Gå til innhold

Veiedag Søndag 15.10 - 19.11


Anbefalte innlegg

Ekstra veiedag i helga i noen uker.

 

Vekta mi har stått på stedet hvil i noen uker nå,hvis jeg skal rekke å gå ned noen kilo før jul trenger jeg ekstra dytt.Mørke høstkvelder har betydd kos med sofasitting for ofte for meg de siste åra.

 

Kanskje er det noen andre her inne som og kjenner seg igjen og tenker at vi tar noen seriøst smale helger,som belønnes med nedgang i vekt.

 

Vi rapporterer og trim.Kanskje lettere å gå i nye baner dersom man legger inn noen økter trim.Alle bevegelser ekstra teller.

 

JANTELOVEN gjelder ikke vi skryter uhemmet av våre prestasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i gang å skryt, det er klart vi trenger en slik tråd. Som du skriver går høsten oss i møte og for mange betyr nok det mange ettermiddager og kvelder foran peis eller tv. Vi lukker oss vel litt inne, Ola og Kristin, når mørket kommer og spesiellt hvis det blåser litt ute, i kombinasjon med litt regn.

 

Jeg er med!

 

Kanskje det å vite at jeg skal veie meg i helgen motiverer til en ekstra treningstur på fredag eller lørdag (til nå har hver helg vært hellig, for i helgen har jeg FRI). Jeg lurer jo bare megselv, for FRI burde jo ikke være et tema.. eller?

 

Jeg har gått opp denne helgen. En halv kilo siden tirsdag! Skammelig, men vel fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det gir ekstra dytt bak når vi vet at etter fredags og lørdagskos er det på vekta.Jeg tror og at vi får større fokus på litt mer trim før helgekosen.

 

Har inntrykk av at det er vanskeligere å holde seg unna det fetende nå som klærne er på og man kan gjemme seg litt mer vekk.

 

MEN dersom vi får jevn vektnedgang,bruker høsten aktivt,vil det være mindre og panikkslanke bort når det lysner ute.

 

Når det gjelder og svi vekk kiloene så har jeg erfart at tiden går fort,man bestemmer ikke alltid hvor fort dette skal gå.

 

Jeg hadde og min første nesten gi blaffen helg,det glir ut og som du sier det går da feil vei.

 

Det der med å ha fri ja,får vi livsstilsendringen vår til å bli positiv når vi må ta oss fri fra den?

 

Ja vi lurer oss kanskje litt selv dersom det betyr at vi ikke skal trimme noe i helgene som jo er ganske lange.Også skal vi spise oss litt opp i vekt,som vi må gå ned før vi er i 0 posisjon.Vi gjør jo dette for vårt eget beste,og det hadde jo vært fantastisk opptur å komme nær målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer motivasjon, jo bedre! Kan vi ikke prøve å inspirere hverandre litt til helgeaktiviteter også, da? Kanskje man får tips til nye aktiviteter?

 

Og så er det kaloriene fra øl og vin, som også er et lite helgeproblem. Er jo litt kjedelig å sitte der med cola light'en sin, men tar man ett glass vin, blir det jo gjerne til to eller tre...

 

Kanskje man skal bli flinkere til å mixe smoothies, eller andre litt sunne, alkoholfrie drinker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snart vi får lyst til å innta favoritt kaloribomben kan vi kaste oss over datamaskinen og skrive ned noen gode grunner for å la være,så får vi støtte hverandre gjennom helga.

 

Det er sant begynner man først med litt utskjeielse har den en tendens til å vokse.Det er jo lov å bruke 300 kcal ekstra,men det er ikke mye når suget fortsetter.

 

Treningstips,jo vi kan gå i oss selv og finne morsomme aktiviteter,kanskje noen kommer på nye aktiviteter så ikke tilværelsen blir så monotom og vi får nye utfordringer å strekke oss etter.

 

Kom med trenings tips og fortell om gode tur- treningsopplevelser her inne,det får oss andre til å tenke på at trening ikk trenger å være bare slit men faktisk er deilig og gøy.

 

Mine poder som går aktivt på ski,hadde testløp i går,hva med å lage en treningsløype som fungerer utover høsten.Løpe den,gå den,jogge den,ta tiden og se om rundetiden går ned hver lørdag ogkanskje melder inn her,kan det være en ide for noen?

 

Bra tips,jeg skal lage smoothie en kveld, og bær i mager youhurt eller mager is den andre,fint å planlegge innkjøp,at vi handler inn kun det vi planlegger.Tror det er enklere å leve sunt hvis jeg handler inn godt og magert.Vil prøve og ha kun magre helger fremover.

