Gå til innhold

paddas første dag på kurs


Gjest Pinnedyr

Anbefalte innlegg

ja, i dag begynnte det, da. var skikkelig nedstemt hele dagen. tror det var psyken som lekte litt med meg. hadde overhodet ikke lyst til å dra på kurset, men pisket meg selv ut av sofaen. tok buss og gikk i stedet for å kjøre til og med!

 

lærte utrolig mye den første dagen. vi var tre nye og tror det var seks eller syv "gamle".

 

i dag var vekten på 92,2. vet det er lurt å sette seg delmål, men lurer på om 85 kg i løpet av kurset på 8 uker er et litt for stort mål. vi kan si 87. 87 kg er kanskje mitt mål å veie innen kurset er omme...

 

og i morgen begynner det for alvor! da skal første dagen i første ukerapporten fylles ut... dette blir spennende....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Gjest bollapinsvin

Så bra at du kom deg på kurs. Jeg satte meg ett mål i begynnelsen av 1.kurs på ca 1 kg i uken, helt til jeg ble minnet om på kurset at det er best å ligge på 500 g i uka. Så målet ble minimum 3,5 kg ned. Ut over det ble alt bonus. Jeg gikk totalt ned 4,5 kg, så det ble mer en jeg håpet på.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en helt ekstremt kjip dag i går. hadde ikke allt jeg trengte for å begynne skikkelig hjemme, så måtte ut i regnværet å handle. heldigvis var det 40% avslag på allt frukt og grønt på butikken i går... regna feil anntall kalorier til et par av måltidene også. men fikk i meg 1546 kcal til slutt, da.

var kjempeflaks at jeg hadde noen som kunne hjelpe meg med datteren min på formiddagen så jeg kunne lese en del i kursboka og lære litt.

 

men uff, håper det blir bedre. også med humøret mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går gikk det mye bedre!

gikk lang tur med barnevogna og kjøpte fiskemiddag. samboeren min kom hjem litt tidligere fra jobb så jeg kunne dra og ri. var kjempegøy! min første ordentlige ridetur på 18 mnd! kjendte at bekkenet var kranglete, men det gikk heldigvis bra.

 

spisingen gikk også bra i går. fikk i meg litt over 1700 kalorier, og er ganske fornøyd med det i grunn.

og siden jeg hadde gått tur og ridd, så fikk jeg til sammen 4 trimpoeng! HURRA!

 

(om bare hver dag var sånn...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt et par ganske kjipe og negative dager nå. holdt på å ta turen bort til treningssenteret, men ga opp. føler meg for feit og ekkel. satt heller hjemme med vannet mitt og grein. uff, MOTIVASJON KOM TIL MEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.... ta imot..... ! Nå sender jeg noen motivasjontanker til deg!

 

Er du klar over hva du kan greie i løpet av ukene frem til jul? Du kan faktisk få mer energi, jevnere humør, kjenne at bukselinningen slutter å stramme, komme deg under 90 kg på vekta, få følelsen av velvære, smile til deg selv, unne deg masse god MAT og bli sterkere i kropp og sjel! ;) Høres ikke det herlig ut!

 

Oppskriften har du her inne, i GR boka di, på kurset du nettopp har startet og ikke minst inni deg selv!

 

Selv om du blir motløs og lei deg så er ingen av tankene og tårene bortkastet. De er en nødvendighet for at du skal blir så sterk at viljen til å legge om livsstilen varer fra dag til dag, uke til uke og måned til måned! Jeg og mange andre er her inne og har ikke tenkt å forsvinne.

 

Lykke til videre! Klem fra Pæra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for oppmuntring! vet jo at jeg har gått ned litt, men det er så forferdelig vanskelig. prøver og komme meg ovenpå, gikk faktisk svært lang tur i går, så jeg endte opp med 4 trimpoeng! da må jeg si jeg var litt stolt over meg selv, ja. og den turen gikk jeg da det snødde som verst her i oslo:)

 

må nok bare skjerpe meg og slutte med den sutringa mi! (lett å si, vanskelig å gjennomføre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går var det den andre kursdagen. det viser seg at jeg har gått ned 1,4kg, og på målene mine hadde jeg minsket 8,5 cm på EN uke! HURRA!

hadde også 13,8 trimpoeng...

 

 

DETTE ER MOTIVASJON!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok det ganske rolig i går, men klarte nesten å glemme å spise flere ganger. klarte heldigvis å "redde" kuren. samme problem i dag, vært mye på farten med lite barn. blir fort da litt sånn haste inn i butikken og raske med seg liksom!

 

vi tok helgehandelen i sted. heldigvis på en butikk som har ganske bra utvalg. så det ble mye linser, kikerter, bønner etc. må ha sånn mat siden jeg ikke spiser kjøtt. men jeg klarer nesten ikke få i meg de linsene! de smaker dritt! noen som har et tips til noe jeg kan tilsette så det smaker bedre? evt noe dressing greier med lite kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det her igjen... lite motivasjon, hodepine. lyst til å spise masse eller ingenting. skal prøve å komme meg gjennom på en akseptabel måte. gå lang tur i kveld når barnet har lagt seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å lese det du skriver..

 

Jeg syns du er flink og vet du? Det er så deilig å se at andre har det slik som jeg har det inni mellom også!! :-)

 

Jeg har desverre ikke noen tips til linsene dine, men jeg vet det finnes en thousand island dressing med 3% fett. Den bruker jeg av og til.. ellers er nok jeg svak for creme fresh og det er jo ikke sunt!!!! Det blir to ganger i mnd der jeg unner meg litt ekstra på salaten.. men det er lagt inn i kostholdet og jeg trener ekstra før jeg spier det hvis jeg vet om det i forveien.

