Gå til innhold

Motivasjon.


Gjest classica

Anbefalte innlegg

Gjest Søtnos

Jeg anbefaler deg å ta en titt i kalenderen' date=' og regne deg frem til vekten i de ulike månedene fremover. I tillegg ha en liten notatbok som du kort noterer ned ukas vekt (en fast dag), litt om hver dag og evt. andre tanker. [/quote']

 

Takk for svar, men hvilken kalederen?? Og hvordan regne ut vekt i de ulike månedene?? Skjønte ikke helt den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar
Takk for svar' date=' men hvilken kalederen?? Og hvordan regne ut vekt i de ulike månedene?? Skjønte ikke helt den[/quote']

 

 

Hehe, mente ikke noe annet enn at jeg brukte min egen datobok/kalenderbok. Så merket jeg min ønsket vektnedgang i de ulike månedene. Da var det viktig for meg å være realistisk, og ikke ta for hardt i! Jeg regnet med å gå ned gj.snittelig 0.5 kg per uke. Det virker jo ikke så mye per uke, men når jeg regnet meg noen måneder fram, kunne jeg lettere se vektnedgangen i det "store og hele"! For meg virket det veldig motiverende å se framover i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Sunshine: Godt forslag. Skal vi ikke bare si at vi kaller tråden motivasjonsgruppen og putter på uketallet bak? Men da må vi ikke glemme å lage ny tråd for hver uke. Så kan vi legge inn vekt og cm etterhvert som vi veier oss. Det kan jo også hjelpe på.

 

Fikk ikke rare trimmen i går og i dag. Faktisk ikke noe. Var på hyttetur og hadde en skikkelig fyllekule :) La GR litt bak meg, men var flink med å ikke spise chips og lignende. Er stolt over at jeg klarte å holde fingrene fra fatet. For det var ikke lett, nei ;)

 

Det med å bruke kalender og skrive opp det du forventer å gå ned er jo veldig bra. Jeg har regnet meg frem til at jeg vil være ca 15 kg lettere til jul +-. Og bare tanken på at jeg kanskje kan ha på meg kjole på jul er jo en ekstra motivasjonshjelp. Lenge siden jeg har brukt kjole som ikke kunne forveksles med et telt :(

 

Men det jeg også har gjort er å skrive ned på en liste, som henger på kjøleskapet, om hvorfor jeg vil gå ned disse kiloene. Bare slik at jeg har den til å minne meg selv om det. For noen ganger er det greit å ha en påminnelse om at slanking er ingen straff men en vei mot målet; som da er en sunnere og lettere kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg fått bestillt meg skritt-teller! Gleder meg til å bruke den på nattevakt i natt! Jobber på sykehus og regner med at det blir endel skritt ila natta. Noen her som har erfaring med skritt-tellere? Hvor mange skritt bør en ha pr dag for å gå ned i vekt? Har spist mindre denne helgen siden jeg har jobbet netter og sovet på dagen!. Ikke vært så fysen på noe på jobb heller! Vært flink til å drikke vann også! Gleder meg til å komme igang for fullt med aktivitet! Har veiedag på torsdag...blir spennende å se hvordan første uke har gått. I morgen er det ny uke og nye muligheter og fint vær!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kaller tråden motivasjonsgruppen og putter på uketallet bak? Men da må vi ikke glemme å lage ny tråd for hver uke. Så kan vi legge inn vekt og cm etterhvert som vi veier oss. Det kan jo også hjelpe på.

 

Bra du er enig! Da gjør vi det. Den som er først ute i morgen' date=' lager vekt-cm-tråden for uke 30.

 

For noen ganger er det greit å ha en påminnelse om at slanking er ingen straff men en vei mot målet; som da er en sunnere og lettere kropp.
Nettopp!

 

Hørtes bra ut med hyttetur! Gøy at det tok litt av, men kankje noe mindre gøy dagen etter (hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søtnos

Pratet med sambo i dag, ang at det er så mange her inne som har hatt positive resultater med GR-kurs... han skal betale første for meg, hvis jeg ikke får forskuddsbetalt, så i dag meldte jeg meg på :)

Kursstart 28 august. Gleder meg!

 

Da skjønte jeg bedre Sunshine ;)

Var lurt det, så skal nok starte en liten dagbok da ja.

 

Også har jeg bestilt litt fra butikken her i dag...

1 DVD med 1 times aerobic

1 DVD med 1 times Yooga

1 pilates/yooga matte

 

Alt kommer på 700 kr, men helt ok. Gleder meg til å få de.