 

Vi har kanskje noen gode mat/drikketips å komme med på fredager,dette holder fokuset på magert og godt, med god samvittighet på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster mye slit og gå opp i vekt i helgene,derfor tenker jeg litt på er at denne dagen er ment som en bremsedag,treningsmotivasjon igjennom høstmørket, ikke primært håp om stor vektnedgang,den tar vi vel helst på faste veiedager?

 

målet bør kanskje primært være at vi får en jevn vektnedgang som får oss til å stå på til vi er fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da anser jeg helga som startet. Det betyr ekstra sjerpings for å bli flinkere i helgene.

 

Jeg skal rapportere hvordan helga har vært søndag kveld.

 

I kveld skal jeg spise en melkerasjon,en lettyoughurt med bær,de har gode frosset bær på s- marked.Slik skal jeg få en mager og fin fredagkveld.

 

Til middag skal jeg ha en pita med masse salat og tomat + 150 gr kylling.Så skal jeg drikke masse vann.

 

Jeg skal nå tråkke 20 min på spinningsykkelen og 20 min styrke,øke forbrenningen inn i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk gått ned 800 gr.Hadde veiedag nå på fredag,så det var raskt ned.Tror at noe av vektoppgangen jeg hadde forige uke var pga det måndtlige,så var ikke helt overrasket over at jeg la på meg 1.4 kg.Godt og vite at dette holder på å rette på seg inn i denne uka,gir meg motivasjon til å fortsette.Har 600 gr igjen for å være der jeg var.Det tror jeg går bra,har hatt ei fantastisk flott sunn helg.Som en vidreføring av de usunne helgene jeg holdt på innføre,holdt jeg på å stikke i munnen en muffins på lørdag,men da jeg tenkte på veiinga i dag avsto jeg fra dette.Jeg har slitt med hælskader i lengre tid,men er blitt mye bedre.Jeg er blitt så bra i hælene at nå må jeg spe litt ekstra på tålmodigheta,istedefor å tråkke på sykkelen bestemte jeg meg for å være mest mulig i ro så betennelsen ikke får blomstre opp.

 

Leste på idrettsskader her inne på nettet at toppidrettstrenere mener at beina må være helt i ro en uke etter at man er blitt helt bra.Tirsdag er det en uke siden jeg ble tålig bra(Det er en typisk idrettsskade jeg har hatt.)

 

Altså et vellykket prosjekt søndag den 15. Minuset ble treninga,men jeg komme r sterkere tilbake også der.Gleder meg allerede til søndag den 22.10,til en forpliktende opp på vekta rapport.Da med rapport om litt mer trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått opp 900 gram. Men, jeg var på fest lørdag til de sene morgentimer. Det ble konsumert alkohol, var det 30 kosemerker vi hadde i uken? Vertinnen sto for tapas, og jeg måtte jo smake... nam nam så mye snadder, men jeg mistet nok litt tellingen. Holdt meg unna søtsaker og potetgull da.

 

Det ble et par timer med sammenhengende dansing, så noen kalorier forsvant vel.

 

I dag er det mandag morgen, jeg gikk akkurat på vekten, og den hadde steget igjen. Nå viste den nesten 2 kilo mer enn på torsdag!!! Ja ja blir spennende på kurs tirsdag for fortsetter det sånn er jeg tilbake på startvekt innen da!!! Feil vei altså! Men, dette er jo grunnen til at jeg skal holde meg av vekten daglig, og at vi slankere ikke skal konsumere alkohol og salt!

 

Ha en flott uke dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det idelle og bare veie seg en gang i uka.Men når gamle vaner vil sprenge seg inn i den nye livsstilen,måtte jeg bare finne et mottiltak.

 

Jeg er større snopspiser i mørketiden,hjernen vil vekkes, det gjør den jo av snop.

 

Jeg må derfor heller forsøke å lære den til å få kikket av trening som og vekker hjernen.

 

Jeg gikk opp 1.5 kg,det gjør jeg garantert ikke nå,så prosjektet har på en måte vært vellykket,kjenner motivasjonen og fokus på sunn mat har steget.

 

Jeg går nok tilbake til en veiing når gamle vaner har blitt svakere,men frem til da er det streng disiplin og veiing etter helg.

 

Det er sikkert ikke gøy å legge på seg for deg heller,men enda verre å gi seg,ikke sant? Jeg har tatt meg strengt inn igjen,det er ikke håpløst, 800 gr er borte på 2 dager.Ikke gi deg,kanskje vi lager et treningsprogram denne uka som vi skal følge i helga?

