Gå til innhold

Julegave til meg selv: minus 4 kg! Du og?


Gjest feliz

Anbefalte innlegg

Det er mange motivasjonstråder her nå med felles målsetninger, men jeg vil gjerne være med fra starten! Så prøver herved å starte en selv...

 

Jeg er slank, men har fått noen få snik-kilo på magen fra i sommer.

Det er de siste "jålekiloene" som er tøffe - kroppen vil liksom ikke slippe dem - sukk..,jeg begynner alltid å slanke meg hver mandag og når det kommer til helgen slipper jeg opp for viljestyrke og mandag igjen er jeg like langt :-)

 

Nå skal det skje! Kanskje litt konstruktivt "gruppeslankepress" kan hjelpe?

Uansett - målet er fire kilo til jul! Noen som er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Hei igjen etter flere uker "forfall"

 

Hei, ville nesten ikke gå inn hit igjen da jeg sluttet på kurs 3 uker tidligere da det gikk så dritt.. Gått opp 1,3 kg siden jeg sluttet og er så møkka lei av å gå ned de samme kiloene hver gang...

 

Meeeeen, nå prøver jeg igjen.. vil liksom ikke go helt opp men må innrømme at det er litt "flaut" å komme tilbake etter så mange dritt uker..

 

Vekt i dag var 72,4 kg...

 

Lykke til videre til alle. Lest igjennom masse her og dere er veeeldig flinke må jeg si..

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også slenge meg med?

 

Har holdt til her inne en stund og har til nå gått ned åtte kg. Målet mitt før jul er under 70, og nå veier jeg 74, så det passer bra ;)

 

Litt om meg: jente på 22, 172 cm høy, samboer, glad i mat :) Føler meg nå sånn passe slank, men vil ned litt til for å bli helt fornøyd. Det endelige målet er 68 kg, sånn at jeg har noen kilo å gå på (skal holde meg under 70).

 

De første kiloene mine raste av, men nå går det så trått! Har ligget på 74 i flere uker, gått litt opp, så ned igjen. I går viste vekta 73, og jeg var strålende happy, men i dag var den alstå 74 igjen. (Eller, den viste alt fra 74-75, så jeg lurer på om jeg må investere i en ny vekt snart). De siste kiloene er iallfall veldig seige!

 

Men, hurra for oss som skal klare dette sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil også gjerne være med. Skal totalt gå ned ca 7 kg, men har 4 kg som delmål fram til jul. Begynt et "nytt og bedre" liv idag og det er først og fremst kostholdet jeg må jobbe med. Trener aerobic 3 ganger i uka, og skal selvfølgelig fortsette med det, men må kutte ut godteri, kaker osv. Går som regel greit hele uka, men som mange andre faller alt helt sammen i helgene og jeg propper i meg potetgull, sjokolade osv. Men nå er det slutt!!

 

Håper vi kan hjelpe hverandre her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg gjerne på jeg og. Trenger litt motivasjon utenfra. Har prøvd forgjeves å slanke meg uten noen ytre påvirkningsfaktorer, og det har gått heller dårlig hver eneste gang ;)

SKal løpe ut og kjøpe vekt senere i dag, trenger en ny en jeg kan stole på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med jeg også, hvis det er i orden..?

 

Trenger sårt litt motivasjon føler jeg...

 

Ahnimah, vi er nesten "like"...!

 

Jeg er 1.73 høy, veier 74 kg og vil ned under 70! Målet er mellom 65 og 68 et sted, men ned under 70 før jul hvertfall!!!

 

Hvor store hofter skal man egentlig ha? Hva er liksom bra hoftemål???

 

Hvis vi står på, går dette aldeles utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kjenner jeg meg igjen, ja! er 1,73, veier nå 70 (tatt av 8 siden aug), skal ned til 67 og de siste kiloene er beinharde å få bukt med! har ca 11 trimpoeng pr uke, variert trening, opplever at jogging/rask gange gir best resultat på vekta, spiser "riktig" i hverdagene og skeier dessverre ut i helgene... veiing mandag er greit - da rekker vi ikke å kvitte oss med helgekiloen(e)! skal følge dere spent videre til vi er inne i (ettersittende?) julekjoler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supermario

Hei

 

Jeg sliter også med de siste 3-4 kiloene. Helt utrolig hvor seige de skal være da. Det var jo så enkelt i begynnelsen, men nå som jeg er nesten i mål blir det bare vanskeligere og vanskeligere å motivere seg. Er ogsås flink i ukedagene, men helgene er verre - så altfor glad i mat!! Jeg har veiedag torsdager, men kan vurdere å skifte til mandag :-) Jeg er 165 høy og veier nå 68 kg.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her strømmer det på med likesinnede - det er visst ikke bare jeg som pleier å starte et nytt og bedre liv hver mandag, he,he...koselig at så mange vil være med!

