Gå til innhold

Motivasjon.


Gjest classica

Anbefalte innlegg

Gjest classica

Jeg skal da i løpet av 1 år gå ned 30 kg. Håper jeg. Men hovedmålet er å endre matvaner og få en bedre livsstil. Noe jeg selvsagt har prøvd på før, men ikke fått til.

Det jeg lurte på er om det tilfeldigvis er andre her inne som skal ned like mye og som vil starte en aldri så liten motivasjonsklubb? For jeg trenger det virkelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Åja, jeg hiver meg med jeg gitt. Jeg er ganske så håpløs for tiden og det jeg en gang greide å kvitte meg med sniker seg nå tilbake igjen.. jeg greier bare ikke å skjerpe meg nok over lang tid til at det monner noe. Jeg har også 30 kilo som jeg vil ha vekk. Har du gått GR kurs før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal da i løpet av 1 år gå ned 30 kg. Håper jeg. Men hovedmålet er å endre matvaner og få en bedre livsstil. Noe jeg selvsagt har prøvd på før' date=' men ikke fått til.

Det jeg lurte på er om det tilfeldigvis er andre her inne som skal ned like mye og som vil starte en aldri så liten motivasjonsklubb? For jeg trenger det virkelig!![/quote']

 

Kjempegod ide ang. motavasjon... jeg trenger masse motivasjon for tiden. jeg har ikke klart å finne motivasjonen etter et svangerskap som til slutt medførte alt for mange kilo. har enda ikke meldt meg på kurs, men vurderer å gjøre d fra høsten av, men kunne godt tenke meg å allerede nå starte omleggingen av kostholdet. Men dessverre er jeg enormt glad i kveldskozzz:-( Jeg skal være så aktiv jeg bare kan på denne linken! bra initiativ:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrulteDalen

Motivasjon er vist det store cluet her. Man kommer ikke langt uten. Jeg syns det hjelper å gå rundt og vindusshoppe alle de flotte klærne man kan komme inn i når man når målet. Jeg startet å slanke meg 15. mai, og har gått ned 6,5 kg, og gått inn 11 cm rundt livet. Så da er jeg jo godt i gang! :)

 

Lykke til alle, og husk at selv om kiloene går sent av, så går de da i allefall av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg på jeg og. ;)

har et sted mellom 20 og 30 kg jeg vil ned så litt motivasjon fra andre i samme situasjon vil hjelpe godt :)

men er det noen her som kan hjelpe meg å regne ut dagsbehovet mitt?

har en link om dette m opplysninger om vekt osv under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Eg er i samme situasjon som dei fleste her.

Stort mål og litt mindre motivasjon inn i mellom. Planen er 20-30 kg til mai 2007. Men eg trur eg trenge masse motivasjon på vegen og ikkje minst pushing og støtte frå andre i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Må ærlig innrømme at det ofte mangler inspirasjon. Har en lei tendens til å "glemme" at jeg er på slankeren. Lurer meg selv til å tro at siden jeg har trimmet så kan jeg faktisk spise opp hele posen med popcorn... Noe jeg ikke kan, selvsagt :)

 

Jeg har tatt Gr kurs før ja. Første gangen gikk det kjempe bra. Men da var jeg ikke alene. Ting sklir liksom litt ut når jeg er den eneste som slanker seg. Da føler jeg meg ikke alltid like lur ;)

 

Hva med at vi skriver ned det vi veier og sier for hver gang vi veier oss hvor mye vi har gått ned?? Jeg kan være første mann ut: 25 år, 160 cm høy, 85,6 kg og 100 cm rundt livet. Skal veies på tirsdag. Noen som er med??

 

nieIDA: Tror du trygt kan ligge på det samme som meg hvilket er 1600 kcal til dagen. Dersom du da er like overvektig som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Da er vi i gang.

 

nieIDA: Får håpe det går fint med deg på søndag ;)

 

Hva slags trim får dere i løpet av en dag? Og hvor mye? Jeg trener litt på timer på treningsstudio og går noen turer de dagene jeg ikke kan gå dit. Er ikke vill på treningen, men har funnet ut at spinning og body combat er tingen for meg. Kjempe artig og føler ikke at jeg stikker meg ut med å være overvektig :)

 

Nå er det også helg. Noen som sliter med å holde fingrene fra fristelsene som dukker opp i helgene? Jeg må legge hele min viljestyrke i å holde meg på matta. Vet at om jeg forsyner meg så klarer jeg ikke å stoppe. Men regner med at det går bedre etterhvert som jeg får rutine på det.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sykler 1-2 mil ca annenhver dag så har jeg 2 unger som jeg springer etter daglig ;)

er lett å fristes av alt godteri osv nå som helga nermer seg, men prøver å holde ut. veldig vanskeli da samboer og eldste sønnen min spiser godterier... huff...

