Gå til innhold

Motivasjon.


Gjest classica

Anbefalte innlegg

Gjest hevingen

Jeg har funnet ut at jeg har stort sett veid meg i slutten av uka, så jeg satser på veiedag på torsdager. Og jeg har som mål å gå en ordentlig tur med vogna hver dag. Men har nettopp kommet hjem fra ferie, så jeg har ikke fått orden på noe enda. Men skal komme meg ut en tur i morgen håper jeg. Også skal jeg etterhvert få trent litt Pilates (hjemme til DVD). Har prøvd en gang etter fødselen, men kjenner at magen og bekkenbunn ikke er helt tilbake enda. Selv om jeg kjenner at ting er mye bedre enn for bare 1 mnd siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

jeg trimmer så mye som jeg orker, men legger inn pauser og. sykla 3 mil i går og pausa i dag. skal sykle 2 mil i morra.

tok ganske lang tid etter fødselen (i desember) til jeg følte meg klar for trening igjen.

tar som regel trimmen på kvledstid når sambo er hjemme fra jobb og kan passe ungene. pleier og å variere med trilleturer på ca 6 km de dagene det er godt vær (noe vi seriøst har manglet her i nord denne sommeren)

men jeg har litt problem med hvor mange kcal jeg skal ha i meg pr dag. ligger rundt 1300-1400, men aner ikke om dette er i nærheten av det jeg skal ha...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Da har jeg vært på vekta. Den viste skuffende 0,4 kg ned. Og jeg som har trimmet heftig i det siste og skjerpet meg. Ble innmari skuffa og lei meg. Gikk ned 4 cm rundt livet. Så det er jo en trøst, men alikevel...

 

Jeg satser på å få 14 trimpoeng hver uke. men som sagt så er jeg ikke særlig iopphengt i dem. Vil bare trimme det jeg har lyst til og orker. Vil ikke ha noe tvang hengende over meg. 7 trimpoeng i uken er det GR anbefaler. Kan godt ha mer, men det er det som er det mest ideale... Det tilsvarer 30 min gange hver dag sånn ca...

 

Da prates vi etterhvert.. Jeg skal legge meg å gråte litt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilieh

Du må huske at det første tiden bygger du muskler, og da legger man gjerne på seg litt! Men så lenge du går ned i cm, så syns ikke jeg du skal legge deg ned å gråte. Det viser at du går riktig vei! Bare vent til de musklene begynner å forbrenne fett du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da har jeg også flyttet over til denne tråden. Fortsetter med den andre ("Ned 30 kg - noen som blir med") i tillegg, så lenge det er liv der.

 

Er 36 år, 159 cm høy, 98 cm rundt livet. Veide 91,1 for 1 måned siden. Var 3 uker på ferie, og veide meg inn på 90,8 forrige tirsdag. I dag viser vekta 90,2, så jeg har gått ned 0,6 kg. Var ute og spiste på Big Horn i går, så hadde kanskje hatt litt bedre resultat uten dette, men tross alt fornøyd. Nå vil jeg under 90 til neste tirsdag!!!

 

Er nok litt dårlig på trimming, så der har jeg en del å hente. Går daglige turer med de 2 hundene våre, men med snuse- og tissepauser, så går ikke alltid det like fort. Så får nok hente frem trimsykkelen i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Ingel: Flott at du blir med. 0,6 ned er jo kjempe flott. Gr sier jo at 0,5 kg ned i uken er det beste for kroppen. Da blir det sittende og man får ikke jojo-slanking. :)

 

Jeg har hatt min daglige tur i dag. Ble 1 time og 20 min og 647 kcal forbrent. Egentlig ganske greit å få komme seg ut tidlig på dagen. Eneste ulempen er at jeg sliter med å stå opp. Vil helst sove leeeeeeenge ;) Men pulsklokke gir det lille ekstra til trimmingen. Så da så...

 

Har kommet meg etter skuffelsen som vekten viste. vet jeg bør være førnøyd, det er jo tross alt nedgang. men man håper jo alltid på litt ekstra slik at motivasjone får en liten dytt. Jaja, får håpe på mer neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Hvor er alle sammen? Har dere tatt ferie?? :)

 

Nå har jeg tatt meg en tur inn til byen og handlet frukt. Norske moreller fra hardanger, friske bringebær og av alle til stikkelsbær!! Skal ha meg et lite festmåltid med frukt. Gleder meg. ;)

 

Hvordan går det med dere andre? Fått trimmet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lipstick

Slenger meg med her.

