Gå til innhold

Dagens link for "5 kilo før jul klubben".


Gjest gifteklara
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest gifteklara

Vi har blitt enige om å legge ut en link hver dag for oss som er på "5 kilo før jul" baggen. Så blir det ikke så mye å bla gjennom. Den som kommer først om morgenen legger ut linken.

Jeg er veldig spent på helga nå. Skal i et stort selskap og dessuten være borte på forskjellige ting hele helga.. Skal være sterk... Gleder meg til å se hvordan det går på veiinga på onsdag. Og det blir artig å høre hvordan det går med alle dere andre også. For hver dag jeg klarer, så må jeg bare klappe meg selv på skuldra og si flink jente. Det bør dere også, for vi er nemlig veldig flinke!! Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helger er vanskelige, spesielt om man har masse planer... Selv skal jeg ha to arbeidshelger (jobb og masse studiearbeid) framover, så her blir det ingen usunnheter gitt! ...mulig jeg mekker meg lavkalorigele, det blir jo ikke akkurat noen stor utskeielse :( ...blir verre om 3 uker, kjæresten kommer på besøk og det blir så veldig mange flere fristelser...

 

Gledegruer meg litt til veiinga på mandag... Venter mensen i løpet av helga, og vet av erfaring at vekta da går opp, så om det er noen vektnedgang som helst så skal jeg virkelig være fornøyd. Så får jeg heller satse på en større nedgang til neste helg. Ser faktisk ut til at jeg skal klare alle trimpoengene jeg har planlagt og, så det skal jeg absolutt være fornøyd med! Så satser jeg på samme uttelling neste uke og, skal klare de fastsatte 7 poengene hver uke, til tross for at jeg har sinnsykt mye å gjøre på universitetet framover.

 

Dere får ha lykke til i helga alle sammen! Dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal egentlig på lønningspils i kveld, men den ser ut til å bli avlyst p.g.a dårlig oppmøte, ja ja der sparte jeg de kalorienen. Skal på jobb resten av helga.

Har tenkt meg på spinn og pump senere i dag, og skal forsøke å få til ei treningsøkt i morra også ( blir da totlalt fem denne uka; ikke værst eller hva). Gog helg og lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så er det helg,blir nok ett par glass rødvin..men synes det er greit og spare kosemerkene til det. ellers så synes jeg det går bra,håper vekta har beveget seg litt til veiedag onsdag..for nå har den stått stille lenge..

 

Ha en fin helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blitt enige om å legge ut en link hver dag for oss som er på "5 kilo før jul" baggen. Så blir det ikke så mye å bla gjennom. Den som kommer først om morgenen legger ut linken.

Jeg er veldig spent på helga nå. Skal i et stort selskap og dessuten være borte på forskjellige ting hele helga.. Skal være sterk... Gleder meg til å se hvordan det går på veiinga på onsdag. Og det blir artig å høre hvordan det går med alle dere andre også. For hver dag jeg klarer' date=' så må jeg bare klappe meg selv på skuldra og si flink jente. Det bør dere også, for vi er nemlig veldig flinke!! Ha en fin dag![/quote']

 

Lykke til i helgen, be strong! Det lønner seg.

 

Her går alt greit. Jeg skal heldigvis trene i dag når svigermor kommer med kake til mannen min, da han har bursdag. Vi skal lage noe god mat i kveld, skal prøve å begrense rødvinen litt, men det er så kos med litt vin i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal egentlig på lønningspils i kveld' date=' men den ser ut til å bli avlyst p.g.a dårlig oppmøte, ja ja der sparte jeg de kalorienen. Skal på jobb resten av helga.

Har tenkt meg på spinn og pump senere i dag, og skal forsøke å få til ei treningsøkt i morra også ( blir da totlalt fem denne uka; ikke værst eller hva). Gog helg og lykke til alle sammen[/quote']

 

Skal også på body pump i dag, og step først. Det er skikkelig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke holde meg unna badevekten, og ser at jeg faktisk har gått ned litt denne uken, men det er mandagens vekt som teller siden det er veiedagen min. Har lett for å skeie ut litt ekstra sammen med kjæresten min, men nå er jeg fast bestemt på å holde meg i skinnet. Er glad jeg har dere, har forsøkt å gå ned alene utallige ganger med sprek- men nå synes jeg det er litt lettere siden jeg er med i denne gruppen hvor vi motiverer hverandre.

 

Har studiedag i dag jeg, og nå skal jeg ut å shoppe litt. Og i ettermiddag skal jeg trene. Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med på 5-kilo ned før jul. Gikk på internettkurs fra mai, gikk ned 7 kilo og opp igjen 5 i sommer.

 

Alder: 53

 

Min vekt idag: 72,3

Høyde 163

 

Ønsket vekt: 65

 

Jeg veier meg på fredager.

 

Mitt problem er at jeg er så glad i mat, masse mat. Sjokolade og andre godterier klarer jeg veldig godt å holde meg unna. Kaker er jeg heller ikke glad i. Jeg forsøker nå å lage middag etter middagstipsene jeg får fra Grete Roede, men.........

