Gå til innhold

Treningsdagbok, heng dere på :)


Gjest Twinkie

Anbefalte innlegg

Gjest Twinkie

Hei, tenkte vi kunne lage en liten tråd hvor vi kan skryte av oss selv når vi har trent. Uansett hva det måtte være..

 

Kanskje lettere å være flere, og forplikte seg til å utføre det man sier man skal?

 

Syns ihvertfall jeg :D

 

Vel jeg begynner: I dag skal jeg trene spinning 30 min, og bosuball-styrke 30 min

1 time til sammen. Sanker vel ett par trimpoeng vil jeg tro!

 

 

HENG MED MEG DA VEL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Gjest trucker

Vel, gikk på vekta i dag og fikk sjokk. Noe må gjøres. Jeg har flesk overalt jeg. Har hittil i dag tatt 10 min på slik treningsykkel du står på. Fytti katta så sliten jeg blir! Skal ta 10 min igjen i kveld. Tror det blir nok for meg i dag. Så skal jeg ta tre økter med magetrening. begynner med å ligge flatt med bøyde ben og presse ryggen mot underlaget. ca 12 repitisjoner x 3.

Har planer om det samme i morgen.

Snakkes vi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinkie

Jepp, vi snakkes vettu :)

 

Det er så mye lettere når man er flere i samme båt, og kan motivere og heie på hverandre. Og trening er ihvertfall alfa omega for min del...

 

Høres ut som en lur ide, og begynne litt i det små. 10 min er supert. Så kan du bare øke litt etterhvert.

 

Den beste treningen, er å gjøre litt hver dag.

Ikke krampetren 1 gang pr uke!

 

Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ripley

I dag har jeg gått 1 time og 10 minutter i rask gange, hadde pulsklokke på meg. Forbrente 790 kcal, så jeg er strålende fornøyd! :) Anbefaler virkelig å investere i pulsklokke, det er motiverende å se kaloriene flakse avgårde mens man trener! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg trent en time Tai Chi' date=' en time Kickboxing, en time spinning, en joggetur på 50 min, og en time pilates.

 

Jeg elsker tirsdager!!:)[/quote']

 

 

Ikke for å være spydig, men hvordan er det mulig??? Hvor mange trimpoeng blei dette?

 

Jeg har gått en time rolig (m/hund) og en time raskt (u/hund) og er dritfornøyd!

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinkie
Idag har jeg trent en time Tai Chi' date=' en time Kickboxing, en time spinning, en joggetur på 50 min, og en time pilates.

 

Jeg elsker tirsdager!!:)[/quote']

 

Wow...du er jaggu ikke snau :)

 

Pass på at kroppen får den hvilen den trenger da :)

 

Jeg overtrente en periode, og var "syk" flere uker etterpå, og hadde ikke noe overskudd.

 

Kroppen trenger ihvertfall 48 timer på å restituere seg ved trening av samme muskel gruppe. Trener man samme gruppe uten at kroppen får samlet seg, bryter man NED musklene istedet for opp!

 

Men treningsiver er bra vettu :)

 

Stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow...du er jaggu ikke snau :)

 

Pass på at kroppen får den hvilen den trenger da :)

 

Jeg overtrente en periode' date=' og var "syk" flere uker etterpå, og hadde ikke noe overskudd.

 

Kroppen trenger ihvertfall 48 timer på å restituere seg ved trening av samme muskel gruppe. Trener man samme gruppe uten at kroppen får samlet seg, bryter man NED musklene istedet for opp!

 

Men treningsiver er bra vettu :)

 

Stå på[/quote']

 

 

Da jeg begynte å trene skikkelig mye med 30-40 poeng i uka, fikk jeg influensa. Har aldri hatt det før, så jeg tipper det var pga all treninga. Nå er jeg blitt mye flinkere å variere treningsmetoder, trur det hjelper mye.

 

Nå er det kveld her i California. Imorgen skal jeg jogge en tur, trene styrke med vekter og kickboxing. Kanskje jeg slenger på en spinningtime også:)

 

Og til Ripley: Ja, er det ikke mye artigere å trene med pulsklokke! Jeg digger det, gir skikkleig motivasjon!

 

God natt med-trenere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinkie

Jeg vurderer sterkt å skaffe meg en pulsklokke.. Alle sier det blir ENDA mer morro å trene :)

 

Noen som har noen tips?

 

Ymca: Utrolig bra, stå på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer sterkt å skaffe meg en pulsklokke.. Alle sier det blir ENDA mer morro å trene :)

 

Noen som har noen tips?

 

Ymca: Utrolig bra' date=' stå på videre :)[/quote']

 

Jeg har Polar F6. Kosta 99.99 dollar her i usa. Mye billigere enn i Norge. Super klokke, kjempefornøyd!:)

 

Nå skal jeg prøve å sove. Hører på nattønsket på nettradio, koselig!

 

Ha en fin dag da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Da vil jeg også være med. Skal sykle på jobben i morgen. Ca. 25km hver vei. Pass på å spør meg om jeg har gjort det hvis det ikke står noe her i morgen kveld. Ellers er jeg enig i det med mye trening. Har også lett for å bli forkjølet hvis jeg trener meg helt ned, dvs. veldig sliten flere dager på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinkie

Så bra du vil være med!

Skal passe på deg vi.. :)

 

 

Hvis man trener for mye, får man mye dårligere immunforsvar faktisk. Ofte syk og hanglende.