 

Er 39 år, 169 høy og veier nå 88 kg. Jeg begynte å registrere mat og trim her for 4 uker siden og jeg har gått ned 5 kg. Livvidden er jeg usikker på, for den viser forskjellig hver gang. Den har blitt mindre i allefall.

 

Jeg var veldig motivert for 3 uker siden, men merker allerede nå at det begynner å bli farlig slapt. Forrige uke hadde jeg bare 5 trimpoeng, så jeg må skjerpe meg for ikke å bli hengende fast i sofaen. ;)

 

Det er lett å få med seg litt ekstra trimpoeng om sommeren, for da er det gjerne litt gressklipping, maling av trapp/hus, klipping av busker osv. Når man gjør sånne ting, blir det litt ekstra med poeng i tillegg til det man tar på helsestudioet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tungt å få trimma når det bare regner og regner og regner og atter regner hele tiden her nord... de dagene jeg rett og slett ikke gidder å gå ut prøver jeg heller å få gjort mer husarbeid for å få trimma litt likevel ;)

har vært å hamstra jordbær i dag så da blir d skikkelig kveldskos uten dårlig samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hevingen

I dag har jeg veid meg. Og det er ned 0,5 siden forrige uke. Og siden jeg ammer er jeg fornøyd med det. Har fått 5,5 trimpoeng så langt siden søndag. Så jeg er veldig fornøyd med det også. Er flink til å ikke snope så mye, så jeg regner med at det vil fortsette med å gå nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica
Slenger meg med her.

 

Er 39 år' date=' 169 høy og veier nå 88 kg. Jeg begynte å registrere mat og trim her for 4 uker siden og jeg har gått ned 5 kg. Livvidden er jeg usikker på, for den viser forskjellig hver gang. Den har blitt mindre i allefall.

 

Jeg var veldig motivert for 3 uker siden, men merker allerede nå at det begynner å bli farlig slapt. Forrige uke hadde jeg bare 5 trimpoeng, så jeg må skjerpe meg for ikke å bli hengende fast i sofaen. ;)

 

Det er lett å få med seg litt ekstra trimpoeng om sommeren, for da er det gjerne litt gressklipping, maling av trapp/hus, klipping av busker osv. Når man gjør sånne ting, blir det litt ekstra med poeng i tillegg til det man tar på helsestudioet.[/quote']

 

Velkommen Lipstick :)

 

Det blir vel alltid sånn at motivasjonen ikke alltid holder seg på topp. Merker selv at motivasjonen er dalende. Men vet at denne gangen må jeg får det gjort. Jeg blir sur når jeg ser alle de kule klærne jeg går glipp av. Det er surt det.

 

Hveingen: Du har vært flink!! Tenk på det som en halv kg med smør. Hvilken ekkel tanke.... Blæææ... Godt å være kvitt den pakken :(

 

Jordbær er en sunn erstatning for snopet vi gjerne vil spise. Og nå er de jo så søte og gode i tillegg.

 

Det ble ingen trim på meg i går. Kom sent hjem og orket ikke. Dåååååårlig unnskyldning, jeg vet. Men skal ut på lang tur i dag. Så sånn sett så har jeg ikke dårlig samvittighet... Hmmm.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok desverre i samme situasjon som dere andre her...skal ned en haug med kilo for å finne igjen meg selv. Har klart å gå med 30 kg på Grete Roede kurs før, så jeg vet hva som skal til. Under et svangerskap med mye bekkenløsning ble jeg veldig passiv og dermed kom kiloene rasende. Har ikke klart å få de av igjen. Men nå må noe gjøres! Jeg trenger mange harde spark bak for å komme igang. Liker egentlig veldig godt å trene, men det er et ork å komme seg gjennom den første tiden. Håper vi her kan hjelpe hverandre gjennom denne tiden og at vi går rundt som noen sylfider neste sommer! Kom igjen!!! Mine faktatall: 170 cm høy og 86 kilo... og 106 cm rundt livet...hjææælp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søtnos

Da skriver jeg her også jeg... siden det er så mange som flyttet seg over hit...

 

En ny presentasjon av meg da..

 

Jente, 25 år gammel. Overvektig kan man trygt si jeg er. Jeg er 1.75 høy og veier 104 KG... jeg skal ned 30 kg for å nå idealvekten min.

