Gå til innhold

Er du mor som ammer? -Bli med i denne tråden da!


Gjest nydelig

Anbefalte innlegg

Da har jeg slanket meg i 5 uker og dette er resultatet:

- 5,1 kg (fra 86,5 til 81,4)

- 13 cm (fra 100 til 87)

Totalt 43,5 cm mindre på hele kroppen (alt fra rundt halsen og låret til rundt rompa!)

 

Jeg er egentlig veldig fornøyd med dette, men håper nå på et jafs neste uke. De tre siste ukene har jeg gått 0.5, 0.5 og 0.4 kg og føler det er litt lite selv om det er dette som er best for oss som ammer...

Målet er å se 7-tallet igjen til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Så var det torsdag igjen. Hadde et håp om at vekta skulle være under 90 denne uka siden jeg veide meg forrige fredag og da var vekta 89.9, men jaggu så var den ikke over 90 kg denne uka også. Var ikke flink i helga, men fra mandagen så har jeg fulgt opplegget og til og med trent på treningsstudio 2 ganger. Sånn ellipse-maskin og styrketrening etterpå. Kjedelig når vektnedgangen ikke blir som forventet :)

 

Etter 12 uker (30. nov):

Vekt: 90,1 kg, -0.3 fra forrige uke( totalt -9,9 kg)

Magemål: 98,0 cm samme som sist. (totalt - 11,5 cm)

 

Magemålet har stått stille i noen uker nå, men har heldigvis minket på resten av kroppen. MEN det er magen som jeg vil slanke mest......hmmmm.... dumt at det ikke går ann å "punkt-slanke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her var det jammen meg stille for tiden....... Har dere tatt juleferie alle sammen??

Jeg prøver å holde koken fram til 22. desember, men da blir det juleferie fra slankingen på meg.

 

Etter 14 uker (15. des):

Vekt: 88,1 kg, -2kg i løpet av 2 uker ( totalt -11,9 kg)

Magemål: 95,5,0 cm -2,5 i løpet av 2 uker. (totalt - 14 cm)

 

Har vært flink selv om det har vært mange utfordringer de siste 2 ukene, har laget masse julekaker og julegodteri, men har bare smakt litt ;)

 

Håper det går bra med dere andre også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest LilleBett

Så flinke dere er!!! Motiverende å lese innleggene deres jenter, tenker at jeg må fikse dette også når det er så mange det går så bra for.

 

Min første sønn (som jeg fullammer) kom til verden med akutt KS for snart 4 uker siden, 3 uker før tiden, da jeg hadde HELLP syndrom. Jeg er derfor foreløpig forvist mest mulig til sofaen, siden blodtrykket mitt enda ikke er normalt. Ganske demotiverende egentlig...men nå når jula er slutt er det i alle fall på tide å skjerpe kostholdet!

 

Jeg gikk heldigvis ikke opp altfor mye i svangerskapet, 9kg dersom du ikke regner vannet som kom det siste døgnet da jeg ble syk...så er nede i bare 3 kg over startvekta. Men jeg var noe overvektig da jeg ble gravid, og det har jeg IKKE lyst å være dersom jeg blir gravid igjen (noe jeg har planer om, bare ikke helt enda;-)).

 

Veier altså for øyeblikket 72kg, første mål er 69-startvekta før graviditeten, deretter 60kg før sommeren. Så får vi se....Har tømt huset for godter, julekakene er i søpla og grønnsakskuffen er full. Ønsk meg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er også en ammende mor :)

 

Jeg var flink og gikk ned alt etter fødselen, men har vært veldig glad isjokolade etterpå, så her har det sneket seg på 5 kg igjen...

Så nå tenkte jeg at jeg hvertfall så smått skulle bli litt aktiv her, og heller starte litt rolig..

Men, målet er å nå trivselvekta før bryllupet i juni :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedtikilo

Slenger meg med på denne tråden jeg og...

