Gå til innhold

Fru Lunas Vektstabiliserings blogg - startet 7. februar 2006


Gjest fru luna

Anbefalte innlegg

Gjest fru luna

Mål Holde vekten stabil mellom 60-62 kg som er passe med min høyde (1.71m). Tråden var startet under Motivasjonstråden - men flytter den hit nå som vi har fått egen stabiliseringsdiskusjon.

 

1. uke: 62,3 kg, gjennomsnittlig kaloriinntak 1412 kcal/dag og 1,1 trimpoeng/dag

 

2. uke: 62.7, 5 dager med gjennomsnittlig kaloriinntak 1450 og 1,2 trimpoeng/dag og 2 dager med 2000 kcal per dag og 6.7 trimpoeng per dag (skitur)

Utrolig mye fysisk aktivitet, og frokoster og middager på hotell, men lunsjene var medbrakt knekkebrød med skinke og frukt. Anslo kalorimengden til 2000 fordi jeg ikke helt vet hva kalorimengdene var i den serverte maten. Fortsetter neste uke med 1450, og øker heller neste uke til 1500 kcal epr dag.

 

3. uke: 61.2 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 1479 og trimpoeng 2,2 per dag

 

4. uke: 61,6, gjennomsnittlig kaloriinntak 1564 og trimpoeng 1.1 per dag, spiste litt mer enn planen og det går så det suser

 

5. uke: 61,8, gjennomsnittlig kaloriinntak 1601 (1471 - 1651) og trimpoeng 1.0 per dag, spiste litt varierende, men i gjennomsnitt etter planen og det går så det suser

 

6. uke:

Fru Luna: 61,9 , gjennomsnittlig kaloriinntak 1826 (1576 - 2200) og trimpoeng 3.2 per dag, spiste litt varierende alt etter aktivitet (intens alpin skigåing i helgen), veldig fornøyd

Herr Luna: vekttap siden start 12,9

 

7. uke (rapport 27. mars):

Fru Luna: 61,1 , gjennomsnittlig kaloriinntak 1684 (1576 - 1750) og trimpoeng 0.84 per dag, spiste litt mer enn den opprinnelig planen fordi vekten raste ned i begynnelsen av uken, litt mindre trim enn planlagt, helgen ble for travel med andre ting, totalt veldig fornøyd

Herr Luna: vekttap siden start 13,8

 

8. uke 3. april rapportdag:

Fru Luna: 61,5 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 1820 (1697 - 1948) og trimpoeng 1,4 per dag, spiste litt mer enn den opprinnelig planen for å holde vekten stabil, litt mer trim enn planlagt, fikk lagt inn mye gåing i helgen og vi var alle ute på forstausrestaurant og spiste en bedre middag i det deilige vårværet fredags kvelden, totalt veldig fornøyd

Herr Luna: vekttap siden start 13,3 kg

 

9. uke 10. april rapportdag:

Fru Luna: 61,1 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 1776 (1689 - 2065) og trimpoeng 1,3 per dag, Fru Luna fulgte den opprinnelig planen for å holde vekten stabil, litt mer trim enn planlagt, fikk lagt inn mye gåing i helgen og herr og fru Luna var ute og spiste middag lørdag og var alle ute på restaurant og spiste mellommat, totalt veldig fornøyd.

Herr Luna: vekttap siden start 13,6 kg

 

 

10. uke 17. april rapportdag:

Fru Luna: 60,2 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 1937 (1773 - 2130) og trimpoeng 1,7 per dag, Fru Luna fulgte den opprinnelig planen for å holde vekten stabil, litt mer trim enn planlagt, fikk lagt inn mye gåing i helgen og herr og fru Luna var ute og spiste middag lørdag og var alle ute på restaurant og spiste mellommat, totalt veldig fornøyd.

Herr Luna: vekttap siden start 13,6 kg

 

 

11. uke 25. april rapportdag:

Fru Luna: 60,9 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 1879 (1723 - 1963) og trimpoeng 2,3 per dag, Fru Luna fulgte den opprinnelig planen for å holde vekten stabil, litt mer trim enn opprinnelig planlagt, men jeg er i siget sammen med de andre "fatburners", fikk lagt inn mye gåing i helgen og fru Luna var ute og spiste mange dager denne uken, totalt veldig fornøyd.

Herr Luna: På tur - spiser ute hver dag - er litt spent på hvordan det har gått når han kommer hjem.

 

12. uke 1. mai rapportdag:

Fru Luna: 60,0 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 1883 (1778 - 1998) og trimpoeng 1,7 per dag, Fru Luna må passe seg så vekten ikke går mer ned - mye turer og hoppetau holder trimpoengene oppe

Herr Luna: Forsøker å komme tilbake der han var før siste utenlandstur på hotell, Herr Luna vekt ned siden start 13,3.

