Gå til innhold

Er du mor som ammer? -Bli med i denne tråden da!


Gjest nydelig

Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsbolla

Fin tråd dette her, henger meg på jeg og. Jeg har fortsatt 10 kg som jeg skal bli kvitt, og nå ammer jeg mindre (jenta mi er akkurat blitt 8 måndeder) så jeg må jobbe hardere. Har et lite spørsmål til dere, jenta mi spiser grøt til kvelds og til lunsj, og ammes til frokost og litt utover dagen. Amminga blir det mindre og mindre av, hva gjør jeg hvis puppen "går tom" nå, bør jeg gi MME til hun er et år?? Hun er dessuten ikke noe glad i middag på glass, og har heller ikke kastet seg over potetene og gulerøttene som jeg har tilberedt flittig til henne. Er det noen som vet om det er "dumt" å gi grøt både til lunsj, middag og kvelds, eller blir det for mye av grøten????

 

Det er ikke bare vektnedgang som er tema her i huset om dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar
Gjest Floodhest
Fin tråd dette her' date=' henger meg på jeg og. Jeg har fortsatt 10 kg som jeg skal bli kvitt, og nå ammer jeg mindre (jenta mi er akkurat blitt 8 måndeder) så jeg må jobbe hardere. Har et lite spørsmål til dere, jenta mi spiser grøt til kvelds og til lunsj, og ammes til frokost og litt utover dagen. Amminga blir det mindre og mindre av, hva gjør jeg hvis puppen "går tom" nå, bør jeg gi MME til hun er et år?? Hun er dessuten ikke noe glad i middag på glass, og har heller ikke kastet seg over potetene og gulerøttene som jeg har tilberedt flittig til henne. Er det noen som vet om det er "dumt" å gi grøt både til lunsj, middag og kvelds, eller blir det for mye av grøten????

 

Det er ikke bare vektnedgang som er tema her i huset om dagen :-)[/quote']

 

Hei Solskinnsbolla!

Har en gutt på 6 mnd som nettopp har begynt med grøt. Har også en gutt på 20 mnd, så har nettopp vært gjennom det der med ammeproblematikk og kosthold..

Han ville ikke ha mer da han var 8-9 mnd, men det var nok fordi jeg da var gravid igjen og melken forsvant eller ikke smakte noe særlig lenger! : ) Tror ikke det gjør noe å gi grøt 3 ganger for dagen så lenge nurket liker det. Og tilby nussen så ofte du har lyst, hvis du er redd for å miste melken før han er et år. Tror mange babyer mister litt interessen for nussen i den alderen (8-10 mnd) og da kan det jo være en grei anledning til å trappe ned, men hvis man VIL amme til de er året, så er det nok lurt å prøve videre, men da kan det bli vanskelig å avvenne de igjen når de er passert året. Kommer jo an på om du skal ut igjen i jobb? Da er det jo praktisk å avslutte ammingen gradvis nå hvis ikke poden skriker etter puppen lenger.. : ) Du kan jo kverke en banan og gi han som et måltid, evt potet med en anelse hvit eller brun saus..Virker som om middag er noe som ikke slår an før de nærmer seg året. Da begynner middagsglassene å smake noe..De har jo også sånne små beger med most frukt i butikken. De var ganske populær hos min gutt. Hvis hun har fått tenner, så kan hun jo faktisk begynne å få litt skive. Bare med litt smør på f eks. Mener helsesøster sa det på 6-mnd kontrollen at vi kunne introdusere skive i kostholdet. Skal ikke være enkelt dette med kosthold - hverken for våre små gull eller oss selv! Tror trening er alfa og omega uansett hvor mange kalorier vi ligger på. Føler jeg har kommet skikkelig i gang med trening på svett & blid nå, og lille tassen min på 6 mnd pleier som regel å kose seg hos barnepasseren. Har ikke merket det så mye på vekten ennå, men jeg føler meg allerede fastere i fisken og sterkere i kroppen, og merker det på klærne. Når man får muskler istedetfor fett vil det ikke vise så mye på vekten til å begynne med, for muskler veier mer enn fett. Men jo mer muskler man får, jo mer forbrenner man - så til slutt er det nødt å få utslag på vekta!!

