny badedrakt. Fordi den som brukes nå holder på å falle av... den har blitt for stor...[/quote']

 

Stakkars han, han var nok mer full av komplekser enn det du var. Det er da man får lyst til å svare at du det fettet jeg har mer enn deg det kan jeg gjøre noe med, men det at man er dum kan man ikke gjøre noe med!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjempeflott at du har kommet så godt i gang med trimmimg, det må til sammen med kostholdsendring for å få til et fint resultat. I fjor begynte jeg med trimming, i skiløypa. For å komme meg ut hadde jeg med meg hunden, det ble litt mer forpliktende. Det har virket! Jeg går jevnt og trutt nedover. Fra 137 til 120 så langt. Men; Her forleden opplevde jeg en av de kjipe folka som også finnes ute i marka. Han, en mann i 50-åra, slengte fra seg i forbifarten at vi med hunder ødelegger løypene. Etterpå tenker en på alt som en skulle ha sagt... Foreksempel at skøyterne ødelegger mer enn et sett poter... Men vi ser jo at det vi gjør virker, så da bare fortsetter vi! På tampen; Er det noen som vet om en kan få kjøpt skiklær i store størrelser? Størrelse XXL i bukse blir for smått. Unisex-størrelse passer ikke til min bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest c@thrine

Uttrolig bra skrevet! Du fikk meg jammen til å se hele situasjonen "i live"...

Jeg tror at sånne mennesker som "neseklypemannen" er sånne som innerst inne er litt usikkre på seg selv..De har behov for å fremheve seg selv, fordi de sliter med ett eller annet!

 

Jeg må jo si at jeg ble mektig imponert over deg! På fredag svømte jeg 250 meter, og syntes jeg var flink :-)

Det var jo ingenting!!!!

(Nå skal det sies at jeg var der med tre unger, og skulle ikke "trene", men....)

Jeg syntes det var ganske tungt..Vet ikke om jeg hadde klart det du klarer, jeg!

 

Stå på, du er super-flink! Og all ros til mannen din...Deilig å ha en sånn, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...