har som mål å se bra ut i bikini neste sommer for da skal foreldra mine spandere ferie på oss...

vet du om noen alternative godterier man kan spise med god samvittighet?? funker ikke å spise frukt. har like lyst på godis etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Hmmm... Det finnes godteri som er merket med grethe roede sitt merke. Eller det fantes slike før i allefall. Og har sett at det finnes snop uten sukker. Som det så pent heter. Men de er nok fulle av E-er og det som verre er. Jeg syns heller du skal fokusere på at på lørdager så kan du og familien spise snop. For resten av familien har ikke vondt av om de ikke får snop og godteri hver dag? Slik at de på den måten hjelper deg på veg? Og noe må du unne deg, ellers går du på en voldsom smell. Sett av lørdagen til litt (ikke mye) godt og kos deg. Da har du noe å se frem til. Men vet veldig godt at det ikke er lett. :)

 

Som jeg har skrevet en annen plass: En venn av meg sa at det er jo bare godt den stunden det renner ned halshullet. Tenk på de ordene om du skulle falle for fristelsen. Det er en dyr pris å betale for den posen med chips du ikke trenger. Syns nå jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi hi...

joda hender jeg smaker litt hos dem og har ingen problem m å stoppe når jeg først har begynnt... er bare at godtesuget er der hver kveld...

har i allefall klart å kutte ut brusen. tror den var hoved synderen til at jeg gikk opp i vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Daluna, Xldama, TrulteDalen og Huldra81: er dere fortsatt med? Håper dere vil være med og dele deres erfaringer med slanking, trim, motgang og medgang. desto flere vi er desto mer lærer vi av hverandre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica
hi hi...

joda hender jeg smaker litt hos dem og har ingen problem m å stoppe når jeg først har begynnt... er bare at godtesuget er der hver kveld...

har i allefall klart å kutte ut brusen. tror den var hoved synderen til at jeg gikk opp i vekt...

 

Godtesuget vil være der en stund fremover. Det er jo det det hele handler om. Å legge over til nye vaner og å bli kvitt alle andre fæle uvaner som gjør at helsen går nedenom og hjem. For det er det vi ikke må glemme: det er helsen og kroppen det går ut over. Og vi har bare denne kroppen.

 

Brus er nok noe du bør kutte ut ja. jeg unner meg en halv liter med pepsi max hver lørdag. det syns jeg er veldig godt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hevingen

Jeg er 173 cm og veier i dag nesten 98 kg. Har en liten gutt på 2 1/2 mnd, så det blir ikke så veldig intensiv slanking nå med det første. Men jeg har gått ned ca 4,5 kg siden fødselen og skal ha av 25-30 til. Så som en del andre trenger jeg litt motivasjon. Har ikke noen fast veiedag enda, skal velge meg en og rapportere på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica
Jeg er 173 cm og veier i dag nesten 98 kg. Har en liten gutt på 2 1/2 mnd' date=' så det blir ikke så veldig intensiv slanking nå med det første. Men jeg har gått ned ca 4,5 kg siden fødselen og skal ha av 25-30 til. Så som en del andre trenger jeg litt motivasjon. Har ikke noen fast veiedag enda, skal velge meg en og rapportere på den.[/quote']

 

Velkommen velkommen :)

 

Jeg satser heller ikke på en voldsom vektreduksjon. De sies jo at 0,5 - 1 kg i uken er mer enn nok. Og har tross alt ett år på meg til å klare det.

 

Kom med dine forslag til en lettere tilværelse. Og støtte skal du få. Vi er flere som sliter med overvekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Eg er sjølvsagt med endå!

Mine mål er: 25 år, 167 høg og 104 cm rundt livet. Har ingen vekt endå, men skal komme tilbake til den når denne er komt i hus.

 

Har vore veldig flink (syns jalfal det sjølv) å ikkje ete noko form for søtsaker eller chips snax på over 2 veker. Men gjett om eg kjenne suget etter noko salt!!!!!

Men kan ikkje tillate meg å smake på, då går heile skåla ned på ein gong. Min kjære seie eg er ustoppeleg og grisk (!) når det kjem chips på bordet og eg må nok innrømme at det har vore sant eit par gongar ;)

 

Stå på folkens! Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica
Eg er sjølvsagt med endå!

Mine mål er: 25 år' date=' 167 høg og 104 cm rundt livet. Har ingen vekt endå, men skal komme tilbake til den når denne er komt i hus.

 

Har vore veldig flink (syns jalfal det sjølv) å ikkje ete noko form for søtsaker eller chips snax på over 2 veker. Men gjett om eg kjenne suget etter noko salt!!!!!