 

13. uke 8. mai rapportdag:

Fru Luna: 60,3 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2047 (1921 - 2438) og trimpoeng 2,0 per dag, Fru Luna må passe seg så vekten ikke går mer ned - mye turer og hoppetau og rapportering på fatburner (heller muskelbygger) linken holder trimpoengene oppe. Lørdag var det tre selskaper - bare sunn mat, men det ble litt kalorier tilsammen i de gode selskap - deilig dag.

Herr Luna: Forsøker å komme tilbake der han var før siste utenlandstur på hotell, Herr Luna vekt ned siden start 13,0.

 

14. uke 15. mai rapportdag:

Fru Luna: 60,2 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 1972 (1906 - 2032) og trimpoeng 1,6 per dag, Fru Luna må passe seg så vekten ikke går mer ned - mye turer og hoppetau og rapportering på fatburner (heller muskelbygger) linken holder trimpoengene oppe. Denne helgen har jeg jobbet fra sent til tidlig og har denne uken måtte gå tilbake til jobben etter at barna sovnet for å få ferdig prosjekter innen tidsfristen. Ble litt mindre tid til trening - men ekstra trappegang på jobben holdt trimpoengene oppe på et anseelig nivå. Neste uke er jeg utenlands og da blir det mindre tilgang til tapportering. Kommer sterkt tilbake uken etter.

Herr Luna: Forsøker fremdeles å komme tilbake der han var før siste utenlandstur på hotell, Herr Luna vekt ned siden start 13,0.

 

15.-16. uke 31. mai rapportdag:

Fru Luna: 58.8 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2000 (1900 - 2400) og trimpoeng 2+ per dag. Hatt ferie med mye god mat, men er så drillet nå på mange små måltider at det kommer helt naturlig. HAr smurt med matpakker hver dag og hatt på lur i sekken både på fjellturer og byturer. Utrolig så effektivt det er for å holde forbrenningen oppe. Har fått servert spekemat og tacos med øl og vin i lange baner, men har gått utrolig mye så maten har ikke fått tid til å henge seg på hoftene.

Herr Luna: Herr Luna har vært hjemme og holdt fortet, strever fremdeles å komme tilbake der han var før siste utenlandstur på hotell, Herr Luna vekt ned siden start 13,0.

 

17. uke 4. juni rapportdag:

Fru Luna: 59.7 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 1981 (1862 - 2047) og trimpoeng 1.7 per dag. Har spist litt ekstra for å komme opp mot 60 - vil ikke være under for da blir jeg for tynn i egne øyne.

Herr Luna: Herr Luna strever fremdeles å komme tilbake til rutinene sine, sukk, Herr Luna vekt ned siden start 13,0.

 

18. uke 12. juni rapportdag:

Fru Luna: 60,4 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2142 (2040 - 2322) og trimpoeng 2.2 per dag. Har spist ekstra for å komme over 60 - vil ikke være under for da blir jeg for tynn i egne øyne. Brukt denne uken til å skjekke ut hvordan vekten vil bli hvis jeg spser mye mer mat. Denne uken føler jeg at jeg har spist MYE - muligens for mye .

Herr Luna: Herr Luna strever fremdeles å komme tilbake til rutinene sine, sukk,

Herr Luna vekt ned siden start 13,0.

 

19. uke 18. juni rapportdag:

Fru Luna: 61,2 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2058 (1919 - 2393) og trimpoeng 1,7 per dag. Har fortsatt å spise ekstra for å komme over 60 - vil ikke være under for da blir jeg for tynn i egne øyne. Brukt også denne uken til å skjekke ut hvordan vekten vil bli hvis jeg spser mye mer mat. Denne uken føler jeg at jeg har spist MYE som sist uke - muligens for mye gitt trimpoengene, tror at jeg vil gå ned litt på kaloriene i uken som kommer - det er så varmt at jeg kan ikke øke trimmingen ute.

Herr Luna: Herr Luna strever fremdeles å komme tilbake til rutinene sine, sukk,

Herr Luna vekt ned siden start 13,0.

 

20. uke 25. juni rapportdag:

Fru Luna: 59.7 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2069 (1913 - 2189) og trimpoeng 2,0 per dag. Har fortsatt å spise ganske mye for å holde vekten rundt 61. Spist endel ute og hadde sukkerbrød med bær og masse pisket krem til St. Hans, men holder kaloriet for hver enkelt dag innenfor rimelighetens rammer.

Herr Luna: Herr Luna strever fremdeles å komme tilbake til rutinene sine, men stabiliserer vekten iallefall.

Herr Luna vekt ned siden start 13,0.

 

21. uke 3. juli rapportdag:

Fru Luna: 60,8 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2282 (2046 - 2659) og trimpoeng 1,6 per dag. Har fortsatt å spise ganske mye for å holde vekten rundt 61. Spist endel ute, mye sjømat og sushi og hadde sukkerbrød med bær og masse pisket kremfløte i helgen, men holder kaloriene for hver enkelt dag innenfor "rimelighetens rammer" ;). I helgen var gjennomsnittsinntaket 2500 - men hadde også endel trimpoeng.

Herr Luna: Herr Luna strever fremdeles å komme tilbake til rutinene sine, men stabiliserer vekten iallefall.

