Gå til innhold

Er du mor som ammer? -Bli med i denne tråden da!


Gjest nydelig

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en gutt på 6 mnd og har akkurat fullført kurs 1 hos GR. Fikk lagt opp en meny fra kursleder som tok hensyn til at jeg ammer. ( 200 - 300 kcal ekstra)

Håper du også har fått veiledning på mat' date=' meny uttak og inntak

Og kjæmpe morsomt at du har startet denne tråden, skal nok prøve å følge med her ja.

Har gått ned 4.6 kg på 7 uker og er fornøyd med det siden jeg ammer. Så er det bare å fortsette med friskt mot :-)

Håper vi snakkes[/quote']

 

Heisann!

Dere er virkelig kjempeflinke hele gjengen!!

Startet på Grete Roede kurs i går for dette klarer jeg ikke selv. Har prøvd litt halvhjertet på egenhånd, men det blir liksom ikke helt gang på det før jeg må "skrifte offentlig" om mine resultater hver uke. Etter at jeg fikk eldste jenta, som er 2 år og 3mnd startet jeg på kurs da hun var 6mnd. Jeg tok av 17,3 kg på 3 kurs:) Nå har jeg, klok av skade, startet tidligere. Minste jenta er 3 mnd og jeg veide 80,0 kg i går og er 161 cm høy. Godt overvektig med andre ord:( Hvor i regnestykket legger du til 200-300kcal ekstra? Jeg regnet meg frem til meny 3, dvs. 1900kcal. Legger du de ekstra kaloriene på toppen av dette, eller i regnestykket under totalt kaloriforbruk? Er VELDIG bekymra for å miste maten til jenta mi i og med at jeg har tenkt å fullamme til ho er 6mnd. Pr. i dag har jeg ekstra melk som jeg leverer til de små på sykehuset. Kunne jo vært greitt å fortsette med dette også tenker jeg.

 

Stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar
Gjest eliasmamma

Heisann da jeg begynte påkurs 1 reknet vi ut daglig kaloribehov ( etter en gitt formel) og på toppen av den la kurskeder på 200 - 300 ksal ekstra. Jeg låg i utgangspunktet mellom meny 2 og 3, og ble anbefalt å følge meny 3.

Kan nok være en fordel for ammende (eller andre usikre) å gå kurs, så får en litt ekstra veiledning på slike ting....

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min første slankeuke gikk jeg ned 2,8 kg og 4 cm rundt magen! Det er en herlig begynnelse!! Jeg vet at 2,8 er mye på en uke med tanke på at jeg ammer, men jeg vet at den første uken så er mye av kiloene vann.......

 

Det er fortsatt langt opp og fra til min drømmevekt på 68 kg, men jeg er endelig på vei! Jeg har bestemt meg for å være kjempeflink frem til jul - så kose meg litt i jula, og deretter begynne det nye året med ny slanking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tantebassa

Har vært syk og dermed ikke fått trimmet så veldig mye. Har vel heller ikke holdt meg så strengt til dietten... Så resultatet er - 0,8. Ting tatt i betraktning skal jeg være fornøyd ;) Får skjerpe meg denne uken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært syk og dermed ikke fått trimmet så veldig mye. Har vel heller ikke holdt meg så strengt til dietten... Så resultatet er - 0' date='8. Ting tatt i betraktning skal jeg være fornøyd ;) Får skjerpe meg denne uken....[/quote']

 

Heisann!

-0,8 kg er jo kjempebra på en uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin vektnedgang tantebassa, kris78, nydelig, soonfaisty og eliasmamma. Flinke dere er :)

 

Denne uka har det blitt ingen trimpoeng. Som sagt tidligere så har guttungen vært syk og det har blitt vanskelig for meg å komme meg ut på mine vanlige trilleturer. Har vært ganske så godtersyk denne uka, men har vært veldig flink å holde meg unna. Ble kake på tirsdagen da gubben hadde bursdag, men stoppet da jeg var forsynt. Før hadde jeg nok spist enda mer kake, selv om jeg var mett ;)

 

Etter 8 uker (2. nov):

Vekt: 91,8 kg, -0.9 fra forrige uke( totalt -8,2 kg)

Magemål: 99 cm. (totalt - 10,5 cm)

 

Er meget fornøyd med resultatet. "Bare" 2.8 kg igjen til første delmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg så flott resultat du har! Ikke dårlig med 10 cm reduksjon rundt livet, det merkes nok godt regner jeg med?

 

Misunner dere som tilsynelatende raser ned i vekt, her i gården går det forferdelig tregt. Men, kan ikke gi opp av den grunn!

 

Lykke til videre nedover, er jo ikke lenge igjen før delmålet ditt er i boks! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tantebassa
Heisann!