 

Stå på videre og kjempe resultat da !!! BAre husk at man begynner bra og vil flate ut litt etterhvert. så du ikke blir kjempe skuffa på neste veiing. eller når det skjer.

 

Syns du er flink!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint at det er gøyal lesning! hehe... det er også godt å få tilbakemelding iblandt at man ikke er alene om å synes at slanking, trimming og spising er noe slit.

har hatt det litt sånn i dag også, men har likevel klart å få 4,2 trimpoeng av turgåingen. føler også at jeg har mestret måltidene på en ganske bra måte.

i dag lagde jeg meg en gryterett av squash, aubergin, kikerter, løk, lnser, bulgur og 500 gram hakkede tomater. det ble så utrolig godt og mye, at jeg fint har en middag i morgen av det også. problemet mitt i dag var at det var vanskelig å slutte å spise det.

 

men en ting jeg angerer litt på er at jeg ikke kom meg ut på den planlagte kveldsturen i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, i dag er jeg oppi 3,9 trimpoeng. masse gåing. bare synd bekkenet mitt ikke tåler det. noe bedre blir det ikke av at jeg får gnagsår av skoene heller... (ut på skojakt!)

føler at det har gått litt bedre i dag, sånn spise messig. men en ting jeg lurer på er hvor mange kalorier jeg hadde til middag? er det noen som vet hva en Yoga tallerken på nazar på sagene samfunnshus inneholder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spist greit i dag, drukket mye vann og vært litt i bevegelse. men ikke like mye som mange andre dager, da.

har kjøpt meg nye vintersko, så da ser det lyst ut når kulda setter inn! (hurra!)

 

vet ikke helt om jeg gleder meg eller gruer meg til kursdag nr tre i morgen... håper virkelig jeg har gått ned noe denne gangen også. og at det ikke stopper opp sånn at jeg bare har gått ned to gram eller noe. eller enda verre: gått OPP to gram! IIIIIIK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi har et nokså likt utgangspunkt - jeg startet på 92 for en måneds tid siden, og er nå rundt 90. Så, det går sakte men sikkert riktig vei, selv om siste uke har vært litt "feil".

 

Jeg slanker meg alene, bortsett fra at jeg rapporterer ukesresultater her inne, på "solsikkegruppa" i ned 10-20 kilo-forumet. Der er jeg imidlertid blant de tyngste, så hvis du har lyst til å følges litt ad i ukene som kommer, kunne det vært gøy å utveksle erfaringer med en i samme vektklasse.

 

Mine mål er forresten under 86 før jul (det veide jeg nemlig for bare ett år siden, i fjor sommer...), og under 70 innen neste sommer. Kommer jeg ned på 69 er jeg fornøyd med det, har egentlig ikke behov for å være noe tynnere.

 

Er også Oslo-jente forresten, og 36 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, da er mail sendt tilbake:)

 

 

sånn forøvrig var jeg på kurs igjen i går. hadde gått ned 400gram. ble litt skuffa, men jeg gikk jo ned 1,4 forrige uke, og om man ser sånn på det så har jeg jo faktisk gått ned 1,8 kg på to uker da. og det er jo ganske bra....

 

hva målene mine anngår, så er jeg ikke helt sikker på om jeg faktisk måler meg riktig, eller på riktig sted fra gang til gang. magen kan jo umulig bli større når jeg går ned i vekt?!? eller!?! :S

 

 

fikk også 3,8 trimpoeng i dag. har gått lang tur, og vært og ridd. var deilig å komme seg ut i frisk luft med gampen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, får vel bare fortsette å måle meg så får vi se hva som skjer:)

 

i dag har jeg gått tur, fikk litt i overkandt av 2 trimpoeng. har også brukt opp kosemerkene mine denne uka på 50 gram freia dark premium sjokolade... har fått anntydning til gnagsår etter de nye kule varme skoene mine, så gnagsår plaster er innkjøpt:)

 

i morgen skal vi kjøre langt, og være masse på farten, så blir spennende med spisingen. skal ta med matpakker og notatblokk.....

 

håper også på å få tatt noen trimpoeng i morgen, selv om jeg egentlig ikke tror det blir noe av det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spisingen i går gikk ganske bra omstendighetene tatt i betraktning. bursdagsselskap hos samboers mormor. følte meg ganske flink da jeg ikke spiste marsipan kake og sjokoladekake. det eneste jeg spiste var et vaffel hjerte ;) drakk heller ikke noe cola, bare farris. en flott bursdag:) men det ble desverre ikke noen trimpoeng, men det hadde jeg jo regna med da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært en del på farten i dag, men ikke brukt kroppen. kan heller si at jeg har brukt bilen. og det er jo det jeg har gjort da. hmm, merkelig måte å skrive rundt det på denne måten.. Uansett: har kjørt masse bil i dag, men har klart å hente en step maskin som mamma hadde. da kan jeg trimme hjemme i stua mens jeg hører på iPoden eller noe sånt ;)

kaloriene har også sneket seg på i stormfart i dag. skal jo spise 1900 pr dag, men hittil i dag har jeg fått i meg over 1600! blir en mager middag med andre ord....

 

må si jeg gruer meg litt til onsdag og ny kurskveld. gruer meg ekstremt til veiinga. har ikke brukt meg så mye denne uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satte meg ned. dette funker ikke. nedtur de lux. uff. (slutt å syt!)

har dødslyst på godis. vet at kjæresten min har en liter is inne i fryseren. lyst på!

har nesten ikke bevegd meg siden fredag. har så lyst på godis. gå i butikken 500 meter borti gata og kjøpe meg japp, snickers, pops, firkløver, chili nøtter, cola og smash.....!!!

 

jeg vil jeg vil jeg vil.......

 

tygge på negla. sulten etter godis er enorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...