 

Jeg planla helga, og kjøpte kun inn sunn mat,ingen fristelser,ikke engang nøtter,det har en tendens å bli flere enn lov.Hadde masse bær i mager youghurt på fredag,nesten ikke kalorier,og blåbær biola og frosne bær i blender som ble en god smoothie på lørdag.Søndagsmiddagen besto av skinke med solbærsaus etter gammel grethe roede bok,nydelig mat.Jeg satt lenge og så på sjokoladepuddingen og riskrem desserten,før jeg sa til kallen,nei egentlig bør jeg vel ikke spise noen av delene.Så delte jeg en halv appelsin i youghurt naturell og fikk halvparten av kcaloriene og mye mindre fett.Har som mål nå nå 76 kg til torsdag,store planer er spent.

 

Forrige helg var helt pyton,men det går å snu bare man gjør det raskt så har det ikke så mye å si,går bare litt lengre tid.

 

Så er det jo deilig og slå seg løs engang i blant og,hvis man legger på seg i godt selskap har man vel fått litt mer i gjen for kaloriene,enn om man sitter i sofa hjemme alene og gomler(ha,ha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal handle inn i morgen formiddag mens jeg er god og mett.Jeg skal gjøre noen endringer siden forrige helg.Må ha bær,det er så lite kalorier,en biola blåbær,og en rasjon banan blandet til smoothie i morgen kveld.nam mettende.

 

Jeg skal ha en isskje lettis,to ruter mørk sjokolade og litt av bærene på lørdag,kanskje litt mer frukt og.

 

På lørdag er det lettsaltet uer med masse grønnsaker,tilbud på wok på ica.

 

Søndag risotto av grønnsakpose,sellerirot,mager kjøttdeig,kokt ris,nydelig rett.Jeg skal ha mager dessert på søndag,kanskje bare fruktsalat.

 

Trening fredag 20 min sykkel 15 min styrke

lørdag styrketrening med strikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal handle inn i morgen formiddag mens jeg er god og mett.Jeg skal gjøre noen endringer siden forrige helg.Må ha bær' date='det er så lite kalorier,en biola blåbær,og en rasjon banan blandet til smoothie i morgen kveld.nam mettende.

 

Jeg skal ha en isskje lettis,to ruter mørk sjokolade og litt av bærene på lørdag,kanskje litt mer frukt og.

 

På lørdag er det lettsaltet uer med masse grønnsaker,tilbud på wok på ica.

 

Søndag risotto av grønnsakpose,sellerirot,mager kjøttdeig,kokt ris,nydelig rett.Jeg skal ha mager dessert på søndag,kanskje bare fruktsalat.

 

Trening fredag 20 min sykkel 15 min styrke

lørdag styrketrening med strikk.[/quote']

 

Hei :(

 

Her var helga planlagt ser jeg skal bli spennede å se hvordan det går med deg.

 

Lykke til:)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja så var søndagen her og lørdagen endte med Peppes Pizza til en verdi av godt og vel 800 kcal og et glass rødvin. Vekten i dag stoppet dermed opp høyere enn i går. Opp 500 gram siden i går, men ned 300 siden sist søndag og jeg er langt i fra fornøyd. Resten av uken har jeg jo vært så flink så hvorfor må helgen "alltid" rive ned det jeg har oppnådd i løpet av uken.

 

I dag skal jeg være flink igjen, jeg har startet dagen med korn, lett melk og kaffen min! Til lunsj blir det fiberrik og et stykke kneip med leverpostei.

 

Til middag enten fisk eller får-i-kål (vi er bedt to steder i kveld og hmmm har ikke bestemt oss ennå- det er en logisk grunn til det... )

 

Hvordan har det gått med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir ikke opp prosjektet mitt.PC,den bærbare gamla fusker,men nå er jeg på nett.Dette funker godt for meg.Har ikke spist mer ulovlig enn fire ruter mørk sjokolade.Det får være godkjent det da.

 

Hadde gått ned 400 gram siden torsdag,så nå gjelder det å holde tunga rett i munnen resten av uka,ikke falle for,den raske hiv inn,bli fet metoden.Det gjør jeg når jeg er sulten,vært litt bedre en stund,men merker ved økt aktivitet at det er hardt.Skal tenke at nå forsvinner noen kilo gitt,drikke vann eller en kopp te.