 

Så er jeg veldig glad i pils og hvitvin i helga, da.

 

Jeg trimmer mye, syns jeg. Går på Spenst to ganger pr. uke (stram opp og Core), og de andre kveldene går jeg lang tur med bikkja. Er ikke hjemme før 17.30 fra jobben i vinterhalvåret, og 16.30 i sommerhalvåret.

 

Hilsen Purity

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbell

Planlegg hvor mange kalorier dere max kan spise i løpet av helga, og planlegg det inn i neste ukers treningsprogram, slik at dere er bevisst på hvor mye ekstra dere spiser. Det er lett å miste kontrollen! Og deretter kos dere etter hvor mange kalorier dere kan "overspise" og hvis du spiser mindre på fredagen, kan du spise mer på lørdagen med god samvittighet osv.. Vet ikke om det funker, bare en ide jeg kom på i farten.. Lykke til! Stay strong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag gikk jeg 1 time før frokost! har gått 1 time til for å handle og skal gå en time til når jeg skal hente datra mi i barnehagen. så det blir 3 timer det, er kjempefornøyd:)

I går sprakk jeg litt :( samboer kjøpte en stor skål med smågodt, så jeg spiste 6 biter...er mindre enn jeg vanligvis ville spist, men dårlig siden jeg ikke skal ha noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbell

6 biter er da lite! Jeg synes du burde være stolt du ikke smiste mer! Nå har jeg ikke spist noe søtt (untatt honning) siden januar, men før hendte det mange ganger at jeg kjøpte smågodt for 30-50 kr og spiste hele posen selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegg hvor mange kalorier dere max kan spise i løpet av helga' date=' og planlegg det inn i neste ukers treningsprogram, slik at dere er bevisst på hvor mye ekstra dere spiser. Det er lett å miste kontrollen! Og deretter kos dere etter hvor mange kalorier dere kan "overspise" og hvis du spiser mindre på fredagen, kan du spise mer på lørdagen med god samvittighet osv.. Vet ikke om det funker, bare en ide jeg kom på i farten.. Lykke til! Stay strong![/quote']

 

Er ikke helt enig i dette, for GR-kostholdet er sammensatt riktig næringsmessig ut fra anbefalinger fra WHO, og skal man ned i vekt lønner det seg ikke å spise mere en anbefalt av f.eks godis eller annet. Lærte på kurs at selv om man har spist litt for lite skal man ikke erstatte det med f.eks godis. Så min anbefaling er å spare alle kosemerkene til helgen, og være flink i uka. Da blir det ekstra kos...

 

Hender seg jo i blant at man "sprekker" og spiser mere enn man skal, det kan skje alle- også meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 biter er da lite! Jeg synes du burde være stolt du ikke smiste mer! Nå har jeg ikke spist noe søtt (untatt honning) siden januar' date=' men før hendte det mange ganger at jeg kjøpte smågodt for 30-50 kr og spiste hele posen selv![/quote']

 

takk!

Ikke noe snop siden januar, du er jammen flink!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurslederen min sa at man ikke skulle hoppe over måltider selv om man skal ut eller i selskap - men måten å "spare" kalorier til turen ut/selskapet, er å spise så kalorifattige måltider som det går an! For eksempel grønnsakssuppe til middag (4 desiliter blir 60 kalorier - og fyller godt opp i magen!). Det viktigste er at man har lett metthetsfølelse når man går ut- for da er det lettere å forsyne seg med litt mindre!

Ellers er det mindre kalorier i øl enn vin - og i lettøl er det enda mindre! Skal ut selv neste fredag, så får vi se hvordan det går!

Høres ut som alle er flinke med trimmingen, gitt!

Når er det vi skal veie oss til 5-kilos-målingen? Er det på onsdager? Har veiedag på tirsdag på kurset, så det funker bra for meg!

Ha en super helg alle sammen!

Fredagshilsen fra Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei skal også gå ned rundt 5 kilo til jul v

 

veier meg onsdag

veier 70,5 kilo

høyde 1,68 m.

ønsket vekt er 63 kilo

Har gått ned 7 kilo

 

det går opp og ned synes jeg lett nok i ukedagene men tungt i helgene, trenger nok noen å snakke med av og til i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbell
takk!

Ikke noe snop siden januar' date=' du er jammen flink!!!![/quote']

 

Takk:) Første nyttårsfortsettet jeg har klart å holde. Noengang! :( Men enda et par måneder igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det mindre kalorier i øl enn vin - og i lettøl er det enda mindre! Skal ut selv neste fredag' date=' så får vi se hvordan det går![/quote']

 

Er det? Kanskje dersom du måler liter mot liter, men drikker du vin drikker du vanligvis *mye* mindre enn om du drikker øl. Når drakk du sist tre liter vin på en kveld? :( Kommer litt an på hva som er meninga med drikkinga og, og hvor mye du har tenkt å drikke. Et glass rødvin er 102 kcal, mens en halvliter pils er 185 kcal (0,33 inneholder 130 kcal). Skal man kun kose seg med en halvliter så utgjør jo ikke dette så mye, selv om et glass vin faktisk er ganske sunt, mens øl er kun tomme kalorier.