Lykke til videre - både med ditt kosthold og småen sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eliasmamma

Heisann, her var det kommet mange damer. ( men ser ikke mer til nydelig som startet tråden?)

Tross en dårlig helg var det jammen resultater på vekten! Har trent masse denne uken, hele 8,5 poeng ( sliter vanligvis å få 7)

 

Vekt: - 1 kg ( 7,2 til sammen)

Julemål: 10 kg 2,8 kg igjen og xx uker ( har vist glemt kalenderen)

 

 

 

 

ps solskinnsbolla: min gutt på 7 mnd spiser grøt 3 ganger + frukt og middag

jeg moser i kjøkkenmaskinen poteter og gulrot. og varierer med kylling, laks og leverpostei. Du kan jo bruke litt urter f.eks basillikum? Men har hørt at salt ikke er bra før ved 1 år.....

Min gutt liker ikke frukten fra glass, men elsker frisk frukt, prøv med banan, eple og pære. Kan selvsagt være en fordel å bare introdusere 1 matvare om gangen.

Lykke til, spent på hvordan det går med dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Takk for de fine svarene! Godt å høre litt om andres erfaringer. Heldigvis bor vi i et land hvor barna ikke sulter, uansett hva de liker eller ikke. Må innrømme at jeg tenker litt sånn innimellom...

 

Når det gjelder meg selv så har jeg fortsatt 10-12 kilo som skal vekk, det er de hardeste som sitter igjen nå. Har vært flink til å gå turer, men nå tror jeg det er på tide å ta steget videre. Har derfor tenkt å melde meg inn i Spenst igjen, for å løpe og sykle og trene styrke. Vekta har stagnert litt, og jeg tror det er mer effektiv trening som må til. Siden jeg fortsatt ammer litt, og har tenkt å intensivere treningen, så legger jeg meg fortsatt på meny 3 med 1900 kalorier ca. Har prøvd metoden å spise mindre og trene mindre, men det funket dårlig. Har mer troen på å spise nok og trene mer.

 

Lykke tid alle dere andre også! Holder øye med dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eliasmamma

Jepp er nok det eneste som nytter :-)

Har trent to ganger på helsestudo denne uken spinning og aerobics, og gått ned 1 kg, selv om jeg har slurvet litt med snop.

Ligger også fortsatt på meny 3 pga amming, og er veldig motivert og opptimistisk nett no.

Lykke til med trimmen

PS kor gjør du av lille gull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

NEIDAAA, bare tuller!! :-) Siden samboern trener i arbeidstiden (selvs.næringsdr.) så kan han være hjemme når jeg trener på kveldstid, et par tre ganger i uka. Det er barnepass der også, men jeg må sjekke ut litt hvordan det fungerer. Syns nesten hun er litt liten til å være der for mye enda..... men det går kanskje an etterhvert at begge trener mens vesla blir passet på. Vet det er noen som har med de minste i bilstolen inn i styrkesalen, men jeg syns det er litt feil på en måte, ikke at jeg er redd for at løse manualer skal fyke gjennom luften, men allikevel....

 

Gleder meg uansett til å sette igang på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her enda jeg. Lenge til jeg når målet mitt i hvertfall..... ;)

Prøver å være skikkelig flink denne uka. Har vært litt sløv i det siste, ingen trening og mye snoking i skap og skuffer. Bakte oreo-kake på søndagen siden det var farsdag, og den er ikke akkurat slankende. Men godt var det....hehe...Heldigvis tok mannen med seg restene på jobben i dag.

Er litt spendt på veiedagen på torsdag. Har snikveid meg og det det ser ikke helt lovende ut, men, men.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på i 9 uker nå, å ser jeg fortsatt går ned 1 kg i uka.

 

Ellers er lillejenta blitt 3 mnd og vi har begyndt å legge opp til rutiner.