 

Trener vanligvis 3 dager i uken, men i sommer har det blitt lite trening, siden det er så alt for varmt. Men nå kommer snart høsten, og da begynner treningen igjen for fult. Vil så veldig gjerne ned i vekt.

 

Hjemme spiser jeg så og si det jeg vil til mat. Har ikke noe sundt kosthold eller noe som jeg følger. Dessverre kan man kanskje si der.

Prøver å styre unna goddis i ukedagene, men er ikke alltid det går heller ;)

 

Begynner å jobbe 1 august, i barnehage, så da regner jeg med at litt ordner seg selv. Faste måltider og mye aktivitet. Det har hjulpet meg før, men vi får se.

Og hvis jeg får forskuddslønn, noe som er vanlig i barnehager, så skal jeg starte på et Grete Rode kurs som starter 28 august. Det skal bli årright, og få litt styr på kostholdet.

 

Hvis noen har noen tisp/råd til kosthold, trening hva som helst, tas det mot med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

..til dere begge!! :) Vi er jo alle i samme båt her. Mange og tunge kg som skal av. Det man ikke må glemme er at det bør ta lang tid å miste disse. Slik at det blir lettere å holde seg deilig ;)

 

Tips til kosthold: Et som funker for meg iallefall. Spis 5 ganger til dagen 3 timer i mellom hvert måltid. Kjenner at forbrenningen går opp. Og ta deg en tur ut og gå 30 min selv om det er varmt ute. Bare det at du har bevegt deg gjør nytte. Trenger ikke være knallhardt, men bare slik at kroppen har fått bevegt seg litt. Sofasliter-tiden er det slutt på nå, folkens :(

 

Og om motivasjonen skorter så invester i en puls-klokke. Den stilles inn med dine fakta slik at den regner ut nøyaktig hvor mange kcal du forbrenner. Jeg syns den er veldig givende å trene etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

 

Jeg er nå endelig i gang med et bevisst kosthold og trening. Gikk på GR høsten 2003-våren 2004 og gikk ned over 20 kg. Fortsatt hadde jeg noen kilo som stod igjen, men jeg holdt vekten stabil og så ble jeg gravid.

 

Etter at jeg fikk min skjønne lille prins i september 2005, står vekten stille igjen. Men den er ikke like høy som forrige gang jeg startet med vektnedgang (puh!).

 

Nå veier jeg 87 og er 167 cm høy. Målet mitt er 68 kilo. Dette ønsker jeg å nå til våren 2007. Det skal bli en lettere sommerkledd jente da, ja!!

 

Det er så godt å se at vi er flere og det vil nok inspirere meg masse å være her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søtnos

Så du har prøvd GR kurs.. åssen var det?

Så digg og lese at du gikk ned 20 kg, og klarte bli der.

Tok det lang tid? Er det vanskelig kostold (jeg er kresen på mat)? Trenger å høre litt, for jeg har store planer om å begynne på GR-kurs i august. Maxi-kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

...Sunshine :)

 

Søtnos: GR kurs er et veldig bra opplegg. Du spiser mye mat, og det skulle gå greit selv om du er kresen. Ikke meningen å blande meg inn, men går på et selv nå. Og jeg syns det er veldig bra. Det blir litt mye telling av kcal i starten men så blir det rutine. Og du kan egentlig spise det meste. Alt med måte. Og ikke spise mye farsemat, pølser og junkfood. Men det sier seg vel selv egentlig ;)

 

I dag har jeg hatt en fantastisk tur i skogen. Rart egentlig hvor mye kjekkere turen blir når man er i skogen og får fint og fjærende underlag å gå på. Er dere ikke enige? Etter turen, som varte en time, hadde jeg en time spinning. Har svettet bort 1068 kcal i dag ifølge pulsklokken min :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en kjempeinvestering med GR-kurs. Jeg tok først et kurs i nærområdet, etter kursslutt gikk jeg ned 7 kg, men så synes jeg det gikk så treigt nedover og trengte litt mer "dytt" - og da meldte jeg med på et nettkurs og gikk ned ytterligere 5 kg.

 

For meg passet det å gå ned akkurat 5 kg i løpet av kurs-ukene. Så det visste jeg var mitt mål på det andre kurset jeg gikk.