Herr Luna vekt ned siden start 13,0.

 

22. uke 10. juli rapportdag:

Fru Luna: 61,3 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2234 (2133 - 2362) og trimpoeng 2,2 per dag. Har fortsatt å spise veldig mye for å holde vekten rundt 61 - fråtset rett og slett. Spist endel ute, mye sjømat og sushi og pizza, men holder kaloriene for hver enkelt dag innenfor "rimelighetens rammer" :).

Herr Luna: Herr Luna strever fremdeles å komme tilbake til rutinene sine, men stabiliserer vekten iallefall.

Herr Luna vekt ned siden start 13,0.

 

22. uke 17. juli rapportdag:

Fru Luna: 60,8 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2206 (2031 - 2500) og trimpoeng 2,2 per dag. Har fortsatt å spise veldig mye for å holde vekten rundt 61 - fråtset rett og slett. Var bortreist i helgen og fråtset som vanlig, men holder kaloriene for hver enkelt dag innenfor "rimelighetens rammer" :D. Hverdagsgjennomsnitt 2090, helgegjennomsnitt 2500.

Herr Luna: Herr Luna strever fremdeles å komme tilbake til rutinene sine, men stabiliserer vekten iallefall.

Herr Luna vekt ned siden start 13,0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar
Gjest fru luna

23. uke 24. juli rapportdag:

Fru Luna: 60,6 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2071 (1848 - 2262) og trimpoeng 1,6 per dag. Dårlig vær denne uken og kveldsjobbing av herr Luna har gitt mindre trimpoeng enn vanlig, så jeg har spist litt mindre kalorier i samsvar med forbruket. Men jeg fylte 4. treet med gullepler søndag, så nå er det bare å brette opp ermene og gå løs på 5. treet.

Herr Luna: Herr Luna strever fremdeles å komme tilbake til rutinene sine, men vekten er stabilisert og han har økt treningen betraktelig og det er en flott start med tanke på videre vakttap.

Herr Luna vekt ned siden start 13,0.

 

Lite notat 28.juli

Jeg må spise til den store gullmedaljen for å holde vekten for tiden. Til tross for 3 svære pizza skiver til middag i går og mange nøtter til kvelds hadde jeg i dag morges kommet under 60 kg igjen (59,8) - passer igrunnen bra for vi skal ut i selskaper både lørdag og søndag og jeg skal på jobbreise mandag og tirsdag - jeg får spise mye god mat da.

 

24. uke 31. juli rapportdag:

Fru Luna: 60,6 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2036 (1983 - 2149) og trimpoeng 2,0 per dag. Første gulleple på 5. treet blinker mot meg på siden min. Har spist veldig mye ute denne ukenm så mye er estimerte kalorier - kanskje jeg unbderestimerer? Iallefall mye god mat - variert trening, men alt for varmt vær. Skal to dager på møter utenbys, håper at jeg finner nok mat. Har pakket treningsutstyr.

Herr Luna: Herr Luna strever fremdeles å komme tilbake til rutinene sine, men vekten er stabilisert og han har økt treningen betraktelig og det er en flott start med tanke på videre vakttap.

Herr Luna vekt ned siden start 13,0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest fru luna

Luna-familien er på ferie og vi er i veldig fysisk aktivitet - men vi spiser også mye deilig mat - og herren og fruen drikker et glass vin i ny og ne. Utrolig deilig å ha lange dager til egen disposisjon. Det har blitt mange lange turer på bena og på sykkel. Av og til vanskelig å få til nok mat med oss til turer - men går stort sett greit - selv om det blir litt mer usunn mat enn vanlig. Mye vannaktiviteter og - bølgeriding er favoritten.

 

For oss er det blitt en livsstil - utrolig deilig å se at det fungerer ganske bra både til hverdags og fest - hjemme eller på ferie.

 

Jeg merker at jeg er i veldig god form etter all gåingen min - kan ta lange sykkelturer i stort tempo og tåler lange oppforbakker. Kan også gå lange strandturer i våt sand - som suger utrolig mye mer enn turer på grus.

 

Men nå er kaffen snart klar og jeg skal ut på tur. Fører ikke kalorier hverken inntak eller forbruk - men ligger nok absolutt innenfor rimelighetens grenser. Blir kanskje noen gram opp fordi muskelmassen blir større eller inntaket litt større enn vanlig - men det stabiliserer seg nok fort når vi er kommet hjem fra ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

25.-26. uke 21. august rapportdag (sommerferie):

Fru Luna: 62,7 kg , estimert gjennomsnittlig kaloriinntak 2500 ± 200 og trimpoeng 3,5 per dag. Samlet 9 gullepler i ferien for totalt 10 gullepler på 5. treet. Har spist mye deilig mat og estimert kaloriene - kanskje jeg underestimerte der jeg satt og koste meg med grillet fisk og sjømat og en iskrem i ny og ne? Iallefall mye god mat - veldig variert fysisk aktivitet, og deilig vær. Litt over trivselsvekten for første gang siden februar og jeg vil stramme litt inn i de neste ukene.