Jeg har en datter på 6 mnd som jeg ammer, og ca 10 kg for mye..... Har aldri slanket meg før, så dette blir spennende.... Prøver å kutte ned på snopet i ukene, og generelttt spise litt sunnere, men i helgene vil jeg unne meg snop og litt brus, hvis ikke tror jeg ikke dette kommer til å gå bra i det hele tatt.... Skal også begynne å trene mer regemessig enn før + prøve å gå mer turer.... Ønsk meg lykke til, det trenger jeg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Og jeg fullammer. Han er første barnet mitt. Gikk opp 20 kg i svangerskapet. Har gått ned ca 12 kg nå. Ikke slanket meg. Begynner i dag!! Selv om jeg meldte meg inn for lenge siden.. vært lite motivert.

 

Startvekt: 88,3 kg

Magemål: 107 (!!! mye gravid-mage igjen enda dessverre)

Trivselsvekt: ca 75 kg

 

Og jeg vet ikke hvordan jeg regner ut BMI.. Litt flaut. Noen som kan fortelle meg? Håper jeg klarer å nå målet mitt, og gleder meg til å bli kjent med dere alle!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oljeberta

Hei jeg vil også gjerne følge med her. Har ei datter på 6 uker nå. La på meg 20 kg, har tatt av meg 14,4 til nå, men vil ned tol 70.. Midja mi er ikke akkurat noe å skryte av heller, den er på hele 1 meter og 2 cm. Huff.

Trener nesten hver dag men er ikke helt sikker på hva jeg kan og bør spise nå. Så kan dere hjelpe meg, please.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hvordan regner man ut hvor mye en skal spise da?

 

Har en datter som blir 3 uker på søndag...jeg vil ned hvertfall 8 kg til,men kan ikke starte "hardtreningen" før pm tre uker (da er barselukene over)..Nå er det kun turgåing med snuppa.

 

Men som sagt,aner ikke hvor mye jeg skal spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Velkommen ht og gratulerer med babyene deres. Har ikke sett disse spm. før nå så derfor kommer kanskje mitt svar litt sent!

 

Men dere finne en link på "Min forside" - "Regn ut ditt daglige energibehov"

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Her legger dere inn deres vekt, alder, trimpoeng osv. og så får dere frem energibehovet. Deretter kan dere se på denne listen her for hvilken meny og kcal dere skal ha i løpet av en dag:

 

Totalt energiforbruk Menyvalg

Under 2000 kcal Meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal Meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal Meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal Meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer Meny 5 (2500 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Takk for svar.. Med de utregningene ender jeg på meny 2' date='gjelder det når jeg fullammer også? eller skal jeg plusse på inntaket da?[/quote']

 

 

Hei du skal gå opp en meny når du fullammer! Kroppen mister 500-750kcal ekstra når du fullammer, en meny opp burde holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.. Med de utregningene ender jeg på meny 2' date='gjelder det når jeg fullammer også? eller skal jeg plusse på inntaket da?[/quote']

 

Helt riktig som gryvjoha sier! Som fullammende skal man opp en meny. Jeg ligger på meny 3 og fullammer. Jeg går ned hver uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med i tråden også. Er snart 30. Har 2 små barn. Det minste fullammer jeg (1mnd). Veier 104kg og livvidde på 117. Mye og ta av. Håper å greie 25 kilo før året er slutt.

 

Synes det er vansklig å få tid til tening med to små barn. Har hjemmetreningsapparat, men ikke lett å trene med barn som klatrer på deg mens du trener.

 

Er det andre fra Follo-området her. Kunne tenkt meg noen å trille barnevogn sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til mammatilfire!!! Det kommer til å gå strålende! Det verste er å komme igang! Ta målene over hele kroppen - da merkes resultatene så mye bedre. Personlig måler jeg:Hals' date=' overarm, under bryst(ingen vits å måle puppene pga forskjellig melkemengde fra gang til gang), magen(rett over navlen), hofter, rumpa, lår, over kne og under kne! På min første uke mistet jeg 16 cm totalt på kroppen, og det er mye! Veldig greit å ha målene dersom vekta står still![/quote']

 

 

Hvordan får du målt og satt det inn i profilen din????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare satt inn magemålet i profilen min. Jeg tror en må gå på internettkurs eller vanlig kurs for å kunne legge inn alle målene. Personlig har jeg laget meg et diagram på excel :D Fører statistikk her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn ut kaloriinntaket etter denne formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

Når du ammer skal du legge til 300-500 kcal per dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...