-0' date='8 kg er jo kjempebra på en uke!!![/quote']

 

joda det er jo ganske bra, men dagen etter( i dag altså ;) ) hadde jeg gått opp igjen 0,4... så- må skjerpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tantebassa

Heisann alle sammen. Tenkte jeg kunne dele et godt tips med dere ;)

Når jeg er ordentlig "godtesyk" og frukt eller nøtter ikke hjelper, tar jeg meg en kopp med "Options kakao" (selges på Meny, Mega, Safari osv...) Er god sjokoladesmak og bare 40 kcal i en porsjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eliasmamma

Heisann folkens

I går var jeg på kurs, gått ned 0,6 kg fra sist møte, ca 7 trimpoeng!

Spinner i vei på møtene og da får vi jo 3 poeng, samtidig som vi går på kurs. Genialt

Totalt vekt -6,2 på ca 8 uker....

og ca 15,5 cm (men vanskelig å måle nøyaktig likt kvar gang)

Går sakte men sikkert i riktig rettning

Har så vidt begynt å jobbe litt og får maaaassse gåing der....

Lykke til med neste uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som vi er allerede som skriver her på dette forumet. Jeg leste 12-13 personer inne på dette innlegget. Og så flinke dere er alle sammen!

 

Selv startet jeg for meg selv for 4 uker siden. Men jeg har snakket med min gamle kursleder og fått tips av henne. Det blir ingen trimpoeng for meg enda, men til tirsdag skal jeg på 6 ukers kontroll og regner med å sjekke ut timeplanen til SATS etterpå. Starter med mor/barn time, tenker jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammatilfire

Meldte meg inn i vektklubben i går, og blir gjerne med her. Har fir barn. Yngste er fire og en halv mnd gammel og fullammes.

Jeg fikk betennelse i skjoldbruskkjertelen i sv.sk nr to, og etter det slitt med vekta. Har diagnosen lavt stoffskifte. Desverre blir det bare fler og fler av disse kg. Nå har jeg 20 for mange ca, skrekk og gru ;)

Veier meg i morgen hvis jeg husker - må kjøpe målebånd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til mammatilfire!!! Det kommer til å gå strålende! Det verste er å komme igang! Ta målene over hele kroppen - da merkes resultatene så mye bedre. Personlig måler jeg:Hals, overarm, under bryst(ingen vits å måle puppene pga forskjellig melkemengde fra gang til gang), magen(rett over navlen), hofter, rumpa, lår, over kne og under kne! På min første uke mistet jeg 16 cm totalt på kroppen, og det er mye! Veldig greit å ha målene dersom vekta står still!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens

I går var jeg på kurs' date=' gått ned 0,6 kg fra sist møte, ca 7 trimpoeng!

Spinner i vei på møtene og da får vi jo 3 poeng, samtidig som vi går på kurs. Genialt

Totalt vekt -6,2 på ca 8 uker....

og ca 15,5 cm (men vanskelig å måle nøyaktig likt kvar gang)

Går sakte men sikkert i riktig rettning

Har så vidt begynt å jobbe litt og får maaaassse gåing der....

Lykke til med neste uke alle sammen[/quote']

 

6.2 kg på 8 uker er jo kjempebra !

Synes også det er vanskelig å måle cm nøyaktig likt hver gang. Måler du mange plasser, eller bare over magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg så flott resultat du har! Ikke dårlig med 10 cm reduksjon rundt livet' date=' det merkes nok godt regner jeg med?

 

Misunner dere som tilsynelatende raser ned i vekt, her i gården går det forferdelig tregt. Men, kan ikke gi opp av den grunn!

 

Lykke til videre nedover, er jo ikke lenge igjen før delmålet ditt er i boks! :-)[/quote']

 

Takk for det !

Merker godt at jeg har gått ned rundt livet, men det er lenge igjen før jeg passer i de gamle buksene mine. Kan "trøste" meg med at vekten under dette svangerskapet la seg mer over rumpa og lårene enn magen. Har stor nok mage fra før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen. Tenkte jeg kunne dele et godt tips med dere :)

Når jeg er ordentlig "godtesyk" og frukt eller nøtter ikke hjelper' date=' tar jeg meg en kopp med "Options kakao" (selges på Meny, Mega, Safari osv...) Er god sjokoladesmak og bare 40 kcal i en porsjon![/quote']

 

Tusen takk for tips. Skal se etter om de har det på butikken i dag ! Er ikke sikker på om de har det på Kiwi, eller prix, i såfall så får jeg ta meg en tur på annen butikk over helgen.

Skal ha dåp i helgen så regner med at det blir litt kaker som dekker den værste godtersyken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, tantebasse! Jeg har noen liggende i skapet innerst der inne, som sikkert ikke har gått ut på dato enda. Jeg trenger nok det i helgen. Nå må jeg nemlig se å få jobbet av meg den snopesuget som jeg har for tiden...