 

Jeg trodde jeg visste hva sundt kosthold osv. innebar, men jeg lærte enormt mye på et kurs. Spesielt ved å lese kursboken nøye og følge rådene. Det gjorde meg så bevisst. Da jeg hadde begynt på kurset, oppdaget jeg hvor mange "mat-feller" som kunne oppstå i løpet av en dag (venninne byr på sjokolade, bestemor kommer med boller, litt is i fryseren, grandiosa/andre ferdigretter). Jeg ble overrasket, og det føltes veldig godt å kunne gjøre bevisste valg og vite at jeg ville spare "kosemerkene" til noe spesielt. Det var faktisk en lettelse å ha kontrollen, og velge selv!

 

Det var så klart noen vanskeligere dager, da søtbehovet meldte seg noe veldig. Da hjalp det å finne noe søt frukt eller ryvita med phil.ost. En gang i blant tok jeg en liten bit mørk sjokolade, uten at det ga dårlig samvittighet (og ikke utslag på vekten). Men man blir veldig motivert av å se at det faktisk funker, du går sakte men sikkert ned i vekt. Da vil man jo fortsette så klart!

 

Jeg anbefaler deg å ta en titt i kalenderen, og regne deg frem til vekten i de ulike månedene fremover. I tillegg ha en liten notatbok som du kort noterer ned ukas vekt (en fast dag), litt om hver dag og evt. andre tanker.

 

Jeg er sikker på at du vil se resultater etter å ha gått på et GR-kurs. Dessuten blir det lettere å følge den samme livsstilen på egenhånd etterpå. Jeg har bestemt meg for at om jeg ikke ser resultater innen en måned, begynner jeg på et kurs. Men jeg tror og håper jeg klarer det på egenhånd - har allerede flere som vet jeg er i gang og det er nok lurt for å holde motivasjonen ved like (blir noe mer bundet)!

 

Oj, dette ble visst langt (har lett for å skrive meg helt bort....!). Stå på, så skal du se hvor bra det blir! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svettet bort 1068 kcal i dag ifølge pulsklokken min ;)

 

Så fantastisk bra!! Imponert over deg.

 

Hvor lenge har du gått på kurs nå? Hvor stor vektnedgang har du som mål i løpet av kurset? Du slår vel alle rekorder i trimpoeng!!

 

Håper jeg får trent litt i kveld (da bør jeg kanskje ikke sitte her...!).

 

Takk for velkomsthilsen, classica!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica
Så fantastisk bra!! Imponert over deg.

 

Hvor lenge har du gått på kurs nå? Hvor stor vektnedgang har du som mål i løpet av kurset? Du slår vel alle rekorder i trimpoeng!!

 

Håper jeg får trent litt i kveld (da bør jeg kanskje ikke sitte her...!).

 

Takk for velkomsthilsen' date=' classica![/quote']

 

Jeg er veldig fornøyd selv. Men det tok på. Ble veldig sliten og trett. La meg kl. 20.30 i går og sov til 9 idag ;) Så kroppen min syns sikkert at det var i det meste laget...

 

Jeg har gått 2 uker på kurs. Har ikke gått ned mer enn 0,4 kg. Men 14 cm forsvant på samme tid. Neste veiedag er på tirsdag som kommer. Regner med at jeg tar av ca 0,5 kg i uken. Så det jeg håper på er at jeg tar av 5 kg på dette kurset. Om jeg tar av mer så er jo det en bonus :( Men har laaaaaang veg å gå. Regner med at jeg har tatt av alle kiloene til april neste år. Er tross alt 25 kg som skal av.

 

Jeg prøver å trimme hver dag. Men er ikke særlig opphengt i trimpoeng. Mer at jeg vil og ønsker en fastere kropp etter jeg har tatt av. Litt muskler er jo ikke å forakte. + muskler hjelper til med forbrenningen. Har alt fra 1 til 5 trimpoeng hver dag. Men sliter for dem også :D

 

Bare hyggelig. Må jo ønske deg velkommen slik at du ønsker å fortsette sammen med oss fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Heisann folkens!

Ser at mange fleire har hengt seg på motivasjonstråden - kjekt.

 

 

Eg er reist heim til vestlandet på ferie, og igår hadde eg min første laaaange sykkeltur. Auuuuuuuuu.. trudde ikkje det var mulig å få so vanvittig ildt i stompen!!! Tynne, harde sykkelsete var ikkje noko godt for min mjuke stomp! Men det er vel berre å bite tenna i hop å hoppe på setet igjen. (grøssar med tanken).