 

Kjære flua alt ned er tegn på at vi er på rett vei.Stå på.Jeg skal trene hver dag frem til torsdag,da må det vel begynne og skje noe.Så skal jeg og spise veldig sunt.

 

Ser etter bloggeflua,venter spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

... men lurer på hvordan det går med deg? Jeg er syk, snufs, og får ikke beveget meg mye, men er ved godt mot, og skal veie meg søndag. Min kursdag er tirsdag men vil allikevel prøve vekten søndag for å få et innblikk. Har blitt mye slurving i helgene før, men NÅ er det slutt på det!

 

Stå på og vi gir oss ikke vi nei!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. veide jeg: 200 gram mindre enn torsdag morgen, men 600 gram mer enn i går morges, lørdag. Litt moro å se hvordan utslag en sen kveld med taco og vin kan vise seg, derfor veide jeg meg i går morges også.

 

Eller har jeg spist bra i helgen, og ikke sprukket annet enn kanskje litt mye taco ??? Veide jo ikke, bare koste meg. Ble 2 glass vin i går også, og en liten bit (en rute) av en melkesjokolade til kaffen.

 

Noen andre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bli med på denne søndagsveiingen. Men har jo ingen resultater siden dette er første gang :)

 

Men hvordan ligger du an siden første veiing. Jeg mener min veiedag er egentlig tirsdag- og siden da har jeg gått opp eller ned ? Så veier jeg meg tirsdag igjen og det er dagen som teller... :) Søndagen er liksom en kontroll veiing for at ikke man skal skli ut helt i løpet av helgen.

 

Så vei deg du og fortell oss hvordan du ligger an i forhold til startvekten din :)

 

Hilsen flua :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er jeg litt deprimert, siden vekta i dag tidlig viste 91 kilo... Og det er 1,3 kg mer enn på mandag. Bare min egen skyld; øl, pizza, sjokolade og lite mosjon...

 

Jeg klarte å falle på isen på tirsdag og slo meg litt, det gjorde nok litt med humøret og det at jeg fortsatt har vondt gjør at mosjon ikke har stått så høyt på agendaen. Og da er det lett å "kose seg" litt ekstra som trøst.

 

I morgen er min "egentlige" veiedag - får håpe resultatet ikke blir enda verre til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ikke helt ut dette med tråd , men skriver her hadde tatt av 0,5 kg og det er bra synes ikke det alltid er så enkelt.men står på for det. må kjøpe meg en ny vekt i dag som er mer nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ikke helt ut dette med tråd ' date=' men skriver her hadde tatt av 0,5 kg og det er bra synes ikke det alltid er så enkelt.men står på for det. må kjøpe meg en ny vekt i dag som er mer nøyaktig.[/quote']

 

 

Det er her du skal skrive :) Og gratulerer med nedgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammatilfire
Men hvordan ligger du an siden første veiing. Jeg mener min veiedag er egentlig tirsdag- og siden da har jeg gått opp eller ned ? Så veier jeg meg tirsdag igjen og det er dagen som teller... :) Søndagen er liksom en kontroll veiing for at ikke man skal skli ut helt i løpet av helgen.

 

Så vei deg du og fortell oss hvordan du ligger an i forhold til startvekten din :)

 

Hilsen flua :)

 

Men du forstår at søndag var faktisk min første veiedag. Meldte meg jo inn i forige uke, og er uvant med å gå på vekta om morgenen - glemte det hver dag...

Kansje jeg burde veie meg om kvelden i steden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er jeg litt deprimert' date=' siden vekta i dag tidlig viste 91 kilo... Og det er 1,3 kg mer enn på mandag. Bare min egen skyld; øl, pizza, sjokolade og lite mosjon...

 

Jeg klarte å falle på isen på tirsdag og slo meg litt, det gjorde nok litt med humøret og det at jeg fortsatt har vondt gjør at mosjon ikke har stått så høyt på agendaen. Og da er det lett å "kose seg" litt ekstra som trøst.

 

I morgen er min "egentlige" veiedag - får håpe resultatet ikke blir enda verre til da...[/quote']

 

Uff da, men ikke mist motet. Jeg som andre har erfart slike registreringer, og vær flink til å hente deg inn raskt, så skal du se at vekten blir lavere neste uke!!!

 

Gode postitive tanker fra meg, din vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du forstår at søndag var faktisk min første veiedag. Meldte meg jo inn i forige uke' date=' og er uvant med å gå på vekta om morgenen - glemte det hver dag...

Kansje jeg burde veie meg om kvelden i steden![/quote']

 

 

Da "sees" vi vel her inne neste søndag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...