Herlig lita jente har vi. Hun sovner selv og sover 12 timer om natta, fra 20 til 8. Spiser 1 time etter hun legges og så sover hun nesten 9 timer før neste måltid!!! Ser hun begynner å bli tjukk og fin rundt lårene, og bruker 68+ i klær. Sterk er hun også. Ruller fra side til side om hun ligger på rygg, og snur seg lett fra mage til rygg. Et skikkelig sjarmtroll er hun. Pludrer, leker seg og elsker å prate. Blid og fornøyd dagen lang.

 

Jeg er veldig gla for at jeg tok tak å forandret livsstilen. Jeg var faktisk på vei til å bli feit. Spiste ekstremt mye fett hver eneste dag. Så nå føles det godt at jeg veier noenlunde det samme som da jeg ble gravid første gang. Men kroppen er absolutt ikke den samme lengre. Før var den fast og fin, mens nå ser jeg 4 mnd gravid ut... Magen er slapp og i tillegg har alt fettet samlet seg der hos meg. Så for å bli kvitt magen så vet jeg at det er slanking som fortsatt må til. Sikkert 5 kilo til. -Da håper jeg virkelig fettet som har samlet seg der er borte!

 

Men merker jeg er mye usikker på om det er ok å slanke meg mens jeg ammer. Har veldig lyst til å fortsette å gå ned 1 kg i uka, å bli ferdig med det fort. Det er jo heldigvis innenfor grensene for "sunn slanking" og det er godt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå holdt på i 3 uker, og har gått ned 4 kg og 10 cm over magen! Det er jeg kjempe fornøyd med!. Startvekten var på 96,5 kg og vil ned til 68 kg, så jeg har en lang vei å gå.... :) Mitt første delmål er til jul og håper da å være på 78 kg. Gleder meg til å se 7-tallet igjennnn Var helt oppe 100 kg! under svangerskapet!!!

 

Jeg tar mål over hele kroppen. Dette for å holde motivasjonen oppe de ukene vekta står stille. Jeg måler:

rundt hals, over biceps, under bryst(ikke vits å måle noen melkefulle pupper...), magen, hofter, rompa, lår, over kne og umder kne.

Jeg har selv gått ned totalt 36 cm de 3 ukene jeg har holdt på!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hørtes ut som ei skjønn lita jente du har, herlig :-) Jenta mi er 8 mnd og er minst like skjønn ;-) Nå har hun begynt å få opp farten på gulvet, så her må jeg nok passe mer på framover. Peisen er skummel.

Du, jeg lurte på om jeg kunne få oppskriften på slankingen din jeg, en kilo i uka hørtes flott ut! Jeg har, etter min mening, fulgt meny 3 slik jeg skal i 3 måneder nå, med noen få korte unntak hvor jeg har spist både mer og mindre. Gikk også kurs i starten, men det gikk ikke mer enn 3 uker før det var slutt på en hel kilo i uka. Jeg har gått ned i underkant av 8 kg på 3 måneder, og er selvsagt fornøyd, men det kunne ha gått raskere synes jeg. Har fortsatt 10 kg igjen til matchvekta. Nå skal jeg begynne å trene mer. Har vært flink til å gå turer, men føler at kroppen trenger hardere utfordring for å gi slipp på kiloene videre. Men har du noen gode tips til meg, hva har du gjort for å oppnå det fine resultatet ditt?

 

Andre må også gjerne komme med sine erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig forsiktig kommet meg inn hit til slutt jeg også:) Jeg har vel ikke halt motivasjonen på min side,men det burde jeg absolutt ha... Burde egentlig ha gått ned 30 kg, men det har jeg nok ikke viljestyrke til,så jeg har satt meg et del mål på 10 kg så får vi se hva jeg gjør når de 10 er unnagjort:)

 

Litt om meg selv:jeg er 29 år, og har 5 barn i alderen 8 år til 6 mnd!! Den yngste fullammer jeg enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen og resultatet denne uken ble 700 g ned og bare 0.5 cm mindre rundt midjen. For så vidt ikke så dårlig resultat det, men skulle gjerne ha gått ned litt mer rundt midjen. Har bestemt meg for å begynne på treningssenter nå, merker at lysten til å gå lange turer på glattisen ikke er spesielt stor.