 

Ellers har eg endeleg (!) fått vegt skrotten. 97,3 kg vog eg denne gongen. Sidan eg ikkje har hatt vekt, har eg ingenting å måle opp mot, men det minka jamnt og trutt med cm rundt magen jalfal.

 

No skal eg ut å nyte veiret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ned mange kilo, startet opp nå på torsdag, så jeg har ikke fått vektnedgang enda. Jeg er 42 år, veier akkurat 100 kg og er 113 cm rundt livet. Har forsøkt å gå ned mange ganger før, ned 12 kilo på to GRkurs i 2002 , så opp 22 kilo, ned 12 nye kilo på annet kurs og så opp alt igjen. På det tyngste har jeg veid 105 kilo.

 

I fjor sommer veide jeg 93 kilo, så ble jeg deprimert i fjor høst og la på meg igjen. Jeg sliter med psykisk sykdom,er bipolar. I de gode periodene lever jeg sundt og trener ok, i de deprimerte ligger jeg bare og sover og spiser mye og usundt. Det er et sant slit!

 

I tillegg har jeg lavt stoffskifte. Er det noen her som har det samme og kan fortelle om de går normalt fort ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker gjerne å hive meg på her. Har lest alle innleggene og er imponert over at dere er så motivert og positive. Jeg er også motivert, men som det er sagt før på denne linken, det er mye vanskligere å motivere seg alene.

 

Jeg er 25år, 1,63 høy og veier 82,5kg. Skal ned 25-27kg. (la på meg 1,3kg i ferien) Har en jente på 4,5år som liker å gå tur med vogn. Dvs. for lange turer til at hun kan gå selv. Og liker å trene spinning og div.

 

Har gått grete roede kurs før, men ble for dyrt i lengden. Gått ned 12,5 kg siden da, dvs jeg var nedi 77kg, men kom ut for en ulykke og la på meg 5kg igjen som jeg har slitt med å gå ned.

 

For alle som har råd til Grete Roede kurs vil jeg anbefale det. Utrolig bra opplegg og lærerikt!!

 

Min veiedag er Fredag. Og jeg jobber hardt med helgene. Det er min største kalorifelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg velkommen skal dere være, cice og sandia. Kjempeflott at gruppen bare blir større og større. Da er vi flere som heier på hverandre!

 

Hvordan har helgen deres vært da?

 

Så flink du har vært sykkel-Huldra81! Stompen blir vant til det etterhvert (hehe). Sykling er skikkelig bra trening.

 

Classica: jeg er fortsatt imponert over at du samler inn alt fra 1-5 trimpoeng HVER dag. Det er flott å ha det som mål, for da går det sikkert litt automatisk etter hvert. Håper jeg klarer det en dag også.

 

Helgen har vært en utfordring - kosemerkene forsvant på et blunk føltes det som! Har sikkert oversteget dem litt til og med, som nybegynner igjen er det litt vanskelig å telle alle kaloriene.....ja,ja. Har garantert spist langt mindre godterier enn jeg ellers ville gjort - så noe bedre er det vel!

 

Nå skal mannen, babyen og jeg på tur snart (når solen ikke steker så veldig!). Det kommer nok godt med. Deretter skal vi ha hjemmelaget pizza.

 

Alle sammen,

Bør vi lage et navn på gruppen vår (kom med forslag)?

så kunne vi ha en egen veietråd for hver uke, så oppdaterer alle etter hvert som deres faste veiedag kommer. Eks. "Motivasjonsgruppen, vekt uke 30".

 

Ha en fortsatt god og sunn søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søtnos

Har veid meg i dag... gått opp to kilo... så nå veier jeg 105 kg ;)

Dette går den gale veien.

Men nå har jeg begynt på noen tabletter for magen, som kan gi vektøkning, så kan være de. For spiser ikke noe annerledes.

Men i det hele hjelper de til at jeg går ned også, for jeg kommer meg på do uten problemer igjen nå pga tablettene :)

 

Spiser for lite om dagen da.. får i meg max tre måltider om dagen, og det er ALT for lite, og sitter stort sett stille foran pc'en... men fra uke 31 er det slutt på det, for da er det i gang med arbeidslivet (barnehage) og trening 3 dager i uken igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...