Herr Luna: Herr Luna vekt er stabilisert og han har økt treningen betraktelig og det er en flott start med tanke på videre vakttap.

Herr Luna vekt ned siden start 13,0.

 

27. uke 28. auguat rapportdag:

Fru Luna: 61,9 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2177 (1963-2791), trimpoeng 1,8 per dag. Samlet 2 nye gullepler etter ferien for totalt 12 gullepler på 5. treet. Har spist mye deilig mat og variert - mye de dagene jeg har trent mye, mindre de andre. Tilbake til trivselsvekten selv med mye mat - utrolig. Men jeg føler meg nok mer vel nærmere 60kg, så jeg kommer til å fortsette å skrive opp og følge med inntak og forbruk.

Herr Luna: Herr Luna vekt er stabilisert og han har økt treningen betraktelig og det er en flott start med tanke på videre vakttap.

Herr Luna vekt ned siden start 13,0.

 

28. uke 4. september rapportdag:

Fru Luna: 62,4 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2340 (1965-3000), trimpoeng 2,7 per dag. Samlet 3 nye gullepler etter ferien for totalt 1 gulleple på 6. treet. Har spist mye deilig mat og variert - mye de dagene jeg har trent mye, mindre de andre. I helgen var vi på storbyferie og det ble mye gåing, trimming på hotellets trimrom og mye deilig mat - utrolig så mye salt de brukte der vi var - vi gikk rundt og drakk vann og var tørste hele tiden. Resultatet ble litt over trivselsvekten - men det forsvinner nok fort her hjemme. Jeg kommer til å fortsette å skrive opp og følge med inntak og forbruk.

Herr Luna: Herr Luna vekt er stabilisert og han har økt treningen betraktelig og det er en flott start med tanke på videre vakttap.

Herr Luna vekt ned siden start 13,0 - den ser ut til å være limt fast ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mektig imponert over hvor flink du har vært og er! :)

 

Og veldig glad for at jeg selv har kommet så langt at jeg er nettopp her på disse sidene og "støvsuger" alt jeg kan finne av motivasjon for å fortsette prosjektet mitt. ;)

 

Kanskje det er meg selv som er inne å lager tråd her på "hold vekten" forumet om et års tid. Det hadde jo vært helt topp!!!

 

Lykke til videre med stabiliseringen!

 

Hilsen Pæra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har ikke tatt av så meget, jeg hadde normal BMI da jeg startet (var 70,6 kg) - begynte fordi jeg ville ha livsstilsomleggingen for hele familien, spesielt få mannen igang og komme tilbake til min vekt før 3 barn. Nå veier jeg hva jeg gjorde som 20-åring og er i veldig god form :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29. uke 11. september rapportdag:

Fru Luna: 62,2 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2200 (1956 - 3000), trimpoeng 2,04 per dag. Samlet nytt gullepler etter ferien for totalt 2 gulleple på 6. treet. Har spist mye deilig mat og variert - mye de dagene jeg har trent mye, mindre de andre. Jeg kommer til å fortsette å skrive opp og følge med inntak og forbruk.

Herr Luna: Herr Luna vekt er stabilisert og han har økt treningen betraktelig og det er en flott start med tanke på videre vakttap.

Herr Luna vekt ned siden start 13,0 - den ser ut til å være limt fast :o.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, husker du meg?

Jeg er bare mektig imponert over deg! Jeg stamper på stedet hvil, men kjenner du og andre her inne inspirerer meg til å begynne omlegging av livsstilen min. Problemet mitt er at alle kiloene omtrent er sydd fast, har strevet skikkelig med mine 5 kg siden påske. Men: mandag er det andre boller.

 

Sols

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig husker jeg deg. Så flott at du vil ta et ekstra tak igjen. Lykke til - håper å høre mer fra deg om hvordan det går.

 

Selv vil jeg ned mot nærmere 60, ser at jeg trives best der og ikke rundt 62 (resultat av god mat og drikke i ferien og helgeturer :D ), men jeg vil ikke sette inn med regelrett slanking - kun snike meg nedover litt av gangen. Men som du ser spiser jeg mye - er alltid like "overrasket" over de som ikke orker å spise 1600 kcal her inne av vanlig sunn mat. Slik er ikke noe problem for meg :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30. uke 18. september rapportdag:

Fru Luna: 62,3 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2058 (1856 - 2250), trimpoeng 2,5 per dag. Samlet nye gullepler og har nå totalt 5 gulleple på 6. treet. Har spist mye deilig mat og variert - mye de dagene jeg har trent mye, mindre de andre. Jeg kommer til å fortsette å skrive opp og følge med inntak og forbruk. Tror kanskje jeg har spist for lite og hatt for mye å gjøre denne uken - det er en dårlig kombinasjon for å holde velten stabil eller ta av.

Herr Luna: Herr Luna har vært ute og reist og hadde fått med seg to kilo i bagasjonen.