 

Har jo ikke "presentert" meg:

jente, 31 år, samboer og student. Veier 62 kilo idag men trives aller best på 58 - så det er målet.

 

Det er mandag og sulten gnager i tarmene etter en helg med utskeielser - men jeg gir ikke etter! Bare noen dager sånn så vet jeg jo at det roer seg og at sulten blir mindre.. skal ligge på 1300 kcal - synes det er ganske tøft.

 

En riktig fin kveld og masse viljestyrke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Så hyggelig med så mange som starter sammen da. Jeg har også prøvd flere ganger, men denne gangen..... Viede 68,4 i dag tidlig. Faktisk 1 kg mer enn jeg trodde. Har trent 1 time styrke i dag. Bra start! Dette blir spennende.

Et lite spørsmål. Har prøvd før og vil gjerne starte med blanke kort, men blir ikke kvitt de andre gangene jeg har vært med der jeg registrere mål og vekt. Vektkurven fra forrige gang følger med.Noen som vet hvordan man blir kvitt det "gamle"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med jeg også' date=' hvis det er i orden..?

 

Trenger sårt litt motivasjon føler jeg...

 

Ahnimah, vi er nesten "like"...!

 

Jeg er 1.73 høy, veier 74 kg og vil ned under 70! Målet er mellom 65 og 68 et sted, men ned under 70 før jul hvertfall!!!

 

Hvor store hofter skal man egentlig ha? Hva er liksom bra hoftemål???

 

Hvis vi står på, går dette aldeles utmerket![/quote']

 

Oi, så morsomt ;) Fint å kunne backe opp hverandre når vi er såpass like!

 

Kjempeflott med en aktiv tråd, da er det lettere å motivere seg synes jeg. Vanvittig som disse siste kiloene sitter altså!

 

Når det gjelder hoftemål er det vel ganske individuelt... Jeg har veldig timeglassform, er akkurat nå 73 på det tynneste og 84 på det tjukkeste (navlen). Eller er det normalt, kanskje? Aner ikke, jeg... Har akkurat begynt med styrketrening som jeg håper skal hjelpe meg med å stramme opp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har mandagen vært for dere?

 

Jeg har klart meg bra, trent 1 time og spist ca 1300 kalorier, så jeg er veldig fornøyd:)

 

Glemte forresten å presentere meg skikkelig, jente 26 år, samboer (snart gift) og har en veldig stressende jobb (der ligger nok mye av matproblemene mine når jeg tenker meg om, lett å ty til "små" utskeielser når man ikke får tid til ordentlige måltider).

 

Nå gjelder det bare å fortsette den gode trenden!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har fått en bra start snuppa11, da blir man motivert til å fortsette!

 

Jeg har akkurat kommet hjem fra en times lang tur og tenkte jeg skulle ta noen styrkeøvelser før jeg legger meg.

 

Håper alle har hatt en flott mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir kvitt det gamle ved å velge ny startdato. Gå på registrering, alle uker... utenfor siste registrering av mål og vekt står det en "s". Trykk på denne og du setter ny dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois!

 

Nå er jeg ikke nødvendigvis for at vi må være en sånn stor venninnegjeng som gjør alt i fellesskap og deler hver seier og hvert nederlag... men tenkte det kunne være gøy hvis de som har lyst forteller om hva dere gjør for å holde matdemonene bastet og bundet.

Er det rens****et viljestyrke som driver dere, eller er det belønninger og lure triks som gjør susen?

 

Jeg spiser mest fett og proteiner + grønnsaker. Løper tre kvarter 2. hver dag,

og tar 100 situps om dagen.

