Gå til innhold

Ned 40kg tilsammen:)


Gjest trinny

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Gjest Friskus_jenta

 

Jeg fikk høre noe litt artig av en kamerat av meg: Om snop og is og slikt. Det er bare godt den stunden det renner ned halshullet. Derfor om du skulle skeie ut så tenk på de ordene så tar du kanskje ikke så mye den gangen du faller for fristelsen. For det er jo mye sant i det. Nytelsen varer jo ikke lenge. Og det er en dyr pris å betale.

 

Herregud... jeg fikk sånn akutt godtesug her i stad, og var rett før jeg heiv meg over den firkløveren som ligger i kjøleskapet mitt... DET er lenge siden! (at jeg har hatt godtesug) Og så tenkte jeg; før jeg gjør det må jeg bare gå inn og se på vektklubben om det er noen kloke hoder som har skrevet ned noen motiverende ord, og som kan hindre meg i denne formen for "utsving"

Og så leste jeg ditt innlegg Classica!!! TUUUSEN TAKK FOR KLOKE ORD!!!

Nå hjalp du meg ut av knipa i aller siste liten... nå er suget over, og jeg har full kontroll igjen.. :)

 

Hva skulle vi gjort uten hverandre!??!!!??

Jeg vet i alle fall hva jeg skal gjøre neste gang jeg får lyst på noe..!

 

*knasker litt sunne nøtter* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Standby på vekten denne uken; fremdeles 127' date='5kg ( er 1.80 høy da). Har i dag handlet meg gå staver og hittil vært ute i 20min. 1 trimpoeng:jippi!!:) Jeg kommer til å bruke disse flere ganger om dagen, får heller bare ta småturer til å begynne med. Ett sted skal man jo starte;)

Mitt første mål er 120 kg og det håper jeg på å ha nådd innen 31 august:) Neste mål da blir 115 kg.[/quote']

 

 

Hei

 

Der fant jeg innlegg fra deg ja,er så greit å følge med dere som er inne å svarer min blogg.

 

Lykk til med å nå målet ditt om 12o kilo innen utgangen av august måned.

 

Stå på nå, dette klarer du, ha ei fin helg og en fin sommer og så skrives vi.

 

klem fra evelyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica
Herregud... jeg fikk sånn akutt godtesug her i stad' date=' og var rett før jeg heiv meg over den firkløveren som ligger i kjøleskapet mitt... DET er lenge siden! (at jeg har hatt godtesug) Og så tenkte jeg; før jeg gjør det må jeg bare gå inn og se på vektklubben om det er noen kloke hoder som har skrevet ned noen motiverende ord, og som kan hindre meg i denne formen for "utsving"

Og så leste jeg ditt innlegg Classica!!! TUUUSEN TAKK FOR KLOKE ORD!!!

Nå hjalp du meg ut av knipa i aller siste liten... nå er suget over, og jeg har full kontroll igjen.. :)

 

Hva skulle vi gjort uten hverandre!??!!!??

Jeg vet i alle fall hva jeg skal gjøre neste gang jeg får lyst på noe..!

 

*knasker litt sunne nøtter* :)[/quote']

 

Så artig at det hjalp!! Det har hjulpet meg også et par ganger. Jeg fikk sjokk første gangen han sa det til meg, og var ikke helt enig. :) Men desto lenger tid jeg får til å tenke på det desto mer stemmer det. Egentlig litt rart. Men må med skam innrømme at det ikke hjelper alltid da... *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg har skeiet ut idag. Vel det var jo min egen feil da. Spiste frokost som jeg skulle, men så ble jeg mer opptatt av det jeg holdt på med enn av å gå og spise da jeg ble sulten. Da jeg skulle på butikken klokka fem hadde jeg ikke spist annet enn frokost og gjett hvem som endte opp med å spise 40 gram sjokolade da :-( Neste gang skal jeg tenke på det med smaken og ta meg en tur bortom nøttene istedet for sjokoladehyllene. Blir så irritert på meg selv for handleposene var jo faktisk fulle med masse god frukt jeg heller kunne spist, men gjør jeg det da :-( å nei da :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvordan jeg får lagt inn adressen min på msn. Må visst få hjelp av datteren min når hun kommer hjem i kveld. Hun kommer til å riste oppgitt på hode :-)

 

Ellers så synes jeg egentlig dette går gorholdsvis greit. Har ikke fått trimmet, men kan jo ikke forvente å snu opp ned på livet mitt over natta heller. Trimsykkelen står midt på stuegulvet akkurat som den har gjort det siste året. TEnkte jeg skulle sette meg oppå mens jeg ser film i kveld.