 

Etter 10 uker (16. nov):

Vekt: 90,8 kg, -0.7 fra forrige uke( totalt -9,2 kg)

Magemål: 98,0 cm. (totalt - 11,5 cm)

 

Er bare 1.8 kg fra første delmål som jeg virkelig håper å klare innen 1. desember. Blir 0.9 kg i uka, så det spørs om det kan blir litt hardt siden vektnedgangen har vært mindre de siste ukene nå enn før. Får gjøre en liten ekstra innsats med trening de neste ukene. 1. desember skal vi ha julebord på jobben og det hadde vært gøy å komme ned i før-gravid vekten til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen ditte......!

 

Tosi:

Flott nedgang denne uken! Men bare husk at om du ikke klarer 1,8 på 2 ukers, så er det ikke fordi du har vært flink nok. Men at målet ditt ikke var oppnåelig i utgangspunktet. For 1,8 på 2 uker er MYE!

 

Selv er jeg fornøyd med en nedgang på 0,5 kilo.

 

Etter 6 uker (17. nov):

Vekt: -0.5 fra forrige uke( totalt -5,5 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tosi:

Flott nedgang denne uken! Men bare husk at om du ikke klarer 1' date='8 på 2 ukers, så er det ikke fordi du har vært flink nok. Men at målet ditt ikke var oppnåelig i utgangspunktet. For 1,8 på 2 uker er MYE!

 

Selv er jeg fornøyd med en nedgang på 0,5 kilo.

 

Etter 6 uker (17. nov):

Vekt: -0.5 fra forrige uke( totalt -5,5 kg)[/quote']

 

Gratulerer med bra vektnedgang Tigris.

Angående vekta mi så vet jeg at målet er ganske så uoppnåelig, men det hadde vært gøy da. Hjelper kanskje ikke at jeg har vært på hytta til svigers i helga med lutefisk, øl og kake......ja ja.... spist er spist. Blir spennende å veie seg på torsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eliasmamma

Uff og huff, hadde veiedag onsdag, og var gått opp 0,7 kg. Skikkelig nedtur, og med flust i julebord fremover ser det mørkt ut for julemålet :-(

Er også syk no, så orker ikke trimme......

Dette var skikkelig deppe rapport fra meg i kveld da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovehandles

Hei alle ammende!

 

Jeg har ei jente på straks 6 mnd. Jeg fullammer fortsatt, har så vidt begynt å gi bittelitt smaksprøver til henne, bare så hun kan vite at det finnes noe annet enn morsmelk.

 

Jeg begynte å trene mer nøye 1. september. Jeg veide da 90 kg. Er 178 høy. Jeg kuttet ikke noe på mat eller godterier, for jeg var ikke motivert for det da. Men gikk likevel ned 2 kg i løpet en 5 ukersperiode. De siste to ukene har jeg også blitt mer bevisst å kutte ut "kosingen" om kvelden, og har begynt å spise sunnere. Siden det har jeg gått ned 3 kg til!

 

Veier nå 85, vil ned til ca. 75 først, og se hvordan jeg trives med det... Det var det jeg veide da jeg giftet meg i 2001.

 

Ligger på rundt 2000 kcal om dagen, går mye turer og sykler 3 ganger i uken i ca 40 min, på trimykkelen i stua ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Surra litt på nettet og fant denne siden, virker som en ok side.

Litt om meg, jeg er 27 år og mor til 2. Ei jente på 4,5 år og en gutt på 3 mnd.

La på meg 10 kg med første mann som jeg ikke blei kvitt:( men nå la jeg kun på meg 1 kg:) og nå 3 mnd etter har jeg tatt av 13 kg. Men har noen ekstra jeg vil bli kvitt;) Jeg full ammer og prøver og spise sunt, men er sjokoman.......

Men nå er det stopp!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Mette79 og Lovehandles.

 

I dag var det veiedag og hadde nok håpet på et litt bedre resultat enn dette. Må nok innse at målet om å komme meg ned til 89 innen julebordet 1. desember er uoppnåelig. Visste vel egentlig det, men det var vel lov å håpe..........