Syns det er bedre og trene hjemme hvor jeg kan følge mitt tempo, og ikke ha mange rundt meg. Også er det jo mye billigere i lengden :D

 

Så i dag er starten på et nytt, bedre, lettere og sunnere liv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg fått bestillt meg skritt-teller! Gleder meg til å bruke den på nattevakt i natt! Jobber på sykehus QUOTE]

Morsomt nick, forresten! Er det et spørsmål egentlig - i "trimmer'u eller?" (hihi).

 

Ser at du i hvert fall skal få trimmet litt da. Du går garantert ganske mye som nattevakt på et sykehus (hvor jobber du forresten? bare om du vil svare altså). Blir spennende å høre hvor mange skritt det ble på en natt da.

Ha en god våken-natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med sambo i dag' date=' ang at det er så mange her inne som har hatt positive resultater med GR-kurs... han skal betale første for meg, hvis jeg ikke får forskuddsbetalt, så i dag meldte jeg meg på ;)

Kursstart 28 august. Gleder meg!

 

Så i dag er starten på et nytt, bedre, lettere og sunnere liv :)[/quote']

 

Gratulerer søtnos! Du kommer nok til å få masse utbytte av et kurs. Det er greit å ha gått et kurs, for det er mye å lære, du får boka, oppmuntring osv. Da er det lettere å gjøre det på egenhånd etterpå!

 

 

psst..hvordan får dere smilyes inn i teksten...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Sunshine: He..he.. kommer nok til å få betale for det ja. Men det regnet jeg med egentlig. Så det var en planlagt sprekk. :( For å få smilyes i teksten så må da trykke kolon og parantes. Da lager du en smile munn. Lag en rute der du øver deg. Så finner du ut av det. Samme prinsippet som på mobil.

 

Søtnos: Hvilken snill og hyggelig mann du har. Er det flere av dem? Vil ha, vil ha :D Flott at du begynner på kurs. Dette skal vi klare, jenter!!

 

Trimmeru: Skritteller hjelper på motivasjonen den også. Det går litt sport i det å få mange skritt i løpet av en dag. Som igjen gir deg bedre helse for hvert ekstra skritt du tar over de 10 000 som er anbefalt. You go girl ;)

 

Jeg kommer ikke innom tråden igjen før på onsdag. Skal 2 dager til Kristiansand. På Kaptein Sabeltann. Gleder meg som en drittunge. Men ikke glem meg. jeg kommer sterkt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søtnos

Kunne tenkt meg og startet en dagbok her inne, nå som jeg skal begynne på kurs og greier..

Ser det er noe her som heter slankeblogg, men der får jeg ikke lage meg noen tråd!!??!!

 

Noen som vet hvorfor jeg ikke får det til? Eller hvor jeg evt. kan starte en slik dagboktråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt akkurat på det samme, Søtnos ;)!

 

Skulle gjerne tatt noen notater her, ved siden av mat og cm. Det burde jo helt klart vært en mulighet.

 

Da jeg gikk på nettkurs, var det mulig å skrive litt i en nettdagbok. Kan jo hende du kan be om få tilgang på det når du starter ordinært kurs (eller er det nettkurs du begynner på?).

 

psst...hvordan lager dere de andre smily-tegnene da (eks.lyspære, tommel opp, spm.tegn, utropstegn???!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som alle har hatt en fin helg. Det har jeg også:-)

Gått mye bedre enn forventet.

I dag var det min første dag i sommerjobben. Litt sent, men godt!!

Jobber som renholder og vi har løpt rundt i hele dag. Våt av svette da jeg kom hjem, 6,5timer løp vi rundt i med en liten lunsj på kvarteret. SÅ det må da være godt for noe. Skal ut å sykle/gå tur etterpå. Bare få i meg litt mat først.

Ønsker alle en god uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søtnos

Vet ikke hvordan man lager lyspære og de... dessverre.

Håper jeg kan åpne dagbok her etterhvert.. greit å ha et sted og kunne skrive litt om hvordan dagene går, og fremskrittene mine ;)

 

Men vi får se hvordan det går. Kan jo høre med de.

Det er lokalkurs, ikke nettkurs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Sitter i sofaen etter en trimtur og legger inn dagens forbruk. Var ganske flink før ferien, men vekta rørte seg ikke et gram. Mitt problem er at jeg spiser for lite på hverdagene, så jeg satser på å spise oftere for å få opp kcal-inntaket. Har nå hatt tre ukers ferie hvor jeg har kost meg, men ikke "tatt av" - og dermed har jeg bare lagt på meg 0,5 kg. Det er ny rekord, vanligvis er det 3-4 kg opp etter ferien! Det får jeg ta med meg som en bonus.