 

Er det forresten noen som har den ministepperen fra Grete Roede butikken ?? Tenkte jeg skulle høre om datteren min på 13 kunne tenke å være med og bruke den hvis jeg kjøper. Da kan jeg liksom forsvare utgiften litt bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hva du mener med at kilo har sneket seg på igjen. Jeg tok av 12 kilo i fjor høst' date=' men har smelt på meg igjen ca 7 av de. Før jeg plutselig fant ut at : NÅ ER DET NOK!!! Siden 1 mai har jeg gått ned fra 110,3 til 100,7 kilo, så nå er vi på ca samme størrelse...? Jeg har som mål ( iallefall i første omgang) å komme ned i 80 kilo, kanskje mer dersom jeg føler jeg trenger det.

 

Og ja, vi kan godt snakkes på msn...! Hadde vært veldig kjekt siden vi har samme veien å gå nå fremover... :)[/quote']

 

NÅ har jeg endelig fått meg msn adresse. Den er tih-ro@hotmail.com

Blir veldig glad om det er noen som vil chatte med meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå spent på hvordan dette skriveriet mitt havner, er ny her og ikke vant til dette her. Dere får være tålmodig med meg dersom det blir litt kluss..

Jeg titter på flere områder for å få tips og motivasjon. Selv om jeg skal ned litt mindre i vekt er vi alle i samme båt. Leste at noen her skrev om planlegging, det gjelder i allfall meg. Skal bli 50 % bedre å planlegge.Dere er så flinke, mange har gått masse kilo ned. Selv om noen klager over at det er over lang tid tenker jeg det må føles deilig uansett...Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

tonton.....hvor er du?????? Fortsatt på ferie i Gudbrandsdalen? slankelinda: du er flink jente du! tihro: legger deg til i msn jeg.

Så kan jeg klappe meg på skulderen etter en nedgang på 1 kg denne uken.

7,2 kg borte, 33,5 kg igjen. Jammen godt vi er flere om det :):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

har klart det store jeg da......... er nå UNDER 100 KG!!! Det vil nøyaktig si: 99,9 Og dette vil igjen si ned 0,8 denne uka som var...

 

*måtte bare skryte litt* hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for kloke ord!! Det skal jeg huske på når suget kommer. Vet jo egentlig at det bare er godt i det øyeblikket man har det i munnen, men har jo aldri turt å tenke tanken ferdig - kan jo risikere å gå glipp av sjokoladesmaken...

 

Jeg er forresten Vestlendig jeg, og:) Og veldig ny her inne. Men veldig kjekt å lese om hvordan andre har det. Dere er flinke alle sammen:)

 

 

 

Ser at det er flere folk fra vestlandet her inne. Så kjekt da. Jobber selv i Stavanger.

 

Jeg fikk høre noe litt artig av en kamerat av meg: Om snop og is og slikt. Det er bare godt den stunden det renner ned halshullet. Derfor om du skulle skeie ut så tenk på de ordene så tar du kanskje ikke så mye den gangen du faller for fristelsen. For det er jo mye sant i det. Nytelsen varer jo ikke lenge. Og det er en dyr pris å betale. Syns nå jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har klart det store jeg da......... er nå UNDER 100 KG!!! Det vil nøyaktig si: 99' date='9 Og dette vil igjen si ned 0,8 denne uka som var...

 

*måtte bare skryte litt* hehe :)[/quote']

 

 

Godt jobba! Jeg bikket under 100 kg for noen uker siden (97,3 nå), og det er en hærlig følelse! Stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Så kjekt at det er flere som har fått en liten aha- opplevelse av det vennen min sa. Jeg syns han var frekk som sa det den dagen og likte ikke det han fortalte. Hadde store problemer med å godta dette. For jeg vet at jeg er godteavhengig. Bruker snop og alt annen mat når livet går meg imot eller når jeg bare skal kose meg... I plassen for å ta et oppgjør med meg selv så gjemte jeg meg. Mat er ikke livet. Det er bare en liten del av det. :)

 

Så er cluet å holde på den tanken da... Ikke like flink da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har klart det store jeg da......... er nå UNDER 100 KG!!! Det vil nøyaktig si: 99' date='9 Og dette vil igjen si ned 0,8 denne uka som var...