Herr Luna vekt ned siden start 11,0 - håper at han setter inn en høstoffensiv snart - men ett har jeg lært her inne - du må ville det seg.

 

Lite notat til meg selv:

Planen har egentlig vært at jeg skulle spise for å dekke behovet dager hvor jeg ikke trener og litt mindre enn behovet treningsdager å så skulle vekten gå ned igjen til det den var før ferien - veldig sakte men sikkert. Det har den ikke gjordt. Istedet har vekten lagt seg på et platå på 62 kilo. Jeg vil gjerne ned til 60 - men driver og argumenterer med meg selv - "gidder" jeg å gå på stort kaloriunderskudd for å få det til (sist måtte jeg ligge på 1300 kcal for å ta av når vekten var kommet ned til dette nivået)? Hvis ikke kan jeg risikere at hver ferie (har en ny i november) fører til et kilo eller to - og vekten vil gradvis snike seg oppover til 70 hvor jeg startet. DET vil jeg ikke - så det er vel best å ta tyren ved hornene.... Men først vil jeg vente 2-3 uker og se om opplegget mitt fremdeles fører til at jeg holder vektplatået på 62 kg eller om den kryper nedover - det siste ville absolutt vært å foretrekke.

 

31. uke 25. september rapportdag:

Fru Luna: 62,4 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2131 (1872 - 2384), trimpoeng 2,6 per dag. Samlet nye gullepler og har nå totalt 7 gulleple på 6. treet. Har spist mye deilig mat og variert - mye de dagene jeg har trent mye, mindre de andre. Jeg kommer til å fortsette å skrive opp og følge med inntak og forbruk. Økte litt på kaloriene, uten at det hadde ønsket effekt (istedet for å ta av gikk jeg opp 0.1kg som jo er på stedet hvil) - det er en dårlig kombinasjon for å holde velten stabil eller ta av. Gir det en uke til, hvis vekten fortsetter å stå stille eller krype oppover så ta jeg noen uker med 1300 kcal + trim (som er hva jeg gjør de dagene jeg trimmer, men som er mer de dagene jeg bare har i underkant av ett trimpoeng).

 

Herr Luna vekt ned siden start 11,0 - håper at han setter inn en høstoffensiv snart - men ett har jeg lært her inne - du må ville det seg.

 

Ekstra notat 9/25/06:

Regnet på formelen kom til at jeg trenger 2125 kcal i gjennomsnitt hver dag hvis jeg har 2,6 trimpoeng i gjennomsnitt. Det er jo utrolig nærme hva jeg hadde siste uken og vekten var stabil - ergo spiste jeg det jeg trengte. Så vil jeg ned må jeg spise litt mindre.

 

Tro jeg forsøker en behageligere variant enn 500-800 kcal underskudd - men hvis jeg tar 250 kcal mindre enn behovet - vil det ta 28 dager å forbrenne unna et kilo fett (7000 kcal). Kanskje jeg prøver med 400 kcal i underskudd? Da vil det ta en måned og noen få dager ekstra for å forbrenne 2 kg fett. I dag skal jeg trene og det passe bra for det er en høykalori dag og da er det lettere å spise mindre (behov 2296 - inntak begrenses til 1896). Det er rart med det - en venner seg fort til mye god mat og det er vanskelig å gå glipp av all den deilige frukten jeg spiser - hvis jeg slutter med skiver til kvelds og spiser mindre frukt - så bør dette kunne gå greit :D

Plan for treningsdager: 1900 kcal

Plan for dager med kun gåing til og fra jobb: 1400 kcal (blir for sulten ellers)

Plan for midtimellom dager: 1300 + legg til for trim

 

1. dag ny offensiv blir 9.25.06, reevalueres etter en uke:

9/25/06: 1900 kcal - tilbake til multigrain knekkebrød og mye mindre frukt - litt sulten men spiste mye tidlig og mye salat og grønnsaker til middag, 4,3 trimpoeng.

 

9/26/06: plan 1490 - blir kanskje tøft. Må kutte ut skivene til mellommat og bytte ut med knekkebrød - bruke med kokt skinke og mindre ost, mindre frukt. Nå er alle matpakkene fortert, mange timer igjen av arbeidadagen og allerede har jeg spist 1080 :eek:. Lurer på hvordan dette skal gå :D, kanskje jeg får legge inn litt trim så jeg kan spise mer :) Spiste svær salat med scampi og papaya og sukkererter med blåbær og bringebær til dessert. Ble 2024 kcal og 0.6 trimpoeng.