 

Men tiltross for at jeg hadde kastet i meg litt for mye sjokolade denne uken, så var vekten idag veldig snill med meg... Ned 0,2 kilo. c025.gif

 

Startvekt: 88,2 kg

 

Etter 4 uker (03.11)

Vekt: 84,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammatilfire
Lykke til mammatilfire!!! Det kommer til å gå strålende! Det verste er å komme igang! Ta målene over hele kroppen - da merkes resultatene så mye bedre. Personlig måler jeg:Hals' date=' overarm, under bryst(ingen vits å måle puppene pga forskjellig melkemengde fra gang til gang), magen(rett over navlen), hofter, rumpa, lår, over kne og under kne! På min første uke mistet jeg 16 cm totalt på kroppen, og det er mye! Veldig greit å ha målene dersom vekta står still![/quote']

 

Det var ett fint tips. Hender at nedgangen ikke syns på vekta. Da blir jeg fort litt deppa, men hvis cm har blitt færre er jo det ennå bedre syns jeg :) Har bare ikke fått kjøpt det målebåndet... Meldt meg på søndagsveiingen, og veid meg for første gang i dag. Dette blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eliasmamma

Uff uff, så var enda en helg avsluttet uten særlig gode resultater.....

Har ikke ført nøye kalori regnskap, spist mer kosemerker enn jeg burde og null trim hmmmmm

Dette blir nok utslaggivende på vekta på onsdag ja......

Synes ofte helgene er vanskelige, og har vel egentlig vært litt slapp denne uken.

er ufyselig vær, så har nesten ikke gått tur hller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Floodhest
Jeg har en datter på 3' date='5 mnd som jeg fullammer. Er over tolv kilo mer enn da jeg ble gravid så her må det kraftig skjerpings til.

164 høy og 72 kilo. Vil ned til 60kg.[/quote']

 

Hei Multemor og alle andre ammende mødre!

Har ikke lest her på en stund, men ser at det kommer stadig nye til. Jeg har en gutt på 6 mnd som jeg fullammer, men han har såvidt begynt å få grøt. Nå er det en uke siden jeg meldte meg inn i vektklubben og syns det har vært veldig greit å kunne føre oversikt over alt eg stapper i meg. Man tenker seg liksom 2 ganger om før man går i skapet! Jeg skled fullstendig ut her i helgen når vi reiste ut til mamma på landet. Da ble det ikke registrert noe hele helgen, og det ble endel snop..Lillegutten har vært syk, så har stort sett vært inne siste par ukene så trim har det blitt dårlig med også. Så da tenkte jeg at alt hadde vært forgjeves forrige uke. Men når jg gikk på vekten i dag. hadde jeg faktisk gått ned 1,8 kg og 3 cm rundt midjen! jippi..Men min offisielle slankestart er i dag..Motiverende å lese alle disse innleggene fra andre som ammer og er i full vigør med småtroll! Stå på videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på denne tråden jeg også. Har en gutt på 8 mnd og har ikke kommet meg tilbake til oprinnelig vekt. Sliter med 10 kg pluss:S

Veide 83 da jeg ble gravid og veier nå nesten 93.

Har laga med en dagbok også jeg, slik at jeg har enda litt mer press på meg;)

 

Svakheten min er snop, kjeks og kaker... Merker nå at blodsukkeret mitt pleier å være mye høyere. Jeg er på 3. dagen med sunn mat nå, og i kveld ble jeg skikkelig svimmel... Har kanskje fått i meg litt for lite mat også i dag, så jeg får spise godt med kveldsmat:)

 

Er hjemme i permisjon og får dermed trilla mye. Klarte 1,6 trimpoeng i dag. Skal prøve å få minst 7 hver uke.

Ser at det er mange flinke her inne, det motiverer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var det veiedag igjen. Hadde ikke så store forhåpninger til vekta denne gangen. Har jo hatt barnedåp og da ble det en del kaker. Spiste kake også på tirsdagen, pluss at jeg ikke har vært skikkelig motivert denne uken (mye småspising...... er ekstremt glad i rosiner.......)

Dårlig med trimpoeng også. Satser på at det blir bedre den uken som kommer nå. Frister lite å dra med litjpia på tur i storm og regn..... Spørs om jeg ikke får begynne på treningssenteret igjen snart ;)

 

Etter 9 uker (9. nov):

Vekt: 91,5 kg, -0.3 fra forrige uke( totalt -8,5 kg)

Magemål: 98,5 cm. (totalt - 11 cm)

 

Et lite forslag: Denne tråden begynner å bli ganske lang. Hva om vi lager en ny tråd hver uke som vi legger i resultater og kommentarer i? Kan kalle den "ammende mødre, uke xx" eller noe sånt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...