 

*måtte bare skryte litt* hehe :)[/quote']

 

Gratulerer Linda :-) Du er bare kjempeflink. Stå på du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det er flere som har fått en liten aha- opplevelse av det vennen min sa. Jeg syns han var frekk som sa det den dagen og likte ikke det han fortalte. Hadde store problemer med å godta dette. For jeg vet at jeg er godteavhengig. Bruker snop og alt annen mat når livet går meg imot eller når jeg bare skal kose meg... I plassen for å ta et oppgjør med meg selv så gjemte jeg meg. Mat er ikke livet. Det er bare en liten del av det. :)

 

Så er cluet å holde på den tanken da... Ikke like flink da :)

 

 

Og nå har vi tatt det oppgjøret - vi er jo her for å gjøre noe med problemet;)

Stå på alle samen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og i dag har jeg veid meg. Minus 1,2 kg. Er egentlig litt misfornøyd fordi jeg hadde håpet på et større vekttap første uken, men kan jo håpe at det viser seg bedre om en uke. En kg ned i uken hadde forresten vært helt topp det, men jeg er glad for alt som går nedover.

 

Har forøvrig ikke kommet meg ut på tur denne uka så det har blitt sofaliv. Det har regnet masse og jeg har ikke regntøy som er stort nok. Til helga skal jeg ta meg en runde i sportsbutikker og se om noen selger min str.

 

En annen ting er at jeg sliter med å få i meg nok mat. Har regnet ut at jeg skal ha 1900 kcal til dagen, men har ikke klart å bruke mer enn 1300 - 1500 kcal hver dag. Må nok prøve å finne utav dette litt i den neste uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vekttap Tihro:) Syns du skal være fornøyd jeg! Har du forresten funnet ut hvor mange kcal du trenger?

 

Jeg har gått ned 1 kg denne uken!! Kjempefornøyd med det! Da har jeg gått ned 4 kg siden 5 juni:) Har ikke trimmet hardt, bare gått tur med staver (små,små turer..) Jeg tror nok at jeg burde følge matplanen bedre for å få opp kcal, skal hvertfall ha 1600 om dagen. Vannmengden min burde også økes! Får bla frem GR boka igjen, og ha den fremme. Jeg går ned nå men må bli flinkere til å spise lite og ofte, slik at forbrenningen ikke stopper opp. Jeg vil ned til 125kg innen utgangen av juli:) (he,he etter den opprinnelige planen var det 125kg innen 14august, men det forandret jeg på nå;) Er ikke rart jeg er glad!)

 

Trinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, tror jaggu jeg hiver meg med på denne tråden jeg. Har tidligere gått ned 17 men nå har pinadø 10 kg kommet tilbake igjen.. %¤#%¤#%#¤. Men har nå idag tatt meg i nakkeskinnet og nå er det uaktuelt med ukritisk inntak av snop og potetgull.. Så nå er det å komme tilbake til sunnere vaner igjen. Veldig vanskelig men den beste grunnen er jo det at jeg føler meg mye bedre da. Kroppen er for tiden veldig pløsen og jeg føler meg uggen så gleder meg til å kjenne at jeg fungerer bedre igjen. Veide meg inn på 102 idag, så nå er det nok:) nå skal det gå nedover. Går ikke kurs men har gått 3 tidligere så den teoretiske kunnskapen skal det ikke stå på. Jeg er også å finne på MSN innimellom. Adressen er hape2006@hotmail.com. Lykke til folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann' date=' tror jaggu jeg hiver meg med på denne tråden jeg. Har tidligere gått ned 17 men nå har pinadø 10 kg kommet tilbake igjen.. %¤#%¤#%#¤. Men har nå idag tatt meg i nakkeskinnet og nå er det uaktuelt med ukritisk inntak av snop og potetgull.. Så nå er det å komme tilbake til sunnere vaner igjen. Veldig vanskelig men den beste grunnen er jo det at jeg føler meg mye bedre da. Kroppen er for tiden veldig pløsen og jeg føler meg uggen så gleder meg til å kjenne at jeg fungerer bedre igjen. Veide meg inn på 102 idag, så nå er det nok:) nå skal det gå nedover. Går ikke kurs men har gått 3 tidligere så den teoretiske kunnskapen skal det ikke stå på. Jeg er også å finne på MSN innimellom. Adressen er [email']hape2006@hotmail.com[/email]. Lykke til folkens!

 

Hei og velkommen:) Du har jo erfaringen inne, så dette kommer til å gå bra:) Håpe vi kan støtte hverandre fremover:) Hvor mye har du tenkt deg ned tilsammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vekttap Tihro:) Syns du skal være fornøyd jeg! Har du forresten funnet ut hvor mange kcal du trenger?