 

9/27/06: 1,8 trimpoeng - spiste 1999 kcal

 

9/28/06: 4,3 trimpoeng - spiste kcal - vakt på morgenen 61 kg så dette fungerer selv om jeg spiser mer enn opprinnelig planlagt - og det er utrolig mye behageligere å spise 2000kcal ;^)

 

9/29/06: 4,3 trimpoeng - spiste 2056 kca;

 

9/30/06: 1,7 trimpoeng - spiste 2042 kcal

 

10/1/06: 2,6 trimpoeng - spiste 2113 kcal

 

32. uke 2. oktober rapportdag:

Fru Luna: 61,7 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2020 (1906 - 2113), trimpoeng 2,8 per dag. Samlet nye gullepler og har nå totalt 10 gullepler på 6. treet. Har spist mye deilig mat og variert - likt inntak om jeg har trent eller ei (lettere praktisk). Jeg kommer til å fortsette å skrive opp og følge med inntak og forbruk. Siden dette går bra uten store kaloriunderskudd, kommer jeg til å fortsette som denne uken fremover og se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest fru luna

32. uke 9. oktober rapportdag, 1 ÅRS JUBILEUM:

Fru Luna: 61,0 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2160 (1948 - 2400), trimpoeng 2,6 per dag. Samlet nye gullepler. Har spist mye deilig mat og variert og har spist omtrent det samme med unntak av gårsdagen hvor jeg var på farten hele tiden og spite ute og det ikke alltid var noe sunt å finne. Jeg kommer til å fortsette å skrive opp og følge med inntak og forbruk. Så egentlig var det bare tolmodighet som skulle til før vekten pekte nedover mot 60 som jeg foretrekker etter å ha forsøkt hele det antatte trivselsområdet mitt (60-62 kg).

 

33. uke 16. oktober rapportdag:

Fru Luna: 62,2 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2243 (1751 - 2571), trimpoeng 0,8 per dag. Hvilken uke, har vært helt utslått av sykdom - er så vidt kommet meg på bena, selv små korte turer har jeg blitt helt utslått av. Men nå er jeg å bena og skal tilbake på jobb idag, men tar nok litt lengre før jeg går i treningssenteret. Jeg spiste uhorvelige mengder frukt - og endel granolabars og det ble faktisk ganske mange kalorier. Hadde mye feber og var sulten, utrolig nok. Men denne uken viser klart at det er en dårlig ide å spise mer og trimme mindre dersom du vil holde vekten;). Men det vil nok ikke ta lang tid å bli kvitt den kiloen, vil ta lengre å bygge opp treningen igjen.

 

34. uke 23. oktober rapportdag:

Fru Luna: 62,0 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2073 (1800 - 2368), trimpoeng 0,7 per dag. Fredeles langt fra totalt frisk - selv små korte turer har jeg blitt helt utslått av. Tar kanskje en tur til treningssenteret. Vekten er stabilisert og den vil nok krympe nedover når jeg blir mer aktiv, 0,7 trimpoeng per dag Men det vil nok ikke ta lang tid å bli kvitt den kiloen, vil ta lengre å bygge opp formen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

35. uke 30. oktober rapportdag:

Fru Luna: 62,6 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2100, trimpoeng 1,2 per dag. Fredeles langt fra totalt frisk. Denne helgen var var en ny helg med besøk og utrolig mange selskaper. Gikk opp litt, men det kommer fort av, blir fort sårbar når en ikke får spist nok, ikke spist riktig mat og ikke ofte nok,

 

36. uke 6. november rapportdag:

Fru Luna: 61,7 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2312 (2009 - 3000), trimpoeng 1,0 per dag. Fredeles langt fra totalt frisk - men blir ikke lenger helt utslått av trapper og turer, ingen trening på senteret fremdeles. Denne helgen var var en ny helg med besøk og utrolig mange selskaper. Dagene tidlig i uken uten selskapelighet lå jeg rundt 2000 kcal og veide faktisk under 61 før helgen, men nå har vi vært i store familiebesøk med deilige middager, lunsjer og frokoster i ett sett. Ikke at jeg spiste så meget, men det var vanskeligere å få drukket nok vann, spist til rett tid, og spist rett mat. Som om ikke dette var nok har jeg fødselsdag i dag og det ble feiret med kake til frokost - en fantastisk fruktterte, med deilig tertebunn og vaniliekrem full av fiken, bær og frukter - himmelsk god - innkjøpty fra den beste italienske bakeren i byen. Det blir nok et lite stykke til dessert også ;)

 

36. uke 13. november rapportdag:

Fru Luna: 62,4 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak 2275 (1960 - 2553), trimpoeng 1,4 per dag. Lang tur i raskt tempo i går og det gikk flott og var deilig i tåken og yren som var. Vi spiste ute igår og sausen på kyllingen var litt salt så føler at jeg lagrer litt ekstra vann idag. Fra neste helg skal vi på tur en uke med alle måltider servert, satser på at det går bra for det er også treningssenter og store muligheter for fysisk aktivitet - og på ferie har jeg allverdens tid til alt. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

37.-38. uke 27. november rapportdag:

Fru Luna: 62,0 kg , gjennomsnittlig kaloriinntak uke 37 2239 (1705 - 3000), trimpoeng 1,4 per dag og for uke 38 2900 (2300 - 3000), trimpoeng 3,6 per dag. Har akkurat kommet hjem fra deilig ferie i karibien - reist rundt med båt, spist mye deilig mat - spesielt bugnende fat med oppskåren frukt og en vidunderlig salatbar til frokost og lunsj. Vi spiste middag i en av restaurantene uten buffet. Drukket deilig vin og spist desserter, men styrte unna de bugnende kake og dessertbuffene. Det var fri iskrem på dekk og matservering døgnet rundt - men det var ikke noe problem - spiste regelmessige måltider med storfamilien og jeg var i veldig aktivitet. Mye gåing på promenadedekket grytidlig, trappegåring, svømming, minigolf, snorkling og noen besøk til trimrommet med utsikt til havet. Fikk ikke tid til klatring eller surfing - tok for mye tid å se etter tre barn som klatret ivrig og eldtejenten surfet og boogieboardet i bølgebassenget (flowrider). Deilig ferie, men lengtet hjem til maten vår som jeg foretrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fantastisk ferie Fru Luna. Blir rent misunnelig her jeg sitter i bergensregnet:( Bra at du koste deg i ferien:)

I går var det faktisk opplett hele tiden da jeg var ute på en treningstur, men man skal ikke klage så lenge man er frisk, været kan man uansett ikke gjøre noe med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen stbs :)

 

Nå er klokken snart 4 på ettermiddagen og jeg er sulten som en ulv til tross for 3 måltider og mye frukt - det er alltid vanskelig for kroppen min å gå fra stort ferieinntak/mye trim til hverdagen med stillesittende jobb og mindre mat. Og enda har jeg spist nesten 1200 kcal allerede i dag (stor frokost, to grove brødskiver med ost og skinke både til lunsj og mellommat og eple og mange klementiner i tillegg).

 

Jeg hadde aldri kunne hatt jojo-diett fast - lite i uken og mye i helgene - som mange her inne bruker. Da hadde det blitt for mye fokus på sult/mat.

 

Gleder med å komme tilbake til mine faste rutiner :).

1. dag etter ferien

På ettermiddagen før middag var jeg alt for sulten, men herr Luna hadde pakket for lite mat for meg :), og siden jeg hadde vært på ferie hadde jeg ikke annet enn tørre knekkebrod på jobben - og det orker jeg ikke. Resultatet ble knasking av pistasjenøtter og solsikkekjerner etter kvelds og relativt mye kalorier totalt for dagen (2500 kcal) men lite trimming (0.9 trimpoeng) - i morgen skal jeg ha med mye mer mat. Viser virkelig hvor lite kroppen min liker jojo inntak - lite en dag og mye en annen.

 

2. dag etter ferien

Veldig sulten hele dagen, knasket epler på kvelden istedet for nøtter (2350 kcal totalt).

 

3. dag etter ferien

Føles bedre - fremdeles mett etter frokosten som jeg spiste for 2 1/2 time siden. Ble fremdeles litt ekstra frukt på kvelden - var sugen på mat og følte sult og det rumlet i magen.

 

4. dag etter ferien

Vekten 62.6 (altså opp 0.6 kg på dagene etter ferien hvor jeg har vært for sulten, spist for mye og trimmet for lite). Ikke spesielt sulten idag, men spiste jevnt og trutt ca. 2100 kcal. Jeg var på treningssenteret og høstet 4.8 trimpoeng totalt og det føltes godt. Jeg var ikke ekstra sulten til kvelden og en ristet skive med ost og skinke var nok til kvelds, heldigvis.

 

:) Men dette bør være en liten advarsel til meg selv - passe på ekstra etter ferier hvor inntak og forbruket har vært større enn vanlig. Må passe på kaloriene når jeg skal tilbake til hverdagslivet, passe på å løpe ut å kjøpe mye sunn kalorifattig mat som kan fylle opp systemet.

 

39. uke 4. desember rapporteringsdag

Tar en pause for jeg får ikke lagt inn dagsrapporter på mac-en min og da forsvinner poenget med rapporteringen for meg (må ha både vekt, forbruk og inntak for at det skal gi mening). Kommer tilbake hvis internettsiden blir tilrettelagt for min komputer/programvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen stbs :)

 

Nå er klokken snart 4 på ettermiddagen og jeg er sulten som en ulv til tross for 3 måltider og mye frukt - det er alltid vanskelig for kroppen min å gå fra stort ferieinntak/mye trim til hverdagen med stillesittende jobb og mindre mat. Og enda har jeg spist nesten 1200 kcal allerede i dag (stor frokost' date=' to grove brødskiver med ost og skinke både til lunsj og mellommat og eple og mange klementiner i tillegg).

 

Jeg hadde aldri kunne hatt jojo-diett fast - lite i uken og mye i helgene - som mange her inne bruker. Da hadde det blitt for mye fokus på sult/mat.

 

Gleder med å komme tilbake til mine faste rutiner ;).