 

Du får ha lykke til neste helg, ha planen klar før du drar ut. Og skulle det skje at du sprekker så får du bare rette det opp igjen fra lørdag av! Det er ikke det du får i deg i løpet av en dag som bestemmer vektnedgangen, men de resterende 6... :)

 

Lone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet med friskt mot på onsdag, og var ganske flink den dagen. Men, så ser jeg at kaloriinntaket bare har økt utover i uka... Spør ikke etter hvordan det skal ende i løpet av helgen. Skal forsøke å skjerpe meg. Har jo snart brukt opp alle kosemerkene mine. Men de to rødvinsglassene jeg drakk i kveld smakte veldig godt. Det samme gjorde kaffen med sjokoladesaus i!!! Har ikke tørt å gå på vekta, og må prøve å holde igjen til onsdag som er veiedag. Ellers blir jeg for fokusert bare på hva vektnåla viser. Men jeg jeg SKAL klare de 5 kiloene før jul. Håper neste uke blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag gikk jeg 1 time før frokost! har gått 1 time til for å handle og skal gå en time til når jeg skal hente datra mi i barnehagen. så det blir 3 timer det' date=' er kjempefornøyd:)

I går sprakk jeg litt :( samboer kjøpte en stor skål med smågodt, så jeg spiste 6 biter...er mindre enn jeg vanligvis ville spist, men dårlig siden jeg ikke skal ha noe![/quote']

Jeg syns du burde være stolt jeg! 6 biter av en hel skål med smågott er bra gjort!!!!!!

Det ær lov att spise syns jeg.

Nær jeg baker boller spiser jeg 1 bolle isteden før 4 som jeg vanligtvis gjør. Ær det lørdag så tar jeg og noen biter istedenfør att spise tills jeg nesten blir kvalm av allt sukker.

Syns du er flink jeg!!!!

 

Du har gått 3 timer idag. De 6 biterne er borte veck før lengst......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det? Kanskje dersom du måler liter mot liter' date=' men drikker du vin drikker du vanligvis *mye* mindre enn om du drikker øl. Når drakk du sist tre liter vin på en kveld? :( Kommer litt an på hva som er meninga med drikkinga og, og hvor mye du har tenkt å drikke. Et glass rødvin er 102 kcal, mens en halvliter pils er 185 kcal (0,33 inneholder 130 kcal). Skal man kun kose seg med en halvliter så utgjør jo ikke dette så mye, selv om et glass vin faktisk er ganske sunt, mens øl er kun tomme kalorier.

 

 

Lone[/quote']

Det var da rart... I følge Grete Roede-boken inneholder

1,5 dl øl: 60 kalorier

1,5 dl lettøl: 38 kalorier

1,5 dl vin: 98 kalorier

2 kosemerker for øl og 4 kosemerker for vin

For øvrig drikker jeg aldri flere liter øl, bare et par glass i ny og ne. Men du har jo selvsagt rett i at vin er sunnere enn øl...

Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei purity

 

Føler meg ganske lik som deg, bare motsatt problem. Jeg synes det går helt greit med maten, men jeg rett og slett er en SØTNOS uten like. En god kaffekopp ,med en eller tre biter sjokolade. Det er jo bare så godt. Spesiellt vanskelig nå som jeg er hjemmeværende med minstemann ett år. Kostholdet er lettere å regulere når en er i jobb synes jeg. Men, håper jeg klarer å dra det inn med trening. Har både jogget og gått mye turer med vogn denne uka. Jeg får se på onsdag, hva som skjer da. Har jeg gått ned skyldes det ikke måtehold.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da rart... I følge Grete Roede-boken inneholder

1' date='5 dl øl: 60 kalorier

1,5 dl lettøl: 38 kalorier

1,5 dl vin: 98 kalorier

2 kosemerker for øl og 4 kosemerker for vin

For øvrig drikker jeg aldri flere liter øl, bare et par glass i ny og ne. Men du har jo selvsagt rett i at vin er sunnere enn øl...

Ellen[/quote']

 

Det stemmer vel omtrent det, i følge den tabellen der er 0,5l øl 200 kcal (hvis jeg ikke har regna heeelt galt), et glass rødvin er jo vanligvis ikke så mye væske, mens øl får du sjelden servert i mindre enn 0,33 (med mindre du ikke er hjemme og deler med noen da :().

 

Lone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .

 

Jeg vil gjerne joine gjengen med 5 før jul. Jeg har lyst til å gå ned 10kg, men å starte med 5 kg før jul høres mer realistisk ut.

 

Høyde: 1.70

vekt:75,8

ønskevekt: 65

 

Jeg har veiedag på mandager.

Hvordan har dere tenkt at dette skal fungere? skal vi alle legge inn våre tall hver veiedag, elelr var det hver onsdag? håper noen kan forklare meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg også på karusellen. Har tidligere hatt god erfaring med G. R.-opplegg. Men alene går det ikke så godt. Tilsammen vil jeg gå ned 7 kg. Høres bra med 5 fram til jul.

 

vekt i dag: 71 kg

høyde: 167cm

 

Hilsen Tilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...