Så, alt med måte :)

 

 

I dag skal jeg trene step3, som er en hard 70 min time. Får faktisk 4 trimpoeng bare der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ripley

I dag har jeg gått en trimløype i skogen, tar ca 1 time. Fikk 3,5 trimpoeng for den turen. :)

 

I morgen har jeg lyst til å gå den samme løypa, men i tillegg sykle til og fra. Det blir ca 2 mil sykling i tillegg. Håper dere vil pushe meg til å gjøre dette, for jeg har lett for å sluntre unna hvis været er dårlig eller jeg føler meg litt trøtt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Vel...måtte på jobb i dag, egentelig som veiviser for jeg har ikke lov å overarbeide skuldern. Ut og inn av bilen noen ganger ble det likevel, innimellom var jeg hos fysioterapaut, styrketrening 15 min, sykling... he he (70km/t sto det på displayet) i 20 min og deretter rask gange 1 km. Her hjemme tok jeg fatt på elipsemaskinen min og holdt på hardt i 2 x3 min. Mageøvelser regner jeg ikke med. Har vel fått en time aktiv trening i dag. Fornøyd jeg :) Dere andre er så flinke. Blir inspirert av å lese om dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått trent mye i dag. Gikk tur med hund i ca 20 min i dag tidlig og var ute sammen med han i ca 1 time i ettermiddag. Men da var det både gåing, litt hopping og løping og generell lek. Også skal vi ut i ca 30 minutter før natta. Jeg får vært litt ute i det fine været i hverfall...

 

Stå på!

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med her.

Jobber ganske mye, så de dagene jeg jobber får jeg ikke trent. Men jeg gjør jo ikke annet enn å løpe rundt å servere på jobb, så får nok forbrent en god del kalorier der. De dagene jeg ikke jobber trener jeg en time med yoga og en time pilates. Ellers har jeg byttet ut buss med sykkel og kjenner at jeg blir i bedre form.

Idag har jeg hatt fri, men tror jeg var litt overarbeidet. Satte på pilates dvd og etter 20 min ble jeg skikkelig kvalm og utslitt. Så tenker jeg venter til imorgen. Tror jeg trengte en hviledag nå. Beina mine er skikkelig hovne og vonde etter all løpinga på jobb, så det var vel like så greit.

 

Lykke til alle dere andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinkie

Så gøy at så mange vil være med og inspirere og pushe hverandre :)

 

Kjempelurt å høre på kroppen, er den sliten, trenger den faktisk hvile.

Ikke lurt å presse kroppen da. Resultatet blir svimmelhet, kvalme og man kan tom besvime.

 

I går trente jeg step3 og vi hadde vikar. En skikkelig latinolover..hehe. Men utrolig morro, dundrende Puerto Rico rytmer, ikke h e l t skapt for meg, som ble født med ski på beina og ikke rytmer..hehe!

Men kosa meg skikkelig og vrikka så mye jeg klarte :)

 

Trening er GØY

 

Litt usikker på hva jeg rekker i dag. Har konferansetime på skolen med jr

Mulig det blir noe på senteret i kveld, ellers blir det en tur.

 

Stå på jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor i California du er?

 

Katla

 

Jeg bor i nærheten av Santa Barbara, ca tre timer nord for LA.

 

Æsj, blei lite trim idag. Skulle ta jogge-vogna med minstemann for å hente guttungen på skolen, men den var selvsagt ødelagt :) Hadde nok blitt en god del trimpoeng der ja. Fikk jogga litt, og trent litt på stepen. Ikke nok til å tilfredstille meg, men bedre en ingenting. Imorgen er det tilbake til ymca igjen. Hva skulle jeg gjort uten mitt elskede treningssenter!

 

Stay strong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margarita

Jeg har syklet til jobb denne uka, 16km hver vei. Har i alle år trodd det var for langt å sykle, men det viser seg at det går an. Det tar tid og det er slitsomt, men man slipper bilkøer. Og det blir mange trimpoeng. Har følt meg deilig sliten om ettermiddagen, og slappet av med god samvittighet. 25km hver vei er veldig langt. Du kunne vært godt fornøyd med en vei hver dag.

 

Da vil jeg også være med. Skal sykle på jobben i morgen. Ca. 25km hver vei. Pass på å spør meg om jeg har gjort det hvis det ikke står noe her i morgen kveld. Ellers er jeg enig i det med mye trening. Har også lett for å bli forkjølet hvis jeg trener meg helt ned' date=' dvs. veldig sliten flere dager på rad.[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ripley

Jøss, denne tråden forplikter virkelig! Følte jeg var nødt til å ta den turen i dag, ellers hadde jeg fått dårlig samvittighet. :) Sykkeltur + gåtur = 8 trimpoeng! Så i morgen tar jeg en velfortjent fridag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss' date=' denne tråden forplikter virkelig! Følte jeg var nødt til å ta den turen i dag, ellers hadde jeg fått dårlig samvittighet. :) Sykkeltur + gåtur = 8 trimpoeng! Så i morgen tar jeg en velfortjent fridag. :)[/quote']

 

 

Flott!!:)

 

Idag skal jeg på to timer spining, pluss styrke med vekter. Håper jeg får lagt inn en joggetur også.

 

Heidå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Hei! Jeg har også gjort det jeg skulle. Sykla til jobben. 25km en vei. Slutta sent i dag så jeg ble hentet etter 15km på hjemveien.. Da hadde jeg syklet nok,- 40km tilsammen. Lettvint måte å få trimpoeng på . Det går ikke vekk så mye ekstra tid til trening. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne være med her , så kanskje det løsner for de siste 3-4 kiloene ! Har det rimelig hektisk for tia , men prøver å skvise inn trim imellom alle gjøremål . I morra er det atter en dag !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...