1. dag etter ferien

På ettermiddagen før middag var jeg alt for sulten, men herr Luna hadde pakket for lite mat for meg :), og siden jeg hadde vært på ferie hadde jeg ikke annet enn tørre knekkebrod på jobben - og det orker jeg ikke. Resultatet ble knasking av pistasjenøtter og solsikkekjerner etter kvelds og relativt mye kalorier totalt for dagen (2500 kcal) men lite trimming (0.9 trimpoeng) - i morgen skal jeg ha med mye mer mat. Viser virkelig hvor lite kroppen min liker jojo inntak - lite en dag og mye en annen.

 

2. dag etter ferien

Veldig sulten hele dagen, knasket epler på kvelden istedet for nøtter (2350 kcal totalt).

 

3. dag etter ferien

Føles bedre - fremdeles mett etter frokosten som jeg spiste for 2 1/2 time siden. Ble fremdeles litt ekstra frukt på kvelden - var sugen på mat og følte sult og det rumlet i magen.

 

4. dag etter ferien

Vekten 62.6 (altså opp 0.6 kg på dagene etter ferien hvor jeg har vært for sulten, spist for mye og trimmet for lite). Ikke spesielt sulten idag, men spiste jevnt og trutt ca. 2100 kcal. Jeg var på treningssenteret og høstet 4.8 trimpoeng totalt og det føltes godt. Jeg var ikke ekstra sulten til kvelden og en ristet skive med ost og skinke var nok til kvelds, heldigvis.

 

:) Men dette bør være en liten advarsel til meg selv - passe på ekstra etter ferier hvor inntak og forbruket har vært større enn vanlig. Må passe på kaloriene når jeg skal tilbake til hverdagslivet, passe på å løpe ut å kjøpe mye sunn kalorifattig mat som kan fylle opp systemet.

 

39. uke 4. desember rapporteringsdag

Tar en pause for jeg får ikke lagt inn dagsrapporter på mac-en min og da forsvinner poenget med rapporteringen for meg (må ha både vekt, forbruk og inntak for at det skal gi mening). Kommer tilbake hvis internettsiden blir tilrettelagt for min komputer/programvare.[/quote']

 

Jeg deler din frustrasjon som mac-bruker. Forskjellen er at explorer LENGE har vært ubrukelig for meg. Jeg bruker mac-nettleseren Safari mest til vanlig. Jeg kan gjøre noen av vektklubbens funksjoner gjennom Safari, men jeg kan ikke bruke alle, og må av og til gå noen omveier i systemet.

Jeg lastet ned Mozilla Firefox fra nettet og det fungerte fint . Men etter at Vektklubben hadde gjennomført "vedlikehold" på sidene, kunne jeg plutselig ikke bruke den heller. Kom rett og slett ikke inn. Hovedsiden åpnet seg NESTEN helt. Den blinket bare forbi for deretter å bli helt hvit.

Så installerte jeg den norske nettleseren OPERA som fungerer som den skal. Den er litt treig, og det er veldig irriterende at jeg ikke kan bruke Safari som er suverent raskest til det meste på mac. (Explorer har mange skumle sikkerhetshull...).

Opera kan lastes ned her: http://www.opera.com/products/desktop/?htlanguage=no/

Jeg bruker Opera bare til to ting: Vektklubben og nrk-radio/nett-tv som heller ikke funker når jeg bruker Safari eller Explorer.

Men det er veldig ergelig at ikke Vektklubben også tenker mac når de lager systemene sine. Det er det desidert mest stabile systemet ved f.eks design og filmredigering og andre tunge operasjoner, det kræsjer praktisk talt aldri og er bånn solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også mac, men har aldri hatt noen problemer overhodet med hverken Safari eller Mozilla. Alt fungerer, alt går raskt, så jeg er heldig der. Dette gjelder både på eMacen på jobben og iBooken hjemme. Men fryktelig kjedelig at ikke GR fungerer overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fremdeles ingen muligheter for loggføring, men vekten er stabil. Rutinene er så veletablerte og kalorimengden så stor at det byr ikke på problemer.

 

Ser mange henger seg opp i små vektøkninger, stillstand (og noen faller dessverre av lasset for slike fluktuasjoner) og jeg lurer på hvor klare GR er på informasjon om normale variasjoner i vekt - eller om de som henger seg mest opp kun deltar her inne.

 

Nok om det - for meg selv kan jeg variere mye - alt som skal til er en hard økt i treningsstudioet (jeg blir ikke "sliten", men har trent nær maksimal kapsitet i intervalltreningen og slutten av oppvarmingen og på ellipsemaskinen) - da kan jeg neste morgen veie 1.8 kg mer enn treningsdagen og alt er forsvunnet dagen etter der igjen. Dette med helt vanlig kosthold - bare litt ekstra mat (som ikke dekker opp alt, men nesten) og vann. Hadde jeg spist mye salt hadde det sikkert blitt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest fru luna

Fikk Isjias før jul (værste er at jeg tror at jeg påførte meg selv elendigheten ved å ta i for meget på romaskinen) - kjedelig - klarer bare å gå litt turer - ikke lett å ha stort hus og tre barn når en har dårlig rygg. Har hatt under 7 trimpoeng i uken siste 2 ukene - håper på bedre tider snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...