Men kan ikkje tillate meg å smake på, då går heile skåla ned på ein gong. Min kjære seie eg er ustoppeleg og grisk (!) når det kjem chips på bordet og eg må nok innrømme at det har vore sant eit par gongar :)

 

Stå på folkens! Dette skal vi klare![/quote']

 

Flott flott!! Desto fler jo bedre ;)

 

Kjenner meg igjen i det du sier. Blir sånn når man tillater seg godteri. Har jeg først startet så har jeg store problemer med å stoppe...

 

Jeg hadde en kjempesprekk i dag. Har langa innpå med chips og pizza. Har skikkelig dårlig samvittighet. Men har i allefall tatt meg en lang og god tur med venninen min sine bikkjer. Får heldigvis låne dem så ofte jeg vil. Kjekkere det enn å gå alene syns jeg.

 

Gruer meg til veiing på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er jeg veid. ned 1 kg på 1 uke og ned 3 cm rundt midja.

fornøyd jeg :)

spiste (ferdig) pizza i går og sykla 3 mil i dag for å veie opp for det ;)

 

men jeg har et problem. jeg får ikke lagt inn vekt og mål. når jeg trykker på lagre så skjer det ikke no. bare hvit skjerm... noen flere med samme problem???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica
da er jeg veid. ned 1 kg på 1 uke og ned 3 cm rundt midja.

fornøyd jeg :D

spiste (ferdig) pizza i går og sykla 3 mil i dag for å veie opp for det :)

 

men jeg har et problem. jeg får ikke lagt inn vekt og mål. når jeg trykker på lagre så skjer det ikke no. bare hvit skjerm... noen flere med samme problem???

 

Så flott!! Flink du er :( Og syklet 3 mil? enda bedre. Det går rette veien nå ;)

 

Hmm... Nei, det har funket hele dagen hos meg. Ikke merket noe problem i det hele tatt. Kan ikke være noe med internettet ditt da? Skriv en melding til support i morgen om det ikke bedrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

So flott nieIDA!!

Eg har og målt meg idag (har ikkje vekt endå), det blei målt 99 cm rund livet idag. Mot 104 forge søndag! Veit ikkje heilt om eg skal stole på dette, skulle absolutt hatt ei vekt å kontrollert det opp mot.

 

Er det nokon andre som har litt problem med å finne aktivitet som passar?

Om eg for eksempel skal gå ein fjelltur som tar 3 timar i ulendt terreng, kva aktivitet skal eg då velge? Eller om ein går i raskt tempo 5 km, kva legg ein inn då?

 

Korleis løyse dokke dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Det med cm kan nok stemme ja. Jeg har også gått ned noen cm men ikke kg enda. Gratulerer så mye, Huldra81!! Du er jo på god vei nå ;)

 

Jeg hadde nok tatt rask gange 6 km/t på den turen. Og tatt tiden. Så om du går i 3 timer og raskt så blir det en del kcal du får bort :) Eller du kan investere i en god pulsklokke. Har får du akkurat hvor mange kcal du forbrenner den tiden du trimmer. Det har jeg gjort, lagt inn alder, høyde og vekt. Og trimmingen har blitt mye kjekkere 8) Håper jeg klarte å forklare det du lurte på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor ofte trimmer dere andre og hvor mange trimpoeng har dere for uka ca???

jeg føler at jeg har kommet godt i gang denne uka. sykler 2-3 mil ca annenhver dag og har denne uka tot nesten 16 trimpoeng... føler at jeg godt kunne trimma mer, men er redd for å ta i for mye nå i starten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Jeg er egentlig ikke så opphengt i trimpoengene. Tar det slik det faller seg. Går 2 - 3 ganger i uken på spinning og resten av dagene går jeg 1 times tur. Er redd for at om jeg gasser opp på treningen så går jeg lei og så til slutt så gidder jeg ikke. har hendt før, det. Bygger meg opp til å få en fin og jevn rytme på treningen. Så når jeg begynner å bli bedre i form så øker jeg treningen. Men det er jo opp til hver enkelt hvor mye de vil trene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilieh

Skal ned 30 kg. Startvekten var 95kg sist onsdag, er 165 høy og 30 år gammel ;)

 

Hvor mange trimpoeng satser dere på pr dag? Eller pr uke?

Jeg håper å klare å sykle ca 1,5 mil pr dag (med sykkelvogn og fireåringen bak i...). Ellers trener jeg yoga på kveldstid.

 

Boost for motivasjon er en sånn 'computer' på sykkelen som sier hvor fort jeg sykler, hvor langt jeg har syklet og hvor lang tid jeg brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...