 

Etter 11 uker (23. nov):

Vekt: 90,4 kg, -0.4 fra forrige uke( totalt -9,6 kg)

Magemål: 98,0 cm samme som sist. (totalt - 11,5 cm)

 

Den uka som kommer nå så blir det også selskap...... utrolig mye selskapligheter det har vært i det siste. Høsten er en travel tid for familien vår med mange bursdager. Synes jeg har vært flink i år da, har klart å begrense meg mye i kakefatet og har tross alt gått ned nesten 10 kg denne høsten. Bør vel være fornøyd selv om jeg ikke når målet som jeg hadde. Men til jul så har jeg klart det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eliasmamma

Velkommen til de nye, håper dere blir med som inspirasjon og motivasjon for hverandre her inne.....

Gratulerer masse til tosi, du passerer nok 10 kg til jul!

Det var mitt mål også, men ser ut som det henger i en tynn tråd. Skulle vært på aktiv kurs i går med veiing, men har halsbetennelse så ble hjemme....

blir ekstra spennende på vekta neste gang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovehandles

Startvekt: 90 kg

Vekttap siste uke: 0,5kg

Veier nå 84,5kg

 

Magemål 97cm (har kun målt dette i 3 uker, har i løpet av denne tiden gått ned fra 105cm!)

 

Gått litt tregt med trening den siste tiden. Har hatt syke barn :)

Den 3-åringen fikk ørebetennelse for litt over en uke siden og var hjemme tre dager forrige uke, og minstejenta fikk dobbeltsidig ørebetennelse og sprakk trommehinna på torsdag..

 

Lite søvn, lite trim. Sliten nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 90 kg

Vekttap siste uke: 0' date='5kg

Veier nå 84,5kg

 

Magemål 97cm (har kun målt dette i 3 uker, har i løpet av denne tiden gått ned fra 105cm!)

 

Gått litt tregt med trening den siste tiden. Har hatt syke barn :)

Den 3-åringen fikk ørebetennelse for litt over en uke siden og var hjemme tre dager forrige uke, og minstejenta fikk dobbeltsidig ørebetennelse og sprakk trommehinna på torsdag..

 

Lite søvn, lite trim. Sliten nå...[/quote']

 

Gratulerer med fint vekttap. Magen har jo krympet sinnsykt på 3 uker. Nesten like mye som min har på 12 uker....... missunnelig..........

 

Kjedelig når barna er syke, får håpe det blir bedre søvn og mer trim på deg framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovehandles
Gratulerer med fint vekttap. Magen har jo krympet sinnsykt på 3 uker. Nesten like mye som min har på 12 uker....... missunnelig..........

 

Kjedelig når barna er syke' date=' får håpe det blir bedre søvn og mer trim på deg framover :)[/quote']

 

Takk! Ja, gutten min har blitt bedre, nå håper jeg at jenta mi også blir bra. Hun hoster så fælt! Itillegg til ørebetennelsen. Synes synd på henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endeligslankigjen

Jeg er og ny her. Prøver å bli med her i tillegg til at har starta en egen tråd og.

Har en jente på 9 måneder som jeg ammer. Etter svangerskapene har jeg gått veldig raskt ned i vekt, men straks jeg begynner å få vekta på et behagelig nivå kommer jeg i en ond sirkel med usunn mat og mye sjokolade blant annet.

Har bestemt meg for at jeg må, og har også fått tro på når jeg leser litt på sidene her at jeg skal klare å gå ned i vekt. Har lenge trodd at det var en umulig oppgave, men jeg vet innerst inne at det går an. Har gått på kurs tidligere, men vil prøve en runde på egen hånd først og se om det går bra.

startvekt var 86,5, og jeg vil prøve på ned 10 kilo.

ser det er så mange her som klarer å gå ned, det er jo kjempebra så gratulerer til dere. Følelsen det gir å klare det er så god..... Så gjenstår det bare å se om jeg og kommer dit.

Jeg er også litt i den tro at når man ammer og har mye nattevåk, så er det vanskeligere å motivere seg, og man trøster seg litt ekstra da, noen som kjenner seg igjen????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...