 

Jeg har gått ned 1 kg denne uken!! Kjempefornøyd med det! Da har jeg gått ned 4 kg siden 5 juni:) Har ikke trimmet hardt' date=' bare gått tur med staver (små,små turer..) Jeg tror nok at jeg burde følge matplanen bedre for å få opp kcal, skal hvertfall ha 1600 om dagen. Vannmengden min burde også økes! Får bla frem GR boka igjen, og ha den fremme. Jeg går ned nå men må bli flinkere til å spise lite og ofte, slik at forbrenningen ikke stopper opp. Jeg vil ned til 125kg innen utgangen av juli:) (he,he etter den opprinnelige planen var det 125kg innen 14august, men det forandret jeg på nå;) Er ikke rart jeg er glad!)

 

Trinny[/quote']

 

Du er flink du også trinny. Skulle ønske jeg kom meg litt ut på tur også, men jeg satser på å få litt frisk luft når helga kommer iallefall. Denne helga skal barna mine til faren sin og da får jeg bedre tid til å gjøre som jeg vil.

 

JEg regnet ut hvor mange kalorier jeg skulle ha etter en tabell jeg fant her på forumet og iflg den ble det 1900 kcal til dagen. Føler det er veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann' date=' tror jaggu jeg hiver meg med på denne tråden jeg. Har tidligere gått ned 17 men nå har pinadø 10 kg kommet tilbake igjen.. %¤#%¤#%#¤. Men har nå idag tatt meg i nakkeskinnet og nå er det uaktuelt med ukritisk inntak av snop og potetgull.. Så nå er det å komme tilbake til sunnere vaner igjen. Veldig vanskelig men den beste grunnen er jo det at jeg føler meg mye bedre da. Kroppen er for tiden veldig pløsen og jeg føler meg uggen så gleder meg til å kjenne at jeg fungerer bedre igjen. Veide meg inn på 102 idag, så nå er det nok:) nå skal det gå nedover. Går ikke kurs men har gått 3 tidligere så den teoretiske kunnskapen skal det ikke stå på. Jeg er også å finne på MSN innimellom. Adressen er [email']hape2006@hotmail.com[/email]. Lykke til folkens!

 

Velkommen hit. Så flink du er som har klart å gå end 17 kilo. Var det helt på egen hånd det eller var det på kurs ? Har lagt deg til på msn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen:) Du har jo erfaringen inne' date=' så dette kommer til å gå bra:) Håpe vi kan støtte hverandre fremover:) Hvor mye har du tenkt deg ned tilsammen?[/quote']

 

Jupp, håper dette er det som skal til. Og har et ønske om iallefall 30 kg også får jeg se hvordan det går.. Har idag vært ute å gått 1 time i super natur og overlevd et kaffebesøk uten å snavle. Takk og pris at de hadde frukt stående, det hjelper enormt. Ellers hadde jeg jo bestemt meg på forhånd å holde meg til kaffe'n men det er vanskelig å få fler valg som jeg såklart også har lyst på. Brus, sjokolade, potetgull. Så sier meg fornøyd med kvelden. Håper dette blir en langvarig tråd så vi kan hjelpe hverandre:) Tjohei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit. Så flink du er som har klart å gå end 17 kilo. Var det helt på egen hånd det eller var det på kurs ? Har lagt deg til på msn.

 

Jo takker for det, var fornøyd med det og enda mer skuffet over at 10 av dem har kommet på igjen men nå skal jeg tilbake! Og det var gjennom kurs at de gikk av, hr trøbbel når jeg må greie meg på egen hånd men kan jo ikke gå på kurs hele livet heller.. Noe må jeg jo ha lært, motivasjonen må komme innenfra skal det vare ;) har også lagt deg til MSN. Me tastast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal også gå ned ca 30 kilo, og trenger litt moralsk stötte. Veier nå i underkant av 95 kilo. For ca 4,5 år siden gikk jeg på Gr kurs, og gikk da ned nesten 10 kilo (91,4 til 82,3) Som dere ser, har jeg gått opp igjen. Skeia litt vel mye ut da jeg var gravid for andre gang.

 

Jeg skulle gjerne ha gått på GR-kurs igjen, men siden jeg bor i Sverige nå, er det litt vanskelig. Begynte på Vikt-väktarna (Weight Watchers) her i Sverige, men det er ikke det samme. Det jeg savnet mest, var å möte de samme menneskene ved hvert möte, det er litt lettere å föle stötten på den måten, og at kurslederen kjenner deg. På Vikt-väktarna betaler man for hver gang man kommer, så det kunne väre alt fra 6-40 personer på en kurskveld, og man kjente ingen. Ingenting for meg.

 

Her derimot ser jeg at det er de samme som dukker opp stadig vekk, så jeg håper det vil gi meg motivasjon og inspirasjon til å nå målet mitt.

 

Godt jobbet alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...