Var så optimistisk at jeg måtte snikveie meg idag, selv om jeg hadde tenkt å vente til mandag - og det rusler nedover...:-)

Har funnet ut at det å legge seg tidlig - før kveldssulten setter inn sånn i halv elleve-elleve tiden er smart. Har dessuten lest at kroppen trenger mye søvn når man slanker seg.

Ellers er jeg rå på å drikke svart kaffe og grønn te..

Har et målebånd, klippet like langt som livvidden, som jeg skal klippe av etterhvert som cm forsvinner. Når jeg er "fremme" skal jeg ikke veie meg mer, bare bruke båndet for å sjekke..

 

God kveld og viljestyrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Etter 3 dager på den sunne sti er jeg veldig fornøyd med meg selv, men ser at jeg har en del utfordringer foran meg.

 

Jeg ligger ca 500 kalorier under dagsbehovet hver dag og trener 3 ganger i uka.

Har prøvd å analysere hvilke "problemer" jeg har i kostholdet mitt og har kommet fram til følgende:

 

1. Orker ikke/har ikke tid til frokost

2. Veldig fysen på kvelden, spesielt hvis jeg kjeder meg eller ser på tv

3. HELGENE!! Da skal det som regel være kos fra fredag kveld til søndag og det er mye vanskeligere å stå imot når man ikke har hverdagsrutinene å støtte seg til.

4. Sosiale begivenheter. Er mye ute og spiser i jobben, og har sjelden mulighet til å velge meny selv. Da blir det mye vin og god mat, og selvfølgelig altfor mange kalorier.

 

Og det hjelper jo ikke bare å finne ut hva problemen er, jeg må jo finne en løsning også;) Foreløpig har jeg ikke funnet løsning på alt;

 

1. Kjøper inn banan, youghurt m/musli (yoplait) og annen frukt som jeg kan ta med i veska og spise når jeg kommer på jobben.

2. Se minst mulig på tv, finne på ting (gå tur, rydde, evt stå på stepmaskinen når jeg ser på tv, hehe:)) Kjøper også inn frukt og annet sunt snacks og unngår å ha usunne ting i skapet.

3. ?

4. ?

 

Noen som har noen gode råd på 3 og 4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgene er faktisk det minste problemet for meg... Da sover jeg ofte lenge, så det blir ett mindre måltid. Dessuten er jeg rett og slett mindre sulten i helgene, kanskje fordi jeg slapper av mer enn jeg gjør til hverdags. Det viktigste i helgene er vel å prioritere! Man kan kjøpe en stor sjokolade og spise hele greia, eller kjøpe lettyoghurt med friske bær (som er myyyye sunnere). Det handler bare om valg, har jeg funnet ut. Jeg liker ikke å tenke at jeg forsaker noe, bare at jeg erstatter usunne ting med sunne ting.

 

Selskaper der man blir servert mat er vanskelig. Det man kan gjøre er å spise en lettere lunsj før middagen så "sparer" man noen kalorier. Og så er det de klassiske tipsene: å spørre om å få saus ved siden av, spise mer av grønnsakene og mindre av kjøtt med masse fett, drikke vann i stedet for vin, droppe dessert (eller eventuelt prøve å velge noe med frukt). Jeg synes likevel det er fryktelig kjedelig å måtte nevne at jeg slanker meg, så jeg prøver å gjøre det litt i "skjul", hehe. Er litt lei av kommentarer som: "Jammen, du trenger da ikke slanke deg!" (selv om jeg vet det bare er fint ment...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Hvordan går det med dere? Hittil har det gått bra for meg, og nå står jeg foran min første store utfordring, nemlig helgen. I tillegg skal jeg ut med jobben ikveld så her må det full skjerpings til!!

 

Hadde vært gøy å høre hvordan dere andre har opplevd denne uka!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Hei. Nå er det søndag morgen og uka har gått ganske bra. Ble jo litt vin og for mye mat både fredag kveld og lørdag. Fikk hvertfall gått en lang tur i går. Ellers har jeg trent 3 økter på sats denne uka. Det er jeg fornøyd med.

Når det gjelder tips så er det jo bikinibilde da. Har man for mye synes det godt der.

Ellers mye vann. Det fyller opp bra. Blir spennende i morgen. Har helgas utskeielser vært for store, eller blir det litt minus. Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...