 

Jeg har forøvrig lang historikk med Grete Roede, på både godt og vondt. Har ikke gått kurs på 3 år, sist ble jeg så lei at jeg kuttet ut midt i et stabiliseringskurs. Jeg blir fortsatt kvalm ved tanken på Ryvita knekkebrød! Tips til alle andre: varier hva du spiser ... Vekta har selvfølgelig gått opp, og jeg veier mer nå enn noen gang :-(

 

Jeg er 32 år, 169 cm, 92 kg og 110 cm i livet. Målet mitt er 10 kg til jul og 20 til neste sommer. Min veiedag er mandag, så jeg rapporterer da.

 

Lykke til alle sammen!

RES.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Då var eg begynt på første ferie veke av to denne sommaren. Stompen er fortsatt ganske sår etter sykkelturen min, så idag har eg hatt meg ein tur på "fjellet" (dvs ein grusa kjedeleg skogsveg som fører TIL fjellet..hehe).

 

Eit tips til andre som har tenkt å gå på opp-over-tur i solvarmen; TA MED VATN!!!!

Det har eg lært i dag! Var like før eg stupte ned i det første myrvatnet eg såg:-)

 

Mens eg stabba meg oppover tenkte eg på syden-tur i september! Målet fram til då er å gå ned 0,5 kg i veka.

 

Andre her som har kortsiktige motivasjons mål? Eg har jalfal funne ut at det er viktig å ha noko å jobbe fram mot.

 

 

God veke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg og startet en dagbok her inne' date=' nå som jeg skal begynne på kurs og greier..

[/quote']

 

Det er noe som heter slankenett.no hvor du kan lage deg dagbok. Blir ikke samme forum som GR, men her får du også kurver, du kan legge inn bilder, og du velger hva slags kurs du følger (hvis du følger noe). Det er også mulig å kommentere andre, og de som er der er flinke til å motivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søtnos
Det er noe som heter slankenett.no hvor du kan lage deg dagbok. Blir ikke samme forum som GR' date=' men her får du også kurver, du kan legge inn bilder, og du velger hva slags kurs du følger (hvis du følger noe). Det er også mulig å kommentere andre, og de som er der er flinke til å motivere.[/quote']

 

Vet :) Vært der inne før. Men jeg hadde håpet på noe her på GR-forumet ;)

Men kan evt. starte dagbok der inne. Men i det siste, har det vært drålig aktivitet der inne.. ingen kommentarer eller hilsner, så da blir det liksom så "kjedelig"...

 

Men takk for tipset for det :(

Skal se om jeg ikke prvøer det igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Vet :)Men kan evt. starte dagbok der inne. Men i det siste' date=' har det vært drålig aktivitet der inne.. ingen kommentarer eller hilsner, så da blir det liksom så "kjedelig"...[/quote']

 

Blogg kan du føre - det har jeg gjordt siden jeg ble medlem - først når jeg gikk ned og siden begynnelsen av februar vektstabilisering. Andreamamma har sin egen blogg under gravide og ammende. Jeg bruker bloggen for å ha oversikt og så var jeg med i en gruppe for kommentarer og oppmuntring.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Hvor skriver du blogg hen? Her inne?

 

Jeg har laget en egen tråd som jeg redigerer og lager tillegg hver uke. Sist måtte jeg lage del2 (laget som svar til første innlegg) for jeg hadde overskredet 10,000 karakterer. Min blogg er flyttet til Hold Vekten diskusjonen. Det er ikke laget til for blogg her men kan lett lages og dersom noen vil sende kommentarer er det opp til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest exploria

--------------------------------------------------------------------------------

 

Tror jeg hiver meg på denne tråden, hvis det er ok! Fant frem vekta, og fikk sjokk! Har lagt opp løpet til å gå ned ca. 40 kg. Har greid mange kilo før, men de renner på igjen! Nå viste vekta 120,4 og det var da jeg fikk sjokk!! Heldigvis var det tidlig morgen, og det var bare å finne frem GR boka fra to år tilbake. Motivasjonen er iallefall på topp. Lagde middag etter en oppskrift fra GR og mine tre tenåringsdøtre og samboer spiste med god apetitt, ja, jeg også da! Trim ble det også! Nå er jeg i gang! Motiverende å lese andres tanker og erfaringer, vet at det hjelper å være flere i samme båt! En ny flott dag venter!

 

Hilsen

en motivert exploria ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søtnos

Heihei Exploria

 

Slike overraskelser er ikke morsome nei. Og i alle fall ikke når det går oppover.

Så sender deg en stor klem ;)

Men virker ikke som det er noe problem med motivasjon hos deg, og det er jo kjempe bra!

Flott at resten av familien syns maten er god også da.. alt blir liksom litt lettere da :)

 

Lykke til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...